AMD prý chystá 3 nové RADEON NAVI 2 čipy – nejvýkonnější karta bude 2x lepší než RX 5700 XT Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 30 April 2020
altUž se blíží, na konci září je AMD představí a v Q4 uvede do obchodů. Po letech High end od AMD!

 

 

 

Nová architektura NAVI se ukazuje jako velmi zdařilá (zejména odstranila největší nevýhodu proti konkurenci a tou byla vysoká spotřeba vzhledem k výkonu). Ale je nutné říci, že jste stále jen o první verzi, která zdaleka neumí vše a není tak vyladěná, jak bude ta následující. Zde je opravdu na místě přirovnání k ZEN vs ZEN+ a ZEN 2 apod. RYZEN 1000 procesory zkrátka byly dobré, ale RYZEN 2000 a RYZEN 3000 jsou úplně jiná liga. To samé zkrátka čekejte na poli grafik, kdy Radeon RX 5000 série jsou velmi dobré (dokonce ve svých cenových kategorií většinou jasně nejlepší, hlavně RX 5600XT a 5700 série), ale RX 6000 série bude o poznání lepší.

NAVI 2 dozná výrazných architektonických změn (architektura RDNA 2), zásadní roli bude hrát také podstatně lepší 7nm EUV proces. AMD už ohlásilo, že novinka nabídne o 50% lepší efektivitu proti NAVI 1, která je přitom o 50% lepší než předchozí GCN. Víme také, že minimálně největší čip nabídne HW akceleraci RayTracingu a vše nasvědčuje tomu, že AMD v jejím případě doplnila grafické jednotky o nějakou speciální RT část. Současně se ale spekuluje, že menší čipy HW akceleraci RT nenabídnou vůbec, a AMD se s nimi bude soustředit na maximální efektivitu. Je to možné, ale zatím bych to nebral jako jistotu. AMD jasně řeklo. Že RayTracing nabídne, až to bude možné nabídnout širokému spektru uživatelů, a tedy bude mít smysl to ve hrách podporovat, což dosud prostě nemělo. Změnu přinesou v tomhle právě nové konzole, a víme, že RayTracing od AMD běhá na nové generaci konzolí a ty nějak obří NAVI 2 čipy nemají (plocha grafické části se pohybuje kolem 300mm2). Osobně si tedy myslím, kromě low endu, budou mainstreamové a výkonnější nové grafiky s RDNA 2 podporovat HW akcelerovaný RayTracing.

Každopádně z celkem dobře informovaného a spolehlivějšího zdroje se objevila informace, že AMD chystá tři nové RDNA 2 čipy, tedy NAVI 21, 22 a 23, které se budou lišit mimo jiné ve velikosti. Nejmenší NAVI 23 má mít 240mm2, NAVI 22 pak 340mm2 a největší velké NAVI 21 celých 505mm2. Informace o tom, že velké NAVI má kolem 500mm2 se objevují už dlouho. Připomínám, že se bavíme o 7nm+ EUV výrobě, která je výrazně lepší než současná 7nm výroba, kterou jsou vyráběny stávající NAVI 10, tedy RX 5700/5700XT. Mimochodem NAVI 10 má jen 251mm2 a 7nm EUV výroba nabízí podstatně lepší parametry, takže i 240mm2 varianta NAVI 23 by měla být výkonnější.

Jak výkonná bude NAVI 21, tedy high end karta? Zcela reálně můžeme očekávat 2x vyšší „herní“ výkon, než jaký má Radeon RX 5700 XT. Tedy i 30 až 50% nad výkonem RTX 2080 Ti úplně klidně. Nedávalo by ani moc logiku, pokud by to bylo méně. AMD mluví o tom, že chce výrazně zpřístupnit a změnit 4K hraní a na to se s novou velkou NAVI soustředí. Jaký bude ten výkon ve finále se samozřejmě dá jen stěží odhadovat. Roli hraje nejen větší čip a z toho pramenící větší počet výpočetních jednotek, ale také vylepšení samotné architektury, pamětí atd. A zde můžeme jen hádat.

