AMD Radeon Adrenalin 2020 (19.12.2) – nová verze ovladačů přináší hromady novinek a vylepšení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 10 prosinec 2019
Přejít na obsah
AMD Radeon Adrenalin 2020 (19.12.2) – nová verze ovladačů přináší hromady novinek a vylepšení
Radeon boost a dal

 

 

 

  • Radeon Boost a další novinky …

Mnozí znají a možná i používají funkci Radeon Chill, která dokáže dynamicky snižovat napájení a spotřebu karet, a upravovat tak výkon, pokud není maximální výkon třeba. Drží tedy výkon karty tak, abyste ve hře neměli zbytečně více než 60FPS. Od tvůrců této stále vylepšované funkce, která je už k dispozici v ovladačích delší čas, přichází další novinka.

Jmenuje se Radeon BOOST a dělá vlastně tak trochu opak toho, co funkce Chill. Místo adaptivního snižování výkonu (když vyšší není třeba) v závislosti na dostatečných FPS, výkon naopak zvyšuje. Typicky pokud hrajete hru a jste v pohybu, tak si nemáte moc čas všímat grafických detailů. Radeon Boost tak dynamicky sníží rozlišení a zvýší vám výkon vyjádřený v FPS. Naopak, pokud jste v klidu, tak jsou detaily co nejlepší, tedy systém přepne zpět na nativní rozlišení. Zdaleka nejviditelnější a nejpřínosnější je to ve 4K rozlišení. I slabší grafiky jsou tak použitelné pro hraní ve 4K.

Jak to funguje? Překvapivě jednoduše. Boost analyzuje pohyb myši, pokud s myší hýbete, systém má zato, že jste tedy ve hře v pohybu a zajišťuje dynamickým snížením rozlišení vyšší FPS. Naopak v klidu to nedělá. Je to překvapivě zajímavě funkcí, bohužel jen v několika málo hrách.

A smysl to má opravdu hlavně pro hraní ve 4K. Nižší rozlišení jsou trochu problém jak z hlediska smysluplnosti, tak zejména faktu, že to snížení rozlišení je více patrné, protože snižujeme rozlišení už v nízkém rozlišení. Celé je to evidentně ve fázi prvního veřejného testování, není to zdaleka hotové a je to tak přístupné jen pro několik populárních her. Ale potenciál jasně ukazuje a překvapivě to funguje zajímavě:

Ale bude třeba ještě hodně vylepšování, nicméně je to zajímavě jednoduché a s jasným potenciálem. Ostatně dynamické změny rozlišení jsou již v některých hrách také k využití, ale dělají to trochu komplikovaně, hlavně viditelnější tedy hůře použitelné. AMD na to jde zajímavěji a přitom jednoduše.  

  • AMD Link aneb streamování vašeho PC do celého světa

Druhou výraznou novinkou je vylepšení již dříve představené funkce AMD Link. Ta umožňuje streamování her z vašeho PC na třeba mobilní zařízení přes internet a hraní té hry na něm. Dosud to ale fungovalo tak, že jste museli mít svůj PC a to zařízení na stejné Wi-Fi, což mělo do praktické použitelnosti asi daleko.

AMD však nově rozšířilo tuhle funkci na kamkoliv. Tedy můžete ze svého počítače streamovat hru přes internet na vaše mobilní zařízení a hrát ji jak chcete. Funguje to pochopitelně i jako možnost ovládat vzdáleně váš PC.

Samozřejmě AMD nabízí široké možnosti nastavení, včetně opravdu extrémní kvality, která dokáže zaměstnat i velmi výkonná CPU. Což ale u AMD vlastně není problém, teď když máme i 16jádrové mainstreamové procesory ;).

  • Další vylepšení …

Samozřejmě v ovladačích najdete i všechny starší funkce, překrytí při hraní hry, snadné ovládání a nastavení steamování her na internet, což bylo také vylepšeno. Jsou zde nové uživatelské profily, lepší sledování výkonu a tak dále.

AMD také zapracovalo na zvýšení výkonu napříč mnoha tituly, ale srovnáváno je se starší verzí ovladačů, takže většina přínosů je měřitelná už delší čas v průběhu roku. Aktuálně jsme právě tyhle ovladače použili pro nejnovější testy grafik a Radeon RX grafikám se docela slušně daří i ve srovnání s výkonem v minulosti. Na druhou stranu se dalo čekat, že NAVI budou svůj výkon zlepšovat, jde o úplnou novinku a novou architekturu na rozdíl od konkurenční TURING série, která je téměř o rok starší a velká zlepšení výkonu přes ovladače se tak u ní už nedají moc čekat.

