AMD předvedlo nový Radeon RX 480 POLARIS - mainstreamem odstřelilo NVIDIA GTX 1070/1080? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 01 June 2016
altSkvěle vyrobená karta s výborným výkonem stojí jen 199 dolarů (5800 korun vč. DPH)!

 

 

 

 

Už asi víme proč NVIDIA tolik spěchala s uvedením a představením GTX 1070/1080, aniž by je měla fyzicky na trhu. Zatím to vypadá že těžko se svými cenami obstojí proti AMD a jejímu novému mainstreamu. Na Computexu AMD předvedlo a ukázalo nový POLARIS 10 a konkrétně Radeon RX 480:

A nejednomu přihlížejícími spadla brada, když AMD oznámilo cenovku. Grafiku s výkonem více než 5TFLOPS (měla by mít až 5,5TFLOPS, což je úroveň výkonu mezi Radeon R9 390/390X) chce prodávat ve 4GB verzi za 199 dolarů a v 8GB verzi za 229 dolarů. To je 5800 a 6700 korun vč. DPH!!! Za výkon lepší než GTX 980 apod.

A tím to nekončí. Karta má sice uváděných 150W TDP, jako GTX 1070, jenže zatímco GTX 1070 má 8-pin napájení, Radeon RX 480 má jen 6-pin a navíc extrémně krátké PCB! Reálně tak TDP bude spíše kolem 130W. AMD neprozradilo moc dalších parametrů, ale karta by měla nést 2304 jednotek (takže potencionálně je ve hře i jádro s více jednotkami, tedy plná specifikace) a má 256-bit sběrnici. Karta samozřejmě umí HDMI 2.0, DisplayPort 1.3/1.4 HDR atd.

  • AMD si koplo do NVIDIA

Hned několikrát si AMD vyloženě koplo do NVIDIA, což je dost překvapivě agresivní tah. V první řadě si neodpustilo poznámku o kvalitě nové provedení grafiky Radeon RX 480, která je prý high end kvalita za mainstream cenu.

A opravdu tak vypadá. Pokud nevíte, na co se naráží, tak referenční GTX 1070/1080 jsou kritizovány za nekvalitní PCB i chladiče a vůbec zpracování karty ani náhodou neodpovídá ceně karet.

Asi největší kopanec přišel záhy, kdy AMD udělalo vše proto, aby neodhalilo skutečný herní výkon karty. Ale zaznělo, že na hraní DooM v plné palbě na vysoké FPS nepotřebujete grafiku za 700 dolarů (a to přímo od tvůrců hry, kteří chystají update hry s využitím API VULKAN s některými AMD exkluzivními funkcemi).

Druhý kopanec přišlo s překvapivým srovnáním GTX 1080 proti dvěma Radeon RX 480 v Ashes of The Singularity. Tedy DirectX12 hra s AS, kde se NVIDIA moc nedaří, i když zrovna v této hře to není zdaleka nejhorší a dvě RX 480 to zvládnou lépe než jedna GTX 1080 a to prý s lepší efektivitou a ještě se bezpečně vejdou do 500 dolarů! AMD navíc ohlásilo a poodhalilo úzké spolupráce na optimalizacích her, herních engine včetně několika teprve chystaných titulů, takže jak DX12, tak s API VULKAN to vypadá velmi vážně a pro NVIDIA s jejími problémy pod těmito novými API, to nevypadá zdaleka tak dobře, jako v testech DX11 her.  

AMD si však dalo opravdu pečlivý pozor, aby nezaznělo a neukázalo skutečný výkon grafiky ani další podrobnosti. Vše zůstalo u náznaků a neúplných srovnání (dokonce se zdá, že hra běžela v různých nastaveních), i když překvapivě ostrých a přímo mířených. AMD se zjevně snažilo, aby neukázala plný výkon a potenciál POLARIS a že má zjevně něco v rukávu. Prezidentka AMD pak na konci představení novinek AMD v rámci Computexu oficiálně potvrdila, že prodeje a vydání RX 480 proběhne 29.6.2016 a že AMD hodlá pokrýt novými POLARIS grafikami segment od 100 do 300 dolarů, kde se mimochodem prodá celých 84% všech grafických karet vůbec. Jinými slovy, čeká nás low end Radeon RX 470/470X a dost možná i výkonnější verze RX 480X. Vzhledem k ohlášené ceně RX 480 4GB na fantastických 199 dolarech, přičemž reálně bude pod DX12 na dohled výkonu 379-449 dolarové GTX 1070, můžeme říci, že to bude hodně zajímavé a dost možná AMD právě odstřelilo značnou část prodejů NVIDIA. O důvod více s nákupem grafiky počkat. AMD slíbilo odhalovat další podrobnosti v následujících 3 týdnech do samotného vydání prvních POLARIS grafik.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 07:12:44
avatar
njn.. jak to tak vypadá, moje R9 280X půjde do důchodu do synátorova PC. :-)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 15:28:50

Tiez som sa bal ze AMD drbne v bedni ako NVIDII a bude za to chciet 300+, ale tych 199 dolarov je bomba! Dni mojej GPU sa kratia
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena grafických karet 2016-06-04 13:11:51

Nvidia uváděla že GTX 1080 bude stát 599 resp. 699 dolarů za Founders edition. Dnes víme, že u nás na CZC se budou prodávat za 21 400,-Kč ať ta, nebo ta edice. Z toho mi vychází: 24 korun za 1 dolar pak tedy karta u nás stojí v přepočtu ne slibovaných 699 ale 892 USD. Nejspíše DPH, Clo, marže přepravců apod.

Pokud budu předpokládat lineární nárust ceny, potom GTX 1070 za slibovaných 379 USD bude u nás stát bratru 11 600,-Kč resp. 482 USD a karta Radeon za slibovaných 200 USD by měla být u nás kolem 6200,-Kč resp. 255 USD.

Slyšel jsem i tvrzení (nepodložené), že AMD mělo problém s novými grafikami a při delší zátěži jim grafiky padali a neúměrně brzo tyto grafické čipy odcházely. AMD mělo údajně toto řešit od jara letošního roku. Proto AMD své nové produkty nepředvedlo na očekávaných akcích a předhonila je tak Nvidie.

