AMD FUSION a GPU v CPU změní trh – Výkonné grafické karty však přežijí dál, slabé ne Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 04 October 2010
altPomalu ale jistě se objevují přesnější odhady toho, co bude znamenat integrace GPU do CPU ….

 

 

 

Dopady integrování solidních grafických čipů do procesorů už začínají být vidět. Začal s tím Intel, který jako první představil procesor x86 s integrovanou grafikou, ale to doslova. Vedle 32nm CPU jádra je umístěna 45nm integrovaná grafika a vše je v jediném pouzdru CPU. Konec letošního roku, či spíše začátek roku příštího ale už bude ve znamení monolitických CPU s GPU. Intel nabídne 32nm SandyBridge, kde nejvíce posílí právě integrovaná grafická část, která z 45nm jde na 32nm. Samozřejmě Intel GPU se nadále nemůže rovnat multimediálními schopnostmi čipům konkurence, ale je dostatečně výkonné a umí toho dost, aby stačilo velké většině uživatelů desktopových i mobilních PC. Není tedy divu, že Intel stále posiluje a v současnosti už mu patří takřka 55% celého grafického trhu.

Hodně ale analytici dávají šance novému AMD FUSION. To dorazí jako první ve 40nm variantě pro netbooky a nettopy. AMD tento čip nazývá APU a umí jak CPU tak GPU práci, přičemž je multimediálně mnohem vyspělejší než co nabízí Intel a pravděpodobně bude i výkonnější. V roce 2011 pak ještě dorazí FUSION čipy od AMD na 32nm a to už do klasického mobilního i desktopového segmentu. A protože už byly schopnosti i výkon FUSION čipu demonstrovány, mnoho analytiků dává AMD opravdu velké šance skutečně hodně změnit situaci na trhu ve svůj prospěch.

Obecně se ale již nyní soudí, že integrace výkonných a multimediálně schopných grafik do procesorů v podstatě zlikviduje trh s levnými grafickými kartami, kdy těžko budete hledat důvod pro existenci většiny levných grafik do 100 dolarů, když se v podstatě nebude dát koupit procesor, který by tu grafiku v sobě už neměl. Přežít by ale nadále měly výkonné grafiky a to včetně těch nejdražších, o které zájem neklesá. Nemusíme se prý bát, že bychom přišly o výkonné herní grafiky.

Osobně si myslím, že do doby, než nastoupí skutečně CloudComputing a doma už nebudeme potřebovat vlastní silný HW a vše se bude akcelerovat na velkých serverech, tu výkonné grafické karty zůstanou. Jsem si ale také jist, že integrované grafické karty v CPU, které začnou podstatnou měrou ovlivňovat dění v roce 2011, budou skutečně znamenat stop klasickým levným grafikám, které jsou ale páteří prodejů čipů AMD a NVIDIA, což pro jednu neznamená problém a naopak je to velká příležitost, ale pro durhou firmu je to vážný problém. Otázka je také co výrobci grafických karet, kde se rozhodně dají očekávat změny, protože ti rozhodně přijdou o část živobytí s nasazením výkonných a multimediálně schopných GPU do CPU, na čemž se nemohou nijak podílet.

Mě osobně to nevadí, alespoň se budeme moci o to více věnovat výkonným herním grafikám a nemusíme trpět při testování levných low endových modelů, které se při standardních testech sotva plazí …. :).

Zdroj: Xbitlabs.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 16:41:01
avatar
Tohle bude další oslabení pro Nvidii. Bude mít ještě menší zisky Snad se udrží a bude aspoň malá konkurence
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 16:46:19
avatar
Mno, tohle bude docela zabijak pro nVidii, protoze ona momentalne vydelava HLAVNE v lowendu... pokud nVidii rychle neco nedojde bude pozde... mohla by zacit prodavat licence na PhysX, to si myslim ze by ji mohlo zachranit, a kazda vyrobena karta od ATI s podporou PhysX by mohla nVidii jen na licenci vydelat nejakej ten dolarek
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 17:07:39

Jo, to ale nvidie neudělá protože PhysX je jedním z taháků proti AMD grafikám.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 18:46:56

Problem je, ze Physx nikdo nechce ani zadarmo.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:06:22

GPU@PhysX si musi pretlacat NVIDIA sama a hier, ktore ju vyuzivaju je malo a iba 6 stoji za to(podla mna). Na druhej strane CPU verzia ma najvacsie zastupenie z fyzikalnych enginov na trhu(Havok predbehla uz davnejsie) a novych hier s CPU PhsyX pribuda. Najblizsie ma napriklad vyjst Two Worlds 2 o ktorom sa stale nevie ci bude mat GPU@PhysX(CPU verzia bude naisto). Bioshock 3 bude mat CPU@PhysX tiez. Celkovo vacsina hier, ktore nemaju vlastny fyzikalny engine ma PhysX(vratane vacsiny novych). A to zevraj plati aj o konzolach kde ma mat PhysX tiez najvacsi podiel(toto ale neviem naisto, skusim este dohladat nejake aktualne info). Preto by som podobne vyhlasenia nerobil.