Na co je AMD velmi hrdé, to je vylepšování ovladačů po stránce oprav chyb. A hlavně zvyšování stability. Jako někdo, kdo používá a testuje grafiky Radeon i NVIDIA, musím říci, že AMD za poslední roky odvedlo obrovský kus práce a předvedlo v praxi znatelná zlepšení. Pokud AMD tvrdí, že má nyní nejstabilnější ovladače ve své historii, tak to z našich zkušeností mohu klidně podepsat. Ze svých zkušeností, kdy převážnou část roku používám kromě RTX 2080 Ti hlavě Radeon VII a nově už pár měsíců Radeon RX 5700XT, musím říci, že jsem letos neměl jediný problém s ovladači AMD. Ani jediný „restart ovladače“ (hlášky typu ovladač přestal pracovat apod.), žádné problikávání, žádné potíže s připojením (a to používám 2 monitory + projektor k tomu). Nemám žádné problémy s hrami s žádnou aplikací prostě nic! Na to nejsem ze strany ani AMD, ani NVIDIA ovladačů vůbec zvyklý. AMD se navíc podařilo konečně výrazně spolupracovat s Microsoftem letos a je to znát jak na mnohem lepší podpoře a výkonu RYZEN procesorů, tak také Radeon grafik.

AMD rozhodně odvádí skvělou práci na ovladačích, něco, co by konkurence měla rychle dohnat, protože nejen vzhled a design, ale i některé funkce má dnes AMD v mnoha směrech prostě lepší. Stejně tak stabilita a mnohem méně problémů mohu v praxi potvrdit. Měníme grafiky často při testování a míra problémů od drobností po vážnější selhání včetně „black sreenů“ je za poslední 2 roky speciálně, je enormně jednostrannou záležitostí a není to AMD, které ty problémy mívá. Ještě před několika lety to bývalo naopak. Doufejme, že bude pokračovat ve vylepšování a NVIDIA bude následovat, její ovladače by si zasloužily také redesign, některé části vypadají stále jak z Windows XP skoro ;). Jako obvykle platí, že ovladače vlastně nejsou hotové nikdy, tak AMD má pořád co zlepšovat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 04:28:54
avatar
Zajimalo by me, proc mi ten jejich AMD Radeon Adrenalin doporucuje prejit ne lepsi grafickou kartu Radeon VII, kdyz mam RX 5700 xt?
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lepší 2019-12-11 07:44:31
avatar
Asi v oddělení pro software zaměstnali někoho od Intelu, tak ze zvyku naprogramoval ekonomickej hit.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 08:14:52
avatar
8GB vs 16GB. To je jasný
kashpi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 07:52:50

Musim zkusit aktualizovat. Treba mi zase pojede C&C:Generals. Ted po nejake aktualizaci (nevim jestli ovladacu a nebo systemu) mi nejdou spustit ze prej potrebuji minimalne DirectX 8.1
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 08:09:27

měl jsem podobnej problem s touhle hrou přímo od originu, nakonec stačil smazat nějakej soubor ve složce se hrou a pak už to normálně šlapalo....o jakej soubor jde už nevím, nicméně na internetu to někde bude
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 08:18:47
avatar
Ty jo, Generals už jsem nějakou dobu nehrál. Ale je to tak půl roku rok max. To jsme hráli i přes Hamachi v několika lidech
Ale takhle nějak mě to nakrklo s Need for Speed Underground 2 a FarCry mi myslím taky nešel. Snad na to budou nějaké rady na netu.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klobúk dole 2019-12-11 10:55:29

Tak AMD sa opäť činí, čo je paráda. Keďže už som prešiel na nový build s Ryzen 9 3950X, ktorý som si postavil, bude dobré venovať trochu času a pohrať sa s novými ovládačmi a vytuniť si svoj Radeon VII.

Ešte poprosím od AMD výkonnejšiu grafickú kartu než Radeon VII s podporou RT a aby v istých prípadoch nehučala a bude to dokonalé.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 11:11:44

vetsinu funkci uz geforce ovladace umi vcetne od srpna tech novejsich jako dalsi sharpening filtry, integer scaling nebo antilag, ale o tom se tu nepsalo. spis amd dohani konkurenci a plni sliby o funkcich o kterych mluvilo uz pred vydanim navi. software app se pak dost inspiruje od geforce experience a ten sem po prvni zkusenosti dost brzo odinstalovaval...jestli prejdu na radeon tak doufam ze tohle taky nebudu muset instalovat... zrovna nepotrebuju aby ovladace byli "pekne a cool" s milionem zbytecnych funkci relativne narocnych na vykon vcetne dalsiho webovyho prohlizece, ale spis aby byly jednoduche a funkcni, ktere jednou nastavim a pak uz jen aktualizuju a az na vyjimky do nejakyho jejich rozhrani nemusim vubec lozit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 12:18:01
avatar
kéž bys byl více objektivní a dodal, že řadu těch funkcí AMDumí už delší čas, dokonce dříve než je měla NV, která to teprve dotahuje ;).
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyba otravné vyskakování hláš 2019-12-11 14:28:10
avatar
Zdravím prosím o radu stáhl jsem si nejnovější radeon software adrenalin 2020 edition-19.12.2-dec10 ale po nějaké chvilce mi začne vyskakovat hláška (Chyba) Nástroj pro ověření kompatibility je offline nebo není k dispozici připojení k internetu - k internetu jsem samozřejmě připojen a v nastavení programu jsem nic neměnil odinstaloval jsem program i pomocí DDU ale po opětovném nainstalování opět stejná hláška má někdo podobný problém anebo ví co je to za pi.....t díky za rady. Někdy vyskočí jednou jindy třeba 5x zasebou je to zatraceně otravné
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 14:55:20
avatar
Blokuje to antivir/firewall.

