Na základě posledních událostí kolem fyzikálních engine, přichází AMD se svou iniciativou.
Realistická Fyzika ve hrách apod., je velkým tématem posledních dní. Nejaktivnější na tomto poli je zejména společnost NVIDIA, která si koupila PhysX, avšak jí nepřináší kýžený úspěch. Realitou je, že společnost NVIDIA se k PhysX postavila tak, že se to většině vývojářů nelíbí. Samotný fakt, že PhysX je primárně pro akceleraci přes grafiky (navíc jen NVIDIA), odsuzuje řada špiček v herním průmyslu. Poslední aktivity NVIDIA kolem PhysX, kdy zakázala jeho akceleraci, pokud systém detekuje v PC ještě grafiku ATI, byl odsouzen všemi. PhysX je nadějný systém, přesto nad jeho budoucností visí otazník – není otevřeným standardem, má spoustu omezení, není podporován pod OpenCL, je záměrně špatně optimalizován pro vícejádrová CPU a to mu rozhodně v rozšiřování nepomáhá. V současnosti PhysX využívá asi 27% nových her. Za ním v závěsu se drží HAVOK, ten je naopak skvěle optimalizován pro procesory a zvládá v podstatě to samé ve větším měřítku, což dokazují mnohé hry, jako PhysX. Funguje na všech platformách včetně herních konzolí. Jako takový existuje dokonce i v betaverzi pro OpenCL. Je však placeným engine a v současnosti zaujímá zhruba 22% podíl ve hrách.
Společnost AMD nás s vydáním HD 5000 grafik upozornila na toho třetího vzadu. Tím je Bullet fyzikální engine. Ten v současnosti využívá zhruba 11% her, což není málo. Jeho hlavní výhodou je, že je skutečně otevřeným standardem. Je totiž OpenSource a už dnes je i přítomen pod OpenCL. A protože společnost AMD jde cestou standardů, plně podporuje OpenCL i vše, co pod ním běží, tedy i Bullet. A protože AMD nechce nechat poslední aktivity NVIDIA bez odezvy, přišlo dnes se zajímavým oznámením.
Společně s firmou Pixelux, bude OpenSource Bullet fyzikální software dále vyvíjet. AMD se nechalo doslova slyšet:
Naši konkurenti sami připouštějí, že jejich fyzikální software nebude fungovat na fungovat na jiném hardware než jejich. AMD společně s Pixelux chce umožnit naopak otevřenou podporu fyziky na OpenCL a DirectX11 zařízení a tak zastáváme zcela opačný přístup.
AMD podporuje vývojáře, aby plně využili možností technologie ATI STREAM, která dnes obsahuje jako multijádrové procesory, tak vysoce paralelní funkce grafických karet ATI Radeon. AMD také usiluje o podporu Bullet fyziky přímo přes DirectCompute API DirectX11.
Společnost Pixelux pak chce zajistit, že jejich technologie (DMM) mohou využívat různé výpočetní zdroje, bez omezení a blokování některých platforem. Pixelux je firmou, která vyniká v oblasti simulace fyziky materiálů metodou konečných prvků. Svůj dlouhodobě exkluzivní systém DMM nabídne v nové verzi do Bullet fyzikální engine, který je šířen pod licencí Open Source. Kombinací toho, co umí Bullet a co jí dodá nový DMM, bude fyzikální engine, který poběží pod OpenCL, bude licencovaný zdarma a nabídne špičkovou fyziku chování mnoha materiálů jako je zdivo, kámen, kov, dřevo, nebo i rostliny atd. Posuďte sami, co DMM systém už dnes umí a to nová verze teprve přijde!
Ani HAVOK, ani PhysX nemají v současnosti zdaleka takovou fyzikální simulaci rozpadu materiálů. Systém DMM společnosti Pixelux už dokonce ve hrách použit byl. Až dosud byl ale placeným.
