28nm NVIDIA KEPLER grafiky – mainstream skoro hotov, konkurence pro HD 7900 až ke konci roku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 07 February 2012
alt28nm NVIDIA KEPLER grafiky – mainstream skoro hotov, konkurence pro HD 7900 až ke konci roku

 

 

 

 

Je to už hodně měsíců, co jsem poprvé informoval o tom, že KEPLER grafiky budou mít zpoždění a že zatím vše nasvědčuje, že se zopakuje situace FERMI včetně zpoždění, výkonů i nižší efektivity NVIDIA grafik, které přinesou podobný výkon mnohem později, ale s větší spotřebou. Někteří se smáli, nyní už se směje málokdo, protože vše tomu co jsem říkal, skutečně nasvědčuje.

Na internetu se objevují různé specifikace celé řady KEPLER grafik. JSOU ŠPATNĚ, NEVĚŘTE JIM, VŠECHNY POCHÁZEJÍ Z JEDINÉHO ZDROJE (odkud je všichni kopírují a dále uptravují), KTERÝ SI JE KOMPLETNĚ VYCUCAL Z PRSTU! Jsou jen odhadem, který se v mnoha věcech hodně mýlí.

  • Konkurence k HD 7900? Žádná dlouho nebude …

Už jen ti největší snílci věří stále tomu, že NVIDIA v dohledné době představí nástupce GTX 580 modelů a tedy konkurenci k HD 7900. Mohu vám s jistotou říci a už se opakuji, žádná přímá konkurence proti HD 7900 modelům v dohledné době prostě nebude!

Největším čipem KEPLER je nástupce čipu GF114/104 a nejvýkonnější desktopovou grafikou bude jen mainstreamový nástupce GTX 560. Jak se bude jmenovat je zatím stále předmětem diskusí, NVIDIA uvažuje o názvu GT 680, ale i o GTX 660 TI apod. Musí se zkrátka nějak pokusit marketingově vyrovnat s tím, že v dohledné době nemá šanci po stránce grafického výkonu nabídnout konkurenci k HD 7900 grafikám. Čipy jsou již téměř ve finální výrobě, takže grafické karty se začnou vyrábět v průběhu příštího měsíce (v Číně jsou v únoru svátky, tím se to komplikuje). NVIDIA pak slibuje výrobcům start prodejů GK104 grafik v Dubnu.

NVIDIA má ještě také menší čip pro nižší modely, tedy nástupce GTX 550 apod. Ten dorazí buď v ke konci Dubna, nebo v květnu. NVIDIA se také bude snažit oba dva KEPLER čipy umístit do mobilních PC nové generace, zejména ten menší KEPLER bude mít do mobilní sféry přednost před desktopem.

  • Jak výkonný je GK 104?

Na internetu je spousta fám, bohužel hodně lidí věří, jak bych to jen řekl, no v podstatě na zázraky. Jinak si neumím vysvětlit, že jsou tací, kteří věří tomu, že velmi povedená a velmi efektivní 384-bit HD 7970 může být poražena 256-bit nástupcem GTX 560.

Jak jsem napsal před pár dny, ve specifických případech (PhysX GPU hry) se to stát může, ale v 99% běžných her a situacích samozřejmě nebude GK104 grafika konkurovat HD 7900 řadě vůbec. Konkurencí pro GK 104 je řada Radeon HD 7800, která ale dorazí už začátkem března na trh.

Zatím všechny aktuální informace nasvědčují tomu, že se stane i to, co jsem říkal o efektivitě. Jak víme, na 40nm NVIDIA nedokázala efektivitou AMD vůbec konkurovat. Na stejný výkon potřebovala mnohem více křemíku a větší plochu čipu a hustota tranzistorů byla nižší. U 28nm, kde má AMD opět poměrně značný náskok, se zatím situace opakuje. TAHITI jádro má 365mm2 a 4,31 miliardy tranzistorů a je určeno pro 384-bit sběrnici. 28nm GK 104 má zhruba kolem 340mm2, počet tranzistorů je prý lehce nad 3 miliardy a je určeno pro 256-bit sběrnici.

NVIDIA bude opět zaostávat v efektivitě a bude potřebovat pro stejný výkon větší porci energie. Konkurenční čipy pro HD 7800 totiž mají výrazně pod 300mm2 plochy a je to přímá výkonová i cenová konkurence 256-bit grafik.

Jak už jsem říkal dříve, HD 7900 a obecně cenová kategorie kolem 500 dolarů je sice hodně vidět, ale z hlediska příjmů a podílu na trhu je zanedbatelná. To kategorie grafik mezi 250-300 dolary je podstatně zajímavější a zde konkurenci mít tedy budeme (v Dubnu). Přesně tam totiž Radeon HD 7800 (březen) a GK104 grafiky (duben) míří.  

  • Nástupce GTX 580 a GK 100? V nejlepším případě srpen-září

NVIDIA opět chystá i high endový čip, v plánu je plnohodnotný nástupce GF100/110 jádra, tedy GK 100. Jeho plocha má být mezi 500-550mm2, tedy opět obrovský, velmi drahý, velmi neefektivní čip s mizernou výtěžností, určený ale také pro velmi drahé grafiky. Zcela určitě bude mít minimálně 384-bit sběrnici a grafika jako taková bude mít TDP dosahující 300W. Otázkou je, zda potěší hráče.

GTX 570/580/590 nebyly jako herní grafiky příliš rentabilní, NVIDIA se zahojovala  prodejem profesionálních verzích. On je rozdíl, když tu samou grafiku se stejným čipem prodáváte za 500 dolarů jako herní nebo za 4000 dolarů jako profesionální ;). Z hlediska příjmů tvoří drtivou většinu zisku z grafik profesionální grafiky, herní verze si na sebe v podstatě sotva vydělají. U KEPLERA GK100 to vypadá, že se ještě více specializuje na výpočetní a profesionální oblast a tak to s tím výkonem pro herní použití nebude až tak růžové (i když bude hodně vysoký a měl by překonat HD 7900, ale ne o tolik, o kolik si někteří myslí). Ceny ale budou mnohem vyšší, než co dáváme za GTX 570/580/590 nebo za HD 7900 grafiky!

