AMD představuje technologii TressFX - realistické zpracování náročných struktur jako jsou vlasy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 26 February 2013
altTomb Raider je první hrou, která ji používá a vylepšení je výrazně vidět - paráda!

 

 

 

 

 

Grafické technologie jdou sice v poslední době pomalu, ale stále kupředu. Důležité jsou hlavně malé kroky, vylepšení dostupných technologií a tak dále. AMD aktuálně představuje novou renderovací technologii TressFX a prezentuje ji na něčem zdánlivě tak obyčejném, jako jsou vlasy.

Vlasy se sice mohou zdát jako nedůležitá součást kdejakého modelu postavy, ale pokud se zeptáte nějakého grafika, tak vám řekne, že vlasy jsou peklo. Zdaleka nejkomplikovanější a nejnáročnější částí jakéhokoliv modelu a pokud mají vypadat realisticky a věrohodně, že to doposud nebylo nijak jednoduché, ba v podstatě nemožné. Proto ve většině hrách tvoří vlasy jen jednoduché hranaté modely, které se příliš dobře nechovají ani jako vlasy většinou nevypadají. Upřímně vypadají dost děsně a už roky se na nich příliš nezměnilo. AMD si tedy vybralo právě složitou modelovou strukturu vlasů pro představení a prezentaci možností nové renderovací technologie TressFX.

Jak vidíte, rozdíl je ohromný. S TressFX konečně vlasy vypadají jako vlasy a chovají se jako vlasy. Dokáží reagovat na počasí, vítr, pohyb, gravitaci a mají i kolizní systém a tak dále. Co je nutné říci, že celá tahle technologie nevyžaduje nějaký brutální výpočetní výkon a není ani moc složitá. Jednoduše se jedná o real-time rendering technologii používající běžný DirectCompute, který je součástí DirectX11.x a optimalizován je v tomto případě pro GCN grafické karty AMD Radeon. Vyvinuta je ve spolupráci s firmou Crystal Dynamics. Technicky by tedy neměl být pro vývojáře problém nasadit ji v každé DX11 hře a teoreticky by měla běžet na každé grafice podporující DX11.

Prozatím je ale oficiálně potvrzena funkčnost jen na grafikách Radeon HD 7000 s architekturou GCN a tedy výhledově i na nových konzolích PS4 a Xbox, které mají také AMD GCN grafiky. To dává slušnou šanci, že o TressFX neslyšíme zdaleka naposledy, a že se objeví v celé řadě dalších her, možná i jako standard - ostatně asi žádný vývojář, kterému záleží na výsledku, neřekne ne něčemu, co konečně udělá vlasy tak, aby vypadaly a fungovaly jako vlasy. Není zkrátka omezena na HW, který většina uživatelů mít nebude, ba právě naopak. AMD se navíc vyjádřilo ve smyslu, že nechce vytvářet nové technologie a zamykat je pro ostatní výrobce. Tím se do značné míry právě liší přístupem od konkurence, která často dělá pravý opak. Osobně si tedy myslím, že to realistické zpracování vlasů přes TressFX a DirectCompute pojede i na GTX 600 grafikách, i když možná ne tak dobře, tedy s větším dopadem na výkon, přeci jen optimalizace je logicky na GCN architekturu, která bude hrát navíc mnohem větší roli díky přítomnosti v nové generaci "konzolí".

AMD si pro prezentaci možností a schopností TressFX vybrala vlasy, ale z principu to není zdaleka jediný podobně náročný dynamický víceprvkový objekt, kde by renderovací technologie TressFX mohla najít uplatnění. Podobnou výzvou, jako realisticky vyhlížející a chovající se vlasy bez velkých nároků na výpočetní výkon, je například zpracování vegetace. Ta se svou složitostí, strukturou a chováním z pohledu grafika a tvůrců her od vlasů příliš neliší. A jistě to nemusí zůstat jen o tohoto. Postupně bychom se tak skutečně mohli díky podobným technologiím dočkat fotorealistické grafiky bez nějakých enormních nároků na výkon, či jeho zbytečným plýtváním.

