Nvidia G92 aneb GeForce9 na konci roku? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 24 květen 2007
ikona  Mnozí si stěžují, že pořád jen píšeme o ATI a nic o NVIDII, pak skutečně věřím, že někteří mohou nabýt dojmu, že snad někomu nadržujeme. Není tomu tak, prostě jen když se o jednom nemluví, tak těžko lze o něm psát, ale ledy se pohnuly ...

 

 

Aktuálním tématem grafického trhu je nová řada ATI Radeon HD2000, která se prozatím prezentovala jen modelem HD2900XT. O dění v několika následujících týdnech tedy máme postaráno. To samozřejmě nebrání již spekulacím o kartách budoucích. Samozřejmě tím nejaktuálnějším je opět jádro ATI R650 a 65nm proces, které nás čeká zhruba po prázdninách. A co na to Nvidia? Není tajemstvím, že po GeForce8 bude následovat GeForce9. Nvidia dodržuje přibližně rok a chlup mezi uvedením jednotlivých řad. V souvislosti s GF9 nelze mluvit o generaci. Jak víte z našeho kompletního shrnutí všech modelů GF7, tak Nvidia jde již dlouhá léta cestou postupného vývoje v rámci dvou řad - tedy GF1 na GF2, nová generace GF3 na GF4, černá ovce rodiny GF5 byla velký průšvih a naštěstí se nedočkal pokračování a tak GF6 byla už nová generace, a přetavena byla s minimem změn v GF7. Loni na podzim jsme se dočkali nejvyšších modelů zcela nové generace GF8 a letos tak logicky již očekáváme GF9. Zatímco ATI jde po sloučení s AMD cestou vydání kompletní řady najednou (tedy alespoň snaha tu je), tak NVIDIA sází na vydání nejsilnějších a nejdražších grafik, kterou následují s notným zpožděním grafiky mnohem zajímavější - tedy mainstream. Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by to u GF9 mělo být jinak ...

8800ultra-2

GF9 by měla teoreticky nést upravené jádro G90 vycházející ze současného G80. Nicméně dle serveru The Inquier, který je známým zdrojem IT drbů bude vše jinak. Samozřejmě tento server je nutné brát s rezervou, ale na druhou stranu nedávno si šplhnul, když dodržoval NDA ATI, zatímco jiní, za to že je ATI nepozvalo, plnili stránky nesmysly o HD2000. Inquier tedy tvrdí, že nové jádro ponese označení G92. Jistě se ptáte proč - bohužel na to vám odpověď v tuto chvíli nikdo nedá - kdoví, jak se tak tohle jádro bude vůbec jmenovat. Jak už jsem se kdysi zmínil, bude GF9 mít trochu problém s označením. Označení 9800, 9600 by mohlo být poněkud matoucí, protože mezi námi celkem úspěšně v minulosti úřadovaly grafické karty ATI Radeon 9800 či 9600. Jsem tedy zvědav, jaké značení NVIDIA zvolí.

nvidia-logo

Není tajemstvím, že podle zaběhnutých kolejí by mělo být G92 jen mírně upraveným současným jádrem G80. V tomto ohledu dnes spekulované možné parametry G92 jsou poněkud zarážející. Prvním údajem, o kterém se dnes mluví v souvislosti s G92 je, že by mělo poskytovat výpočetní výkon 1TFLOPS. To je v praxi dnes přibližně trojnásobek G80! Ale také dvojnásobek proti HD2900XT. G92 by muselo disponovat mnohem více stream jednotkami - tedy i dalším nárůstem tranzistorů a frekvencemi všeho. A i přesto všechno je hodnota 1TFLOPs stále těžko uvěřitelná - navíc pokud má být G92 je trochu upraveným G80.

