3 nové grafiky od NVIDIA na dohled pro segment 14 až 25 tisíc korun. Zmatky kolem názvů. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 29 July 2018
altNová generace již 12nm grafik GTX je na cestě. Známe přibližné ceny i data uvedení, ale ne názvy.

 

 

 

 

NVIDIA prý svým partnerům dosud neřekla, jak se nové grafiky budou jmenovat (o čemž dost pochybuji). Některá média tak vytvářejí zajímavé spekulace o to, jak se nové karty budou jmenovat. V úvahu prý připadá název GTX 1180, GTX 1185 i GTX 2080. Souhlasím, že možné jsou všechny ;). V tuto chvíli také není jasné, na jakých jádrech budou stavět. Určitě budou 12nm, protože 7nm proces jednoduše není reálně dostupný pro použití na herních grafikách pro letošní rok. Navíc NVIDIA rozhodně nemá zájem jít do nějaké drahého rizika, který 7nm výroba představuje, když si vypiplala ve spolupráci s TSMC 12nm proces, kterým doposud vyrábí jen jediný produkt (velké VOLTA V100). Samozřejmě rozdíl mezi 16nm a 12nm procesem není dramaticky velký, takže NVIDIA pravděpodobně bude muset o něco zvětšit své čipy, aby narostl odpovídajícím způsobem počet výpočetních jednotek.

Také se propírá, cože NVIDIA vůbec s novou generací nabídne, zda půjde o čipy vycházející z VOLTA architektury (jen bez speciálních jednotek pro AI), nebo o ty TURING čipy. V každém případě je nepravděpodobné, že by NVIDIA dělala zásadní změny v architektuře, na rozdíl od AMD a její VEGA, která však díky tomu, že je výrazně pokročilejší a navržena na DX12/VULKAN, není a nemůže být v současnosti využita tak, jak byla navržena, protože prostě hry nepoužívají potřebné DX12/VULKAN technologie. NVIDIA tedy téměř určitě půjde cestou evoluce současného PASCALU (stejně jako je PASCAL evolucí předchozí generace). Díky 12nm se může těšit z podstatného zlepšení efektivity, vyrábět velké čipy pro ni není problém (12nm VOLTA V100 má 815mm2), takže klidně čipy zvětší a nárůst počtu jednotek tím bude zajímavý. Stejně tak je nemusí honit na nějak vysoké takty a může využít zlepšení efektivity 12nm při udržení stávající výše taktů, čímž může udržet TDP dost nízko. Pravda, i NVIDIA uvádí TDP způsobem, podobně jako Intel, tedy že tato hodnota je v praxi vztažena k základním či maximálně středním taktům, i když reálně se GPU taktuje mnohem výše, čemuž odpovídá i výkon ale také spotřeba a TDP. Takže realisticky je TDP karet u NVIDIA v praxi vyšší, než jak jej NVIDIA udává. I tak není vysoká spotřeba či vysoké TDP problémem, který by NV musela akutně řešit, protože svá GPU rozděluje a konfiguruje pro herní nebo pro výpočetní použití. Z toho důvodu sice nemá tak univerzální GPU, jakým jsou konkurenční POLARIS či VEGA, které mají i násobně vyšší výpočetní výkon vedle herního, ale i proto žerou o něco více, protože mají i více jiné prvky výbavy (například FreeSync, který nevyžaduje přídavný modul v monitoru atd.). Předpokládá se, že NVIDIA i u nové generace herních GTX karet použije čistě herní GPU, ale doufáme, že tentokrát již s pořádnou a funkční DX12/VULKAN podporou, kdy NV tak nebude po zapnutí DX12 v některých hrách pomalejší, než s DX11.