Ale skutečně nevím, co je na tom pravdy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 13:27:25
avatar
pravdy na tom není nic a neexistuje jediná reálná informace z důvěryhodného zdroje která by to jen náznakem potvrzovala. AMD své produkty předvádělo na všech akcích, některé i veřejně a jasně před půl rokem řeklo, že karty budou na trh uvedeny v polovině roku. Takže vše ukazuje na to, že žádné problémy nemá a drží slovo.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 15:48:30

Tak to děkuji za odpověď, samotnému se mi tomu nechtělo moc věřit a jsem rád, že mi to tu bylo vyvráceno. Skutečně reálně uvažuji, až bude na trhu, grafickou kartu radeon za těch zmiňovaných 200 dolarů.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 09:23:11
avatar
synovi dej spis tuto novou ne kdyz nic tak usetris na elektrine protoze bude hrat urco vic
henrz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 07:17:33
avatar
Tak ještě potvrzení nějakou tou recenzí...a pak hurá do obchodu
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 07:34:38

No nevím, jak moc nadšeně budou výrobci karet prodávat tyhle karty za 200/230 dolarů ... to v podstatě znamená mizivou marži na každé kartě. Respektive marži stále někde kolem 30%, což je málo na to, aby na tom někdo skutečně vydělal. Intel s Nvidií jsou s marží někde úplně jinde, proto vydělávají peníze.

Zákazníkovi je to samozřejmě jedno. Pokud bude mít výkon R9 390X za 230 dolarů, tak si stěžovat nebude. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že nyní takový výkon ještě vypadá vcelku dobře. Ale z pohledu nadchízející 14/16nm generace je to spíše nižší mainstream. Takže ta cena zapadá.

Jenom jsem trochu čekal, že AMD se bude snažit na těch kartách aspoň trochu vydělat a cenou je zařadí tam, kam náleží svým výkonem. Pokud bude výkon kousek pod GTX 1070, pak jsem čekal cenu někde kolem 9 tisíc. Ale pokud na tom nechtějí vydělat, je to jejich věc. Asi mají finančních prostředků dost .
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 08:15:13
avatar
Problém je v tom, že pokud by AMD nasadilo cenu odpovídající cenové politice nVidie, tak by jejich karty byly díky uctívačům nVidie a neexistujícímu marketingu neprodejné. Normální informovaný člověk by si nyní samozřejmě koupil pouze AMD, ale spousta lidí, kteří si koupili aktuální generaci od nVidie půjdou do nVidie znovu, jenom aby ukázali, že nejsou tak hloupí, jak to vypadá (i když již nyní ví, že to tak prostě není) a že chtějí ten nejvyšší výkon bez ohledu na cenu.
Koupit si grafiku kvůli nejvyššímu výkonu (který je jen o několik málo procent vyšší než u konkurence), ale dát za ni 30% ceny navíc oproti konkurenci je podle mě nerozum. Jistě, jsou lidé, kteří neřeší tisíce korun navíc, protože přeci mají nejvýkonější grafiku v zastaralém a neoptimalizovaném API, která sice nic neumí a v nejbližší budoucnosti to bude jenom horší a konkurence ji deklasuje nehorázným způsobem, ale "hej, já na to mám a mám nyní nejvýkonější grafiku".
Já rozhodně půjdu do Polaris a dokud nVidia nenabídne technologicky srovnatelnou alternativu, tak o jejích produktech ani nebudu přemýšlet.
Děkuji za pozornost a "Let's hate begin"
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 17:55:39

eufegnie
Citace:
neexistujícímu marketingu
Ty si nečítala ako sa Intel so svojím podielom - pokúsil celosvetovo odstrihnúť AMD od distribútorov a výrobcov PC a teda v konečnom dôsledku úplne vytlačiť svojho jediného konkurenta AMD ?? Myslíš, že sa niečo také nedialo aj na tomto poli ak tu je ten pomer podielov takmer indentický ? Súvislosť je tá, že dnes tú komunikáciu tvoj "marketing" robia predajcovia priamo v obchode a výrobcovia kariet, ntb. - DD alebo nejaký predajca ti isto porozpráva aké akcie im posiela distribútor.
Asi preto to skúsia na podiel.
Teším sa na testy a držím palce AMD aby to už vyšlo
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 15:34:27

AMD chce podiel na trhu, pamatam ako NVIDIA prisla s 8800 za 5000Kč ktora bola vykonna ako predchadzajuca karta za 16000Kč, NVIDIA ziskala kopec spokojnich zakaznikov.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 14:00:28

No moment, to není pravda:

8800 ultra (90nm, 768MB) stála při uvedení 15000 a nahradila cenou již uvedenou GTX, která zlevnila na 11k

8800 GTX (90nm, 768MB) stála při uvedení 17000,- doporodávla se za 11k

8800 GTS (90nm, 640MB) stála při uvedení pod 10000,- d oporodávala se kolem 7000,-

8800 GTS (90nm, 320MB) stála při uvedení pod 7000,- a doprodávala se kolem 6000,-

-----------novější výrobní proces---------

8800 GTS (65nm, 512MB) stála při uvedení 7000,-

8800 GT (65nm, 512MB) stála při uvedení 6000,-

8800 GT (65nm, 256MB) stála při uvedení 4500,-


GT 256 byla jediná karta, která stála v referenci pod 5000,- přičemž už tehdy 256MB bylo málo. Konkurencí navíc byla HD3870 s 512MB, která byla ve stejné cenové kategorii, ale výkonově to byl o dost větší mazec (GDDR4, shadery 4,1,).

Nvidi zdaleka nejvíc získala GTS-512, která na tehdejší dobu byla výborná, protože výkon předchozí ultry nabídla za polovinu, tedy za 7000,-. Konkurencí jí byl v té době bazmek jménem 2900XT (3870 přišla až ke konci). To je pravděpodobně karta, kterou jsi měl na mysli. Jen to pořád cenou nebyla karta pro široké masy.

Takže to co jsi napsal neplatí, protože mícháš dvě karty. A ano 512ka se doprodávala pod 5, ale to už kupovali jen nV fans, protože 3870 byla o dost lepší. Jasně, je matoucí, že se několik let skoro vše jmenovalo 8800 a nějaká písmenka zatím (a to i přes změnu výrobního porcesu!), což je přesný opak dneška, kdy se změní samolepka a už je to nová generace.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 22:03:18
avatar
@Pax Psychosis

úprimne si ceny už presne nepamätám, teda okrem 8800GTS 640MB, ktorú som mal a stála svojho času 12 500SK...

z toho čo napísal snajprik, by som tipoval, že on narážal na 8800GT - že priniesla výkon skoro 8800GTX za omnoho lepšie peniaze a vyplnila jednu veľkú dieru a to medzi 8600GT a 8600GTS, a potom už drahými 8800GTS/GTX, pričom výkonu 8800GTS 640MB sa prakticky vyrovnala a NV si pochovávala vďaka 8800GT svoj vlastný performance segment vtedajší a z časti aj high-end - vyriešila to dokonca tak, ako si aj uviedol, že vydala novú (už tretiu verziu) 8800GTS 512MB, ale už na rovnakom jadre ako 8800GT, teda novšie G92 jadro
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 10:31:23

