AMD potvrzuje že Radeon RX 6000 podporuje Ray Tracing ve hrách, pokud dodržují standardy. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 03 November 2020
altPodporovány nebudou odchylky od standardu, jako NVIDIA Ray Tracing v některých hrách.

 

 

 

Jak víte, některé hry obsahují prvky Ray Tracing, nebo jsou dokonce ve speciálním režimu celé dělané Ray Tracingem (Quake II RTX nebo Minexraft RT). Ačkoliv samotná technologie je koncept známý a běžně používaný desítky let, díky marketingu NVIDIA si nyní mnozí myslí, že jej vymyslela NVIDIA a první grafiky které jej podporují jsou RTX 2000 :). Samozřejmě ve skutečnosti NVIDIA rozhodně Ray Tracing ani vzdáleně nevymyslela. Grafiky a procesory akcelerují a podporují Ray Tracing mnoho generací. A je to metoda velmi běžně používána v mnoha odvětvích IT a multimediálním průmyslu poslední dvě dekády. NVIDIA pouze přišla s největší propagací tohoto zlatého grálu počítačové grafiky, protože potřebovala propagovat jisté aspekty své tehdy nové generace grafik.

To neznamená, že by RTX 2000 nebyly zajímavým posunem v oblasti HW akcelerace Ray Tracing. Díky speciálním výpočetním jednotkám nabídly mnohem vyšší výkon v této oblasti, než běžná GPU/CPU řešení před nimi. Ovšem jak se ukázalo, na praktické použití ve velkém v reálném čase, je stále ještě výkon hodně nízký. A tak v moderních hrách se bude Ray Tracing používat jen na některé dílčí prvky a rozhodně ne v žádném velkém rozsahu, natož aby v dohledné době nahradil rasterizaci. Jednoduše grafické karty nemají dost výkonu a mít ho ještě řadu generací nebudou. Ovšem nová generace grafik je nepochybně významným posunem, takže v některých hrách ten Ray Tracing opravdu uvidíme.

NVIDIA v uplynulých 2 letech bohužel zdaleka nesplnila, co slibovala na tomto poli. Podpora ze strany her zůstala jen u několika málo titulů, neobjevila se v mnoha z těch, kde podpora byla původně slibována. A v těch, kde se objevila, tak tomu bylo dodatečně a s takovým zpožděním, že všichni už ty hra dávno dohráli. Dá se říci, že pokud NVIDIA sama neinvestovala svůj čas a vývojáře, tak samotní herní vývojáři sami od sebe neměli žádný zájem Ray Tracing do svých her implementovat. A z dobrého důvodu. Kromě RTX 2060/2070/2080 série karet, kterými disponovalo velmi malé % ze všech PC a konzolových hráčů, kteří měli ke hře přístup, žádný jiný hardware nemohl z Ray Tracing efektů použitelně v těch několika hrách těžit. Takže nemělo smysl se jimi zabývat. Pro vývojáře to byla jen ztráta času a peněz, kdy obojího je při vývoji her málo a radši to věnovali vývoji jiných aspektů svých her. Díky AMD se ovšem tohle teď mění.

AMD RDNA 2 architektura není jen na nových desktopových RX 6800/6900 grafikách, ale je hlavně také v nové generaci konzolí. A umí HW akcelerovat RayTracing, jak to dosud nabízely jen NVIDIA RTX grafiky, takže konečně má smysl, aby nové hry disponovaly touto technologií, byť v omezeném rozsahu. Využít toho v praxi totiž bude moci mnohem větší skupina hráčů, tedy miliony a brzy desítky milionů hráčů konzolí a také majitelé výkonných PC grafik. Vzhledem k tomu, že AMD je hlavním výrobcem GPU, pro kterou se tedy budou nové hry optimalizovat a dělat, je klíčové, jak se k Ray Tracingu ve hrách postaví.

  • AMD plně podporuje standardy v rámci DirectX a Vulkan API

Otázkou tak bylo, jak a zda bude Ray Tracing v existujících i nových hrách ze strany AMD podporován. Nyní máme oficiální odpověď. AMD se hodlá této oblasti ještě podrobněji věnovat později, nicméně co říká teď jednoznačně, že podporovat bude jen průmyslové standardy.

Takže Microsoft DXR API a nové VULAN RayTracing API, obojí plně podporuje a pokud budou hry využívat tyto technologie, bude na RDNA2 grafikách vše fungovat. AMD ale důrazně vyloučila podporu rozšíření a dodatečných úprav třetích stran. Tedy konkrétně některé úpravy ze strany NVIDIA a jejího RTX, které prostě pojedou jen na NVIDIA grafikách. Příkladem takto modifikovaných her je Quake II RTX nebo Wolfenstein Youngblood, které se od DXR/Vulkan RT standardů v určitých věcech odchylují.