8800ultra

Pokud bych si zaspekuloval já, pak G92(G90) bude 80nm jádro (65nm by bylo v rámci Nvidie příjemným překvapením) možná se 160 stream (128 jich má G80) jednotkami na vyšší frekvenci. Podle mě zůstane 384bit sběrnice (bude na Radeon HD2000 jasná ztráta) a 768MB DDR4 RAM. To je střízlivý odhad. NVIDIA na G92 jistě zprovozní a vyladí některé funkční části jádra pro skutečnou podporu DX10. Tipoval bych prostě úplně stejnou situaci, jako v případě GF6, GF7 a X1000. Tedy analogicky GF8800 je na počátku lepší než ATI HD2900, díky technologické stavbě, která je vyspělejší, správného odhadu vývoje a potřeb her a vyladění ovladačů, začne HD2900 rychle GF8 stahovat. Bude tak čas na GF9, která bude jen posílením GF8, což Nvidii umožní udržet současný návrh ve hře i proti R650 a HD2950. Nakonec se ale HD2950 od konkurenční NVIDIE GF9 odtrhne a tak bude pomalu čas na novou generaci GF10. To je můj výhled na věc, upřímně bych si tipl, že do toho ještě promluví aspekt spojení ATI+AMD. Přeci jen pozice ATI je ve spojení s AMD celkem něco jiného, něž jak to bylo dříve ...  

GF9800GTX

O vydání GF9 se hovoří v souvislosti s nejvyšším modelem až přibližně před Vánoci (tedy podobně jako v případě loňského vydání G80). Opět si ale nejdříve G9 vychutnají příznivci High-endu. Na běžné zákazníky vyrukuje GF9 nejspíše opět mnohem později, i když kdo ví - vše se uvidí, jaká bude konkurence v následujícím souboji GF8600 vs ATI HD2600. Každopádně v následujících měsících se opět můžeme těšit na řadu spekulací o R650, po jeho vydání bude králem spekulací G92 a po jeho vydání R700 a tak dále ... nudit se tedy nebudeme :).

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chjo 2007-05-24 19:02:49
avatar
Si jednou clovek neco koupi a za chvilku uz je to *****... no proste srot. GF7600 za 6k a tedka je za 2600.... AMD Opteron 144 za 5k a tedka je kolem 1800.... :cry :cry Jenze prachy si netisknu
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kacab 10. 2007-05-24 19:52:28
avatar
chlape to tak neni-aspon pro me.me vydrzel sempron 64 2giga ram 6800ultra 3roky a paril jsem vse na max az do doby gothicu 3 a R6:VEGAS tedka mam core duo 6600,4giga ram 8800gtx a 2roky mam klid pac si vse zahraju na max.btw pokat by jsis tedka koupil dejme tomu:core duo 6600,4giga ram,hd2900xt tak ti to 2roky vydrzi vpoho proste mainstream je na pixx.neoplati se brat koupis (todle je jen uvaha a priklad) hd3600xt za 6000,-nebo 9600gts za 6000,-a za necelej rok tyto karty nezvladaji pomalu hry na stredni detaily zatimco takova 9800gts nebo hd3800xt bude jeste 2 roky zvladat vse na stredni-max.tim chci rici ze mainstream strasne starne zatimco high-end (ano starne ale ne az zase tak strasnymn tempem jako mainstream)se drzi po strance vykonu dele na urovni-ano je sice rychleji vystridan novejsi a rychlejsi revizi nebo vysi verzi ale hry narozdil od mains.zvlada lip-pr:7600gt za 6000jak byla new vse na max(skoro)za 3/4roku stredni a jen tak tak 7800gtx za 14000,-new vse na full dneska stale vse na max jen bez aa a af eventuelne hdr ;)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ddworld 2007-05-24 20:02:39
avatar
diky za clanek ddworlde-ctu zde:Tedy analogicky GF8800 je na počátku lepší než ATI HD2900, díky technologické stavbě, která je vyspělejší, správného odhadu vývoje a potřeb her a vyladění ovladačů, začne HD2900 rychle GF8 stahovat.mate odvahu zde neco takoveho napsat a uz se ani nedivim vam zde nadava spousta nvidiotu co nemohuo pochopit ze nvidia proste je za rok v prd.zatim co ati je treba take v prd.ale je o neco vice pouzitelna diky zrajicim ovladacum.jinak stim souhlasim.holt je to kruta pravda.
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - G92 2007-05-24 20:15:55

Myslim, ze G80 vs R600 by mohlo byt zhruba to same, jako G70,71 vs R520,580, ovsem srovnavat dnesni R600, ktere jeste ZATIM(diky "skvelym" ovladacum a celkove neschopnosti ATi) nestaci ani na 8800GTX rovnou s G90 je docela dost mimo. ATi asi sotva nahodi ovladacema za pul roku takovy vykon, jaky nVidia celou novou generaci. Pokud jde o R650, tak tam se pouze vyresi urcite aspekty typu velka spotreba a mnozstvi produkovaneho tepla, snad jeste par texturovacich jednotek, ale to zas tak moc neudela.

