AMD důrazně odpovědělo na snížení ceny NVIDIA RTX 2060! Nový Radeon 5600 XT je výkonnější! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 17 January 2020
altVýrazné navýšení výkonu pro Radeon RX 5600 XT na poslední chvíli. Skvělý poměr cena/výkon?

 

 

 

 

AMD se svou novou RX 5600 XT grafikou, což je vlastně Radeon RX 5700 s užší sběrnicí (192-bit proti 256-bit) a 6GB paměti, udělalo velký vítr ve střední cenové hladině. AMD ohlásilo tuhle kartu za 279 dolarů (7700 korun vč. DPH), což z ní dělá výrazně výkonnější grafiku, než konkurenční GTX 1660 Ti za stejné peníze. NVIDIA se tak narychlo rozhodla snížit cenu předražené RTX 2060 6GB a to ze 349 na 299 dolarů (8299 korun vč. DPH). Jenže to nemusí stačit.

AMD se rozhodlo, že bude reagovat. Tedy popravdě nevíme přesně, zda to bylo aktuální rychlé rozhodnutí, nebo AMD záměrně oznámilo RX 5600 XT s horšími parametry, než s jakými plánovalo kartu skutečně vydat a chtělo donutit NVIDIA jednat. Tedy opakování situace s RX 5700 sérií, se kterou AMD dokonale chytlo NVIDIA do pasti.

Vzhledem k tomu, jak rychle se objevily nové BIOSy, které aktuálně dostávají všechny RX 5600 XT modely, je jasné že tohle AMD muselo plánovat déle, jelikož je evidentně vše dobře připraveno. Mohu potvrdit, že nám byly doručeny nové BIOSy pro všechny RX 5600 XT modely všech výrobců, které dost výrazně navyšují takty nejen GPU ale i pamětí.

Výsledkem tak bude znatelně lepší výkon, kdy RTX 2060 6GB je rázem zase předražená za těch 299 dolarů. Ten výkon bude prakticky identický, ale RX 5600 XT jej nabízí za 279 dolarů a bez té zbytečné podpory akcelerace RayTracingu, který je u téhle výkonové a generační třídy grafik úplně k ničemu. Jediné, co zapnutí Ray Tracingu na RTX 2060 6GB udělá, že vám výrazně sníží výkon až k nehratelnosti ve většině případů (a zapnutí rozmazávací DLSS technologie určitě není řešení). Zkrátka s výjimkou RTX 2080 Ti modelu, nemá vůbec smysl teď řešit Ray Tracing u her, protože současné grafiky nemají dostatek výkonu a tuplem ne ty za 10 tisíc a méně.

V případě RTX 2060 i RX 5600 XT mají obě karty identické omezení, tedy jen 192-bit sběrnici a jen 6GB paměti, což už dnes může být trochu nepříjemné pro vyšší rozlišení než 1080p nebo hry s náročnějšími texturami. Nicméně AMD jasně míří s RX 5600 XT na FullHD hráče a je to zkousnutelné u 279 dolarové grafiky spíše, než u 300+ dolarové. S výkonem, jaký RX 5600 XT nyní má a za to co stojí, mohu předem říci, že je to velmi zajímavá karta. Ještě zajímavější, než před pár dny vypadala ;). Musím současně říci, že nákup NVIDIA GTX 1660 SUPER nebo dokonce 1660 Ti, nedává teď vůbec smysl. Ve stejné mainstreamové kategorii 6500 – 8000 korun, kde se tyhle modely budou spolu s RX 5600 XT pohybovat, působí obě NVIDIA GTX 1600 modely jako karty výrazně nižší výkonnostní úrovně. Ten rozdíl je dost znatelný a AMD tak oba modely válcuje a přináší výrazný skok v mainstreamu. NVIDIA by určitě měla stáhnout z trhu nesmyslnou 1660 Ti a snížit cenu u 1660 SUPER na maximálně 6 tisíc korun. Cena přes 6,5 – 7 tisíc je přepálená.  