Tak HD 3870 ještě mám i HD 3870x2 jsem měl a můžu říct že výkonem nic moc, bylo to pro mě velké zklamání a vyhozené peníze, HD 3870 jsem dal tchýni do PC jelikož ji to na internet stačí. Ale GTS 8800 512 mám doteďka v jiném kompu a to už byla jiná liga, funguje pořád a super se na ní hrají starší hry, za ty peníze to byla super karta.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 13:13:21
avatar
jj, toto jediné mi na komente od Paxa nesedelo - 8800GT, či nová 8800GTS 512MB boli inde, trocha aj cenou, ale aj výkonom, to boli zlaté časy naozaj pre nvidiu - G80, G92 jadrá
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 13:30:36

Souhlasím, byli to skvělé časy super grafik.. :-)
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 20:08:23

Mno, asi si to pamatuju blbě, ani už nevím, proč jsme to psal, asi kvůli těm 5000. Já si totiž pamatuji, jak jsem v CZC vracel 88GTčko, protože měli blbě popisky v eshopu a místo 512 varianty měli za bůra jen 256ku se zalmanem (shit děsnej) a 512ka stála výrazně víc, tak jsem tehdá koupil 3870, protože rozpočet byl max 5k.

Taky jsem našel tohle tady:

http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-asus-8800gt-1gb-8800gt-256mb-vs-512mb-vs-1gb-17-2.html

Moc tomu testu nevěřím, protože třeba ta 2900XT je tam podezřele dobrá, přitom vím, že třeba stalkera jsme na ní nepustil ale na 8800GT 512 už jo, ale plynule to šlo až na 4870.

Faktem je, že 3870 i 88GT v půlgigových variantách daly hráčům dosud nevídaný výkon za mainstreamové peníze.

Já měl karty takhle:
9600XT 256MB
GTS-640
2900XT-512 (to byla chyba, ale prodal jsem ji a za ty samé peníze koupil GTčko)
GT-512
4870-512
5870
...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:21:11
avatar
8800 GT (G92) 512MB bola na svoju dobu super grafika, prakticky som na to čítal iba chválu, v tej dobe som DDworld ešte nesledoval, ale inde to bola proste karta, čo pochovala 8800 GTS 320/640MB (G80)...

HD 2000 radeony mali silný problém v hrách po zapnutí antialiasingu čo som všade čítal, tuším, že to trápilo aj HD3000 radu, už neviem, nvidie boli vtedy skrátka na koni a u AMD sa to začalo včetne výkonu s AA zlepšovať od HD4000 rady a HD 5000 rada bola legendárna od AMD zasa, lebo NV trvalo prísť s nástupcom GTX260/280, GTX285 bola iba 280GTX, len vyrábaná 55nm procesom, miesto 65nm...ale HD 5850 a 5870ky boli populárne AMD/ATiny...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 22:53:55

Tak já jsem měl bohužel všechny zmíněné grafiky a jen u řady Hd38xx jsem mohl litovat investice. Nvidie neměli prostě konkurenci a každý kdo není slepý a lhář to ví, slušné konkurenci schopné grafiky konkurence začali až příchodem HD5850 a to klobouk dolů ty se jim konečně povedli. Jinak do té doby to bylo jen fiasko, bohužel i já jsem zde naletěl pod slovem trhač asfaltu což mě HD3870x2 stála něco přes málo devět tisíc výkonem GTX260 což bylo k pláči. Naštěstí jsem ji ještě prodal za pár korun a koupil GTX285 cca 8 tisíc což byl obrovský nárůst výkonu oproti té hnusotě HD3870x2. problém je v tom, že hodně lidí porovnává výkon dle testů, já měl bohužel tu smůlu že jsem to porovnával podle svých nepodařených investic. Teď jsou sice super moderní grafiky za slušné peníze, ale je smutné že na dnešní hry stačí i pár let staré grafiky tedy za předpokladů že samotná hra vůbec nějak zaujme, což je v dnešní době velký problém.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 23:10:07
avatar
jj, čo sa týka hier, tak aj mňa máloktorá nadchne už, proste cítiť z toho ohranosť, nič nové a tak nejako sa aj ja často vraciam k starším hrám a nových až tak veľa nemám...

...k tým grafikám hej, 3870x2 bol jednoducho CF, teda množstovo nevýhod a ja som bol nespokojný aj s 9800GX2 od NV a išiel som do 280GTX, tá odišla v záruke, ale dostal som GTX285 Matrixku ako náhradu a tá je dodnes funkčná karta a mám ju odloženú...to boli proste začiatky AMD po odkúpení ATI. Nešlo to a nešlo, až sa trocha chytili s HD4000 modelmi, a HD5000 rada mala čistý vzduch a už HD5850 bola výkonom nad GTX280/285, takže tam to už bolo pre AMD dobré, dovtedy príliš nie a vtedy boli hry - Crysis čo priniesol: slušný príbeh a grafika, vďaka ktorej bolo Crysis dlho vlastne technologické demo, ale super hra a nápad s nanosuitom v peknom prostredí ostrova...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 10:42:47

Naprosto souhlasím, kdysi ty hry měli potenciál, dnes je to především o penězích a podle toho taky ty hry vypadají a rozhodně nebudu kupovat do nekonečna DLC balíky abych si hru zahrál celou, to je zlodějina první třídy. Kdysi jim šlo o hráče, dnes jim jde jen o to jak nás pumpnout, kdyby ty hry alespoň za to stáli, ale jde to od desíti k pěti a na hry které hraji a které se mi líbí mi bohatě stačí grafika starší generace, nic mě nenutí k upgrade, bohužel..
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 10:55:30
avatar
som na tom rovnako a napr celkom vychvaľovaný DA: Inquisition ma súbojovým systémom veľmi sklamal, čeština by sa rovnako hodila, proste krásne prostredia a grafika a zničia súboje konzolovým ovládaním na PC, som čítal v jednej užívateľskej recenzii že to hral s gamepadom proste strašné pri PC verzii. DA: Origins bol v tomto smere úplne iná káva, hoci tam nebol otvorený svet, ale bavilo ma to podstatne viac.

