AMD nachytalo NVIDIA! Nové Grafiky NAVI Radeon RX 5700/5700XT budou výrazně levnější. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 07 July 2019
Přejít na obsah
AMD nachytalo NVIDIA! Nové Grafiky NAVI Radeon RX 5700/5700XT budou výrazně levnější.
Strategie AMD vychází, ale mohlo by být lépe!

 

 

 

  • Strategie AMD vyšla, ale mohlo by být ještě lépe!

Potvrdila se tedy původně jen má spekulace, že AMD tím nezvyklým odhalením svých karet, chtělo donutit NVIDIA ke kroku. A to se podařilo. Nejen NVIDIA teď vypadá hned 2x hloupě. Tím, jak narychlo vydala RTX 2060 SUPER a RTX 2070 SUPER tak ukázala, jak hrozně odrbávala a doslova okrádala hráče a zákazníky cenami původních RTX 2070/2080 modelů, které na nové SUPER edice jen přeznačila. Hloupě vypadají ale i nové RTX 2060 SUPER za 399 a RTX 2070 SUPER za 499 dolarů. Oběma totiž budou nové Radeon RX 5700/5700XT velmi dobře konkurovat, což se dozvíte velmi brzy oficiálně v testech. Radeon RX 5700 dokáže dobře výkonem RTX 2060 SUPER konkurovat, ovšem rozdíl ceny 349 vs 399 dolarů je sakra velký. Radeon RX 5700 XT sice asi bude ve výsledku o několik jednotek % pomalejší než RTX 2070 SUPER, ale žádný v praxi diametrální rozdíl nečekejte. Ovšem 399 vs 499 dolarů? To je sakra rozdíl.

Hloupě samozřejmě vypadají i ti, kteří označili RTX 2060 SUPER a RTX 2070 SUPER za skvělé karty za dobrou cenu. Karty možná docela dobré jsou, ale jejich cena dobrá stále není ani náhodou. Pořád jsou předražené. A pravdu mají i ti, kteří říkají, že i nové ceny Radeon RX 5700/5700XT by mohly být ještě nižší. Mohly. Ale platí to, co jsem říkal už dříve. AMD už nechce doplácet na to, že bude tlačit ceny výrazně níže a konkurence na tom bude vydělávat, protože mnoho lidí chce po AMD jen levné karty, aby donutily NV ke slevám a mohli si zase koupit NVIDII. Stalo se to tak už mnohokrát v minulosti, AMD mělo jasně lepší nabídku karet, za lepší peníze a zákazníci kupovali NVIDIA, přestože byla dražší. Rozdíl je hlavně v marketingu, na který musíte mít peníze. A tak AMD, které je v pozici menšího výrobce hlavně marketingem, prostě bude přizpůsobovat se zákazníkům. Pokud zákazníci kupují předražené NVIDIA RTX grafiky, a tak akceptují ceny grafických karet, AMD se nebude zbytečně obírat o výdělky nabídne sice lepší ceny, ale prostě nepůjde tak nízko, jak by mohlo. Není důvod. Když se najde spousta lidí, kteří označují třeba RTX 2060/2070 SUPER nebo i původně RTX 2060/2070 edice za dobrý nákup a kupují je, proč by prakticky stejně výkonné karty mělo AMD prodávat za třeba až poloviční ceny?

Já říkám na rovinu, že Radeon RX 5700 by mohla podle mě stát těch 299 dolarů, a RX 5700XT třeba 349 dolarů. To by byly nejnižší reálné ceny, pokud by AMD chtělo držet nízké marže jaké mělo v době, kdy uvádělo Radeon RX 570/580/590. Protože ano, NAVI 10 na RX 5700 řadě jsou nejblíže nástupcem POLARIS 10/20/30 na Radeon RX 470/480/570/580/590! Někteří samozřejmě budou reptat, proč tedy nemohou stát těch 229/249/279 dolarů, za co vycházela RX 400/500 řada? No nemohou. To by je AMD muselo dotovat. 7nm NAVI 10 čip a 14/12nm POLARIS 20 jsou sice podobně velké (kolem 250mm2) jenže 7nm čip je o 40-60% výrobně dražší než 14/12nm stejné velikosti. Cenu také zvyšuje použití GDDR6 pamětí u nových karet. V době, kdy RX 400 natož RX 500 řada s 8GB GDDR5 šla na trh, GDDR5 už byly na trhu hodně dlouho, byly extrémně levné, jejich vývoj byl dávno zaplacen atd. GDDR6 jsou novinka, jsou tak přirozeně zhruba o třetinu dražší než GDDR5.

Referenční chladič na RX 5700/5700XT sice vypadá na první pohled stejně, jak referenční blower na původní RX 470/480, ale je jiný, pasiv je mnohem lepší dražší vybavený waporchamber základnou, kterou RX 480 nemělo. Takže také o několik dolarů dražší záležitost. I celkové zpracování PCB a karet samotných je špička. Celkově prostě Radeon RX 5700/5700XT nemohou prostě dnes stát to, za co vycházely původně RX 470/480 (570/580/590), protože jsou výrobně dražší. Nemluvě o inflaci, kdy třeba 250 dolarů v roce 2017 je dnes 262 dolarů. Osobně si tedy myslím, že AMD má rezervu a pokud by to bylo nutné, RX 5700 by mohla stát 299 dolarů, a RX 5700XT 349 dolarů. Což by byly super ceny pro nás. Ale AMD by se zase připravilo o peníze, které by mohlo investovat do marketingu jako NVIDIA. Protože je to smutné, ale na případu NVIDIA vidíme, že marketing funguje. Spousta lidí si myslí, že předražené RTX 2000 karty jsou za ty ceny dobré produkty. Že RTX RayTracing má nějaký přínos dnes apod. Marketing prostě funguje a pokud chceme funkční konkurenční prostředí, musí ho mít obě firmy. A dosud byl marketing velice jednostranný.

