AMD chystá Radeon RX 470 a RX 460 – mluví i o VEGA. Ponese HBM2 a je to high end! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 11 July 2016
altNejbližší budoucnost AMD v grafikách je zdá se pevně nalinkovaná. Co se chystá?

 

 

 

 

Tak nejblíže jsou již veřejně oznámené Radeon RX 470 a RX 460, které kompletně vyplní prostor nižšího mainstreamu a low endu. Obě karty dorazí na trh asi i v referenčních provedeních.

  • Radeon RX 470 4GB

Již jsou finální parametry pravděpodobně budoucího bestselleru poměrem cena-výkon. Radeon RX 470 ponese stejně jako RX 480 jádro POLARIS 10. Bude mít jen méně aktivních jednotek. Konkrétně 2048 proti 2304. Takt má být kolem 1200MHz. Sběrnice je 256-bit a 4GB paměti poběží na 6-7GHz. Karta bude vypadat fyzicky jako RX 480, což asi nepřekvapí :).

Výkon karty je však má být velmi dobrých 5TFLOPs, což je zhruba o 12-15% méně než má RX 480. Spotřeba karty má být ale kolem 110W, což vzhledem k tomu že AMD celkem správně uvádí 150W pro RX 480, je tedy docela reálných. Výkonově by se tak tahle karta měla pohybovat kolem úrovně GTX 970 a o něco přes R9 380X – odhaduji. Cena karty ale určitě bude nižší než 199 dolarů, což je cena za 4GB RX 480. Takže možná 179 či dokonce jen 150 dolarů (5300 - 4400 korun vč. DPH?). Karta by se měla být uvedena na konci měsíce v obchodech tedy v první polovině srpna.

  • Radeon RX 460 2GB

Low end bude tvořit karta, jako by z oka vypadla R9 NANO :). Pěkný krátký design bude mít referenční RX 460 vybavená 2GB paměti se 128-bit. Má mít 896 jednotek v jádře POLARIS 11, které míří ve velkém i do notebooků.  

Grafika nemá přídavné napájení, spotřebu má být kolem 50-60W! Výkon má přes 2TFLOPS, a výkonově by měla nabízet něco kolem úrovně GTX 960 až něco od R9 380. Technicky má jinak plnou výbavu nové POLARIS generace. Cena bude kolem 99 dolarů, tedy asi 3 tisíce korun vč. DPH. Vydána a dostupná by měla být snad začátkem srpna.

  • VEGA

AMD taktéž partnerům představuje další plány. V poslední době se objevila řada ničím nepodložených spekulací. Ty hovoří hlavně o tom, že Radeon RX 490 (který AMD unikl) je duální POLARIS. Ovšem stále netuším, jak a kde k tomu někdo došel a přišel. AMD nic podobného nenaznačuje. Druhou spekulací je, že VEGA vyjde až v roce 2017. I tady nějak nevím, kde na to kdo přišel. AMD ukazuje partnerům novou podobu již dříve uveřejněného plánu:

Z toho se dozvídáme nově, že VEGA je high end pro high end hráče a ponese HBM2. Taktéž to ale pořád vypadá, že AMD VEGA plánuje ještě pro letošní rok. Dovolil jsem si tam udělat čáry, protože víme, že 28nm GPU vyšla na konci roku 2014, POLARIS pak těsně před polovinou roku, dává nám graf spíše představu, že VEGA vyjde ještě na konci tohoto roku:

Její pozice zakreslení je totiž velmi podobná pozici 28nm generace v grafu. Tudíž ano, AMD opět dává tímto spíše naději na uvedení high endového Radeonu na konci tohoto roku, nejpozději ale začátkem roku příštího. Osobně však považuji stále za reálnější letošní uvedení (listopad-prosinec 11-12/2016) a tedy že již prozrazený Radeon RX 490 je vybavený nějakou verzí VEGA s 8GB HBM2 a nejde tedy o duální POLARIS. AMD však fakticky zatím mlčí, takže tento oficiální roadmapový graf je jediné, co oficiálně o VEGA prozradilo vše ostatní jsou jen drby :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ironfist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 01:16:40

