Na základě rozhovorů s nedávno propuštěnými lidmi z AMD je prý jasné, že i SONY sází na AMD.
Magazín FORBES přišel se zajímavým zjištěním. Tedy kromě znovuobjevení Ameriky, kdy na základě rozhovorů s propuštěnými zaměstnanci AMD potvrzuje, že AMD mělo zájem koupit NVIDIA před tím, než se rozhodlo pro ATI.
Nedávno propuštění významní lidé v AMD prý prozradili, že AMD ovládne konzolový trh, když bude dodávat své grafické čipy nejen do Wii U, kde je již potvrzena, ale i do nového Xboxu, což je dnes už spíše veřejné tajemství, ale údajně už je i ruka v rukávě o dodávkách do nového PlayStationu od Sony.
Tam by AMD vystřídalo NVIDIA, která by kompletně vypadala z konzolového herního grafického trhu, což by mohlo mít vážné následky i v segmentu PC grafik. Nové hry jsou a budou vyvíjeny multiplatformě, to znamená, že jejich engine budou vyladěny jak na konzole, tak na PC a to nejlépe tak, aby tvorba portů pro všechny platformy byla co nejjednodušší. No a protože v herních konzolách budou čipy AMD, automaticky budou hry na čipy AMD optimalizovány, což by mělo AMD poskytovat nemalou výhodu a také značné ušetření práce na optimalizacích pro PC.
Poznámka by DD: O tom, že AMD je zdaleka nejpravděpodobnější dodavatel GPU pro všechny nové velké konzole, neslyšíte ode mě zdaleka poprvé. Už je to zhruba rok a něco, co jsme toto téma nadhodil poprvé na základě vývoje trhu. A zatím to vypadá, že jsem to odhadl dobře a to i s důsledky. Vidím jedinou potencionální proměnnou, a tím je právě SONY. Ta má velké problémy s konkurenceschopností, prodělává a celý PS3 je prodělečný podnik. Podle mě ještě není vůbec jisté, že SONY nějakého nástupce PS4 vůbec vydá! Samozřejmě nepochybuji ani na moment o tom, že na něm pracuje a určitě už má několik vývojových platforem. Stejně tak je hodně pravděpodobné, že používá právě GPU od AMD. Každopádně pro AMD by to byl historický a velmi důležitý úspěch, který bychom pocítili i na PC (pozitivně i negativně). Slušné příjmy z dodávek GPU do konzolí by zajistily peníze i na pokračující vývoj výkonných GPU. Otázkou je, jak se s touto situací vypořádá NVIDIA, která by měla opravdu velký problém s tím, když by hry byly v základu optimalizovány rovnou pro AMD. Netroufám si říci ani odhadovat, jak velký by to skutečně byl problém. NVIDIA by pravděpodobné obsazení konzolového herního grafického trhu společností AMD potřebovala vyvážit skutečně velkým úspěchem na poli klasických GPU. Naše očekávání a naděje jsou vkládány do zpožděného nástupu KEPLER grafik, kde se NVIDIA hodně v mnoha oblastech od AMD poučila, což snad sami už brzy uvidíte a budeme vám moci prozradit a ukázat.
Zdroj: Forbes
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|