Osobne som zvedavý ako dopadne v recenziách Kingdoms Come: Deliverance, dúfam, že dobre...ak si ľudia dnes nezafinancujú hru sami, tak väčšinou dostanú odpad, veľmi smutné ako to upadlo.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 14:17:40

Také čekám na Kingdoms Come: Deliverance, snad to nebude další zklamání.. Ano, bohužel následky po konzolích jsou hodně znát, i když hra samotná je pěkná člověk prostě ví že to mohlo být ještě lepší. Bohužel je to dobou kdy ve velkém množství konzole lidé kupují a my se za ty peníze musíme holt přizpůsobit..
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 17:49:15

No mňa viac sklamalo, že si človek kúpi nový výkonný HW a zistí, že nie sú hry.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 09:04:56

Tak, tak i o tom jsem psal, bohužel je to tak, tak snad se něčeho dočkáme ať je důvod k upgrade..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 17:56:46
avatar
Nikdo neví, kolik stojí AMD jeden wafer nebo jeden funkční P10 čip. Nicméně k té marži:

Pokud prodáš 10ks karet s marží 50USD a konkurence prodá 100ks karet s marží 5USD, tak bude celková marže před započítáním fixních nákladů stejná. Zda firma vygeneruje zisk, to záleží na tom, jak velkou režii má. Přímo s marží přepočtenou na vyrobní jednotku to nesouvisí.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 07:33:46
avatar
To zní jako sen, to zní jako pohádka. Koupím RX 480 - 4 GB za 5 800 Kč a myslím, že s tou kartou mám na 5 let vystaráno.
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 07:43:25

To mi chcete říct, že AMD nabídne kartu (2x RX 480) za cca 13 tisíc (tedy 1070 GTX) a budu mít výkon podobný 1080?
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 14:57:51

prakticky vyssi
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 17:58:10
avatar
prakticky někdy vyšší, někdy o dost nižší - pokud nepředvedou nějaký zázrak, kterým by stoprocentně zfunkčnili CF na všech herních titulech.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:43:54

Tak na DX12 a Vulcanu by CF mohl fungovat líp než na DX11, kde se všechno muselo optimaliozvat
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 14:52:24
avatar
Teoreticky ano. Prakticky se DX12 všichni teprve učí a ještě nevíme, jak "kreativně" to pojme nvidia. Takže dokud neuvidím, neuvěřím. :-)
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 07:51:06

no ak toto natrepu do ntb s prijatelnou cenou a vykonom, bezim si hned ponho mam uz nervy na ten intel + nv co mam, rad by som presiel na plnu konf amd + amd

nvidii nedam uz ani centa
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 08:01:11
avatar
Go GPU AMD Go!!! ;)
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 08:02:15

Se těšííííííím, konečně si koupím novou tichou a výkonnou grafiku. A k jejímu živení nebude potřeba přiruční Temelín
caduto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 08:05:36

No pecka a jen bych dodal že AMD natom určitě vidělá a ostatní taky protože jádra samotná sou malá a tím je jejich vítežnost atd dost velká a tím samo hodně padá cena ano možná stál celej proces dost peněz ale to je zas otázka Globa a ne AMD a věřím že to maj dobře spočítané použitím GDDR5 taky ušetří a vůbec ty nekřestanské marže bych všem zatrhnul kua když můžou farmáři pracovat s maržema v desetinách % a to je jídlo mnohem důležitější než nějakej kus plechu s plastem tak i těch 30% je asi tak 3x víc než bych jim dal Ale jinak už se těším asi to doklepu do příštího roku a udělám si new PC po 7letech už je asi na čase
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zelení 2016-06-01 08:07:00

Tak a víte co teď udělá tábor zelených??

Budou kupovat referenční 1080, ze které se opět stane nejprodávanější karta

Protože NV řekla, že je to dobrý, ne? tak to musí být dobrý !!!!! určitě je to dobrý !! ne, není to jenom dobrý je to NEJLEPŠÍ !!
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 07:38:13
avatar
tak když to stojí tolik, tak to musí být dobrý ne? Plus ty bezchybné ovladače, skvělá podpora (co to je ?).. tichá apod.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 08:44:01
avatar
Tohle bude nová zlatá éra PC hraní. Tak výhodně snad žádná grafika nikdy nešla pořídit.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 14:03:24

HD3870 stála bůra a tehdejší hry měla v malíku.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 09:10:45
avatar
Tak sa mi to paci. Vizera to velmi slubne
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zabije 2016-06-01 09:12:13

to zase lidská blbost (neinformovanost). Lidi kupujou hotové sestavy a lidi koupí dražší Nvidii, protože dražší je přece lepší ne?
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tesim sa ako dedko na dochodok 2016-06-01 09:24:24
avatar
Tesim sa ako dedko na dochodok a cumim ako zuckerberg na profil papeza!
Ale este ma caka mesiac utrpenia a pokial neuvedu RX 480X hned na zaciatku tak aj viac pretoze by som si rad kupil najlepsi Polaris 10 OC edition.

Boze ja to uz nevydrzim!
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:30:32

Taky uvazuju ze svoji 290 OC rychle prodam na Aukru ma jeste zaruku a chvili pojedu na sve zalozni 6950 a pak hned jit do 480X OC edice. Mela by mit vyssi vykon nez 290 OC lepsi spotrebu a mela by byt zase o neco modernejsi.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 13:05:43
avatar
povedlo se mi 2 mesice nazpet prodat na Aukru 270X za 3650,-. Ted ty ceny asi budou padat. Dival jsem se, ze 390 tam je uz na 4000.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 09:41:41

ja som hlavne zvedavy na 480x, ktora by podla aspon tohto co mame, mohla realne dosahovat vysledky +-1070, ale za mozno podstatne nizsiu cenu, co by bol zabijak pre nv a dufam to tak bude chcem vidiet tie xichty nv fanboyov

btw na sectore sa strhla riadne vlna nv fanboyovia citia pruser
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 13:44:25

To aby som rychlo siel predat moju 390x. Ja mam sice zalusk na Vegu, lenze v tom case uz bude nepredajna pomaly a strelil by som ju iba velmi pod cenu ked za 2 stovky tu bude modernejsia polaris s daleko lepsou spotrebou....
Uvazujem ze rychlo strelim 390x, chvilu vydrzim na integrovanej (pri vydani dlc zaklinaca a warhammer TW na to horsi cas nemoze byt ) a nasledne vezmem 480. Pri takejto vymene by som mohol ziskat tak 150 a nasledne o 3-4 mesiace polaris predat, ziskat dalsie prachy a kupit nalozenu vegu....
480 Pojde hned v nereferenckach?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2016-06-01 09:57:08
avatar
To je zajimavy matematicky priklad. 2 grafiky stoji 500 dolaru... kolik stoji jedna? 199 a 229?

