AMD má nové revize čipů POLARIS 10/11 pro RX 460/470/480 – AMD našlo velké rezervy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 13 October 2016
altPravděpodobně se objeví i karty s vyšším výkonem. Radeony RX 465/475/485 na cestě?

 

 

Že letos uvedené POLARIS grafik vyráběné poprvé 14nm FinFET procesem zdaleka neukazují svůj plný potenciál a své možnosti, bylo jasné téměř hned. Ostatně AMD samo přiznalo, že zdaleka ne všechny technologie zejména ohledně řízení spotřeby jsou aktivní a karty tedy nedosahují té efektivity, které by mohly a měly. Stejně tak se mnozí pozastavovali nad stavem a připraveností a tedy vyladěností samotné 14nm výroby, kdy se dokonce mluví o tom, že AMD začne využívat tuhle výrobu nejen v továrně GlobalFoundries, ale i SAMSUNG. Každopádně některé věci se zdá se potvrzují … AMD totiž oznamuje zahájení výroby a dodávek čipů POLARIS 10 a POLARIS 11 ve zbrusu nové revizi. Jako první se dočkají embedded modely u nichž dochází k velmi zajímavému posunu TDP.

V případě E9550, což je v podstatě Radeon RX 480 s výkonem 5,8TFLOPS, který má normálně 150W, klesá při stejném výkonu TDP na úžasných 95W! U modelu E9260, což je vlastně RX 460, nejen kleslo TDP z 75W na 50W, ale výkon vzrostl z 2,15TFLOPS na 2,5TFLOPS! Pokud se tohle potvrdí i v praxi, pak je to asi největší změna, kterou jsem kdy u nějaké revize stejného čipu viděl.

Každopádně se okamžitě otevírá cesta konečně k pořádným mobilním verzím RX 460/470/480 grafik, o kterých, s výjimkou RX 460M, v podstatě nebylo zatím vůbec slyšet. S těmito novými hodnotami TDP při tom výkonu by ovšem notně vylepšily nabídku na mobilním poli. A pravděpodobně nové revize POLARIS čipů zamíří po Embedded právě velmi pravděpodobně do mobilní oblasti, takže desktopových grafik bychom se dočkali až naposledy někdy začátkem roku.

Mluví se tak o tom, že zvěsti, které tvrdily, že AMD uvede v lednu nové VEGA grafiky jako Radeon RX 500 sérii, jsou pravdivé a že součástí toho bude následně i uvedení nové revize POLARIS grafik s novým jménem. A to pravděpodobně jako Radeon RX 465, RX 475 a RX 485 anebo rovnou jako RX 560 a RX 570, kdy RX 580 pak bude nově VEGA 11 (podobná velikosti a počet jednotek jako POLARIS 10) s 8GB HBM2, jež ale dorazí později v první polovině roku.

Uvidíme, co všechno se dozvíme, každopádně tohle zlepšení efektivity bylo žádoucí, přeci jen bylo hloupé mít část technologií v čipech nefunkční. Já jen doufám, že AMD souběžně i vylepšilo výrobní proces a výtěžnost a že tedy čipů bude více, stejně tak to vypadá, že se našly minimálně u POLARIS 11 i rezervy ke zvýšení výkonu (tedy frekvencí), kdy nárůst z 2,15TFLOPS na 2,5 TFLOPS, tedy o více než 16% při snížení TDP z 75 na 50, je více než dost zajímavý posun. Uvidíme, jak to tedy bude, osobně bych očekával, že AMD něco představí ještě letos (asi ty mobilní grafiky), ty hlavní pecky si ale schovává na CES, kde vyrukuje s představení ZEN procesorů, AM4 platformy, VEGA 10 grafik a dost možná tedy i inovovaných POLARIS grafik a případně minimálně mobilních verzí, pokud se nestihnou už letos. Asi to všechno zní až moc dobře, aby to byla pravda, tak uvidíme …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co sucastne karty? 2016-10-14 01:19:57
avatar
Dufam ze sa tie usporne technologie budu dat aktivovat aj na sucastnych 480kach.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 07:02:19

No, měli by dát vědět, protože jinak budu čekat na revidované. Navíc by neměli začínát novou řadu 5XX, to pak budou čekat všichni kvůli psychologickému efektu.

(7 negaitivů (níže) během pár minut, Kocour má tolik účtů, DD?)
(kocour13 mi hned ze svých multi-účtů dá asi 10 negativů
DD, prosím zakroč proti němu, díky
jen se podívej, jak on si dává hromadně pozitiva a ostatním negativa, stačí se podívat na nenáhodný poměr hodnocení, smutný to a nemocný život, ale žiju mu zdarma v hlavě
Kdy omezíš hodnocení na jedno IP (či jinak), aby takové nemocné bytosti jako Kocour13 a Shadow nedělali takové nemocné věci?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:01:40
avatar
žiaľ, smutný život máš ty - povedz si, ako ťa mám oslovovať, lebo už neviem - Anywherehome, Jalav, mathem, sebesta...stojí ti to za to? Mňa si mínuskoval zbytočne 4 účtami čo som tu spomenul v koľkátich článkoch - ja ti poviem jedno - toľko účtov čo ty nemám, dovolil by som si vypožičať jednu tvoju frázu - "bývam v tvojej hlave zdarma"...
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 07:02:13

Ty by ses měl léčit, žiju v tvý hlavně zdarma hlavně já
DD, fakt s tímto provkatérem nic neuděláš?