Bohužel GK100 existuje jen ve formě velmi raných vzorků a zdaleka se ani neblíží nějakému předvýrobnímu vzorku a spuštění výroby, natož výroby samotných grafik. V současné době je nejobjektivnějším a zároveň nejoptimističtějším datem, kdy by se nějaká GK 100 grafika, a tedy konkurence k HD 7900, mohla objevit až přelom Q3/Q4, tedy srpen/září. Nelze vyloučit ani pozdější start, protože zpoždění mají i první KEPLER čipy.

Tak či tak, skutečnou konkurenci nebo možná spíše o něco výkonnější ale podstatně dražší alternativu k HD 7900 v dohledné době nečekejte a až bude na pořadu dne, Radeon HD 7900 budou pomalu ale jistě končit a ke konci roku se začne mluvit o HD 8000. Ve střední třídě bychom ale měly mít souboj, i když i zde bude mít AMD své modely na trhu mnohem dříve a pravděpodobně budou stále o něco efektivnější.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:59:45

Jsem někde slyšel, že by měla nvidia přijít nejdřív s něco jako GTX660 tedy jakoby mainstreamem s tím, že highend vyjde později.
Nakonec by highend měl být dvoučipový. Hlavně že se prodá ten "vynikající" mainstream ... Přitom by to měl být už highend

(to není vtip)
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:57:41

A co kdyby NVIDIA udělala nástupce GTX 560 TI a toho přejmenovala na GTX 680 a vydala by ho v tom Dubnu ??? NVIDIA fan boys by si koupili jakože nástupce GTX 580, ale ve skutečnosti by to mělo výkon někde mezi GTX 570 a GTX 580. Cenu by tomu NVIDIA napálila 600 $ a aspoň by sme měli cenovou konkurenci k HD 7900 ( vtip )
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 21:16:01

Problem je ze fan boys by ti tvrdili ze 660 je stejne vykonna jako 7950 a po pretoceni jako 7970 A ja uz to tem duchem slabsim jedincum nehodlam vyvracet. Posledne na me vytahly testy z nejakeho pochybneho serveru kde byla 560 vs 6950/6970 a jak 560 vsechny porazi. Tak jsem jim na stejnem serveru nasel stejna mereni ale 580 (samozrejme v jinem testu) a podle toho jejich testu byla 560 vlastne vykonejsi nez 580. To jim konecne zavrelo hubu
Takovou kravinu se neodvazili napsat ani na nejmenovanem ceskem serveru a vsichni moc dobre vime jak zvlastne jim to tam vychazi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:09:05
avatar
jj poslední test grafik do 5000 tisíc kde vyhrála GTX 570 za 8tis byl vážně k pokukání .... HD 6970 tam dostala od GTX 560 totálně na prdel a nikomu to nepřišlo z reakce divný
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:26:23

Akurát v tom teste vôbec o GTX570 nešlo čo jasne vyplývalo aj zo záveru.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:00:52
avatar
Ale vylepsovala tam nVidia statistiky... ide o to ze ked uz malo ist o grafiky do 5000 tak tam mali byt grafiky do 5000... lebo inak to moze posobit zavadzajuco najma ked si niekto narychlo pozrie iba grafy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:03:48
avatar
jj jasně ..... naivko
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:32:33
avatar
DD a to môže tak velký čip (nástupca GTX 580) na 28nm fungovať? niekde som čítal že čím menší proces tým vačšia spotreba vzhladom k rozlohe čipu čiže napr 200 mm2 na 40nm bude menej pažravích ako 200 mm2 na 28nm oprav ma ak sa mýlim

a ak to je naozaj tak ako som napísal tak nastáva otázka ...čím to ku.va chcú uchladiť
či v cene gtx 680 bude aj pakel 4x0,5 NO2 fliaš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:50:04
avatar
teoreticky pracovat může, prakticky, to je otázka .... proto jsou všechny parametry grafik s čipem GK 100 výmysl, čip není ani v nějakém předvýrobním vzorku .....

uvidíme. Podle mě je reálný, ale nečekejte, že bude levný ...
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:57:59
avatar
ja si už začínam myslieť že architektúra založená na fermi je slepá ulička ...mali kopu času aby ho odladili a stále nedosahujú efektivitu akú by chceli ...a to som videl že v plánoch je aj gtx 690 teraz nastanú časy kedy ti budu vyvierať vodníci

šak kto by to aj čakal od nvidie
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mozna proto, 2012-02-08 09:31:13
avatar
ze se snazi kvuli tlaku "herni" verejnosti upravit Fermi architekturu na jiny ucel, nez ke kteremu byla puvodne vubec navrzena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:42:33
avatar
HAHAHHAHAHAHHA .....

TLAKU HERNÍ SPOLEČNOSTI


větší blbost sem snad nečetl .... herní grafiky vyšších řad tvoří necelých 5% trhu .... drtivou většinu spotřebního trhu tvoří levné grafiky a zejména ty mobilní.

herní společnost dnes tvoří miliony konzolí (ve kterých má a bude mít většinu AMD a pár milionů PC s výkonými grafikami. Zaměřit se na herní segment by pro NV bylo hodně špatné rozhodnutí, protože zatímco na spotřebním segmentu nevydělá v grafikách skoro nic, profesionální tvoří drtivou většinu zisku z grafik. (to jsou slova a udaje přímo z NV)

Čekáte že KEPLER bude na rozdíl od FERMI více herní a spotřební? Čekáte marně, bude to naopak. A právě kvůli lidem jako ty, kteří věří naprostým nesmyslům, které ani při použití současných faktů a zdravého rozumu nedávají smysl, píšu podobné články, aby někteří nečekali něco, co rpostě nepřijde ...
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:59:16

"napr 200 mm2 na 40nm bude menej pažravích ako 200 mm2 na 28nm"
teoria je taka, ze je to presne opacne, 28nm by malo byt menej pazravych...
jeden z dovodov vyvoja novej vyrobnej technologie je aj dosiahnutie menej stratoveho tepla a mensej spotreby...
Prax je ale taka, ze vyrobcovia neznizuju spotrebu priamo umerne lepsiemu procesu... jednoducho to co usetria na spotrebe zmensenim tranzisotorov to dozenu ich dalsim pridanim=zvysenie vykonu, cize vo finale budu cipy rovnako zrave ako predosle.
Kepler ale samozrejme neni len 28nm Fermi takze je mozne ze bude mat mensiu spotrebu pri vyssom vykone. Zalezi ako to Nvidia vybalansuje.