Pokud chcete „kvalifikovaný odhad“, tak na základě toho, co jsem slyšel je pravděpodobné, že high endový NAVI 23 čip bude použit minimálně u dvou modelů. Jeden samozřejmě cenově dostupnější, který kromě menšího počtu aktivních jednotek, může být vybavený i levnějšími GDDR6 paměťmi. To by mohlo srazit cenu docela dost. TOP model by ale měl nést HBM paměti, tak cenově by určitě byl znatelně dražší, ale i ten výkonový rozdíl by měl být mnohem vyšší, než jaký je dnes třeba mezi RX 5700 a 5700XT. Mimochodem jejich pozice na trhu není úplně jasná po uvedení NAVI 2, a myslím si, že je AMD také nahradí. Přeci jen by mezi RX 5700 XT a velkým NAVI byl obrovský výkonový odstup, takže dává smysl mít i střední čip NAVI 22, který by mohl nahradit tuhle „PERFORMANCE“ sérii na nějaké RX 6700 řadě. Uvidíme, AMD má v tuto chvíli naplánován kompletní návrat do všech segmentů trhu s herními GPU, ne jako do současnosti, kdy působí jen v některých cenových hladinách a některých segmentech.

Rozhodně se tak dočkáme návratu konkurence. NVIDIA musí s AMD počítat už jen proto, že bude nabídka existovat tam, kde několik posledních let vlastně často nebyla. AMD má tedy hodně co získat, zatímco NVIDIA bude bojovat o to, aby z toho prakticky 100% podílu v mnoha částech trhu, ztratila co nejméně. Pro nás zákazníky prostě začíná konečně mnohem zajímavější období. Představení první RDNA 2 grafiky, tedy velkého NAVI 2, očekávejte nejdříve na konci září (v rámci odloženého COMPUTEXu) s dostupností a uvedením do obchodů někdy na přelomu říjen/listopad.

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-30 19:32:59
avatar
Kdyby AMD dokázalo nasadit agresivní ceny i za hi-end, tak by mohlo nvidii zatopit. Bohužel, taky si to hodně kazí ovladači, kdy mělo velký procento lidí nějaký problémy, hlavně blacksreen atd.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 09:15:22
avatar
By mě zajímalo, "kdy mělo velký procento lidí nějaký problémy, hlavně blacksreen atd"???

Od dob HD5850 a výše jsem nezaznamenal ani jeden problém s ovládači. Co vyšly poprvé Crimson ovladače, jsem neměl problémy ani s restartováním samotného grafického ovladače.

Pokud myslíte při uvedení nového produktu, tak to mají problémy snad všichni, kdy i samotný Microsoft si dělá někdy co chce s novým sestavením Windows.

Teď si tady topím s Vegou64 a jediný můj problém byl, že jsem musel napojit dva 8piny napevno do zdroje, jelikož s redukcí 8pin na 2x8pin grafika vypínala náhodně celé PC.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 19:55:18

na Reddite je toho dost, ale tieto posledne ovladace vela ludom pomohli.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 20:04:53

K ovladačům asi tolik. Od doby Cyrix 486DX2 jsem měl procesory Intel až do aktuálního Ryzenu 3600 a jediný problém co jsem zaznamenal, byla výměna mého motherboardu u Sandy Bridge architektury kvůli degradujícím SATA portům.
Nyní mám Ryzen 3600 a desku Gigabyte B450 Aorus PRO (kvůli lepšímu zvukovému čipu) a občas se mi stávalo, že mi nenaběhl jeden z HDD, který byl připojen ke konkrétnímu SATA portu. Opravilo se to až po aktualizaci BIOSu na verzi F42f.
Jako grafiku mám po GTX1060 Radeon RX5600 XT a tam to taky není úplně ideální. Obšas mi při startu Windows problikne zrnící obrazovka (je to ptákovina, ale děje se to) a tak cca 1x týdně mi zůstane viset OS v černé obrazovce, kdy pomůže jen restart. I když teď už cca 3 týdny nic, tak třeba to fixla poslední aktualizace ovladačů. No a podobně jsem měl koupenou hru Fantasy General II a hned po vydání dokoupil datadisk a od toho okamžiku hra nešla spustit (chyba nějakých knihoven grafiky), opraveno teprve s následující verzí Adrenalin ovladačů.
Tohle se mi u zelené konkurence s GTX1060 nestávalo.
Nejsou to kritické chyby, ale nepotěší to.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-02 22:06:03
avatar
Stačí se podívat na různý fóra, navíc se o tom psalo i tady. Sám mám RX 5700xt od září a nějaký problémy jsem měl taky.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 18:55:40
avatar
Každý výrobce grafik má čas od času problém s ovladači. Na druhou stranu ATI a potažmo AMD asi nikdy neměla takový problém, který by způsobil zničení grafiky, jako to měla svého času nVidia. Když si zavzpomínám na posledních pár let, tak to byla převážně nVidia, která měla ovladače problémové, ale to tady nikdo neřešil, protože přece nVidia.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-04 08:44:43

