AMD odkládá vydání HD 6990, oznamuje vydání HD 6x00 a Mobilních HD 6000 grafik na Q1/2011 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 10 November 2010
altPrvní kvartál příštího roku bude dle oficiálních informací bohatý na nové grafické modely

 

 

 

AMD pokračuje s uváděním druhé generace 40nm DirectX11 grafik. AMD si pochvaluje současnou nečekanou pozici leadera na DX11generaci grafik a pozici druhého největšího výrobce GPU hned za Intelem. Samozřejmě jisté zklamání je tu ze 40nm procesu, které stále po více než roce není ve stavu, ve kterém by jej všichni zúčastnění rádi viděli.

AMD si také pochvaluje situaci a tlak, který vytváří na konkurenční NVIDIA. Ta potěšila AMD vydáním GTX 580, která stále nestačí na více než rok starý Radeon HD 5970 2GB nemluvě o 4GB modelech, které jsou stále o dost výkonnější, a díky nim si AMD udržuje pozici výrobce absolutně nejvýkonnějších herních grafik na trhu. Navíc AMD nic nebrání snížit cenu HD 5970, které už jsou stejně téměř výprodej a tak souběžně s vydáním GTX 580 snižuje AMD oficiálně ceny HD 5970 modelů na úroveň, kdy jsou výhodnější než novinka ze stáje NVIDIA. Ostatně takhle to mělo vypadat od počátku, protože HD 5970 byl namířen proti FERMI GTX 480, která ale nakonec nemohla být taková, jaká měla a až nově příchozí GTX 580 je to pravé ořechové. Přesto je duální model AMD stále výkonnější, což opět potvrzuje správnost strategie AMD, kterou už aplikuje na high end grafiky od modelu HD 3870 X2 ….

O tom, že HD 6990 (jako nový high end a nástupce HD 5970) vyjde fyzicky pravděpodobně až příští rok, jsem již několikrát mluvil dříve, ale nebylo to jisté. Po vydání GTX 580 už AMD ví, že nemusí lámat věci přes koleno a v klidu tak oznamuje přeložení vydání HD 6990, jako nového High ednu, až na Q1 2011. HD 6950/6970 jí totiž na konkurenci stačit budou a završí tak nečekaně úspěšný rok 2010 pro AMD. Dostupnost HD 6950/6970 tak bude o to lepší, byť díky stavu 40nm procesu a zejména jeho kapacitám, nebude nijak valná a bude víceméně kopírovat loňskou situaci HD 5800. Zkrátka velký zájem, omezené výrobní kapacity, to bude bohužel realita i nových HD 6800/6900, stejně jako jsme to zažili u HD 5800 ….

Jak ale vidíte v oficiální roadmapě, AMD oznamuje na Q1 2011 i nové „Turks a Caicos“ modely. Otázka je, co nahradí HD 5700, u kterých je naznačeno stále pokračování se stejným názvem. Je dost možné, že ne to, co bychom očekávali. HD 6850 je totiž už dnes cenově poměrně dost nízko a pokud konkurence zatlačí, což AMD očekává, tak AMD má prostor pro další slevy, čímž by se HD 6850 dostala na cenové pozice HD 5770, takže de facto jejího nástupce nepotřebuje. HD 5770 navíc AMD chce držet na trhu, protože je to nejpopulárnější model celé DX11 grafické generace grafik. Je levný, úsporný, jednoduchý na výrobu, výkonný a konkurence na něj nestačí. Radeon HD 5750 ale podle všeho pokračovat nebude, protože na jeho místo dorazí nové HD 6600, které budou výrobně levnější, výkonově ale dokonce budou dosahovat až na HD 5770. Upřímně řečeno, nikde není zatím napsáno, jak se nové Turks a Caicos modely budou jmenovat. Mohou nést názvy HD 6600/6500, ale také HD 6700/6600. Každopádně v Q1 2011 bude na trhu kompletní HD 6000 generace grafik AMD, přesně podle plánu.

