AMD má připraveno hromadu grafik RX 9070 XT – ani to však nemusí stačit poptávce! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 03 březen 2025
altZa všechno může NVIDIA, která vyrábí málo nových RTX 5000. Poptávka je, nabídka ne.

 

 

 

 

Výrobci karet i distributoři potvrzují, že AMD odložilo vydání RX 9070 série proto, aby dalo čas na výrobu rozumného množství karet, kdy chce a oficiálně také slibuje „širokou dostupnost“. Všichni výrobci tedy měli čas připravit své edice a AMD nevydá ani vlastní referenční modely, maximum dodávek čipů nasměrovalo přímo k partnerům. I tak však nyní panují obavy, že to prostě nemusí stačit. A AMD za to nemůže …

Už jsme to ostatně zažili před několika měsíci, kdy AMD uvedlo Ryzen 7 9800X3D. Jasně nejlepší herní procesor na trhu. A ačkoliv jej připravilo rekordní množství, více než v případě podobných procesorů v minulosti a slibovali si tedy bezproblémovou dostupnost, procesor bylo prvních několik týdnů obtížně pořídit. Ne proto, že by jich bylo málo, ostatně prakticky ve všech retail obchodech dominuje prodejům, co by samostatných čip, včetně AMAZONu, a to opravdu neuděláte, když máte „nedostatek“ nebo nějak málo dodávek. Jednoduše poptávka ale nakonec byla vyšší, než AMD očekávalo i nejoptimističtějších scénářích. Důvod? Selhání konkurenční nabídky.

Naprosto nikdo, ani AMD, totiž neočekával, že Intel s jeho novými Core Ultra 200K vyhoří jak papír. I ten nejlepší nový procesor, tedy Core Ultra 9 285K byl v mnoha případech speciálně ve hrách horší, než 14900K. I nyní, po všech slíbených opravách a optimalizacích je stále maximálně na jeho úrovni, což sice není hrůza, ale znamená to, že Intel stále jednoznačně prohrává s AMD a jeho 9800X3D. A to se prostě nečekalo. Intel jednoduše není pro hráče dnes nijak atraktivní (nemluvě o tom, že celá jeho platforma je doslova na jedno použití na rozdíl od AM5), kdy čistě v retailu jen 9800X3D se prodává a prodalo více kusů než všech Core Ultra 200K procesorů dohromady! Proč o tom mluvíme? Podobná situace se totiž může nyní opakovat i u Radeon RX 9070 série karet!

  • Hrozí nedostatek AMD karet kvůli NVIDIA?

Mnozí distributoři a výrobci karet mluví o tom, že situace kolem RTX 5000 série grafik se přes sliby a očekávání vůbec nelepší. NVIDIA stále dodává jen část obvyklého objemu čipů, výroba je omezená a dodávky tedy zdaleka nepokrývají ještě ani již rezervované objednávky zákazníků. RTX 5070 Ti a nová RTX 5070, tedy cenově „dostupnější“ novinky NVIDIA jsou na tom naprosto mizerně pokud jde o dostupnost. Výrobci ten omezený počet karet navíc naceňují výrazně výše než jsou „MSRP“ ceny ohlášené NV, i proto, že je prostě prodají tak jako tak a na nějaké velké dodávky a zlepšení zásobování to prý moc nevypadá. Poptávka ze strany zákazníků je přitom normální, není žádný nedostatek v produkčních kapacitách grafik ani abnormálně vysoká poptávka ze strany hráčů i těžařů (ano, to je stále věc, i když už omezená).

Je však omezená produkce ze strany NVIDIA, která jednoduše omezila výrobu herních čipů ve prospěch AI čipů. A z hospodářských výsledků firmy víte, proč to dělá. Jenže to znamená, že je najednou faktický nedostatek karet, protože není prostě obvyklá produkce. Zásoby starších modelů nejen NV se tenčí, nebo už v případě vyšších RTX 4000 zmizely a nové karty je v obvyklém množství nedoplňují. A pokud, tak přednost mají čipy pro OEM, speciálně mobilní segment a na desktop tedy zbývá minimum. Jenže většina prodaných desktopových karet v posledních letech byla právě s čipy NVIDIA … samozřejmě v desktopu bude podíl AMD větší, než je celkový (OEM trh, speciálně mobilní tvoří většinu neintegrovaných GPU a tam NV naprosto dominuje). Takže v nejlepším případě možná 20 maximálně 25% desktopových grafik připadlo na AMD Radeon, zbytek NVIDIA. Jenže teď, když NVIDIA zjevně dodává omezené množství GPU výrobcům a nové RTX 5000 karty nejsou v takových počtech?