DD, vím, že je to trochu OT, ale nemáš nějaké info o tom, kdy budou AM4 desky a Bristol Ridge APU do nich? Chystám se stavět nové PC a kvůli budgetu bych chtěl jít do nich, abych pak časem, až budou peníze a nebude mi stačit výkon, mohl dobře upgradovat na ZEN a přidat grafickou kartu. A vzhledem k tomu, že už 6. rokem funguji na svém NB s mobilní 5650, jsem už dost na trní To jen tak kdyby se někdo divil, proč se tak zajímám o takový low-end
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 01:37:25
avatar
o už měly být ... nevím co se děje ... vypadá to, že výrobci desek nechtějí nic nového uvádět, prodává se blbě i to co je (Intel i AMD) .... plné sklady žádná chuť k novinkám
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 08:39:49

Bohužel si tím uškodí akorát tak víc. Protože spoustu lidí čeká na upgrade a jít do zastaralé platformy, když víme, že bude něco novějšího je podle mě nesmysl. Na druhou stranu, dokud nejsou CPU na trhu, není potřeba desek. Každopádně už by měli něco začít dělat. Kdy měli reálně být oznámeny ... v květku? na trhu někdy v červnu? a zatím jsem neviděl nic hmatatelného.

Jako to věčné čekání.. je víc než na ránu.
Ironfist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:23:40

Právě, kupovat teď AMD procesor je teď nesmysl s hlediska upgradeability (dobrý slovo ). Stejné plány má kamarád v podobné situaci, jen ten má dokonce netbook, kterýmu taky budu stavět PC. Jestli v dohledu něco nevyjde , tak asi půjdu do Intelu a AMD ostrouhá 2* (respektive 4*) - nekoupím APU, ani ZEN, protože z Intel CPU upgrade nebude potřeba několik let v našem případě.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 14:15:24
avatar
a co by si s tema starejma skladama udelal? porad pls
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kapitalista 2016-07-12 18:26:22

jako spravny kapitalista by musel ty stare sklady zapalit a pak vse zesrotovat.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 15:26:34

Jako správný kapitalisti neměli tak moc vyrábět na sklad. Je divné, že tolik vyráběli, když prodeje pořád klesaly. Divný přístup.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyroba 2016-07-13 21:48:46

Nojo jenze dneska je zalezene vyrabet vyrabet jako o zivot za jakoukoliv cenu a pak resit prodej a urvat co nejvic z trhu.Navic otazka kdy amd nejakej procak uvede protoze ten nastup 480 je takovej nemastnej neslanej:holt co nema amd tovarny to jde z kopce
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 08:36:31

tak ten rok navíc se ti vyplatí, ještě počkej, hlavně si tam dej SSD, abys měl moderní reakci
Ironfist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:17:45

SSD jsem tam strčil už tak 3 roky nazpět
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 11:36:21

no možná ho ještě vyměnit za mnohem výkonnější, nové modely, Samsung je teď asi nejlepší, třeba to zase pomůže
Ironfist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:27:35

Jo, na běžné "idle" činnosti by to jistě trochu pomohlo, ale tam s výkonem nemám problém. Tím je 6 let stará mobilní mainstreamová grafika... Oproti tomu je i to APU high-end
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:32:29

tak počkej ještě rok, AMD si to zaslouží
já se hned zbavím svého Intelu, jak Zen bude v notebooku
jenže to zas nebude k dostání notebook s AMD s podsvícenou numerickou klávesnicí, wifi AC a SSD diskem zatímco s Intelem jich budou stovky, jako obvykle....
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 19:52:30

Je nás více co čekají na novou AMD platformu a nové GPU. Rodičům bych rád postavil nové PC jako náhradu za starý stolní PC, který okupuje sestra, a NB, který je už dávno za zenitem. A protože bude PC v obýváku, tak bych rád něco ve stylu MMC. Synovi přítelkyně jsem postavil PC s A8-7600 a valil jsem oči, co ta iGPU zvládne ve fullHD. Momentálně mám prakticky jen jednu možnost a to i3-6000 na mini-ITX a k tomu buď R460 nebo R470.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 15:27:56

