Souboj dvou principů a přístupu k zákazníkům pokračuje. FSR 2.0 prý bude brzy představeno.
Na Internet unikly zprávy o chystaném přestavení technologie FSR 2.0 od AMD. Ta sama o sobě není zase takovým překvapením, ostatně AMD označilo stávající FSR oficiálně jako verzi 1.0, takže bylo asi všem jasné, že se dočkáme i další generace :). A ta je tedy prý na cestě.
A někteří ji již měli možnost vidět v praxi a jsou doslova nadšení. Výrazné zlepšení obrazu po všech stránkách, skvělý výkon a k šoku všech to AMD stále dokáže bez AI akcelerace přes nějaké speciální jednotky a dokonce nadále neomezuje funkčnost FSR jen a pouze na své grafiky Radeon. FSR 2.0 tak má opět běhat i na grafikách NVIDIA, včetně těch, které samotné konkurenční DLSS nepodporují. Právě nepřátelský přístup NVIDIA k otevřeným užitečným standardům, technologiím a v konečném důsledku také k zákazníkům, je stále více do očí bijící. Její DLSS je sice zajímavá technologie, ale v praxi víceméně dokáže nabídnout jen to samé co mnohem jednodušší a univerzálnější FSR.
DLSS je ovšem funkčně omezeno jen na určité grafiky NVIDIA. Nikde jinde nefunguje. Takže je docela kontraproduktivní pro tvůrce her, DLSS vůbec implementovat, když FSR od AMD dokáže funkčně nabídnout přínosem prakticky to samé a z implementace této technologie mohou těžit všichni, tedy majitelé Radeon o NVIDIA karet. Proč se tedy o DLSS vůbec dále bavit? Samozřejmě protože marketing :). A to se na stejné pole chce přidat také Intel se svým XeSS, které má využívat akceleraci přes AI, ale současně stejně jako FSR má fungovat i na jiných GPU než jen těch od Intelu.
Podle všeho AMD představí FSR 2.0 ještě tenhle měsíc na GDC, a jsme určitě zvědaví na to, jak se AMD podařilo zlepšit kvalitu obrazu aniž by musela zapojit nějaké AI a akceleraci, či speciální jednotky a dokáže tak nabídnout tuhle technologii stále pro všechny, nejen majitele Radeon karet. Ten zásadní rozdíl v přístupu k zákazníkům mezi AMD a NVIDIA je opravdu zarážející … snad se AMD začne vyplácet, protože přesně otevřeně přístupné technologie jako je FSR, FreeSync apod., nutně potřebujeme, protože přístup NVIDIA s jejím uzavřený přístup s DLSS, G-SYNC, PhysX apod., vždycky byl a je cestou zpomalování vývoje a komplikování rozšiřování užitečných technologií …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|