Samozřejmě protože OpenCL podporují i grafické karty NVIDIA, poběží Bullet s Pixelux DMM automaticky i na nich. Stejně tak by ale měl běžet na procesorech. Není třeba zdůrazňovat, že přístup AMD k fyzice je v přímém rozporu s tím, co předvádí NVIDIA se svým PhysX, pro kterou není skutečně otevřený fyzikální standard Bullet ničím vítaným, protože je přímou konkurencí k jejímu PhysX, které se však takto pokročilou simulací desktrukcí v žádném případě chlubit nemůže. Bullet však díky technologii firmy Pixelux získá opravdu hodně zajímavé vlastnosti navíc zdarma a díky optimalizacím pod OpenCL, existenci jako Open Source a podpoře firmy AMD, která se jej dokonce snaží protlačit i pod DirectCompute DX11 API společnosti MS, tohle může být velmi silná zbraň proti PhysX i HAVOK. Jak jsem už dříve sliboval, na poli herní fyziky bude ještě veselo. Je dobře, že AMD rozhodně hlavu do písku před fyzikou nestrká, jak by se některým mohlo zdát a myslím, že jeho přístup k podpoře otevřených standardů a dokonce rovnou jako opensource, hodně herních vývojářů i koncových uživatelů s nadšením přivítá.
kdyby o tom NVIDIA a jejím PhysX pořád nemlela, tak se věci hýbou kupředu stejně. Upřímě řečeno fyzika se vyvjíjí pořád a openCL a Bullet by tu byl i běz PhysX. Fyzika ve hrách nikoho moc netrápí spousta her má vlastní fyziku a těžko proti ní mít výhrady, ve skutečnosti nikdo (kromě NVIDIA) nepotřebuje honit fyziku přes grafiku ... na vše stačí CPU a pořádná optimalizace ...
Samozřejmě je tobře, že zde bude otevřený standard, který bude možné využít pro vše a bude mít zajištěný nějaký vývoj. Kdyby byl součástí i DirectX, byla by to pecka ... bojím se, ael že fyziku ve hrách bereme tak trochu jako samozřejmost a možná bychom si jí ve hrách ani nevšimli, kdyby nás na ní někdo neupozorňoval ...
Ehm..
Nahodou je ale PhysX zatim to nejlepsi,co se tyka prave fyziky ve hrach.A kdyz je dobra,tak se holt musi honit pres grafiku,protoze jak ty sam urcite vis,ji procesory nezvladnou v rozumnem case spocitat.
Me se to libi,klidne bych uvital i nejaky aut. simulator,opravdu poradny jizdni model,poskozeni,to by bylo neco,no ne
žádné pravé fyziky pod PhysX jsem si doposud nikde nevšiml. Zatím to byly jen bezcenné vizuální cancy (případně ještě ještě bezcennější "demáče"), které neměly na hru a hratelnost sebemenší vliv. Až budu moci odpálením jednoho SRAWu do baráku - samozřejmě do jasně staticky definovaného místa (který se následně poskládá jako domeček z karet) odrovnat celý squad, který se v něm skrývá, pak to teprve bude ta pravá fyzika podle mého gusta.
On vlastne podotkol nato, ze na tom ked na sacred 2 buchnes do zeme a mas okolo kamienky nie je zapotreba nejakej uzasnej fyziky. Taktiez para u Batmana. Totalne primitivnavec ktora sa zenie cez physx. On chce aby to nejako zasiahlo hratelnost napr. pri hadzani granatov skakani z vysky a pod. Alebo ked strely do muru ked padne tak zomries. To je pre mna fyzika a nie lietajuce letaciky okolo...
No dobre,to ja bych chtel ale taky
Jenze ty porad nechapes,ze to nejlepsi,co tady zatim je,ma nVidia pod PhysX.
Az Ati (nebo kdokoliv jiny) udela neco lepsiho,pak mile rad vyzkousim,ale zatim tu pises pouha prani
On hlavně nechápe, že je obrovský rozdíl mezi tím co umí fyzikální engine jako takový a tím, co všechno a v jaké míře implementují programátoři do hry.
Můj příspěvek pointu má, ať jsi už napsal "právě" nebo "pravé". Fyzika použitá čistě na vizuální "orgie" (to píšu schválně v úvozovkách, protože ty efekty opravdu nejsou nic extra na to, že jsou offloadovány mimo CPU) mi nepřipadá jako nějaká extra vlastnost, kterou bych musel mít.
A ještě k té poznámce o nvidii a její vině - já to vidím tak, že se zde ohledně fyziky rýsuje velmi pěkná paralela s nedávno proběhlým bojem blu-ray vs. HD-DVD. "Vítěz" je sice už známý, ale zákazník prohrál a reálným komerčním vítězem se stalo prastaré DVD. A Nvidia se chová přesně jako jedna strana "modrolaserového" sporu - ve svém krátkodobém a partikulárním zájmu torpéduje celý vývoj. Pokud to nebylo jasné doposud, tak po jejich posledních změnách a locknutí na jejich GPU je to více než patrné.