Nebude ta cena spise 249 USD za 8GB verzi?
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:11:29

matematika ti asi nejde..bo inak by si vedel co znamena matematicky symbol <
cize 2xRX480 za cenu menej ako 500 dolarov je v DX12 na urovni 700 dolarovej 1080.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:10:31
avatar
Na obrázku je jasně vidět, že je tam cena pod 500 dolarů.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:13:58
avatar
machrovali byste tim, ze je pod 500, kdyz byu mohla byt i pod 400?
Zakladni kurz marketingu a batovskych cen: Pod castku xx znamena xx-1. Tzn. batovskych xx9.
Pro hnidopichy, ktere si vzali do oka specialne matematicky zapis, tak ano, mate pravdu
Pro ostatni je to tema k diskuzi ;-)
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:25:13


ty si asi necital cely clanok...budu 2 verzie 4GB a 8GB. Kazdemu je snad jasne, ze tu situaciu v CF davali s tymi silnejsimi 8GB GPUs. Takze ak to ma byt tych 229$ tak je to v marketingovych ponatiach bliziace sa 500dolarovej hranici.
Ci cakas ze na slide daju uplne vsetko do centa presne ? 258$ a 0 centov ?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:43:16
avatar
cekal bych neco jako
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:48:29
avatar
Prostě tam dali jednoduše a jasně číselně definovanou psychologickou hranici, která nevyžaduje přemýšlení, smiř se s tím
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:51:31
avatar
uvidime. Me to zily netrha. Ja budu za nizsi cenu rad.

Sam doufam, ze mate pravdu vy 2 matematici a bude to levnejsi
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 14:09:47
avatar
Tak to vypada na tech 250 USD za 8GB verzi. Nekolik dalsich serveru o tom pise. Urcite to je taky z casti spekulace, ale davalo by to smysl.
http://videocardz.com/60780/amd-announces-radeon-rx-480
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 14:16:30
avatar
8GB verze bude stát 229 dolarů ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 18:21:58

DD
Citace:
To je 5800 a 6700 korun vč. DPH!!!

a clo si tam zarátal, či to už máš nejaké "oficiálne" ceny pre ČR ? v EUR to nemáš ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 19:22:00
avatar
Jediná známá oficiální cena RX 480 4GB je 199 dolarů = přepočet (dolar*koruna+21% DPH) 199x24,3x1,21=5852 korun vč. DPH.

Cena za 8GB verzi by měla být 229 dolarů (neumím si představit že by byla 249 dolarů, 50 dolarů za 4GB RAM? To by nikdo nedal). 229 dolarů = 6733 korun vč. DPH.

Většinou to v ČR tak vychází dokonce se prodávají i levněji. CLO není zase tak moc a ceny různých grafik jsou různé a stejně tak distribuční ceny. Nepochybuji o tom, že budou i drahé edice za 7-8 tisíc ;), ale budou i ty běžné za 5,8-6,7 tisíce korun.

U Mainstreamu, kterého se prodává většina, jsou nižší marže a ostřejší konkurence. Takže ceny nejsou tak přestřelené v obchodech jako u high endu.
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 14:44:58

Po tých Tvojich vyjadreniach je mi záhadou, ktorý blázon Ti zodvihol karmu na 100
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 15:00:56
avatar
Chtel jsem na to nereagovat, ale zeptam se.

Jak to souvisi s tematem ceny? Zatim nebylo moc vecnych reakci na to, co jsem napsal.
DD potvrdil cenu 229 USD. Ostatni jen prudi.

Ja se jen snazim upozornit na nesoulad mezi cenovkou pod 500 USD za 2 karty a zminovanou cenou za jednu. Pod 500 byva dost casto marketingovy vyznam pro 499.99, na coz jsem taky upozornoval.
Ja urcite patrim do cilove skupiny zakazniku a cena je pro mne dulezita (pro majoritu zrejme bude). To je duvod, proc na to upozornuju.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 14:19:01

Ne, prudíš ty. Protože rozporuješ matematiku v grafu, která je správná.

2x 229 je 458 a to je menší než 500. Tečka.

Pokud jsi chtěl poukázat na to, že je divné, když v infografice amd vyčísluje výkon na desetiny procenta a jednotky FPS, a pak zaokrouhlí zbytečně cenu nepříznivým směrem skoro o 40 dolarů, tak jsi to měl napsat jinak a ne rozporovat matematiku.
Možná je ale 500 doláčů nějaká psychologická hranice a ten do dělal graf si myslel, že 500 vs 700 vypadá líp než 458 vs 700

Mě to taky přijde divné, ale já si prostě počkám na výkony a ceny až budou změřené/uvedené. Tohle je jen nějaký slajd a dohady.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:17:41

Ešte by som sa veľmi netešil, uvidíme čo predvedie Nvidia GTX 1060.
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 11:20:43

co Nvidia moze tak predviest? Momentalne nic. Tak ci onak to bude stale Pascal architektura cize v hrach s DX12/Vulkan bude vykonovo zaostavat oproti konkurencii. A takisto cenovo sa urcite nedorovna polarisu.
Nvidia nema nic. DX11 bude zachvilku mrtve a AMD s GCN bude cim dalej tym viac naberat na vykonostnych rozdieloch medzi neoptimalizovanou HW architekturou NVidie a AMD GCN.
Nezabudajme ze toto su len zaciatky a prve pokusy implementacie low-level API features do hier. Stale nie je ozajstna nativna DX12 hra, ktora dokaze lepsie vyuzit GCN. Ale uz dnes aj s malymi DX12 implementaciami mozme vidiet markantny narast vykonu AMD gpu oproti dx11.
Nvidii neostava nic ine len sa pustit do noveho designu GPU a zacat s optimalizaciou na HW urovni tak ako sa do toho pustilo AMD pred 4rokmi...a to im bude trvat nejake tie roky.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 10:55:15

ta prinese nic... NV se nemuze rovnat v technologiich AMD. DX12 je na vzestupu a NV jde pomalicku ale jiste do vecnych lovist. Pokud v teto dobe nepracuji na uplne novem jadru a ne nejakem dalsim recyklatu MAXVELU tak jsou v perdeli. AMD a GCN archi. v nove verzi + k tomu cena za karty je jistota ze rozdrti NV. Kolik cekas ze bude stat 1060? a jaky bude mit vykon?
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 11:02:35
avatar
Jelikož AMD svým mainstreamem odrovnalo performance od nVidie tak očekávám, že svým lowendem odrovná mainstream nVidie (i když ne výkonový, ale pouze cenový).
MoodyMeister [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 14:26:59

Ty karty se ještě nedají koupit, neznáme reálné výkony ve hrách, ale už máte jasno, kdo koho odrovnal:-)
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 11:03:59

vsetko je to super ale zabudate na to ze amd castokrat prikrasluje prezentacie(takisto ako nvidia) a samozrejme vykon v amd benchmarku aos, pockame si na realne testy a 1060
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 11:05:46
avatar
Za kolik se bude prodávat jetý 390 X ? Za 3900 Kč ? A jetý Titan x ? Za 5000 Kč ?
Vamtal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 12:11:24
avatar
nechápu jak se ADm podařilo narvat všechny součásti na tak krátké PCB ...ale musím uznat že se mi to vážně líbí

ten přínos jakej měl jeden ventilátor u (nereferenčních chladičů) AMD FURY kterej byl až za PCB a profukoval vzduch jen přes žebrování chladiče byl užasnej .....v pasivním modu chlazení to byla fakt pecka!