EDIT: Na zaklade Odkaz a Odkaz ma Havok vacsie zastupenie na konzolach ako PhysX. Uvidime ci sa situacia zacne otacat s PhsyX SDK 3.0 a prvou verziou APEX-u(vtedy uz mozno aj vyssou).
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 14:52:56

Tak schválne som si pozeral ten zoznam hier na PC, ktoré sú hardvérovo akcelerované cez PhysX (nie cez CPU, lebo to ide aj bez nVidia GPU).
Našiel som tam "až" tieto tituly, čo stoja za zmienku: Batman: Arkham Asylum; Cryostasis; Mafia 2; Metro 2033; Mirror's Edge; Sacred 2 + DD; Ghost Recon Advanced Warfighter 2; Unreal Tournament 3.

Inak povedané - nič moc. Mal som v tom, že nVidia tlačí to PhysX konkrétne cez svoj hardvér podstatne vo väčšej miere a tých titulov je rádovo aspoň 10-20, naviac keď podľa Wiki počet hier s PhysX cez CPU je "pomerne" dosť Odkaz.

No toto číslo ma dosť prekvapilo, to som nečakal
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 17:18:03

Preto sa zrejme spoliehaju na Tegru a profesionalny segment. Co sa tyka PhysX tak podla mna NV na tom nie je ani zdaleka tak zle aby musela nieco podobne urobit. Zatial sa straty konkurencie u NV neobavam. Casom sa to mozno zmeni.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 19:59:25

No, Tegru bych rozhodně nepřeceňoval - už ji tu máme ve druhé verzi a zatím žádnou velkou díru do světa neudělala. Naproti tomu Fusion má potenciál zahýbat poměry na trhu.

Navíc je tu dost často opomíjený faktor - s rostoucím podílem grafik AMD na trhu (a je jedlo, jestli jsou diskrétní nebo integrované v chipsetu nebo procesoru) bude klesat význam PhysX.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 23:48:29
avatar
Třeba alespoň zamakají na pořádné CPU verzi, ale to spíš až bude v pekle sněžit
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:28:41

Buduci rok ma prist znacne prekopane PhysX SDK s orientaciou na konzole a CPU. V NV tiez vedia, ze na presadenie PhsyX-u budu musiet na CPU verzii zapracovat. Oni su predsa v priamom kontakte s vyvojarmi a musia vediet co chcu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:30:33

Ja nijak Tegru neprecenujem. Iba som konstatoval na co sa NV sustredi a podla mna je to prave kvoli nastupu APU a asi uz vedia, ze z low-end kariet za kratky cas nebudu mat podobne prijmy ako teraz.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 08:49:55

HLAVNĚ v lowendu vydělávají všichni producenti grafik. Naopak, Nvidia se má asi nejlíp v profesionálním sektoru.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 11:33:12
avatar
v profesionalnim sektoru ma urcite nejvetsi marze, o tom zadna, takze procentualne onen vydelek je tam nejvetsi, ovsem nemyslim ze to tam vydelava tolik
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:25:47

Samozřejmě, peníze v lowendu má větší. Ale myslím, že podíl Nvidia na trhu je největší v sektoru profesionálních grafik. Prostě sám profi sektor je menší, nežli lowend. Ještě ovšem, má něco za grafiky na konzolích... Bylo by zajímavé se podívat na statistiky tržních podílů AMD, Nvidia a Intel podle sektorů.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 17:53:13

Nemyslim si ze raz zmiznu grafiky uplne ako nasledok cloudcomputingu ved ta kvalita obrazu podla mna nemoze byt ani v buducnosti nikdy taka ako ked hra je nainstalovana a bezi na vlastnom hernom pc. Ale zase na druhej strane by to asi uplne odstanilo herne piratstvo. Pokial bude co a cim upgradovat tak je to ok.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 08:58:21