A když říkám kompletní, tak tím myslím kompletní. Během Q1 zahájí i druhá generace mobilních DX11 grafik AMD. Tam to bude kapánek složitější, protože AMD chystá jak pokračování stávající mobilní architektury s několika vylepšeními v podobě čipů Granville, Capilano a Robson, tak čipů podle nové architektury a to BlackComb, Whistler a Seymour. Zatím o nich nic přesnějšího říci nemohu. AMD si je ale vědomo historického úspěchu na mobilní platformě, kde nyní dodává na 68% diskrétních grafik a chce si tento podíl minimálně podržet, ne-li ještě zvýšit. To by ale neměl být až takový problém, protože i stávající nabídka mobilních HD 5000 je stále lepší, než co nabízí NVIDIA. Na mobilní platformě totiž opravdu vynikají věci, jako efektivita provozní i výrobní u grafických generací HD 5000/6000 a G400/500.

AMD to má pro sebe na grafickém poli skvěle rozjeté, i když mohlo by to mít i lépe. V tom mu ovšem brání stav 40nm procesu TSCM a fakt, že se o něj navíc musí dělit s NVIDIA. Na obě věci bohužel nemá AMD žádný vliv a šanci nějak ovlivnit a vylepšit. Situaci ještě hodně ovlivní se zatím neznámou velikostí dopadu, 40nm čipy AMD Fusion, které mají grafiku v sobě. Ty by si mohly ukousnout nemalý podíl z trhu klasických levných grafik, a největší obětí by byla právě NVIDIA. Ostatně grafiky v CPU nejsou žádná novinka, má je už dlouho Intel ve svých ATOM procesorech a v mobilních CPU také a mnoha lidem stačí. AMD a Intel chystají jejich rozšíření do všech segmentů. AMD grafiky však přinášejí mnohem vyšší výkon a hlavně multimediální i výpočetní použitelnost proti Intel grafikám. Rozhodně tedy nelze vliv 40nm FUSION APU na situaci na grafickém trhu banalizovat. A bohužel pro nás skalní příznivce výkonných grafik, FUSION APU je pro AMD, z hlediska podnikání a dalšího vývoje, důležitější než HD 6900 :/, což je vzhledem k důležitosti a potenciálu mobilní platformy a APU čipů poměrně snadno pochopitelné. Proto mají FUSION na 40nm výrobě TSMC přednost ....

Zdroj: AMD, DDWorld.cz

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:37:08

to odložení je pěkná prekérka
Na všem špatnym je něco dobré a aspon GTX580 bude mít snažší cestu se prosadit ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:47:39
avatar
no já nevím, ale HD 6990 je jiná výkonová kategorie než GTX 580, stejná je cenová kategorie ;) na GTX 580 stačí vydat HD 6970 ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:55:51

souhlas, jen že na GTX580 stačí vydat HD 6970 mi trošku nesedí, ale jinak OK
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:01:38
avatar
co ti na tom nesedí? Vždyť už levná HD 6870 má 72% výkonu GTX 580 a HD 5870 má 76%, takže AMD stačí, aby HD 6970 byla o 30% výkonější než HD 5870, což není nijak nereálné a je na úrovni GTX 580. A podle všeho je HD 6970 výkonná i o chlup výkonější než HD 5970 2GB, což znamená, že GTX 580 i překonává, protože ta v průměru stále na HD 5970 2GB ztrácí.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:03:05

už se těším na testy
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:10:34

podla toho co hovoris sa asi HD5970-HD6970-GTX580 budu vo vykone lisit tak +-5%? co nie je teda nic extra, zalezi uz len potom na cene
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:15:49
avatar
no konečně to někdo pochopil!

Ano, záleží na ceně, tudíž na výrobní i funkční efektivitě grafik!