Vy proste tvrdite, ze ATi s R600 predci nejenom jejiho primeho konkurenta v podobe G80, ale dokonce i celou dalsi generaci nVidie - to je jako rict, ze G70 porazi jak R580, tak i R600, jinymi slovy holy nesmysl.

Z tohoto clanku je uz opravdu naprosto nezpochybnitelna autorova naklonnost ke grafickym kartam ATi. Nerikam, ze autor jedne ci druhe firme nadrzuje, to v zadnem pripade ne, podle me je zcela objektivni, ale takova ta urcita naklonnost k ATi od srdce je naprosto zrejma ;) .
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - g92=9900gtx 2007-05-24 20:57:25
avatar
vite proc to neni g90 ale g92?proto ze tim nvidia oznacuje x9xx a nemuze vydat g90(9800)pac by mohlo dojit ke pleteni karet od nvidie a ati :grin ;) ;) :eek ;) ;)
]mh[ Virtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: G92 - Sobik 2007-05-24 21:31:16

Autor nesrovnává R600 přímo s G92. S G92 srovnává R650, což dost možná nebude jen 65nm die-shrink R600, ale je možnost i navýšení unifikovaných shader jednotek např z 64 na 96, resp. jak udává ATI z 320 SP na 480 SP. Možností je ovšem mnohem více a toto je pouze jedna z nich. Vše by mohl umožnit nový 65nm výrobní proces, rovněž by to mělo přinést i snížení spotřeby. Jinak co se týče spotřeby R600, tak ta není způsobena jenom samotným čipem, ale jistý (hodně velký) podíl na tom má i nepříliš dobře zvládnutý 80nm HS výrobní proces s velkými ztrátami. Z toho důvodu jsou frekvence dnešního radeonu HD2900XT jen na 740MHz, i když čip zvládá mnohem více. Chladit to by byla však otázka.

Pokud bych měl hodnotit předběžně G92, tak 1TFLOPS je dle mě prozatím skoro nemožné dosáhnout. Každopádně nechť Nvidia příjemně překvapí.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výkon g92 2007-05-25 13:21:21
avatar
teda docela by mě zajímalo jestli je tato cesta dobrý nápad to už aby jeden stavěl atomovou elektránrnu na zahradě timhle tempem vývoje tepelných strát se začnou prodát grafický čipy jako přimotopy v supermárketech :-) a ten graf výkon bude až na druhym mýstě v zimě možná není problem vytápět rodinej domek 2 grafárnama v SLI nebo CF ale k čemu my to je v letě kdy to už je zase dašlí zátěž pro klimatizaci at si v zátěži třebas těch 150W veme ale při práci ve voknech at se prepne do režimu s min spotřebou do 10W a myslim že budeme spokjojený všichni to radši oželim kvalitu stejně většina her je kvalitou ne graf ale celkově asi o 10 generaci pozadu oproti starejm dobrejm dosovskejm
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach jo 2007-05-25 18:49:33
avatar
Možná by vůbec nejlepší bylo nechávat si tyhle spekulace pro sebe. Pokud je autor označován za stranícího ATI, není to kvůli množství článků, ale právě kvůli množství spekulací stranících ATI. Tak jako se spekulovalo o tom, jak nová řada ATI natrhne NVidii záď, a nakonec po mnoha měsících odkladů vydala kartu s tragickými ovladači, tak se teď zase fabuluje jak na tom bude ATI oproti NVidii dobře, a kdoví jak to nakonec bude. Takovéhle články si fakt může dovolit jen někdo zavedený a renomovaný, ale zde, kde je v diskuzi pod článkem vždy autor označován za neobjektivního, své místo ještě nemají...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ACH JO 2007-05-25 21:46:31
avatar
jejki to nereste. ;) at ma rad co chce hlavni je ze dela dobre recenze a jaka byla jeho recenze treba na G80?veskrze pozitivni a skvela a nenadaval na ni jako hulan na R600 :grin at si ma rad co chce me je uplne jedno ze se priklani k nejake znacce hlavni je ze to co pise ma nejakou hodnotu a ze......
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-25 22:38:05
avatar
Ano, to byla jediná recenze kladná směrem k NVidii a obešla se bez ironických poznámek směrem ke konkureci, což je jen dobře. Ovšem pokud by dnes řada G80 ještě nebyla vydaná, tak si dokážu představit jak by recenze nové ATI karty vypadala. Bohužel. A v tom je ten rozdíl v přístupu k oběma výrobcům zde na DD World. K Hulánovi a jeho článkům se nebudu vyjadřovat.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-26 09:11:46