Nikdy neříkej "nikdy".
Nepodceňuj pokrok. někdy konečně přijdou grafénové anebo optické technologie a počítač úrovně nynějšího Craye bude jako mobil a obraz se bude projektovat baterkou na všechny zdí v místnosti s rozlišením 600 bodů na palec. A barvy se budou produkovat reální, podle spektru.
Vždyť koneckonců, nynější mobil JE jako superpočítač před 30 lety. Jiná věc, že pokrok se schválně brzdí kartélovými dohodami a prostě lidskou blbosti...
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 18:27:55
avatar
No bude zajímavé sledovat jak se celá situace kolem toho vyvine. Třeba nVidia začne vyrábět procesory do kterých si integruje svůj grafický čip .
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 21:25:21

to by musela koupit viu
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 21:49:37
avatar
Ďalší evolučný krok ktorý NV nedbalo odhodila, keby nadviazala na spoluprácu s Via na ION tak by mali nielen procesorovo a graficky výkonnejšie netbooky ale boli by aj cenovo dostupnejší. Po uzatvorení platforiem AMD a Intel by teraz mohli spolupracovať na vlastnom Fusion Via CPU a Nv GPU.
Via by sa tak dostala do povedomia vďaka dobrému menu NV a naopak NV by ostalo hráčom na obidvoch trhoch.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 22:13:34
avatar
nVdia sa v roku 2008/2009 po mediálnej prestrelkovej prvej a druhej vojne s Intelom zachovala pragmaticky a podporovala IONom procesory Atom. Aj keď na Computexe sa obe spoločnosti tlapkali a donkonca zo slov Drew Henryho (nVidia) vyšli slová ako "we can split the Atom" A vieme ako to dopadlo. ION2 dGPU podporuje opäť hlavne Atom.

A pozor. Pôvodne som zastával líniu, že v spolupráci nV a VIA by sa pre VIA otvorili zatvorené OEM cestičky skrz nV. Do istej miery zastávam tej názor aj naďalej avšak varovný prst dáva Tegra ktorá sa proste nedokáže presadiť byť zázemie je veľké.

Samozrejme potenciál prípadnej spolu práce VIA a nV je veľký avšak tie spoločnsoti sú totálne rozdielne aj vzhľadom na realitu v akej sa každá nachádza.

V podstate, ale je tu jedna zmena oproti roku 2008. nV už nemá takú pozíciu akú mala a kto vie možno prípadné rokovania niekedy v budúcnosti sa tie karty trochu v inom pomere rozdajú.

Za ďalšie. Čo sa týka výkonu ION vs. VIA IGP tak tam VIA s Chrome 520 IGP DX10.1 v čipovej sade samotný ION predčila a už na rok 2011 pripravuje v spolupráci so svojou dcérskou spoločnosťou S3 Graphics DX11 čipset VIA VN11, ktorý v kombinácii s VIA Nano Dual-Core procesorom a neskoršie VIA Nano Quad-Core procesorom iste zamieša karty.

Inak už máme otestovaný výkon VIA Nano 3000 napr. aj v BOINC Benchmarku, kde sa vyrovná AMD Ontário.

Ak zverejnia môj blogový príspevok zo dňa 02.10.2010 pod názvom VIA Insider's Event 2010 v znamení Full-HD a 3D videa tak sa dozviete VIAc.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 22:17:48
avatar
Áno, Tegra sa nedokáže veľmi presadiť ale za to môže do istej miery aj nvidia práve tým, že sa pustila do vojny s Intelom + vydala množstvo nezmyselných populistických vyhlásení od nepotrebnosti DX11, CPU až po odstavenie klasického PC a vychvaľovanie do nebies Apple. Také veci určite nijako neprospeli vzťahom so strategickými partnermi.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:13:30
avatar
podle me spis se Tegra neprosadila, ze zatim na to nebyl kloudny operacni system, ale ted se pripravuje par peknych zarizeni, napr Notion Ink Adam
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:29:57
avatar
To je síce pekné, ale v tomto segmente architektúry ARM zariadení je veľký konkurenčný pretlak s množstvom CPU (SoC). Tak napr. ARM licenciu majú Alcatel-Lucent, Apple Inc., Atmel, Broadcom, Cirrus Logic, Digital Equipment Corporation, Freescale, Intel (through DEC), LG, Marvell Technology Group, Microsoft, NEC, Nuvoton, Nvidia, NXP (previously Philips), Oki, Qualcomm, Samsung, Sharp, STMicroelectronics, Symbios Logic, Texas Instruments, VLSI Technology, Yamaha and ZiiLABS.
- StrongARM, Freescale i.MX, Marvell (formerly Intel) XScale, Nintendo, Nvidia Tegra, ST-Ericsson Nomadik, Qualcomm Snapdragon, and the Texas Instruments OMAP product line, VIA WonderMedia atď ...
zdroj: Odkaz