Boli o tom spravy, aj tu na DDWorld
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-30 21:22:15
avatar
Ja nemám rád jeseň/zimu, ale takto sa aspoň kúsok na nu teším.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 23:14:51
avatar
Mám to s podzimem podobné. Ale už delší dobu "odkládám peníze do prasátka" a doufám, že bude v zimě důvod ho rozbít a utratit fufně za pořádnou grafárnu a zvednout si tím náladu.
Teď jen držet palce, aby se Navi 2 AMD povedla alespoň podobně, jako se povedla architektura Zen 2.
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-30 22:21:04

30-50% nad RTX 2080TI?To ani náhodou.Kdyz v PS5 nebo XBOX bude neco jako RTX 2080..Tak nova karta proste nebude o tolik lepsi.Proste bude rychlejší ale tak 5-10%.Samozrejme za nizsi cenu.Co bude samozrejme paradni.Ale tahle generace nebude o tolik lepsi nezli bude TOP XBOX verze karty od AMD.To by prodeji moc nepomohlo.Lidi si chteji koupit novou herni mašinku a mit pocit ze maj dělo.AMD by musela bejt na hlavu...Zase to bude stejny.Samozrejme se PC do 2 let odpoutá...ale to se zatim proda dost XBOX nebo PS5.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 00:57:30
avatar
z čeho usuzujete, že velké 7nm+ NAVI 2 s 505mm2 bude jen o 50% výkonnější (tedy o 10% lepší než 2080Ti) než o polovinu menší 7nm NAVI 1?! Opravdu by mě zajímala ta úvaha a technický základ, podle kterého usuzjete, že NAVI 2 bude mítproti NAVI 1 horší efektivitu, horší výkon na jednotku, horší takty, horší pamětí atd. prostě tak aby to jádro tak brzdilo, že s vyšší denzitou, modernější architekturou, lepším procesem a 2x větší plochou a tedy mnohem více jednotkami než 5700 XT bude jen o polovinu lepší ... to mě vysvětlete ....
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 16:25:27

Protoze tyhle debaty jsou uz 15 let stejny.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 09:36:14
avatar
Pokud čip RX5700 má 251mm2 na 7nm a nový čip bude mít 505mm2 na 7nm+, lze předpokládat markantní nárůst výkonu. Osobně také nevěřím 30-50% nad RTX2080TI... no pokud nové NAVI pro herní účel nebude obsahovat jádra tipů "tensor cores", tak zůstává více místa pro klasičtější sestavení čipů, neboli více místa pro RT jádra, pak by v některých disciplínách poráželo RTX2080TI s přehledem. Osobně jsem zvědavý, jak se předvede nová RTX3xxx.
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 09:25:49

nejaké popletené:

že AMD chystá tři nové RDNA 2 čipy, tedy NAVI 21, 22 a 23, které se budou lišit mimo jiné ve velikosti. Nejmenší NAVI 23 má mít 240mm2, NAVI 22 pak 340mm2 a největší velké NAVI 21 celých 505mm2.
Jak výkonná bude NAVI 23, tedy high end karta?