RX 480 s podobnými chladiči bude v pasivním modu naprosto perfektní volbou pro lidi co potřebují výkon

jen doufám že AMD vydá i Rx 480x s cca 2500 stream procesory a výkonem FURY ....(myslím a doufám že po přetaktování se dostane výkonem téměř až k FURY X)
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 14:01:53

Frekvencia jadra bude 1266 MHz.

Odkaz
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 20:08:39
avatar
Na tej frekvencii by mala 5,8 TFlops. Takže buď OC alebo chyba v odčítavaní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:10:45
avatar
No AMD neřeklo jaký má přesně výkon, napsalo jen více než 5 TFLOPS
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 15:35:31
avatar
lidi stejne budu kupovat 1060


su zvedavy jaky ta RX bude met vykon ve hrach
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 18:17:29

Tak dúfam, že sa AMD už zadarí tie karty vyzerajú byť veľmi príťažlivé podľa článku.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 15:14:44

Tu ať si narvou do zadnice, ořezanej kepl bez plné podpory DX12, to je pro lidi, co nakupujou kompy v Electroworldu.
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ntb 2016-06-01 16:08:31
avatar
Jak ja se tesim, az to napasuji do nejakeho ultrabooku :-)
Uz potrebuji ten svuj s 840M vymenit.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 17:39:03

taka zaujimavost:

ms aj sony predstavia nove konzoly, vykonne, co ak budu postavene na dvojici 480 alebo 470X? vykonom by sli riadne hore, cenou tiez ale pri tych cenach by to nebolo az take hrozne, vyvojari by zacali makat aj na cf a razantne by sme sa niekam posunuli a konecne by sa aspon konzoli neoznacovali za brzdy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 17:56:34
avatar
Na POLARIS 10 (480)
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 18:23:18

ako hej chapem, ze budu na hentom postavene, ale co ak by sa pouzila dvojica? sam vies, ze cf nie vsade funguje spravne, ak vobec, takto by mali konzoly dual gpu, cize by vyvojari museli zapracovat aj na cf, co by len pomohlo navysit vykon a kvalitu hier, co by sa aj na pc pekne premietlo ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 19:16:50
avatar
nebudou .... POLARIS 10 je mainstreamový čip nebude na něm postavena duální grafika
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 17:58:15

Zacal som sa nad POLARIS grafikami zamyslat a aj ked RX480 vyzera dobre oznamenie karty mesiac pred jej dostupnostou nemusi uplne dopadnut dobre. Najskor sa snazia zabezpecit to, aby boli dostupne aj nereferencne karty, aby boli odladene ovladace a instrukcne sady, aby bolo dostatok samotnych kariet, etc... ale pre NV to znamena, ze ma mesiac k dobru odladit gtx 1060.

Inak... je RX 480 s 2304 stream procesormi plnou verziou POLARIS 10? ak nie, aky vykon by mala plna verzia? Ak ano, aky vykon ma orezana verzia? A hlavne v aku cenu by mali/maju tieto karty?

Co POLARIS 11? Aky ma vykon, cenu a ake su jej verzie?

Co laptopove verzie tychto kariet? V akych laptopoch sa budu nachadzat a aka je ich cena?

Ako je na tom 14nm proces s frekvenciami?

Proste... mnoho otazok.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 18:50:14
avatar
Zatím to vypadá, že ven půjdou dvě karty postavené na Polaris 10:

RX 480 (67DF:C7)
RX 470 (67DF:C4)

A čistě teoreticky je možný, že přijde ještě jedna výkonnější verze, s GDDR5x a 2560SP někdy později, možná jako reakce na GTX 1060, pokud by to bylo třeba.

Všechno to jsou ale jen spekulace...

Velice hrubý nástřel výkonu: http://videocardz.com/60253/amd-radeon-r9-480-3dmark11-benchmarks
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 18:47:31

Stejně mě znervoznujě 4.91% nOvcí na Steamu co má GTX 970. To je pomalu každý 20 hráč má nesmyslnou mainstream kartu za 10tku
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 08:10:51

Cena snad neodpovídala výkonu/vlastnostem?
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 19:11:30
avatar
DD kdy sa na netu ukážu testy herniho vykonu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 19:15:35
avatar
nejpozději 29.6.2016 ;)
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 19:35:24
avatar
nereferencni v prubehu červenca že

a silnejsi verza polaris 10 nebude?
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 20:13:26

urcite.

pochybujem ...resp. ked sa dopredaju Fury rady ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:10:15
avatar
kromě RX 480 nic dalšího potvrzeno nebylo a podle mě v dohledné době ani na POLARIS 10 nebude, protože je moc oblastí, kam to jádro míří.

Jinak nereferenční modely by měly být při uvedení karty na trh
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 21:16:59
avatar
http://videocardz.com/60824/amd-polaris-10-gpu-in-radeon-rx-400-series

tady maju napsane 5.83 TFLOPs
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:09:09
avatar
pořád hadáj
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:11:32

Takže ty už máš teda testy hotové, tak sem s nimi ;)
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:01:32

Jeste musi stihat vyrabet, jinak cena pujde nahoru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:08:45
avatar
mluví se o tom, že právě výroba tak aby karta byla na trhu v dostatečném množství, je důvod proč ji AMD na trh uvede až v polovině roku a ne již před časem. POLARIS 10 jádro míří kromě RX 480 i do konzolí a do notebooků ...
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-01 22:42:05

AMD prezentácia:

Odkaz
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 09:46:25

Vypadá parádně, hned si jednu koupím.

Otázka do placu, 4GB stačí na fhd, nebo se vyplatí si připlatit za 8GB? Děkuji za rady
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 10:03:37

ak budes riesit len full HD tak 4GB ti bude bohate stacit. Ono je to od kazdej hry ine, kazda ma inu kvalitu textur. Ale v dnesnej dobe u drtivej vacsine hier staci 4GB VRAM aj na 4K.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 14:51:18

U Doom 4 tusim i FHD potrebujes na ultra 5GB VRAM. Pokud nebude priplatek brutalni tak urcite bez do 8GB. Naroky budou stale vyssi a u pameti obecne plati "vice pruhu, vice adidas" Kazdopadne se ti potom bude i lip prodavat.
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 08:12:59

Díky moc za radu . Jestli to bude jen tech 30 dolaru rozdil tak vemu 8 GB, do budoucna se může hodit.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 11:14:50

Zdravim nasel by se tu nekdo fajn a zaroven zkusenej kdo by mi pomohl s vyberem kvalitniho zdroje do pc.Uz x let se potykam s problemi u zdroju
a porad ne a ne koupit neco co vydrzi.Kupoval jsem do ted zdroje do 1000kc takze zas az tak prekvapenej nejsem ale kdyby byl nekdo ochotny a poradi
budu si toho moc vazit.Klidne napiste i do zprav dekuji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 11:45:47
avatar
když kupuješ zdroje do 1000,- tak se nediv, že jsou na houby ....