HD 6950/6970 jsou nástupci HD 5850/5870! jejich ceny se mají pohybovat kolem 300-400 dolarů!
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:08:58

Myslím,že záleží i na dostupnosti .....
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:55:26

"Pomaly" treba začať šetriť, lebo vydanie HD 6970 a Vianoce sa blííííížia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:05:13
avatar
proč šetřit? To je snad záležitost Ježíška
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:55:49

On Ježíška sponzoruje
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 09:18:11

No s pribúdajúcim vekom (a mojou náročnosťou v tejto oblasti) už na mňa kašle

Ale môžem napísať tomu tvojmu
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:16:52
avatar
''Ta potěšila AMD vydáním GTX 580'' sem si jisty ze AMD vidani GTX 580 nepotesilo proc by melo spousta lidi si ji koupi radsi nez x2 kartu od AMD .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:50:01
avatar
Vzhledem k tomu že HD 5970 je na trhu už rok, tak dokázala více než se od ní čekalo, navcí stále je výkonější než GTX 580, takže opravdu to AMD potěšilo .... navcí už má za ní náhradu ;)
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:57:30
avatar
je výkonnější takříkajíc o prsa a to jen tam kde CF perfektně škáluje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:05:26
avatar
Ano, ale to pořád mluvíme jen o HD 5970 2GB a co o 15% výkonější HD 5970 4GB? obě ty karty jsou vlastně více než rok staré a HD 5970 okamžitě zlevnila, navíc je stále provozně úspornější a umí obsloužit 3 monitory, takže ten vysoký výkon má využití. GTX 580 3 monitory najednou ve hře neumí ... takže není co řešit.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:25:28

Možná má jiný pohled než ty. Je rád že má 1x 22¨(24) monitor, elektriku platí rodiče, měl 3 karty nVidia po sobě, to se špatně odchází (tak jako já, teď mam ATI a spokojenost), hledá důvody zůstat.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:49:29
avatar
wow, ty jsi ale chytrý, úplný psycholog.... a taky zatvrzelý ...atik
Ta zuřivá obhajoba a neustále hledání argumentů pro AMD/Ati mě vždy pobaví
Já bych se s dvoučipem nepatlal, singl je sázka na jistotu
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 19:15:31

Nejsem, kdyby jsi se podíval pořádně, bez zelených brýlí, tak zjistíš, že ho spíše obhajuji. K ATI jsem přešel po dlouhém zvažování, nechtělo se mi platit nehorázné peníze za GT 8800.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 19:20:18
avatar
právě že díval a dle toho jsem psal, protože teď kupovat takovou vykopávku...
A ty zelené brýle si nech, já mám HD4830
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 19:44:52
avatar
nech toho napadání ....

s dvoučipem se patlat taky nemusíš, osadíš a funguje ....
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 19:57:10
avatar
co říkáš o napadání? V ničem jsem tě nenapadl a Bambula si za to může sám - ostatně jeho nick ho vcelku vystihuje

O dvoučipu už jsme tu jednou rozpravu měli....
Kartu osadim a funguje, to jo, jen soft bez pravidelných aktualizací jaksi moc ne
Hype hry jsou na tom s profilama dobře ale ne každý hraje jen nejnovější a nejvíc propagované. Jednočip je prostě jistota konzistentního výkonu za každých okolností. Význam vícečipů nesnižuji, ale ani nepřeceňuji
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:05:22

přesně, u AA titulu profily fungují a u starších her nemusí CF škálovat perfektně, ale to ti muže být jedno, když ta karta ti dá i s 1 čipem 80 snímků
Pak je tu zase otázka efektivity 2čipu a jejich využitelnost.
Ale narovinu, ta karta má uplatnění právě u AAA her, kde je potřeba výkon a u starších her to není tak duležitý, když máš pořád 3 pr. snímků
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:22:05
avatar
.... nemluvě o tom, že když hraješ CSko a staré hry, tak si nekoupíš HD 5970, protože co by si s ní dělal ....
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:27:57
avatar
tak to je fakt, ale je spousta starších a poměrně náročných her, které se stanou ještě náročnějšími když po nich budeme chtít maximální kvalitu - to pak i z nenáročné bude pěkný žrout výkonu, stačí vysoké AA a max kvalita AF, všechny stíny a jiné efekty, třeba i lepší textury. Mě třeba dost baví pouštět si hry které jsem dřív hrával na medium nebo na max ale bez AA a spešl efektů. A když to pustím dneska tak se mnohdy nestačim divit jaké kvality některé staré enginy v sobě mají
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 22:45:19

Že vám najednou Dvojčip vadí. nVidia ho měla taky. GT 9800 a tuším GTX295, potom vsadila do jeden monolit FERMI. A najednou je dvojčip blbost.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 00:59:03
avatar
mě dvojčip rozhodně nevadí, je to přínos, ale má i své zápory a je třeba o nich vědět, ne koupit a pak se divit proč to vždy nejde na max když v recenzích má tak ohromné průměrné fps....