 

  • AMD je pro cenový souboj lépe připraveno!

Nicméně do hry vstupuje také vliv technologie a výrobního procesu. Jsou tací, kteří se snaží tvrdit, že nezáleží na 7nm, že zákazníka to přeci nezajímá a tak dále. Zákazníka ignoranta (opět se někteří mohou urazit, jak je ctěná libost), to opravdu nezajímá. Informovaného zákazníka to ale klidně zajímat může, protože to hraje roli.

7nm přináší AMD výhody. V kombinaci s novou NAVI architekturou uvidíte hodně zajímavý posun ve spotřebě a herní efektivitě grafik, kdy ti, co roky skuhrají po vysoké spotřeba Radeonů ve hrách proti NVIDIA kartám, budou mile překvapeni. Kromě toho má ale 7nm velkou výhodu právě ve výrobě a cenotvorbě. Ano 7nm je dražší než 12nm, které používá NVIDIA. Ale pozor! Těch 40-60% o co je dražší 7nm výroba, se počítá při stejné velikosti čipu. V případě NAVI 10 je to 251mm2! Tedy podobná velikost GPU, jaké mají POLARIS 10 RX 570/580/590, a to je dokonce méně než má NVIDIA na 12nm TU116 na GTX 1660 Ti, které má 284mm2!

Jenže 251mm2 malé NAVI 10 GPU má výkon mnohem vyšší. Stát totiž bude proti RTX 2060 SUPER alias RTX 2070 s jeho obřím TU106 o 445mm2! A dokonce bude stát i proti RTX 2070 SUPER alias RTX 2080 s jeho ohromným TU104, které už má 545mm2! A to už je sakra rozdíl. 7nm výroba je dražší, ale výroba velkých čipů je ještě dražší. Čím větší čip vyrábíte, tím méně se jich na výchozí pro všechny stejný waffer vejde. Čím větší čip děláte, tím exponenciálně klesá výtěžnost, protože více čipů je nepovedených. Takže ve výsledku bude NAVI 10 určitě ne o málo výrobně levnější a efektivnější než TU106 a TU104, mezi kterými ale zjevně výkonově stojí. A 251mm2 vs 445/545mm2, to je obrovský rozdíl, kdy je dost zajímavé, že AMD dokáže mnohem efektivnější a pokročilejší 7nm nabídnout mnohem dříve, než NVIDIA, která přitom dominovala a vydělávala miliardy v předchozích letech a má na vývoj GPU několikanásobně vyšší rozpočet.

Někteří budou tvrdit, že ta 7nm výhoda se neprojevuje výrazně ve spotřebě, či výkonu, ale to proto, že nechápou, že velikost GPU je jedna věc, druhá věc je počet tranzistorů. TU106 má 10,8 miliardy, TU104 má 13,6 miliardy. NAVI 10 má velice srovnatelných 10,3 miliardy! Ovšem hustota těch tranzistorů, a tedy technologická vyspělost je o více jak generaci vpředu. AMD je zkrátka lépe vybaveno pro případný cenový souboj. NAVI je výrobně efektivnější a levnější než NVIDIA TURING a to by mohlo zákazníky zajímat. I zákazníky ignoranty, protože to může hrát roli. Jak teď při vydání, kdy AMD může mít ty ceny o poznání lepší, tak v dalších měsících a letech, kdy se postupně zaplatí náklady na vývoj a všechno, výroba ještě zlevní a RX 5700 se tak s výkonem který NV nabízí nejlépe za 399-499 dolarů a ještě nedávno za 599-799 dolarů, budou moci prodávat opravdu za méně jak 299 dolarů. Protože ano, Radeon RX 5700 jsou spíše nástupce POLARIS RX 480/580 série než VEGA 56/64, je to určitě mainstream. Nemohou být od počátku tak levné jako RX 480/580 karty, protože od roku 2016/2017, kdy ty byly uvedeny, se hodně věcí změnilo. Hlavně bohužel zdražilo. Křemíkové waffery pro výrobu čipů jsou obecně o 40% dražší, výrobní procesy jsou dražší, nové typy pamětí jsou dražší, komponenty všeho druhu jsou dražší a ke všemu je tu inflace, obchodní válka USA vs Čína, která nutí přesouvat výrobu což samo o sobě stojí peníze a do jiných oblastí, které nejsou tak výhodné atd. Prostě všechno je dražší, a tak požadovat za 250 dolarů to co před několika lety je prostě nemožné.

Nicméně alespoň nás AMD nenutí platit za mainstreamový výkon ty opravdu vysoké high endové ceny a netváří se přitom, že nám dává super nabídku. Tedy netváří se, že high endový výkon GTX 1080 Ti uvedené v Q1 2017 za 699 dolarů nabízet v podobě RTX 2080 FE za 799 dolarů a v podobě RTX 2070 SUPER (skoro) za 499 dolarů dnes v roce 2019, je super nabídka. Ale takový Radeon RX 5700 XT s výkonem na dohled TOP high endu minulé generace za 399 dolarů, nebo taktovatelný RX 5700 za 349 dolarů? To už zní mnohem zajímavěji. Mnohem akceptovatelněji přes vyšší náklady na výrobu atd.