U mě to dělá ESET, blokuje adresy:
https://www.systemrequirementslab.com/services/...
a
https://amd.systemrequirementslab.com/services/ping

Zatím jsem se tím nezabýval, nevidím potřebu...ale otravuje mě tím ESET, vyskakují oznámení že to blokuje.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 16:13:40
avatar
mám také eset netušíte kde se dá udělit vyjímka? nikdy jsem to nedělal, takže nemám tušení kde to je nikdy jsem s esetem neměl problém až ted díky za radu.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 18:24:23
avatar
Hele, u těch nových ovladačů mi to ESET už nehlásí, tak je možná chybka jinde. U starých (naposledy 19.12.1) jak jsem šel na hry a se to chtělo připojovat na ty adresy a ESET mi to blokoval a hlásil.

EDIT: Jo, bude to dělat ESET. Blokuje i ten integrovanej prohlížeč. Juknu na tu vyjímku.

EDIT 2 - výjímky v ESETu pro nové ovladače:
Rozšířená nastavení >>> Síťová ochrana >>> Firewall >>> Rozšířené >>> Pravidla > Změnit
V novém okně vpravo nahoře vyhledat Radeon
Musí tam být dva záznamy takto:
Odkaz

Web a Mail >>> Ochrana přístupu na web >>> Správa URL adres >>> Seznam adres > Změnit
V seznamu vyloučených Přidat a zapsat: *.systemrequirementslab.com/*
Odkaz

Prvním se odblokuje integrovaný prohlížeč, druhým kompatibilita her.

EDIT 3:
Cože?! Na Division 2 je RX 5700XT minimum?
Jo a celkově doporučený je Radeon VII s R9 3900X...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 17:39:27

Ta výjimka se dá udělat tak, že změníš eset na třeba Avast.
S Avastem mám jen dobré zkušenosti i s placenou verzí, včetně jejich dobrého firewallu. Pokud by mě antivir otravoval u oficiálních adres, tak by letěl hned voknem.
Takže možná změnit antivir pro budoucí klid
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 18:11:47
avatar
ESET to blokuje jako potenciálně nechtěnou aplikaci protože ty weby si můžou sáhnout (když to dovolíš) na tvé PC a zjistit HW konfiguraci.

ESET mám mraky let, firewall v interaktivním režimu...sice je to někdy otravné, ale já sám si tvořím většinu komunikačních pravidel.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 18:00:45

To pak chápu. Já se v tom moc nešťourám a raději chci funkční ne moc otravný antivir. Jinak nic proti Esetu.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 18:16:58
avatar
To taky chápu

Musím říct, že díky interaktivnímu režimu FW jsem zjistil, že je mrak ale opravdu mraky zbytečných spojení.
Zrovna staré ovladače AMD při instalaci chtěly jít na download.amd.com ...OK, to beru. Ale proč chtěly i na google.com to už nechápu. Takže jsem si prošel otravným jednorázovým povolováním a zakazováním. Protože na jednorázovku nebudu dělat pravidla, že jo?
Někdy to ale umí být slušně otravný. Kor, když se nějaký soft vehementně snaží připojit na xy adres.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:45:12
avatar
Cemada: Díky
Varin: Jako vážně změnit Eset na Avast no to je super rada ne díky,avast jsem měl naposledy někdy před lety a už nikdy s esetem mám jenom dobré zkušenosti teda až do ted,pokud bych ho měl změnit na avast to raději pojedu na tom co je integrováno v oknech.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:59:11

Možná by mohli víc a častěji updatovat databázi spolehlivých zdrojů. Pak by tím uživatel nemusel být tak konfrontován.