Teda nevím kde autor vzal, že 9800 bude mít jenom 768 mb ram. To jako že tak geniální dát 1 GB paměti je jenom ATI??? To je snad vtip, né? Tenhle článek je zase zoufalej. Vůbec nemáte páru co bude 9800 zač a už dopředu píšete v čem bude horší než ATI. Fakt trapný. :-) Naproti tomu je skoro jistý, že NVIDIA novou generaci opravdu vydá, ale ATI o ní bude zase jenom vypouštět marketingové žvásty nejmíň do léta příštího roku a bude ráda, když dá do konce tohoto roku dohromady ucelenou řadu 2xxx.
Petroubek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: TomyBoy 2007-05-26 10:53:49

Dát 1GB pamětí na GK není jen tak a pokud by Nvidia přistoupila k tomuto kroku, musela by kompletně překopat arvhitekturu. Proč myslíš, že 8800GTX má netradičních 768MB? Protože má 384bit paměťovou sběrnici. 1GB prostě mít nemůže a ani by ho kloudně nevyužila.

Co se týče toho obviňování autora ze zaujatosti a já nevím čeho všeho, tak se ho musím zastat. Vždy je objektivní, recenze jsou velmi dobré a články celkem čtivé (i když občas by se hodil korektor) Jinak nevidím důvod, proč by si nezaspekuloval.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-26 11:27:18
avatar
Neříkám, že to není čtivé, ale to je Hulán taky Korekturu by to určitě sneslo, ale tady je asi problém financí a když čtu příspěvky zde v diskusi, tak většina čtenářů na tom není s pravopisem o moc lépe. Ale do budoucnosti, chce-li DD z toho udělat kvalitní a seriózní stránky, by na to měl myslet a něco s tím udělat. Objektivní je to zatím hlavně pro fanoušky ATI :cry Stačí si přečíst všechny letošní články o grafických kartách a sympatie DD musí být jasné každému. A pokud se spekuluje pořád dokola na téma - ATI na tom bude v budoucnosti lépe a NVidiia bude mít kopu starostí, když letošní vývoj je přesně opačný, tak už je to do očí bijící...tím neříkám, že se nakonec neukáže, že se ATI vydala lepším směrem než NVidia, ale v současnosti má prostě navrch NVidia a nová karta ATI je pro nezaujaté zatím zklamáním, a v současnosti jí doporučovat s tím, že v budoucnosti to bude určitě s výkonem lepší, je prostě nezodpovědná spekulace a kazí to dojem z recenzí. Jestli bude výkon ATI lepší, tak NVidia sníží ceny, zatím k tomu nemá důvod. Takže doporučení ano, ale jen pro současnou chvíli, ne že teď budu doporučovat nákup nějaké karty s tím, že se kupující musí modlit, aby za půl roku byly k ní i vyhovující ovladače.
Petroubek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: obc 2007-05-26 13:54:13

No ono se opravdu o Nvidii nikde nemluví, kdežto o ATI se spekuluje stále v celém IT světě. Z toho pramení i články zde na DD, ve kterých je více o ATI. Co se týče doporučování grafických karet, tak člověk si nekupuje grafickou kartu třeba na pár měsíců. ale chce mít kartu schopnou slušného výkonu i třeba po roce. A v tomto aspektu Nvidia vždy zklamala. Já sám doufám, že to bude s řadou 8800 jiné.

Každopádně ani já bych se nebál doporučit HD2900XT v kategorii kolem 10 000Kč. Stačí sledovat různá diskuzní fóra a vidět růst výkonu této GK se stále aktualizovanými beta ovladači. V nejnovějších testech je výkonem mezi 8800GTX a GTS 640. V některých případech je i GTX poražena.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-26 17:53:24

Možná je v něčem lepší, ale to sprasený AA-AF, a rozmazaný textury jsou jasnej mínus. Navíc ta karta strašně žere a strašně topí. Někde jsem se dočetl, že ani nejde PODTAKTOVAT!!! Takže topí a žere i když jenom pracuješ ve windows. Prostě hrůza. Divím se, že to s kvalitou obrazu šlo u ati takhle z kopce, když to doposavaď byla její výhoda. Teda před vydáním GF 8xxx. :-)
Petroubek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: TomyBoy 2007-05-26 20:28:03

Podtaktovat samozřejmě jde, ve 2D se podtaktovává sama na takty 507/514MHz (jádro/paměti).