AMD a jeho nové Radeon RX 9070 XT a RX 9070 jsou už teď jasně lepší a rozhodně výhodnější než RTX 5000 za podobné ceny. To je jedna věc, problém je, že ty RTX 5000 jaksi ani nejsou. Mnozí distributoři říkají, že už teď mají skladem víc jen RX 9070 XT karet, než dosud prodali všech RTX 5000 karet dohromady! Jenže současně mnozí dodávají, že nových Radeonů je sice hodně, více než obvyklé množství, které AMD připravuje na vydání, jenže to nemusí stačit.

Jinými slovy se může opakovat přesně situace Ryzen 7 9800X3D. Problém je, že jeho „nedostatek“ se dal vyřešit relativně jednoduše a hlavně rychle. AMD odsunulo uvedení jakýchkoliv dalších X3D modelů, kdy místo ledna vyjdou Ryzen 9 9900X3D a 9950X3D až teď během března. A současně navýšilo produkci. Nyní tak i přes stále velký zájem a popularitu, je 9800X3D v pohodě dostupný. Jenže u grafických karet je to složitější. To jsou komplexnější produkty na výrobu, navíc je nevyrábí AMD samo.

Už v lednu se v zákulisí vědělo o velmi omezené produkci herních NVIDIA RTX 5000 karet a mnozí výrobci tušili problém. Jak moc se AMD podařilo podle toho navýšit produkci, je otázkou. Protože dejme tomu, že tedy poptávka bude normální, ovšem za stavu, kdy AMD dodávalo v normální situaci 25 ze 100 prodaných grafik, najednou pokud NVIDIA dodává mnohem méně než dosud, by AMD muselo minimálně zdvojnásobit, ne-li až ztrojnásobit produkci, aby vykrylo výpadek NVIDIA. Má na to vůbec kapacity výroby čipů u TSMC? Trochu pochybuji. Může pomoci snížený zájem o konzole, kdy tedy už významnou část produkce nemusí obětovat jim. Současně končí výroba dosavadní nabídky Radeon karet, tedy RX 7600/7700/7800/7900 série + starších RX 6500/6400. Pro tyto karty AMD vyrábělo celkem 4 fyzicky odlišné GPU čipy. Nyní ovšem nebude žádný high end, a AMD nahradí jen low end a mainstream. A to kartami RX 9000 série postavenými na jen dvou čipech.

Konkrétně již představený NAVI 48 s 357mm2 pro Radeon RX 9070 sérii. A menším NAVI 44 (cca 150 až 170mm2) pro již oficiálně slíbenou Radeon RX 9060 sérii, kterou představí během Q2. Toť vše z nabídky Radeon GPU v této generaci. Teoreticky by tedy AMD mělo být schopné možná zdvojnásobit GPU produkci obvyklou pro AMD karty typu RX 9070 série. Současně si nekomplikovalo situaci pro sebe ani výrobce a nové karty navrhlo efektivně z běžně dostupných komponent a dílů. Používá starší GDDR6, relativně jednoduchá PCB, karty nemají extrémní spotřebu, nevyžadují enormní chlazení a většina nemá ani ty kontroverzní nové napájecí konektory.

  • O Radeon RX 9070 XT a RX 9070 bude určitě zájem …

Každopádně za stávající situace je jasné, že o zájemce asi nebude mít AMD nouzi. A i když tedy připravilo hodně karet, nemusí to stejně jako v případě 9800X3D stačit a může prvních několik týdnů být obtížnější karty koupit. To je i vysvětlení, proč AMD nakonec nešlo s cenou speciálně RX 9070 nonXT modelů, tak nízko, jak se čekalo. 499 dolarů by bylo logičtější a rozumnější i marketingově hezčí než těch 549 dolarů. Pokud totiž bude za těch 599 dolarů skutečně RX 9070 XT dostupná, tak opět bude paradoxně výhodnější ten dražší model než levnější a zdánlivě tedy nonXT verze nedává smysl. AMD také počítá s větším zájem o XT verzi, takže jich je připraveno mnohem více než toho slabšího modelu, každopádně dělá si zadní vrátka, kdyby zájem nebyl a musela cenově níže. Především však i AMD vidí, že NV nemá zájem prodávat karty za rozumné ceny, soustředí se na AI, takže není důvod tlačit ceny ještě níže. Zejména když prostě není jisté, že i za tyhle ceny bude mít AMD karet vlastně dost, protože NV nevyrábí, kolik vyráběla normálně …  