Koupit si teď kartu a nebýt moc informovaný, tak věřim, že plno lidí to dá za vinu ovladačům. Takto vznikaj fámy a je dobré, že jste to aspoň vy dva vyřešily.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 20:38:44
avatar
Ten integrovaný prohlížeč mi fungoval od začátku ale schválně jsem se to pokusil najít a zadal Radeon ale nic mi to nenašlo ale to nevadí,pak jsem zkusil ten postup pro Web a Mail a najednou to začalo fungovat už ta otravná hláška nevyskakuje a vše funguje tak jak má takže CEMADA ještě jednou DÍKY ZA POMOC.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 08:33:12
avatar
Jo, je možné to tam jsou moje dřívější pravidla a ta to blokovala (ten prohlížeč myslím).
Jinak prosím, oprav mou přezdívku
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 20:39:09
avatar
PARDON
foxa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tiche aktualizacie 2019-12-11 14:41:17

Zdravim,
zaujimalo by ma, ako je mozne odstavit automaticke aktualizacie ovladacov pre Radeon (konkretne ide o Ryzen 3 Pro 2200G), ktore sa tahaju na pozadi (kontroluju sa 5. a 25. dna v mesiaci) a na ktore som nenasiel ziadne "zatrzitko", ktore by ich odstavili uplne? Pozeral som nieco na nete, ale nic jednoducho pouzitelne som zatial nenasiel. Taketo "tiche" aktualizacie, kt. tahaju na pozadi stovky MB dat pre kazdy stroj, su obzvlast vo firemnom prostredi krajne neziaduce. Nerad by som to riesil cez blokovanie firewallom. Viete niekto poradit?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 17:20:55
avatar
Nainstaluj tyhle poslední ovladače a v nastavení >>> systém máš možnosti s tímto operovat. U starých to taky šlo, nikdy se mi neinstalovali sami. Je tam nastavení, kde se to dá vypnout.
Bohužel už mám ty nové, tak to nemůžu upřesnit.
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wot paráda 2019-12-11 17:36:43

Musím potvrdit, že nové ovladače jsou stabilnější mam RX 580(sapphire a jádro na 1411) snížil jsem napětí na 1075mV zvýšil limit spotřeby o 10% a ve WOT na ultra mám zastropováno na 75 fps a jede to bez problému a spotřeba GPU se pohybuje mezi 100-110 waty, dle ovladačů dříve to bylo okolo 140-165 W. S předchozí vezí ovladačů to na 1075 padalo teď bez problému.
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 18:10:14

Má někdo seznam her podporující nový Boost skrze rozlišení? Ptám se, protože strejda Google to, aktuálně zdá se, neví. Díky
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 20:49:42
avatar
Jestli to neví strejda, tak to přece neexistuje
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vega64 2019-12-11 18:17:45

konečně si to pamatuje nastavení napětí po restartu PC.
předtím jsem musel pokaždé přepsat a použít (přestože se to tvářilo, že OK)

Ono totiž u Vegy největší frekvence dosáhnu pokud ji snížím o 2% a snížím napětí na 1000mV a u State7 na 1020mV .

škoda, že po aktulizaci ovladače stejně nedodržují nastavení taktů (např. chcci aby STATE7 byl 1580mhz tak nastavím 1580mhz ... takto mám 1598mhz a karta se reálně dostane na 1540mhz... Pokud bych chtěl víc tak bych musel nastavit třeba 1650mhz u state7, což by fungovalo do té doby, než si karta zamane, že chce jít přes 1600mhz a tím to končí nějaký tip? u předchozí RX480 jsem si nastavil, že chci 1290mhz a pak už jen ladil napětí ...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 18:38:08
avatar
Tak za mě ovladače vypadají fajnově. Vše slušně rozdělené, za chvilku si na to člověk zvykne.
Nedostatky se uvidí časem.

Co by bylo fajn, tak kdyby metriku udělali podobnou jako má RivaTunerStatisticsServer s MSI Afterburnerem. Ten používám často a AMD tohle ještě "neumí". Zatím mi přijde, že to zabírá moc místa, škálování velikosti je po velkých skocích, pozadí nejde vypnout atd. Ale to se určitě časem vylepší. Priority jsou jinde
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:04:22
avatar
Ja ten novej Adrenalin od amd fakt nechapu. Pres ddu jsem odinstaloval puvodni ovladace ale pri instalaci mi to napsalo nejakou chybu 1601 tak jsem pres amd utilitu znovu odinstaloval ovladace a stejne mi to napsalo tu stejnou chybu. Tak jsem dal restart a najednou tam je ta nova verze!
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:17:38
avatar
Já DDU nedělal. Normálně jsem to vzal přes původní 19.12.1 a bez problému.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:20:11

potvrzuji chybovou hlášku. Všiml jsem si že při instalaci - nebo spíše odinstalaci předchozí verze došlo k odinstalování ovladače sběrnice PCI. Divné. Po restartu - kdy se automaticky a bez povšimnutí sbernice PCI doinstalovala sama - to mají na triku windows- proběhl druhý pokus o instalaci úspěchem.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:30:05