Osobně čekám větší přínos od projektu Hydra než od klasických CF/SLi
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 08:51:04

Hydra?? Tady zatím platí slova Járy Cimrmana: "Fáze očekávání je nahrazena fází zklamání." Bohužel. Nedávno se to tu probíralo. Deska za 5000 (5500?). To je šílenost. To radši jednu pořádnou kartu za stejnou cenu. Jedno jestli nVidia nebo ATI.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 11:49:14
avatar
šílenost? Možná u AMD kde jsou obyč desky za pár šupů, ale u Intelu jsou to průměrné ceny....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 17:14:19

i5-760, i7-870 ti nestačí? MB Asuska 2100 kč stejný čipset jak za 5000 2x PCIex16.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 19:27:20
avatar
Tak pochopitelně nemůžeš chtít novinku a to poměrně nadějnou za cenu low-end desky, to snad chápeš....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:46:44

Novinka je to už starší a naděj?? Ta umírá poslední.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:57:03
avatar
tak ta verze 4GB je spřažení dost silných čipů na dost vysoké frekvenci tak není divu že jí něco jen tak nepředhoní, zvlášť když má správné profily. A zmiňovat zrovna použití více displejů? To má málokdo, spíš se užije PhysX a CUDA....
Ostatně pro průměrně vydělávajícího nadšence je lepší jeden velký monitor než šest s velkou spotřebou (obyč TN bych rozhodně nebral a kvalitní LCD žerou v poho kolem 130W tak by se i účet za elektřinu řádně zvednul a přípojka pro takové zařízení by mohla být typu "motorový proud")
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 19:44:31
avatar
HD 5970 2GB má čipy úplně stejné a od počátku je navržena pro provoz na 1GHz,a el v zákaldu má jen 700MHz .... PyhsX mám mnohem menší smysl než 3 monitory a kdo má 14000 na grafiku má i na 3 monitory .... CUDA=STREAM zde žádná výhoda není ... a fyziku ATI umí akcelerovat taky, navíc v 99,9% hrách je PhysX nebo HAVOK jen přes CPU
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:20:19
avatar
"HD 5970 2GB má čipy úplně stejné" - to je pravda, ale o kus víc taktované, ta od Asusu měla myslím takty kolem 900Mhz a to už je hodně, takže se dá vcelku očekávat že dva hodně výkonné čipy překonají jeden ultravýkonný....

"a kdo má 14000 na grafiku má i na 3 monitory" - to už je hodně omleté klišé - je dost nadšenců co mají průměrný či podprůměrný plat a našetří si na ní. Ostatně, ty rád porovnáváš z hlediska spotřeby, tak by stálo za to porovnat kolik sežere šest monitorů plus HD5970 4GB a myslim že by vedle toho byla 580 s jednim opravdu velkým LCD ještě "eco" přístroj
Ostatně, mít vícero monitorů, ať už tři či šest je rarita, to už se víc upotřebí ona protěžovaná CUDA, která se vyučuje i na univerzitách....
S PhysX moc her není ikdyž někde je s tím docela zábava, hlavně je otázka jak ho hodlají rozvíjet do budoucna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:20:49
avatar
Ještě jsem neviděl zábavnou hru s PhysX, zato znám hodně zábavných her s HAVOKEm, dke ta fyzika má smysl, i když není třeba počítaná v reálném čase ;)
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:29:35
avatar
no moc jich není, a je dost škoda že v Unrealu je jen pár map
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:40:48

u mě jedna vyjímka je ... Just Cause 2
Tahle arkáda mě teda dost bavila. Jinak je to slabý no
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 23:43:14
avatar
Havoc asi jak kdy a jak kde, ale např. Fallout 3 i Fallout: New vegas je otřesný případ použití fyziky ve hře. To jak všichni po smrti lítaj metry daleko a to ještě dost nepřirozeně doslova bije do očí. Ale asi sem si zrovna vzpoměl na špatný případ, protože New vegas jsem zrovna dohrál.
A co se týče PhysX, tak Mirrors Edge mě docela bavilo. Takže bych minimálně jednu nadprůměrnou hru z PhysX měl(Mafii jsem nehrál, takže nemůžu soudit). Ale je pravda že zábavnost tý hry nevytvářely poletující noviny a vlající vlaječky, přesto takový maličkosti oku neuškodily.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 08:50:36