Záležet teď bude hlavně na zákaznících. Pokud budou nadále nakupovat předražené NVIDIA RTX 2000 grafiky, tak se dalších změn nedočkáme. Proč by AMD mělo dělat službu těm, kteří zjevně i lepší podmínky na trhu nestojí? Každý, kdo nakoupí RTX grafiku od NVIDIA za stávající peníze, tak dává najevo, že mu cenová politika NV vyhovuje, že mu nevadí nakupovat předražené karty a že rád koupí předražené karty i v budoucnu. A tak mainstream za 500 dolarů a high end za 1200 dolarů je v pořádku. AMD o tyhle zákazníky správně nemá zájem bojovat, ti jsou ztracený případ. Proč by mělo? Aby AMD zlevnilo a lidi si šli zase koupit NV grafiku? Prostě AMD nabídne lepší poměr cena/výkon, lepší ceny, ale dokud NV nezlevní, AMD nepůjde tak moc agresivně níže, jako tomu bylo doposud. Tato strategie, kterou firma používala poslední dekádu, nevedla k ničemu jinému, než ztrátě podílu. NVIDIA prostě místo do technologií a lepších cen karet, investovala úspěšně do marketingu a přesvědčování zákazníků, že vyšší ceny jsou OK. A vydělala na tom balík.

Spousta lidí si opravdu teď myslí, že RTX 2060 SUPER (alias RTX 2070) a RTX 2070 SUPER (alias RTX 2080) za 399/499 dolarů je super nabídka. Dokonce se najdou tací, kteří už teď evidentně lepší nabídku v podobě Radon RX 5700/5700XT karet kritizují, že prý není dost dobrá! Hloupé že? Tak AMD má technologicky vyspělejší karty, za mnohem nižší ceny tedy s lepším poměrem cena/výkon, kdy jsou zcela objektivně to nejlepší, co se kdy za 349/399 dolarů na trhu objevilo, a stejně někteří řeknou, že to není dost?

Problém zjevně není AMD a problém dokonce není ani NVIDIA a její cenová politika. Někteří mě kritizují, že se vozím po NV apod. ale to není pravda! Já jen kritizuji věci, které jsou pro nás zákazníky prostě špatné, nevýhodné, matoucí atd. To, že toho hodně dělá hlavně NV, za to já opravu nemůžu. Jakýkoliv dobrý tah NV chválím stejně jako kohokoliv jiného. Ale kolik takových dobrých tahů bylo v poslední době? Ale já si opravdu myslím, že problém není NVIDIA. Problém jsou zákazníci! Pokud jste šli a koupili 6GB RTX 2060 za 10 tisíc v roce 2019, nebo RTX 2070 za 16 tisíc nebo RTX 2080 za 22 tisíc a tu šílenou RTX 2080 Ti za nehorázných 33 tisíc korun, tak prostě nemůžete čekat, že by NVIDIA nebo AMD šly s cenami níže, když vám ty ceny prostě vyhovují. A neuspěje argument, že potřebujete novou kartu a že není na výběr. Nepotřebujete a je na výběr. Bazary jsou plné výhodných nákupů dnes. Kdybyste ty RTX karty za ty přehnané ceny nekupovali, vůbec bychom neřešili, proč nový mainstream stojí klidně až 14 tisíc a high end 33 tisíc. Problém jsou prostě všichni ti, co NVIDIA RTX karty za ty ceny koupili a kupují nebo dokonce ještě koupí. AMD nabízí cestu ven, když nebudete kupovat NVIDIA karty a koupíte výhodnější AMD za nižší cenu, NVIDIA bude muset jít s cenami dolů, na to samozřejmě bude reagovat AMD (je připraveno) a půjde taky s cenami dolů …. Tomu se říká konkurence! Ale nemůžete ji mít, pokud se jako zákazníci chováte, jak chováte a většina kupuje předražené nevýhodné karty. Je to jednoduché.

AMD velice hezky, i když nestandardně, dokázala všem ukázat, jak předražené ty NVIDIA RTX karty byly a jsou. V zítřejší recenzi uvidíte, jak moc dobrá a výhodná nová grafika Radeon RX 5700 je. Jako zákazníci máme prostě možnost ovlivnit výrazně situaci na trhu pro nás a k lepšímu. Bude to zajímavé. Všechno záleží opravdu jen na nás zákaznících. Ceny můžou jít ještě níže, ale musíme to ukázat na tom, jak nakupujeme, že o ty nižší a výhodnější ceny opravdu stojíme. A to neukážeme, když se budou prodávat karty, které by dnes měly být prakticky výkonem mainstream, za 500 až 800 dolarů!  

Radeon RX 5700 a Radeon RX 5700XT uvidíte v kompletním testu a recenzi na DDWorld.cz už velmi brzy. Osobně bych chtěl začít hlavně u RX 5700 a to už zítra někdy během večera, nebo pondělí ráno. Mohl bych do jedné recenze nacpat obě karty, ale nevím ještě. Chtěl bych to spíše rozdělit a také bohužel finální ovladače přišly až v sobotu odpoledne. Kromě grafik totiž zítra můžeme zveřejnit i recenze nových procesorů a prioritou je v neděli hlavně nový RYZEN 9 3900X. Ten je …. jak to jen vyjádřit … O.M.G.!

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ajtak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:14:08

50 dollaru je jako tak hroznej rozdil?nvidia ma stale vyhodu v podpore 3D enginu...s tim by AMD melo taky neco zacit konecne delat
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:37:26

Sranda je ta že tie SUPER čo mali vyjsť po NAVI už su v cenikoch v obchodoch, a AMD furt nic, ja som si myslel že si to v klude v nedelu naklikam do košika očividne budem musieť počkať...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:01:16
avatar
? protože NV přesunula vydání před NAVI na poslední chvíli?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:44:59
avatar
Moment DD. Tady něco nesedí. Ty říkáš že NV to udělala na poslední chvíli. Ale to není možné. NV má ty grafiky vyrobené a to nejde lusknutím prstem. Že NV urychlila vydání Super verzí může platit pokud se bavíme v řádu 2-3 týdnů a to je zanedbatelný rozdíl. NV totiž nebude vyrábět na sklad verzi super a mít v nich mrtvé finance. To je ekonomicky špatná cesta a u výrobců jde vždy o peníze až na 1 místě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:54:50
avatar
ne, já vím od výrobců moc dobře, kdy s nimi NV začala komunikovat ohledně SUPER modelů ....