Jenže všechno není tak růžové. Z nějakého důvodu AMD zanevřelo na Vega Frontier Edition. Ovladače jsou od léta holé.. včetně této poslední edice. Jediné co se dá regulovat je rychlost ventilátoru. Wattman není a všechny zde popsané featury také ne. To je u tak nové a drahé karty pozoruhodné. A ne nespletl jsem se a neinstaloval enterprise verzi ovladačů.. Není to ani v Game verzi.. Nehledě na to, ře zrušili možnost přepínat mezi enterprise verzí ovladačů a herní verzí v Radeon nastavení. nic..a nic.. Ve forech se o tom píše už dlouho. Nelze hýbat s ničím. Napětím, powerlimitem... Hrůza. Protože karta má reálně příliž vysoké defaulní nastavení voltáže a spotřeby tak undervolting o 0,1V je skoro povinnost.
Proč to udělali? Byla karta konkurentem VEGA VII? Nebo, že se dá koupit za 200 USD od těžařů na ebay? Aby to nebyla tak super koupě? Protože, železo je to výkonné?
Vys.li se na nás báťuško.
AMD mlčí jako hrob. Nikdo neví.. a na forech se instalují staré ovladače, pokud s tím chcete něco dělat.
Jsem smutný.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 11:04:44

End of Life, prodej to
možná kartu v záruce ještě nějaký blbec koupí
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 13:56:04

Vlastně bych ocenil, pokud má pan redaktor nějaké oficiální kontakty na AMD v ČR, aby se jich za časopis oficiálně dotázal jak to bude s podporou Vega Frontier a proč je podpora tak bídná. Kdy zase bude fungovat Watmann. Třeba Vám jako časopisu formálně odpoví něco normálního a čtenáře bude míra a kvalita podpory AMD také zajímat. Na AMD jsem se přes oficiální formulář pro hlášení chyb v ovladačích obrátil i sám, ale to asi nebude stačit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 14:28:43
avatar
v ČR AMD oficiálně, stejně jako Intel nepůsobí ....

komunikuji výhradně se zahraničím. Nemyslím si že by s VEGA Frontier plánovali něco dále dělat ...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 19:43:57
avatar
Lidi, taky vám ty nové ovladače odštíply MSI Afterburner? A to nejen od nastavování MHz atd, ale i od některých čidel?

EDIT:
Omlouvám se za chaos, stačilo jej přeinstalovat
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 21:58:55
avatar
Pěkně vás vyvedu z omylu. Jsou to 1. ovladače, který mě rozesraly všechny hry. Kteroukoliv zapnu tak v menu se kousne zvuk jede dál jakoby na pozadí hra jede ale seklej obraz.. Hned po aplikaci ovladačů.. výborně AMD posrali jste to tentokrát

takže - vypnout Antilag,Chill,Bost,Image Shapering... všechny ty ,,funkce´´ aby to jelo normálně je řešení..
Výborně AMD, hlavně , že má novej vizuál ovladač a další vychytávky, který vše rozdrbou..
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 22:58:38

Jsem na tom stejně jak ty. To samé mi dělá v Zaklínači. Po pár vteřinách v menu se kousne obraz, když stihnu kliknout na pokračovat, tak pak ve hře to jede normálně, dokud ji minimalizuju... . Tak snad to opraví v dalším releasu...

Jinak vizualizace a nové UI je parádní. Je to krásně přehledné, takže chválím jinak
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 17:59:15
avatar
Mě to u Zaklínače 3 nedělá. Byl jsem v menu asi 5 minut a nic, hra jede v pohodě. Mám v1.31. Sharpening vypnutý, Anti-Lag zapnutý. Později ve hře přechod z Anti-lagu na Chill, který zde dá se funguje dobře.
Anti-lag neomezí FPS, což je logické, ale u 75Hz monitoru je to k prdu, když tahám přes 80 FPS.
Chill nastaven na 70-75 FPS. V pohybu to ovladače drží v polovině tohoto rozsahu, bez vstupního signálul (klávesnice, myš) to padá na spodní hranici.
Dříve to fungovalo hůře, tady to vypadá dobře.
Testnu i jiné hry co se týče toho menu.