Citace:
dke ta fyzika má smysl, i když není třeba počítaná v reálném čase


Toto tvrdenie je nepresne. Keby sa tie efekty nepocitali v realnom case, tak z tej hry nic nemas pretoze by ti prinajlepsom paradne sekala. Oni sa v realnom case pocitali akurat ze to bolo vo vacsine formou skriptov a predom nadefinovanom spravani(je otazne ci sa o nejakom pocitani da rozpravat). A uprednostnovat nieco podobne pred PhysX len preto, lebo ho NVIDIA drzi iba pre seba, je spiatocnicky krok. A to hovorime iba o jeho GPU verzii. CPU@PhysX je pre vsetkych co maju v PC CPU. PhysX mozno prezije a mozno nie. Ale kludne moze udat novy standard, pretoze uz teraz nasadil latku vysoko, takze ak mu bude niekedy nieco schopne konkurovat, tak sa mame naco tesit. A stale nechapem niektorych ludi, ktori vytahuju z pouzitia PhysX-u iba listie a papiere a tvaria sa ako keby to bolo jedine co sa pomocou PhysX-u ukazalo. Ale budis. Ked im to robi dobre...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 23:12:40

"Lepší" LCD se spotřebou 130W začíná na 12000 kč (předpokládám, že 24¨, dle tebou udaného příkonu). Za tu samou cenu můžeš mít 3 LCD LED, se 60% spotřeby (všech tří dohromady). Netvrdím, že je to nejlepší řešení, ale např u leteckého simulátoru je to úžasné. Cenově ti to vyjde nastejno. Každý se může rozhodnout.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 01:01:40
avatar
TN panely bych si rozhodně do panelové stěny rozhodně nebral protože tam se na ně bude člověk dívat z různých úhlů - leda IPS a podobné
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 09:10:41

Jistě, to už je na zvážení jednotlivce. Oželet kvalitu a mít 3 monitory, nebo jeden dokonalý. To za tebe test ani diskuze neudělá. Jenom subjektivní pohled, který nejde změřit.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 08:41:20

CUDA je ovela dalej ako Stream. Ako v pouzitelnosti tak aj v podpore. Ale je pravda ze hracom to moze byt jedno.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 03:26:47
avatar
no jo ale na alfe i czc je 4GB hd5970 jen asus ares a ta stoji i vic nez SLI gtx580, ktere na tom bude vykonove nepochybne o kus lepe...
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:09:03

k cemu x2 kartu kdyz i x1 budou rychlejsi a hlavne o dost levnejsi ....
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:22:38
avatar
Ještě chvilku strpení a máme tu 6970 a pak hurá na 580.Tak to má bít pořád je s čím porovnávat a testovat a né jako minulí rok touto dobou.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:33:59
avatar
Tak to vůbec nevadí, aspoň nebudou žádné problémy. Někomu, kdo ji plánoval ještě pod stromeček, to ale asi bude vadit
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:58:27

uz se tesim na apu druhe generace ... zvlast budu zvedavy na nastupce bobcatu ... v takovem HTPC a v 14-15" notasu to bude nadhera ...
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:17:42
avatar
Karta se pomalu, ale jistě přehoupává na jinou stranu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:24:19
avatar
na jakou? Vysvětli nebo to beru jako FLAME ....
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:25:17
avatar
Jaký flame? Karta za ní nezaostává ve všem, někde je výkonější někde ne...to je flame?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:46:33
avatar
?!? Co? že nějaká nová grafika téměř dorovná za stejnou cenu rok starou grafiku v segmentu, který tvoří 3-4% trhu, navíc když akutně hrozí, že za 14 dní přijde konkurence se stejně nebo i výkonější grafikou za nižší cenu, to mi jako nějaké přehupování někam nepřijde ...