Kromě zákazníků, kteří Radeony nakupují běžně, i malé části zákazníků, kterým je jedno jestli Radeon nebo GeForce, o nové AMD karty mohou mít tak neobvykle zájem i ti z velká skupiny těch, kteří obvykle nakupují jen NVIDIA. Jednoduše proto, že nemají na výběr. NVIDIA jim nyní nic nenabízí. RTX 5000 karty prostě nejsou a ty co jsou, tak stojí nesmysl. A je zkrátka objektivní obava, že konečná poptávka převýší i tu neobvykle velkou nabídku (na poměry AMD), což by rozhodně neprospělo cenám (z pohledu zákazníků) nových Radeon karet. Na rozdíl od NVIDIA ale mohu potvrdit, že AMD produkci klasických herních GPU neomezuje (právě naopak) a nesoustředí se jen na AI apod. I když ano, prioritou AMD jsou hlavně ZEN 5 čipy a speciálně serverové EPYC procesory. Ovšem na hráče zjevně nekašle. Nenabídne sice high end, což je škoda a neprospívá to situaci, na druhou stranu pokud nabídne výborný mainstream a nabídne ho hodně, bude z toho mít radost podstatně více hráčů …

... každopádně naděje na rozumnou herní grafiku za rozumný peníze díky AMD Radeon RX 9000 sérii žije. A současně AMD by mohlo na nějaký čas podílově v retail grafikách překonat NVIDIA, která zdá se nemá moc zájem se u nových RTX 5000 moc snažit, minimálně dokud poptávka po AI trvá … takže pokud nakonec bude nedostatek i Radeon RX 9070/9070 XT karet, může za to fakticky zase AI a NVIDIA ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - všichni jsou stejní 2025-03-04 03:17:38

Takže stejně jako NVIDIA - zákazníkům slíbíme grafiky za neexistující ceny a jako bonus za všechno může NVIDIA.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 08:03:30
avatar
tak relativne muze, pokud aktualne Nvidia s 80-90% podilem trhu nahle drasticky omezi vyrobu herních GPU na ukor AI na minimum a zajem zakazniku se jaksi "prelije" ke konkurenci, ktera ovsem na tak brutalni zajem neni zvykla ani pripravena , tak ve finale za to opravdu muze Nvidia jakoz to aktualni firma co ma vice mene monopol..
Uplne stejne mohl za brutalni zajem o 9800X3D Intel, protoze tento procesor prisel na trh v dobe kdy u Intelu vrcholila kauza ohledne vadné 13/14 serie a nikdo to od nich nechtel kupovat, hlavne v retailu... Coz samozrejme vedlo k prelivu zakazniku od Intelu k AMD, ktere ovsem na tak brutalni narust poptavky nebylo pripravene a to tech procaku meli na launch opravdu hodne, jenom mindfactory.de jich mel na prvni den cca 800-1000ks.. stejne byly behem par hodin pryc.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 08:32:45
avatar
Je jasné, že šel článek napsat smířlivěji, ale DD má pravdu za aktuální nedostatek grafických karet může NVIDIA, protože AMD nemá a hlavně nemůže mít kapacity na to, aby zasystila obrovsky trh, který z větší části pokrývala konkurence a proto je teď situakce taková bídná a AMD toho pravděpodobně využije a prodá všechny grafické karty co jsou vyrobeny.
Pokud je AMD výkonostní graf alespon na 95% správný tak 9070XT bude rychlejší karta než 7900XT a díky aktuální nedostupnosti grafických karet vidím bohužel cenu ne 599dolarů, ale reálně kolem 750-800dolarů a stejně se všechny prodaj.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 10:26:52
avatar
vážně ti přijde chování AMD a NV stejné vůči hráčům a zákazníkům? Vážně?
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 05:33:15