Skvělý dotaz, takových lidí co mají něco podobného v plánu je určitě hodně.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 02:29:06
avatar
Kdyby tak AMD konecne reklo nejaky informace o tom jak to bude s Vegou a kdy ji vyda.Konkurenci ke gtx 1070/1080 potrebujeme jako sul!!! Spousta lidi chce kupovat novou grafiku a pokud planuje neco vykonnejsiho nez rx 480 a chce gpu nove generace, tak mu nezbyva nic jinyho nez koupit Nvidii a nebo cekat! Myslim, ze spouste lidi uz dochazi trpelivost vcetne me ale v AMD jsou porad tajemni jak hrad v Karpatech.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 03:55:52
avatar
vega s hbm2 by mela byt rychlejsi nez 1080, historicky mirne pod urovni 1080Ti.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 06:47:06

Vega bude mať 4608 výpovedných jadier, ak k tomu pripočítať už odladeny výrobný proces odladeny čip tak frekvencia môže byť 1,4GHz k tomu HBM2. Vega bez problémov prekoná GTX1080, ale proti nej je postavená GTX1080Ti a to už asi bude nad jej sili, na druhej strane ten higend od nvidii odhadujem na 999 dolárov to je 1500€ a vega cca 600€. Kedy prídu na trh závisí od HBM2.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 08:36:55

Od VEGA grafik si teda já osobně slibuji hodně. Přeci jen HBM2 už jsou určitě jinde, nové možnosti.. technologicky je to dál než GDDR5X.. toť otázka jak na tom bude po čipovce, zda nebude agresivní šetření skrz TDP.. dneska přece lidi mají i 25tis za kartu a řeší pak peníze za EL.. víte jak

Kdyby nepřekonala 1080, tak by to byl těžkej fail.. a v DX12 osobně čekám, že ani 1080ti nebude nijak daleko. Otázka kdy nějaká 1080ti vůbec bude, jestli to bude reakce na VEGU, tak se můžou připravit.. i když osobně tu cenu asi vědět ani nechci
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 11:57:59

Lady sa budu lamat 17-21 augusta, v tedy NVIDIA chce prezentovat GTX1080Ti. Som zvedavi ci uz budu v tedy HBM2 vo vacsom mnozstve na trhu, alebo zase papierove vydanie.
Som zvedavi ci AMD bude chciet vegu vidat spolu s novimi procesormi alebo skvor.
Vykonny procesor bude treba ako sol, lebo vraj do novych GPU nebude stacit dodavat data ani pretaktovana i7 6700
Tak ze ak AMD postavi poriadny procesor ktory to zvladne tak to bude gool
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 17:44:36

Ja by som ti zobral pc a poslal ta na slovencinu, lebo to je velka ubohost ako pises.

i/y 0 bodov.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 10:46:10

Mne uz pomoze len zrusenie y, uz 2x to skoro schvalili v parlamente, ale nepreslo to, ze by prisli slovencinari o pracu
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:49:30
avatar
Konkurencia k papierovej vega tu príde najneskôr za mesiac ...teda jediné štastie pre vegu že 1080ti (titan P) bude drahý ale pre tých čo majú peniaze na grafiku tohoto rangu cena nehrá rolu a vega bude kupovaná už len zo zvedavosti
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 06:15:43

AMD by nemalo pripracovat RX 470 a 460, tie karty tu uz davno mali byt!!! Spolu s RX 480 v rovnaky den!!! Pokryli by cely segment do 300 dolarov + laptopy, ale nie, AMD to opat muselo posr... a dat sancu NV na pripravenie (aj ked vcelku unahlene) gtx 1060 a 1050. AMD je ta spolocnost, ktora musi tlacit na pilu a snazit sa, ale necini tak. AK nemali dostatok cipov pre rx 470, pokojne mohli znizit napatie na rx 480 (zbavili by sa problemov so spotrebou, zlepsili by pomer vykon/spotreba a aj samotny vykon a v konecnom dosledku aj zahrievanie karty) a tie cipy, ktore by nedrzali takty pri danom napati nemilosrdne softwarovo orezat a vydat ako rx 470 s tym, ze v ovladacoch bude dostupna moznost odomknutia stream procesorov. Takto by si AMD vytvorilo hned niekolko predajnych hitov.