(kocour13 mi hned ze svých multi-účtů dá asi 10 negativů
DD, prosím zakroč proti němu, díky
jen se podívej, jak on si dává hromadně pozitiva a ostatním negativa, stačí se podívat na nenáhodný poměr hodnocení, smutný to a nemocný život, ale žiju mu zdarma v hlavě
Kdy omezíš hodnocení na jedno IP (či jinak), aby takové nemocné bytosti jako Kocour13 a Shadow nedělali takové nemocné věci?
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-18 09:59:58

Já bych ti teď nejradši dal mínus za to, že máš dvakrát po sobě v threadu 6 řádků se stejným obsahem. Ale že jsi to ty (vůbec tě neznám ), dám ti +1

EDIT: Koukám, že ten copy-paste je prolezlej celým threadem skrz na skrz. Mám chuť změnit + na - ... Jinak kontrola na IP je hloupost, hromada lidí má sdílenou IP. Předpokládám, že tu jsou účty propojeny s e-mailem a když si někdo udělá tu námahu a má víc e-mailů, nic moc s tím udělat nejde. Jsou i další cesty, ale nikdo nezaručuje, že ten "kocour13", o kterým hovoříš, nemá sestru, co se připojuje z jeho complu (ale se svým účtem) a která by ráda chodila na DD, chceš jí to upřít?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 02:34:49
avatar
Tak to by bylo hodně hustý ... až se mi tomu nechce věřit ... každopádně ať už se konečně něco děje ... připadá mi, že na pořádnou konkurenci v grafikách a procesorech, na to, až si člověk bude moci krásně počíst, porovnat a vybrat si ... čekám léta letoucí, vlastně věčnost ... ne, že bych měl na ten jeden svůj fullHD monitor problém s výkonem, ale už mě můj počítač nudí, chce to postavit nový a dokoupit 2 monitory k tomu
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 07:02:25

Ani teď nevidím problém, AMD je nyní výhodnější jak v GPU, tak v CPU, pak to bude jen lepší. AMD se opravdu rozjelo, ne bez zasloužení raketově zvyšuje podíl na trhu na poli GPU.

(kocour13 mi hned ze svých multi-účtů dá asi 10 negativů
DD, prosím zakroč proti němu, díky
jen se podívej, jak on si dává hromadně pozitiva a ostatním negativa, stačí se podívat na nenáhodný poměr hodnocení, smutný to a nemocný život, ale žiju mu zdarma v hlavě
Kdy omezíš hodnocení na jedno IP (či jinak), aby takové nemocné bytosti jako Kocour13 a Shadow nedělali takové nemocné věci?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 10:14:01

Jalav má vycházku
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 13:33:26

Člověk pro trochu pobavení nemusí chodit daleko. AMD vyloženě DRTÍ konkurenci
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 07:02:05

Technologiemi, výhodností ano, marketingem a prodeji bohužel ne, ale podíl AMD nyní raketově roste, takže už se schopností AMD snad projevují do reality.

(kocour13 mi hned ze svých multi-účtů dá asi 10 negativů
DD, prosím zakroč proti němu, díky
jen se podívej, jak on si dává hromadně pozitiva a ostatním negativa, stačí se podívat na nenáhodný poměr hodnocení, smutný to a nemocný život, ale žiju mu zdarma v hlavě
Kdy omezíš hodnocení na jedno IP (či jinak), aby takové nemocné bytosti jako Kocour13 a Shadow nedělali takové nemocné věci?
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 03:38:18

Nic proti, může mi tu někdo vysvětlit větší výhodnost současných CPU od AMD oproti Intelu ?
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 11:40:07

Cena/výkon je AMD všude drtí Intel, chceš opravdu tvrdit opak?

(kocour13 mi hned ze svých multi-účtů dá asi 10 negativů
DD, prosím zakroč proti němu, díky
jen se podívej, jak on si dává hromadně pozitiva a ostatním negativa, stačí se podívat na nenáhodný poměr hodnocení, smutný to a nemocný život, ale žiju mu zdarma v hlavě
Kdy omezíš hodnocení na jedno IP (či jinak), aby takové nemocné bytosti jako Kocour13 a Shadow nedělali takové nemocné věci?
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 17:34:50

Nemám problém.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 11:41:41

Fakta pro tebe nic neznamenají? Názor je pro mě irelevantní, já beru fakta, cena/výkon jednoznačně pro AMD:
Odkaz

Je na těch faktech něco špatného? Nejsou, jak si přeješ? Kdyžtak dej jiné grafy, díky.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 17:55:38

Jo to beru. Grafy mluví za vše.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 09:19:08

Hele, ty schizofrenní ubožáku, já bych byl strašně rád, kdyby tu byla možnost jen jedné registrace, to co tu předvádíš je opravdu hodno děcka z mateřské školky, mně žádné hodnocení nezajímá, nemám čas řešit takové hovadiny. Hádáš se tu se mnou pod pátým nickem. Jak divné, že stejné slovní obraty používájí stejné nicky - Jalav, Mathem, Sebesta. Přestaň tu o mně kecat nesmysly a začni se chovat normálně. Díky.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 11:42:55

DD, prosím zakroč proti tomuto provokatérovi, děkuji. Možnost nahlašovat provokatérské "odpovědi" by se opravdu hodila.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teď hlavně cena výkon 2016-10-17 21:54:00

Ale obecně není důvod, proč se jim vyhýbat. Na hry momentálně Intel, ale s FX se dá hrát. A ne že ne. Jen dám přednost Intelu, kvůli nižší spotřebě v zátěži. No a slabší výkon v single thread vyváží výkonem v multi a vsadím boty, že pokud bych měl 5 kompů s pentiem a i3 a 5 s AMD 4xxx a 6xxx a nepustil tě do systému, nemáš šanci poznat, kde je jaký procík. AMD není výhodnější. Ale rozhodně není ostuda, když ho máš.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 03:24:05
avatar
Začínam ľutovať kúpu RX 480 čoraz viac a viac ...
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 03:47:27
avatar
Lutovat nemusis je to dobra karta. Len bude skoda ak sa to nebude dat aktivovat cez ovladace ci firmware.
Vzdy bude nieco novsie a lepsie, to sa neda nic robit.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 07:19:42

Ale takový posun a tak brzo?
R9550(i 9250) spíš zní jako jistá karta z roku 2004
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:09:18
avatar
Nechci být úplný pesimista, ale kdyby to šlo vyřešit přes ovladače a firmware, tak by to tu už dávno bylo, ne ?
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 11:47:55
avatar
Kto vie. Naposledy sa hovorilo ze technologie niesu aktivovane v jadre, nie ze ich jadro neobsahuje.
Takze nadej tu je.