Nastupca GTX580 bude fungovat tak isto ako dnesna GTX580, moze mat rovnaku spotrebu (ale napr. o 40% vyssi vykon) alebo nizsiu spotrebu (ale len napr. 35% vyssi vykon)
Pri GK100 je(bude) problem skor jeho velkost. Logicky je predsa tazsie vyrobit komplet funkcny cip z 6 mld. tranzistormi ako ten z 4,3mld. tranzistormi alebo mensi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 19:05:05
avatar
já si myslím, že podceńujete HD 7900 ... pořád považujete jejich výkon a vysokou účinnost za samozřejmou ... púrvní KEPLER grafiky vám brzy ukáží, že to samozřejmé není .... takže si s nástupce GTX 580 nedělej moc iluze.

Spousta věcí nevíte a KEPLERA si příliš idealizujete. Snižte očekávání, doporučuji a radím dobře, já vím co ty karty umí a mnozí očekáváte prostě příliš.
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 20:23:20

7900 nepodcenujem, su vykonne tak ako su, väcsi pocet SP, frekvencie a nova architektura ukazali svoje... o vykone nastupcu GTX580 nehovorim ani slovo, tak neviem ake iluzie.. ze som povedal priklad 40% neznamena ze to tak je, priklad som mohol dat aj 10% alebo aj 80%, ale dal som 40%. Je to len na dokreslenie, o nicom to nehovori...
GK100 netusite ani vy ani ja aky ma a bude mat vykon takze o tom potom.
krankenkopf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3 roky 2012-02-07 23:12:51

Nvidia přišla na to, že průměrný hráč dnes upgraduje grafickou kartu jednou za tři roky. tak sa sústreduje inde ide im o zisky a to snaď každému
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ty 2012-02-08 09:35:06
avatar
uz jsi ty grafiky mel v ruce a testoval jsi je? Nebo jen cerpas z "tajnych zdroju"? Nerikam, ze nejsou pravdive, boze chran, ale i ty bys mel jako amatersky-profesionalni redaktor s temi soudy pockat na realne testy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:38:05
avatar
JÁ NIC NESOUDÍM! JÁ VÁM JEN PŘEDKLÁDÁM POMĚRNĚ DOBŘE OVĚŘENÉ IFNROAMCE A SNAŽÍM SE ABYSTE NEOČEKÁVALI NĚCO, CO NEPŘIJDE. TAK MI TADY NEPODSOUVEJ ŽE NĚCO SOUDÍM!

JEŠTĚ JEDNOU A UDĚLUJI ban.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:24:02

A čo je pravdy na tom, že Kepler má mať inú architektúru ako Fermi? Že nepôjde iba o predchádzajúcu generáciu len na nižšom výrobnom procese? Tie zdroje čo si písal hovoria až o 1536 CUDa cores, ktoré by tým pádom nemohli byť to čo je ako CUDA core označované dnes. A naznačovalo by to naozaj výraznú zmenu v architektúre...
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:33:40

urcite neni Kepler len Fermi na 28nm, to je nezmysel
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:45:44

Tu sa hovorilo predtým o menších úpravách v architektúre. Podľa toho čo čítam inde by malo ísť o výrazné zmeny ak nie celkom nová architektúra.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:49:22
avatar
nová architektura to rozhodně není, ale těžko to může být jen 28nm vyrobené 40nm FERMI, to nebude, návaznost je jasně vidět, však uvidíte ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:48:29
avatar
zdroje které vynesly info o 1536 jednotkách hovořily o STREAM procesorech ne o CUDA procesorech .... tolik k tomu co je na tom pravdy ;)
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:32:27

Neviem ci hovorime o tom istom zdroji ale ta tabulka mala jasne napisane CUDA Cores. O konkretnych cislach ci su pravdive alebo nie sa nehadam.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:00:07
avatar
já viděl původní zdroj těch parametrů a tam CUDA cores nebylo ;) to opravili až další, aby to vypadalo věrohodnějši a takhle se tichou poštou ty parametry šíří ... jsou blbě neříkám že všechny, ale většina ano ... a to nemluvím o tom, že nekětré ty uváděné grafiky a moely ještě neexistují ani v testovacích vzorcích a parametry tedy ani nemají ... ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 19:44:03
avatar
samozrejme ze parametry maji. ty jsou urceny architekturou zakladnich bloku a nvidia uz vi kolik tech bloku pro svuj nejvykonejsi cip potrebuje. jediny co nemusi byt pro nvidii jeste jasny sou finalni frekvence nebo jestli se ji podari vyrabet dost cipu tak, aby zadnej blok nemusela deaktivovat jak se treba stalo u gtx480.

cuda core je jen marketingovy oznaceni stream procesoru, jinak to je totez. nevim proc zrovna tohle by melo byt to co urcuje, ze ta zprava je fake.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 20:39:18
avatar
Stream procesor byl u AMD .... takže když někdo vypisuje parametry NV a použije stream procesor, není se o čem bavit ....

Parametry GK 100 hotové nejsou, jádro není hotové, natož karty ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 21:07:16
avatar
ano a stream procesory byly take u nvidia v radach 8800-gtx200. to az s prichodem fermi si je nvidia oznacila jako cuda cores, i kdyz je to porad jedna a ta stejne vec.

s parametry to je jak pisu. finalni jeste nejsou ale navrhy jadra musi mit nvidia davno hotovy a urcite vi jakou pouzije sbernici, od cehoz se odviji nektere pocty jednotek a urcite vi i kolik compute units bude to jadro obsahovat, od cehoz se zase odviji pocet sp a tak dale. to nejde aby si pul roku pred ocekavanym vydanim menila pocty sp/rop/tmu a dalsich v blocich tak jak se ji zlibi. to jsou velky zasahy do architektury a po kazdym takovym by vlastne musela zacinat uplne znovu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 21:16:52
avatar
STREAM procesor u KEPLERA prostě neexistuje, TEČKA.

NE NENÍ TO JAK PÍŠEŠ, JÁDRO NENÍ HOTOVÉ, FINÁLNÍ POČET JEDNOTEK NENÍ ZNÁM! a od toho se odvíjí i vše ostatní ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 20:39:55
avatar
Stream procesor byl u AMD .... takže když někdo vypisuje parametry NV a použije stream procesor, není se o čem bavit ....