Z toho, co vím, můžeme být ohledně výkonu nových GTX karet v klidu ;). Nárůst bude zajímavý. Aktuálně se také objevily nástřely cen a parametrů novinek. Mělo by prý jít o tři modely. Jako první má údajně přijít 180W model s 11GB paměti a pravděpodobně tedy čipem GV102 („GT102“?), kdy se hovoří o možnosti, že půjde o nástupce GTX 1080 Ti, což by bylo nad očekávání brzy. Je však pravdou, že NVIDIA potřebuje vyšší výkon, jelikož na trh míří ty velké masivní herní monitory s velkými úhlopříčkami a hlavně 4K, HDR a 120Hz obrazovkami. A co si budeme povídat, 4K a 120FPS je stále mimo běžné možnosti i GTX 1080 Ti, s výjimkou méně náročných her, nebo výrazného snížení detailů. Ovšem ten, kdo utratí 20 tisíc za grafiku či 50 tisíc za monitor, určitě nechce nuceně snižovat detaily. Takže brzký nástup „GTX 1180 Ti“ by byl docela vhodný. Údajně má tahle verze dorazit během září (v referenci) za nejméně 749 dolarů tedy za 20 - 22 tisíc korun vč. DPH. Partnerské karty, tedy nereferenční modely ale údajně dorazí až o několik týdnů později.

Spolu s nimi by ale měla přijít na trh i 150W 8GB karta. U té je pravděpodobné použití jiného čipu, tedy nejspíše něco GV104 (či GT104?) a 256-bit sběrnice. Mělo by tedy jít o přímého nástupce GTX 1080. Cena prý bude minimálně 599 - 649 dolarů tedy 16 - 18 tisíc korun. Vzhledem k parametrům by měl být dost značný rozestup proti tomu dražšímu modelu. Na trhu se objeví tedy na přelomu září, či spíše v průběhu října.

Jako poslední pak dorazí 120W 8GB edice. Někteří spekulují, že jde o GTX 1160, jiní že jde o GTX 1170. Vzhledem k cenovce nejméně 499 dolarů je spíše pravděpodobná verze GTX 1170. Za těch 13 500 korun vč. DPH, by byla mainstreamová GTX 1160 přeci jen mimo možnosti většiny uživatelů. Karta dorazí na konci října, reálně tedy v listopadu. V jejím případě očekáváme výkon někde mezi GTX 1080 a 1080Ti.

Mezitím se NVIDIA snaží zbavit nadprodukce současných GTX 1000 modelů, spouští různé promo akce pro prodejce a slevy pro výrobce karet. Karty však většinou v obchodech stojí ty doporučené ceny, což je sice fajn ve srovnání s tím, kolik stály v první polovině roku, ale současně to znamená, že tyto výběhové pro DX12/VULKAN generaci her nepřipravené karty, které jsou na trhu už 2 roky, stojí stejně, jako když před dvěma lety začínaly, což není příliš zajímavá nabídka pro současné uživatele. A osobně bych rozhodně nekupoval dnes GTX 1070 a GTX 1080 modely. Jen v případě absolutní nutnosti bych zvažoval GTX 1070 Ti (asi nejvýhodnější z vyšších modelů GTX) a případě GTX 1080 Ti, která je stále to nejlepší na trhu za ještě rozumnou cenu. Ovšem s možnou vidinou stejného, nebo dokonce lepšího výkonu s lepší efektivitou a výbavou v případě nové generace, bych si v současnosti nákup GTX 1080 Ti přeci jen už za stávající ceny dobře rozmyslel.

Takže pokud ceny současných GTX karet nespadnou skutečně razantně, čímž myslím nejlépe na 8-9 tisíc za GTX 1070, 10-11 tisíc za GTX 1070Ti a 12 tisíc za GTX 1080, tak o těchto modelech bych už dnes neuvažoval, protože nové modely budou stát obdobné peníze, za jaké jsou dnes nabízeny současné verze a budou ve všech ohledech lepší a pokročilejší. Tedy doufejme, že NVIDIA nenastoupí cestu Intelu po jeho ovládnutí vyššího segmentu a nebude servírovat jen kosmetická zlepšení výkonu. Ale něco mě říká, že NVIDIA se nenechá ukolébat. Ví, že situace z posledních 2-3 let je značně nestandardní, a že může za část své současné pozice a výsledků, poděkovat finančním a funkčním problémům AMD jako firmy, která svou grafickou divizi v podstatě likvidovala škrty, což se odrazilo v nabídce produktů AMD od roku 2016 až po současnost. NVIDIA ale pravděpodobně nepodceňuje AMD, vidí, co dokázalo udělat Intelu na poli CPU a ví, že u AMD se situace s financemi na vývoj a vývojem samotným vrací do standardní situace, takže příští rok a o rok později, už se AMD vrátí do plného stavu nabídky a vývoje na poli GPU (ve vývoji už se vrátilo ke dvěma teamům a kompletní sérii produktů).