Pripomína mi to 80-te roky a začiatok 90-tch rokov kedy x86 licenciu malo vyše 30 spoločností napr. aj naša Piešťanská Tesla.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:31:51
avatar
By ma zaujímalo prečo ten editor robí dvojáky. (zmažte to)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 21:55:51
avatar
Kúpou VIA sa nVidia k výrobe x86 vďaka neprenosnosti licencie nedostane. To však neznamená, že by nemohla vniknúť spoločná platforma.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 08:59:41

Nebo se domluvit s ARMem. To je reálnější a levnější.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 18:39:55
avatar
Fusion=Future
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 19:42:19
avatar
Zabijak to bude urcite Otazkou zustava kolik toho zlikviduje.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1. VIA CoreFusion™ Processor P 2010-10-04 20:01:21
avatar
Citace:
Začal s tím Intel, který jako první představil procesor x86 s integrovanou grafikou, ale to doslova. Vedle 32nm CPU jádra je umístěna 45nm integrovaná grafika a vše je v jediném pouzdru CPU.


To nieje docela presné pretože už na prelome rokov 2004/2005 predávala a dodnes predáva VIA svoj VIA CoreFusion™ Processor Platform. Iste budete namietať, že to je ako ihla v kope sena, ale je. Inak povedané napr. VIA Luke CoreFusion Processing Platform v sebe integroval x86 procesor VIA Eden-N procesor so severným mostíkom VIA CN400, ktorý v sebe integroval S3 Graphics UniChrome™ Pro IGP.

VIA CoreFusion™ Processor Platform
zdroj: Odkaz

VIA Luke CoreFusion Processing Platform
zdroj: Odkaz

A takto predmetný procesor+NB (IGP) v jednom vypadá:
Obrázek

Obrázek

A takto sa to zmestí na Pico-ITX dosku (7.2cm x 10cm)
Obrázek

A to všeko sa dialo pri 130nm výrobnom procese.
Package: 841-ball Ball Grid Array with Heat Spreader (HSBGA) 2.09" x 1.46" (5.3 cm x 3.7 cm).

Žial VIA je s financovaním vývoja na tom tak ako je a preto musela svoj projet modernizácie CoreFusionu v podobe code name: "John", ktorý mal už v roku 2008 integrovať v sebe VIA Eden-N procesor a VX800 MSP all-in-one čipset teda CPU+NB(IGP)+SB pri 90nm výrobnom procese.

Z uvedeného vyplýva, že: VIA nastolí trend viď. Mini-ITX form-factor atď. alebo CoreFusion a tí druhí to dotiahnu do úspešného konca...

Nie je to o ničom inom ako o peniazoch resp. financiách. Buď ich máte veľmi veľa a zafinancujete vývoj, ktorý premeníte do konkrétnych produktov alebo ich nemáte alebo ich len máte malo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 19:58:26
avatar
no jasně .... já mluvil ale spíše o platformách, které mají sílu ten trh opravdu změnit ;) Jinak v podstatě CPU s GPU je na trhu mnohem více ... jeden je třeba taky v Xboxu ;)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:02:07

Myslíš, samozřejmě, PC trh. Protože jinak, vliv XBOXu na trh není zanedbatelný.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 20:13:42
avatar
The future is fusion. A to je fakt.Já vidím fusion ve svym notebooku, kde to bude nej přínos.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 22:29:15
avatar
Oplatí sa to vôbec AMD? Veď si tým zničia hlavný príjem za grafické karty a počet predaných procesorov fusion aj tak nevzrastie iba tak na úkor obyčajných procesorov. Tak ja neviem.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dobré řešení pro kancl 2010-10-04 22:44:43
avatar
Jo Fusion bude jistě dobré řešení do kanclu na základní práci s grafikou to bych od nej fakt čekal a razantní posun dopředu, ale stejně jako si průměrný hráč dnes nekoupí intel integrovanou graf. v procesoru tak si myslím, že s Fusion to bude podobné. Neustále ještě taky existují lidé jako já co si koupí bývalou Top kartu (ob generaci)a tím se posunou výkonově dál a přitom je to moc nestojí, myslím že je nás takových hodně.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 23:08:47
avatar
Osobne to CloudComputing,teda vykonné serveri a my doma budeme mat low PC nejako neuznávam,radsej budem mat doma vykonný PC s highend GPU a "mám" niečo exkluzívne doma v pc a možem sa na 100% spolahnut že si vždy zahrajem ako nejaký server čo ked vypadne tak možem natom mojom low PC akurat tak kukat film,a hlavne hry su o tom že kdo ma low PC hraje na slabej grafike,a do highend PC hraje na vysokej grafike,a podla mna tak by to malo aj navždy ostat,ten kdo da za masinu 50tisc by mal mat viacej a lepší herný zažitok ako ten čo dá za pc 13tisic,ide o tu jedinečnost a pocit a ked to zmizne tak v podstate krasne exkluzivne GPU prestanu mat vyznam a v podstate toto všetko zmizne..dufam že sa tak nikdy nestane.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:12:35