A poslední věc - hratelnost: pokud bude fyzika omezena na vizuální efekty, tak se hratelnost zcela jistě nezvýší. Pokud bude plnohodnotně zapojena do herního engine, tak hráčům automaticky vzrostou herní možnosti (zde mi nedá nepřipomenout prastarého Dooma a jeho vybuchující barely, které se při výbuchu posouvaly a bylo lze jimi zábavbě likvidovat Impy - podotýkám: Doom běhal relativně obstojně už na i386DX) a tím i hratelnost. Bohužel dnes se (i díky nvidii) dělají hry pitomé, ale o to "krásnější" - viz třeba stupidní Crysis.
Na zaciatku buduceho roku ma vyjst hra myslim The Void a tam by mal byt pouzity GPU@PhyX, ktory by mal ovplyvnovat aj hratelnost. Takze uvidime. Uz sa asi budem dost opakovat ale rozdiel medzi GPu@PhysX a Havokom je ten, ze Havok pouziva mnostvo veci stale naskriptovanych. Sacred 2 mozno podla vas vyzeral tak ako ze dala ta fyzika nakodit aj cez CPU ale problem je v tom ze vyvojari tam dali niekolko tisic objektov schopnych interagovat s okolim, bola tam simulacia vetra, zmeny pocasia. Vela veci ktore sa s PhysX pocitali a aj ked sa vam to nezda dnesne CPU to spocitat nemozu stihat. Nie v takej kvalite. Pokial sa na to pozeras iba z pohladu hratelnosti tak ano mas pravdu ze v tejto hre bol PhysX pouzity iba na efekty ale dost to ozivilo prostredie a z hry som mal dobry dojem. Proste pripadala o dost zivsia ako ine podobne hry. Mimochodom okrem The Void(alebo Dark Void uz si nepamatam) vide na buduci rok AVP 2 a ten bude tiez postaveny na GPU@PhysX. Mozno prave nova generacia kariet posunie hernu fyziku na dalsi level vdaka vyrazne vyssiemu vykonu, ktory na CPU mat najblizsie roky nebudes. Ja by som sa nechal prekvapit. Hovorit o nejakej technologii s takym despektom len preto, ze mam nejaky citovy odpor k firme ktorej patri, fakt nechapem.
Tomu snad ani DD sám nevěříš - tady je porovnání http://www.youtube.com/watch?v=A3Edh3w92F4 a batman http://www.youtube.com/watch?v=6GyKCM-Bpuw&feature=player_embedded - Batmana už jsem dohrál a to co jsem viděl na tom videu, tak mi z toho málem spadla čelist - u red faction to sice vypadá pěkně, ale i takový crysis to měl před roky.
No neviem ci si naozaj hral Batmana ale jedine z coho mi pri hrani celust teda nepadala bola prave (ne)pritomnost ... Tu som si vsimol akurat pri vysoko "realnej" pare ktora bola naozaj nasmiech alebo pri papieroch ktore sa spravali jak suche listy zo stromov Ak ma byt toto fyzika buducnosti tak radcej ostanem pri havoku a Red Factione
Video s PhysX a novym batmanem vypada vskutku uchvatne, ale proc jenom mam dojem, ze nVidia pouze odstranila efekty ze hry ktery tam puvodne byli a nemuseli bejt ani pocitany PhysXem... tak treba para a kour, obevuje se ve hrach odjaksteziva, nekdy hure, nekdy lepe, da se naprogramovat bez PhysX, litajici listy a litajici papiry, videno uz v dobach davno pred PhysX(bohuzel si nemuzu vzpomenout na jmeno one hry, ale mel jsem to na CD k tehdy tistenymu casopisu Gamestar, cca rok 2000 byla to tomb raiderovka ve meste, s mlacenim/strilenim atd urban neco, bohuzel uz si opravdu nevzpomenu). Dalsi vec, odpadavajici kousky omitky pri narazu protivnika/projektilu? pokud si vzpominam na hru Matrix: Path of Neo(hrozna pi*ovina) tak tam to bylo velice hezky zpracovany a o physX jeste nebyla ani myslenka kdyz to vyslo... atd atd atd, proste veskery tyhle efekty, ktery tam pridava PhysX se daj uplne v klidu udelat i bez PhysX primo v kodu hry.