Parametry GK 100 hotové nejsou, jádro není hotové, natož karty ...
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:47:31
avatar
http://www.nvidia.co.uk/object/geforce_8800gt_uk.html

jsou u ty NV takovi blbci, ze jo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:57:57
avatar
no promiň ale u KEPLERA prostě STREAM procesor neexistuje, tečka. 8800 už nějakou dobu není aktuální ;)
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 19:46:41
avatar
Samozřejmě s tebou úplně souhlasím... Jen sem potvrdil, že i NV umí užívat název "stream processor".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 20:03:02
avatar
dobře .... ale shodneme se, že už je to nějaký ten pátek a pokud to někdo uvádí u KEPLERA je jasné jaké povahy jsou ty informace
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 23:30:11
avatar
S tim musim naprosto souhlasit
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 21:22:08
avatar
nVidia odstráni hotclock vo svojich budúcich Kepler GPUs. Oproti predchádzajúcim generáciám teda zvýši nVidia aritmetický výkon GK104, masívnym nárastom počtu aritmetických jednotiek (ALUs) a priblíži sa tak (do určitej miery) architektúre shader-core AMD grafických kariet. Zároveň sa výraznejšie zvýši aj frekvencia celého jadra. Takto to napisali na jednom portali, vyzera to vierohodne a z toho mi vyplyva, najma z vysokych defaultnych taktov ze to bude zaujimava karta, sam som velmi zvedavy, len dufam ze ju nenazvu GT 680
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 21:29:26
avatar
nevěř tomu, budeš zklamaný :/ je to další nesmysl co se šíří ...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 00:33:45
avatar
nj tiez tomu neverim ze by ju tak hlupo oznacili
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:28:43
avatar
Uvidíme ako to nakoniec bude. A či vôbec bude nvidia potrebovať high-end ked ludia nemajú pomaly čo do huby. Nezmyselná cena 79xx kariet ma skôr odstrašila ako presvedčila o kúpe. Žial dnes všetko ide na cenu a ak bude niečo +- výkonné ako gtx580 a cenovka bude o 100 doláčov pod, tak myslím, že majú o úspech postaraný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:50:51
avatar
vzhledem k rekordním prodejům a ziskům z high endu PC v loňském roce bych si tím nemají co do huby nebyl tak jist

někteří holt nevykouří tisíce korun v cigaretách, neprolévají tisíce korun hrdlem v pivu a jiném alkoholu a na ty grafiky a výkonné CPU si snadno ušetří třeba ;)
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:03:52
avatar
Neviem či žiješ na marse, alebo v Čechách sa zarába ako v Nemecku. Ale u nás plat nad 500,00 Euro je už dobrý. A za to si nekúpi ani 7970-ku. Tak neviem kto to kupoval, ale asi nie moc ludí u nás na Slovensku. A mám pocit, že ani nie v bývalom ostbloku. Samozrejme tu na fore má každý corei7 2600k + combo gtx 580 a 6 monitorov Zapamätaj si, tý čo na to majú, sa už ani nehrávajú a stačí im k životu stredne výkonný notebook. Tak neviem o akom nadpriemernom nákupe high-endu to tu hovoríš.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:05:14
avatar
zajímavý, že v ČR se prodává High endu poravdu hodně , lidi tu výkonné PC mají rádi a jsou ochotni zaplatit Loni byly prodeje skvělé a letošní budou taky
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:18:36
avatar
Celá europa sa potáca na pokraji kolapsu a ty si tu veselo prognozuješ velké predaje nepotrebných vecí. Chcel by som mať tvoj optimizmus.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:18:23
avatar
celá evropa ne, jenom ten systém socialisticky pracovat a kapitalisticky žít
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:21:14
avatar
Čo znamená socialisticky pracovať?
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:31:16
avatar
Dik za odpoveď.
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:41:09

To znamená dělat, že pracuješ... Jinak souhlasím s DD, v Evropě se nic moc neděje... je to celé nafouknuté... Souhlasím s Baťou - "neexistují finanční krize, existují pouze krize morální."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:54:53
avatar
8 h denně 5 dní v týdnu a říkat tomu práce + štědrý sociální systém ... v Evropě se skoro nemaká, jeď do číny nebo do USA a uvidíš jak se tam maká hned uvidíš rozdíl ....

prostě Evropa si žije už 20 let nad poměry a na dluh, zrušit všechny sociální systémy a regulace, nechat jen státní zdravotnictví apod. žádné přídavky dávky ani nic jiného ...

občas mě baví, jak všichni nadávají na kapitalismus, ale v Evropě ani u nás nikdy žádný kapitalismus nebyl, tady jsou jen socialistické regulace všeho druhu, současný systém nemá s kapitalismem nic spoelčného, tady je jen vynucovaná solidarita, tkerá se solidartou nemá nic společného a přebujelý neefektivní státnía sociální aparát ...

jen ty nákupy děláme všichni kapitalisticky

finanční ani hospodářská krize neexistuje ... všechno je to jen krize morálky a rozumu ...
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:22:24
avatar
Jo, makám 8 hodin denně, někdy 6 dní v týdnu, vydělám 450€ když je dlouhý měsíc a sociální systém mi vyžere téméř polovinu hrubé mzdy.
Lidé na západ od nás nepotřebují číst tyhle bláboly, ti si proste highend koupí a když se jim nelíbí, tak jej vyhodí a pořád jim ze životního minima vyjdou další highendové hračky. Jo, nemaká se tady, ale taky se tady nedá vydělat. A ti úspěšní, byťte rádí, že se radíte do své menšiny...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 16:46:14
avatar
Ja podnikám. Minulý rok sa celkom darilo aspoň prvá polovica roku bola celkom vydarená. Potom prišli problémy a druhý polrok mierny nezdar. Ale to je v pohode, lebo peniaze sú, ale neviem si predstaviť, že niekto dojde o robotu a nemá železnú rezervu. A potom príde ten kolotoč nervov, lebo dnes sa proste bez penazí nedá. A niekto tu tvrdí, že štát sa postará. Štát sa dnes na vás vyserie a kludňe Vás nechá skapať na ulici. Skúste nezaplatiť pár mesiacov nájomné, hypotéku, alebo leasing na auto. To sa kludňe môže stať a potom uvidíte ako sa ten socialistiský štát o vás dokonale postará. Po polroku budete rád, že nie ste na ulici s čučom v ruke. Ja nežijem v socialnom sytéme spokojnosti zo zabezpečením kvalitného života o ktorom si myslíte, že tu je. Práve naopak, máme tu systém ktorý nás okráda, ponúka na oko spokojnosť, ale v skutočnosti z nás robí otrokov a presúva naše majetky bohatým. Cez nastrčené reklamy a predraženého tovaru za výhodný úver. Dokonale vymyslené ako dostať od ľudí aj to posledné čo majú. A verte, že všetci nemôžu byť milionári, lebo potom kto by na nás všetkých milionárov robil? Ale určite môže byť niečo kde všetci budeme spokojný a hlavne sa nebudeme budiť do neistoty.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 09:53:01