P.S.: Na RX 470 cakam ako na zmilovanie, mojej r9 280 oc dochadza dych, resp. stalo sa tak v prvej hre a tou je MISCREATED, kde som musel tiene nastavit na medium, aby sa hra nesekala v 1080p (aj tak tak obcas cini) a na niektorych serveroch som musel dokonca pouzit 900p pre plynuly chod.

P.S.2.0 What the fuck AMD, v cca 120GB videomaterialu mi raptr nahravanie nezaznamenalo zvuk z mikrofonu...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 06:53:50

Problem pre co niesu na trhu je v 4GB pamiatkach ktoré dorazili neskoro, preto i RX480 4 GB riešili uzamknutim polovice pamäti.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:52:51
avatar
Tak tam teda problém nieje ...prakticky sa robia už len karty s gddr5 čo je vlastne už len pre mainstream, performance má gddr5x a úplný top bude HBM2 už o mesiac v podaní NVIDIE problematický je skorej výrobný Samšunt proces RX480 má ale drahšie 8ghz pamäte pokial viem a nie klasické
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 16:16:37
avatar
HBM ale uvedlo AMD. A tzv. HBM2 je jen jinak organizovaný čip, princip je stále stejný. DDR5X je pak nejspíše slepá větev vývoje. A podle dostupnosti karet to spíše vypadá, že problémy má TSMC, ne Samsung.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 16:25:35

Nedostupnost gtx 1080 je dana faktom, ze na trhu je malo, pramalo gddr5x cipov, kedze MICRON este pomaly ani nezacal poriadnu masovu vyrobu.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 16:57:08
avatar
Ak je pre teba 4x väčšia kapacita celého pamäťového systému na karte a dvojnásobný bandwidth , pre mna to je teda zásadný rozdiel

Pokial viem fury-x má len 4GB a to z nejakého dôvodu že HBM1 4GB má 4096bit a viac sa nedá zapojiť ....

Mňa skorej bude zaujímať spotreba 1080ti keďže amd sa chvastalo že HBM znížilo spotrebu pamätového systému o 75-80% (40-50 watt)
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 07:24:30

Tu RX 470 by měli vydat co nejdříve,myslím že to bude hodně žádaná karta.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 21:44:35
avatar
Tiez si myslim. Ja ju chem Krasne mi nahradi moju R7 265
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 09:27:08

Inac, DD, RAJA povedal, ze vega na 110% nepride v roku 2016 a limitujucim faktorom je asi HBM2, kedze je vyrabane tusim len u dvoch spolocnosti, a to SAMSUNG a SK HYNIX a samsung ma asi rezervovana NV pre svoje tesla P100.

Inac, co je vega??? Povrava sa, ze je to zruseny project greenland, alias, ina rchitektura ako GCN. Taktiez sa povrava, ze sa jedna o dva cipy, jeden s 4096 a druhy s 5120 stream procesormi... Moj nazor??? JE to mierne vylepsena GCN 4.0 architekuta, dajme tomu GCN 4,5 s navysenim vykonu na CU o dajme tomu 5%. Mensia Vega by mohla byt na urovni gtx 1080, ale spotreba... ta bude zaujimava, HBM2 nieco usetri, ale TDP by mohlo byt do 190W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 09:30:00
avatar
kde to povídal?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 12:37:26

AMD GPU stale vyraba zdvojovanim RX480 je uz zlozena s dvoch cipov ma 2300 vypocetnich jadier v jednom kuse kremika, Vega ma 4 taketo jadra v jednom kremiku a ma 4600 vypocetnych jadier. Vykon sa da odhadnut ako dvojnasobni oproti RX480 + vysie takty + HBM2 = 130% nad RX480
Spotreba skvor 220W a vykon tak 20-30% nad 1080.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 16:28:59