Puvodni zamer proc Ageia PhysX vytvorila byl ten, ze se programatori takovejhlema vecma nebudou muset uz v zadny hre vubec zabejvat, zadaj jen par kratkejch prikazu, a ona HW karta je tam na zaklade tech par jednoduchejch prikazu sama implementuje... bohuzel, to co dneska vidim jako predvadecku unikatniho SUPER IMBA fyzikalniho engine jsem tady videl uz pred deseti lety(viz litajici listi)
a v tom to právě je - proč používat "kanón" fyzikálního engine na takové podřadné (a dostatečně dobře skriptovatelné) nesmysly? Ono to totiž tkví v tom, že PhysX je proprietární, a tedy jej nelze použít obecně (protože potom by ta hra např. na ATI nejela vůbec) na zásadních objektech ve hře typu rozbitelný dům.
Víte vůbec, co je to reálná fyzika? To není to, že se může rozbít kde co, tomu se říká interaktivní chování prostředí. Reálná fyzika je reálné chování prostředí (voda, vzduch, mlha, zdi, zem, .....) v interakci s tím co se děje ve hře. Ale určitě to není naskriptované chování dřevěného plotu kdyz se do něj střelí, toto opravdu reálná fyzika.
jenže tohle spolu souvisí. Když tankem nebo SRAWem vystřílíš všechny nosné zdi baráku - co se stane v reálu? Dům spadne. Ve tvém "interaktivním prostředí" zůstane pár cihliček v rožcích domu a dům si stojí jako by nic. Je to tedy pravé interaktivní prostředí? Není. Můžeš jít dále, a naskriptovat pád celého domu, jenže ten dům se ti poskládá pokaždé jinak, když mu ustřelíš 2 protilehlé rohy nebo dva sousední rohy. A poskládá se jinak, když odpálíš C4 uvnitř - a tohle už jednoduše nenaskriptuješ.
Nechci z her dělat simulace pro statiky , ale interaktivita prostředí jde ruku v ruce s reálnými (nebo alespoň relativitě se blížícimi) fyzikálními podmínkami. A až to bude, to budete čubrnět, jak budou nové hry zase o dost zábavnější, protože budou poskytovat opravdu reálný (nebo alespoň o hodně reálnější) model.
Skoda ze takovahle realna fyzika o ktere se bavis neni videt ani v jedne hre(at uz s havokem ci physXem), a o tom je preci cely spor ze physX oproti konkurenci (zatim) predvadi jenom to co se da napsat normalne nebo par kravin(para, odletujici kousky atpdb.) oscriptovat, NIC VIC....
Takže budeme zastávat názor, že je lepší vše naskriptovat? To asi ne. Prostě nejde najednou přijít a říci, že 100% prostředí hry bude s reálnou fyzikou. To prostě musí přijít krok za krokem. Však všichni ti programátoři se to taky jen postupně učí. Dnes třeba implementovali reálné chování páry (věc spíše na efekt ale budiž), reálně odlétající kousky zdí, zítra někdo jiný příjde s další věcí a tak postupně. Prostě postupně přejít z naskriptovaných věcí na jejich reálné chování.
P.S. A ne tady prohlásit jak někdo, že 5 let stará hra měla vynikající fyziku. Možná vynikající a takovou kterou utáhne v pohodě CPU, ale proč ji utáhne? Protože je to 100% jenom skript za skriptem. Ale to přeci není cílem fyzikálních enginů dneška.
Ja jen rikam at PhysX ukaze co umi, jestli umi to same co se da v poho napsat do kodu hry ci do skriptu a zaroven neprinese zadne casove a provozni uspory tak to neni nic cemu bych mel fandit natoz si kvuli tomu kupovat grafickou kartu od nV, a jestli tomu co pisi nerozumis tak si to PLS parkrat precti nez neco napises.
PS: Pochop ze dokud budou techniky a efekty a spotreba PC srovnatelne jak u physx tak havoku a ostatnich tak physX je pro mne marketingove sajze(ja nerikam ze pocitani fyziky pres GPU je mrtve - rozhodne potencial to ma, ja se bavim o physx a pristupu nV k trhu), az "neco" predvede pak reknu ANO a dam za pravdu fanouskum jako jsi ty, ale ja se bojim ze se to nikdy nestane...