NVIDIA určitě nepojede na absolutní maximum svých GPU, jako teď své procesory musí tlačit Intel. Nemusí tlačit takty atd. co jen to jde, prozatím má především díky situaci u AMD prostě náskok. Ale určitě nebude zbytečně přešlapovat na místě a čekat, až ho AMD se 7nm dohoní nebo předhoní (pokud by se AMD podařilo zopakovat s GPU totéž co s RYZEN CPU), což je určitě dobře a výkon nových karet tomu bude odpovídat.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 19:03:08

Značení GTX 11xx mi nejde pod vousy
Z pohledu velikášství NV bych to tipoval na GTX 2xxx.
Každopádně NV určuje směr a AMD se musí držet. Doufám v to!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 09:02:44

Ale zabudaš na to ze maju miliony GPU na skladoch ktore chcu predať. tak že GTX1070 či GTX1170 budu vyzerať skoro rovnako a GTX1070 za nižšiu cenu. Nie každy je v tejto oblasti tak zbehli aby rozdiel rozoznal, ved GTX 1x70 za 100-200€ lacnejšie no nekup to
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 1180 Ti 2018-07-29 19:32:27

Špekulácia o uvedení GTX 1180 Ti už tento rok na trh je zaujímavá a pre mňa úplne nová. Za posledné minimálne tri generácie GTX dozadu použila NV vždy rovnaký modus operandy. Uvedenie na trh GTX X80, X70, X60 a o 12 mesiacov neskôr GTX X80Ti, X70Ti, X60Ti.
Toto bude pre mňa ešte dlhý mesiac.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 19:42:50

Škoda, že není 1060Ti (nebo to je 1060 6GB a 3GB verze je 1060 bez TI?).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 19:48:16

Marketingové značení nic neznamená, důležité jsou parametry a výkon. Přídavek Ti je jen pro BFU.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 21:18:59

Promiň, ale proč tedy všechny Ti verze mají lepší parametry / výkon, než ne-Ti verze (tedy kromě 1060)?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 21:33:41

Záhadně jsi psal o GTX 1060 a teď ji vylučuješ ze seznamu
Tak se příště tak hloupě neptej na non GTX 1060 Ti verzi.
Jinak polemika platí hlavně na BFU, proč řešit Ti ... jde o pouhé značení a v budocnu je si na to dávat pozor i z pohledu konkurenčních produktů.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 21:58:22

Ta otázka byla čistě řečnická...a nezlob se, ale označení Ti (vzhledem k současné a koneckonců i minulé realitě) není jen marketing a do budoucna asi ani nebude.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 22:09:37

S tím rozhodně nesouhlasím, je třeba hlídat si aktuální grafiky na trhu a nepodporovat wow efekt z přívlastků Ti atp.
Nemyslím to ve zlém, jen vím co dokáže marketing s pouhými přivlastky udělat a s "výhodností" nákupu.
Určitě bych nepodporoval takto jednoduché sumírování grafik a už vůbec ne pokud jde o srovnání grafik s konkurencí.
Na to jsem háklivej a vim jak současná BFU dokážou proklamovat "Ti" jako modlu. Souhlasím, že v generaci Pascal to tak funguje, ale není to dogma do budoucna. Je třeba nedržet se klišé a v případě GTX 1060 Ti by to byl fail. Proto ta odpověď na tvou řečnickou otázku.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 09:32:10