Každopádně situace na trhu je zase hodně zajímavá. Trochu nepříjemná pro ty snaživce z řad novinářů, kteří vše otestovali před vydáním nových BIOSů. Ale můžou si za to sami :). V poslední době ať jde o AMD, NVIDIA nebo Intel apod., tak ačkoliv máme produkty i týdny před vypršením NDA, s finálním testováním čekáme na poslední dny před vydáním. A to i za cenu, že to nestihneme včas. Jednoduše v poslední době dělají výrobci pravidelně změny na poslední chvíli, BIOSy, ovladače apod. chodí takhle „na poslední chvíli“, a prostě s tím počítáme. Vyplatilo se i v tomto případě. Náš plán byl tak jako tak začít testovat v sobotu (i když karty máme mnohem déle), a dobře že jsme tak udělali. Mohu říci z našeho rychlého srovnání, že ten nový BIOS s novým nastavením taktů je výraznou změnou. A bude veselo. Více prozradíme v úterý, kdy RX 5600 XT odpoledne oficiálně vychází …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 02:56:49
avatar
Už se těším na souboj RTX 2060 vs. RX 5600 XT už aby tady byly testy a recenze.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5600 XT 2020-01-18 05:08:59
avatar
Už jsem si říkal, že v AMD jsou v oddělení marketingu snad padlí na hlavu, když před vydáním karty vytáhnou všechny karty z rukávu. To je přesně to, co nemohou dělat, když mají pomyslné spoždění ve vydávání novějších generací karet a NV jasně ukázala, že přesně s tímto umí svou hru hrát. Jenže pokud to bude jak píšeš tak bude muset NV cenově reagovat znovu a nevím zda by bylo vhodné záhy opětovně snižovat cenu RTX 2060, to by jen ukázalo jak balamutí lidí. Spíš si myslím, že nad tím vyzrají razantní slevou 1660 Ti, stejně ji musí z trhu uklidit, dělá si s modelem S vlastní konkurenci. Jsem zvědavý na 5600stovku, asi bych mohl konečně vyměnit mou RX 470.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 05:48:25
avatar
RTX 2060 je logickým nástupcem GTX 1060, která přišla na trh s cenovkou 249 $ a výkonově byla shodná s předešlou generací GTX 980. RTX 2060 přišla s cenovkou 349 $ a výkonem GTX 1070Ti, což znamená zvýšení ceny o 100 $ a navýšení výkonu nikoliv o dva stupně, ale pouze o jeden a půl. Takže prostor u NV ke snižování ceny je stále dost velký. Nebyla konkurence, tak "zelenáči" plaťte až se z vás bude kouřit. Co vlastně udělala NV po vydání RX 5700 ? Pouze navýšila výkon svých karet tím, že všechny svoje karty posunula o jeden výkonostní stupeň a snížila cenu, tak jak to vlastně mělo být při vydání. Teď teprve platí 2060 Super nahrazuje GTX 1080, ale stále je o 50 $ dražší, než by měla být. Já prostě s těmito okolnostmi nevidím ani jeden důvod ke koupi NV. Je vidět, že jedno mají Intel a NV společné. Nemají konkurenci a chovají se jak dobytci a ještě horší je, že různé Intelovské a "zelené" ovečky jim na to skáčou a ještě se je snaží omlouvat, jak vlastně přinesli něco navíc, akorát že v této výkonové hladině se to bohužel nedá používat :-). Tak co přinesli navíc, vyjma svého zisku ?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 07:46:30