U dosavadních ale i nových her, kde je průmyslových API standardů používáno správně a dle specifikace, tam bude akcelerace Ray Tracingu na nových RDNA 2 grafikách AMD fungovat a vše bude plně podporováno. Samozřejmě z hlediska vývojářů se dá očekávat nasazení Ray Tracing efektů tak, aby je zvládly i nové konzole Xbox X a PS5, které jsou RDNA2 architekturou od AMD také vybaveny. AMD brzy o této oblasti řekne více. Prozatím to vypadá, že výkonově s aktivními RT efekty, je v současných hrách Radeon RX 6000 série někde mezi TURING a AMPERE, což na první generaci HW akcelerovaného RT řešení od AMD, není vůbec špatné. AMD implementovalo Ray Ackelerátory přímo do CU, takže NAVI 21 s 80CU má 80 Ray Akcelerátorů.

Více podrobností se o tomto tématu dozvíme brzy. Ovšem neočekávejte nějaký masivní nástup Ray Tracing her. Ve většině bude používán jen okrajově, hlavně pro stínování a světelné efekty a odrazy. Vše ostatní tedy drtivá většiny toho, co je na obrazovce, bude stále děláno výkonově efektivnější rasterizací. Na víc nemá v dnešních graficky bohatých a náročných hrách, současná generace GPU jednoduše výkon. Rasterizační výkon tak bude ještě dlouho tím zásadním a hlavním u herních grafických karet. Ray Tracing ve hrách je a bude okrajovou záležitostí, nicméně například pro filmovou grafiku a modelování, tam bude nová generace grafik s jejich možnostmi velkým přínosem. A je samozřejmě dobře, že AMD zásadně stojí a podporuje průmyslové standardy v tomto směru.

Jednou z prvních her, která vzniká s větším ohledem na RDNA2, je GODFALL, která kromě Fidelity FX technologií nabídne i Raytracing efekty (stínování). Používá Unreal Engine 4 s DirectX12 Ultimate včetně DXR. Pro hraní v maximálních detailech ve 4K s UltraHD texturami tahle hra přímo vyžaduje 12GB grafické paměti, což je ale pro 4K rozlišení v takovém nastavení zcela pochopitelné ....

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 21:21:16

Lol. Z informace o hardwarových nárocích Godfallu, kterou všude jinde pojali stručně, je tady zase dlouhá óda na AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:10:46
avatar
váš příspěvek je naprosto hloupý a nesmyslný. článek není o GodFall je tam jediná malá zmínka ... nikde v nadpisu není nic o tom, že by článek byl o HW nárocích té hry.

článek není ani žádná óda na AMD je to článek o tom co AMD řeklo o RT a jeho podpoře ve hrách v souvislostech. Nic víc, nic míň ...

a upozorňuji naposledy všechny. Pokud někdo ještě do diskuse napíše lež o tom, že tu píšeme ódy na AMD a jak je to tu červený a zaujatý, tak to mažu jako FLAME, první upozornění je snížení aury na 0 a pokud se to bude opakovat udílím automaticky BAN. Já tu nejsem na nějaké flameWAR zvědav a nebudu jej tady tolerovat ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:15:15
avatar
Hm, takže když někdo vyjádří svůj názor (což není lež) že článek je proAMD, tak se budou rozdávat BANy. Místo toho aby se autor zamyslel, proč to tak na lidí působí. I tak se dá dělat novinařina. Na mne článek taky působí tak, že připisuje AMD téměř veškerý kredit. Pokud to tak není myšleno, tak od toho je diskuze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:24:50
avatar
1, názor může být lež, to se nevylučuje ...

2, mě názory nevadí, mě vadí hlouposti a já tu nebudu poslouchat a tolerovat flame o tom, jak píšu pro AMD a podobné kraviny ...

varuji všechny dopředu a pokud nejste schopen diskutovat bez toho FLAME a nesmyslného názoru jak tu někdo píše pro AMD, nevím proč byste se měl diskuse účastnit ... prostě zavádím jednoduchá pravidla:

1, DD nenadržuje ani AMD ani nikomu jinému, píše tak jak věci jsou.

2, pokud má někdo jiný názor, nezakládá se na reálných faktech a platí pravidlo č.1


a můžeme se vrátit k diskusi o tématech související s tématy článku, ne o tom, jak má někdo subjektivní dojem založený na nesmyslech ... pokud to nejste schopni/ochotni tolerovat, zařídím se podle toho. Hlavně to nic nemění na faktech, o kterých píši ...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 08:39:30
avatar
Ad 1) Názor nemůže být lež. To je přeci nesmysl už ze své podstaty.
- Názor = toto, co jsem o té které věci řekl, si myslím. A že se to nemusí zakládat na správných informacích, je bohužel normální. Dneska je velmi populární dávat ve spoustě věcí na první dojem a řídit se pouze emocemi, nikoliv rozumem.
- Lež = záměrně nepravdivé tvrzení, kterým se snažím uvést ostatní v omyl / přesvědčit je o nepravdě/nesmyslu tak, aby věci vyzněly v můj prospěch.
Nicméně souhlasím, že názor TomasM je trochu rýpavý. Však taky dostal víc mínusků.
Ad 2) Názor, že píšete o AMD více citově zabarveně, než o jiných společnostech, tu má více lidí a už to tu bylo probíráno taky mockrát. A pokud budete dávat BAN každému za to, že tu vyjádří slušně svůj názor bez zbytečného rýpání (např. pokaždé, když někdo napíše o Vašem přístupu k psaní článků, příspěvky jako od TomasS nepočítám), pak tu brzy bude možná polovina diskutujících, možná ani to ne. A to není lež, to je jen můj názor zakládající se na faktu, že o Vašem stylu psaní článků se tu vyjadřovalo už hodně lidí.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 08:14:12
avatar
Po přečtení tohoto příspěvku mě napadlo jediné: "Mám to potvrzeno z vícero zdrojů"
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 18:05:07