Co se týče spotřeby, tak ta je skutečně vysoká. Teplota však v zátěži s originálním chladičem v dobře větrané skříni přes 80°C nejde, což mi připadá pro high end GK úplně běžnou teplotou.

Co se týče tebou nazvaného zpraseného AA+AF, tak zde jsou propady ve výkonu celkem velké, ale s posledními beta ovladači došlo k výraznému zlepšení výkonu až kolem 20-30%. Co se týče "rozmazaných" textur, tak je jen na tobě, jestli si nastavíš méně náročné na výkon CFAA nebo klasický AA. Dle ohlasů na internetu vypadá CFAA hlavně na LCD monitorech dokonce lépe než klasický AA. Hodně se CFAA věnovali na techreport, tak než začneš kritizovat, doporučuji si sehnat nějaké informace.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-26 22:01:47

To, že má ve 2D režimu jádro jiný takty neberu jako PODTAKTOVÁVÁNÍ. Myslím snížit takty na dramaticky malou frekvenci, třeba 100Mhz! Na tiscaligames píše Stratos (fanatik jak řemen - všichni určitě znáte) že jádro nejde o míň jak 15 Mhz, pak padá obraz a adyjé černá obrazovka je na světě. A informace jsem si sehnal a samosebou z více zdrojů. Skoro všude došli k závěru, že 8xxx má lepší obraz a specielně s AA-AF. A taky lidi hodně nadávají, že v některých hrách dokonce vypadávají textury apod. Ale na co by pak ati vydávala každej měsíc opravy do 150 her, že? :-) Vy fanatici jste zvyklí, tak vám to ani nepřijde.
Petroubek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: TomyBoy 2007-05-27 00:23:34

A tak brzdi s tím fanatismem. Já fanATIk rozhodně nejsem a nikdy nebudu. Dívám se na věci objektivně. Řekni mi, 8800 nebo jiná Nvidia jde podtaktovat na třeba 100MHz? Já myslím že ne. Dokonce ani moje stará dobrá 9600Pro na starém pc nejde podtaktovat tak nízko, teď jsem to zkoušel. Jinak ve 2D mají jiné takty i paměti.
BTW: Ve 2D má 8800GTX o 20W vyšší spotřebu než HD2900XT. ATI má spotřebu v klidu velmi dobře zvládnutou i u X1000. U HD2000 je přítomen něco jako Cool'n'Quiet.

Co se týče ovladačů, tak současný stav je tragický. Je však dobré, že v ATI s tím něco dělají a ovladače přicházejí pravidelně každý měsíc. Jednu dobu se proslýchalo, že k tomuto kroku sáhne i Nvidia. Bylo by to určitě dobře, protože třeba 3 měsíce staré ovladače pro nově vyšlou hru asi nebudou to pravé ořechové. ATI holt dokáže ze svých karet vyždímat postupem času maximum, kdežto u Nvidie se to zas tak moc nedaří.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-27 09:55:48

Moje 8800GTS jde přes poslední Nvidia Ntune podtaktovat na 128Mhz jádro. A to z 513 Mhz. U pamětí to jde ještě drastičtěji a to pod 200Mhz. :-) A podotýkám, že níž to nejde jedině kvůli SOFT bloku. Myslím, že s vhodně nastaveným rivatunerem by se děli zázraky. :-) A teplota čipu pak letí závratnou rychlostí pod 50stupňů celsia. Jestli je pravda, že ATI tohle nesvede, pak je to jedna s dalších nevýhod, protože zahřívat zbytečně všechny ostatní komponenty počítače a tím snižovat jejich životnost není moc chytré. Schválně jak často hrajete a jak často jenom něco děláte ve windows? Odpovězte si sami.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-27 10:08:44

