AMD představuje 7nm Radeon RX 5000 grafiky „RDNA“ – RX 5700 překonává RTX 2070? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 27 May 2019
altJak se očekávalo, AMD poodhalilo nové 7nm grafiky RADEON. Jmenují se RX 5000 a mají PCIe 4.0.

 

 

 

 

Přesně jak jsem vás informoval, AMD mělo prezentaci na COMPUTEXU, kde více než dostálo nemalým očekáváním ohledně představení novinek. Poodhalilo nové produkty, včetně očekávaných 7nm grafik RADEON. Nečekali jsme, že se dozvíme mnoho podrobností (a také jsem vás na to připravoval), ale už víme alespoň název a pár dalších oficiálních informací. Tak se na to podívejme …

  • AMD Radeon RX 5000 – 7nm s PCIe4.0

Víme tedy již oficiální název nové série, nebude to Radeon RX 600 nebude to ani Radeon RX 3000, bude to AMD Radeon RX 5000. Proč? Protože AMD letos slaví 50.let a tak to zakomponovala rovnou do názvu. Navíc není důvod mít názvy stejné, jako dosud, protože nová „NAVI“ série grafik je kompletně odlišná od současných POLARIS a VEGA.

Potvrzuje se také fakt, že AMD nebude mít slovo NAVI v názvu. Dokonce se ani tak nejmenuje vlastní architektura, což v případě VEGA série a generace bylo vážně hodně matoucí. Tam se VEGA jmenovala architektura, čip a bylo to i v názvech karet. U nové série tedy bude „NAVI“ jen kódové označení generace, samotná architektura se však jmenuje „RDNA“ a grafické karty ponesou označení RX 5000 v čele zatím s RX 5700 modelem. Pro běžné uživatele tedy mnohem přehlednější.

AMD zatím neprozradilo příliš podrobností, ani se to nečekalo, oficiálně ale potvrdila několik věcí, což už vám říkáme delší dobu. RDNA architektura je masivně upravená a vylepšená se zcela přepracovanými výpočetními jednotky a optimalizací pro herní nasazení. Podrobnosti si AMD ale zatím nechává pro sebe.

Ukázala ale první čip, který je překvapivě maličký. Vypadá na zhruba něco kolem pouhých 200mm2, což je podobná velikost, jakou má současný POLARIS 20/30 na RX 570/580/590 modelech, a polovina toho co má NVIDIA na RTX 2060/2070, proti které však výkonově míří. AMD prozradilo, že nová RX 5700 grafika dokáže mít dokonce o 10% lepší výkon než NVIDIA RTX 2070, což by efektivně znamenalo téměř 2x vyšší výkon než RX 580!

Je to v souladu s očekáváním, že RX 5700 minimálně dorovná či překoná výkon VEGA 64. Konkrétně má RDNA architektura nabízet 1,25x vyšší výkon na takt a 1,5x lepší efektivitu ve srovnání s předchozí generací AMD grafik (GCN tedy VEGA série). Obojí jsou obrovská zlepšení.  

Co také víme, že Radeon RX 5000 série grafik bude mít PCIe 4.0 sběrnici, a v některých případech to má opravdu přínos výkonu v praxi. Co zatím nevíme, který z ohlášených Radeon RX 5700 modelů, bude tím zatím nejvyšším modelem. Postupně se nabídky RX 5000 modelů rozšíří o další karty s dalšími verzemi nových čipů, kdy také víme, že AMD chystá jak větší, tak menší 7nm NAVI čipy, tedy série RX 5600 či RX 5800 apod. Ale na ty si ještě počkáme. A samozřejmě zatím neznáme ani oficiálně ceny novinek (víme jen že budou výhodnější než NVIDIA RTX série), či bližší parametry karet (víme že RX 5700 série má určitě 256-bit sběrnici a GDDR6 paměti). Oficiálně AMD ale řeklo, že karty budou na trhu v průběhu července (v souladu s očekáváním a sliby).