Koukni do historie, Ti tam dávají zcela náhodně, třeba po GF 3 vydali slabší GF 3 Ti 200, GF 4 byly pouze Ti.
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 09:43:20

Druhá nejvíc sympatická firma , která se chová tak aby vše co vydala kupující pěkne zacáloval a člověk co to kupuje jen tuhle firmu V TOM podporuje.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 08:12:59

Osobne ma navia zaujima, akym sposobom sa NV vydala pri koncepcii tychto GPU. Nemyslim si, ze zvesti o 2,5GHz takte na jade su pravdive, to ten 12nm FF proces najskor neda, aj ked je v pripade TSMC sity na mieru NV. DLho som si myslel, ze pojdu smerom vacsieho mnozstva shaderov, pri zachovani rovnakeho designu CUDA jadier (ten sa od maxwellu nezmenil a ani volta nezmenila tento fakt), ale nizke TDP kariet nasvedcuje tomu, ze sa asi jedna o uplne novu architektru. Ak je tato skutocnost pravdiva, tak AMD bude mat ohromny problem, pretoze dalsi narast cca 30%-40% uz so zvojou GCN architekturou proste nedozenie.

Edit. Keď s niečím nesúhlasíte, tak aspoň napíšte svoj názor, nech môžme diskutovať...
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 10:03:53

Môžem sa spýťať prečo môj príspevok bol zmazaný?
Neboli tam žiadne urážky?
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2018-07-30 13:07:52
avatar
nebyl dostatecne objektivni, jestli vite co tim myslim
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 13:24:50

Viem, len čakám od DD odpoveď a či sa k tomu postaví ako chlap alebo ako decko.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 16:50:17
avatar
Hádám nekonečné mlčení jako vždy, nebo rovnou ban.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 17:35:28

Tohle jednání tu řešilo už více lidí, ale pravda je jen jedna a čtenáři ji rozhodně nemají
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 20:58:05
avatar
Ja tedy nevim, co bylo v onom prispevku. Nicmene pokud se provozovatel soukromeho webu rozhodne neco smazat, je to jenom jeho vec, at ma duvody jakekoliv. Navstevnici samozrejme muzou nesouhlasit.. ale jedinna, ucinna moznost protestu je takove weby nenavstevovat. Napriklad, ja treba nemam rad origin a tedy uz nekolik let neporizuji hry od EA. Nepochopte mne prosim, jako ze bych vam chtel doporucit nejaky web nenavstevovat. DD to tady vede tak, jak to vede dlouhodobe. Myslim, ze je od uzivatelu naivni si myslet, ze na fungovani sveho soukromeho a dlouhodobe fungujiciho projektu neco zmeni jen na zaklade kritiky diskutujicich - ktera je tady dlouhodobe taky o poznani prisnejsi, nez na jinych tematicky blizkych webech.
Verim, ze mezi temi kritiky je spousta schopnych, kteri by srovnatelny projekt dokazali vest po svem. Jenom skoda, ze to nikdo opravdu nevezme do svych rukou - cz/sk hw scene posledni roky jenom ubyvaji zajimave weby a autenticti autori
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-30 21:07:50
avatar
nebojte DDWorld.cz zůstává, tedy zatím.
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-31 09:52:45

Myslíš toho špiona Belku na zive.cz?
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-31 10:33:52

Teraz som na vážkach ....mám aorus 1080ti kupovanú za 820 teraz idú nové od 900 eur ...predať teraz alebo počkať? Mám v zálohe jednu referenčnú sapphire vegu 56 dovtedy ...čo by ste mi poradili?
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-31 11:07:52

Mám taky 1080ti a o prodeji jednoznačně neuvažuji. Až uvidím nějaký oficiální release 1180 tak ještě bude chvíle na případný prodej nebo taky na koupi další 1080ti od někoho kdo se jich bude chtít narychlo zbavovat.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 361x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 239x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 837x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6