Síce nepodnikám, ale na tento systém mám úplne rovnaký pohľad. Pod toto sa kludne môžem podpísať. Ešte najhoršie na tomto systéme je to, že aj keď sa človek snaží a ušetrí spomínanú železnú rezervu, tak príde ekonomická kríza, ktorá ho o ňu pripraví. Alebo rádovo zníži hodnotu nasporených peňazí. Začínam mať obavy, že toto nás v najbližších rokoch čaká.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 09:56:45
avatar
a o to presne v kapitalizme ide

btw. otroci v kapitalizme mozu byt tiez spokojni, staci im vyplacat slusne platy z ktorych bezproblemov vyziju a este im aj ostane.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asi tak, 2012-02-08 09:43:25
avatar
jen mi to pripomina zacatky ATI, mam takovy dojem, ze se take zamerili na mainstream a docela s tim uspeli. Myslim, ze se AMD slusne namlsalo, a proc by ne v dobe nekonkurence, a zacina se chovat jako NV kdysi. Doufam, ze zeleni zvoli u svych karet lehce vyhodnejsi pomer cena/vykon a budou mit uspech.
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:33:35
avatar
wow tak nVidia dostala od ddho nášup ako sa patrí keď to tak čítam tak sa neubránim dojmu že podľa tohto článku vlastne ani nestihne biť nejaký high-end boj a nVidia to lúúúúzne na celej čiare len dúfam že sa dd mýli a mi sa dočkáme poriadnej konkurencie pretože súčasná generácia AMD grafík je skvelá ale rozhodne nie neprekonateľná takže počkajme a uvidíme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:52:16
avatar
od DD nášup NV dostat nemohla, DD nic nevyrábí a NV nekonkuruje, jen píšu o tom o čem vím ....

za to jaké ty KEPLER grafiky NV jsou já prostě nemůžu, na mě se nezlobte, já o tom jen píši ... s výtkami musíte k jejich tvůrci ....
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:09:19
avatar
A to je ten problém oni tie grafiky ešte niesu!!!takže akékoľvek predpovede o ich prípadnej efektivite alebo výkone sú len dohadom a preto ten môj koment počkajme na vyjadrenie nVidie a potom šírme správy otom ako pochybujeme že nebudú stačiť na konkurenciu celý tento článok je len názorom autora a teda akýkoľvek komentár či vyjadrenie názoru(pokiaľ nieje vulgárne) bi nemalo biť zmazané pretože neporušuje pravidlá (to len pre istotu) takže nie ja sa nebudem stažovať výrobcovi pretože zatiaľ nemám načo ale ďakujem za radu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:01:53
avatar
ty grafiky jsou, jen ty o nich nevíš - si myslíte, že se mávnutím kouzelného proutku najednou od nikud ve dne vydání ty grafiky zejví? Ony existují týdny a měsíce před tím, než vyjdou a mnozí o nich máme dost podrobné infromace, jenom je nemůžeme říci, nebo ne celé ;)

a celý tento článek nemá s názorem autora nic společného, je o faktech ne o názorech .... rozměr čipu a jeho vlasnosti nejsou názor, to jsou totiž fakta ;)
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 16:59:06

"Porušením pravidel se rozumí zejména vulgarismy, napadání DDWorldu, jeho tvůrců a čtenářů, zakládání Flame diskusí o značkách, výrobcích, objektivitě apod."
Ano, ale clanok ako tento je hlavnou pricinou zakladania flame diskusii, objektivite a pod. pretoze su to len vase nazory a myslienky, ktore nie su nijak overitelne a dokazatelne bez zdroja. Preto si myslim, ze kazdy ma pravo na to vyjadrit nazor k tomu aj ked s textom nesuhlasi a/alebo neveri mu.
Takze znova napisem, verim tomu co JA povazujem za spravne, kym nie je dokazany opak. Nikoho nenapadam ani neurazam, vyjadrujem svoj nazor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:07:50
avatar
mě to objektivně uráží .... stačí? Já se tu dřu jako pako, máme nejelpší možné zdroje které lze mít a prostě mi přijde urážející sorry. já vám tu nic nepodsouvám, jen říkám jak to prostě je a to na základě informací od lidí, kteří ty karty skutečně v ruce mají!
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:29:39

Fajn staci, ale aj tak si o tom mozem mysliet svoje. Nevravim ze cely clanok je zly ale prosto nesuhlasim s niektorymi jeho castami. Nemozem zato ze vas to uraza. Treba vediet prijat aj iny nazor.
Na internete su uz niektore specifikacie celkom presne, aj ked mnoho z nich je samozrejme fake. Takze by som netvrdil ze vsetky su spatne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:51:06
avatar
je názor a jsou fakta ... v článku prezentuji fakta nikoliv názory ...
Akus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 00:04:30

Me prijde krasne na tom to ze na jednu stranu pises ze nemuzes nic rici ale vsude pises jaky to bude propadak tak co teda muzes a nemuzes rici ci napsat prijde mi to usmevne rikat to a to prijde mi to opravdu jako reklama na jeden tabor ja nejsem s zadnym a karty menim jednou zelena jednou cervena me je to jedno ale tady posledni 2 roky ctu jen cervena. Pises bude te zklamani na netu jsou vsude lzi ze si to cuccaji s prstu ja mam zdroje primo tam (klidne mej ja ti verim ale to neznamena ze je nemaji napr i ostatni/ja teda k nim urcite nepatrim)a tady je jen to ze ja vim jen nesmim nic zverejnit tak proc to vubec pises a rozvirujes zbytecne hadky tady? Kdyz to vis a nemuzes nic rici tak si to nech pro sebe ale hodnotit kartu predem ktera jeste nevysla no nevim a hlavne pro me je nej rozhodujici CENA !!! taky nejsem ten co vydelava statisice Dekuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:47:51
avatar
všude? Já nepíšu nic všude a píšu jen fakta jaká sou a netvrdím (není to můj názor) že to bude propadák, napsal jsem jen že to může být, jak tomu nyní známá fakta nasvědčují, propadák ... bude a může jsou dvě zcela rozdílné věci ...