Mě napadá při pročítání místních diskuzí "chtěl mít hospodu ale chodili mu tam lidi"
Pak ještě "strana a vláda zajistila dostatek banánů na vánočním trhu"
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 18:05:53
avatar
Koukni se na Malá velká Británie. Tam je postava Dafit Thomas, která jedná přesně podle toho co jsi napsal.
razor1966 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 17:25:02
avatar
Takže takto.
Pravidlo č1.Manželka má vždy pravdu.
Pravidlo č2.ak náhodou pravdu nemá platí pravidlo č1.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:38:25

Informace o Godfallu jsou v článku jediná nová, všechno ostatní už bylo několikrát řečené. Proto nechápu, proč se to musí pořád dokola opakovat.

Jinak od vás to je teda fakt reakce hodná dospělého člověka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:21:09
avatar
těžko to mohlo být řečené, když AMD to dnes uveřejnilo jako oficiální zprávu a o RT jsme se jinak kolem RX 6000 nic nedozvěděli ...

reakce odpovídá příspěvku na který reaguje a to se ještě držím hodně zpátky ....
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:39:57

O podpoře RT v RDNA2 se ví od března. Ve stejný měsíc AMD potvrdilo, že bude podporovat DX standard i ten nový Vulkan (tam ale nemluvilo specificky od RNDA2). Takže co je novou informací?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:46:17
avatar
to že to teď AMD oficiálně řeklo, pokud se vám to nelíbí, běžte si stěžovat k AMD a mě z toho vynechte ... já píši aktuality podle toho co se děje. Stalo se tohle, tak jsem o tom napsal.

běžte si to vyříkat s AMD když se vám nelíbí co říkají ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 08:47:49
avatar
Já to nevím tak si to rád přečtu... že to víš ty mě je tak nějak fuk.. pokud to víš, nečti to... jak jednoduché...
razor1966 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 17:07:04
avatar
Fuj zlá NVIDIA.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 17:15:08
avatar
poslední upozornění, bude BAN, můžete si tyhle výkřiky nechat jinam? Jestli ne, řekněte to hned a nebudete to protahovat ...

NVIDIA není zlá, jen někdy dělá zlé věci, ale také dělá dobré věci, jako třeba zajímavé grafiky ....
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bleju 2020-11-03 21:26:27
avatar
"NVIDIA pouze přišla s největší propagací tohoto zlatého grálu počítačové grafiky"

Kdyby s tím přišlo AMD tak je to vychvalováno do nebes, omg.

Tady to smrdí červeně.

Buďme rádi, že se něco zajímavého prosazuje do her v tomto případě zásluhou nVidia.
Seilan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 21:34:45

Souhlasím, kdyby nebyl marketing NV tak o RT neslyšíme ještě minimálně 3 generace grafik od AMD. Ať žije konkurence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:01:00
avatar
o RT se mluví posledních 20 let nejméně ...

RDNA 2 a HW akcelerací RT bylo ve vývoji dávno před tím, než AMD uvedla RTX 2000 na trh, takže bys o něm teď slyšel úplně stejně a bude se rozšiřovat do her úplně stejně, i kdyby NV ty RTX 2000 neuvedla ... AMD ne NV má RDNA 2 čipy v konzolích a tudíž s ohledem na ně jsou hry a jejich technologie vyvíjeny ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 21:59:26
avatar
já také bleju z vás některých .... tady nejde o červenou nebo zelenou, tady jde o to, že někteří jste naprosto hloupí.

Ray tracing by do her přišel tak jako tak stejným způsobem, i kdyby ho NV nepropagovala ... RDNA 2 bylo dávno ve vývoji, když NVIDIA vydávala RTX 2000 sérii, takže nevím co tu pindáš ....

kdyby NV neudělal RTX před dvěma lety, AMD by s RDNA 2 nabídlo RT teď a vypadalo by to úplně stejně z hlediska funkčnosti a hlavně rozšíření do her. Vůbec nezáleží na tom, co NV dělala nebo nedělal kolem RT, protože všechno záleží na AMD když je hlavním dodavatelem technologií pro hráče a RDNA2 je v obou velkých konzolích ...

jinak poslední upozornění. Nebudu tady tolerovat flame o tom, jak píši pro AMD apod. Ještě jednou a udílím BAN. Na flamewar tu nejsem zvědav ...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 18:53:29

No tady je pár možných řešení jak to řešit
1) zrušit diskuzi
2) zabanovat všechny co nesouhlasí
3) skrýt příspěvky s velkým počtem "-" jako to dělá jedna konkurence
4) povznést se nad to a nereagovat alergicky na každý příspěvek, ale řešit to co odporuje nějaké slušnosti
5) některý z předchozích bodů a zkusit trochu sebereflexe, někdy ty články k tomu flamu skoro vyzívají a vaše příspěvky do diskuze rovněž.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 21:18:01
avatar
1, zrušit diskusi je nefér vůči 90% kteří nemají problém diskutovat slušně a bez plácání nesmyslů ...