Nie, POLARIS 10 sa takto nevyraba, tento styl vyroby by malo priniest az NAVI (dva cipy na jednom spolocnosm interposery spojene pomocou instrukcnych sad do jedneho cipu, tym sa docieli vyborna schopnost vyroby, ved vytaznost vyroby malych cipov je nasobne vyssia ako velkych).
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 09:54:51
avatar
Uvažuji o RX460 do MMC, které s parametry (HEVC atp.) a příkonem je ideální kandidát. Ale nejsem si jistý i s výkonem herním jestli bude stačit i na nové hry pro FullHD hraní? Připadá mi, že cenově moc nevýhodná karta oproti RX 470, která má výkon 5TFLOPS oproti RX460 jen s 2TFLOPS.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:13:05
avatar
Těžko říct. Otázkou je taky na jaké detaily ty hry chceš hrát. Aby z MMC nebylo skoro herní PC Na normální MMC stačí CPU s iGPU a HEVC mají myslím poslední AMD APU a Intel.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:32:00
avatar
Položím otázku trochu jinak. Má smysl kupovat RX 460 oproti RX 470, když cena je teoreticky +- 2500Kč vs 3750Kč? Dle mého názoru ne :-)
PS: klidně z MMC udělám i herní PC pokud bude dostatečně tiché - značka ideál
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:57:17
avatar
Na co ta otázka, když sis i odpověděl
Máš pravdu, pokud to tak bude cenově i výkonově tak je lepší jít do 470.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:07:54
avatar
Jj díky. Jen jestli neuvažuji nějak špatně
PS: myslím, že s cenou s RX460 musí jít níže, jinak nebude moc prodejná, jedině, že by pro někoho byla priorita spotřeba
Wizardos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:04:13

Máš moc optimistický ceny, spíš to bude 3500,- a 5000,- Kč
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 13:12:11
avatar
Jj obě jsou optimistické. Takže k sobě navzájem jsou použitelné
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:19:10

Nemá niekto na predaj použitú RX 480 za 200€? Alebo GTX 950 za 80€?
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 18:51:02

Prosim o radu.Mam intel i7 2600k na 4.5Ghz a radeon r9 290.
Mam vymenit cpu, dosku atd... za Intel Core i7-6800K
,alebo lepsiu grafiku?
neviem sa rozhodnut.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 18:57:54
avatar
Toto je blbo položená otázka. Nepovedal si na čo pc používaš. Napr. ak sa iba hráš a nestreamuješ, resp. nerobíš v CADe atď. tak i7 je zbytočná.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:15:19
avatar
vem 6700K
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 19:11:04

V podstate sa iba hram.Takze asi grafika bude lepsia.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 19:28:37

Otázkou jest, do jaké grafiky chceš jít....
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 23:22:26
avatar
Vezmi vyšši taktovaný i5. Stále záleží hlavne na jednovláknovom výkone.
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 19:30:49

Hraju hry DX11 takze asi GTX 1080.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 19:43:14

Full HD? Pokud ano, GTX 1070 staci s brutalni rezervou. Ale do budoucna bych určitě měnil CPU.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:00:35

Ten CPU je v pohode, rozdiel v IPC medzi skylake a sandy bridge je okolo 15% +, urcite by som sa posnazil nieco dohnat dalsim pretaktovanim, ved sandy bridge vie ist poriadne daleko. Pridal by som rychlu ram, idealne 2133MHz (digital foundry dokazalo, ze v cpu-limitujucich scenach vie rychla RAM slusne pomoct, aj v oblasti 15%+ a ram stoji doslova babku).
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:27:11
avatar
A si si jistý, že DX 12 hry hrát nebudeš třeba za rok a nebo máš tolik peněz, že si můžeš dovolit koupit grafiku za 20 litrů kdy se ti zlíbí ?
MoodyMeister [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:46:10

A ony snad na gtx 1080 nejedou DX 12 hry, nebo co to je za kecy? :-D 1070/1080 jsou momentálně nejvýkonnější grafiky a ne každého baví čekat půl roku na to, co přijde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:47:40
avatar
nejsou ... R9 PRO Duo je mnohem výkonnější ;)
MoodyMeister [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:49:38