Já vám nemůžu říkat všechny věci proto, že mnohé jsou známé je malému počtu lidí a nebylo by pro některé nežádoucí jedince problém dopátrat se původu infromací, kdybych něco prozradil a to by ohrozilo jak ty hodné lidi, co mi důvěřují, tak důvěryhodnost mě samotného protože už bych žádné podobné zdroje nezískal a neměl bych tak přístup ani k těm infromacím. takže musím prostě opatrně, a snažit se vás alespoň anvigovat správným směrem a míry očekávání toho co je skutečně reálné a skutečně dorazí.

já tu hádky nerozdmýchávám, já vám jen předkládám poměrně dobře ověřené informace, nemusím vařit z vody ani se dohadovat, na to jsou tu jiní.

Cena je samozřejmě podstatná, ale nás teď spíše zajímá ten produkt samotný jaký je a cenu budeme řešit až to bude na trhu ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:43:14

Citace:
všude? Já nepíšu nic všude a píču jen fakta jaká sou


Asi tam malo byť píšu.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A proc 2012-02-08 09:47:50
avatar
ty zdroje nenapises? Samozrejme nemusis psat jmena, ale treba napsat laboratore Asusu nebo co ja vim, to snad problem neni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:32:17
avatar
no to teda nenapíšu .... minimálně bych je tím ohrozil.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:07:24
avatar
Pro dobro všech by se nVidia grafiky měli povést.AMD využíva svého "monopolního" postavení a ceny šroubuje na maximum(to by ,ale udělala každá firma) a navíc by to mohlo uspěchat nástup série 8xxx.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:51:55
avatar
AMD nic nešroubuje, ceny HD 7900 jsou výhodnější než grafik ve stejné enové relaci ....

AMD mít monopol nemůže, neboť TSMC to nedovolí a rozděluje výrobu rovnoměrně ....
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale 2012-02-08 09:51:17
avatar
to je asi blabol, to s tim TSMC, ne? AMD si klidne muze zadat vyrobu u nekoho jineho (ac to v soucsne dobe je nerealne) popr. muze TSMC nabidnout takovou cenu, ze ta jeji nabidku prijme a vyhradi 90 % vyrobnich kapacit pro ne. Sorry, ale monopol urcite nekoriguje TSMC, to je v soucasne dobe jen shoda nahod.
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:01:20
avatar
Tak tak. Dufam, ze sa tie grafiky podaria. Nechcem kupovat hd 7850/7870 za nejake extremne ceny ked vykonom budu asi tak mozno na urovni 6950/6970.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:03:30
avatar
mělo by to být v pohodě, i když ceny KEPLERA dokáží, že AMD ty ceny grafik nijak nenavyšuje a že prostě ty 28nm grafiky drahé nyní jsou z jiných důvodů než absence konkurence ;)
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:30:08

Je uz stanoveny presny datum vydania hd 7770?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:52:16
avatar
ano, kartu už mám v ruce (dokonce nerefereční edici) ....
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:05:17

Cize ten datum sa prezradit neda ak som to pochopil. A volba by spadala na nu alebo radsej 6870 za nejakych 160 E novu. Vykonovo asi na 6870 hm?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:08:00
avatar
HD 6870 je v současnosti samozřejmě výkonnější bavíme se o parametrově o poměrně rozdílných grafikách, ale pokud jde o efektivitu je HD 7700 úplně jiná dimenze

ceny i datum uvedení jsou pod NDA, ale za týden a kousek už budete vědět vše ;)
gloriainexcelsis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:51:59

Mohu se, prosím, zeptat na Váš zdroj? Nechci popichovat, ale jaký mám důvod věřit Vašim "zaručeným" zdrojům? A proč nevěřit spíše renomovaným serverům (kde tyto info označují za spekulace) než Vašemu pseudoblogu? Díky za info.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 17:58:46
avatar
mé zdroje jsou lidi u výrobců grafik v zahraničí ... mají grafiky přímo v ruce a veškeré informace ....

Vzhledem k tomu, že mi poskytovali správné informace o FERMI atd. už před lety a ukázaly se jako přesné, nemám důvod jim nevěřit a renomované servery se často mýlily ... mnohé se mýlí i dnes. Nicméně stejné informace o GK104 grafikách má dnes v ruce několik dalších lidí a informují podobným způsobem, bohužel nemůžeme říci všechno, aniž bychom ohrozili svůj přístup k informacím ... mě osobně by vyhovovalo kdyby nové NV byly lepší než jak se zatím jeví ... z hlediska soubojů, článků a čtenosti je lepší mít vyrovnané produkty, než poměrně jasnou situaci, která bude panovat. Takže neobjektivně držím NV palce, objektivně ale informuji o tom jak se věci mají ...

A pseudoblog? Fake a hlouposti vymýšlí jinde? takže to má být urážka a žádost o ban?
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:48:28

Já bych se DD zastal... čtu hodně různých stránek a je pravda, že DD má většinou pravdu. Mnoho renomovaných serverů napíše něco, co se ukáže jako úplná hovadina. Jo, už se tu objevilo pár zpráv, které se zpětně ukázaly jako nesmysly, ale myslím, že procentuálně má DD pravdu ve více případech než většina serverů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:56:57
avatar
já se snažím skutečně ověřit co jde, takže proto ta % menší chybovost ....ale je to náročný, hlavně v tom, že musíš filtrovat, co říci můžeš a co ne, protože samozřejmě mnoho z těch informací by se dostávat ven nemělo a úniky jsou hlídany a ohrozit své zdroje je nežádoucí
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:24:57
avatar
už som to tu písal, DD sa mýlíl ako s radou GF 500 tak s BD. Čiže to tu tiež neber ako písmo sväté.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:49:38
avatar
už toho mám dost, jediné v čem jsme se zmíli bylo datum vydání, ale v tom co to bude rozhodně ne .... GF 500 si název nové generace v žádném ohledu nezaslouží, je to jen a pouze nová revize jader pro G 400 nic víc nic míň ... a o tom, že GTX 485 má nepovedené jádro ve kterém nelze aktivovat plný počet jednotek a které je i jinak nepříliš dobré se vědělo a že nová revize dorazí taky, jen to načasování ....