A ještě k tomu, proč NVIDIA nevydává každý měsíc 150 oprav do her. Ono když někdo tak masivně spolupracuje přímo s výrobci her, nechává pro své karty optimalizovat kod přímo při vývoji. Sponzoruje, poskytuje poradenství atd. atd. Tak to jde většinou i bez těch oprav. Mám karty od Nvidie už od staré Rivy TNT 16 MB a většinou jsem ani nepotřeboval nic novějšího než ovladače co byly na CD u karty. :-) (sice je pravda že karty dost střídám) Tohle je myslím daleko lepší způsob než čekat až hra vyjde a teprve potom začít hasit co se dá. :-)
Petroubek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: TomyBoy 2007-05-27 18:56:44

Zapomínáš, že tím "hašením" pak jde výkon hodně nahoru. Však se podívej třeba na souhrnné testy grafických karet a jasně uvidíš, kde je třeba dnes řada X1000 a kde je GF7, která byla po vydání výkonnější. Dnes i X1950Pro se v některých nastaveních vyrovná 7900GTX. To ale jen tak na okraj.

Co se týče těch teplot v klidu, tak pod 50°C je teplota celkem běžná i u GK od ATI. A není důvod šahat k ručnímu podtaktovávání, když mám 2 režimy - 2D a 3D. Má tvoje 8800 2 režimy? Takže to zahřívání okolních komponent mi nepřijde jako nejštastnější argument.

Proč se tady s tebou tak trochu hádám? Jednoduše. Jsi zarytý Nvidiot, který nedá na svůj výrobek dopustit, i kdyby byla konkurence lepší. Podobně jako Hulán. Já osobně bych také dnes šel pro C2Q a 8800GTX, ale to neznamená, že bych musel špinit konkurenci. :roll
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-27 19:26:06

Takže moje 8800 má samozřejmě dva režimy. Když naběhne windows tak skoro neběží. :-) A když chci hrát tak vypnu omezení a hraju na plno. Ale můžu mít režimů třeba 150, pro každou hru jinej.
Chtěl bych vidět HD2900XT jak jede na 50 stupňů celsia. :grin
O nějakejch jinejch kartách od ATI jsem se tady já nebavil ani je nekritizoval. Proti 1950PRO já nemám vůbec nic. Má jen jedinou chybu a to je absence DX10.
Ono až se ti kvůli velké teplotě třeba sesype HDD s důležitými daty, tak pak si vzpomeneš jakej to byl důležitej argument. Samosebou jestli nejsi jenom pubík, kterej by tak maximálně přišel o svojí sbírku porno-fotografií. :grin
S Radkem Hulanem nic společného nemám, ale v jednom s ním souhlasím. A to je jeho kritika na "sviňský marketing" od ATI. Zase s ním nesouhlasím třeba v jeho propagaci produktů od Microsoftu, třeba visty. :-) A taky myslím, že je potřeba trochu tady prudit, aby tenhle web nebyl tak fanatickej. :grin
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-27 19:30:26

A ještě něco. Je otázka na kolik je zvyšování výkonu takhle zpětně dobré. Já osobně už ty hry ve kterých třeba ATI zlepšila výkon dávno nehraju. Prostě NEBUDU čekat na to až někdo zvedne výkon.
Petroubek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: TomyBoy 2007-05-27 22:26:30

Pubík rozhodně nejsem
HD2900XT na 50°C samozřejmě nejede a nikdy nepojede, viz mnou výše zmíněné problémy s výrobním procesem. Konkrétně se jedná o tento příspěvek, kde mi omylem chybně diskuzní systém přiřadil jiné jméno:

RE: G92 - Sobik
Autor: ]mh[ Virtek Datum: 2007-05-24 21:31:16

Co se týče teplot HDD, tak vzduch z GK přece nejde na HDD, ale naopak. Vzduch jde ve správně chlazené skříni od HDD směrem do zadní části skříně, navíc skoro všechny high end GK od obou výrobců mají chladič dvouslotový vyfukující teplý vzduch ze skříně.
Co se týče marketingu, tak ten opravdu nemám rád. Provozují ho však úplně všichni výrobci a úplně stejně, jen v odlišné době dle jejich dané situace.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-27 23:09:24