Jo, dostal jste mě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 20:59:37
avatar
já vim .... ne vážně ... většina z těch kteří mají na GTX 1070/1080 mají FURY modely nebo GTX 980ti ... a v jejich případě nedává pořízení GTX 1070 smysl nenabízí lepší výkon, pořízení GTX 1080 je jen rozmařilost, protože přetaktované FURY či 980Ti nemají výkon o moc nižší ... takže za současné situace mnoho lidí opravdu čeká protože GTX 1070/1080 nejsou zajímavé karty a nejsou vlastně ani dostatečně výkonné, co by nová generace za tyhle ceny nabízet měla ....
MoodyMeister [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 21:03:48

Mně to povídejte, mám gtx 980 ti.
Mimochodem, tolik problémů, který jsem měl za ten rok s driverama, bych nepřál ani mému šéfovi :-D

S tou 1080 je hlavně problém to, že na full hd už je to asi fakt moc, na 4 K to nestačí a na 2k je to zase předražený. Pro mě je to neprodejný, ale evidentně jsem v menšině (dle prodejů)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 00:03:28

Za mně nebylo co řešit, prodal jsem R9 390 a GTX960 za 10k, doplatek 2k na GTX1070, dnes to testuji, pomohl jsem si neskutečně, výkon je úplně jinde, 2k s prstem v nose. Mam grafiku od Palitu - základní Jetstream, neni potřeba dražší verzi u té značky (taktovat umim růčo), má senzační chlazení, stejné jako vyšší verze Palit, dává stabilně zatím 2100Mhz jádro a paměti +200Mhz, teplota je max. 68°C ve full stress testu (furmark), hluk žádný. Vtipné je, že u Warhammer TW mi jede lépe DX11, nějak soudruzi z NDR nezvládli tu betu DX12, nicméně 63,5fps v benchmarku TW DX11 na max. nastavení je ok Pokud jí Vega překoná, půjde z kompu, ale zatím velká spokojenost.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 02:08:15
avatar
Překoná, a nejen tu
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 09:00:35

Také na ni sázím a doufám, že se vydaří. Strašně by to pomohlo cenám a hlavně AMD, potřebuje to.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 08:09:09
avatar
Ahoj, mohu se zeptat proč si nakonec vybral GTX1070 a ne RX 480? Když výkonnostně je RX480 jen trochu níže a pod DX12 bude mít +- stejný výkon? A když dokoupíš časem ještě jednu RX480, kdyby Ti v budoucnu už výkon nedostačoval, tak se za téměř stejné peníze jako si dal za GTX1070, budeš mít pak výkon úplně někde jinde nebo ne? Předem dík za odpověď :-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 08:53:21

Ahoj, GTX1070 je výkonnostně mnohem výš, než RX480, nesrovnatelně. A rozhodně se RX480 v DX12 na Nvidii nedotáhne. Ano, těží víc z DX12, ale ve finále víc fps bude mít Nvidia, už teď je to v DX12 hrách měřitelné (vím, je jich málo). Navíc já nevěřím, že do nákupu mé příští grafiky bude DX12 rozjeté tak, jak si někteří myslí. Crossfire jsem zavrhnul, chci jednu kartu, o možných problémech všichni víme. Navíc mně ten upgrade stál doplatek 2000Kč, což jsem nějak neřešil. Aktuálně na 1440p GTX 1070 naprostej luxus, co bude za rok? Kdo ví, asi Vega.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX1070 vs RX480 2016-07-13 09:59:41
avatar
Opravdu tak velký výkonnostní rozdíl? GTX 1080 má 9 TFLOPS, GTX 1070 má 6.5 TFLOPS, GTX 1060 má 4 TFLOPS, RX 480 má 5.6 TFLOPS, RX 470 má 5 TFLOPS, RX 460 má 2TFLOPS. Cena GTX1070 8GB je 12500,- a RX480 8GB je 7777,-, cena RX480 4GB předpokládána cca 6777,-. Takže výkonnější je o 16% oproti RX480 8GB. A cenově je dražší o 60%. Dle těchto parametrů by RX480 8GB o stejném výkonu jako GTX1070 stála jen 9021,- Kč. A u RX480 4GB by cena při výkonu GTX 1070 do 8000,- Kč (a rozdíl v ceně by tedy byl už 85%). A pokud bude přibývat více DX12 her, tak se nevýhody crossfire prakticky vytratí a taková 2x RX480 4GB za 13500,- Kč bude neskutečně výkonné řešení a bude cca o 70% výkonnější než GTX1070 a dokonce cca o 25% výkonnější než GTX 1080, která se prodává za 19000,-Kč. Dle mého názoru je mnohem výhodnější teď koupit RX 480 4GB a pokud nebude časem výkon dostačovat, tak dokoupit druhou. To už určitě v té době budou k dispozici téměř všechny hry DX12. A pokud by DX12 ještě stále nebyly, tak bych šel v nejhorším do VEGY
PS: nemusel by si teď doplácet nic a zbylo by ti ještě 3500,-Kč a celkově by si doplatil jen 3500,- Kč a stálo by tě to maximálně jen o 1500,- víc než nyní a měl by si, ale výkon o 70% výkon vyšší než nyní :-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 10:09:29