AMD tak tímto zve na E3 prezentaci, která už se bude výrazněji soustředit na konkrétní produkty pro hráče (COMPUTEX je více obecný). Za 14 dní tak AMD předvede více z nových 7nm RYZEN procesorových a 7nm RX 5000 grafických novinek speciálně pro nás nadšence. Odpočet máte na našem webu, akce se koná za 14 dní. Každopádně jak 7nm procesory, tak 7nm grafiky dorazí do obchodů od 7.7.2019. Tedy spousta času vstřebat všechny informace ;). Zatím to vypadá moc dobře a kupodivu se potvrzují některé věrohodnější spekulace a hlavně sliby přímo od AMD. Dobrou zprávou také je, že AMD nechává ty čipy vyrábět na TAIWANU, takže ne všechny grafiky budou zasaženy zvýšenými celními poplatky, i když to záleží na tom, kde samotní výrobci budou své grafiky montovat. Většina se však snaží přesunout výrobu mimo Čínu do okolních států. Každopádně výrobci už v tuto chvíli pracují na svých nereferenčních edicích, například Sapphire chystá nový ATOMIC i TOXIC, takže máme se na co těšit. Samozřejmě vám testy nabídneme, jakmile to bude možné. Zatím to vypadá, že letošní léto bylo zrušeno, naštěstí jsem jej stejně moc neplánoval. Bude se testovat, testovat a testovat … hromady desek, procesorů a grafik už jsou prakticky na cestě do redakce ;).

Zatím to vypadá, že jak na poli procesorů, tak na poli grafik bude mít AMD velmi slušnou nabídku, zejména kompletní platforma AMD je lákavá, ono dávat k AMD něco jiného než AMD, nedává moc smysl. Navíc když konkurence nemá 7nm technologii ani PCIe 4.0 ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 11:32:24

Tak to ma strasne zaujima aky rozdiel vo vykone bude u tychto grafik PCIe 3.0 vs 4.0 ...
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 11:45:50

Asi taký ako medzi PCIe 2.0 a 3.0.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:35:41

co jsem se díval na nějaké testy tak nějaký rozdíl mezi PCIe 2.0 a 3.0 je,třeba u gtx 1070 v některých hrách i 10%-to už je poznat,takže ta PCIe 4.0 určitě smysl má,zejména u výkonnějších karet.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:03:51

10% si videl kde? ja kdyz videl pcie2 vs 3, tak rozdily byly tezko meritelny 1-2% az mozna na nejakou vyjimku a to pri pouziti SLI/CF (https://www.anandtech.com/show/7089/geforce-gtx-titan-twoway-sli-scaling-pcie-2-vs-pcie-3). pcie4 vyuzijes jen u novych ssd, u grafik ti to zadnej vykon neprinese. pcie je o rychlosti prenosu dat a mezi cpu a gk ti tolik dat aby to vytizilo plne pcie3 stejne netece. hodne mozna to bude mit mizivej prinos pro CF/SLI highend grafik a to jen kvuli tomu ze se linky mezi oba sloty deli na pul, takze ti obe grafiky pojedou na pcie x8 misto x16.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 16:04:34
avatar
Tak určitě to bude kvůli tomu že Ryzen 3000 má linky PCIe 4.0 přímo na sobě, což znamená pekelně rychlou komunikaci mezi procesorem a GK a také mnohem rychlejší přístup GK do RAM. To by se mělo projevit hlavně při vyšších rozlišení. Kdy je informací pro komunikaci mezi CPU a GPU více a do RAM zase že si tam může GPU odložit data která se nevejdou do vlastní paměti s minimální penalizací.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 16:35:55

pcie linky v cpu jsou standard uz hodne dlouhou dobu... kdyz grafice nestaci pamet a musi vyuzit systemovou tak ses s vykonem dole ze ti ani pcie10 nepomuze, systemova pamet je proste brutalne pomalejsi, to neobejdes nicim. grafika taky spocitanej obraz posila na vystup, nikoli zpatky do cpu...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 17:05:46
avatar
Takhle to úplně jednoduché není . PCIe 4.0 v CPU běžná není. V moderních enginech se dnes čím dál více počítá s fyzikou a interakce materiálů s rozlišením roste počet polygonů a to vše počítá CPU. Pak ta rychlá sběrnice CPU a GPU má smysl. Pokud je o RAM tak samozřejmě že je pomalejší, ale je pořád rychlejší než přenosová rychlost PCIe 3.0, a tak dojde k zrychlení komunikace. Využívání RAM je věcí ovladače kde si grafický program či hra odloží nebo vytvoří bufer odkud tahá data rychleji než z HDD nebo SSD. Čím rychlejší tato komunikace bude tím menší penalizace.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 10:45:29

jezis nedelejte s pcie4 nejakou modlu, je jen 2x rychlejsi nez pcie3. to je standardni pokrok a stejne jako vzdycky v minulosti je jeho prinos mizivej, dnes s jedinou vyjimkou a tou jsou ssd.