GTX1660Ti nahradila GTX1060
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 08:04:37
avatar
To je právě pouze ten marketingový trik. Žádná předchozí 1560Ti nebyla, ale 1060 ano. Takže logický nástupce 1060 je 2060, nikoliv nějaká nová řada. A když jsme u toho, tak by výkonový posun u 1660Ti byl skoro nulový. A o to víc by to byl výsměch všem NV fandům.
To co jsi napsal by znamenalo na jiném příkladu, že: nástupce Octavie není Octavie, ale Rapid.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 23:05:28
avatar
To jejich značení je pěkně pitomé. RTX 2060 jako nástupce GTX 1060 za současné situace a s RT podle mě není. GTX 1660Ti ano, i když tím číslováním úplně neodpovídá a dělá v tom bordel. Vždyť GTX 1660Ti má výkon jako GTX 1070 z performance segmentu předchozí generace. Podobně jako tomu je u 1060GTX (3GB) vs. 970GTX. GTX 960 byl mainstream a GTX 970 performance. Ta stávala taktéž kolem 10 tis. jako nová a já pak koupil mainstream GTX 1060 3GB za 5 tis, která měla výkon jako performance předchozí generace (GTX 970). To bylo chvilku předtím, než vylétla těžařská horečka.
Nezdá se mi, že by poslední dobou nový mainstream měl vždy výkon high-endu předchozí generace. Spíš performance.
RX 5700(XT) taktéž není mainstream, ale performance. Až RX 5600XT jím bude.
Edit: A protože AMD nemělo tak úplně performance řady RX (přeci jen VEGA byla primárně pro výpočetní trh, ne herní GK), tak je těžké porovnávat nynejší příchozí RX 5600XT s "neexistujícím" produktem předchozí řady. Ale dejme tomu, že to bude VEGA 56, což v podstatě byl opět performance, nikoliv high-end.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 10:09:36

Si myslím, že GTX 1660 Ti bude brzy stažena de facto z trhu, a bude nahrazena "GTX 1670 Super". Což bude frekvenčně boostnutý čip TU116 (v plné konfiguraci) skombinovaný s 14- nebo 15,5 GHz pamětmi. A bude se to prodávat za stejnou či dokonce o něco nižší cenu jak dosavadní GTX 1660 Ti.

Jasně, mohli by to vydat i jako "GTX 1670" - ale to nepadá v úvahu. Z pohledu marketingu není možné nyní vydat něco bez toho přízviska SUPER.
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 10:22:53
avatar
Trošku offtopic....mám xfx 5700xt a po tom čo som nainštaloval adrenalíny 2020, stráca monitor signál od karty.
Sedím pri kompe a zrazu No signal detected.
Dal som 20.1.2 co trochu pomohlo ale stále mi sem tam skočí čierna obrazovka asi po sekunde zas naskočí.
Použil som všetky možné nastavenia hdmi s freesyncom aj bez ale nič napomáha.
Stretol sa niekto z vás s podobným problémom?
Díki bratia.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 10:42:55

Hlásím, že na mé RTX je signál stabilní .
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 10:49:07
avatar
Teším sa s tebou, ozaj si mi helfol.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 11:56:46

Máš slabej zdroj
-
Nemám zkušenost s 5700XT, zkus podvoltovat a snížit TDP limit a bude držet.
A uvidíš že je to zdrojem.
-
Nenapsal si jestli to dělá při zátěži(hry), nebo když je karta v klidu(plocha)
--
Instalace ovladačů
https://ctrlv.cz/tokm
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 14:09:07
avatar
Zdroj v poho 650w, pri hraní to nerobí, len v idle.
Crimson navyše išli ako po masle, takže to bude ovládačmi.
Vypol som freesync v ovládačoch aj na monitore, a zatial sa to tvári normálne.
Aj keď v popise nových ovládačov som našiel toto:
Fixed Issues.......

Radeon RX 5700 series graphics products may intermittently experience loss of display or video signal during gameplay....

Bohužial ovládače k RX 5700 sa moc AMD nezadarili.
Už pri kupe mala XFX problém s Otáčkami ventilátorov,
Radeon software ulita tiež sem tam zamrzne.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 14:25:35

Zdroj v poho ? ale jakej, ti taky ukážu 650W za 900,-Kč
Zdrojem to nebude, když to nedělá v zátěži.
-
AMD před vánocema totálně překopalo ovladače. Tak to musí doladit.
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:04:46
avatar
Tak medzi Issues som našiel ešte toto:

Some Radeon RX 5700 series graphics users may intermittently experience a black screen while gaming or on desktop. A potential temporary workaround is disabling hardware acceleration in applications running in the background such as web browsers or Discord.