Nemá tam byť NAVI 21? lebo keď 23 má byť HighEnd, čo potom budú 22 a 21?
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 10:43:34

Takto navýšená plocha čipu bude určitě plná ekvivalentu tensor cores. Takže reálný, klasický výkon asi nebude taková bomba jako uvádí autor článku tj. až 50% nad 2080Ti. Pokud se pleteme, jedině dobře a bude důvod pro super ježíška.
soucin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 12:33:21

Tesim se a doufam ze to AMD vyjde. Nehraju uplne hardcore hry na 4K (jako Kingdom Come, atd.), ale moje 5700XT (Sapphire Nitro+) spolecne s 3600X zvlada "vsechno" na 4K uplne v pohode uz ted.
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bude to zkouška... 2020-05-01 21:53:46

Začala mě bavit hra, kde prostě má obstarožní HD7850 už nestačí (prostě 2GB RAM je už strašně málo na 1920x1200 v nových hrách).
Chtěl jsem v únoru koupit 5600XT, ale pak došel COVID, dolar vyšplhal nahoru a zdražil kartu o cca 400CZK.
Tak jsem si říkal, že měsíc dva počkám a pak ji koupím.

A nyní jsem se dozvěděl, že na konci roku má vyjít šestková řada, která asi bude nejen mnohem výkonnější, ale i spořivější (šetrnější).

Takže otázka zní - vyplatí se čekat do konce roku? Já bych už to asi snad i ten půlrok vydržel, ale je to sakra těžké.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-01 23:01:32
avatar
To vám nikdo přesně neřekne. Každopádně 5600 XT je na full hd hraní více než dostačující - proti HD7850 to bude doslova brutální výkonnostní posun.
Tudíž pokud narazíte na dobrou cenu, klidně vemte i rozbalenou 5600 XT a budete na pár let určitě velmi spokojený.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-02 07:55:37

Já taky vždycky kupuju GPU (tedy v mém případě celé PC) na pár let dopředu a budu se opakovat, ale u současné generace mi prostě chybí ten ray tracing, který budou podporovat všechny letošní pecky (Cyberpunk, Dying Light 2, Watch Dogs atd.). A do budoucna to bude standard, takže já rozhodně čekám do zimy a to zejména kvůli ray tracingu. U všech výše zmíněných her byl zatím oznámen pouze ray tracing od nVidia (RTX), ale předpokládám, že všechny hry vyjdou na nové konzole, takže budou dříve či později využívat i AMD variantu ray tracingu.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-02 17:05:25

To teda bude. Když jsem před lety vyměnil HD7850 za GTX970, tak to byl 3x větší výkonovej boost a bylo to sakra znát. Letos jsem ji vyměnil za 5700XT a ta je asi 2,5x výkonnější. Takže oproti staré HD7850 je to 7,5x větší nárůst výkonu...

Ale musím říct, že s tou 5700XT nejsem moc spokojenej co do stability. Prostě mi to čas od času při hraní natvrdo restartuje PC. S předchozí kartou se to nedělo...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-02 17:32:53

To nvidia majitelé karet nenapíšou, že jim také občas padne pc. Ti si drží punc stability a o tyto věci se zásadně nepodělí. Takže to vypadá, že nvidia karty jsou bez chyb, což samozřejmě není pravda. Takže toliko k problému mezi konkurenčními grafikami a samotnými uživateli.
Majitelé AMD karet se normálně podělí o své zkušenosti s pc, kdežto "hrdí" nvidia uživatelé to už z hrdosti neudělají.
Přitom občasný restart se děje u všech pc, bez rozdílu výrobce grafických karet. Ty na tom nemusí mít ani vůbec žádný podíl, přesto se anomálie pc řeší přes grafické karty.
To je takový trend dnešní doby mezi uživateli.
Je to jednostranné, ale je potřeba pochopit jak to chodí ... mezi fanoušky grafických karet.
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-02 23:29:43
avatar
Ahoj, s tím vůbec nesouhlasím. Osobně vystřídám za rok minimálně 3-4 sestavy. Doma mám vždy alespoň dva herní kompy (já + manželka), plus velmi rád lovím dobré dealz a sestavuji herní PC, které mám tak dva měsíce a prodám se ziskem dál. Od začátku roku 2019 se u mě vždy na minimálně dva měsíce vystřídaly následující GPU: 2080ti (2x), 2080s (1x), 2080 (1x), 2070s(3x), 5700XT (3x), 1080ti (1x), Vega 64 LC (1x). Výsledek je takový, že ač jsem občas nebyl spokojený s nvidia kartami (2080 ventus - malý chladič a tím pádem velké otáčky ventilátorů), tak karty RX5700XT dopadly doslova traigcky. Ještě připomínám, že sestavy jely s rozličnými zdroji, MB atd, takže v tom problém nebude.