Samotná hra Tomb Raider vychází již za pár dní (5.3.2013). V prvních recenzích sklízí velmi slušná hodnocení kolem 8-9/10 a potvrzuje se, že je zároveň stejná i jiná. Skoro všichni se ale shodují, že Lara je mnohem lidštější a živější než kdy dříve a určitě tomu nepomáhá jen realistické zpracování vlasů :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 18:13:03
avatar
Tak nová Lara je jednoznačně kus. Nyní s tressfx kus 2.0 .
Teď ale vážně... Hra vypadá opravdu dobře. Restart série se jednoznačně povedl - byl už nejvyšší čas.
Zatím jsem ještě nehrál, ale do mého vkusu se alespoň dle ukázek trefili.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 18:41:59
avatar
nová lara vypadá dobře?? PFF kde má cecky !!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 19:59:39
avatar
naopak vypadá realisticky ... stará Lara by se přes ty své nárazníky těžko udržela na kolmé stěně a možná by se při chůzi převažovala natož dělala tu akrobacii ;)
Anonymní  2013-02-26 22:49:57

bude mat "vlasy všade ??"
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 02:25:27
avatar
už nejsou devadesátá léta, dnes letí vychrtliny na koksu, takže to Lara musela začít brát taky. Mě spíš fascinuje to líčení. Prostě ostrov, špinavá tvář, ale namalované oči a pusa nechybí. Ono to už člověku přijde skoro normální, protože ve filmech je tohle běžné
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 11:30:03
avatar
V 90tých frčely vychrtliny taky. Až tak okolo roku 2K prsatý holky. Teď se to zase vrací. Nemám rád žebřiňáky .
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 12:53:47
avatar
Tohle je vychrtlina?

Nepustil sis místo traileru na hru nějaký dokument z Buchenwaldu?

Dle mě vypadá uplně normálně. Sportovně založený aktivní člověk (žádný zatvrzelý hladovkář).

A té technologii:
Vypadá to opravdu dobře. Snad se to podaří prosadit. Vlasy ve formě "čepice" už opravdu ztrácí svůj půvab.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 13:15:24
avatar
náhodou, mě se líbí, vypadá normálně zdravě, žádná vychrtlina to neni.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 16:16:03
avatar
Přesně tak ... mě se taky líbí ... jestli tomuhle někdo řiká vychrtlina tak nechápu ... a s těma velkýma kozama v dřívějších dílech ... ja nevim ... me se treba Lara v tech novejsich Tombech líbila, přišlo mi, že má kozy v normálu. Já velký kozy fakt nemusim, ale fakt mi tak velký nepřišly.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 16:17:42
avatar
jde hlavně o to, že proporčně nebyly moc vyvážený a vzhledem k té akrobacii co Lara předvádí nepůsobily zrovna věrohodně
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 16:50:01
avatar
No tak to je mi jasný ... ale tak právě pro to je to hra a ne historickej dokument a u her na ňákou věrohodnost se já osobně můžu vykašlat, ať si tam skáče jak spider-man "klidně s desítkama" ... u jiné hry taky neřešim, jak velkej kanón se dá přidělat na moje auto ... každopádně nová Lara je moc hezká a strašně se na tu hru těšim a jediný co mě mrzí, že nemám HD 7000 řadu, abych rozběhal tressFX. Věřím, že ta hra bude fakt stát za to, a že to propadák určitě nebude
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 17:21:25
avatar
Kuriozita je třeba v Transformers 3, kdy Rosie Huntington-Whiteley vypucuje půlku oken mrakodrapu v bílém tričku a v bílém sáčku, vyválí se snad v každé špíně, ale pořád vypadá, jako, kdyby na ni padlo jen trochu prachu. To já bych vypadal, jako kdybych vylezl z uhelného dolu. Holt nerealita ve filmech.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-28 21:42:32

urcite to ma oprate v nejakom pracom prasku s nanotechologiami a teda sa jej tam spina nezachyti.. ;-)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 18:37:40

Kdyz jsem koukal na ty ruzna videa tak i kdyz grafika nebyla nejak vyjimecna tak ty vlasy byly fakt super. Zatim jsem nic podobneho jinde nevidel. Vubec jsem ale netusil ze je to diky nove technologii. Diky DD za rozsirene obzory
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 19:09:26
avatar
a pak, že to nejde .... jen tak dál
FROSTY22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 19:25:05
avatar
Vypada to fakt hezky
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 20:41:06
avatar
Za 5 rokov sa AMD dopracuje tam,kde je teraz NV s physxom.