Ghost Recon Breakpoint taky dobrý. Jen se mi tam kouslo nastavení Radeon. Stačilo jít do Win a zpět. Bohužel nastavení Radeonu ve hře už nejde, stejně tak ve Win. Musí se resnout.
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 18:40:04

Díky, zkoušel jsem všechno a nakonec zjistil, že to dělá Enhanced Sync, po jejím vypnutí už to jede normálně (v1.32).
Jinak jsem ještě testoval dooma 2016 a ten jel normálně i s Enhanced Sync.
Anti-lag mám zaplí, Sharpening jsem si nějak nevšiml rozdílu . Chill mám vyplí, stejně mi zaklínač jede kolem 45-60fps, tak to moc nemá smysl asi. Používal jsem ho u mmorpg, tam to bylo dobrý.
To kousnutí v Reconu by taky mohl dělat ten enhanced sync, (jestli to máte zaplé) v zaklínači se s tím kousne taky, když ho stihnu zapnout.
Takže zatím to nechám vyplé, dokud to nespraví
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 19:14:32
avatar
Abychom se pochopili: v Breakpointu pohoda, ale problém nastal když jsem pomocí Alt+Z šel do překryvného nastavení Radeonu. To asi nebude dělat Rozšířený Sync...ale kdo ví, třebas jo.
No teď jsem zkusil Sniper Ghost Warrior 3 a černá obrazovka. Zvuk si dvakrát škrknul a ende. Ani restart nepomohl. Musel jsem natvrdo PC vypnout. Jestli něco vběhlo do gpu a restarem nechtělo vyběhnout...
S těmihle ovladači nebude nuda
Ale věřím, že vše bude mít své nastavení pod kterým to bude šlapat. Takže budeme vytvářet profily her jak na běžícím pásu

EDIT:
Jop, tak po povypínání fcí Sniper GHost Warrior 3 naběhl.
Zdá se tedy, že bude dobré napoprvé spouštět hry s vypnutými fcemi a postupně si vyzkoušet co hra dá a co ne a uložit to do profilu hry.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 08:03:21
avatar
Zajímavé. U mě to nedělá, ale zatím jsem zkusil 2-3 hry. A možná je to tím, že hned jak naskočí menu, pokračuji dál do hry.
Každpádně díky za tipy na vypnutí fcí. Wildlands jede totiž hůže než s RX 580 a zde může být zakopán pes. Dobrý, že tyhle fce jdou nastavit i pro každou hru samostatně.

Ovladače určitě nebudou bez chyby. Teď teprve začíná velké testování mezi lidmi a velké ladění pro AMD, páč jak víme...milión HW a SW konfigurací, miliardy proměnných a problémů
Almych [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 10:29:44
avatar
Mam uplne stejny problem s RDR2, sekne se obraz, ale hra dal normlane bezi. Rady co jsem nasel po netu mi nezabrali. A jeste mi to sundalo drivery od realtek zvukovky co mam na boardu a nacpali se mi tam nejaky universal asi z woken. Takze jsem se vratil k predchozi verzi.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 12:40:31

zrovna u te zvukovky by se mel pouzivat novejsi universal ovladac z windows storu, nejakej nahimic3 myslim.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 08:11:11

vůbec nerozumím tomu proč by měli mít ovladače svůj vlastní integrovanej prohlížeč, kolik má ten instalační balík? 500+ MB? a kdy6 se to pustí tak to žere tak 20% cpu a 1Gb ram ne?
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 13:10:34

CCA po sedmi letech jsem si koupil nový comp a zjistil jsem, že instalace windows a ovladačů už není taková zábava jako v minulosti.

Chtěl jsem radeona rx 5700 bez XT, ale na černý týden jsem nakonec vzal Gigabyte 2070ku za 10700 kč.

Win byli nainstalovaný snad za 10 minut i se starším grafickým ovladačem. Přeinstaloval jsem grafiku na nejnovější verzi bez restartu PC nebo jsem si toho ani nevšim. A ono to všechno funguje bez problémů jak nějaká přiblblá konzole. Příště půjdu do AMD grafiky, ať je nějaká sranda.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 13:45:42
avatar
Jestli chceš srandu, tam tu mám winbooka (Celeron 4c, 4GB RAM, 32GB eMMC, Win10 Home) a nemůžu za boha nainstalovat ovladače pro USB. Ovladače najde, ale při instalaci nahlásí chybu že nemůže najít uvedený soubor.
Prostě mi to hlava neber. Zkusil jsem ovladače stáhnout přímo z MS Update, od Intelu a nic. Výrobce (Lenovo) má na webu prd...tedy jen čipset a v tom Win ovladače nenajdou.
A do továrního to nejde hodit, protože je zase málo místa na eMMC.
Už mám jen jeden nápad. Zazálohovat celé eMMC přes bootovací USB (to funguje v pohodě) na disk a z bootovacího USB Win10 sformátovat oddíl se systémem a nainstalovat čisté Win takto.