Kvalitní levný zdroj je maximálně tak OEM Seasonic a i to je takový minimum.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 12:24:41

Kdybyste si poradne cetl koment tak vite ze se tomu nedivim
Kazdopadne i tak dekuju myslite ze tento by byl schopny.
Seasonic M12II-620 Evo Take mi jde o to aby po par letech v nem hned nepraskl naky kondik kdo ma pak poslouchat to rinceni dekuju
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 13:25:12

Tak zaklad je aby si napísal tvoju zostavu
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 08:22:35
avatar
Já mám starší verzi toho M12II a mám ho šest let (stál 2200)... ale co jsem 4 měs. zpět pořídil R9 380 tak mi přijde celkem "dýchavičný" ...

ale pokud chceš kvalitu a ticho, tak Corsair RM(x) - ale to už je k 3000
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 12:50:45

Tu si pozri pár inštruktážnych videí, len si tiež všimni v tých videách ak si zbytočne kúpiš veľký PS, ktorý nevyužiješ tak sa ti stane, že v konečnom dôsledku budeš mať nižšiu účinnosť
Odkaz
Odkaz

A ešte ti tu dám jednu DDho radu: Zdroj by mal mať viac samostatných větví
vulu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 20:11:16

A ešte ti tu dám jednu DDho radu: Zdroj by mal mať viac samostatných větví


Preco? Ja prave citavam vzdy, ze 1 silna je lepsia.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 11:09:58

Asi kvôli grafickej karte
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 15:16:04

Vseobecne zasady

1) Co nejlepsi ucinnost.
2) Max prikon sestavy mas treba 500W tak si kup zdroj minimum 625W. (500/0.8 ) Proste aby se nedostaval pres 80% sveho max vykonu.
3) Urcite kup modularni mene kabelu znamena lepsi airflow.
4) Az si nejaky zdroj vyberes koukni do recenzi zakazniku (heureka, newegg atd) jake s nim maji zkusenosti.

Ja treba mam Corsair 650W asi 4-5 let a vubec o nem nevim. Ale stal asi 2.5k Na moji sestavu se podivej do profilu.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 08:25:09
avatar
jakej přesně Corsair ?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 13:36:27

Mel by to byt tento, uz se neprodava.

Odkaz

Kdyz jsem kdysi na nej cetl recenze tak jedni rvali ze se jim netoci vetrak (coz on se opravdu netoci kdyz neni zdroj v zatezi) a druzi zase ze se toci moc (cehoz jsem si nikdy nevsimnul), takze kdyz jsem odfiltroval tyhle nutcases tak na nej nebylo moc stiznosti.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 07:10:55
avatar
kvalitni zdroje jsou corsair ale ne ta jejich nejlevnější řada
třeba tento je dobry
https://www.alza.cz/corsair-vs550-d2143913.htm?catid=18849164
MTBF má 100 000 hodin to je 11,5 roku čož sedí si myslím
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2560 x 1440 full ? 2016-06-02 13:59:14

zásadní otázka pro mě:
Bude stačit na hraní ve 2560 x 1440 na full detaily ?

( chystám se k upgradu z R9 280X, vč.upgradu monitoru z 1080p na 2560 x 1440 )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 14:43:31
avatar
hmmm ... takhle ... vzhledem k tomu, že má výkon zruba někde na úrovni R9 390X +/- nějaké to %, tak záleží na tom. Jsou hry, které určitě bez potíží na to rozlišení dáš na plno, ale jsou hry, které ne (= pořád vysoké detaily) ... nicméně osobně používám letitou R9 290X 4GB, což by mělo být výkonově v podstatě to samé a hraji na 5760x1200, takže RX 480 se určitě na hraní ve 2560x1440 bude dát bez potíží použít

A za ty prachy a s tou pidi spotřebou ... co bys ještě nechtěl? Já myslím že budeš spokojen ...
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2016-06-02 18:13:53
avatar
Tento rok, ako i minule, mi DD-World zase raz pomohol vybrat. ;-)
Obrázek
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 18:26:32

pozeram ze mas vela penazi na rozhadzovanie

Ale tak vela stastia s nimi ...uzi si tu kratku chvilku slavy do jesene
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Netreba urážok 2016-06-02 19:01:44
avatar
Proč ne, když z nich má radost, na světě jsme chvilku tak radovat, radovat.... třeba i z Nv. Já se těším na RX 480 Vapor X (obdobné). A GTX 1080 je absolutně mimo mě : D.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-02 19:52:53

Peníze investované do koníčku není podle mně rozhazovaní, naopak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 02:49:13
avatar
tak doufám, že máš na to lepší chladiče (vodníky) protože ty reference jsou strašný i na levné grafice a na grafice za 21 tis nemaj co dělat ...
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dobre 2016-06-03 06:53:36

Dobre kamarade,ale misto karet radeji zivou zenu a ne onanovat nad kartickama a obrazek ddworld..Kdyz chces provetravat cipiska musis si tam dat stranku zelenou pct....D.Nechapu tyhle deti dnesni doby.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 08:28:12
avatar
gratuluji ke crap nákupu Hlavně co se týče verze karet... plus doufám že sis vzal ty za přípatek za nic
GJ !