Vlasy su naozaj pekne spravené,ale vyzerá to neprirodzene.Prečo má telo "špinavé,mokré" a vlasy nie? Bude to aj simulovať mokré vlasy? Vôbec sa to do hry nehodí.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 20:42:05
avatar
Nvidia sa s Physx dopracovala akurat do zadnice kvoli svojej typickej nenazranosti - chceli to mat len pre seba a napakovat sa na tom, tak si to teraz mozu dat do policky. Po Physx dnes uz nestekne ani pes. Ak bude tressfx pristupny aj druhym, ma to sancu na uspech a na rozdiel od Physx efektov ktore boli casto bud prehnane nerealisticke alebo si ich naopak ani nemohol najst, toto by malo byt viditelne na prvy pohlad. Ale ci sa to naozaj podarilo uvidime az v recenziach, zatial je to len marketingova navnada.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 21:01:59
avatar
Citace:
Po Physx dnes uz nestekne ani pes.

Gpu physx asi myslíš,ale 2-3 hry ročne sa urobia,takže ešte to nieje mrtvola. Uvidíme čo dokáže AMD,zatial sú to len vlasy
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 22:17:50

Kdyby to PhysX nemělo, tak po těch hrách fakt neštěkne pes. Z těch mnoha stovek her za rok určitě ne.

Jediný důvod proč po nich pes štěká, je mohutná propagace každýho prdu v podání NV.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 21:50:26
avatar
Citace:
Zdaleka nejkomplikovanější a nejnáročnější částí jakéhokoliv modelu a pokud mají vypadat realisticky a věrohodně, že to doposud nebylo nijak jednoduché, ba v podstatě nemožné.

rozhodně bych netvrdil že to nebylo možné. Jen to holt nebylo možné jinak než přes PhysX, tak se to moc nepoužívalo. Viz. toto skoro 2 roky staré video.
Odkaz
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 22:49:00
avatar
Asi tak. Přes Physx existuje celá řada efektů, která se tu a tam objevila v nějaké té hře. Výborný odkaz na ty vlasy, nebo ta videa s přirozeně se chovající látkou, kapalinou atd. Najednou se objeví AMD s vlasy, je to hned velkej HIT.
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-26 23:17:31
avatar
A v jaký hře má teda nVidia vlasy?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 00:51:56
avatar
správná otázka ...
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 06:46:51

Nečetl jsem tady náhodou snad milionkrát že NV ani AMD nevyrábí grafiky ale pouze čipy?! Tak jak může mít ve hře vlasy??!! NV přece hry nedělá, to pouze herní studio nepoužilo dostupnou technologii z důvodu XYZ!! Tak co si tu zas mastíte ega??!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 10:45:24
avatar
AMD i NV grafiky nevyrábí, ale jsou dodavateli technologií a TressFX je technologie ;) Než začnete někoho napadat, prosím ujasněte si tyto pojmy .....
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 12:25:00

Ano, stejně tak jako jsou dodavateli čipů! Ale tahle debata nemá smysl, beztak se to zvrhne v naprostou demagogii, klidně pokračujte když vás to uspokojuje...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 13:18:33
avatar
AMD a nV nedodávají čipy, ty dodává TSMC, jejich výrobce, AMD s NV jsou jen dodavateli technologií, dodávají jak architekturu čipů, tak ovladače atd. ... Samotné čipy ale vyrábí a dodává TSMC a grafiky vyrábí výrobci grafik, což také není ani AMD ani NV to jsou strohá fakta, žádná demagogie ...
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 14:06:35

To je jako by jsi napsal že Toyota nedělá auta, ty se přece taky vyrábí třeba v TPCA, ale to je jedno, to jsme na míle daleko od mého původního příspěvku a to bylo pozastavení nad tvým podpořením hlášky "A v jaký hře má teda nVidia vlasy?" která je přece naprostoproti tvé nestranosti, kterou se oháníš. Nvidia přece vlasy nedělá!!! Vytvoří technologii a je na každém programátorovi, jestli jí využije, nebo ne! Toť vše
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 14:38:56
avatar
Citace:
Nvidia přece vlasy nedělá!!!