ddr4 3200 ma 25.6GB/s, vega 64 ma 480GB/s, vicemene vsechny grafiky vyssi tridy s gddr6 pres 400GB/s. jak grafice nestaci vlastni pamet vykon jde proste tezce do kytek...
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 22:50:52

Psal jsem i 10%-tedy až 10%,záleží na hře.Takže například tady:Odkaz
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 10:39:29

a jen tak mimochodem u pcie3 je pouzit i7 4790K a pcie2 testujou na i7 2700k...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:14:05

Tak jestli je 10 % rozdíl mezi PCIe 2.0 a 3.0, tak to znamená, že jsme se teprve dostali do doby, kdy 3.0 začínáme umět využít, ale ta rezerva tam je stále obrovská a rozdíl mezi 3.0 a 4.0 postřehnutelný rozhodně nebude.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:03:51

Skvor vidim pozitivum u SSD diskoch 6GB/s to bude narez na PCIe, ktore budu rychlejšie a viacej sa budu dať zapojiť, alebo v USB 3.2 kde by ta rychlosť mohla tiež podskočiť o 100% A v oblasti GPU ked 200mm2 karta ma vykon ako RTX2070 tak na druhy rok AMD planuje Highend i Nvidia a velkosť čipu nebude len 200mm2 ale 400-700mm2 a ked tam nebudu pchať hovadiny ako RTX tak narast vykonu možno bude potrebovat aj PCIe4
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 09:45:09

U grafických karet nebude rozdíl žádný. Současné GK mají problém využít naplno potenciál PCI-E 3.0, takže z nového rozhraní moc profitovat nebudou.
Kdy se to projeví pozitivně může být případ použití dvou highend karet v jednom systému. Tam budou mít obě karty v režimu PCI-E 4.0 s 8 linkami vlastně stejnou konektivitu jako v případě PCI-E 3.0 s 16 linkami. Ale SLI a CF řešení se dnes na hrani moc nevyužívají, takže to je okrajová záležitost.

Kde to může mít zásadní dopad jsou M.2 SSD disky využívající 4 linky PCI-E. U současné trojkové verze jsou omezeny na 4GB/s jsou disky, které na tuto mez již narážejí, v případě čtyřkové to je 8GB/s. To už se dostáváme na propustnost pamětí DDR2, což není špatné na pevný disk.

Obecně bych tedy přínos viděl spíše v oblasti perifierií, než u GPU.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 11:50:22

Citace:
Zatím to vypadá, že jak na poli procesorů, tak na poli grafik bude mít AMD velmi slušnou nabídku, zejména kompletní platforma AMD je lákavá, ono dávat k AMD něco jiného než AMD, nedává moc smysl. Navíc když konkurence nemá 7nm technologii ani PCIe 4.0 ;).


Tohle je doufám vtip ? kde je tady objektivita ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 11:51:57
avatar
??? Co se ti nezdá? Konkurence má 7nm CPU nebo GPU a má PCIe 4.0? Ukaž ....
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 11:55:40

to jako vážně doporučuješ komponenty jen proto že jsou vyrobené na pokročilejším procesu ?

K čemu je u grafik Pcie 4.0 když ani Titan RTX který je výkonem jinde využit propustnost Pcie 3.0 ?

Tohle se mi prostě nelíbí, že na základě 2 parametrů které mohou být v praxi a hlavně u výkonu jako takového nepodstatné doporučovat ten nebo onen hardware
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:07:12
avatar
Přece musíš uznat, že kdyby to bylo naopak. Tak je to přednost jako prase a kurewwwsky drahá.

PS: tím jsem myslel, kdyby s tím přišla nVidia dřív
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:11:09

osobně mi to případá jako Virtual link na RTX sérii...je tam ale pro 99% uživatelů nevyužit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:10:37
avatar
ano doporučuji pokročilejší komponenty .... pro většinu uživatelů je to zajímavější .... jinak já jsem neřekl nic proti TITAN RTX, že by to nefungovalo a nemělo výkon, to si řekl ty ...

já jen říkám, AMD k AMD má větší smysl zejména když je to 7nm k 7nm atd. ;)
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:20:54

zajímavější v čem tedy ?