Podívej se na testy na všech možných webech, ten rozdíl vychází na mnohem víc, než 16%. Porovnávám s mojí předchozí R9 390 (velmi blízko RX480), rozdíl je opravdu velkej (nejen výkon, ale i spotřeba, OC potenciál, decibely...) Držím si krásných 60fps ve většině her na max. detaily. Do doby, než přijde Vega je to lepší řešení, než RX480. Crossfire mi nevymluvíš (ačkoli dlouho jsem nad ním uvažoval), nechci ho, microstuttering neodstraníš, některé gamesy nemají support vůbec, nekteré pozdě, jiné mají problémy o spotřebě karty nemluvě. Jsem za jednu výkonnou kartu. Počítám že než vyjde vega, tak půjde GTX1070 do světa za velmi rozumný peníz :-) Každopádně investice nelituju a kartu si užívám a o tom by to asi mělo být.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 11:03:25

Vse co ma nad 2Tflops 2GB ti potiahne FULL HD, vse co mam nad 4Tflops 4GB ti potiahne 2K, na 4K potrebujes uz vykon cez 8Tflops 8GB pamat.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 11:10:56

Tohle je tak strašně obecný, rozhodně ne na plynulých 60fps.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 11:39:55
avatar
Ok. Díky za info. Jsi schopen říct nebo otestovat o kolik procent či FPS je výkon oproti R9 390 vyšší? :-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 12:36:28

Mrzí mně to, ale výsledky testů R9 390 nemám zaznamenané a nehodlám si je cucat z prstu. Na webu jich najdeš dost. Kupříkladu TW Warhammer v DX11 mi jel na full něco kolem 35fps, aktuálně mám 63,5. Ale testů je všude po webech spousta, aby sis udělal obrázek.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 13:07:02
avatar
Jj je mi to jasné a ani bych to po Tobě tak nechtěl. Výkon 390 je dostatečně známý, ale problém bude s věrohodnými testy GTX 1070. Říkal jsi, že výkon máš teď mnohem výše oproti s 390. Tak jsem předpokládal, že mi řekneš třeba (jak si psal například u toho Warhammeru), že teď mi to ve hře dává +- 20FPS navíc oproti 390. Nebo mám o 50% vyšší FPS... ;-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 13:03:38

Tak ještě vzpomenu Witcher III 45 vs 71fps (hairworks off). Dirt Rally znatelnej nárůst, ale tam si přesný čísla nepamatuju,.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 13:33:47
avatar
Jj díky. Jen mne překvapilo, že Ti to ve Warhammeru jelo tak málo, protože v testech to i na 390 ve FHD dávalo okolo 75FPS, ale asi to hodně ovlivňuje procesor nebo daná pasáž hry ;-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 13:45:08