Navíc o tom, jak a kam se karta na trhu přehoupne nerozhodne HD 6900 ani GTX 570/580 o tom rozhodne úspěch či neúspěch FUSION APU a na poli samostatných grafik to rozhodnou HD 5700 HD 6800 vs konkurence a to hlavně na poli mobilních grafik .... a tam nevidím sebemenší vliv GTX 580 a možnost tam něco přehoupnout ...

GTX 580 či HD 6900 jsou okrajová záležitost, která s kartami na grafickém trhu ani nehne ... navíc když ani pozice nejvýkonější DX11 grafiky světa se už rok nezměnila a do vydání HD 6990 ani nezmění ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:59:05

On spíš vypadá po FLÁMU
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 07:12:32

DD myslim ze ten prvni prispevek byl myslen obrazne, napr.: "karta se obraci ve prospech Ati..." i kdyz velmi neobratne napsan
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 09:05:39

Vzhledem k tomu, že ATI do teď byla dominantní v DX11, tak spíše myslel nVidia. Ale napsal to slušně, nenásilně, nikoho nenapadal. Projevil svůj názor, dle mého soudu vtipně, proto jsem mu vtipně (?????) odpověděl.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 11:23:44

To je jedno na jakou stranu se prehoupavaji podle nej rucicky vah, na takovehle blaboly do tmy by nemel nikdo soudny reagovat....

Ono totiz nejhorsi trest pro kohokoliv je, kdyz dotycny chce diskutovat a on s nim nediskutuje nikdo....
Je to i vychovne, budto mu dojde ze to dela spatne, nebo ho to prestane casem bavit, ale rozhodne je to lepsi nez se takove lidi snazit presvedcit ze je realita jina nez jak ji chape on, napr. louskacek a dalsi mu podobni. Zjistis ze se s nim diskutovat neda, tak je to ztrata casu a nediskutovat s nim a nereagovat na nej....
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2010-11-11 15:38:05

nemyslim si ze to bude az take "zhave" GTX 580 tiez este nepovedala posledne slovo, dnes je rozdiel od 480 cca 17% na nevyladenych ovladacoch, s novymi to kludne bude 20% rozdielu co nie je zle.

Mas pravdu ze az po roku dorovnali kartu konkurencie, no na druhej strane to dorovnali jednochipovou kartou, co ma nieco do seba pre potencionalnych zakaznikov - aj dnes existuje vela hier ktore skratka Crossfire alebo SLI az tak dobre nejdu (micro-stuttering a pod) - 580 je v tomto stavka na istotu.

samozrejme kazdeho asi najviac zaujima ako budu vyzerat 570/560, a hlavne kedy sa dostanu na trh... lebo ak 6900 nebudu mat konkurenciu, tak najviac utrpia ti co si chcu novu kartu kupit... AMD si ceny podrzi vysoko...


a co sa tyka najvykonnejsej karty, nikde nie je napisane ze nVidia (alebo niektori vyrobcovia) neskusia zostrojit monstrum v podobe 2x580... buducnost ukaze
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:09:14
avatar
Vydani 6990 az pristi rok mi vubec nevadi. Vybiram z trochu nizsiho segmentu.
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 07:02:05

Mě vadí to odložení o týden,grafiku jsem už včera prodal(radši dřív než klesnou ceny) a jedu na integrovanou na desce!!!!!!Doufám,že ta 6970 bude stát za to čekání :-) :-)
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rada 2010-11-11 10:20:00

Chci koupit nejvykonnejsi grafiku, jakou mi radite? GTX580 za 11 000Kc nebo HD 5970 2GB za 13 000? Vyplati se priplacet 2000 za HD 5970?
PS:navic tu AMD nevidim nikde skladem, cim to?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 10:28:40
avatar
2000 se za hd5970 urcite nevyplati...spis se vyplati ten mesic pockat...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 12:39:41
avatar
Počkej na 6970 a následně se rozhodni mezi ní a GTX580. Teď nic nekupuj, mohl bys pak litovat.
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 10:42:21