2, mě nevadí nesouhlas nebo jiný názor, mě nebaví ignorace faktů a prezentovaní ničím nepodložených subjektivních dojmů speciálně v případech, kdy tak reagujete na objektivní fakta a realitu někteří ...

3, jsem povznesen, kdybych nebyl, mažu a banuji bez upozornění a ani se tu o tom nebavíme ...

4, mé články k žádnému flame nevybízejí v tomto jsem velmi opatrný a dávám si záležet aby vše bylo jasné
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 19:06:38
avatar
Sebereflexe 110%. Doporučuji se podívat do oné staré diskuze co tu někdo postnul o RTX. Tam se to faktama jenom hemží.
LubiQus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 21:58:33

Nejak autor clanku "zapomnel" dodat, ze RT na AMD bude cca o 25% pomalejsi nez od NV 3000 generace.
Jinak clanek je naprosto sileny, z casti se dozvite, ze RT neni vubec vymyslem NV, pak ze NV to silene propagovalo, pak za to muze NV, ze je vse spatne a z niceho nic AMD je nejlepsi na svete a RT div neni jeho vymysl, pac kdyby byl, tak je to best of.
Prosim vas (autori), budte alespon trosicku, malickato uprimni, sahnete si do svedomi a priznejte, ze kdyby nebylo NV, tak AMD bude stejne hrozna firma jako byli oni v te nejlepsi slave, nebyla by tu konkurence, nebudou zadne nove technologie. Ja jsem rad za obe firmy, tak nebudte tak jednostranni.... ano vim, vase odpoved je jasna: my jsme radi za konkurenci ..... jo jo, jasne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:17:46
avatar
nezapomněl ... mám tam větu, že je RT výkonem asi mezi turing a AMPERE, takže proč lžeš?! (první upozornění, následovat bude BAN) ... jinak neexistují žádné objektivní finální testy, podle kterých by se něco takového dalo teď tvrdit. Musíš si počkat na 18.11. a recenze RX 6000 - do té doby výkon pod RT neznáme.

v článku není ani slovo o tom, že je AMD nejlepší na světě. Ani slovo!!!! Takže zase lež z tvé strany ...

I kdyby NV RTX 2000 a tu propagaci RT nezačalo, bylo by to jedno, protože RDNA 2 bylo dávno ve vývoji a s RT se u něj vždy počítalo. A především je úplně jedno co uvádí NV, pokud nemá své čipy v konzolích PS5/XBOX X a nejsou na to laděny hry a herní technologie ...

takže přestaňte tu s tím vyzdvihováním jedné nebo druhé a zůstaňte u faktů. To je že RT ve hrách byl minulé 2 roky jen marketing nic víc .... bez toho aby k RT HW měla přístup velká část hráčů a tedy byl v konzolích a v mainstreamu, nebyl důvod proč se o RT do her snažit. To se díky AMD a jejímu RDNA2 pro konzole a PC mění, najednou bude mít velké množství hráčů a vývojářu k RT HW přístup a bude důvod toho využít ...

ale nic z toho nesouvisí s tím, jestli NV před dvěma lety začala propagovat RT do her, protože 97% hráčů nemělo HW na to aby RT ve hrách využily, to se díky RDNA 2 v konzolích i na PC + NV k tomu, teď změní .... takže nebuďte jednostranní

ano konkurenci fandím maximálně a pokud o tom pochybujete, tak jste blázen. Já profituji nejvíce když je konkurence, tedy když mě za reklamu platí všichni, jednostranné zaměření je pro mě nevýhodné, nepřežil bych, finančně to nedává smysl. Možná byste nad tím měli zauvažovat, než tu začnete vykřikovat něco o zaujatosti na jednu stranu ...
LubiQus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 11:40:27

Ban nevyresi vubec nic a je mi celkem jedno zda ho dostanu nebo ne
Ja uz vim ted, ze RX6800XT koupim i bez testu, pac 3080 se mi nelibi cim dal tim vic a pro jedno z tech dvou se uz musim rozhodnout a to ted bude zrejme dostupnost a snad se vejdu do prvni varky, takze nejsem zadny ultra fans NV.
Kdyby jste me znal pane admine, tak nelzu a podle vas tu lze asi polovina diskutujicich.
Nechame to byt. Jen posledni rada: mrknete na ostatni (svethw, diit atp.), ti kteri znaji DDWorld, tak vsichni pisou, ze jste jen pro AMD. Ja uz to vim cela leta a presto sem rad chodim, tak mi tu prosim nevyhrozujte.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 22:47:11

Já jsem fakt zvědavej, jestli tu RTX 3000 bude někdy mít recenzi a jestli dostane nějaké ocenění. Co jsem koukal do historie posledních testů, všechny krámy taky dostaly nějaký award.