Když to vezmu po kartách, tak:
Gainward GS 2080ti - skvěle chlazená karta bez problémů
MSI 2080ti gaming X trio - aboslutně bez problémů, směšně nízké teploty a nejlepší karta, se kterou jsem kdy hrál, ale ekonomicky jsem si nedokázal obhájit si ji bez zisku nechat a nahradit současnou 1080ti gaming X
Gainward 2080s Phantom - tichá karta, bez problémů
MSI 2080 Ventus OC - bez záseků, ale hlasitejší chladič, vzhledem k jeho menší velikosti
ASUS 2070s DUAL EVO - tichá karta s minimálními teplotami bez problémů
Gigabyte 2070s Windforce OC - o maličko horší teplotami i hlukem než DUAL EVO, ale stále v normě (oproti Ventusu)
Gigabyte RX5700XT Gaming OC - hlučnejší než většina karet v tomto seznamu, ale rozhodně žádná ostuda oproti standardu, ale neustále black/blue screny - karta kterou jsem nikdy v sestavě neprodal, protože jsem se bál špatného feedbacku od kupujícího. Reklamována po době delší než 14 dnů a skončeno vrácením peněž
Sapphire RX5700XT Pulse - horší teploty VRAM (k 95 stupňům po několika hodinách hraní), hlučný asi jako 2080 Ventus, ergo nic moc
Sapphire RX5700XT Nitro - Blue&Black screeny, extrémně nestabilní, vrácena do 14 dnů, zvukově porovnatelná s ASUS DUAL EVO
RX Vega 64 LC - karta koupena za 6K od minera. Přepastováno, vyměneny pady a halvně větrák na radiátoru (původní fungoval, ale byl extrémně hlučný). Naprosto stabilní, teploty do 65 stupňů (vyjma hotspot), jelikož jsem měl štěstí, tak jde velmi, ale opravdu velmi dobře taktovat a výkonově jsem téměř na výsledcích 5700xt.
MSI GTX 1080ti Gaming X - extrémně stabilní a tichá karta, která má teploty velmi podobné Veze 64 LC ač má jen vzduchový chladič, a to při podobném hluku a to i při velmi masivním přetaktování. Toto je moje osobní karta kterou provozuji v druhém počítači třetím rokem při stavbilním oc (paměti o 500 MHz, jádro stabilní boost 2065 MHz)

Aby mě nikdo neobvinil, že jsem nV fanboy, tak poté, co jsem u nedávno koupené Vegy 64LC vyměnil vše včetně padů a větráčku, jsem se rozhodl si ji nechat na úkor své 1080ti Gaming X -> výkonově je stále o dost níže, ale prodám ji v sestavě +cca 5-6k oproti Veze 64 LC, která mi při stejném hluku dodá o něco méně FPS, ale už velmi netrpělivě čekám na velkou Navi / 3080 Ti).

Takže shrnutí - ne, nejde o nvidia fanboys, 5700XT mají opravdu vážné problémy se stabilitou oproti současné generaci nVidia. Oproti tomu s aktuálními ovladači nemám s V64LC žádný problém... Tak prosím halvně všichni vybírejte racionálně a nikoliv podle "stranických" preferencí...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 00:25:05
avatar
testoval jsem několik RX 5700 XT/5600 XT atd. použováme v redakci několik karet i v širším okolí a vůbec žádné problémy nemám, naprosto stabilní apod. RX 5700 XT má stejně problémů jako RTX 2000 série takže prostě nesouhlasím s tím, že by s RX 5000 nějaké problémy byly, většinou za nějaké problémy může úplně něco jiného než grafika natož ovladače ....
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 02:14:56
avatar
Vystřídal jsem 2x RX 5700XT u obou nestabilita,pády,black/blue screny nakonec jsem si pořídil RTX 2070S a od té doby pc běží jako hodinky. Jeden kolega v práci má podobné problémy jako jsem měl já a druhý má tu samou kartu co první a u něj vše jede v pohodě tak my vysvětlete kde je zakopaný pes,měnil jsem zdroj,paměti i desku nic nepomohlo až ta výměna karty a to jsem vždy dělal čistou instalaci případně používal DDU a nic mi nepomohlo.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 09:34:29