Toto bude rozhodne zaujimat vela ludi tak sa hadam skoro dozvieme.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:04:26
avatar
naco by vydavali novu HW reviziu cipov, menili linky, ... keby sa to dalo jednoducho poriesit SW cestou ?!
Navyse na Polarisy sa cakalo neskutocne dlho, neref dosli az koncom Augusta a za 2 mesiace sa uz potvrdzuje nova revizia? To je IMHO jednoznacny dokaz toho, ze povodne Polarisy mali vyzerat uplne inak! Pokles TPD zo 150 na 95W pri zachovani (jemnom navyseni?) vykonu je proste obrovska vec aj z pohladu urcenia pracovnych taktov. Sucasne 480 si ziaden vyrobca netrufol taktnut na 1400 MHz, ani top OC edicie! Takto budu moct partneri spravit edicie s TPD 120W a taktami (strielam) 1650 MHz.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 11:42:15

Proč? Protože AMD vydává lepší a lepší karty? Chceš, aby AMD neinovovalo a byli jsme tu stále s DX11?
RX480 je momentálně to nejvýhodnější, co můžeš koupit na celém trhu GPU. Jinak bys čekal do nekonečna.
Tak si kup druhou RX480 a máš po problému na 4 roky.

(7 negaitivů během pár minut, Kocour má tolik účtů, DD?)
Mají asi velmi smutý život :-D
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 08:37:43
avatar
Litovat nenusíte. Tyhle revize jsou s největší pravděpodobnosti výběrové kousky určené pro mobilní segment. Mobilní grafiky ve formě MXM modulu jsou cca 2x dražší než desktopové verze, hypoteticky by tedy taková karta v desktopu byla dražší, což by většina lidí nezaplatila. Jsou to ty nejlepší čipy, někteří říkají, že jsou dokonce tříděny a jednotlivě vybírany. Mám ve starém herním notebooku tenkrát hiendový HD8970M, což je Pitcairn v plné specifikaci (tedy ekvivalent R9 270X, jenže s tím, že se vejde do 100W, což se normální 270X nevejde.
chobotnicka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DP 2016-10-14 04:02:37
avatar
Hlavne aby taky neco udelali s vykonem pod DP. Posledni slusna grafika (vyjma profi) byla 280x. Od te doby hruza a des... uz nekolik generaci cekam na zlepseni a porad nic.
280x byla vychvalovana, ze ma vykon v DP, zako zadna jina konkurence, ale malokde (teda tady) jsem se uz nedocetl, ze amd tento vykon po*urvila stejne jako konkurence. Tak musim doufat, ze 280x jeste neco vydrzi, nez se nekdo uraci udelat napravu...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:08:15
avatar
Odpovím jako nvidiot. Na co DP?


Proti technologicky zaostalé a paměťově poddimenzované GTX 1060 a předraženým kouskům z vyšší řady je GCN pořád to nejlepší i po utlumení DP.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:17:35

GTX 1060 je ohromně zastaralá, zaostalá karta, která zvládá nejnovější hry ve full hd levou zadní. Ale vlastně všichni, co jí pořídili, si nezahrají a jsou zcela znemožněni. AMD je samozřejmě s RX480 o 150fps vepředu a všichni, co si dovolí pořídit Nvidii, jsou podle vás, IT Kinga, naprostí idioti, ba dokonce Nvidioti (nevím, jestli má pro ně cenu vůbec dál žít)! Doufám, že vám vyrostl penis aspoň o 1cm a je vám líp. Okamžitě jdu vytrhnout DP kabel z GTX1070, protože je zpomalený, díky moc za info.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:23:07
avatar
@kocour13

musím súhlasiť, navyše NV urobila dobré ťahy práve od GTX1070 a na dlhé mesiace je vo vyšších segmentoch bez konkurencie - zlé pre ceny, ale z pohľadu NV super ťah, na ktorý AMD skrátka ani nereágovalo...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:32:54

Nvidia udělala dobrý tah i s GTX1060 a to už jen proto, že u nás na trhu byla hned po vydání dostupná, narozdíl od konkurence, na Slovensku to bylo také tak, jestli si dobře vzpomínám.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 11:44:45

nevýhodné karty musím mít alespoň jedno pozitivum, že jsou dostupné
ale ti chytřejší naštěstí počkali na 480, proto podíl AMD roste, a to raketově
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:22:47
avatar
GTX 1060 dopadne stejně blbě jako tehdejší ošizená GTX 680 proti HD 7970. GTX 680 byla tehdy obhajovány úplně stejně a stejnými omezenci jako jsi ty a jak to dopadlo víme. Větší VRAM se nakonec projevila hodně a technologická nadčasovost GCN taky.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:33:54

1060 i 480 dopadnou úplně stejně, v propadlišti dějin. Hádat se o pár fps navíc pro tu nebo tu kartu je hovadina. Moc se to dramatizuje. Jinak omluva za přehnanou reakci, ale dokáže mně nakrknout, když někdo označuje druhé za idioty, když si koupí něco, čemu vy nefandíte.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:44:17
avatar
Testy doporučující minimálně 4GB VRAM pro fullhd jsou dramatické a to jsou jen letošní hry...
S 8GB vs 6GB to bude podobné.
Technologická zaostalost se projeví o něco déle, ale projeví. Historie se opakuje. Nvidia chytře vydělá na blbech co vidí jen současnost, za max. 2 roky vydá něco technologicky lepšího (doufám, že dříve, protože pak se kvůli současným retro-overclock kartám nebudou vývojáři tak dlouho omezovat a jejich nízká nadčasovost se projeví o to dřív) a její dříve opěvované karty zestárnou zase rychleji než ty od AMD.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:46:47

Tohle už je snad diagnoza :-) Je strašně hezké, že bojujete až fanaticky za "svůj" tábor (zadarmo, nechápu), ale mně to přijde k smíchu. Boha jeho vždyť jsou to jen grafiky, tak jí prostě vezmu a za dva roky vyměním, když mi nebude stačit, zdravotně mi to nijak neublíží. Ale rozhodně nedojde k tomu, že 480 bude podávat famózní výkony a 1060 už bude nepoužitelná, rozdíl bude max. pár fps a vy se tu o ně hádáte do krve :-) Vždyť je to hovadina. Mně je úplně jedno, jak se moje grafika jmenuje (AMD, Nvidia, Kretén), když je aktuálně v pohodě, když ne, tak ji vyměním. Ale tohle divadlo kolem toho, no já nevím. Asi mám jiné starosti.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:56:55
avatar
Není to pár fps a propady jsou citelné, protože když se VRAM zaplní...
Testy doporučující minimálně 4GB VRAM pro fullhd jsou dramatické a to jsou jen letošní hry.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 10:09:43