Takže je to ovládačmi a musím čakať na fix.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:37:49

To je neskutečný. To jsou nějaké beta drivery nebo už finální? Toto naštěstí na Nvidii neznám. Ale taky si pamatuju na podobné problémy když jsem měl před lety HD 3870. Ovladače byly peklo.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 17:25:51

Na tebe sme čekali, ty rozumbrado.
Na Nvidii to čtu pořád, nejde mi nová hra, padá to, musim stáhnout starší ovladače.
--
jak je to na Nvidii, tak je to v pořádku, jak na AMD tak je to průser.
Nvidia, ten průser, jak ovladače odpráskli vlastní grafárnu.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 17:42:52

Doplnim:

Ty ovladače od Nvidie, to síla. Sem chtěl pomoct, a už sem šel do test CPU,chlazení, ... total diagnostika.
--
Mě rozsekali, drivery od Nvidie, to byl ten problém.
Ted už si dávám na Nvidii bacha.
Nvidia, mě budeš vyprávět, já vim svoje.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 19:14:16

Měl jsem GTX 680, 980, 1080 a teď 2080 Super a s ani jednou jsem neměl žádný problém. Prostě dám do PC, dám nejnovější ovladače a jedu. Nic nepodvoltovávám, nic neřeším.

A dokonce mi ani nevypadává signál do monitoru...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 22:54:46
avatar
to jsi jeden z mála ... já si živě pamatuji, jak NVIDIA ovladače likvidovaly instalace i grafiky, starší karty hořely a na novějších se musela dělat celá instalace Windows znovu ... NVIDIA ovladače jsou vždycky dobrodružný, nikdy nevíš, co tam zase podělají, aby to za pár dní stahoval. AMD se nic podobného nestává a nemusí stahovat ovladače které likvidují PC uživatelů ....
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 10:57:09
avatar
Skús pozrieť toto video https://youtu.be/RBK9VY5I82g rieši si sa tam problém s čiernou obrazovkou pre adrenalín 2020. Ak nepomôže, tak môžeš skúsiť odinštalovať ovládače, reštartovať PC a znova ich nainstaluj.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 11:44:02

Já mám taky GTX (holt v čase nákupu se jevila o chlup výhodněji než srovnatelná karta od AMD), takže řešit adrenalin z Adrenalinu nemusím.
Jinak drahnu let jsem měl předtím vše od AMD.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Panel 2020-01-18 14:22:16
avatar
Před rokem mi to občasně dělalo také (input signal), nakonec mi do 6 měsíců odešel monitor. Zprvu mi to blikalo jen sem tam, pak se to tvářilo OK třeba několik týdnů a nakonec už zůstala jen hláška input signal. Koupil jsem nový panel s FreeSync s 4K a je klid. Teď bohužel musím šetřit na GK která mi ve 4K utáhne i mé oblíbené hry. Koupil jsem s ohledem na budoucnost, ale když máte rodinu, budoucnost se rychle mění co se týká šetření peněz. A proto dokud vás to nemusí zajímat, bezhlavě nakupujte co chcete : )).
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 14:32:47

Já zase říkám, drž se Full HD za každou cenu, jinak se nedoplatíš za grafárnu.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-20 09:45:40
avatar
no v dnešnej dobe už v pohode 1440p
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 19:54:42

Mám tuhle kartu také,problémy s ovladači mají od vydání víceméně stále.Jako nejstabilnější mi přijdou 19.12.1
Snad se osvědčí i tobě...
Edit-určeno jako odpověď na příspěvek "Janakulka".
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 00:00:30
avatar
Dik, to už som medzi tým presne spravil.
Kompletný odinštal šupol tam naspäť toto:

radeon-software-adrenalin-2019-edition-19.12.1-dec2

a už sa to tvári radostne.
Nové ovládače asi skúsim až zo CP2077.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 08:21:09

Ne, to je problem, že lidi neumí nainstaloval blbou GPU.
--
čistá instalace GPU při nový verzi ovladačů.
dřív tohle
https://ctrlv.cz/QXqY
Jak to překopali, ted takle
https://ctrlv.cz/tokm
--------------------------------------------
Další věc, ty si měl RX5700XT jako upgrade a odinstaloval si starou GPU, nebo si postavil nový PC s novou GPU.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 23:13:59