NV to urychlila, původně měly SUPER edice jít na trh až po NAVI .....

SUPER edice se začaly vyrábět nedávno ... jde to lusknutím prstů, protože fyzicky je RTX 2060 SUPER jen přeznačená RTX 2070 s jiným biosem, a RTX 2070 SUPER je RTX 2080 s jiným BIOSEM, fyzicky jsou ty karty naprosto stejné, takže NV ani nemusela výrobu přerušovat ;)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 00:58:33
avatar
Nejsou stejné. Jestli si správně pamatuji, tak 2060S má sběrnici jako 2070, ale méně výpočetních jednotek než 2070. Tedy se musely přestat původní 2060 vyrábět. Dále 2070S má čip jako 2080 ale zase méně výpočetních jednotek. Navíc všechny nyní vyrábí Samsung. To vše muselo být naplánováno mnohem dřív než AMD oznámilo výkon a hlavně cenu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 01:07:59
avatar
nic nevyrábí SAMSUNG... všechno je 12nm TSMC stále ;) ....

ne fyzicky je RTX 2060 SUper RTX 2070 jen s jinou specifikací jádra tedy BIOSu .....

to není nijak časově náročné, NV to začala komunikovat s výrobci teprve před několika týdny .... pro výrobce nereferencí se nemění prakticky vůbec nic, výroba 2070 jede dál, jen tam nahrají nový BIOS, který upraví parametry GPU a identifikuje to jako 2060 SUper, přetisknou se názvy na obalech a jede se dál ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 04:41:40
avatar
mmnt, to jako že bychom tu zase po letech měli možnost udělat upgrade karty BIOS modem?
Dodnes rád vzpomínám na Radeon 9500@9700 a HD6950@6970.
Pokud je to fakt jen omezení definované v BIOSu, tak především RTX2070S@2080 bude docela zajímavá věc.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 15:09:26
avatar
Přesně to mě také napadlo. Bude otázka času kdy se takový BIOS objeví.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:43:27
avatar
Tak pokud by RX 5700XT opravdu vyšel za cenu kolem 10k Kč, tak už to začne být zajímavá nabídka. Obzvlášť pokud by ta karta s vodníkem dokázala podávat výkony cca GTX 1080Ti.
Jinak s článkem souhlasím a pokud to vyjde, znamená to, že až trochu spadne cena 7nm výroby, mohli by ty karty stát 7/9k Kč, což by bylo na mainstream karty použitelné.
Pak by performance karty mohly být za 11/13k, nebo dokonce 10/12k a našlo by se mnohem víc lidí, kteří by si je mohli koupit, což by určitě pomohlo i s cenou high-end karet...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:39:25

S tym by som nepočital že cena půjde dole, čo som pozeral shop tak RTX2060S stoji 460€.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:15:23

Kdy by měl dorazit high end od AMD na trh? Říká se příští rok, ale něco konkrétnějšího není? Začátek roku, půlka roku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:36:32
avatar
nevíme .... AMD se ještě nerozhodlo ... vypadá to nejdříve na prosinec nebo leden
Jardat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:23:08

Už jsem z toho jelen, včera píšeš že bude test RYZEN 9 3950X a dnes RYZEN 9 3900X... Asi by to chtělo trochu spánku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:36:11
avatar
na ten není čas .... so much new toys
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:36:20
avatar
Vzhledem k tomu, že 3950X vyjde v září, tak je asi jasné kterou recenzi uvidíme :-)
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:36:44

Tohle co jsi napsal mi příjde jako AMD PR článek, stejně by to šlo napsat z druhé strany NV, že se AMD zaleklo super grafik a proto museli snižit cenu aby si její grafiky vůbec někdo koupil.

Strašně se u NAVI hovoří o tech. pokročilosti a skvělých věcech, ale kde jsou pro zákazníky ? spotřeba , výkon ? vše už tu je při stávajících 12nm. Cena na výrobu menšího čipu ? těch 50 dolaču běžný pracující lid moc netrápí, lidi vyhazují větší peníze za rodinny oběd. Nechápu tyto argumentu pro 7nm u grafik. Můj osobní názor je že je to pro běžné uživatelé nezajímavé.

AMD musí hrát na lepší cenovku, jinak nemají šanci v gpu sféře, rozdíl 100 usd by už mohl pár lidi přesvědčit, 50 dolaru nikoliv, navíc pořád je to rozdíl blower chladiče vs klasického u NV, u nereferenci ten cenový rozdil bude menší a to pak už je jakoby nebyl vůbec : ) peace
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:58:34
avatar
50 dolarů-1100 Kč je už dost a tvoje obědová teorie to opravdu nevyvrací. Za 1100 Kč je už slušný zdroj a věř mi, že bych byl rád, kdybych v životě nepotkal dost PC se zdrojem za polovinu ceny - tito lidé zřejmě tvojí obědovou teorii nečetli.

Za 1100 Kč je taky dobrý SSD/HDD. Zřejmě netušíš co se nejvíce prodává.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 11:52:24

chlape lidi co řeší hodně budget, si určitě nekupují grafiky za 350 dolarů a výše takoví lidi si koupí 570tku za 4 litry a jsou rádi

PS: nemám nic proti chudším lidem, ale jde o to kdo da za grafiku víc než 10 tisíc tak ta tisicovka už není tak moc...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:15:44
avatar
Citace:
chlape lidi co řeší hodně budget, si určitě nekupují grafiky za 350 dolarů a výše


Někdy ano. Napíšu to tedy jinak. Radeon+SSD 240 GB nebo jen Nvidia?

Citace:
grafiku víc než 10 tisíc


Dolar je za cca 22 Kč. 350 dolarů je cca 8000 Kč.