Před 30 lety to, co máš v mobilu, byl superpočítač. To, co máš na stole, byl zázrak. Teď se dá na ebay koupit levnou videokameru za 600Kč. Před 20 léty levná video kamera stála milion. Určitě za 30 let spotřebitelský počítač bude levný, jako teď kalkulačka. Jiná věc, že takový, na kterém se dá programovat, až tak levný nebude - tyto konstrukce se cenově a účelově od sebe oddělí. Ale o profesionálním segmentu tady nemluvíme.
RedDwarf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 23:18:03
avatar
Mě by spíše zajímalo, když bude CPU a grafika v jednom čipu, jestli půjde přidat ještě k tomu silnější, která by se dala vypínat, když zrovna není výkon třeba.

Příklad: Dělám kancelářskou práci jede to na cpu a grafice v jednom čipu, potřebuji dělat náročném programu na grafiku, tak se přidá k tomu ještě silnější grafika.

Čili by se i něco ušetřilo za elektriku....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:15:14

Jmenuje se to Hybrid technologie. Ale doposud to se nějak pořádně nepodařilo prodávat mimo notebooků - majitele stolních PC nechtějí platit za tuto technologii. Proč - toť otázka pro sociology a psychology!
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 10:16:30

Nejsem sociolog ani psycholog:-), ale mam takovy dojem ze to nikdy zatim poradne nefungovalo. Vzdy tam bylo nejake omezeni a nez se to uchytilo a rozsirilo, tak to vyrobce smetl ze stolu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:27:30

Jojo, mám dojem, že vadili windows.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 11:21:34
avatar
Moje grafika v klidovym rezimu zere 25w, WHO CARES? v laptopu kde jedu na baterku je to potreba srazit na minimum, ale v desktopu? proboha proc?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:33:50

Grafika není v počítači sama, a počítač není jediný spotřebič.A pracuje u některých i 100% času. Proč mám vůbec platit elektřinu za grafiku během nočního stahování? A není žádný normální důvod, proč by grafika nemohla spotřebovat v klidu i 2,5w místo 25. Jenže opravdu, WHO CARES?
Zaplaťpánbůh, ještě existují lidi, kterým není lhostejný stav přírody a chtějí jí zatěžovat co nejméně. THEY DO CARE.
Ty, když kupuješ zmrzlinu, obal odhodíš na ulici? Who cares?
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:54:09
avatar
promin, ale divas se na to ze spatnyho uhlu.. ja jakozto spotrebitel prirode nepomuzu, odpad tridim, autem nejezdim, elektrinu setrim(moje PC je pres noc vypnuty), vsechny zarovky doma jsou sporici. Zakladni desku mam s aktivovanym EPU a grafiku mam od ATI ne od nVidie ktera i v klidu zere 250w...

Kdyby to bylo na me, tak budu zit klidne v jeskyni, jen abych pomohl prirode... Tvuj pohled na vec je bohuzel az prilis zkreslenej dnesnimy trendy a modou, ze musime zit usporne... ja zase nevidim duvod proc bys mel v noci stahovat a mel ti na to jet celej komp, kterej, i bez grafiky sezere minimalne 250w
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 16:37:38
avatar
no rada gtx2xx byla v idle podstatne uspornejsi nez hd48xx od ati takze ta narazka na nvidii docela od veci...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 16:50:32
avatar
Bral jsem v potaz jen posledni radu, ale budiz, ja jsem zastancem ze kazdej chvilku taha pilku, nehodlam tu flamovat o tom ktera firma je lepsi ci horsi
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 16:51:42