Aby taky ne, když pak výrobci ochotně nechají ty produkty testerům. Ti to prodávají na Bazoších a Aukrech. :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:22:08
avatar
tak taky začněte recenzovat, když si myslíte, že je to jen o tom rozdávat ocenění a za to jsou ty produkty ...

vaše hloupost a naprostá neznalost je opravdu ohromující ...
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:29:30

Já jenom zpochybňuju objektivitu, protože mám obavy, jestli ty produkty nechválíte jen proto, aby vám je výrobci nechávali. Můj kamarád testuje fototechniku a tam takové vztahy mezi výrobcem a novinářem rozhodně nejsou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:43:33
avatar
pokud zpochybňujete objektivitu, musíte mít sakra jasný objektivní důkaz, ne subjektivní pocit ...

znám lidi co testují fototechniku a jsou tam stejné vztahy jako mezi námi a výrobci HW ....

DDWorld.cz otestuje rád cokoliv, co výrobci pošlou, pokud budou posílat dobré produkty, budou mít dobrá hodnocení a ocenění, pokud budou posílat špatné produkty tak to také "oceníme" ... pokud máte pocit že dáváme hodně ocenění, tak je to proto, že výrobci nejsou idioti a snaží se posílat dobré produkty a stejně tak nejsme masochisti a neradi ztrácíme čas špatnými produkty ...

Takže hodnocení produktu záleží jen na tom, jaký je produkt, ne jaký máme vztah s výrobcem. nedám ocenění a tedy naše doporučení ničemu, co bych si sám nepořídil jako dobrý produkt ... a bohužel vás zklamu, mnoho produktů co oceňujeme, tak vracíme výrobcům, protože je jen pár vzorků a dělí se o ně všichni novináři .... ale pokud tomu nevěříte, jak říkám, zkuste si to sám ....
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 22:58:01

Ja verim ze RT v rady 6000 karet bude provozu schopne ale zadny zazrak to nebude a podle ceho usuzuji?
Podle predstaveni karet kdyby to byla vykonova bomba tak si to urcite lisa nenecha pro sebe.
Je samozrejme mozne ze to nemeli jeste softwarove uplne dodealne a raci nic nerikali nez aby lhali.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 07:14:09

lool ked sa snazis byt zaujimavy, ale vsetko na co ukazujes je v clanku

kks tito trollovia, uz to nie je co byvalo :/
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-03 23:10:16

Myslim si že na temu Ray Tracing je ešte priliš skoro, pripomina mi prve CPU s viac ako nednym jadrom, zaujimava to bola myšlienka, ale softwarova podpora čo vedela využiť viac ako jedno vlakno, na to sme sa par rokov načakali.
Ray Tracing je tu, ale ešte par krat nasneží, kým to bude štandard v hrach a aj na hardware čo to zvladne.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 06:42:51
avatar
Áno Nvidia nevymyslela raytracing, ale vymyslela akceleráciu raytracingu pomocou GPU. A určite ide o revolučnú technológiu, ktorej plny potenciál sa este len ukáže. Dalo by sa to porovnať s príchodom prvých grafických akcelerátorov v 90 rokoch, tie tiež nič nové nevymysleli, keďže rendering zvládal aj CPU. Dokázali však radikálne zvýšiť výkon a kvalitu obrazu podobne ako teraz nvidia pre akceleráciu raytracingovych efektov.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 07:32:46
avatar
Zajímavá diskuse, všude na konkurenčních Webech čtu, jak je to tady pro AMD. Přitom PCtuni... je zelený jak brčál a o Intelu v jeho podání nemluvě. Já sám jsem pro AMD, jelikož zaplať pánbůh, kdyby nebylo AMD, tak jsme všichni v prdel..... Jelikož by nebyla konkurence a ceny by šli do závratných výšin. Je ještě zajímavé to, kolik akci AMD vlastní Intel a naopak, kolik akcii Intelu vlastní AMD. Stejnak mám takový pocit, že je mezi nimi určitá dohoda. Úplně neprodělává asi nikdo. Takže jsem rád za tento Web, a jelikož nejsem člověk, který myslí jednostranně, tak čtu i konkurenci. Popravdě, zde jsem nejčastěji, jelikož .... prostě AMD. Vždycky jsem tíhnul k nim. Mělito těžší, jsou menší než konkurence.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 08:42:06

Bez konkurencie ešte by sme hrali na Pentium4
K recentiam na slovensku je jedna stranka čo sa tomu venuje a v čechach su 3, diit ma take len povrchne recenzie malo podrobne proste sa s tym nevedia pohrať, PCT ma dobre recenzie podrobne i undervoltingom rôznymi nastaveniami pamati... len tie ich modrozelene okuliare a zvyhodňovanie jednej značky na ukor druhej a hlavne trochu cinknute testy pri porovnani konkurencie. Tuna mi vadi to ctrl+c a ctrl+v omačka ktora sa dookola opakuje, kludne kratši članok ale k veci. Testy su tu podrobne ešte keby sa popracovalo na undervoltingu, to že niekto ma radšej inu značku ako druhu v tom problem nevidim aj ja mam radšej AMD kvoli tomu že ma až tak neokrada a cena/vykon mi vie ponuknuť viac ako konkurencia. Viac by ma štvalo keby tu testy boli cinknute a to tu naštastie nieje.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 08:15:10