Dal by som tomu cas. Buduci rok na zaciatku vychadzaju hry ako Dark Void a AVP2 s dalsou podporou GPU@PhysX tak uvidime ako to bude vyzerat. A naco sa naozaj tesim je ak pride fyzika na urovni na ktoru bude treba Fermi. Ale to uz predbieham o mozno aj rok, dva ak nie viac....
Konečně někdo rozumný a dělá to provšechny bez ohledu kdo má jaký hardware. To se mi opravdu líbí co AMD dělá. NVIDIA by se opravdu mohla učit. Už to vidím pokud opravdu LucidHydra bude fungovat jak se říká, tak NVIDIA bude stejně furt protláčet SLI, ale AMD řeklo nám je to jedno my vezmeme to co bude lepší. To je opravdu přístup.
treba by takovahle hra na toto tema udelala radost vsem NVidia zakaznikum....:-) momentalne nejlepsi marketingovej tah co by mohli udelat. Harkoneni - AMD, Atreidove - Intel, Ordosove -NVidia....
Pravda je taká že ATI si svoj vlastný fyzikálny engine jednoducho nemôže dovoliť. Preto podporuje rôzne Open Source statnadry Keby prišla napr za vyvojarmi Batmana a s tym že chce aby dali do hry jej exkluzivny fyzikálny Engine tak by ju vysmiali a este aj niekam poslali....ja si myslím že PhysX je fajn a bez podpory NV by nebol ani v Batmanovy ani v Mirrors Edge ani nikde inde... a situácia by bola rovnaká ako je teraz..vsade by bola aj tak len osekaná CPU verzia. A ako poznám ATI pokiaľ by spravila poriadny ovládač pod ktorým by ten PhysX fungoval prebehli by roky
AMD je väčšia spoločnosť ako nVidia. ATI neexistuje od 2006. Keďže Batman je extrémne overrated hra nevidím dôvod prečo ju hrať (3 hodiny mi stačili). S Catalyst nemám pod Windows žiaden problém (linux je iná káva). Mimochodom pokiaľ Physx nepodporí Intel alebo AMD, tak PhysX je bez budúcnosti. Vývojári predsa nebudú vyvíjať herný titul pre 35% graf. kariet (pokiaľ im to nVidia priamo nezaplatí, a nVidia na zaplatenie všetkých hier proste nemá $)
No, každý ma iný vkus.
V poslednej dobe ma najviac zaujalo Sims3, Halo3:ODST, Empire: Total War, IL-2 Sturmovik: Bird(s?) of Prey a zopár ďalších hier. Ale hrateľnosťou sa CS:S a ďalším klasikám zatiaľ nič nevyrovná. Jediná hra ktorá ma baví aj po 5 rokoch od vydania. Neskutočný žrút času preto hrám iba cez vianoce
a proc ne? ja treba wacrafta 3 hraju porad a ten ma uz taky nekolik let a porad je to nejlepsi strategie, at uz na obycejne fighty na mapach tak i treba dota.
Pokud bude nVidia platit vyvojare za podporu PhysX a majitelum svych karet (pochopitelne) tim nabidne lepsi fyziku,tak s tim nemam problem, co se vam porad nezda? At si Ati vymysli/odkoupi neco jineho a at si to prosadi.Pokud bude lepsi,tak jedine dobre.
Je to navic, tedy pro "nas" zadarmo.. nas,kteri muzou a chteji vyuzivat lepsi fyziku (PhysX),vas ostatni do toho nikdo nenuti,tak na co si tu porad stezujete
Proč by ATI něco kupovala? Pokračuje jen v svém zavedeném stylu. Do nějakých nových technologií se nepouští, protože takový vývoj je moc drahý, jen čeká jak se to vyvrbí a pak po tom teprve šáhne. Dnes dokonce šáhne po tom, co je zadarmo. Ale proč ne. Když je hodně "blbých" co raději programují zadarmo než aby si něco vydělali tak proti gustu žadný dišputát.