ale dělá, tohle video je z dema, dostupného na stránkách nvidie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:21:08
avatar
TOYOTA auta vyrábí, má vlastní továrny!

prostě AMD a NV ty čipy ani grafiky nevyrábí. To je nestranný objektivní fakt. Stejně tak je fakt, že nic podobného jako TressFX dostupné na HW konkurence NV nepředvedla, ani nic podobného nasazeného skutečně ve hrách, dke by to běhalo bez problémů i na HW konkurence, tedy bez omezení uživatele. To vše jsou objektivní nestranná fakta. Tvrdíš li něco jiného, nejsí objektivní ani nestranný.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:30:00

Takže když jako výrobce karet koupím čipy, tak v hlavičce faktůry za čipy je jako prodejce uveden TSMC?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:37:05
avatar
já čipy neprodávám, tak fakt nevím ... nicméně výroba probíhá u TSMC a čipy dodává výrobcům grafick TSMC, AMD s NV si samozřejmě rozhodují jaké, komu kam, ale nevyrábí je ...

Já nechápu, proč vás to tak fascinuje. AMD a NV jsou zkrátka jen dodavateli technologií a grafiky fyzicky prostě vyrábí výrobci grafik což není ani AMD ani NV, ti stojí vlastně jen za jednou z mnoha částí finální grafické karty. Proto nás logo na čipu při hodnocení a testování grafiky vlastně nezajímá a zajímat ani nemusí. Hodnotíme grafickou kartu jako celek a to je produkt jiných firem než AMD a NV. TEČKA.
EvzenLovecZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 18:18:49

Ne, ne. Čipy od TSMC odebírá a platí NVIDIA, případně AMD. Ti pak prodávají čipy výrobcům karet.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:40:30

Tak jako wow efekt to je pěkný. Teď jen doufám, že ten toolset od AMD/Crystal Dynamics bude pro vývojáře rozumně použitelný a nebude k tomu polovičatá dokumentace, jak má AMD ve zvyku. Nejvíc mne ovšem pobavil někde z diskuze tento odkaz, že každý může mít TressFX u svého počítače Odkaz a povzdech, koho zajímají vlasy, Laře by měly hlavně pořádně poskakovat a vlnit se přednosti .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:44:21
avatar
to nemá být na Wow efekt, ale na praktické nenáročné zpeacování náročného modelu jako jsou třeba vlasy (ale i další), což doposud prostě nebylo takto jednoduše možné a nevypadalo to dobře.

O nějaké polovičatosti dokumentace dost pochybuji, není to technologie jen AMD ;)
EvzenLovecZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:35:47

Mate pravdu. NVIDIA sice cipy nevyrabi, ale je jejich dodavatelem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:42:04
avatar
hurá .... někdo pochopil. Dodavatel technologií není zkrátka výrobce. To znamená zjednodušování že je nějaká AMD či NV grafika není vlastně objektivně správně. Dodává jen základ technologie té karty, ale nevyrábí ani čip ani kartu samotnou, tudíž finální produkt je záležitostí zcela jiného výrobce. Proto když testujeme grafické karty, testujeme a hodnotíme objektivně a nezávisle produkt jako celek, tedy grafickou kartu a ty vyrábí a dodávájí nám všem výrobci grafik, což není ani AMD ani NV. Tečka.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 21:22:06

Já to jen potřeboval ujasnit, vzhledem k tomu, že jste napsal:
Citace:
AMD a nV nedodávají čipy, ty dodává TSMC, jejich výrobce, AMD s NV jsou jen dodavateli technologií, dodávají jak architekturu čipů, tak ovladače atd. ... Samotné čipy ale vyrábí a dodává TSMC...