jenže to e to byla jen nová revize stejného jádra umožnilo poměrně jednoduše skrýt vydání grafik, protože prostě ty nové vlastně nebyly .... u zcela nových jader a nové generace je ale podstatně těžší, ba nemožné, utajit většinu informací.
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 00:09:18
avatar
A zabudol si že si tvrdil aj to že 580 výkonom nebude stačiť na 6950 takže si riadne prestrelil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 01:34:36
avatar
říkal jsem 6970 a nebyl jsem daleko od pravdy, v současnosti je výkon akret v moderních DX11 hrach vlastně vyrovnaný, což vzheldem k ceně, spotřebě a parametrům GTX 580 není moc ke cti GTX 580 .... takže jsem nepřestřelil ... byli tací, co FERMI slibovali v době, kdy bylo ajsné že nepřijde a jeho výkon bude dost za očekáváním proti slibům o trhači asfaltu a grafických kartách roku ...
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 13:17:25
avatar
do vydania 7970 to bola najvýkonnejšia jednočipovka čiže splnila to čo bolo odnej požadované, ak si pamätám toto tvrdili o 480 a nie o 580. V tomto segmente je spotreba na druhej koľaji cena bola taká akú si mohli dať kto ju chcel tak si ju kúpil bola vtedy najvýkonnejšia jednočipovka. Presne čo si teraz písal o 580 platí aj o 7970 až na tú spotrebu, cená vo výšinách a tiež to nieje trhač asfaltu ak si pozrieš jej parametre oproti predošlej generácii.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:45:03
avatar
HD 7970 ale žádný trhač asfaltu být neměla a nikde jsem si nevšiml, že by v jejím případě nějaký trhač asfaltu někdo sliboval. Dokonce jsem se v ohdadu výkonu trefil velmi přesně ... říkal jsem měsíce před vydáním že bude 30% nad GTX 580 a tak maximálně 15% pod HD 6990 ;) pravda, tehdy jsem tak úplně nehádal, ale to můžu říci až dnes .
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm, 2012-02-08 10:12:51
avatar
to datum vydani ti trochu ulitlo i par grafik AMD, ale to neva. A take jsi se v dobe uvedeni DX11 grafik rozplyval, jak nastava zlom a boom ve hrach. Nu, je to jiz nejakych par "patku" a zatim nic moc - ale abych ti nekrivdil, tohle se da tezko predvidat, to zalezi na hernich studiich, na druhou stranu, jak obcas rypnu, kdybys ubral neco z te bulvarity, tak to tady bude vypadat mnohem vice na urovni.
Jelitko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chlazeni a provedeni? 2012-02-07 18:15:11

Zdravicko chci se zeptat, ma nekdo zkusenosti s MSI firmou a grafikami Twin Frozr III? zaujala me vic nez Asus DCII...Treba teploty a taktovani karet jak amd tak nvd. kdyz tak napiste nejakou zpravicku (na alfe me zaujala 7950)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Twin Frozr II 2012-02-08 10:18:48
avatar
me osobne zklamal, musim ve Fireburneru nastavit otacky na 40 %, na vic uz kartu slysim. Pravda, verzi III nemam a take jsem mel mozna pech na kus, ale priste se podivam jinde nebo lepe koupim kartu s tovarnim chladicem a investuju do specialniho chladice.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:17:27
avatar
DCUII od ASUSU a TF od MSI jsou vynikající řešení obě
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:31:24

a Windforce od Gigabyte tiez nie je zly
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 13:07:14
avatar
DCUII má dvě možnosti !!! V případě 6950 1GB je větráno dovnitř skříně(dva sloty) a 2GB verze je vývod teplého vzduchu ven(tři sloty). Při koupi (1GB) mě to přišlo nepodstanný, ale hrozně to hřeje vnitřek case. Po výměně v poho - ne že bych nutně potřebovala 2GB, ale to chlazení je fakt podstatný, jestli nemáte bigtower.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:24:36
avatar
dvouslotové DCUII na GTX 560 TI apod není DCUII ale parodie na chlazení .... DCUII beru v potaz jen tříslotové a to na HD 7900 je
Jelitko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:26:16

Mezi grafiky to sice nepatri ale zeptam se. Kdyz pri vyberu zdroju zdroj A ma ucinost 82-87% a zdroj B 87-82% (coz je gold myslim) tak oba zdroje budou pri stejne sestave zrat Stejne nebo zdroj B diky vetsi ucinnosti brat mene? Jestli si mam priplatit :-)
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 18:33:31

zostava bude zrat rovnako pri akomkolvek zdroji, vyssia ucinnost ti zabezpeci akurat to ze vydrzi aj "zravejsie" komponenty ako ten s mensou ucinostou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 19:02:21
avatar
což není tak úplně pravda ....

vyšší účinnost zdroje = menší ztráty mizernou účinnosti = menší odběr ze sítě a tedy nižší spotřeba PC, i když samozřejmě jednodlitvé komponenty budou žárt stejně, rozdíl bude v tom, že 300W spotřebu pokryješ 90% zdrojem odběrem cca 330W ze sítě, kdyžto 80% zdrojem odebereš 375W ze sítě ... a pak samozřejmě zdroj více topí, více řve a méně vydrží
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 20:27:28

to je samozrejme pravda, ja som hovoril len o spotrebe komponentov, ktora bude pri kazdom zdroji rovnaka... o spotrebe samotneho zdroja zo siete som nepisal nic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 19:02:03
avatar
vyšší účinost nižší odběr ze sítě ... spotřeba PC zůstane stejné, ale účinnější zdroj bude propalova méně ze sítě, má také většinou vyšší stabilitu, ustojí i výkyvy v síti, je tišší a vydrží déle ....