Aha. Takže tu máme spekulaci, že nebude stačit 6GB VRAM v nějakém časovém období. Ok, já říkám, že je to jen spekulace. Až se tak stane, po GTX1060 a RX480 neštěkne ani pes nebo budou na konci svého života a budou v kompech měněny. Rozdílné názory, důkazy nemáme, věštíme z koule. Btw kdyby vývojáři psali hry normálně, tak je 4GB VRAM moc!
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 10:21:50

no ale nekteeří věští očividně z té levé koule místo z pravé a nebo nemají koule vůbec Je to vážně k smíchu tyto "rozbroje" Jednoduše řečeno až do teď AMd těžce ujížděl vlak a to hlavně díky dostupnosti. A teď už je to defakto jedno.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 10:28:04

To těm šílencům nevysvětlíš. Jejich mokré sny o grafikách jsou vším, co v životě mají.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 11:50:58
avatar
Ja ten súboj tak strašne nechápem - AMD vs NVIDIA. Ako na marketingovej úrovni medzi spoločnosťami prečo nie. Ale medzi užívateľmi samotnými, a pojmy ako nvidiot či fanATik, sú iba prejavom neschpnosti serióznej diskusie. Ja fičím na GTX980Ti a keď vidím zatiaľ tie DX12 hry, tak ma možno láka iba posledný diel Total War a to je na prechod, na win10 pre mňa málo a teda hrám ešte všetko v DX11. Niekto iný nie trebárs, kupuje grafiku na viac rokov a ide pre zmenu do AMD. Super, ja viem diskutovať s majiteľmi NV grafík, rovnako ako s majiteľmi AMDčok (pokiaľ je konverzácia na rozumnej úrovni) a nikoho neosočujem za to, čo má za grafiku, či aj procesor - HW obecne. Ako určite sú hateri, ktorí druhú stranu neakceptujú, či už zo vzťahu k značke, alebo pre podobný príklad ako predviedol Allie Fox. Ale je to zbytočné, nikdy to aj tak nič nevyrieši a kto pre výber uráža skupinu ľudí, tak z môjho pohľadu iba zbytočne ponižuje sám seba...tento svet je dosť blbý sám o sebe, nerobme ho ešte blbším kvôli zbytočnostiam

//pozdravujem ťa jalav, dokedy ešte budeš mínuskovať 4 účtami, možno dokonca už nie len mňa - že ťa to baví, úprimne ťa ľutujem...až to na teba príde, doporučujem ti prečítať to, čo som tu uviedol už vyššie - nenávisť budí ďalšiu nenávisť
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:27:02

Kašli na mínusy, ten člověk je psychicky nemocnej, mně žádný plusy nebo mínusy nezajímají, to je pro primitivy. K tomu Total Waru - neřeš DX12, na NV to jede líp na DX11 (krom toho DX12 je stále beta nevim jak dlouho po vydání) a s 980Ti budeš mít podobný výkon jako já, tzn. 60fps v 2560x1440, víc netřeba, full hd naprosto vysmáto. Jinak taky nerozumim tomu, proč tady někteří bojovníci prosazují tu nebo onu značku, zvlášť, když jim za to nikdo neplatí. U Jalava mam jasno, ten je po lobotomii.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:34:02
avatar
mám rozohratý teraz starší diel - Empire Total War a kopu iných hier, včetne nekonečného Skyrimu, ale uvídím s tým najnovším total warom, časom doň asi pôjdem až sa začnem nudiť, dík za info k nemu...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 15:28:25
avatar
4GB VRAM minimum NEBUDE v nejbližší době z jednoho důvodu. Firmy jako EA, UBISOFT... chtějí prodat co NEJVÍCE svých her. A jakou si myslíte, že má nejvíce lidí VRAM? Těch co mají 4GB VRAM a více je minimum.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 07:03:05

vídím, že negativa ti dává plno lidí, tak stopni tu paranoiu

(kocour13 mi hned ze svých multi-účtů dá asi 10 negativů
DD, prosím zakroč proti němu, díky
jen se podívej, jak on si dává hromadně pozitiva a ostatním negativa, stačí se podívat na nenáhodný poměr hodnocení, smutný to a nemocný život, ale žiju mu zdarma v hlavě
Kdy omezíš hodnocení na jedno IP (či jinak), aby takové nemocné bytosti jako Kocour13 a Shadow nedělali takové nemocné věci?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 13:51:03
avatar
Za dva roky kartu vyměníš? Takže tím přiznáváš, že její TCO je vyšší než u Radeonů?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 09:37:41

Přiznávám, že měním karty dřív, než za dva roky, ať je to AMD nebo Nvidia.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 23:38:40


Spousta AMD karet 470/480 má 4GB RAM a to jsou obě relativně výkonné karty, kde by měl být propad výkonu kvůli nedostatečné velikosti RAM problém.
A ty tady řešíš teoretický problém s 6GB RAM oproti 8GB. Už jen díky tomu, že většina současných karet má 4GB (a méně) nebude možné ignorovat takové množství hráčů. Za mě bude 99% her ve FullHD rozlišení běhat v následujících cca 2 letech naprosto bez problému na 4GB. No a potom to už bude jedno, protože po kartách GTX1060 a RX480/470 neštěkne ani pes.
Za mě nová revize Polaris 10/11 čipů ukazuje, že vydání bylo uspěchané, o čemž svědčí i špatná dostupnost RX480 karet po vydání. Naštěstí jsem hned po vydání koupil Gainward GTX1060 za 7500Kč, což je solidní karta za dobrý peníz, kdy dnešní ceny jsou u této karty o několik stovek výš.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 13:57:44
avatar
Nejde o to, že ty hry nebudou fungovat, ale o to, že výkon takto ošizených karet půjde do háje a nebude srovnatelný s jinak podobně výkonnými grafikami.

Ostatně: zkus si zahrát takové GTA5 na max (mimochodem velmi dobře optimalizované) s grafikou s 2GB VRAM. A to se nejedná o letošní hru.

Doporučuju se smířit s tím, že 4GB jsou dnes na hraní ve vyšším mainstreamovém výkonu (tj. RX480 a vyšší, GTX1060 a vyšší) naprosté minimum. Hry sice budou běhat i na 2G/3G kartách, ale za cenu propadů výkonu, stutteringu (zdravím chudáky s GTX1060 3GB) a nemožnosti nastavit maximální detaily.