Po pravdě nesleduji chování výrobců karet - sleduji jejich výrobky a jestli je mají skladem a jestli stojí to co se inzeruje.
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 10:48:36
avatar
jak mentálně mimo musí člověk být, aby něco takového napsal? NV trh ničí dvě dekády... Pokud bude mít AMD nedostatek, je to chyba jen a pouze NVidie, protože TA způsobila problém na celém trhu vytažením AI hovna do světa.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 11:21:19

Ale no tak. AMD může kopnout do vrtule jak je jim libo a co uznají za vhodné. Zodpovídají za vlastní politiku tak jako Nvidia. Konkurenceschopnost rivalů se proměnuje v čase a hoodně záleží na produktech a marketingu. Tedy proč hledat neustále viníka, když AMD rozhodně nemá svázané ruce? Za pár let to může na trhu vypadat jinak.
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 12:29:31
avatar
Ale to se nejdříve musí změnit paradigma... Stejně jako v procesorech.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 14:07:02

To se může klidně stát v budoucnu. Ty firmy tu pravděpodobně budou i příští generace po nás Jen to nejde hned prorazit v cpu a gpu současně a rozsekat všechnu konkurenci naráz
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 08:43:31
avatar
Jestli budou dodávky "nezasycující", tak asi nebudou ohlášené ceny dohledně reálné a dočkáme se dalšího cenového exkursu do nadoblačných výšin.
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 09:13:23

Jen taková malá vsuvka ohledně stavu RTX 5090. Na tu kartu čekám už docela dlouho, tak jsem přes kamaráda oslovil přímo člověka odpovědného zá nákup grafických karet do nejmenovaného velkého eshopu. Odpověď je taková, že od 30.01. dostali symbolicky 1ks Asus a 2ks MSI. Gigabyte zatím nula, ještě to ladí. Navíc jednu z těch MSIček už zákazník reklamoval. Aktuálně distribuce očekává dodávku od MSI, ale nikdo neví, kolik toho bude. A navíc je přede mnou už X desítek lidí, kteří na tu kartu také čekají v rámci předobjednávky. Takže pro ty, které to zajíma, to zatím vypadá, na další měsíce čekání...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 10:25:55
avatar
Ano, taková je realita, NV prostě dodává zlomek obvyklého počtu karet, podle výrobců jich jednoduše neexistuje a nebylo dosud vyrobeno tolik, kolik bylo karet při vydání RTX 4000 série. Výroba je navíc omezená, protože NV prostě nedodává tolik GPU jako obvykle. Nějaké zlepšení se očekává na duben, ale už nyní se tak nějak ví, že ani to stále nepokryje předobjednávky.

Většina výrobců se tak nyní domnívá, že pokud se nějak dramaticky nezmění situace na poli AI, bude NV upřednostňovat výrobu AI produktů před herními GPU a dostupnost grafických karet RTX 5000 se dramaticky nemusí zlepšit natož dostat do normálu po celý rok 2025 ...
Rizek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kapitalismus… 2025-03-04 15:46:43

… což je přesně to, co každá firma dělá, aby měla co největší zisk, upřednostní vždy výrobu toho zboží, které nejvíce vydělává… Hráči opravdu NV na nohou nedrží :-).
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 11:00:15

Osobne ma zaujíma, či sú pripravené nejaké Basic edície za msrp alebo každý AIB pripraví len tie lepšie. Trošku sa mi nepáči, že nebola vydaná referenčná verzia karty.
Spacekd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 11:28:14

Edice PULSE by dobrý základ za doporučené ceny,NITRO je přetaktovaný.Takze dalo se koupit za MSRP, a bylo by překvapení, kdyby to tak do budoucna nebylo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 12:06:20
avatar
ano, jsou nereferenční základní edice za MSPR nebo velmi blízko nich. Každý výrobce už je představil ... v našem případě máme PowerColor hellhound v testlabu, které mají tu MSPR AMD cenu ...
Rizek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Úsměvné… 2025-03-04 15:44:03

Prostě ať je to jak chce, může za to NV, jako obvykle zde :-D.
I za tu letitou žalostnou obchodní neschopnost AMD…
Vše je otázkou ceny a marketingu. Když AMD opravdu bude chtít prorazit (a porazit NV), musí daleko více investovat do marketingu a externí výroby, jinak to nejde a nefunguje… kdo chce opici, musí mít i na banány. Jenže s marketingem a obchodem je AMD na štíru léta, jak DD mnohokráte sám psal.
Čili vinit NV z toho, že AMD málo vyrábí a prodává… To už snad ne…
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 16:28:30

