Strana 2 z 2
V nízkých rozlišení není přínos výkonu nic moc a to hlavně kvůli limitaci procesorem. Také to není ale žádáno, protože v nízkém rozlišení má jedna HD 6950 či GTX 570 výkonu více než dost. Se stoupajícím rozlišením ale účinnost počtu GPU stoupá.

V současnosti už jasně padá letité dogma o tom, že SLI je lepší než CrossFire. Naopak se CrossFire dostává poměrně jasně do vedení. V rozlišení 30“ monitoru druhé GPU u HD 6950 2GB napříč hrami, přináší neuvěřitelných 92%! U GTX 570 druhé GPU dokáže ve stejných situacích nabídnout pouze 62-67% přínos. To je značný rozdíl. Velmi dobře si ale CrossFire dnes vede i v zapojení tří GPU, kde v 2560x1600 fungují s přínosem 130-144% proti jedné HD 6950! GTX 570 je na tom výrazně hůře s pouze 99-112% proti jedné grafice a to ne v každém testu ten přínos byl.

Ale to samozřejmě není vše, protože výkon by měl odpovídat i provozním vlastnostem. Zde ovšem není moc co řešit a toto srovnání si NVIDIA dát dnes za rámeček skutečně nemůže. Dvě HD 6950 žerou podstatně méně než dvě GTX 570 a jak je to s výkonem už víme. Že ale tři HD 6950 2GB žerou v podstatě to, co dvě GTX 570, to už se stěží dá ignorovat. Ten rozdíl je ve srovnání tří grafik vzhledem k výkonu ohromný.
Samozřejmě jak SLI tak CF mají stále problém v tom, že s množstvím GPU roste i potenciální množství problémů. Ne vždy a všude v nových hrách od začátku CF/SLI funguje a ne vždy funguje bez problémů. Jak je vidět v testech, ne vždy tam ten přínos je, ale to platí u CF i SLI a foufejme, že to budou výrobci odstraňovat … Dnes však lze říci, že funkčnost obou systémů je lepší, než kdy jindy, což souvisí jednak s tím, že počet uživatelů s více GPU roste (nadšenci u PC zůstávají) a také s tím, že obě společnosti mají v plánu mít na trhu duální grafiky, které se bez skvělé funkčnosti těchto systémů neobejdou.

(Instantní 2way CrossFire - HD 6990 ("HD 6970 X2"))
Lze však jednoznačně dnes říci, že časy se mění a ten tam je náskok SLI před CrossFire. Naopak je to dnes CrossFire, které zdá se funguje lépe (když funguje) a s vyšší účinností než SLI. A to jak pokud jde o zapojení dvou, tak i tří grafik. Nutno říci, že to platí konkrétně pro HD 6800/6900 grafiky, u kterých AMD výrazně funkčnost a přínos CF vylepšilo. A to je navíc HD 6950 2GB o něco slabší a hlavně o dost levnější než GTX 570, nemluvě o dost brutálním rozdílu spotřeby. S HD 6950 2GB by se spíše hodilo srovnávat cenově bližší GTX 560 Ti, jež má přímou konkurenci v podobě stejně drahé a o něco výkonnější HD 6950 1GB. Jenže GTX 560 zvládne maximálně 2Way SLI (HD 6950 1GB některé asi taky jen 2way CF), proto v testu není. Každopádně ani SLI ani CF nadále není dokonalé a vždy a všude 100% funkční, což je stále hlavní nevýhoda.

(Instantní 2way SLI GTX 590 ("GTX 580 X2"))
Každopádně tento test naznačuje i cosi o možném srovnání modelu HD 6990 (jež je vlastně instantním 2way CrossFire HD 6970 s takty v základu o něco nižšími, ale nad HD 6950) a GTX 590 (instantní GTX 580 s takty až pod úrovní GTX 570 - aktuálně se hovoří o 600/3400MHz). Každopádně chystáme i vlastní článek na téma srovnání aktuální situace CrossFire a SLI, takže jsme docela zvědaví, jak to funguje na vlastní oči.
Zdroj: TomsHardware
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|