Tobě ty tisíce lítají sem a tam, takže chápu v čem je chyba tvých teorií.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:22:07

Citace:
Někdy ano. Napíšu to tedy jinak. Radeon+SSD 240 GB nebo jen Nvidia?


240GB SSD určitě neřeší lidi kteří si kupují grafiku za 350 dolaru a výše to se na mě nezlob kdybys napsal třeba Radeon + lepší zdroj tak bych to ještě dokazal pochopit ...

Citace:
Dolar je za cca 22 Kč. 350 dolarů je cca 8000 Kč.

Tobě ty tisíce lítají sem a tam, takže chápu v čem je chyba tvých teorií.


Ty asi nevíc co je DPH / CLO : )

350 dolaru je cena v USA, není to 100% 8000 Kč v naších končínách ;) je to cca 9500 , 400 dolaru je pak necelých 11 tisíc ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:31:35
avatar
Citace:
240GB SSD určitě neřeší lidi kteří si kupují grafiku za 350 dolaru a výše to se na mě nezlob


Máš problém s omezeností. Ano, znám sestavy s menšími SSD a dražšími grafikami. Majitelům to vyhovuje.

CLO/DPH znám, ale američané a další národnosti moc ne. Jestli ti šlo jen o český trh, tak to promiň, ale ten AMD/Nvidii moc nezajímá a soustředí se na jiné. Počítače s levnými zdroji a SSD/HDD s hodnotou do 1100 Kč najdeš i tam.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:52:19

50€ nieje vela ale tych komponentov v PC je viac ako CPU a GPU ak vezmem každy komponent o 50€ drahši tak s PC za 1500€ sa stane 2500€ PC.
Taky priklad? CPU 3800 je fajt ale radšej vezmem 3700 a dotaktujem. Pamate za 160€ 3400MHz su fajn ale radšej vezmem za 70€ 2400MHz a dotaktujem na 3600GHz.
GPU 2070S za 600€ je fajn, ale radšej vezmem 5700XT za 400€.
Zakladna doska X570 za 300€ je fajn ale radšej vezmem X470 za 150€
Ono 50€ nieje vela, ale 1000€ už ano a na ukor inych komponentov by som to nerobil ako nekupim zdroj za 80€ ale za 30€...
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:11:39

Promiň, ale ty sis ráno určitě zapomněl vzít svůj prášek, to bys nemohl jinak myslet vážně...
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:23:03

já prášky neužívám, nebo jak říká Mr. Bean: "nic o čem bych věděl "
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:34:55

Promiň, to nebylo mířeno na tebe)))) ale na mimozemšťana)))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:23:33
avatar
to protože, že ty se na věci díváš subjektivně skrze zelené brýle, já objektivně bez ohledu na značku ....

nešlo to napsat z druhé strany, protože to by byla lež ... je naprosto jasné že AMD neplánovalo ty karty prodávat za původní ceny, kdyby ano, neoznamovaly by je měsíc dopředu! Což snad pochopíš i ty ;)

7nm je o ceně a efektivitě výroby, když nacpeš stejný výkon a stejný počet tranzistorů na poloviční plochu proti 12nm, je
to sakra rozdíl a zákazníky určitě zajímá cena produktů ...
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:12:28

strašně by mě zajimalo kolik % zákazníků obou firem tohle zajímá, případně vědí oč se jedná : )

je zajímájí FPS ve fortnite a podobných s prominutím sračkách a ano, kolik je to bude stát, ale stávající rozdíl ceny je podle tebe dokáže přesvědčit ve prospěch AMD ? s tím jaký má Nvidia rozjety marketing ...no nwm
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:22:23
avatar
mě zajímají fakta a realita a to včetně výroby a věcí s tím souvisejících ... nezajímá mě jak hloupí jsou někteří.

Ale jak píši v článku, záleží na zákaznících, pokud akceptují mainstreamový výkon za 500 dolarů, tak je asi vše OK ...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:06:11

Naopak, většina zákazníků jsou lidi, co na tyto věci vůbec nekladou důraz, nežijí hardwarem, grafikami, procesory, jsou to jen uživatelé a pro ně není středobod vesmíru, jaký si koupí hardware, tak nakupuje většina trhu a nakupovat vždy bude, mají prostě jiné starosti, to jen my jsme omezenci s tunel vision - a rozhodně to nejsou hlupáci, jsou to lidé s jinými životními prioritami.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:23:42
avatar
tak takoví lidé jdou hlavně po ceně a v tom případě je karta za méně jak 10 tisíc mnohem atraktivnější než grafika za 14 apod.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:31:07

Jasně že ano, ale pak nemůžete svádět situaci na trhu na zákazníky, ale jen a pouze na prodejce, kteří jsou ovlivněni marketingem. Věřte tomu, že spousta z nich jedou zajeté koleje, což je Intel + Nvidia. Sám jsem přesvědčil několik zákazníků (a prosím bavím se výhradně o dealerech, nikoli o koncových zákaznících), ať přejdou k AMD co se týče procesorů, nikdo nelituje a zůstal u nich a těší se na novou řadu. Jsou zákazníci, kteří prostě Intel a nejede přes to vlak, konzervy a neuděláte nic, ať jste sebelepší obchodník. To samé máte u grafik, kde AMD má diametrálně odlišnou situaci k přesvědčení zákazníka ke koupi, než je tomu u procesorů, prodat AMD grafiku je opravdu těžké. Ale nedělám závěry, čekám u GPU na testy, ceny atd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:31:19
avatar
Ale ano, zákazníci za tu situaci mohou. AMD a NV dělají jen to co jim zákazníci dovolí. Akceptovali ty extra vysoké ceny, tak proč by měly extra zlevňovat ... pokud zákazníci budou nadále kupovat předražené RTX karty, pak AMD nemá důvod tlačit ceny níže než by mohly a NV na to reagovat ....