No ale davat milioniky na podporu Dirtu 2 si moze dovolit,to je zaujimave Ja si skor myslim,ze AMD vie, ze samo vlastnu fyziku nepretlaci a preto samo ziadnu nevyvija,narozdiel od NV ktora ma physx ale vsetci nezaujati vidia,co s nim robi ...
kde je DD to tvoje 9 z 10 her pouziva havok, kterym ses tady jeste snad mesic zpatky tak porad ohanel? hlavne ze je teda physx mrtve
havok je zastaraly a kdo vi jestli se vubec jeste vyviji (jako ze by mel, ale zatim uz dlouho nic). physx pres grafiku se zatim poradne ukazalo jen v par hrach, ale nvidia ho masivne podporuje, vyviji a pomaha s jeho implementaci do her. a o bulletu se vetsina lidi dozvedela az z prezentace poslednich ati karet. hlavnim autorem je sice clovek co delal na havoku, ale v kolika AAA hrach se tedy opravdu vyuziva?a v jakych?ma se prej vyuzivat jen v nekolika titulech na ps3 a pak ve hrach od rockstaru. dema sice vypadaji pekne (az na tu gumovou chaloupku), ale chci videt neco teda v realne hre. physx dema taky vypadali pekne, ale ve hre sme to jeste nevydeli...
Bez tých akcii by nebola GPU verzia PhysX nikde teda pre majitelov ATI kariet by sa nič nezmenilo. Všade by bola len osekaná CPU verzia. ja si myslím že sa okolo toho robý toľko humbuku len preto že ATI fanboys zavidia physX NV.
PS: SI tu snáď nemyslíťe že po uvoolnení PhysX od NV by sa všetci hned hrnuli do vytvarania hier s GPU physX..to je proste blud!
Bez odkoupení Aegie NVIDIÍ by fyzika ve hrách byla ještě minimálně 2 roky pořád na stejné urovni jako před 3 roky. Prostě fyzika by se nijak speciálně neřešila.
.....takže 4-jádro mi bude na hovn. ;), nakonec Mafie2 vyjde v létě--důvod: se na konci zimy najdou u nvidie penízky a začne se roubovat.....ba néé asi jsem pessimistic
Podle mě to nevypadá vůbec špatně.Ještě to nacpat do her a jsme šťastní jak blechy.ATi má velmi dobrý přístup k fyzice a jsem rád že podporuje i jinou než HAVOK.
Až to uvidim v nějaké hře tak potom můžem říct, že je tu konkurence pro physX.
Sice to nevypadá zle, ale některý ty videjka mi přijdou tak trochu umělý.
Budu vděčný čemukoliv co smete physx a s ním omezující chování nVidie. A věřím tomu, že něco příjde. To co předvádí nVidia škodí PC hraní a nahrává konzolím - to musí uznat i nVidiot.
Nejsem NVidiot (Ati4850) a neuznávám...
Každá revoluce ("co smete physx a s ním omezující chování") vede jen k chaosu. Jediné co vede kupředu je systematický vývoj bez buzerace a diktátu (kdo bude řídit kdo bude "smeten" a kdo ne? Nějaký "lid"?) a to i za cenu tohoto štěkání na měsíc (marketing NVidie).
Musíš, musíš a musíš !! Já o revoluci nemluvil. To, že by physx ze dne na den zmizel je nemožné, ale i kdyby tak ta díra se velice rychle zaplní - a žádný chaos nebude. Děláš ze mě většího revolucionáře než jsem . "smete" - má význam "časem (klidně i v horizontu měsiců-na úrovni tvorby her) nahradí". Ale ty nemáš rád absolutní hodnoty jako "každý musí uznat atd." viď ?
edit: tu poslední větu bys uznat mohl, není na ní nic nelogického - vybírat grafiku podle značky a né podle výkonu, strachovat se jaký hry že mě půjdou hůř atd. je nahrávání konzolím a oslabuje už tak oslabený fajnšmekrovský PC hraní (strategie a opravdové simulátory).
Vies si predstavit ze by si nieco kupil za tazke prachy a potom to ostatnym ponukol zadarmo?
EDIT: Inak samozrejme nesuhlasim s krokom NV s tym ze vypne PhysX akceleraciu ak najde v kompe AMD kartu. Je to dost podraz a nechapem to pretoze toto bol predsa sposob preco si niektori hraci vlastniaci AMD kupili starsiu NV kartu kvoli tomu. Ved to im predsa iba pomahalo dopredavat starsie modely GPU. Fakt je to pre mna prekvapenie.
No jo. Uvidime kedy tato bitka skonci a s akym vysledkom. Pootm mozme polemizvat kto z nas mal pravdu aj ked teraz obaja iba hadame ako to cele skonci.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!