mě připadá že na někoho ten AMD marketing zapůsobil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:20:32
avatar
vždycky je lepší Intel k Intelu a AMD k AMD ... je to tak navrhováno ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:33:38

ehm nemame v hardwaru u PC neco jako standardy? pochopil bych kdyby si amd podobne jako apple delalo i svuj operacni system, ale vzhledem k tomu ze sou nad tim vetsinou windows a v nich se teprve spousti aplikace/hry od opet jinych spolecnosti, tak mi tam nejaky logicky duvod proc by to melo byt vzdycky lepsi chybi...nebo chces tvrdit ze AMD zamerne omezuje konkurenci? nebo ze intel zamerne omezuje grafiky od AMD i nvidie? proc v tom pripade integroval/respektive pridal amd vegu do/vedle svych mobilnich cpu? lepsi by bylo drzet se faktu nez dojmu.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:20:51

Samozrejme dohodnute zakldane standardy musia dodrzovat vsetci.bez toho by nefungovali rozne kombinacie HW od roznych vyrobcov.
To vsak neznamena ze vyrobci nemozu pridavat rozne vlastne optimalizacie a vylepsenia nad ramec standardnej funkcnosti.
Neohovoria o tom ze jednotlive HW architektury CPU a GPU su vnutorne tak vyrazne odlisne ze vsetku kompatibilitu zabezpecuje prakticky len SW podpora.Predovsetkym drivers. A ako vsetci vieme s drivers sa da velmi "carovat". Z rovnakeho dovodu je aj pre procaky s integrovanou grafikou vydavany vzdy spolocny driver obsahujuci aj ovladac okoliteho chipsetu. Nisu zvlast ddrviery na CPIU cassrt, zvlast na int. GPu a zvlast na chipset.
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:27:02
avatar
jako vážne ? chceš tvrdiť.
že si račej kúpiš zastaralé 12core intel za 1300E zo zastaralou technológiu ?


u mna intel nadobro skončil a 7.7.19 leti x99 z okna!

a kupjem novy ryzen3000!

len zaslepeny fanboy a neinformovaný človek by bral intel!


ANO po dnešku je intel a jeho CPU technologicky zastaralé !
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:24:27

jasně že né, já se nebavím o cpu

AMD ted jednoznačně intel překonalo ;) a rád bych si 3000 serii koupil i do svého PC

Bavíme se o grafikách ;)
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:35:41
avatar
mam rad nove technologie som geek a AMD proste jede

v kompe mam i7-5830x +
crossfire R9-390x,
karty som kupoval kedy boli novinka
stale šlapu ako hodinky nie všetky hry sice podporujú crosfire + mam zapnuté 60hz freesync

nemam problém ani s najnovšími hrami na max detaily!

karty zrejú ako víno!

určite si kupim nove grafiky do AMD s pcie 4.0
uvidime čo ponuknu

ktore budu zase zret ako vino lebo nova technologia...

aj tak viac 60fps na monitore realne nedam kvoli Vsync

a nejake odlesky ale RT od GF nepotrebujem
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:00:09

Crossfire R9 390x . A ještě ty kecy o tom víně, to je už fakt moc.
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 19:50:17
avatar
arma 3 ma ultra davam 160 FPS !

to je ti malo ?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 20:15:26
avatar
Arma 3 to je ta hra z roku 2013? Já taky v DOOM z 1993 mám na mé 1080ti dost obrázků za sekundu, ale přijde mi to málo ... A nevím jestli mi to zraje
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 20:19:41

ARMA 3 je celkem náročná jak na GPU, tak na CPU. Já si ji na slabém čtyřjádru a GTX 1050 nezahraju, tak jak bych chtěl
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 18:08:30
avatar
Tak ty R9 390X budou mít podobný výkon jako RX 570. Tam, kde funguje Crossfire nejspíš opravdu nebude moc věcí, které by tyhle dvě karty neutáhli i dnes na Ultra v 1080p.