Já si myslím, že pro nás zákazníky je v zásadě jedno, kdo s Ray Tracingem (RT) pionýrsky přišel (zda vůbec a nebo je to jen logický vývoj). RT tu zjevně je a bude. Spíše mě zajímá praktický dosah RT. Z článku jsem se dozvěděl, že RT je zakomponován přímo do CU jednotek, to znamená, že RT bude i v APU na bázi RDNA2? Bude to tam mít s ohledem na limitovaný výkon nějaký reálný význam?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 09:18:01
avatar
nevíme jestli je to součást RDNA2 samotné, nebo je to jen u největšího NAVI 21 čipu ... více napoví lednové vydání menšího NAVI 22 na RX 6700 sérii ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 08:51:49
avatar
ohledně toho slavnyho raytracingu, je logicke proč stim nvidia přišla. Potřebuje prodavat nejdražši grafický karty, pač vykonu už maji dost a je potřeba ho nějak využít. To samý ted bude platit u AMD. Nový konzole ho budou mít stejně jen výjmečně, když už jsou náznaky ,že nedají ani plnohodnotný 4K a 60fps, za par let budou rády , že dají těch slavných 30 jako doteď u nejnovějšich her.
Bard [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 10:15:12

Po dlouhé době jsem se rozhodl napsat reakci na tento článek. Někdy se divím, že tyto stránky navštěvuji, ale pro pobavení se rád něco zase dozvím. Ještě že nepatřím k těm některým s prominutím "blbcům", jak od autora vyznělo, co si myslí, že RT technologie je známá pouze jako technologie Nvidie. Jelikož tyto stránky navštěvuji už nějaký ten pátek, tak si tady pamatuji na slova autora, když přišli na trh karty RTX od Nvidie a každý článek kde byla zmínka o těchto kartách, tak RT technologie byla pro něj naprosto zbytečná a ujme se až za několik let, kdy tuto technologii bude podporovat i AMD atd.. Na jednu stranu měl autor pravdu, akorát časový horizont se trochu nepovedl. Podle mě se tato technologie pomalu dostává do všech větších her a po stránce grafické je to správný krok za který ovšem můžeme poděkovat Nvidii, že měla "koule" tuto technologii do svých karet dát i za cenu nebo možná právě za tu cenu, kterou nastavila u svých karet. Teď si zahraju na proroka já a řeknu, že Nvidia v této technologii bude vždycky o krok napřed před AMD, což neznamená, že výkonnostně budou mít horší karty. Nejsem člověk co shazuje jednu nebo druhou firmu za to co udělá, ale fandím novým technologiím a to od dob kdy jsem měl první počítač s procesorem 486DX na 40MHz a grafickou kartu s pamětí 0,5MB . Doufám, že autor článku se nebude cítit nějak uražen, touto mojí reakcí, ale po přečtení některých komentářů se nedivím těmto lidem, že takto reagují, protože málo kdy zde zaznělo Nvidie dobře spíš obráceně, ale AMD vždycky dobře. Tak proč se zde o kartách Nvidie ze začátku nemluvilo jako o jistém pokroku v počítačových hrách, ale o momentálně zbytečnou technologii. Protože byli jediný nebo protože s tím přišla, i když velice omezeně a jenom někde, Nvidie. Já si myslím, že každý krok se počítá bez ohledu kdo ten krok udělá.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 12:08:08
avatar
Dobre napísané. Mna, ale bavia šťavnaté diskusie. A tiež sa mi páči, že je to tu trocha viac AMD friendly - ľudia majú o com kecat. Trocha skoda, že dd dáva niektorým ban, na druhu stranu, ale chápem, že ho nebaví citát osobne útoky. Ak by tu bolo všetko neutrálne, tak by to bola nuda
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 12:09:59
avatar
hihi. No on dává ban i za neosobní věci přitom on sám se osobním útokům nijak neštítí.
kwokenzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 14:04:06

Ano, je to presne jak pisete. Kazda nova, potazmo prukopnicka, technologie ma sve mouchy a dokud neni povazovana za standard, tak se najdou jedinci, kteri se ji smeji. Spousta takovych technologii skonci ve slepe ulicce a nakonec v propadlisti dejin. Spousta z nich je ale behem par let beznym standardem v zivote lidi.

Smat se prvotnim verzim RT a DLSS kvuli jejich nedokonalosti je nesmysl. Ja osobne nepouzivam ani jednu z tech technologii, ale abych rikal, ze jsou zbytecne? To neni mozne zatim rict, az cas ukaze.

Jako analogii muzeme pouzit dnesni elektromobily vs tradicni benzinove a naftove automobily. Elektromobilum a potazmo Tesle se spousta lidi smeje, pred tremi lety se jim smal skoro kazdy, ale Tesla tlaci dal.