zákazníci jsou problém, ne AMD s NV ....
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:37:52

Tak ještě jednou, v prvním příspěvku píši, že koncáci prostě neřeší, co maj v pc, není to jejich prioritou, tzn. důležité je to, co doporučí dealer, jaké bannery s jakým hw má dealer na webu, prostě to co koncákům tlačí. Nás nadšenců je malé procento, takže já říkám, problém je v marketingu + dealerech, nikoli v koncových zákaznících, nejsou ohledně hw vzdělaní ve většině případů. Za tím si stojím. Pokud to máte jinak, nevadí, opačný názor respektuji, jen nevím, jestli jsme se pochopili a nemluvíme každý o něčem jiném.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:38:51
avatar
nevědomost neomlouvá .... pořád platí že za to mohou zákazníci, ať vědomě či nevědomě ....

informovaný zákazník nebo neinformovaný zákazník, pořád je problém zákazník, pokud akceptuje neadekvátní ceny ....

problém jsou prostě zákazníci.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:43:07

Jenže to nelze změnit, nejsou to roboti, ale lidi žijící vlastní životy. Prostě někdo jede radši na víkend s rodinou a v týdnu si hodinku zahraje a je mu jedno, jestli na GTX1060 nebo RX580. Prostě to ty lidi neřeší, protože se bavíme o blbých pár tisícovkách. A proč by měli? Kvůli nám, nadšencům? Myslím, že jsou spokojenější než my, co trávíme čas vypisováním o nedůležitých nesmyslech. I díky tomu jsou diskuse o hw zbytečně agresivní a bez pohody, má nás to bavit a ne se dohadovat. To je škoda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:45:37
avatar
já se nedohaduji, já objektivně říkám jak to je a že za to mohou zákazníci a to že mají jiné starosti než informovaně nakupovat je sice hezké, ale nic to nemění na faktu, že nakupují jak nakupují a mohou tedy za situaci na trhu ....
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:53:00

Ve výsledku nikoli, ve výsledku je to jenom o tom, jak AMD a NV tlačí své produkty, to vyplývá objektivně (fuj už je mi z toho slova špatně) z naší diskuse. Problém není nikdy zákazník, problém je špatný prodejce, co neumí dobře prodat své produkty, byť jsou sebelepší. Buď vydáte něco opravdu super - Ryzen vs Core - kdy si to cestičku najde díky výkonu i bez marketingu, nebo dotahujete v GK konkurenci a tam je problém, připočtěte opravdu agresivní marketing NV a jsme doma. Ale je to o schopnostech prodat a to v první řadě, odpovědnost za nákupy nelze přehazovat na zákazníka.To jak, jsou vzdělaní zákazníci, je podružné pro vás jako pro firmu, co chce na trhu uspět. Těším se, až jednou někomu napíšete, že se jste se mýlil a on má pravdu, tak třeba se mi to teď povede Bez opačných názorů by to byla diskuse o ničem.
Oepus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 14:31:41

Moc hezky řečeno. Jak se říká, není důležité produkt vyrobit, ale prodat, takže nadávat zákazníkům do hlupáků za to, že si koupi produkt s řekněme o 10 % horším poměrem cena/výkon (navíc vždy záleží na způsobu hodnocení) je zcestné.
Taky by mě zajímalo, jak se např. v Čechách projevuje ten vzývany marketing společnosti nVidia..
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 12:04:53
avatar
Jenže DDworld není web o marketingu, ale pro HW nadšence tak, že ano neinformované nakupování je každého věc a rozhodně to ovlivňuje trh a pak ceny, ano zcela si za to můžou zákazníci sami na začátku je vždy volba, jestli to rozhodování nechám ovlivnit marketingem nebo ne... A zároveň nemá cenu tvrdit, že si AMD nemůže vhodným marketingem ovlivnit prodeje...
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 19:04:46
avatar
Jak se projevuje marketing NV ? Zkus si porovnat různé žebříčky prodejů. Můžeme vzít jako výchozí a nestranný přehled podle Heureky a na druhou stranu se podívej na stránky Alzy a produkty ve zvýrazněných sekcích (lidovka, zlatá stř. cesta, pro náročné), jsou to placená místa a absolutně nemusejí odpovídat prodejům jednotlivých GK.
Prodej firemních PC (Alza, CZC), se zvoláním "špičkové herní PC s výkonou grafikou NVidia 1050". Máš pocit že GK NV 1050 je špičková herní grafika ? Já tedy ne, ale ten co tomu nerozumí, má pocit, že by mu přeci zelený mužíček nelhal a už se veze na vlně marketingu NV. Kolik chceš ještě příkladů ???
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 19:22:30

Kojot mi jistě promine. Je to podobné jako Apple (-by )
Nabízejí za nehorázné prachy h... zabalené v alobalu.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:45:01

Tak AMD má tak skvělý produkt, že jej musí protlačit nízkou cenou a šetří i na chladičích, aby srazilo každý dolar dolů. Tím jako Nvidii nějak nachytalo? Nvidia na trh pošle svou "Super" edici za ještě větší pálku než ty současné karty a je v klidu. Nové Radeony pro Nvidii bohužel žádné ohrožení neznamenají.
Naopak by se AMD mělo bát toho, až Nvidia přijde s něčím na 7nm. Protože AMD toho zatím na 7nm zrovna moc nepředvedlo.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:50:08

No taky mi přijde, že AMD nachytalo tak maximálně svoji marži, ale podat se to dá různými způsoby. No nic, důležité budou testy a poměr cena/výkon.
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:14:56
avatar
No ak chce AMD zvýšiť svoj podiel na trhu z grafickými kartami, musí byť výhodnejšia, napr. v pomere výkon/cena oproti RTX2060S/RTX2070S/RTX2080 a musí dosahovať cca aj ich výkon.