Mě to dělala 5700 XT taky , vyřešil jsem to jednoduše . Koupil jsem si 2070 super a ušetřím si nervy počkej půl roku možná rok , až uzrajou ovladače do funkčního stavu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 23:29:55
avatar
zkusil bych stáhnout clean utilitu od AMD? kompletně odinstalovat všechny ovladače a pak nainstalovat znovu ...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 13:20:42
avatar
Stáhni si DDU Odkaz a podle návodu odinstaluj v nouzovém režimu ovladače gpu.
Poté nainstaluj nové drivery, můžeš zatrhnout "dát do defaultního nastavení".
Měl bys také zkontrlovat win, pomocí DISM Odkaz
A taky bych přeinstaloval chipset ze stránek AMD, pokud máš amd cpu.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 22:31:19
avatar
GIGABYTE Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G, ovladače 20.1.1 z 9.1. 2020 a problém veskrze žádný. Takže DDU a nainstaluj ovladače načisto.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 15:35:26
avatar
A koukám, že pohádka o pasti pokračuje. Nicméně pro zákazníky vývoj správným směrem.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 20:31:34

Jsem zvědav na cenu nás. Dnes 18.1.2020 jsem porovnal GIGABYTE Radeon RX 5500 XT OC 8G
amazon.com... $210 czc.cz... 5908 Kč ($1=28,133 Kč)
Pak $279 za základní RX 5600 XT = 7849 Kč
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 11:04:35

Pochybuji. Spíše bych tipoval na to, že zaváděcí ceny budou kolem 8200-8300 Kč s DPH.
U novinek je kurz obvykle dolar_střed x 1,3. U naprosto běžných, zajetých věcí to teprve pak padá na x 1,25.

Pokud skutečně výrazněji zvýší frekvence všeho, tak se to i tak vyplatí proti RTX 2060, které se nejlevnější prodávají za 8400-8500 Kč s DPH. Jak znám zdejší testy, v rámci "objektivity" se do srovnání určitě nasadí schválně nějaká luxusnější (=dražší) edice RTX 2060, aby se to co nejvíce pohanilo, do srovnání cena/výkon totiž každý % dobrý... Naopak RX 5600 XT za tu cenu v testech (a v grafu poměr cena/výkon) bude krapet problém sehnat.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-20 09:59:56
avatar
Či to nebude tým, že v USA sa uvádzajú ceny bez dane, teda karta u nás stojí cca 4883czk, asi 215usd.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 10:06:30
avatar
Kdyz tady resite amd a black sreen...ja mam uz nejakou dobu problem u prehravani videa pres media player a vlc u sve RX 5700 XT. Po chvili se film zasekne nekdy se objevi cerna, bila obrazovka nebo plocha v okne misto filmu a zvuk jede dal. V horsim pripade se u toho casto pocitac sekne a pomuze az restart na bedne. Pouzival jsem k ciste instalaci amdutility.Docela me to stve...nema nekdo reseni nebo podobny zkusenosti?
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 10:37:54

Jestli se ti sekne PC, tak máš problém s PC, to může být cokoliv.
--
Sekne PC, musíš dát RESET na bedně -pochopil sem to správně ?
To můžou být ramky, disk, GPU
Film je uložený na systemovým disku ?
Teploty CPU,GPU monitoruješ ?
Sekne se PC při hrách ?
---
Napiš mi svojí sestavu ? deska,CPU,RAM,zdroj,disk(systemový),chladič CPU
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 11:08:11

Co mohu poradit:
a) zkontroluj, zda máš vypnutý úsporný režim disku - tj. nastav to tak, aby se zkrátka točivý HDD točil pořád a nevypínal se do standby režimu.
b) zkus vypnout v playeru nebo v ovladačích hardwarovou akceleraci videa. Pokud to pak už dělat nebude, tak je 100% jisté, že za ty zákusy může nějakým způsobem grafická karta.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 19:38:38
avatar
Zkus jestli ti to bude dělat po restartu PC. Před tím nespouštěj ani prohlížeč internetu, ty už dnes umí využívat akceleraci přes GPU, prostě nic. Mně to něco podobného dělalo před rokem na RX 480, teď už nevím jestli to pak vyřešily nové ovladače ke grafice, nebo nový MPC HC nebo kombinace obojího. Ale po restartu mi to nedělalo. Pak stačilo pustit třeba Firefox a začalo to. Nebo po uspání PC to pak blblo. Prostě restart a jelo to.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 22:49:56
avatar
Jo, s tím jsem taky míval problémy, ještě na R9 290.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 10:58:09
avatar
Dela to jenom pri prehravani filmu. Hry jedou v pohode i teploty jsou ok.
Sestava: Ryzen 3600,Be quiet Dark Rock Slim,Sapphire NITRO+ Radeon RX 5700XT 8G, Asus Crosshair VI Hero, Seasonic 650w, ssd 512gb m.2,1TB WD, filmy jsou na hdd ale driv bylo vsechno v pohode.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:16:41