Já už roky čekám na něco co bude stát za upgrade z mojí stařičké R9 290X a ač jí používám v EyeFyinity 6000x1080p, tak stále vše utáhne. Sice už dávno ne na Ultra, ale pořád se ve hrách, které mě zajímají, pohybuju na pomezí Medium-High se 45-60FPS...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 19:11:43

CF docela funguje a mám takové tušení, že 2x 390X bude silnější, než jedna RX 570. Sice s nehoráznou spotřebou a výkon nebude úplně všude 70-90% u druhé karty, ale výkonostně by na tom měl být lépe.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 17:58:06
avatar
No já tím myslel, že výkon R9 390X bude cca stejný jako RX 570, takže dvě budou mít rozhodně větší výkon i než RX580/590...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:48:42
avatar
Po dnešku už mám vybrané CPU na letní přestavbu mého PC.
RYZEN 7 3800X a X570 desek bude taky dost, takže bude z čeho vybírat.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:49:46

Kunkurence snad má 7nm technologii a PCIe 4.0?
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:16:34

Lol :-) Na tyhle stránky se chodí z mnoha různých důvodů, ale objektivita nikdy nebyla jedním z nich :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:19:28
avatar
co je neobjektivního v tvzrení, že AMD k AMD dává větší smysl a že konkurence nemá 7nm produkty ani PCie 4.0 ... co z toho není objektivní tvrzení a je tedy lží?
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:54:45

Komentuji v obecné rovině, protože ta zdejší předpojatost je prostě více než zřejmá. Ta poslední otázka doufám není myšlena vážně. Opravdu musím vysvětlovat rozdíl mezi objektivitou a lží? I pravda se může sdělit nezaujatě. Každý má nějakou osobní preferenci, ale v žurnalistice by psaný projev měl být vždy neutrální. Objektivní a založený na faktech. Zvláštní, že ostatní weby s tím problém nemají, ale tady najít článek bez nějakého toho rýpnutí do konkurence je asi nemožné. Proto i když mohou být zdejší tvrzení pravdivá (a v tomto případě jistě jsou), nelze je považovat za důvěrohodná právě kvůli tomu až příliš okatému stranění AMD. U této konkrétní věty by asi stačilo odpustit si ten posměšný smajlík na konci věty.. stejně tak má jiný význam "k AMD nedává moc smysl dávat nic jiného než AMD" (viz. článek) a "dávat AMD k AMD má větší smysl" (viz. komentář). S tím prvním tvrzením v článku se souhlasit nedá, s tím druhým už ano.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:10:15
avatar
zase lžete op DDWorld.cz? Váš subjektivní dojem nemůže objektivně hodnotit mou objektivnost ...

je myšlena velmi vážně. Protože když nejste schopen objektivně říci, že na otázce a tvrzení že:

Citace:
AMD k AMD dává větší smysl a že konkurence nemá 7nm produkty ani PCie 4.0


není nic předpojatého ani neobjektivního, tak se nemáme o čem bavit.

já a DDWorld.cz nemá problém s objektivitou, vy ano. Vaše subjektivní dojmy a předpojatost vůči nám jsou více než zřejmé ....



jediný v čem jsem předpojatý jsou ceny (nemám rád předražené produkty), lhaní /nemám rád PR a marketing který lže) a prostě chci vidět skutečný posun a za dobrou cenu a fandím každému, kdo to doručí bez ohledu na značku a logo, protože žádná značka a logo nic neznamená. To je celé.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:16:25

Takže prvně napíšete, že můj subjektivní dojem nemůže objektivně hodnotit Vaši objektivnost, ale vzápětí svým vlastním subjektivním dojmem hodnotíte mou objektivitu. Ale to je samozřejmě v pořádku, že? To je samo o sobě znakem objektivity jako hrom :-) Já jsem to napsal naprosto jasně a nechci se zbytečně opakovat. Hovořil jsem převážně v obecné rovině, ale po cíleném dotazu jsem i na tomto konkrétním tvrzení našel dva znaky neobjektivity, které jste účelově odstranil v tom "zjemněném" znění, které jste použil v komentáři a které pořád dokola komentujete a na které odkazujete, zatímco já se bavím o původním znění v článku, které je pro mě jako jediné směrodatné.. a opakuji a jednodušeji už to říct neumím - nejde o to CO říkáte, ale JAK to říkáte. Že má AMD technologicky navrch je jasné a i já jim v tomto ohledu fandím (a v PC mám CPU Intel a GPU AMD a kupodivu žádné problémy nepozoruji) a tento fakt nemá smysl rozporovat.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCIe 2.0 x PCIe 4.0 2019-05-27 12:00:36
avatar
Zdravím, bude tato grafika fungovat na PCIe 2.0 sběrnici?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:11:12
avatar
je tam zpětná kompatibilita s PCIe 3.0 i 2.0
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:38:27
avatar
je tam zpětná kompatibilita