Pre zákazníka, ktorý je roky spokojný s GeForce-kami, ale hľadá novú grafickú kartu s čistou hlavou, ktorá podá ten istý výkon ako ekvivalent od nVidie, ale za cca 50€ menej, tak to môže byť rozhodujúci, a možno aj jediný dôvod prečo isť do Radeon RX 5700/5700XT. Ale ak raz takto "zmení stranu" a uvidí, že vtom nieje problém, že to nieje "GeForce", tak nabudúce sa už nebude obávať voľby "Radeon"
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 12:57:22

Řeknu to ještě trochu jinak, pokud mám rozdíl 30 fps, tak si odpustím pár panáků a hezké kotě na jednu noc ) a těch 100 dolců si raději přidám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:22:34
avatar
ty možná, spousta lidí ne, někteří kupují celý PC a přidávat 100 dolarů na každé komponentě, to už je rozdíl ...
Pavelkac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:46:20

Co se týká produktů, má AMD našlápnuto dobře, jenže je co se týká marketingu, je to absolutní , neuvěřitelná zoufalost. Jak jsem se zde nedávno dočetl, budou produkty AMD v blízké budoucnosti téměř všude, jenže kdybych ty informace cíleně nehledal a nezajímalo mně to, neměl bych o tom ani tušení. Představte si situaci, že by v této situaci byla nVidia... Vsadím se, že by to na mně vyskakovalo úplně odevšud, jak úspěšně si vedou a kam všude se jim podařilo proniknout... jenže u AMD i přes tento bezpochyby veliký úspěch ticho po pěšině. Lidi nebudou kupovat, co neznají, to je jako vyrobit nové super auto a nikomu to neříct... Jinak po dlouhé době se chystám na kompletní obnovu PC, X570, nový Ryzen i tu 5700XT, tak sem už s těmi testy
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 13:57:05
avatar
Jaké konkrétní produkty myslíš? Konzole? Obchody to běžně v popisu uvádějí a člověk co si je koupí to tak zjistí. Upřímně, já ani nevím kde všude je např. Tegra od Nvidie, takže z tohohle pohledu...
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 15:03:52

A Vega 56 Pulse pro jistotu zdražila z 8k na 12k
Edit: Tak u zeleného naštěstí stále za 8
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 16:04:46
avatar
Kazdy sa na to diva inak. Linus Tech Tips na streame skonstatoval ze toto je jedna z veci preco je AMD nezodpovedny a nespolahlivy obchodny partner, ze len asi 2 dni pred uvedenim na trh meni ceny, co skomplikuje zivot obchodnikom, ktory to musia riesit cez vikend. Odkaz
Na Gamers Nexus kanale sa zas hovorilo o tom ze ono to skor tak vyzera ze AMD sice donutilo nvidiu vydat super ediciu, ale prave nVidia tym ze vydala vykonnejsie grafiky dotlacila AMD k tomu aby znizili ceny, takze nizsie ceny mame paradoxne vdaka nVidii. Odkaz

A nemyslim si ze ani jeden z tychto kanalov preferuje tu ci onu znacku. Napriklad Linus povedal ze co sa tyka procesorov tak prejde na AMD ked bude mat AMD top produkt na trhu, co doteraz nemalo niekolko rokov, aj ked odporucal niektore ich procesory ktore mali lepsi pomer cena/vykon.
Odkaz
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 15:35:15
avatar
No tohle se mi zdá pravděpodobnější než nějaká konspirační teorie o připravené pasti. Tedy pokud ta informace nepochází přímo od zdroje v marketingu AMD. Zní to líp než vysvětlení: "Chtěli jsme vás taky natáhnout, ale kvůli reakci NV zase tolik nemůžeme". Taky by mne zajímalo, jestli by v AMD zlevnili grafárny kdyby NV nijak nereagovala. Mám pocit, že ne. Každopádně ale pokles cen je fajn a cenový boj by klidně mohl pokračovat.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 16:58:11
avatar
Ty bláho. Kdy uz se konečně na plná ústa řekne. Tyhle grafiky jsou prostě slabota? Nová CPU to jako ANO!!! Ale... Opěvivat tyhle 5700 řady? Proč?
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 17:55:13

No já jsem popravdě z těch CPU jako pařan trochu zklamaný. Ve všech ostatních testech AMD jasně dominuje (i single thread), jenže v gamingu dostává dost na zadek.. fakt jsem si myslel, že o CPU do příštího PC mám rozhodnuto a jen se budu rozhodovat u GPU, ale tohle mě celkem překvapilo.. např. v PUBG je 3600 o 30 % horší než 9600k, to jsem fakt nečekal.. 9600k v mnoha herních testech poráží i 3700x a 3900x..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 18:25:02
avatar
Na PUBG ti stačí i dvoujádrové Pentium G4560. Kvůli takovéto apod. hrám odsuzovat víc jak šestijádrové CPU je IMHO dost zvláštní. Lidi probuďte se, doba jednojader, kdy kvalita CPU rostla zejména s jeho frekvencí je pryč - dnes je třeba při testech CPU aspoň trochu přemýšlet.