Enermax, Seasonic doporučuji vyplatí se připlacet na kvalitní zdroj, třeba OEM SEASONIC jsou levné a velmi dobré základy ....
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A jeste 2012-02-08 10:20:55
avatar
u nich vymenit vetrak za nejaky kvalitni a muzu souhlasit.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 19:25:53
avatar
Zase Nvidia a příspěvků milion .... není to náhodou tím, že se pořád spekuluje?
Sralbotka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 19:34:35

DD. Nechceš pomalu zamezit komentování ? Stejně se akorát rozčiluješ a krade ti to čas . Stejně lidi co ti chtěj uvěřit ti uvěří a lidi co nechtěj se budou hádat
Jelitko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Legendar od Legendy. 2012-02-07 19:36:42

Diky za odpoved. Jinak nejvice me pobavila veta ktera si zaslouzi uspet a byt legendarni :-) citace: Pokud jste to teďka restartovali, zmáčk jsi reset a ono se to vyplo ..... tak je konec
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 22:02:08

AMD článek ... 10 komentářů

NVIDIA článek ... 100 komentářů
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia 2012-02-07 22:16:37
avatar
Tady kdo nečetl: Odkaz
Jestli teda bude GF104 velké 324-361 mm ^ 2 tak je jasné tedy že GF110 čili GTX 680 bude mít jádro o velikost 500mm+.
Ale jinak to jak se mluví že GTX 680 bude o 45% výkonnější jak HD 7970 tak těžko říct jestli to bude pravda. Ale jinak ano kdyby bylo o 45% výkonnější tak takto jsem si představoval skok s 40nm na 28nm. A le pak zase visí otázka ve vzduchu když by to dokázala nVidia tak proč né AMD? Že by AMD nehrálo až tak na výkon jako na efektivitu a co nejnižší spotřebu?
Jelitko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nevim nevim.... 2012-02-07 22:24:05

aj kdyby to byla pravda a 680gtx o tech 45% vykonejsi nez 7970.. coz myslim ze cena by byla brutalni, teplota taky, a nemluvim o spotrebe,(a ma vetsi jadro takze tyhle vlastnosti by se meli projevit co sem napsal ne?) stejnak bych volil asik AMD nevim proc ale zakladam si aj na spotrebe, nejsu nejak narocnej taky jestli koupim 7950 coz myslim ze vydrzi dlouho stejne jak aspon ma 4850 do ted. NV ma mozna vetsi vykon ale za jakou cenu taky. Kazdej ma jiny priority.... viz moje sestava a MP bf3 15-30fps a nejak mi to nevadi :-) JInak me prosim poucte su lajk a nejak moc se nezajimam o IT az tedka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 22:24:31
avatar
+ 45% výkonnější než HD 7970 ? těžko .... o 45-50% výkonnější než GTX 580? určitě
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 22:38:46
avatar
Já těm zvěstem o 45% taky moc nevěřím proto jsem napsal proč by to nedokázalo i AMD. Ale přeci jak jsem řekl takto bych si představoval nm skok. Jen si vemte když Intel měl mobilní CPU i7 720QM a pak přišla i7 2630QM skok to byl docela velký.
Ale jinak k AMD grafiky super ,ale stejně si myslím že jim AMD podkoplo nohy. Hlavně a právě HD 7900. Taková HD 7970 v klidu mohla běžet na 1GHz a HD 7950 zas na 900MHz a pro OC by tu zbilo i tak dost místa. Nebo ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 22:40:53
avatar
no jasný no, ale když chceš udržet spotřebu na uzdě ...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 22:52:45
avatar
No tak o tech 100MHz by spotřeba moc nevzrostla. Vždyť když se HD 7970 ocne na 1200MHz tak spotřeba šla nahoru tuším jen o 50watt ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:13:04
avatar
tj. ale to je pořád dost spotřeba se prostě dnes dost řeší ....
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:30:24
avatar
Ano to řeší ,ale osobně si myslím kdyby jí dali na ten takt jak jsem psal tak spotřeba by šlo max o 10watt na horu a to si myslím že člověka nezabije. Jde jen o to že by už referenční verze měla větší odskok od GTX 580 a nVidia by se nemusela tolik vytahovat a říkat jak je to slabé a že čekali víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:52:35
avatar
tak AMD nic nebrání uvést v případě výkonové nouze a tlaku konkurence HD 7975 s taktem 1,1GHz na jádře a 6GHz na pamětech a základní výkon tak šoupnost o 15% proti HD 7970 .... ale dala přednost nyní prostě té nižšís potřebě na urovni HD 6970
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 00:17:23
avatar
No o té vylepšené HD 7970 jsem už něco četl.
Prý by měla přijít v druhé revizi 28nm jader a měla by nést název HD 7970 OC Edition a tak by měl být nastaven někde mezi 1 až 1.2GHz na jádro.
Ale jinak ano když už by možná nVidia byla silnější tak jí AMD aspoň srazí spotřebou a pak je jen na zákaznících pro co se rozhodnou a jsou tu ještě nereferenční modely.
Jo jen tak nevíš kdy vyjde recenze na ASUS Direct CUII HD 7970? Jestli jí taky budete mít v testu? Na tu recenzi se docela těším.
Ale jinak jsem hlavně zvědav na HD 7870 jak se předvede z výkonem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 01:33:58
avatar
budeme mít v testy všechny zajímavé HD 7900 zatím tu mám DCUII HD 7950
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A 2012-02-08 14:08:41
avatar
na cem vazne vydani recenze? Na Diit uz 7950 je, sice jen Saphire, ale je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 14:25:18
avatar
HD 7950 Sapphie už jsme řpeci prezentovali ....

Vydání vázne na nedostaku času, financí atd. .)
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 16:53:48
avatar
Okay. Děkuji za info na HD 7970 DORECT CUII se těším. Je to hodně zajímavá karta.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A jo, 2012-02-09 09:17:51
avatar
ted jsem koukal na recenze a je to tam. Asi uz spatne vidim.
krankenkopf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale no tak 2012-02-07 22:50:04

pevne verím že nVidia príde s niečim novým, keď už výkon bude zaostávať, a grafický svet sa posunie ďalej konečne som videl v akcii HD 7970 a musím povedať výkon to má extrémny, tak by ma potešilo niečo čo by zmenilo pohľad na grafiky odzákladu.
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 23:36:06
avatar
A ako vieš že bude zaostávať, však ich ešte nevidali. HD 7970 je dobrá karta a výkon je primeraný k jej špecifikácií hlavne má vynikajúcu spotrebu.
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-08 09:18:08
avatar
Ak môžete tak mi pošlite niekto do správy odkaz na ten český server kde majú tie "najlepšie" info... prípadne názov toho serveru nech sa aj ja zasmejem... vopred dik...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 722x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 491x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 966x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1201x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1527x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1347x
Komentářů: 6