ale zo skúseností viem že nie všetky dosky od všetkých výrobcov podporujú, uz som riešil u nas v servise kopec problémov pri výmene grafik pcie 3.0 ktoré proste na doske nefungovali v niektorych doskach pcie 2.0 a hlavne novšie AMD serie R7-R8-R9 aj RX proste nenabehli

bohužial tam fungovali iba novšie geforce,

ja to prisudzujem výrobcom dosiek ako nekale obmedzovanie
pochybujem že by amd robilo nove VGA nekompatibilné
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:45:12
avatar
Úplně netuším, jak by to mohli výrobci desek nějak ovlivnit. Zpětná kompatibilit mezi PCIe 3.0 a PCIe 2.0 je zajištěna standardem PCI, nikoliv výrobcem desek.
Nevím kde jsi vzal ty zkušenosti, ale mě všechny grafiky, bez ohledu na výrobce čipu, vždy naběhli ??? A bylo úplně jedno, jestli grafika 2.0 do desky 3.0, nebo naopak.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:01:29

Moje zkušenost s komatibilitou je, že Radeon RX 560 ve staré desce s pcie 1.0 nenaběhl. Naběhl až s novějším 1.1.
Pcie 1.1 na desce je minimum pro novější karty 3.0.
Zrovna tak GTX 1050 jede v pohodě na pcie 1.1. Sice limit, ale jede to. Takže zpětné komp. 2.0 se nebojím.
Assassin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 16:14:42

Několik lidí chtělo do starého počítače novou GPU a nenaběhla, protože se měnil standart Biosu. Sice PCI je stejné, ale desky skutečně nemusí vždy naběhnout.
REDDlight [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hloupost 2019-05-28 08:06:47

Prisudzovat to mozete comu chcete, ale ukazuje to leda vasu hlupost. V tomto pripade totiz naozaj ide o chybu danych modelov grafik a ukazku neschopnosti AMD v tomto smere.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 06:22:39
avatar
Děkuji za odpověď. Potěšila.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:23:51

grafiky vypadaj cajk...i kdyz oproti tomu co nam zde bylo tvrzeno celou dobu, tak nic moc mainstream ale utok na high-end od nvidie, za coz ale chvalim, konkurence je treba. jen me trochu zarazi ta strange brigade na ktere to testovali...pomalu zapomenuta hra, ktera se hybala slusne na vsem a grafika spis podprumerna...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:09:06

No proč asi.. je to prostě hra, která sice nikoho nezajímá, ale výjimečně dobře běhá na AMD. Je to jedna z mála her, ve kterých je Vega 64 rychlejší než RTX 2070. Takže to je asi jediná hra, u které můžou říct, že jejich nová karta je o 10 % rychlejší než konkurence. Což určitě zní líp než kdyby řekli, že v průměru jejich novinka bude o 5 % pomalejší než RTX 2070.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 12:28:13
avatar
No bez jakýchkoliv keců, PCIe 4.0 s podporou v procesoru je neoddiskutovatelně přínos, oproti okrajovému RTX. Je už první M2 SSD od Corsairu, která přenosové rychlosti využije a jak asi bude trvat dlouho, než to udělají ostatní výrobci ?? Maximálně do konce roku, už všichni větší výrobci budou tyto SSd mít. Samozřejmě v grafikách je to hudba budoucnosti, ale tak nějak tuším, že na rozdíl od NV za to nebudeš v grafikách platit, jako za RT cores :-).
A pro DDho :-), nerozčilovat se zbytečně, vždy se najde nějaký rýpal, který půjde proti proudu :-) a bude ukazovat jaký je frajer, že se mu líbilo platit za čtyřjádro 10.000,- a rád si připlatí za zatím nevyužité RT cores třetinu ceny navíc.
Jako vždy, jakmile se bude AMD dařit, tak najednou budou všichni AMD fans, což se projevuje už teď, ale předtím na něj káleli špínu ostošest.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCIe4.0 2019-05-27 13:21:19