Stačí se kouknout, jak objemově bobtnají samotné hry...
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 13:27:58

jo, GTX1060 3GB je opravdu past na zákazníky, na nVidii si dát opravdu bacha, co člověk kupuje - stejný značení a obrovská zrada v tomto případě
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 04:06:24

ale nez tohle prijde,tak nvidia bude mit zase nouvou kartu.......je to furt dokola,stejne jako to je s 970gtx )ono je to nemusi zajimat,maj to dobre vse spocitane
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 09:17:26

Ahoj Allie Fox, uvědomuješ si, že označením nvidiot v podstatě urážíš všechny majitele grafických karet co vlastní výrobky této společnosti ?

Co tě k tomu vlastně vede lidi kolem sebe takto urážet ? Nevím, co máš společného s redakcí DD World, pokud tam ale nějak figuruješ, tak značně poškozuješ jejich jméno a jsou tady takoví lidé, kteří za toto mají sraženou digiauru na 0. Možná by jsi to mohl vzít v potaz a začít se podle toho chovat. Všimni si, jediným slovem jsem tě tu teď nijak neurazil a doufám, že se ke mě zachováš stejně.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 07:58:49
avatar
Takže čekat a čekat, jak se to celé vyvrbí. Už mě to sice nebaví, ale co se dá dělat. Jen držet palce aby se nová CPU a GPU povedla.
Tak šup šup AMD, ať už je to na trhu :-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:03:19

Správně, čekat. Akorát že to slovo je u některých lidí moc časté na můj vkus. Až ty karty vyjdou, objeví se informace o nové generaci a bude lepší zase čekat. Jestli můžu poradit z vlastní zkušenosti, lepší je si zahrát oblíbené gamesky, než čekat. Ono to jako vždycky stojí nějakou tu kačku, ostatně jako každý koníček.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 10:32:35
avatar
Samozřejmě je to tak. Když jsem si před rokem koupil 380X, tak s příchodem nové generace jsem si trošku drbal hlavu. Nicméně 14-16nm proces je teprve na začátku a např. AMD umí z procesu vyždímat maximum, což mnohokrát předvedli. Takže ve vzduchu tušení nových revizí tak nějak bylo, kor když 14nm nedosahuje frekvencí a efektivity 16nm, což ale může být způsobeno mnoha faktory.
Tak jsem si řekl, že počkám do ZENu. Nové CPU potřebuji více než GPU a po uvedené ZENu uvidím do čeho půjdu. Mezitím se tu objeví i nové grafiky...bude z čeho vybírat.
Tenhle rok a začátek přístího je prostě narvaný novinkami a měnit komponenty každý půlrok-rok se mi nechce.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:22:45
avatar
Já bych nečekal. Momentálně bych šel do XFX RX480 8GB. Na zeleným mužíkovi stojí 7600 vč. DPH. Až se mi tomu nechtělo věřit. Možná s nástupem 1050ti klesnou nejen ceny RX470, ale trochu i RX480.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 13:59:09
avatar
já si těch 600,- připlatil a koupil MSI GamingX 8GB.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 08:44:29
avatar
Jo, to jsou určitě dobré zprávy, ale dá se to taky přeložit jako: "Ano, RX 480 a RX 470 jsme zkurvili, prodávali jsme narychlo nedodělky... tak sorry, kupte si nové karty na jaře v nové revizi".
Pochybuju velice, že by na současných RX 480/470 šlo tohle vylepšení aktivovat. Pokud ano, udělali by to a tím by si hodně polepšili v očích fanoušků AMD a majitelů těchto karet. Když to budou prodávat až jako RX 485/475, tak naopak současné majitele jenom nas... Navíc... nemají zjara vyjít i nové revize GTX?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 11:28:42
avatar
Hold kdo si počkal a neletěl jak malý nakupovat hned novinky, tak udělal dobře, tak jako já
AMD_RyZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:39:13
avatar
Přesně, taky mě RX480 dost zklamali, obvzlášť co jsem tu četl každý týden Hype jako to bude super mega pecka a, že prakticky to bude GTX 1070, no a pak se trochu klidnili výrazy a teď je teda GTX 1070 trochu jinde jak RX480, vám že je to vývojářema, protože na Mantle a DX12 serou a implementují je jen tak halabala, ale o důvod víc proč si nechat R9 290X, zatím bohatě vyhovuje ;)
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 11:02:56

AMD neuvádělo, že bude RX480 srovnatelná s GTX 1070. Naznačilo, že by RX480 mohla v Crossfire konkurovat jedné GTX 1070. Ale neuvedlo přesně parametry toho testu, který vytáhla na veřejnost. Takže nebylo jasné, jak tuto informaci uchopit. Tyhle dvě karty nikdy nebyly přímými konkurenty. To velké hype, jak je RX480 srovnatelná s GTX 1070 vytvořila až komunita. A na její informace před vydáním by člověk neměl dávat, protože to jsou jen čisté spekulace a touhy. Co se týče rychlosti vydání u RX 4xx, je zjevné, že firma není v dobré finanční situaci, takže si nemůže dovolit zdaleka tolik co Nvidia. Navíc AMD má mnohem více rozvětvené zaměření v IT, takže s omezenými zdroji dělá co může a podle toho to i bude vypadat. Když byla před lety Nvidia v problémech, tak jsem jí přál hodně štěstí a návrat zpět. Nechtěl jsem monopol v grafikách. Berte to lidi s nadhledem. Kdo chce kupovat dnes, koupí to co mu vyhovuje a z čeho může vybírat. Neútočte na jednoho výrobce jen proto, že zrovna teď něco nedodal. Navíc pokud má být Vega s HBM2, tak hold to AMD potrvá déle i s ohledem na dostupnost těchto pamětí a složitější výrobu základu. Nvidia taky nedodala pro běžné zákazníky grafiky s HBM. Takže proč se zlobíte jen na AMD, rozhodli se a hotovo. Buď počkají lidé nebo ne. Je to na nich.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 12:17:01

Podle mě si většina lidí rozhodně nepřeje pád AMD, konkurence je rozhodně potřeba. Jen hype před vydáním a oslavné ódy některých jedinců vyvolávají protiakci.
Já nemám problém ani s jednou značkou, od 3dfx Voodoo3 jsem vystřídal oba tábory několikrát a až na občasné pády ovladačů (o trochu častější u ATI/AMD hlavně v minulosti) jsem ne žádné závažné problémy jako nefungující GK nikdy nenarazil. Osobně mě kdysi nejvíc okouzlila karta "Sapphire HD 7770 OC" (nikdy jsem nekupoval hi-end) a můj současný model "Gainward GTX 1060" u mě zatím vyvolává podobné nadšení.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 17:31:26