Omlouvám se za OT.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 18:15:42
avatar
Kdyby to někoho zajímalo, tak výše uvedený postup zafungoval. Nainstaloval jsem čistě Win10 v1909. Některé ovladače po instalaci nebyly, ale stačilo jít do spravce zařízení a postupně je zaktualizovat. Vše si W10 našly online.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 16:32:51

Integer scaling pro Radeon!
https://www.youtube.com/watch?v=l3OnRCegjVo

Paráda, už mi zase jede COMMANDOS 2 - 1024x768, a vypadá pořád dobře, tak budu mastit přes vánoce

R5 2600, Vega56, Win10, full hd
https://ctrlv.cz/Cjb9
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nastavení 2019-12-12 18:25:45

Tak mnou nastavené hodnoty se smazali takže pokud vypnu PC musím nastavené hodnoty nastavit znova to by hoši od AMD mohli mít vychytanější
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 19:08:07

Mě to drží normálně, co nastavim, to tam je
https://ctrlv.cz/jauC
---
čistou instalaci GPU si asi nikdy nedělal, možná se ti tlučou předchozí verze ovladačů
https://ctrlv.cz/83OO
----
Ted to změnili, nevim kde to tam je,
možná je to tohle
https://ctrlv.cz/iwyV
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 19:42:01
avatar
Mě to drží. Až ve chvili, kdy se zaznamená nějaký problém v rámci grafiky (viz nahoře problém se Sniper Ghost Warrior 3), tak se reslo nastavení GPU.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 20:22:30

Vega56

Mě se to taky někdy resne, ale většinou ve 2D - Age of Empires II HD.
Když jí dám naplno 1,2V a +50TDP, tak píská a mírně se trhá obraz v benchmarcích 3D
---
https://ctrlv.cz/b8Gb
https://ctrlv.cz/09Hn
https://ctrlv.cz/MJPe
------
https://ctrlv.cz/Bf6A
mám tam špatně chlazenou kaskádu.
chyba 1 - ten chladič asi nemůže být v celku, musim to rozdělit.
chyba 2 - musim dát větší pasivy
-----
Sem línej to rozebrat, vrhnu se na to po vánocích.
Jinak chladič GPU+HBM chladí luxusně, akorát ty pasivy tam správně nasrat na kaskádu
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 22:04:25

Jsi tu Vegu potunil jak fichtla. Na dvojku jede, ale na trojku se nechytá
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 23:24:09

To je moje první a poslední reference v životě, už nikdy nechci referenci ani vidět. Takový sraní s tim.
A ještě musim rozběhat první BIOS, to jelito z aukra, bůch ví co tam nahrál. Sem zapnul PC a hned restart, jedu na druhej BIOS.
--
Nic mi nebrání tam fláknout BIOS z Vegy64, třeba se odemknou ty HBM,aby šli dotaktit víc, strop mám 930MHz.
Taktovat HBM, to zvedá výkon jak svině, nataktit GPU je slabota. Výkon zvedá jenom TDP limit a HBM paměti.
Budu to muset flasnout u kámoše, moje lowend deska má jenom jeden PCI-E
----
takle mám max příkon PC 360W
https://ctrlv.cz/PdrZ
GPU clock nemá cenu ani koukat, důležitý je FPS min,max,avg
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 23:25:17

A co hraješ mimo 10 let a více starých her? Není zbytečné s tím gpu tak laborovat pokud je vše stabilní? Doufám, že máme stejné měřítko stability. Někomu občasný pád přijde jen jako opakovaný cyklus a nebere to pak vážně. Takže restarty nic?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 22:57:15

Spousta věcí se dá napravit. Tu bazarovou Vegu máš už asi po záruce, tak se na ni vykašli. Kup si novou kartu a nebudeš muset řešit nesmysly, protože tvá gpu je vadná. Pochop to konečně prosím.
Diskuze ohledně tvé bazarové karty proběhla a je smutné, že ti to za tu dobu ještě nedošlo.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 09:31:27

https://ctrlv.cz/jauC
Karta běhá, hrát můžu.
Moje karta má dvě chyby, dát to kupy není pro mě žádnej problém
1- Nejde první BIOS - to vyřešim, buch ví, co tam nahrál.
Stejně sem chtěl zkusit nahrát BIOS s Vegy64 kvůli OC HBM
2- předělám pasivy na chlazení kaskády, dělal sem to poprvé.
Tak to budu dělat podrůhý.
https://ctrlv.cz/6GJq
---
Smutný je to, že počítačům vůbec nerozumíš
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 16:03:33