Taky jsem právě přemýšlel, že bych tu 5700XT vyměnil za RTX2070S, ale nechce se mi do toho už investovat...kdyby ta 5700XT nepadala, tak bych s ní problém neměl...
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 10:13:44

Já se přiznám, že jsem kdysi měl podobný problém. Ještě v době za krále Klacka jsem měl GF MX440 a ta se mi taky vypínala jak se ji zrovna zachtělo.

Pak podobný problém jsem měl u HD 4870, kdy jsem koupil tu od PowerColor, dvakrát ji reklamoval (úspěšně) a pak jsem si radši v rámci vrácení peněz koupil znovu HD 4870 od Sapphire - a bez jediného problému.

Od té doby jsem zůstal u grafik věrný značce Sapphire HD 4870 Vapor X přes 5770 Vapor X a současná HD 7850 je kupodivu též Sapphire :o)
Všechny mi přijdou velmi stabilní a dobře chlazené. Tu současnou provozuji cca 8 let na 1150MHz na jádru z původních 850MHz (základ) a Sapphire měl základ 920MHz.

Jen jsem tím chtěl říct to, že stejné produkty od jiných výrobců - to může být ten zakopaný pes. A nebudu tu plivat na nějakou konkrétní značku, jen prostě já mám se Sapphire nejlepší zkušenosti.

U 5600XT jsem žádné black/bluescreeny nezaznamenal, takže tato řada by měla být (teoreticky) v pořádku, ne?

Dle mého každý výrobce si PCB u GPU řeší ve vlastním designu a holt některý výrobce se mohl "utnout"...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 11:15:03

Já měl taky tu HD7850 roky, to byla tuším MSI, ale nejsem si jistej. Koupil jsem ji kdysi od nějakýho puberťáka přes Bazoš v krabici od bot ale za 2500Kč, když nová stála v obchodě 5 tisíc. Měl jsem trochu obavy, aby s ní nebyl problém, ale fungovala bez problémů snad 5 let
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 08:52:33
avatar
No jo co dodat. Já už 5700XT dávám jen těm co ji vysloveně chtějí. Asi jako když si někdo chce na barák dát akrylátovou fasádu. Je to o něco levnější ale výsledek no asi jako předpověď počasí.
pita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Divné.... 2020-05-03 19:54:35
avatar
Já mám S... 5700xt nitro a problémy nemám.
Kdysi jsem měl i Nvidia a taky nebyl problém. Jako u každé grafiky se občas vyskytne problém jak vydají nové ovladače. A další věc záleží kolik různých programu a podobného balastu je v PC - to taky ovlivňuje stabilitu. Oprava stabilitu chodu hry - ta občas spadla. Ale widle přežily vždy.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ahoj 2020-05-03 20:18:07

Citace:
Takže shrnutí - ne, nejde o nvidia fanboys, 5700XT mají opravdu vážné problémy se stabilitou oproti současné generaci nVidia


Takže dvě 5700XT ti údajně házely black screeny a ty to shrneš jako že tyto grafiky obecně mají vážné problémy se stabilitou.
Nevím jestli se bavím s 5 letým dítětem co si měří hračky doma v předsíni, nebo s člověkem, který má trochu nadhled ve velkoprodejích těchto grafik. To je prostě legrace ta agenda.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 21:50:10
avatar
Jestli je to na mne tak téměř pořád jsem měl v pc grafiky od AMD, před koupí RX 5700XT jsem měl RX570 a RX 580 byl jsem s nimi naprosto spokojen žádný problém pády nic vše nastalo až po pořízení RX 5700 jen pro jistotu měl jsem v pc i nvidia GTX 960 a 1060 a ty také jely bez problému. Nenapsal jsem že mají vážný problém jen že je někde zakopaný pes.Krom toho jeden kolega v práci má s RX 5000 také problémy zatímco druhému šlape bez problému.
Jo a 5 mi není jsem pouze dysgrafik pro případ chyb,tod vše dále se k tématu nebudu vyjadřovat.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 22:27:17