že by se chytli strategie nVidie?
Aby lidi nutili kupovat ideálně každou novou generaci?
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 03:52:58

Zajímalo by mě, pokud si někdo letos koupil GTX 1070 pro hraní ve full HD, zda mu skutečně již zítra na toto rozlišení nebude stačit, aby si musel kupovat novou generaci.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 04:08:52

muj uprage je vzdy na 3 az 5 let,ale tyka se to vetsinou pouze GK,procesor vydrzi o dost dele,zbytek je na tom podobne,ja nejsem ten typ co by musel mit vse vzdy na max
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 20:52:54
avatar
Nebudou žádné nové revize pro desktop, nic se nezk...ilo. Nové revize jsou určeny pro mobilní segment. Redakci nemůžete brát vážně, moc věci nepromýšlí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 22:22:17
avatar
ty děláš u AMD že jsi si tak jistý? Bylo by dost divné vyrábět dvě revize čipů zároveň .... zejména když jsou to stejné čipy a jedna opravuje tu první verzi

redakce na rozdíl od tebe zjevně věci promýšlí ....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 14:03:05
avatar
DD, tady jsi IMHO úplně mimo. Nová revize čipu nespadne jen tak ze stromu.

Je možné, že vyřešili nějaké SW problémy s disablovanými power funkcemi v stávajících čipech, ale nikdo mi nevymluví, že nějakou maličkou revizičkou je spotřeba najednou o 40% nižší.

Pokud jde jen o to, že se vyřešily problémy s powermanagementem, je docela možné, že to půjde zprovoznit i na stávajících kartách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 18:20:04
avatar
nic ze stromu nespalo, AMD novou revizi čipů potvrdilo a uvedlo na konkrétních produktech ....

Pochybuji, že to bude zprovoznit, pokud by to šlo, asi by to udělali rovnou když šli produkty na trhu ... zjevně ta nová revize HW něco řeší ...
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 01:06:23

Kombinace vylepšené výrobní technologie, zapnuté dosud nepoužívané úsporné funkce napájení a k tomu optimalizace jádra mohli dost pomoci. Bristol Ridge u CPU ukázal zajímavé možnosti zlepšení i u zastaralé výrobní technologie. Každopádně je možné, že někdo řekl 40% z něčeho. Další to pak už ale šířil bez té hvězdičky a rázem tu je komunitní hype. Počkejme si na reálné testy.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:16:48
avatar
hlavne aby už v desktope AMD konečne urobilo niečo poriadne - RX460/470/480 bolo vždy málo už od začiatku, od GTX1070 má nVIDIA beztresne monopol, chýba konkurenčné prostredie vo vyšších segmentoch a som zvedavý, ako nakoniec dopadne a uchytí sa, keď konečne výde (VEGA narážka)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 14:04:22
avatar
Mně naopak RX480 připadá jako dostatečně výkonná. Na FHD a odvozená rozlišení je toho výkonu celkem dost a pro nadšence se zase tak moc nevyplatí vyvíjet drahá řešení.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 15:09:56
avatar
???

ako si to mám vyložiť? Tak, že stačí mať na trhu RX460/470/480 pre AMD a trh ako taký tiež?

Takže, ty si trebárs spokojný - RX480 ti stačí, FullHD tiež, ale pre náročnejších hráčov/nadšencov netreba nič...To je presne taký pohľad na vec, iba z vlastného uhlu pohľadu - čudoval by si sa, koľkým chýba niečo viac ako RX480/GTX1060 a majú 2K, 4K monitory, zvlášť ak si vezmeme situáciu nielen na Slovensku a v Česku, ale globálne.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 09:04:08
avatar
sluby sluby sluby..
majklyk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD grafiky 2016-10-14 11:52:03

Situaci ohledně příchodu nových grafik (RX 470,480 GTX1060,1070,1080) sleduju poctivě už asi rok.
Od začátku mně tam něco nesedělo. Proč NVidia ma tam vysokou efektivitu, nizkou spotřebu, vysoké frekvence a také výkon, přestože měla 16nm a AMD dokonce 14nm.
Zvažoval jsem koupě RX480 (zatím hodně sklamala) nebo GTX1060(překvapila).
Podotýkám, že hry kupuji, nehraji nejnovětší AAA hry, ale starší hry Direcx11 (cca 2-4 roky stare)
Proto jsem se v posledni době začal přiklánět ke GTX1060 Gainward 6G (bez dane cca 6000).
Vzhledem k tomu, že teď začíná vycházet na povrch to, že AMD v procesu něco nezvladla (po přetaktovaní maji RX 480 až 200W i vice - kde je to zlepšení ve srovnani R9 280x), tak ještě počkám ještě pul roku (vic ne) a vydelam na tom.
-AMD bude muset RX 470 zlevnit (vhledem k GTX1050/1050TI)
-předpokládám, že zlevní i GTX1060
-AMD a NVIDIA vyda refresh karet. AMD pro mě dělá reparat, NVIDIA asi větší optimalizaci.
Doma mám 4x AMD grafiku a 1x NVIDIA v ruzných PC (tj. sem spíše AMD )

Také o současných cenách si myslím sve, že se oba výrobci zblaznili a cena neodpovida tomuto segmentu(není to jen o ČNB). Dat 7t-10t za podobne grafiky je pro spousty lidi nonse. Cena napr. rx 470 8g za 7t (akceptovatelna je 5500), GTX 1060 6G 7.5t-9t (akceptovatelna je 5500).
AMD_RyZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:44:22
avatar
Taky pravda dá se dneska koupit gtx 670 okolo 60-75€ na Ebay 4GB verze a kolikrát i specialní edice jako GW Phantom, EVGA FTW atd... tak proč za 7-8 dnešní mainstream. Škoda že cena není tam kde byla původně avizovaná okolo 6KKč to by bylo zajímavé
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:09:15
avatar
Byt tak majitelom 480-tky, na ktoru by som cakal od jari odkladajuc upgrade, sledoval dalsie a dalsie odklady od oficialneho oznamenia v juni, neexistenciu non-ref dlhe tyzdne, potom po 1. lastovicke Sapphire cakat zas dalsi mesiac!!! kym sa realne 480 konecne dostanu do predajni ... aby som o 2 mesiace cital defakto priznanie AMD, ze sa im nepodarilo aktivovat usporne mechanizmy v cipe a zachvilu je tu 2. revizia, ktora bude spotrebou, chladenim, vykonom niekde uplne inde za pravdepodobne rovnaku cenu ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 12:47:26