Jeste koukam na tu propagovanou HD 5970 4GB, ale to uz je vysoko pres 20 000 a neni divu,ze nikde neni, to by si koupil snad jen silenec
Asi pockam, ale za mesic-dva uz bude zase vystrkovat ruzky dualni(gtx570) a pozdeji 6990
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 15:52:22

ak by 570 bola dualna tak by ta kazdy tyzden chodili kontrolovat policajti ci nepestujes travu
M4Touch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 16:45:52

Tak jsem četl, že se zpozdí i HD6950 a 6970, co je na tom pravdy ? Launch by měl být udájně v týdnu od 13. prosince. Údajným důvodem by měl být napájecí MOSFET a jeho nedostupnost. Škoda, zkazil jsem si náladu, zrovna, když jsem zde včera četl, že žádné zpoždění nehrozí..
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 16:48:36

Ano, Launch sa presunul na 13.12 a oficialne samply zatial skutocne nikto nema.
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 18:04:10

Kde si to vyčet?????Já zatím na toto téma neobjevil ani řádku a myslim,že fudzilla by to do placu hodila,má tam stále 29.11. ......
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 18:13:04

Je to oficialna odpoved PR oddelenia AMD z dnesneho dna.

Aby som bol presny, tak citujem:
"Ještě pro upřesnění, to datum vydání je v týdnu po pondělí 13. prosince, ne přímo v pondělí."
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - máš pravdu www.guru3d.com 2010-11-11 20:47:53

Demand for the ATI Radeon HD 5800 series continues to be very strong, the ATI Radeon HD 5970 remains the fastest graphics card in the world and the newest members of the AMD graphics family, the AMD Radeon HD 6850 and HD 6870, have set new standards for performance at their respective price points, and are available in volume.

With that in mind, we are going to take a bit more time before shipping the AMD Radeon HD 6900 series. As of today, the NDA lift for information relating to the AMD Radeon HD 6950 and HD 6970 will be the week of December 13th. We will be providing additional information on these products, including the exact date and time of the NDA lift, in the weeks prior to launch.

Thanks for your continued interest and help in letting gaming enthusiasts know about these products. We appreciate your understanding and patience.

Kind regards,
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 22:54:37

to su dneska info, NVIDIA za Q3 v 85 milionovom zisku Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 00:17:35
avatar
jde ale o ty příjmy 844 teď vs 910 loni .... a to byl Q3 2009 považován za mizerný ....

navíc když odečteš vliv reparací ve 2Q výrobcům NB, který dostal tehdy NV do ztráty, tak je vlastně Q3 jen o chlup lepší než Q2 ... jenže v Q2 NV měla jen GTX 470/480 a v Q3 NVIDIA vydala GTX 460, mobilní G400 grafiky a GTS 450 ... když to tedy vezmem v těchto souvislostech, tak teda za Q3 nic moc, FERMi je pořád velké zklamání a má velké dopady na finanční výsledky společnosti ...
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 00:40:11

Notebookove Fermi (nie tie high-end s minimalnym percentom podielu) sa poriadne objavuju v NB az v Q4, takze nemali velky vplyv na tento zisk.

Samozrejme vzdy zalezi z akeho pohladu sa na to pozries ... ak sa na to pozries z pohladu zisku grafickej divizie AMD tak je to vynikajuce

Samozrejme 85 mega nie je pre tak velku firmu ziadna vyhra, avsak svedci to o tom, ze to s nimi nie je az take zle. Po zaspatom roku ked sa len pozerali na ten AMD masaker sa konecne spamatali a maju tu skor novy jednocipovy high end a je dost mozne, ze uvedu konkurencnu dvojcipovku v podobnom case ako AMD svoj HD 6990. Odporucam zaujimavy clanok Odkaz - ak odfiltrujeme zelene kecy, tak nam zostane predpoklad vykonu novej rodiny Fermi ... zeby NV konecne chytila dych?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 02:44:00
avatar
já se nebavím o zisku ale o příjimech ....