Film okopči na SSD, jestli to bude dělat taky.
HDD otestuj - HD Tune 2.55 (jenom HDD, ne SSD!)
---
https://ctrlv.cz/QVk5
Chci vidět screen křivku bechmark, Healt
Udělej mi screen na CTRLV.CZ a napiš odkaz
-
Error scan - trvá přes 2hod, to si zkontroluj sám, screen nepotřebuju vidět.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:27:54

Na otestování plné funkčnosti točivých HDD je nejlepší "HDD Guardian", kterým lze spustit interní testovací rutiny přítomné přímo ve firmware HDD - ve 3 stupních - rychlé (cca pár minut), normál (cca 2 hodiny), full (projede to celý povrch). Výsledek se ukládá přímo do timelogu firmware.
Pomocí HDD Guardiana lze nastavovat i registry firmware. HD Tune je proti tomu hračka pro děti.

Je jen škoda, že autor HDD Guardian už tento program dále nevyvíjí. Verze 0.7.1 je nejnovější navěky věkův.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:25:45

HDtune zkontroluje celý povrh disku, bud test děláš nebo neděláš, žádná Quick kontrola mě nezajímá.
-
Potřebuju vidět křivku benchmark a Healt, kontrolu povrchu si udělá sám, potom napíše jestli je disk 100% OK
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:39:26

Když tomu nerozumíš a ani si o tom nechceš něco zjistit, tak se prosím nevyjadřuj. Koukat na nějaký křivky z HD tune je asi tak něco podobnýho jako poslouchat z 10 m motor auta a z toho se snažit usuzovat, zda je OK.
Normální člověk v servisu si ale motor zapojí na diagnostickou jednotku.

Takže asi takový rozdíl je mezi HD tune a HDD Guardianem (resp. smartmontools a smartctl utilitami, na kterých je postaven).
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:50:31

trdlo, já tu křivku benchmarku HDD nechci vidět kvůli disku.
ta křivka mi řekne něco jinýho, ale ty nevíš co, nemáš ani páru co tim sleduju.
--
Víš co, porad mu sám, já nato seru.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 14:14:01
avatar
Filmy zkopirovany na ssd, po 10 minutach se jeden film znovu zaseknul, takze test hdd asi nebude potreba.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 16:52:15

Než začneš testovat dál.
První věc udělej, vem si šroubovák.
Vypni PC, vycvakni ramky, vycvakni GPU z PCIe + napajení GPU.
A zase to tam nacvakni všechno zpátky.
---
Až to budeš mít, udělej stress test GPU 30min + MWmonitor
Nemusiš to moc honit, Furmark dej 1024x768
---
Udělej screen po 30 minutách, at se podívám
30minut, furmark + HWmonitor

https://ctrlv.cz/A08O
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 16:54:22
avatar
A dělá to ve všech aplikacích? Zkus třeba VLC
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 17:06:50