Jaké trendy? Kde žiješ? Mimo ČR asi? Po ulicích suverenně jezdí auta s absolutně neseřizenými motory, aut je moc, jezdí i tam, kde je to zakázano, továrny vypouštějí v noci a o víkendech potichu různý sajrajt, president a ministr ochrany přírody pokládají ochránce přírody za blbce...
A samozřejmě, ty víš, z jakého uhlu já mám koukat na věci? Dívám s z uhlu pohlédu člověka, který chránil přírodu ještě když se učil na základce, kdy se o tom jen začal řvát Římský klub.
Ovšem, nemá smysl s tebou vést diskuzi, lžeš do očí a ani ti nevadí logické protimluvy v sousedních větách.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 18:42:39
avatar
mas pravdu v cechach opravdu neziju, nevim podle ceho soudis ze lzu a jak to dokazes posoudit kdyz me neznas... Jinak zajimalo by me jak mohu pomoct JEDNU z tech veci cos vypsal(Po ulicích suverenně jezdí auta s absolutně neseřizenými motory, aut je moc, jezdí i tam, kde je to zakázano, továrny vypouštějí v noci a o víkendech potichu různý sajrajt) zastavit tim, ze usetrim 25w tim ze se mi bude automaticky vypinat grafika...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 23:55:08

Kde lžeš? Říkáš, že přírode nepomůžeš, ale ve stejné řádce říkáš, že odpad třídíš atd. Buď netřídíš, nebo pomáháš, v jedné ze dvou věci lžeš. (neříkám, že schválně, ale to neomlouvá). A dále podobně. Nepotřebuji znát Tebe, když máš aspoň jeden protimluv v textu, text lže. Máš je hned několik. Máš i psychologické protimluvy - říkáš, že chráníš přírodu, kde to jen jde a najednou pro Tebe ochrana přírody je jen modním trendem a 25w jsou klidně k zahození.
S těmi auty přímo nepomůžeš, ale s těmi 25w právě že ano.
Dále, snižování společné spotřeby snižuje společenský vliv elektrárenských firem - největších nepřátel zeleného táboru.
Takže nepřímo - ano, vliv máme každý z nás. Ovšem, jako vždycky. Samozřejmě, k volbám by se také mělo chodit.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 07:41:40
avatar
opet se na to dives ale spatne... rekl jsem ze prirode nepomuzu, coz je pravda, ovsem to neznamena ze se o to nesnazim - samozrejme je to modni trend, stejne tak jako globalni oteplovani ci hospodarska krize, a i ja ten trend nasleduju nejakym zpusobem. Jenze vsecno ma svy hranice...

Ted momentalne zrovna nevim co je pro prirodu vyhodnejsi, budto to ze budu pouzivat svuj stavajici system tak jak je, nebo budu muset jit a koupit novej, ten novej kterej koupim ale bude muset nekdo vyrobit, a prijde mi zbytecny abych kupoval neco co nepotrebuju... myslim ze by to na prirodu melo horsi dopad. nemluve o tom ze starej system nekdo musi ekologicky zlikvidovat...

Promin tohle je hrozne hluboky tema a nehodlam do nej zapadnout, jen te zadam abys prestal lidi kolem sebe oznacovat za lhare jen proto ze jsi nepochopil jak to bylo mysleno, vis jak se to rika, dvakrat mer jednou rez
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 10:46:34

Pro mně "zelený" přístup k životu je zásadou. Důležitější, než některá přikázání (jako nezesmilníš).
A když někdo začíná arogantně tyto moje názory, za které jsem dával v sázku i život, označovat za sledování modnímu trendu, budu VELICE naštvaný. Možná, je to móda pro Tebe. Ok, ale mluv jen za sebe.
Když někdo začne názory jiného člověka označovat za "dívání se z nesprávného uhlu", je to také arogance a hulvátství.
Nemáš právo shazovat partnera v diskuzi. A když to děláš, tak potom se nediv reakcím - Na hrubý pytel hrubá záplata.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 11:06:40
avatar
Neshazoval jsem tvoje nazory, jen uhel pod kterym jsi se dival ty na moje nazory - to je opet rozdil - muzes to zvat slovickareni, kazdopadne ja bych si nedovolil shazovat tvoje nazory, tuplem ne kdyz s tim souhlasim - spis jde o to ze ja neverim ze tim necemu napomuzu... tim ze tridim odpad mozna dopomuzu k lepsi recyklaci, a usetrim tim praci nekolika lidem, tim ze vymenim v byte 100w zarovky za usporny 20w zarivky, ktery ackoliv nejsou dobry pro moje oci, ani pro mou plet a vlasy, mozna diky tomu usetrime trochu na elektrice. Kazdopadne timhle se nam nepovede zastavit ty co si do kramu pres ulici dojedou autem, nebo ty co nechavaj vypoustet sracky z chemicky tovarny do rek...