Což o to, o mě vůbec nejde. Ale pokud máš rozesranou bazarovou grafiku, tak bys měl mít nějaký odstup ohledně problematiky a nedávat ji jako vzor pro diskuzi o ovladačích. Pak to vypadá, jako by to byl standardní problém Vega grafik.
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 08:21:54
avatar
Zdravim, prisel nekdo na to, jak v tehle "bajecnych" novych ovladacich nastavit zobrazeni spodni listy start na prostredni monitor?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 08:48:35
avatar
Myslíš, když máš např. 3 monitory (rozšířená plocha) a mít lištu Start jen na tom prostředním?
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 09:45:08
avatar
Ano, mam to roztahle pres 3, a potrebuju to dat jen na prostredni, ve stare verzi to slo videt hned kde se to meni, tady to nemuzu najit :-(
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 09:58:14
avatar
Jak píše dole AndyF1.
Tohle je věc Windowsu, ne ovladačů grafiky.
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 10:23:52
avatar
JA to doted delal v ovladacich v podrobnem nastaveni eyefinity, ok zkusim to tam teda :-)
EDIT: tak jsem nasel polozku Vice obrazovek, ale je to vse zasedle nefunkcni, to bude zas porod to rozchodit, ze do toho vrtali, konecne to fungovalo jak ma a ted zas tohle :-D
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 10:19:38
avatar
Vidíš, to mě nenapadlo, že by to přes eyefinity mohlo jít. S tím zkušenost nemám, ale přes ty Wokna by neměl být problém a je to nezávislé na ovladačích, takže jejich příp. přeinstalace (např. s novou verzí) by to rozhodit neměla.
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 10:47:21
avatar
mozna zrusit eyefinity v ovladacich, nastavit to pak nejak pres widle, ale stejne musim dat v ovladacich tu kompenzaci ramecku atd ...
EDIT: takze kdyz zrusim eyefinity v ovladacich, tak pak muzu nastavit plochu pres win na 3 monitory a i dat hlavni panel prostredni cili i listu start doprostred. Ale kdyz dam nastavit eyefinity pres ovladace tak se to zas rozsype jak to bylo, navic kompenzaci ramecku monitorů jsem tam nikde nanasel, takze to vypada na poradny nedodelek a rok budu cekat az to dodelaji, jako posledne. Ze by to blbnulo jen me je divne, nebo nikdo nepouzivat 3 monitory, kompenzaci krytů atd?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 10:50:46
avatar
Hmm, škoda. No, jsou to totálně překopané ovladače, není divu že něco chybí či něco nepodporují.
Bohužel nezbývá než čekat jestli to opraví (možná by bylo fajn to AMD napsat) a hold akceptovat lištu Start na všech monitorech a nebo se vrátit k předchozím ovladačům.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-14 11:17:30
avatar
Už jsem se tu chtěl ptát, jestli konečně po letech spravili nastavení pro Eyefinity a koukám, že to je asi naivní očekávání :-(
Dělal jsem aktualizaci ovladačů týden před vydáním těchto nových a strávil jsem s nastavením kompenzace rámečků víc než půl hodiny :-(((
Mám Eyefinity 9 let a každá aktualizace ovladačů je peklo. Vím, že Eyfinity není zrovna masovka, ale že to ani po devíti letech nedokážou dostat do použitelného stavu mi přijde fakt k pláči...
Stačilo by, aby si tu kompenzaci rámečků ukládali do nějakého ini souboru, nebo do registru, připadně aby šlo pro kompletní čistou reinstalaci ovladačů vyexportovat profil s veškerou uživatelskou konfigurací.
Mým vlhkým snem je, že by ta konfigurace kompenzace rámečků mohla jít nastavovat uživatelem (myslím tím, že by člověk zadal počet pixelů, které jsou překryté rámečkem), namísto aby člověk pořád jen dokola zkoušel hýbat šipkami a s napětím očekával, jestli tentokrát náhodný generátor vygeneruje správnou konfiguraci.
Tohle je asi nejvíc frustrující záležitost používání Eyefinity a možná celého PC. Nejspíš za to může ten pocit bezmoci, kdy je člověk v moci nějakého náhodného generátoru a nic s tím nedokáže udělat, jen to zkoušet tak dlouho, až to vyjde. Jako házet dvěma kostkami a čekat, kdy konečně padnou dvě šestky...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-16 23:01:47
avatar
Myslím, že jsem našel způsob, jak se toho problému zbavit ;-)
https://www.samsung.com/cz/monitors/gaming-monitor-crg90
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-13 09:07:36

Myslite Windows 10 Task bar ?Sice nemam tento najnovsi AMD driver ale Taskbar na 1 alebo viacerych monitoroch sa bezne nastavuje vo Windows Settings. Nie v ovladacoch grafickej karty.Taskbar Settings-> Multiple displays-> Show tasskbar on all displays-> prepinac On/OFF. Za predpokladu ze mate prostredny monitor nastaveny ako Primary tak TAskbar bude iba na nom.Vedlajsie displaye budu bez taskbaru
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladače 2019-12-13 13:39:16
avatar
Bylo na čase. Ty nové grafiky mají dost problémy se spoustou starších aplikací. Doufám, že to začne fungovat a nebudu muset litovat letošního nákupu.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-14 20:30:42

No, mě tedy po instalaci začal na všech třech počítačích padat fallout. A furt se ozývaj tři pípnutí od chillu. Nic, vracím se ke starším ovladačům.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 538x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 362x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 886x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 6