Shiffty66 napsal VLC a media player.
10 min a seklo sem to.
--
Nevim co znamená "seklo" - jestli se seknul PC, nebo jenom VLC.
Neudělá ani screen, nedokáže popsat závadu.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 17:14:22
avatar
Mám filmy ve formátu MKV, pustím film a někdy to je třeba po 2 minutách někdy po 10 nebo jak dneska až v polovině filmu se zastaví obraz, obrazovka je černá nebo bílá a když ho mám na celé obrazovce a rychle nedám esc, tak jede jenom zvuk a většinou mám blackscreen a často se roztočí větráky na grafice na pár vteřin, jako když zapínám pc. Ať mačkám cokoliv na klávesnici, tak nic nereaguje. Jenom jede na pozadí film, kde nic ale nevidím a slyším zvuk, občas se napíše No signal. Takže musím restartovat počítač přes vypínač na bedně. Používám právě hlavně VLC. "DD" Aspoň ty by si nevěděl, čím to může být?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 17:35:02
avatar
hmmm, tak to je divný, jako by se restartoval ovladač ...

zkus starší verzi ovladače Andrenalin 2019 jestli to bude dělat taky, jestli jo, je to něčím jiným ...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 19:07:14
avatar
Predchozi ovladace to taky delaly, leda ze bych zkusil nejakou verzi tak ze zari, kde si nevzpominam, ze bych mel tenhle problem.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 19:31:43

Ja ti řeknu co to je.
Zdroj, vadná ram, vadná GPU, špatně usazenej(napastovanej) chladič CPU, blbá instalace Win, blbě nacvaklá GPU,RAM, nebo něco jiného.
--
Samo se to neudělá.
To nevadí, můžeš tady psát další rok, že ti to nejde. Nebo tady můžeš kecat o výrobních procesech a dostat dalších 1000 DIGIBODŮ
-
Ty máš s tou kartou problémy od začátku, ale nemusí to být tou kartou.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 19:48:58
avatar
Stáhni si z www.codecguide.com, konkrétně odsud Odkaz třeba z toho server 1 a při instalaci tam pouze odklikej next, next, next u toho adv-ware, pokud ti to tam tedy nabídne, dej decline. On se ti nainstaluje i Media Player Clasic Home Cinema, nastavený aby ti to akcelerovalo přes GPU a zkus si pouštět filmy v tom.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-20 14:45:16

Pokud se mi vyskytl problém tzv. malého charakteru a týkal se softu, tak většínou byl problém v systému. Buď bordel v registrech, nebo špatně nainstalovaný soft, který následně kolidoval s ostatním softem.
Pokud je grafika ve hrách v pohodě a blbne jen přehrávač videí, bude to podle mě absence nějakého kodeku, případně to může způsobovat vnitřní systémový problém.
Než abych hledal možné příčiny, šel byl do reinstalu W.
Vím je to až to poslední, ale není nic lepšího než zotavení systému. Důležité je pak také udržovat systém a nedělat nějaké zbytečné zásahy a používat jej pokud možno ve výchozím nastavení. Držím se tohoto postupu a musím zaklepat. Problémy jsem už dlouho neměl.

Edit: pro zájem mínuskářů ještě doplním, že pokud budeš někdy dělat reinstal, nech systém nejdříve zaktualizovat. Až poté instaluj čipset atd. a nakonec aktuální drivery ke grafice. To je základ a pak můžeš jen updatovat drivery.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 18:07:19

Nabootuj nějaký linux a zkus to video přehrát v tom, zda to bude dělat taky.
Ideálně Libreelec (v něm fachá hardwarová akcelerace), ale ten nenív Live edici.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 11:01:12

Dle informací na jiných webech, se tento frekvenční přídavek v žádném případě nevztahuje paušálně na veškeré RX 5600 XT, ale jen na vybrané modely - obecně na ty, které mají ještě rezervy v chlazení (nárůst TDP bude cca +10 W) a je možno boostnout frekvenci pamětí z 12,0 na 14,0 GHz.
Navíc jde v zásadě o kosmetiku, jelikož reálný nárůst výkonu díky novým biosům nepřevýší pravděpodobně +4% (tj. místo 80 fps, budete mít např. 83 fps).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Witcher 4 je v plné výrobě! Má být větší než Cyberpunk 2077.
Witcher 4 je v plné výrobě! Má být větší než Cyberpunk 2077.Monday, 02 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 4
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!
Baldur’s Gate 3, nejlepší RPG dostává masivní aktualizace!Wednesday, 27 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 867x
Komentářů: 0
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Tuesday, 26 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 783x
Komentářů: 2
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1078x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1283x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 959x
Komentářů: 2