Podstata je v tom, že těm lidem, co si RX480 koupili, bude dobře sloužit, i když vyjde nová řada karet (AMD i Nvidia). neznamená to, že je to šmejd. Pokud bychom se dívali pořád dopředu, co kdy bude, tak by se nedalo v IT koupit vůbec nic. Aktuálně je to bezva karta na Full HD, s jistými omezeními i QHD.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 00:19:39
avatar
historicky prva karta s horsim pomerom cena/vykon ako NV konkurencia a zaroven 1. karta, ktorej revizie sa oznamuju 2 a pol mesiace od jej realneho uvedenia do obchodov (non-ref).
Ja RX nemam (kupoval som Fury) a som si isty, ze ani ty nie, lebo reakcie majitelov su absolutne odlisne od tvojho idealistickeho pohladu. Realita bude proste taka, ze mnoho AMD fanuskov odkladalo mesiace upgrade a za zhruba rovnaku dobu bude za tu istu cenu ovela lepsia karta. Oni navyse svoju kartu nebudu mat moct predat tak vyhodne (so stratou len per desiatok percent), ako sa pol roka po uvedeni predavali 390/290/7970/7950/78.../... .
Bezny Honza kupil kartu, lebo si precital, ze za par rokov bude DX12 dominovat aj ked v sucasnosti je horsia, nez NV v rovnakej (ci lepsej) REALNEJ! cene. Vyhodnost sucasnej generacie bude atakovat generaciu Radeon 2000. V sucasnosti vykonnejcia NV konkurencia, za par mesiacov vyhodnejsia vykonnejsia konkurencia novej revizie, co odstreli cenu karty aj na bazaroch/second handoch.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 01:21:39
avatar
RX 480 má lepší poměr než GTX 1060 máme na webu několik recenzí ... ve stejně kvlaitním provedení (v identickém) je levnější než stejná edice GTX 1060 .... RX 480 je lepší karta než GTX 1060 za rok bude bezpečně výkonnější ve všech hrách ... proč? protože je to výkonnější grafika. Podobně to vypadalo když vyšly GTX 960 a R9 380
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 01:25:05

tohle si ulozim,pak ti to nahodim a uvidime jestli budes mit pravdu,s tim pomerem bych se drzel zkratka,je dalsich x webu kde je to jinak,jedine kde ma 480rx opravdu naskok je vulkan,DX11 je to pro 1060 a DX12 je to plichta

takze za rok se uvidi

jinak je pro me zajimava 470rx,ktera pujde s cenou dolu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 01:38:22
avatar
Mě žádné weby nezajímají, tady to máme několikrát otestované a všechno přesně spočítané, já nehádám ani nevycházím z měřeních nějakých jiných lidí o kterém nic nevím, máme naše měření několikrát přeměřené a zkontrolované, víme jak to je.

DX12 žádná plichta není RX 480 je v DX12 a VULKAN lepší pokud to vychází jinak není to DX12 protože pokud to je DX12 využívá výkon který ta karta má + AS apod. a protože RX 480 je výkonnější karta i lépe připravena pro DX12/Vulkan než GTX 1060 nemůže být GTX 1060 výkonnější ve skutečném DX12/VULKAN pokud jsou ty věci dobře udělané ... to prostě není možné. Pokud to tak někde je, je to špatnými optimalizacemi hry ne výkonem karet ...

Ano jsem si jistý že to tak bude ... situace GTX 960 a R9 380 byla úplně stejná.

Samozřejmě že RX 470 má lepší poměr cena-výkon
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 01:48:41

tak jako clovek,co se zajima o IT,vas ty zbyle weby musej zajimat......jako kazdeho co mate tady,lidi to videj a hodnoti,480rx ma rozhodne vetsi potencional nez 1060 a vetsi vypocetni vykon,ale jakto,ze to neni videt v DX11 a DX12?ve vulkanu o tom neni pochyb,ale v DX12 ,tam ten rozdil rozhodne neni videt a DX11 o tom nemluvim

ja jako clovek vychazim z vice zdroju,spise vic nez dost zdroju a pak dost vychazim z youtube,kde je to vse real videt

ja urcite pujdu do 470rx,ktera bude po zlevneni terno,pujde vice dolu nez pisou si myslim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 01:56:42
avatar
uznávám, že mám "nefér" výhodu ... nemusím se prostě spoléhat na cizí měření .... a mám to otestované

RX 470 je dobrá i teď bez slevy ... fakticky proto, že GTX 1060 3GB á sice pěkný výkon, ale problém už teď se stabilitou toho výkonu díky 3GB paměti, takže to není volba a RX 470 je tak bez konkurence ...
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 02:02:32

tak ja vubec neresim 1060 3gb,to je karta o nicem.......jen sem narazel na tebe s tou 1060 vs 480,kde mas i nemas pravdu


to ukaze cas


470 je pro me nejlepsi volba a pockam si na to zlevneni
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 14:20:28
avatar
Ked zoberies sucasny hry, ktore ludia hraju, tak viac ako 99% je DX11/10/9, kde GTX 1060 podava v sucasnosti lepsi vykon. A ked zoberies realne ceny v realnych shopoch a prestanes Gigabyte G1 RX 480 porovnavat s ASUS STRIX 1060, ale s Gigabyte G1 GTX 1060 (kde su ceny priblizne rovnake a jedna sa o to iste chladenie od toho isteho vyrobcu), tak ano, GTX 1060 sa oplati viac.
Vsetky rady pre kupu 480 boli: je sice menej vykonna v DX11/10/..., zerie a hreje ovela viac, ale po prichode DX12 hier sa vam zacne oplacat viac - lenze to uz tu bude nova revizia Polarisov, takze posledna vyhoda padla.
Polarisy zeru viac elektriny -> viacej hreju -> treba viac chladit -> vacsia hlucnost -> drahsie chladice, resp. nizsie takty s rovnakymi chladicmi.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 13:02:40