Tak teda nevím, ale asi nemáš highendovou grafiku. Můžu tě upozornit že každá taková bestie topí jako prase a to tak, že všemi směry. :grin
Od HDD je třeba příkladně v mojí skříni vzdálená 4 centimetry. Je úplně jedno jak ve skříních teoreticky proudí vzduch, můžeš si bejt jistej že každá taková grafika zvedne teplotu v každé zavřené skříni opravdu velmi.
Sám mám velmi kvalitní celohliníkovou skříň CoolerMaster se dvěma větráky a jak už jsem psal velmi "chladnou" 8800GTS a přesto je to děs!!!
Proto si ani nedovedu předtavit jak by si někdo mohl pořídit 2900XT. :roll
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to tomyboy 2007-05-27 23:53:39

mam sice ati, ale uznavam i vyhody a vykon nV, ale co tu predvadis ty...chlape ty jsi magor, meles tady uplne hovadiny :
1)jestli mas HDD 4cm od grafiky tak to je tvoje chyba. mas si koupit bednu kde je vic mista nebo dat disk jinde.
2) podtaktovat z duvody ochlazeni a nizsi spotrteby na 100Mhz - LOL! nizsi zivotnost? o kolik? z 15 let na 12 let?i kdyby na 5let, tak dlouho to stejne mit nebudes. a nizsi spotreba? mas kartu za xxx tisic a tech par stovek za elektriku rocne uz nedas? stejne tak za kvalitni chladic a prostorny case?
3) 150 oprav do her kazdy mesic - NV samozrejme sponzoruje vyvojare aby hry bezeli lepe na jejich kartach, ale proc to tak vubec nevypada? ati to dodela pak, a dokonce to bezi az o 50% tychleji nez na gf v dobe vydani (a vlastne cele dobe)
4) necekas na opravy a stare hry nehrajes - no ale plno lidi hraje prave starsi hry, ne kazdy si KOUPI novinku za 1500, navic kdyz hratelnost jde dolu s kazdou novou hrou...

cili to shrnu : koupil sis 8800 a nesneses ze by 2900 byla lepsi/vyhodnejsi...ale muzu ti aspon rict, ze az (a jestli) dospejes, tak te to prejde :-)
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-28 17:45:23

Na tvůj přízpěvek nehodlám reagovat. Urážet jiné lidi anonymně do magorů může jen zbabělec, kterej si to dovolí akorát tímto způsobem. Ale jestli tě to baví tak pokračuj, vzrušuje mě to. :grin
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-28 17:59:51

Jenom tak mimochodem je zajímavé, jak se někteří lidé tak snadno uchýlí k nadávkám a osobním útokům. Asi tím předvádí svojí velkou vyspělost. :-)

// EDIT BY DD: Souhlasím, bohužel lidé jsou různí ... upozorňuji tedy ty, kterých se to týká, aby se zdrželi napadání apod. Nebo zasáhnu v rámci pravidel diskusí na ddworld ...
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-28 19:10:49

tomyboy nemá co komu vyčítat, rozhodně to neni žadnej svatoušek, sám začal s osočováním a diskuzí s Petroubkem se dal do klidu a začal aspoň trochu argumentovat
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rok 2007-05-30 10:48:26
avatar
je ale uz docela slusne dlouha doba ve vyvoji HW. Osobne si klidne dovedu predstavit, ze NV prekopala navrh na 65nm, implementovala 512bit sbernici a mozna trochu posimrala pocet streamu smerem nahoru diky zmenseni prechodem na 65nm technologii. Nicmene ten 1TFlop? No, uvidime, jedno je vsak jasne - byvala ATI ma ted vyhodu v pristupu k technologiim AMD, takze NV se bude muset poradne ohanet.

//EDIT by DD: jenže to co popisujete neodpovídá stylu Nvidie v rámci dvougenerační řady ... GF8 je základ a GF9 bude jen mírně upravená ... 65nm výroba, 512bit sběrnice to je více než malá uprava ale úplně nový návrh
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - osobni....:-) 2007-05-30 12:45:27

magori jsou i ti rakusaci co blukoji hranice. taky maji argumenty milionkrat vyvracene ale porad se jimi ohaneji...a argumentovat tim ze si neumis dat HW spravne do bedny...nekoho bysme za to mohli upalit ne? btw o fanaticich zacal kdo? ja tady vidim jen jednoho nv-idiota, kazdy muze mit svuj nazor, ale jeho nazor ma hodne ubohe zaklady....zkus si treba odmyslet toho magora a odpovez na ty 4 body co jsme zminil...
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajímavá karta 2007-10-12 02:22:17

G92 bude zajímavá karta, ale asi ne zase takový trhák. Uvidíme.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 569x
Komentářů: 1
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 672x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1342x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1647x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1587x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1246x
Komentářů: 1