Proto ze ja jsem rekl ze rozdil 25w NIC nezmeni, ty jsi ze me zacal delat verejnyho nepritele C.1 protoze nejsem schopnej myslet trosku ekologicteji - ackoliv to neni pravda(o cemz jsem te doufam presvedcil)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 12:01:56

Promiň, ale začalo to všechno od toho, že jsi řekl, že není důvod snižovat spotřebu stolního PC. "proboha proč" - to jsou Tvoje slova.
Já říkám, že není důvod ty 25w v klidu spotřebovat. Nepomáhá to ani tvým očím, ani pleti.
Takže promiň, z mého hlediska moc zeleně nevypadáš. Možná, že prostě je to směr, ve kterém jsi doposud moc nepřemýšlel a ještě změníš svůj názor.
Já nevím jaký jsi - nejseš můj starý známý. Proto hodnotím podle tvých vlastních výroků. Neodpovídají tvému přesvědčení? - možná. Ale JÁ za to nemohu :-)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 23:49:50
avatar
Doufám že procesory kvůli grafické části nezdraží, přeci jen čip bude větší. Snad budou existovat i modely bez GPU, přeci jen se mi nechce připlácet za něco co nepotřebuju.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 00:12:06
avatar
Tak, tak nechci platit za něco co nepotřebuji i když to je dobré. Doufám v to, že to bude něco jako integr.na desce a ty o moc dražší nejsou.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:17:21

Obávám se, že nás se nikdo ptát nebude. A nedělají nové zboží abychom my ušetřily, naopak. Takže zprvu určitě za tuto technologii nás přinutí platit. POTOM to bude levný, když se zaběhne, to je pravda.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 07:53:37
avatar
No ja bych ho tam i chtěl a to beru vždy 5870 a spol. A to z jednoho důvodu. Bláboly o tom, že ten kdo si koupí grafiku za 10 000,- nezajímají účty za elektřinu jsou pi**viny. Mě zajímají a to dost a pokud AMD udělá krásné přepínámí mezi grafikou v APU a GPU tak jsem jen pro. Na Widle, HD video, akceleraci IE9 a podobné věci to bohatě stačí. A až na hry by se zapla klasická grafika.

A cose týče CloudComputing tak lidi přestavte si co jste dělal před 15 lety?? Copak jste si uměli předtsavit, že budete pouštět z internetu video 1920x1080?? Ne a kdybych to tehdy řekl tak mne označíte za blázny.

CloudComputing má budoucnost. Si představte situaci. Připojíte TV (tu folii na stěne o rozměru 160") a chcete si zahrát hru, ale máte předplacený výkon jen na video a tak si zaplatíte víkon pro hry, chcete hrát luxusně na max detajly, fajn připlať si a máš to mít, bez běhání do obchodu bez instalace HW bez problému. Prostě se ti jen uvolní vědší výkon na serveru. TV v podstatě musí jen umět peřhrát výstupní obraz, to je vše. Když to převedu na dnešní řeč, mám terminál server třeba na win server platformě, nabušený až po strop. Přihlásím se na svou plochu, a protže bude rychlé připojení tak přenos obrazu není problém a můžu hrát hry a koukat na video. to vše jde dnes ikdyž zkoušel jsem hrát Metro na domácím PC z práce přes TeamWiever, pomalé jak prase, ale jen kvuli lince jinak je to ok a pracovní PC jen zobrazuje obraz meho PC doma. Vše je to o tom na jake lajně jste.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:24:08

Jo, a za každou službu a službičku zvlášť platíš... To je rajská budoucnost v představě takových firem jako MS, O2 apod. Takže asi to tak bude... Ale nevidím v tom velké klady pro sebe.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 11:30:59
avatar
My PC nadsenci v tom zadny plus ani videt nemuze, protoze nam nicej naseho konicka... za deset let nebudem muset premejslet opravdu nad nicim...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 12:29:20
avatar
za 10 let se mi uz ani nebude chtit nad necim takovym premyslet
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:35:41

Na taková slova musí ti být pod 20 nebo nad 80...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:43:56

alebo nieco medzitym
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 16:58:54

Právě že ne.
Mladík si myslí, že za třicitkou život končí.
Stařec ví, že za chvíli mu život končí.
Ale zralý člověk ví, že život jde dál.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 17:14:48

Malo to byt iba ako vtip. :-) Pochopil som co si tym chcel povedat uz z prveho prispevku.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 08:15:57
avatar
Je to krok dopředu,hold s tím krokem přišlápne konkurenci akorát mě mrzí že NV a ne raději více Intel.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:44:35
avatar
Aj tak je to dost nerealne,si predstav že aj keby ten server mal 100x najnovšiu nejvýkonejšiu grafiku,momentalne by to bola HD5970,slovensko ma 5 milionu ludí,a keby si len 200 ludí chcelo zahrat taký crysis 2 na fullHD tak by to ten server neutiahol,a to počítam že by mali aspon milion zakaznikou,čo snimi?alebo tam budu mat milion x 5970?
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 11:23:54

No podle me je to hloupost. On totiz zase tak velkej rozdil mezi grafikou v cipu a na desce pro uzivatele neni. A zlikvidovali snad grafiky na desce ty slabe?