Zeby to GLOFO opat posralo? Polaris 10 je velmi zavisly na teplotach tak cipu a aj napajania, potom vie sklaovat naozaj pekne a ako ukazuju recenzie aj vyssie ako 1400MHz. Nove revizie znamenaju to, co bolo avizovane v minulosti, ze povodne cipy bezali vcelku vysoko 1500MHz+ pri dobrom odbere, ale ocividne nedoslo k spravnemu zvladnutiu procesu zo strany GLOFO. Len dufam, ze karty budu dosahovat vyssich taktov a budu lacnejsie (mozno je to len moj vlhky sen, ale takuto verziu rx 480 8GB s cenou okolo 6000Kc by som bral hned). Mozno by mohli nove revizie obsahovat GDDR5X o takte 10GHz, cim by doslo k zvyseniu vykonu o dalsich 15-20%. Kazdopadne, som nadseny, konecne sa zacina nieco diat.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 16:08:05
avatar
Podle toho, co padalo za informace ještě před oficiálním jejím vydáním, tak RX480 vlastně měla být taková "RX580". Ale i tak to není špatná karta a dalo se čekat, že výrobní proces se bude časem ladit víc a víc.
Docela mě nabudilo video od JayzTwoCents ohledně XFX RX480 - zde v diskuzi je na něj někde link. Netestuje sice kartu ve skříni a hlavně benchmark programy a ne hry, ale teploty do 65°C a spotřeba peak 149W, jinak méně. Docela rád bych viděl test takové karty zde - uzavřená skříň a hry a z nich průměry, ale i maxima (teplot a spotřeby).
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 17:04:46

Ohladom tej spotreby... MSI afterburner a GPU-Z meraju spotrebu len grafickeho cipu, takze tych 149W je len pre GPU, je potrebne si do toho zapocitat aj VRAM, cize celkova spotreba by mala byt o cca 30-40W vyssia.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 17:10:26
avatar
Aha, to jsem si neuvědomil. Díky za info.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Když jsem před časem 2016-10-14 20:22:59

do diskuze napsal majiteli fungl nové RX 480, že gratuluji k tomu, že si koupil nejnovější grafiku, ale domů donesl zastaralý krám, tak se tu někteří čílili Jsem na tom podobně, bo RX 470 (s 6870 to fakt už nešlo...). To je holt ten zatracenej pokrok
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-14 20:41:38
avatar
Ak sa taketo zmeny potvrdia, tak klobuk dolu pred AMD. Zatial cakam na znizenie cien RX grafik a teraz citam, ze by mali prist modely s vylepsenou reviziou. O dovod viac si pockat. Nemam sa kam ponahlat. O to viac bude zabavy s vyssim vykonom a nizsou spotrebou
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 10:35:26

Když vyšla řada HD 7000, tak zhruba po půl roce od vydání také zlepšili 28nm výrobu a psalo se o snížení TDP a lepším OC. Jinak to ani nejde udělat, než to rozumně vyladit pro počáteční produkci a v průběhu času zlepšovat výtěžnost. Když si vezmeme, v jakých problémech AMD je. Tak se nedivím, že vydali RX 4xx ve stavu v jakém to vydali. Pokud se informace potvrdí, bude zajímavé sledovat vývoj na trhu. Nvidia by pak musela určitě zareagovat. I tak si myslím, že RX 4xx má co nabídnout i v původní revizi.
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - revize polaris 2016-10-15 21:51:14

Mne to uz pripada ako keby uz nejaku reviziu spravili ked som videl toto video
https://www.youtube.com/watch?v=zWASNajSdpg
mam rx 480 od msi ale spotrebu,teploty mam uplne inde nechapem.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 19:36:18

Bacha, tam se počítá spotřeba jen GPU, k tomu si připočti cca 30W na vše kolem GPU + VRAM
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 21:50:36

Ja ti neviem, pouzivam tiez msi afterburner v monitoringu je len jedna polozka power, ktora mera spotrebu, jemu to ukazuje 95w mne 180w on ma teplotu 60 ja 72 a to nehovorim o oc kde on ide na 1475mhz pri 135w pri teplotach zase okolo 60 stupnou.To su cisla ktore ked porovnam absolutne nedavaju zmysel to je proste moc velky rozdiel na rovnaky chip.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 22:00:22
avatar
180W??!? to snad ani neni možný ....
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 22:04:17

180 je s miernym oc default to dava 170w ale aj tak on ma +- 100w
nyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už to tu máme. 2016-10-15 22:37:55

Trochu vylepšené DX12. /aj na starých grafikách/
http://wccftech.com/battlefield-1-directx-12-benchmarks-amd-nvidia/
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 00:32:18
avatar
AMD opet dokazuje ze jejich HW je na nove API mnohem lepe pripraveno.. Jinak Maxwell dopada primo katastroficky, na tehle cipech je snad lepsi DX12 vubec nezapinat
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 00:54:00

to se vi uz dlouho...........a nvidia,bude muset vic investovat,ci mit mensi marzi,protoze tyhle karty uz nebudou stacit
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 480 vs Radeon 4770 2016-10-16 07:26:08
avatar
RX480 sa dá prirovnať k Radeon-u 4770, ktorý mal za cieľ jediné a to otestovať a odladiť výrobu čipu na novom výrobnom procese (vtedy to bolo 40nm BULK a dnes 14nm FinFET)...aj vtedy to bolo spočiatku nedostatkové "zboží", a cieľom bolo vydláždiť cestu novej generácii RADEON HD 5xxx (a istotne historicky veľmi úspešnej generácii s DX11).

Verím, že VEGA s HBM2 ma už konečne "donúti" k upgradu z Radeon-u 7970 GHZ Edition
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nové revize čipů 2016-10-16 18:01:43

Na muj vkus prichazeji revize prilis brzy, spise to evokuje, ze se to na poprve prilis nepovedlo a ted se to AMD konecne povedlo dotahnout.
Jsem vcelku rad, ze nenakupuji v prvni vlne a upgrade planuji na jaro 2017, tam uz snad budou veci jasnejsi ;-)
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 09:47:15

Nezdá sa mi, že by refresh kariet vydávali po pol roku od uvedenia. Osobne si myslím, že high end Vega príde začiatkom roka 2017 a mid end refresh Polaris najskôr v lete 2017.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 349x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 235x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 837x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6