Ne to nebylo na tebe. Tvůj příběh znám už z minulých diskuzí
Já netvrdím, že se to nikomu nevyskytlo, jen mi vadí ta sebejistota některých zdejších diskutujících, kteří se stále opakují pod články o AMD grafikách.
Nic proti Martine

Evidentně je to problém 5-6 +/- diskutujících, kteří prostě jedou agendu nvidie. Celý to problém AMD grafik...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-04 07:15:51
avatar
Achjo kdyby jsis tak někdy zapnul třeba Reddit a nebo ........ (tam si doplň co ti je libo). Tak by jsi zjistil, že to opravdu není problém 5 lidí na nějakém ddworldu v nějaký český republice.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-04 09:31:56

No nevím. Ale jaký je poměr prodejů samostatných grafik AMD vs. Nvidia? 30 vs. 70%? Pokud vím, tak problém s 5xxx řadou od AMD nějaký je. I samo AMD psalo, že je problém a že pracují na jeho odstranění. Je toho třeba na redditu spoustu. Zde byl o tom taky článek.
I Nvidia má jistě nějaké problémy. Nicméně asi se neprojevují tak často jako u 5xxx řady AMD. Protože jestli je poměr 70:30, a byl by stejně častý problém, tak by toho byl plnej net. Což se ovšem neděje.
Osobně si myslím, že na vině jsou ovladače. Je strašně moc kombinací HW a SW, který uživatelé používají, nebo mohou používat. A všechny tyto kombinace musí ten ovladač umět. Proto s updatem ovladače problémy ustupují a lidi hlásí vyřešení problému.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 10:26:21

ne obcasny restart pc se jen tak nedeje. nestalo se mi to ani jednou z vic jak dva roky co mam novou sestavu s gtx, ani 3 roky u predchozi sestavy s radeonem...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 20:21:01

Mě se to taky nestalo, přesto nedokážu tvrdit, že ty gtx to dělají, nebo že RX to dělají, ale ty máš asi jasno.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 75 W low profile 2020-05-03 08:16:08

Mým velkým přáním je, aby AMD vydalo low profile grafiku schopnou provozu čistě na napájení z Pcie a aspoň trochu slušného hraní v 1080p (tzn. min. stejně výkonnou, jako 1650). Vypadá to, jako celkem blbost (není), ale uplatnění by našla (jinak by Gigabyte, Zotac ani MSI v tomto provedení GK nevyraběli). Sám potřebuji 2 a 1650 se mi kupovat zatím nechtělo.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 12:55:17
avatar
také jsem hledal ale zatím nic lepšího než MSI GTX 1650 4GT LP OC jsem nenašel, od AMD asi nejlepší low profile karta co jsem našel byla Radeon Pro WX 4100 ale ta je oproti GTX 1650 značně pomalejší a také 2x dražší
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 20:26:15

Pro WX 4100 není herní grafika
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 23:18:25
avatar
to jestli jde o "herní" grafiku není úplně to hlavní, jde o to že jde o grafiku která je low profile, nemá přídavný napájení a hrát na ní jde, výkon na to má i když né na té úrovni jako např. GTX 1650, je na ní stejný čip jako na Radeon RX 560, akorát trochu na nižších taktech ( o 74 MHz nižší boost clock a paměti běží jen na 6 Ghz, oproti 7 Ghz u RX 560)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-03 23:34:48

Stavět herní grafiku proti grafice určenou pro pracovní stanice, které se liší softem asi nebude úplně košér.
Odpovím ti, že za tu cenu je ta PRO verze perfektní.
Nevím o tak levné konkurenci pro toto zaměření.
Takže srovnávat GTX 1650 s PRO 4100 verzí nelze. A už vůbec ne psát o tom, že je 2x tak dražší a ve hrách pomalejší.
Ta cena je naopak velice příznivá.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 568x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 377x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 893x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6