Ale tak každý má radost z něčeho jiného, já bych třeba radši vzal ženu na dovolenou, než toto...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 11:25:32

Ty si to zas nedočítal dokonca DD tam jasne napísal, že máš počkať na nereferenčné modely
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 07:05:21
avatar
když si projdete historii herních konzolí, vystřídalo se tam desítky výrobců jak CPU tak GPU , dnes poprvé za celou skoro 40let dlouho historii herních konzolí dělá vše a pro všechny výrobce AMD a tato karta bude v PS4 neo to mi věřte! těch 6 TFlops sedí podle jejich popisu, spotřeba taky souhlasí

jak to ale dopadne s intelem když je AMD výhradní dodavatel všech čipů pro hry, podle mě moc dobře ne
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 08:14:20

Spíš jestli toho AMD dokáže využít.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 22:09:18

PS4 neo, bude mat polaris 10, ale na taktoch 933MHz, co znamena, ze jej vykon bude okolo 4,3TFLOPs, cize 6 TFLOPs sa nekona. Inak, pomaha AMD fakt, ze dodava cipy pre konzolovy trh aj financne??? Minimalna marza na cip. Intel desktop velmi nezaujima, vacsina ich prijmu je zo serverov a profesionalneho segmentu a plne dufam, ze sa tam dostane aj AMD so zenom.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 09:49:49

mna osobne dost zakocil fakt, ze nereferencne verzie 1080x sa predavaju drahsie ako referencne, pritom nVidia uvadzala ze ref verzia bude drahsia...
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Slaba edice Polaris 2016-06-03 18:18:14

Tohle je jeste slabota do budoucna pro 4K, kde je psanej Polaris 490X? Ten by snad mel bejt jinde.
5,5TFLOPS neni moc, nektery karty co uz ctu maj 8!

A co to je sbernice jen 256-bit? Nejak malo? 390X ma uz davno 512! Spis byse melo pridavat nez ubirat.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-03 22:05:58

Az na to, ze sa jedna o uplne rozdielne cenove kategorie, r9 390x alias R9 290x stala v dobe vydanai viac ako 500 dolarov. Tato karta 200 a ponuka rovnaky vykon. Zbernica je relativny pojem, Polaris 10 bude mat este lepsiu kompresiu ako GCN 1.2, cize daleko, daleko lepsiu, ako GCN 1.1 (R9 390x) + ma 8GHz pamate, preto by s priepustnostou nemal byt problem a okrem tohto... Je to malicke jadro 232mm2, kde a ako tam chcete napchat 512bit zbernicu???
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DOTAZ 2016-06-04 14:30:45

Predpokladam, ze vykon asi uz tusis, nebo znas docela presne je to tak ? Vyplati se na ni pockat, nebo vzit nejakou bazarovou GTX 970. Osobne bych prece jen pockal, ale otazka je za bude cena do tech cca 6t. asi prece jen to bude 7t. ne ? Vykon GTX 970 vs RX 480 je tedy urcite ve prospech AMD ano ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 14:42:17
avatar
pokud s tou grafikou chceš chvíli vydržet, tak se určitě bazarová GTX 970 nevyplatí, navíc je to problémová karta ... přesný výkon znám, dozvíte se jej brzy, ale není žádným tajemstvím, kde bude a určitě bude lepší než 970

cena kolem 7tis za 8GB verzi platí
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2016-06-04 14:49:23

Ja si pockam, nic mi neutece, prece jen nova karta, novy vyrobni proces atd. oproti necemu co tu nejaky rok je a neni to uplne jak by byt melo. Ted dat 6t. za jetou GTX 970 nebo 7t. za novou RX 480 je celkem snadne. Jen me zajimal vykon, co nenatuknes porovnani s R9 390X ? Asi nemuzes co.
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vykon 2016-06-04 14:55:04

P.S. presny vykon budeme znat kdy ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 14:55:22
avatar
nejpozději 29.6.
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 14:56:22

vykon
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 19:18:01
avatar
takže RX 480 970 v pohode přejde jo?

ja dufam ze to prejede aj 390x aj s 980
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:34:26

No jasne dle novych info 480 za 7000czk prejede kazdou kartu, proste ji total rozdrti takze ty karty 980TI, nebo 1080 za 21tisic, dalsi karty za 30tisic budou jen odpad. Obchody je budou vracet, nektery pudou na srot a nektery lidem do armady spasy, aby jsi na takovym pc mohli hledat alespon praci a vykreslovali se rychle stranky (na hry uz to nebude)
Vyhodu to tak bude mit pro chudy lidi, ktery nebudou mit ani na tu 480

Potom ale za 5 mesicu vyjde 490X a to uz bude fatalni. Zdejsi uzivatele zacnou hromadne prodavat pod cenou pc, proto aby ziskaly novy procesory na utazeni te top karty. Karta bude nakonec stat treba jen o 500vic, takze i 480 pude do srotu. Nakonec to rozdrti vse, takze uz se bude jen cekat na 8K monitory a nikdo uz hrat ve 4K nebude

Konecna: Lidem zbudou jen prazdne penezenky, respektive dluhy a voci pro plac ze kupovali tak predrazeny karty (co taky kdyz je doma nuda). Firma AMD bude spicka, hlavne pan manager bude mit konecne na nove auto a Nvidia? Ta bude v ustrani kutlit jeste "lepsi kartu", nebude ji to bolet jelikoz tam uz ty novy auta manager ma
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 22:45:08
avatar
to má být jako vtipný?

proč by měla 480 něco totálně drtit? Je to jen mainstream ...
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 03:55:44

Tak vtipny to je kdyz uzivatel ceka u karty 480 za cenu snad nekde 6000czk ze to prehraje snad daleko drazsi karty jako je 980 To se me zda docela mimo a taky by tim byla potopena cena.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:20:07

Nevim co lidi maj s 970 kartou Nvidia, kdyz je to da se rict spis shit karta. Vzhledem k cene v eshopu, 3,5GB pameti dnes, nic moc. To me proste vychazi lepsi AMD a to nejsem zadnej fanda a spis resim vykon / kompatibilitu pro hry. Jiste ze Nvidia je urcita nostalgie, marketing, logo.
Jen co ctu, tak spis me cim dal vic od novej karty od Nvidia odrazujou negativni informace, proto nejspis pudu zas do AMD karty.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:25:18

Ja bych chtel ideal neco vykonnejsi nez je 390X. Kde by pripadne casem slo pustit i nejakou tu 4K hru na test (prikladem dnesni GTA V) a aby to neco vydrzelo. Min 8GB pamet.

Staci kdyz to vyjde letos do podzimu. Stejne pres leto cestujete, litate ven, nesedte doma u her jak stary fotrove Hrat ze muze az bude zima vic a to je ideal na nakup novej karty
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 15:13:34
avatar
Vše zůstalo u náznaků a neúplných srovnání (dokonce se zdá, že hra běžela v různých nastaveních).

To uz se vysvetlilo, nastaveni byla stejna, jen nvidia zapomina pocitat snih, proto vypada scena na gtx1080 jinak.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 19:03:24
avatar
mě z toho čekání zachvilku asi jebne
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:36:17

Najdi jsi holku, chod ven, cestuj a potom ani nebudes tusit kor pres leto ze nejaka karta bude
Cekani na duchod, neni vo sezeni doma a slintani nad grafikou
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-04 21:53:54
avatar
vole jedu uz druhy mesic na integrovane

a nemusim zadnu hledat chlapče
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 456x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 299x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 860x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1477x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 6