Stejne tak se pred sto lety vysmivali majitele zeleznic vyrobcum a prukopnikum automobilismu. Vse ma svuj cas a az ten ukaze, zda takova ci makova technologie je zbytecna ci nikoliv.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 11:09:33

Mě tam chybí jedna podstatná informace. Jak v případě NV ? umí používat RT dle standardů DirectX nebo funguje jenom jejich nějakej paskvil, co si upekli v troubě a mají zamčený jenom pro sebe?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 12:03:24
avatar
DirectX Raytracing (DXR) is a feature of Microsoft's DirectX purposed for real-time raytracing,[1] a significant advancement in computer graphics[citation needed] initially developed using Nvidia's Volta platform[2] but first seen on the consumer level in GPUs such as the Nvidia GeForce 20 series announced in 2018.[3] DXR is not released as part of a new version of DirectX but rather as a compatible extension to DirectX 12.

Windows 10 October 2018 Update (Version 1809) includes the public release of DirectX Raytracing.[4]

Windows 10 May 2020 Update (Version 2004) includes DirectX Raytracing version 1.1.[5]

Přeloženo. Ano všechny nvidia karty 2xxx a více podporují akceleraci DXR. Všechny ostatní nvidia karty mají neakcelerovaný DXR.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 13:09:50

Tak ono nelze čtenáře DDWorld vinit z toho, že si nejsou jistí, zda RTX je nebo není "kompatibilní" s DirectX12. Samotný DD v tom měl hlavně ze začátku dost zmatek a o RTX pravdivě psal, že je uzavřená, ale dlouho trvalo, než zmínil, že je to kompatibilní/implementace directX standardu. A když už Microsoft uvedl DXR, dal jej DDWorld do spojitosti s AMD a RDNA2. Viz http://www.ddworld.cz/videa/pc-a-it/microsoft-s-amd-odhaluji-novy-directx-12-ultimate.html

Přičemž je známo, že microsoft DXR vyvíjel na kartách nvidie (na Voltě). Článku budiž ke cti, že zde opravdu v jedné větě ke vyjasnění vztahu RTX a DXR došlo.

Všiml jsem si, že tady padají výhružky na ban za jiný názor, protože jiný názor je lež A taky za osočování, že DDWorld podává fakta v kontextu jedné firmy pozitivněji než druhé, nebo negativní nezmiňuje. Nechci se do této diskuze pouštět, protože škoda slov. Jen bych hodil link na starší článek ddworld o technologiich RT a DLSS po uvedení RTX20 řady. Až to budete číst, mějte na paměti, že RDNA2 má speciální "RT" jednotky zabírající plochu čipu a že vyvíjí svůj vlastní AI Upscaling, což je něco jako škrábání se levou rukou za pravým uchem, protože to samé přeci umí SuperSampling...

http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nvidia-dokazala-ze-rtx-a-zejmena-dlss-jsou-nesmysl.-marketingovy-trik-ktery-v-praxi-nefunguje.html
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 13:52:31
avatar
Tak jistě že. Je tam i pěkně vidět za co se rozdávají ty bany )
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 15:41:07
avatar
Díky za odkaz na článek. Prostě RT je nesmysl a ještě několik generací karet nesmysl bude. Ale teď čtu najednou něco jiného a jsem zmaten. Takže najednou už v další generaci karet má RT smysl?
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 18:43:05

Je to tak Můžeme pouze spekulovat, jak by DDWorld informoval o RT, kdyby jej přinesla AMD dříve, než Nvidia.

Pokud RX 6600/6700 bude taktéž podporovat RT (a já doufám že ano, protože na tuto řadu si dělám zálusk a s rtx3060/ti to bude boj), tak AMD vydá kartu s výkonem kolem RTX2070-RTX2080, pro které RT podle starších zpráv DDW nemá výkonově smysl. Bude sranda sledovat případnou obhajobu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 23:05:32

Tak RT začíná mít smysl až teď. Zaprvé ho podporují oba výrobci i konzole a za druhé díky tomu bude ve vícero hrách a nebude tlačen jen jedním výrobcem ke svému prospěchu. Mě osobně to stejně netankuje, ale je důležité, že výkon v RT je v další generaci nvidie zase o kus použitelnější a AMD jak to tak vypadá nabídne o něco vyšší RT výkon než RTX 2080Ti.
Takže karty jsou rozdány a jen ať se perou.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-06 07:23:29
avatar
Smysl nemá psát dokola to co nám tu poslední 2 roky psal admin osobně. Díky za veledůležitou informaci Varine.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-07 11:10:29

Tak v tomto případě mám stejný názor Proč ne?
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-06 11:30:59

RT mělo smysl už s vydáním RT20 řady, protože někdo musí být první. Kdyby s tím oba přišli až teď, tak máme 0 her a můžeme slintat leda nad benchmarky a tech demy. To je jedno z pokrytectví, na které poukazuji ve svém příspěvku. Až si koupím RX6700 (třeba), tak už si můžu zahrát metro exodus na max detaily s RT. Mohl bych to udělat, kdyby nebyla RTX20 řada? Fakt?