Hele... Teď už by ani masivní marketing atd bla bla nepomohl, protože i kdyby byl RX9070XT o $200 levnější, než odpovídající karta nVidie a k tomu mělo AMD všude na světě po webech jinde reklamy jak kráva, tak si lidi za prvé stejně koupí nV protože "všichni říkají že je lepší" a za druhé díky nV a dalších nejsou kapacity výroby. Takže prostě pro AMD smůla. Snad ty karty budou aspoň ve větším množství, než "obvykle 14 dní"
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-04 19:09:13
avatar
Nejvíc mě zajímá, na jakém napětí pojedou referenční takty, protože podle toho půjde GPU poladit na příjemnější provozní vlastnosti (což 300W fakt není). Pokud to bude kolem 1000 mV, tak by to vypadalo slibně, jestli spíš 900 mV a méně, tak by to mohl být problém.
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD CrossFireX 2025-03-05 09:22:10

Celá generace RTX 50x0 se Nvidii nepovedla, ale hlavně opustila physx... Tzn jediná možnost je zpátky se vrátit k ATI(AMD). Nevíte jseti na nových radeonech funguje AMD CrossFireX ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 09:33:21
avatar
ne, pro hraní her už několik generací SLI a CF dávno nefungují a nejsou podporovány ....
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 09:45:52

Děkuji, to jsem vůbec netušil ... veliká škoda. V pc mám nv-link Nvidia RTX 4090 TI a funguje to, syn si neztěžuje že by na tom nešlo hrát. Jaká byla poslední AMD karta ? A MGPU jsi zkoušel ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 09:56:36
avatar
NV LINK je trochu něco jiného ... AMD i NV nadále podporují "multiGPU" ovšem jen pro profesionální či AI výpočetní nasazení, z hlediska her podpora CF i SLI skončila už před lety. Nejsou na to ovladače ani podpora ve hrách samotných. Už několik generací karet to nemá smysl tedy řešit ....
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 14:49:11
avatar
Právě jsem viděl (asi) uteklou recenzi na ... - verzi 9070XT Sapphire Nitro. Už tam zase není.
Výkon podle prezentace cca na úrovni 5070Ti, akorát spotřeba je u této oroštované edice dost mimo specifikace (350W), ale naštěstí jde efektivně podvoltovat kolem nějakých 270W, což už je snesitelné. Přijde mi, že posun efektivity se úplně nedotahuje na nVidii 4000/5000, což jsem čekal vzhledem k novějšímu procesu mnohem lepší. Ale jo, jestli se nepo***ou obchodníci, tak do ní asi půjdu.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 14:23:35
avatar
Jo, tyhle karty se AMD, zdá se, povedly. Což je jen dobře. Na cenu jsem docela zvědavý.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 14:59:15
avatar
Tahle předčasná ochutnávka ve mě vyvolala spíš pocit - no jo, co se dá dělat, lepší to na další dva roky nebude. Levnější edice asi 5070Ti porážet nebudou, ale taky se snad nebudou spotřebou blížit 7900XTX, jako to Nitro.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 20:23:46
avatar
Sapphire se s Nitrem zdiskreditovalo skrz ten pochybny napajeci konektor. Chytrost jejich reseni respektuji, ale kartu s tim konektorem nechci. Aspon teda ze to necpou na vsechny modely.
Mailen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-05 18:35:18
avatar
Přehled recenzí, no nevím grafiky jakože super,ale u některých jsou i ceny vyrobce a to hodně...hodně nahoře, takže uvidíme kolik budou stát u nás. Ale nedělám si iluze: https://videocardz.com/198465/amd-radeon-rx-9070-xt-rdna4-graphics-cards-review-roundup
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 10:16:08
avatar
MASAKR
Přesně tohodle jsem se bal
Odkaz

Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 10:38:06

Tak grafiky se povedly, takže se není čemu divit ohledně ceny po vydání. Vypadá to i na zrychlení doprodeje karet min generace.
Mailen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 14:32:01
avatar
To je nějaký pofiderní obchod, ty ceny brutal a dostupnost až od 13.3 Tohle si tam předobjedná jedině blázen.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 16:07:26
avatar
Tak jsem hodně zklamaný z cen. Základní edice 9070 XT za 23000, ať si to strčí za klobouk. 5000 Kč připlácet nejsem blázen. Snad se to časem spraví a když ne, holt nová grafika nebude. ... Tak jsem našel i za 21500 Kč, ale i tak, chci za 18 jinak na to kašlu.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 18:41:24
avatar
Jen klid. V den vydání to všichni vždycky nastřelí, vždyť to známe už tolik let.
Schválně jaké budou ceny za měsíc.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 19:29:17
avatar
No doufám, jenže v dnešním světě převráceném naruby ? Trump zavede cla na grafárny a budou dražší né o 5, ale o 10. Musím věřit, že se dočkám
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 20:01:19
avatar
Trump na grafiky cla nezavede, je to USA produkt. Cla na grafiky můžou zavést tak akorát ostatní státy jako reakci na cla USA.

Nicméně, i kdyby, tak co se stane. Koupíš novou grafiky o něco později a s RX 7800XT prostě vydržíš o něco déle. Nic hrozného
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-06 20:30:27
avatar
Aha, ... no dost se po netu říkalo, že grafiky zdraží kvůli clům, tak jsem to asi špatně pochopil. V tomhle se nevyznám. A jasný, já nemám problém s 7800 XT, ale chtěl bych si postavit nového kompa komplet a bez grafárny to nejde. Celé momentální moje PC chci poslat zase do rodiny, protože obměňuju tak jednou za 5-6 let, mám k tomu PC vztah a cizímu ho prostě neprodám :-D :-D A jsem na nové PC natěšen, ale počkám
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-07 18:51:51
avatar
Chápu, taky do rodinného oběhu posílám komponenty po upgradu.
A i to natěšení chápu.
Ale víš jak, když se to nevyplatí a nebo to stojí tolik, že to nejsi ochoten akceptovat, tak to prostě musí počkat.
Navíc, v životě jsou důležitější věci než upgrade PC ;)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-07 20:52:55
avatar
Tak určitě Jak říkáš
enduras3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-07 12:57:09

Tak na alze je uz maji v predprodeji. za 20k
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-07 18:54:08
avatar
Na Alze, Mironetu, Tsbohemia atd. se začaly prodávat už 6.3. v 15h. Takže v době kdy jsi to psal už to bylo "lehce" s křížkem po funusu

Někde jsou některé kusy stále skladem, jen ta cena už je zase o kus jinde.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-03-08 10:36:11
avatar
Koupil jsem na Alze 9070 Pulse za 16 tisíc - takže ty karty skutečně za tu MSRP cenu byly. Ale nebylo jich dost a za 30 minut po startu prodejů byly vyprodány.
Já jsem si start prodejů v EU našel na netu, takže jsem začal nakupovat cca v 15:15 a karty skladem byly.

To ovšem neznamená, že karet bylo skutečně dostatečné množství. I s ohledem na odklad uvedení jsem čekal, že jich bude dostatek. Jestli za to můžou obchodníci nebo AMD nevím, ale s ohledem na AI horečku si myslím, že to bude AMD.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Chernobylite 2: Exclusion Zone vyšlo v early accessu
Chernobylite 2: Exclusion Zone vyšlo v early accessuČtvrtek, 06 březen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 359x
Komentářů: 0
Split Fiction – výjimečná kooperační hra pro dva vychází!
Split Fiction – výjimečná kooperační hra pro dva vychází!Úterý, 04 březen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1367x
Komentářů: 0
Anno 117: Pax Romana – nový díl budovatelské série letos?
Anno 117: Pax Romana – nový díl budovatelské série letos?Pondělí, 03 březen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1243x
Komentářů: 1
Průšvih: Assassin's Creed Shadows uteklo před vydáním
Průšvih: Assassin's Creed Shadows uteklo před vydánímČtvrtek, 27 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2126x
Komentářů: 3
FABLE vypadá výborně, ale letos nevyjde!
FABLE vypadá výborně, ale letos nevyjde!Středa, 26 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1523x
Komentářů: 0
Exodus RPG od veteránů Bioware odložen na 2026
Exodus RPG od veteránů Bioware odložen na 2026Úterý, 25 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1127x
Komentářů: 0