a co se týká FERMI ... se samotným výkonem až takový problém není a nebyl, problém je s efektivitou a GTX 580 stále na efektivitu konkurence nestačí, navíc nestačí ani výkonově na rok starou HD 5970, která i ve slabší verzi je stále s přehledem nejvýkonější GK na trhu ... navíc HD 6950/6970 budou mnohem blíže a nebezpečnější než HD 5850/5870 vůči GTX 470/480 a pak je tu HD 6990, pokud NVIDIA chce AMD konkurovat v high endu, musí vydat dvoučipovku - stejně jako musela vydat 9800GX2, ale pořád bude ve značné nevýhodě kvůli velikosti a celkové efektivitě svých čipů ... nevím kolik toho víš o Cayman, ale pokud víš alespoň něco, sám musíš uznat, že FERMi GTX 580 jako spotřební herní grafika zaostává ve všech ohledech a při podobném výkonu rozhodují věci okolo a ty ve prospěch FERMi GTX 500 zrovna nehovoří ...

Nějaké velké chytání dechu s GTX 500 nehrozí, v mobilním segmentu se těžce projevuje neefektivita FERMI navíc mobilní HD 6000 půjdou brzy na trh, pak je tu nezanedbatelné nebezpečí ze strany FUSION, které NVIDII může odříznout značnou část odbytu grafik nemluvě o nové Intel platformě s výkonými GPU v CPU - nikdo už nebude potřebovat samostatné low endové grafiky, tak jak je známe dnes a nejvíce utrpí právě NV ... GTX 580 a HD 6900 jsou segment, který nemá příliš velký význam, pro celkovou situaci. Jen se o něm hodně nakecá ...

Jinak o tom, jestli NVIDIA chytne druhý dech rozhodne 28nm genrace grafik a upřímně řečeno, je velmi předčasné hovořit o výkonech. Něco podobného jsme tu měli už s FERMi a nějak to nepdopadlo, takže já už tomu věřit nebudu. Já navíc mám vážné podezření, že ani 28nm výrobní proces se TSCM zrovna nevydaří - klíčoví lidé jsou u AMD-Globalfoundries. Navíc dokud neznáme schopnosti a výkony skutečné nové 28nm architektury a AMD, těžko hodnotit, zda NVIDII bude k chycení druhého dechu stačit třeba i 3x nárůst výkonu a účinnosti nové geenrace FERMI (Kepler).

Možnosti ani to, že se NV konečně věci vydaří nezatracuji, ale ani nepřeceňuji, současná situace jak na poli vývoje GPU, tak obecně na poli výroby a dalších věcí, nesvědčí ve prospěch NV a samo chování vedení NVIDIA je občas destruktivní .... Navíc pokud se začne prosazovat skutečný standard na GPGPU poli (OpenCL), což je dle mého nevyhnutelné, splaskne bublina jménem CUDA a bude tu další problém, byť nepředpokládám, že by se tak stalo dříve jak za 2 roky ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 04:33:20
avatar
ale on se bavil o zisku a ty si naopak zacal o prijmech...at tak nebo tak, na to jakej je tenhle rok pro ni mizernej tak je to uspech, zvlast proti minulymu ctvrtleti...

gtx580 momentalne za nicim nezaostava...ma vykon temer jak hd5970 s tim ze v novejsich dx11 hrach ji casto prekonava (dirt2, stalker, metro...), spotrebu ma lehce vyssi v zatezi, ale o to stejny je uspornejsi v klidu oproti hd5970 a cenu ma o 3000 nizsi. jak na tom bude hd69xx se teprve uvidi, zatim na trhu neni a jeste minimalne mesic nebude. a to si nam jeste tyden dva zpatky tvrdil ze gtx580 bude maximalne jako paper launch, ze nikdy ty karty nejsou a dostupne budou az pristi rok a naopak hd69xx mame cekat uz nejak na konci pristiho tydne...
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 17:56:55

Taky mi to zkazilo náladu .... čekám na 6970 a je-li to pravda objednám 580 ještě dnes,jakmile prolezu internet ....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 20:38:16
avatar
Tak to nemyslí vážně s tou 6990.Ti mě pěkně zase nasrali.Není mi vůbec jasné,proč se jako zlevňuje 5970,která už není dostupná.Že by sračky ala Nvidia?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 614x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 405x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6