což je samozřejmě dosti nepřesné. Já být AMD nebo nVidia, tak bych asi TSMC hnal sviňským krokem, aby někomu prodával moje čipy. AMD a nVidia mají samozřejmě svoje vazby na výrobce grafických karet a jen AMD a nVidia rozhodují, komu půjdou jaké čipy a kolik, ne TSMC.
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 08:09:51
avatar
Vlasy zvládá Physx jak je vidět taky bez problémů, nikde to ale použito podle mě nebylo. Nicméně ty efekty kapalin a látky ano. Jen jsem chtěl upozornit na to, že to není nic co by konkurence nezvládala.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 10:47:28
avatar
nejde o to co konkurence zvládne nebo ne, jde o to co je reálně ve hrách a co můžeme používat bez omezení ať už máme GTX nebo HD grafiku s danou standardizovanou technologickou podporou (v tomto případě DX11) ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 00:59:09
avatar
PhysX je fyzika na nestandardním CUDA když má jet přes GPU, TressFX je renderovací technologie jedoucí přes standardizovaný DirectCompute ... poměrně značný rozdíl je jak v náročnosti, tak hlavně v tom na čem všem daná věc pojede a tedy z hlediska přínosu pro vývojáře i hráče nemluvě o složitosti nasazení do praxe ...

Pokud někdo dává TressFX do přímého souboje a srovnání s PhysX, omlouvám se za ten výraz, ale je to pako .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 00:50:45
avatar
takže to možné nebylo, neboť žádný vývojář nebude používat něco, co většině hráčů nepojede nebo nebude možné bez zbytečných nároků na GPU ...
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 07:52:58
avatar
Citace:
takže to možné nebylo, neboť žádný vývojář nebude používat něco, co většině hráčů nepojede nebo nebude možné bez zbytečných nároků na GPU ...


Písal si že na NV kartách môže ísť tressFx pomaľšie,takže určité znevýhodňovanie zo strany AMD zrejme bude.Je to podobné ako Gpu PhysX,na AMD ho pustíš ale s max 10FPS.

Zatial je to len jedna hra s tressFx.Chcem len vedieť či pri testovaní kariet budeš vypínať tressfx,aby neboli v nevýhode NV karty? Tak ako PhysX.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 10:50:47
avatar
AMD nikoho neznevýhodňuje,naopak, tu technologii nezamyká a neomezuje, aby jela jen na jeho HW.

TressFX na rozdíl od PhysX GPU pojede použitelně na GTX 600 i HD 7000 a není technický důvod, proč by neměla .... takže proč ji vypínat? Není to věc,která by používala nějaký nestandard, používá normálně DX11 a to snad umí obě řady stejně, protože jeto obecný standard, ne? Nepoužívá žádnou jednostrannnou věc.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 17:02:10

To je marne, to je marne, to je marne. On nechape rozdil v tom kdy AMD proste nema natvrdo PhysX HW "tranzistory" a softwarovou "vychytavkou" ktera je jen lepe optimalizovana na urcitou architekturu.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 12:04:23
avatar
Co to meleš že jde PhysX pustit na jiných grafikách než nVidia. Ve většině případů je to možné jen na Nvidiích a na AMD/ATI to prostě nejde, ne že by to nešlo, ale nVidia si tu technoligii koupila(nevymyslela ji) a prosazuje ji jen na svých grafikách. Takové prasárny dělá i u jiných her, třeba u Worms Revolution, kde si zaplatila aby AA fungovalo jen na nVidiích a takových připadů je mraky. V PC sem měl asi 5 karet od nVidie, ale už je v tomto podporovat nebudu.

Jestli AMD vyvinulo tressFX a má zájem, aby tato technologie běžela na všem, je to jedině dobře, to je správný přístup. A že tressFX bude běžet lépe na AMD je snad logické. Určitě to nedopadne jako Nvidia a její propagace Just Cause 2 CUDA Water, kdy se ta hra nedala s CUDA ani hrát jak to bylo domršené a náročné.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 12:28:51
avatar
Mafia2 ide spustiť PhysX na AMD,ale dostaneš max 10fps.
Citace:
A že tressFX bude běžet lépe na AMD je snad logické.

Je logické že Gpu PhysX ide lepšie na NV
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 13:01:31
avatar
Ty jsi fakt typický troll. GPU PhysX jde opravdu lépe na GPU od nVidie, protže GPU PhysX spustíš jen na nVidi, na AMD/ATI ne . Teď ti možná vrtá hlavou, jak je možné, že jsi viděl PhysX společně s AMD/ATI kartou. Odpověď zní CPU PhysX. Takže ty srovnáváš CPU a GPU PhysX a divíš se, že CPU je horší, když to nVidie primárně rve jen do svých grafik . Co si o tobě ostatná myslí aní psát nebudu, asi to tušíš.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 13:48:15
avatar
Tak videl som Mafiu2 a tam je Gpu PhysX (ak sa nemýlim),na AMD karte to išlo 10-15fps.