Odkaz
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 19:02:10

Nejde o to, co stačí a co nestačí. PUBG beru jako benchmark hrubého výkonu a je to přesně ten typ hry, ve které Intel doposud kraloval. A myslel jsem, že v této hře AMD Intel konečně dožene a třeba i překoná a proto mě ten výsledek překvapil. Ale teď jsem koukal na další testy a tam takové propady nezaznamenali, tak těžko říct, čemu má člověk věřit..
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 17:48:21

Tak koukám na první recenze a kupodivu většinou píší, že by AMD mělo zlevnit na těch 299/349 USD. To i mně přijde vůči AMD celkem kruté, ty současné ceny nejsou špatné. No ale zase z pohledu zákazníka.. proč ne :-) Uvidíme, co na to nVidia. Třeba taky ještě cenu upraví. I když podle prvních recenzí Navi k tomu asi bohužel nebudou mít důvod :-( No uvidíme.. když se dva perou, třetí se směje :-)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 19:09:02

AMD tak maximálně nachytalo samo sebe. Karty, které očividně mají celkem slušný výkon bude prodávat za zbytečně nízké ceny a úplně zbytečně tak přijde o marži. Navíc to může produkty srazit v očích zákazníka. Pokud se někdo snaží protlačit své produkty nízkou cenou, tak to působí tak, že z nějakého důvodu prostě nemá odvahu svůj produkt cenově srovnat s konkurencí a posouvá se tak dolů. V podstatě přiznává, že jeho produkt je z nějakého důvodu horší. To je celkem chyba.
Mám-li produkt, který podle mne snese přímé srovnání s konkurencí, pak bych ho měl umět patřičně prodat. Pokud musím srazit cenu už těsně před prodejem ... je to problém.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 19:23:22
avatar
No já ti nevím. Dle názvu těch karet je od začátku zřejmé, že jde o mainstream a to ještě spíš o ten nižší. Tomu jsou určitě přizpůsobeny i výrobní náklady.

Ty ceny byly od začátku hodně přestřelené v duchu NV, to je bez debat.
Otázka jen je, jestli má AMD opravdu takhle geniální marketing a nebo jen zkusili nahodit vysokou cenu ala NV s tím, že až se nasytí těch několik málo procent zákazníků, kteří kupují novinky za jakoukoliv cenu, půjdou s cenou dolů i bez reakce NV.

U AMD určite není nikdo tak naivní, aby čekal, že se mainstream karta bude prodávat s cenovkou 10k+. Kdo by to asi tak kupoval???
Většina hráčů není ochotná dát za kartu přes 10k a spíš se drží cenové relace 5-7k...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 19:37:01

Jasně, že nemá :-) Spíš je to ostuda, že byli donuceni zlevnit ještě před uvedením na trh, ale byl to logický krok, proti RTX Super by si jinak neškrtli. A PR oddělení AMD se s tím popralo slušně, to je pravda. Očividně jim na to hodně lidí skočilo a prezentují to jako promyšlený marketing :-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 20:55:29
avatar
Ostuda jsou tak jedině ceny RTX karet...

Navíc se trochu bojím, že NV zase šije nějakou levárnu. Kdyby ne, tak mohli prostě jen ty RTX zlevnit a nemuseli je přeznačovat. Asi jim to přišlo moc potupné, přiznat, že zlevňují...
Když už teda ale vydali RTX 2070 jako RTX 2060S a RTX 2080 jako RTX 2070S, tak proč ještě osekávali jádra?

Jediné rozumné vysvětlení, které mě napadá je, že aby mohli s cenou dolů, museli jít dolů se specifikací čipů, protože u takhle velkých čipů je zkrátka hodně těch, které neplní nejen plnou specifikaci, ale ani tu, ve které se doteď prodávali. Tím, že budou moct použít i čipy, které doteď vyhazovali můžou snížit výrobní náklady, aby alespoň trochu mohli s AMD cenově soupeřit.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 21:04:48

Aha a kde je tedy vlastně problém?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 05:01:45
avatar
V tom, že jen hádám. Třeba je to opravdu nějaká levárna, kterou na nás NV chystá. Kdo ví...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-09 15:18:05

johny možná jsi to trefil s tou levárnou
Něco mi neštimuje u některých redakcí co testujou nové R5700.
Ale nechme se překvapit...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-07 21:57:16

AMD nic jiného nezbývalo, než snížit cenu. Je sice hezké, že píšeš o tom, že AMD mělo sebevědomě udržet ceny, aby se produkty prodávaly za odpovídající ceny, ale AMD potřebuje prodávat a cena je jedna z klíčových věcí. U mainstreamu především.
Dále má vliv setrvačnost kupní síly a NV je těžký oříšek v tomto směru. Taky její podíl tomu odpovídá. Bavím se o omáčce okolo, nikoli o produktech. Pokud by ta otázka stála čistě na produktech, tak AMD nemuselo s cenou vůbec hýbat směrem dolu.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD nachytalo NVIDIA! 2019-07-08 10:37:23
avatar
Strategie AMD vychází, ale mohlo by být lépe!

To jako myslíte vážně DD - OBJEKTIVNĚ?!?

Cena - cena/výkon = bída s nouzí (CZ)
Výkon = nic moc na 7nm vs 16++, zejména ve Vulkan
Spotřeba = nic moc, 1/2 plocha, < Voltáž, 7 vs 16++nm, podobný počet tranzistorů
Teploty = katastrofa
Hluk = katastrofa

Zlatá O.C. stařenka 1080Ti-EK s 350W. Tento rok to stále na výměnu bohužel nevypadá :-/

Po téměř třech letech stále nemáme použitelnou performance GK pro 4K v ceně okolo 15k = bída s nouzí.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-09 07:51:22

tieto 5700 maju 251 mm2 a 2060 S a 2070 maju 445 mm2...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-10 11:07:24
avatar
Dobrej troling :-D

To myslíš vážně, že sis myslel, že by levný mainstream od AMD dokázal nahradit tvou vymazlenou Ultra High-end kartu v podobě 1080Ti? To ti nesežeru! Tohle je fakt troling jak vyšitej a pokus o flame!
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-08 11:19:00

Nevěděl jsem, že pesimistické "Muselo slevnit..." se dá říci optimisticky "Nachytalo"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-09 17:09:46
avatar
pesimistické nebo optimlistické mě nezajímá, zajímá mě objektivně jak to je a je naprosto jásné, že AMD zlevnit nemuselo, i za ty původní ceny by byly výhodnějíš .... takhle jsou výrazně lepší ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 619x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 408x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 911x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1505x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1336x
Komentářů: 6