Pravda, ona to byla první verze bez patchů na R9 390, CPU je I5 3570. Je mi jasné, že mně CPU brzdí, hodlám to brzy řešit, zřejmě půjdu do 6600k.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 10:56:43
avatar
Tflopy ale hru nerobia to je pre hráča zbytočne info rovnako ako kone u dieselu tam je dôležitý krutak ....v hernom výkone sa rx480 stráca o triedu nižšie oproti 1070 ...,a kedže 1070 je len obyčajný mainstream s cenami hi endu (kedže nieje konkurencia) tak rxko je pasovane pomaly k low endu dnešnej generácie , performance 1080, úplný top 1080ti ....
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 12:17:03
avatar
Pro Duo je na výkon, který nabízí oproti GTX 1080 strašlivě předražená, s o 170 W větším TDP a kvůli tomu musí mít navíc přídavné chlazení. Samozřejmě to je taky dvoučipovka a ze současných testů vyplývá, že jeden čip v Pro Duo je značně slabší než jeden čip v 1080.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 23:25:27
avatar
Elip: Doporučuju koupit GTX 1070.
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 19:44:37

dik
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 21:18:05

Treba poznat spravnych ludi co maju firmu s.r.o a
z CZ, ked dovolia papiere mam to o 50 percent lacnejsie.
Predam stare komponenty a potom to je skoro zadara
olous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 07:49:34

Ahoj lidi,

mam obstarozni procesor phenom II x6 2.8 pretocenej na 3.6.
Rad bych uz vymenil starou ATInu 6670, ale nemuzu se rozhodnout jestli k procesoru koupit novou 460 nebo 470 ? (480 uz je pro me moc draha)
Muzete me poradit?

Diky
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 08:23:15
avatar
Podla mna 470-tka. Je to najlacnejsia 256-bit karta so 4GB pamatou. Za svoju doporucenu/predpokladanu cenu je vykonna, k danemu vykonu energeticky efektivna a zaroven ma komplet technologicku vybavu Polaris 10. Takze do buducna mas o vykon a technologie postarane. A aj tak vykonejsia grafika by o to viac potrebovala uz vykonnejsi procesor
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 13:21:17
avatar
Chtelo by to tu nějakej technickém koutek na rady, no zeptám se tady.
Pár známejch má 380x a 390x a mají problémy s hrami. Když hrají dostanou Black screening, zvuky jdou, ale musí se udělat kompletní restart.
Kompy jsou nového i starší, Windows 7 i Windows 10.
po netuším je toho hromada od řady starší ovladače, reinstalace Windows atd.
Je zajímavější pokud dají do komu nevidím nebo máme jednu amd 7 řadu vse je ok.
Dela to thé divíš ion, gta, zaklinac někomu i wow.
Resi se to na czc i hodně po světovém fórech někdo kartu úspěšne reklamuje a nechat si vrátit peníze, bohužel par zoufalců má od prodejce zamítnuto.
Hrajeme parta cca 40 lidi a kdo má amd 3xx tak se s tímto setkal, ruzne často ale každém. Pokud meli starší AMD nebo nvidia a vrátili ji do pc najednou problém zmizel.
Prosím no Flame jen řady, registry, ovladače, čistém systém, RAM test, BIOS reset nebo BIOS update to vse testovano.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 10:11:46

Prodejte to a kupte všichni RX480
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 13:39:24
avatar
Neměli by to přehánět s taktováním grafik a nebo lépe chladit case
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 15:58:26
avatar
Nic neni taktovaneho ani procesor
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 16:41:45
avatar
Skúsili flash biosu na aktuálnu verziu, plus použiť DDU pri odinštalácii ovládačov starých kariet?
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 13:31:17

niekedy to byva aj zdrojom,
skus si pozicat od kamosov nejaky overeny zdroj a otestovat to
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 09:17:26
avatar
Bios nejnovejsi, jsou to ruzne PC i nejnovejsi I7.
Ciste instalace
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:40:56
avatar
Trosku jsem premyslel o RX490... nemohlo by to byt tak, ze by se jednalo o Fury s HBM2? Porad ma co rict. Nejake nazory?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 331x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 230x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 835x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1468x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6