Low end grafiky se spis prodavaji v sestavach v supermaketech, kde se vydavaji za ty vykone. A tam taky vydrzi.

Cloud computing je technologie, ktera hodne zmeni cele IT. Ale rozhodne ne v herni sfere, ale v enterprise. Pracuju ve firme, ktera se tim zabyva a muzu vas ujistit,ze minimalne dalsich 5 let to nehrozi. Nepocitam teda nejake jednoduche hricky.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 14:01:55
avatar
jenže na každé desce není grafika a teď bude grafika, pokud se nepletu, v každém APU
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 15:10:15

V APU ano. Jenze stejne jako ted si muzes koupit desku bez grafiky, tak si budes moct koupit obycejne CPU misto APU.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 10:32:39

časem budou mít všechny CPU grafiku v sobě, stačí se podívat na Buldozer - GPU kromě nějakého základního grafického výkonu převezme určité funkce CPU, např. nahradí FPU, jelikož plánované integrované grafiky budou mít výkon jako cca HD5650, a když se použíjí na výpočty, tak dnešní FPU hravě překonají, takže to vidím tak, že do kanclů půjdou klasické Fusion APU, a do herních se přidá výkonější grafika a integrovaná bude 100% spolupracovat jako koprocesor s CPU částí.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 15:35:21
avatar
Je to zaujimave, ako to ale urobia aby ludia co chcu mat silny CPU + hernu GPU a nie stredne vykonne APU mali moznost pri pripadnom zlyhani hernej GPU prepnut na integrovanu grafiku na zakladnej doske? Tento trend odzvoni low-endovym grafikam a pravdepodobne aj grafikam integrovanym na doskach. Takze bude asi zalezat len na vyrobcoch zakladoviek ci tam tu grafiku daju alebo nie (ak vobec budu este dostupne graficke cipy na tento ucel).
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 11:05:55
avatar
Neshazoval jsem tvoje nazory, jen uhel pod kterym jsi se dival ty na moje nazory - to je opet rozdil - muzes to zvat slovickareni, kazdopadne ja bych si nedovolil shazovat tvoje nazory, tuplem ne kdyz s tim souhlasim - spis jde o to ze ja neverim ze tim necemu napomuzu... tim ze tridim odpad mozna dopomuzu k lepsi recyklaci, a usetrim tim praci nekolika lidem, tim ze vymenim v byte 100w zarovky za usporny 20w zarivky, ktery ackoliv nejsou dobry pro moje oci, ani pro mou plet a vlasy, mozna diky tomu usetrime trochu na elektrice. Kazdopadne timhle se nam nepovede zastavit ty co si do kramu pres ulici dojedou autem, nebo ty co nechavaj vypoustet sracky z chemicky tovarny do rek...

Proto ze ja jsem rekl ze rozdil 25w NIC nezmeni, ty jsi ze me zacal delat verejnyho nepritele C.1 protoze nejsem schopnej myslet trosku ekologicteji - ackoliv to neni pravda(o cemz jsem te doufam presvedcil)
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 07:53:51
avatar
Nemyslím si že by tohle znamenalo konec grafik do 100 dolarů. Určitě bude možno provozovat APU hybridně s GPU takže takový fusion + řekněme v té době AMD radeon 6550 Vám dodá při spojení sil obou grafik zajímavý výkon.

Naopak pokud budou APU cenovými nástupci CPU bude Vám stačit do PC přidat slabší/levnější VGA pro dosažení mainstream výkonu. Který stačí naporsté většině uživatelů.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 13:06:47
avatar
Samozrejme muj nazor se zmenit muze, a pokud me nekdo presvedci o opaku, rad svuj nazor klidne zmenim.

prekrucujes co jsem rekl a skladas do hromady vety z ruznejch prispevku jak do sebe vubec nemaj zapadat... si pripadam jak ve zpravach na nove, kdy uplne otocej to co dotycnej rekne...

To ze ne vzdy vyzni to co napisu tak jak to myslim, si myslim ze je normalni, v hospode u piva bych to byl schopnej vysvetlit lip
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 313x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 871x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6