Čekali jsme dlouho, hra měla demonstrovat možnosti DX10 a vícejádrových CPU ….
Mnozí máme ještě v paměti, jak Microsoft prezentoval na IDF akci s Intelem před mnoha lety hru Alan Wake, která měla jako první důsledně využívat DX10 technologií a vícejádrových procesorů. Jenže ALAN WAKE se nakonec stala zářným příkladem toho, jak herní konzole zabíjejí vývoj her a celý technologický vývoj.
Po mnoha letech bylo totiž rozhodnuto, že hra vyjde jen na Xbox360 a tak se loni také stalo. Až nyní se ke slovu dostává PC verze, která ale nedosahuje ani zlomku technologické pokročilosti, která byla před lety slibována.
(Alan Wake na IDF 2006)
Pořád je ale PC verze mnohem hezčí než původní konzolová, ostatně na starém a mizerném Xbox360 jede hra jen v rozlišení 640p, tedy 1024x640 bez vyhlazování atd. Na PC hra samozřejmě dostala pořádné HD rozlišení, včetně Eyefinity podpory. Přibylo lepší nasvícení, více detailů, lepší stínování a vyhlazování FXAA. Pořád se ale jedná jen o DX9 hru, takže nečekejte žádné grafické orgie. A jak vám to pojede?
Na Xbox360 hra jela jen 30FPS a i tak se občas škubala v tom 1024x640 rozlišení bez vyhlazování, na PC ale máme mnohem lepší grafiky a procesory, takže těch 30FPS si v 1080p rozlišení se 4AA/FXAA a 16AF užijeme i s GTX 560 nebo HD 6800 grafikami. Starší modely už jsou ale zcela odepsané.
Nicméně dnes má už řada lidí monitor s vyšším rozlišením, objevuje se hodně monitorů s 2560x1440, které bylo původně jen na 30“ modelech (2560x1600) a tam už těch 30FPS dosáhneme vlastně jen s HD 7900 grafikami. U všech ostatních modelů musíme omezovat detaily. I tato hra ale ukazuje současné rozložení grafických sil, tedy že výkon HD 6970 a GTX 580 je téměř vyrovnán a rozdíly už těžko poznáme a že HD 6950 sekunduje GTX 570, zatímco GTX 560 Ti už hodně zaostává a bojuje s HD 6870.
Výkonná grafika tedy rozhodně přijde vhod, i když hra neobsahuje ani zlomek z technologií, které byly slibovány. Alespoň dorazila na to PC, takže budeme moci posoudit její herní kvality. hra na PC dorazí rovnou se všemi bonusy, které na konzoli vycházely postupně.
Zdroj: PCG
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|