Ale já neposuzuji RTX3070 a lepší a RX 6800 a lepší zda na to mají nebo zda jsou lepší v RT než přechozí řada. Jsou a je mi to fuk, na mě jsou zbytečně drahý oboje a na FullHD overkill.
Já porovnávám budoucí RTX3060ti a slabší a RX6700XT a slabší s RTX2070, pro které to prý nemělo smysl. Pokrytectví číslo 2. Pokud tedy RX6700 bude podporovat RT ve hrách.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-06 11:50:33
avatar
No to s oním výkonem v RT u nových radeonů nad 2080ti není ještě tak úplně taky jistý.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-06 12:03:29

Je to jedna z těch otázek, které nad novými RX 6000 kartami visí, stejně jako AI upscale a jaký bude výkon mimo kombinaci s ryzen5000. Proto se těším na recenze.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-07 11:09:52

Stačí se podívat jak k RT přistupuje AMD a jak Nvidia.
AMD bude podporovat standardy a ne co si NV dodělá pro sebe ve hrách. Už tady je vidět, kdo s tím jak nakládá a komplikuje férový vývoj této technologie. Prostě jak má Nvidia ve zvyku, prznit technologii ve svůj prospěch. Radost z toho nemám, jen stačí znát NV přístup za pár let zpět a vše zapadá.
Jinak s tím RT na grafikách NV souhlasím. Ano byly první a zbytečné to nebylo. Nakonec to dopadlo "snad" dobře a AMD našlo rychlou odpověď. RT nebude doménou Nvidie a proto má tato technologie do budoucna větší potenciál.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-08 11:33:06

Nvidia podporuje taktéž standard a tím je direct x (DXR). Je o tom celé vlákno, na které reagujete. Takže WTF?
friťák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 13:43:30

Já hraji ve full HD, takže všechny tyhle RT karty jdou zatím mimo mě a na full HD se mi zdají RX 6000 overkill.

Plánoval jsem si koupit RX 5600 XT 6G, tak do ní půjdu, no. Nebo je snad nějaká jiná lepší? AMD letos určitě nevydá karty do 10k a čekat už nebudu, páč hry, co si chci zahrát, v čele s Cyberpunk, vychází TEĎ a moje RX 480 už na to nestačí...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 14:54:29
avatar
kupovat starou generaci karty jenom kvuli Cyberpunku je fakt skoda, pockej si na 6700XT ty dva tri mesice, nebo jdi do nVidia treba 3060Ti uz jen kvuli DirectX 12 Ultimate
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 16:56:21

Jde o to kolik chce za kartu dát... Tebou zmiňované bych tipoval na 400$+ takže v Čechách třeba za 12k? Mě se dávat za kartu "jen na fHD" víc než 300€ nechce ale bojím se že i ta 6600/3060 na které čekám budou tak za 350€+
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 17:27:11
avatar
souhlasím s počkáním RTX 3060 Ti ( která by mohla být za podobnou cenu jako RX 5700 XT a vyjít někdy začátkem prosince i když je otázkou opět jaká bude reálná dostupnost ) nebo levnější RTX 3060 ( ta by snad měla vyjít v lednu za cenu na +- stejné úrovni RX 5600 XT předpokládám) nebo RX 6700/6600 které přjdou pravděpodobně v lednu nebo únoru, s nákupem bych zase tak nespěchal, stejně není jisté jestli vůbec letos Cyberpunk vyjde, vydání již odložili minimálně 3x co vím, z dubna a září, pak na listopad a nyní na prosinec
friťák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 22:46:38

No ono to právě tak bylo vždycky. Karta "stačila" a čekal jsem a čekal a čekal...

Vždycky přišlo něco víc. Letos jsem dostal radu "počkej na RDNA 2". Tak jsem dal na radu, ale pak jsem si přečetl tady, že se nečekají letos karty

Není jenom kvůli C2077, loni/letos vyšlo/vyjde spousta her, které bych si chtěl na plné detaily zahrát Pokud by ta karta vydržela s výkonem alespoň dva roky na "high, bez RT" je to OK. Jsem na to zvyklej.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-04 22:59:35

Taky záleží jakou máš kartu teď. Pokud máš X let starou grafiku a RX 5600 ti dá aspoň 50%, tak bych také nečekal.
Než budou nové karty skladem, tak ještě uteče dost času a cenově nemusejí být oproti starému mainstreamu zase tak výhodné. To budou pravděpodobně opět trochu později.
friťák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 08:24:02

Přesně moje slova! Mám RX 480, což nebyla žádná hitparáda ani v době uvedení na trh, takže to bude pořádný upgrade Hehe, dík, teď si moje svědomí bude o trochec míň stěžovat, haha
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 10:38:54

Tim Cyberpunkem bych si nebyl mozna tak jisty
friťák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 11:16:57

Nestraš, teď si beru dovolenou ... Možná.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 17:27:49
avatar
No s grafikou teď zas tak tři roky vydržím.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 553x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 375x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1491x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6