Za mna osobne PCIe4.0 OK preco nie ked to nebude za extra priplatok. Na 1 grafiku v PC je to sice teraz overkill ale pre specialen multi GPU riesenia to bude mat prinos.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:43:47
avatar
největší výhoda to bude jednoznačně u SSD
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 13:54:32
avatar
už nějaká pcie4.0 snad jsou? Použiju svá dvě pcie3.0 v raid0 a mám to "prašť jak uhoď". U grafik výkonu NAVI to je také zatím k ničemu. Ale ano, když už novou desku proč ne X570, jenže AMD zas neudělá ani jedno low power 6-8 jádro se 35/45W a Navi je pro mě slabé (potřebuji něco na 3440x1440/75 fps), takže 2080, RVII a výš, takže čekání na druhou vlnu hiendových Navi a snad i low power CPU sérií
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:07:18
avatar
Ano, byla dnes ohlášena, další budou a dorazí spolu s X570 a RYZEN 3000 na trh během léta ....
Assassin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 16:19:52

Nové rychlosti SSD bude podle mě ten hlavní tahoun, proč na to budou lidé přecházet.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 18:09:45
avatar
jop, už jsme našel od Corsairu. Tady už je to trochu ale na pováženou s praktickým přínosem. SSD přínos je, ta nejrychlejší co doposud byla (pcie 3.0 x4) oproti nejpomalejším SATA asi taky. Ale rozdíl pcie 3.0 x4 a pcie 4.0 SSD v reálných aplikacích už bude menší a co je důležité v herním PC asi nula nula nic. Já osobně nevidím přechod z rychlého Samsungu PRO pcie 3.0 x4 za ospravedlnitelnou investici. Nicméně kupovat nové a mít jen SATA SSD tak asi ano.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:44:57

Tak jasně, z pohledu her je jedno, jestli máš USB 2.0 nebo 3.1, přesto....
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:12:35
avatar
To v tom zase bude bordel a bude se to plést s 10 let starou řadou Radeonů HD 5000. Jinak se těším, i kdyby se nenaplnilo maximální očekávání, karta vypadá pěkně
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:51:10

Proč ne? HD 5800 byla jedna z nej grafik od AMD.
Navíc desetiletá propast a RX značení je dost odlišné.
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:14:59
avatar
Nechci malovat čerta na zeď, ale už nějakou dobu přemýšlím, jestli bude mít AMD zase nějaké marketingové selhání.

U procesorů + desek je to jasné: ventilátor.

U grafik mě napadá následůjící:
- Vysoká spotřeba - R9 290 a pozdější
- Přílišný odběr z PCI-e - 480
- Ovladače - v posledních deseti letech jen drobné nedodělky v době vydání, nestavení ventilátorů apod.
- Nedostupnost/malý výběr nereferencí - Fury, Vega, Radeon VII, ale také mainstream
- Nepodpora specifických technologií - třeba v linuxu, ale o tom moc nevím
- Nevyužité technologie - Vega
- Nebude to high-end - něco pro trolly
- vysoká cena - kdo ví

Já to osobně tipuji na ty nereference.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 20:46:53
avatar
No ja bych se po te keynote o ty nereference nebal, divej kolik je desek, zda se, ze vyrobci se zacali hodne o AMD zajimat, ale to je mozna nezajimavym intelem, ale myslim, ze to bude rozhodne vetsi terno nez nereference Vegy nebo Polarisu driv.
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NAVI 2019-05-27 18:51:06

Citace:
Ukázala ale první čip, který je překvapivě maličký. Vypadá na zhruba něco kolem pouhých 200mm2, což je podobná velikost, jakou má současný POLARIS 20/30 na RX 570/580/590 modelech,


odhady tvrdí že čip má 275mm2 +- 5mm2 což je o dost více než Polaris

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 20:39:15
avatar
jo, už jsem si to mohl podrobněji změřit, má podle mě něco kolem 265mm2, což je zhruba o 30mm2 více než má POLARIS 10 (232mm2)....

pořád je to malý čip na dnešní poměry. VEGA 20 na 7nm má 331mm2, NVIDIA RTX 2060/2070 má ohromných 445mm2, takže NAVI 10 je výrazně menší.

nejblíže z dílny NVIDIA je tomu TU114 na GTX 1660/1660TI s 284mm2. Samozřejmě NAVI bude díky 7nm znatelně dražší, ale evidentně o poznání výkonnější.
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asrock NAVI 2019-05-28 14:31:38

Odkaz
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 16:37:38

tak to vypadá když někdo nemá vkus ...

už chápu proč asrock nevyrábí NV grafiky
ololo86 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 01:51:09

ou .. 2 x 8pin pro dodatečné napájení a ta divoká spotřeba na 7nm.....vypadá to na pokračování generace, pokojových ohřívačů
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 580x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 389x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 897x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1173x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1496x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6