Ja som troll? Čo si myslia o mne ostatný?
Teba takéto veci zaujímajú? Dal si si ráno lieky?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:18:49
avatar
takže znovu ... je rozdíl běžet a běžet použitelně ...

GPU PhysX na HD Radeon použitelně neběží (neběží tam vůbec) ... TressFX běží jak na Radeon tak na GTX .... ještě to chceš srovnávat? Jeden výrobce prostě klacky technologiím pod nohy nehází, druhý ano, to se nedá popřít.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-28 07:44:37
avatar
Citace:
TressFX běží jak na Radeon tak na GTX ....

Máš to oskúšané? Ja teda nie. Na redeone môže ísť tressFx o desiatky % lepšie ako na NV.Tým chcem povedať,že sa má pri testovaní vypínať tressFx.Ale ešte uvidíme ako to bude šlapať v reále.Dám ruku do ohňa za to že AMD tie klacky hádže NV pod nohy a je to práve TressFx.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-28 11:07:59
avatar
ano už je to otestované ....tressFX je technologie obecně pro DX11 grafiky. AMD nikomu klacky pod nohy nehází, je zajímavé, že takhle nebrojíš proti PhysX, které je takto účelově omezené a říkám to celou dobu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 13:02:36
avatar
je rozdíl běžet použitelně a běžet lépe .... to ty ale nějak nechápeš.
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 12:22:54

Neviem ,ale v Second Life samozrejme vie o čom hovorim len ten kto sa o tuto hru zaujíma trošku viacej,taketo vlasy fungujú už dlchšiu dobu.
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 14:46:43

Aktuálně je plno novinek díky MWC a tady se objeví pouze informace o tressfx? Ano je to fajn technologie, ale to už je vážně tento web jen o dění okolo grafických karet? 90% novinek je o tom jak AMD udělalo něco okolo grafik výborně, nvidia to klasicky zbabrala a je zaostalá. Já bych rád četl i víc novinek z jiného soudku a ne pořád omílat to stejné. Neříkej mi DD, že jediné co šlo vybrat mezi novinky je tressfx. Zajímavější věci se nyní dějí jinde!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:38:38
avatar
na poli mobilních technologií se ale žádné zajímavé věci nedějí ... stále stejné placky, které nic nového ani zajímavého neumí a pro běžné uživatele nic nového nepřináší a vyšší výkon u nich nikde nepozná ... Ale i o těch informujeme ....

90% aktualit není o AMD, 90% aktualit je zkrátka hlavně o PC ... jsme PC magazín. Spotřební technologie a produkty nás zajímají jen okrajově. Pokud je tam něco zajímavého, informujeme o tom. Hlavní technologický vývoj a výkon je ale stále na poli PC ...
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 15:54:23

Mě osobně by vůbec nevadilo kdyby se tady psalo i o tom jaké nové koncepty se představily v mobilní oblasti i to kam se posunují výkony ARM atd. I když to třeba v blízké době nepoznáme.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 16:16:00
avatar
píšeme o tom ;) mnohé z těch zajímavých konceptů i testujeme.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 17:34:26
avatar
Kvalitně udělané vlasy (mody pro Skyrim) dokážou vypadat dobře i s obyčejnou technologií. Akorát to žere výkon.

Zajímalo by mě, jestli by to šlo zpětně zabudovat.. no každopádně to je fajn, že něco takového je. Konečně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 17:43:13
avatar
Skyrim engine nepoužívá DX11 :/ TressFX je vázáno na DirectCompute a technologie ve verzi jež používá DX11. takže to do starší hry těžko naroubuješ.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 06:10:45

DD ale mi poukazujeme na to že vlasy jdou už dávo udělat kvaltně jen je to náročný na výkon!!!

toto řešení od AMD je taky náročný na výkon....

jde o to že to půjde použít u her kde bude v obreze jedna postava (prostě tam toho nebude moc) protože se může detailovat ale nepoužiješ to u postav ve strategiich protože jich je tam kvanta

to ale platí už hezky dlouho, výkon počítačů a hlavně konzol na to prostě nemá (PC by možná některé hry utáhlo ale konzole sotva...)

tudíš ano je to hezké ale nesmí to být náročné na výkon a musí to být snadno použitelné!! což není protože to generuje buď particlový vlasy a nebo křivkový vlasy (plastická křivka používá se ve 3D třeba na kabely nebo na stromy v generátorech) tak že tomu nedávám moc šancí na rozšíření.....

viz několikrát zmiňované PhysX to se také nerozšířilo protože to šíleně zatěžuje i ty hráčské karty..... a o konzolích ani nemluvím... hra se prymárně dneska dělá pro konzole kvůli zisku a až pak je portována na PC a je fakt obtížné dodávat tam tyhle efekty z PhysX, jediné s čím mohu souhlasit je to že tohle bude snažší na implementaci do portu protože je to v základu DX11.. to je jediná výhoda, ale ty další negativa zůstávají jako u PhysX....
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vlasy 2013-02-27 17:53:09

zajímavé ale aby to bylo zivota schopne musí to být snadne na pouziti v modelech......


kvalitní vlasy se dají udelat v jakem koli direkt X apy od doby kdy tam daly alpha mapy ;)


bohužel ale jde o to že záleží jaký má hra limit na postavu....


jiný limit má Lara ( ve scéně kde se budete pohybovat bude v drtivé většině hry jen jedna postava limit je tudíš hooodně vysoký a napostavě můžebýt i hodně detailů) pokud se ale dělá hra typu Mass effeckt tak tady postavy musí mít limit hooodně nízký!!! už jen z toho důvodu aby se hra jen hýbala...


tvorba vlasů se dělá tak že se na hlavu postavy ,,přilepují,, pásky fejsů (fejs je plocha z které se objekt/postava skládá)
http://www.3dtotal.com/tutorial/blender/neo_renaissance_girl_character/images/image_07_making_hair.jpg
tento fejs má pak na sobě textůry http://moon245.3dtotal.com/admin/new_cropper/tutorial_content_images/177_tid_image_08_hair_strands.jpg

dále je i za kostěn kvůli pohybům blasů....
pak už jen platí jediné pravidlo a to že čím víc tenkých plátků s vlasy tím hezčí háro... každý plátekale ukrajuje z limitu a tudíš se to nesmí přehnat...

dnešní charaktery se s limitama pohybujou kelm 100 000 poly (většinou jsou ale do tohoto limitu zahrnuty i doplňky jako zbraně oblečení a další)

Z této technologie moc odvařený nejsem protože t akorát vypadá že na deformaci particlových vlasů právě používají podobné pásky fejsů jako ukazuji výše, jen tím deformují celé zhluky vlasů vyvtvořených pomocí nějakého particle systému....
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-27 21:10:09

Je to založený na OIT - Order Independent Transparency (OIT) a používá to PPLL datové struktury (Per-Pixel Linked-List) pro řízení komplexity renderování a využití paměti. Mám dojem, že to propagovali už u Radeonů řady 5000.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-28 17:07:22

ahoj jo ale to je info pro engin ;) když tvořim model co to pro mě jako grafika bude znamenat? zvolim jen nějakou skupinu planu/křivek/particle systemu a dám mu podnět at se to na to pouziva?

ano grafik má mít teoretický přehled jak co funguje ale ve výsledku ho nemusí zajímat jak je to provedené, jeho zajímá to jak se s tím bude pracovat proto sem se ptal jak je to řešeno, a jestli je to snadno imlementovatelný do enginu hry kde budu finálně vše nastavovat....

model a vlasy budu připravovat v Maxu/Maye/blenderu... vlasy budu muset udělat nějakým způsobem (pásy planů s texturou nebo nějaký particle system) no a pak to z maxe/maye/blenderu budu muset dostat třeba do cryenginu a tam to budu definovat jak?

to je to na co se ptám, jaké je realna funkce na to realne provedení a zda už s tím musím počítat v 3D editoru nebo až v samotným enginu

kvůli tomuhle se až ukáže jestli je to použitelné nebo ne ;) pokud je to nějaká moc složitá ,,fíčura,, která zažitý způsob ještě stíží není to života schopné
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 509x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 340x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 879x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1484x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 6