Strana 1 z 2
- AMD Radeon Adrenalin 2020 (19.12.2)
– nová verze ovladačů přináší hromady novinek a vylepšení!
Jak víte, AMD každý rok vydává jednu opravdu velkou aktualizaci ovladačů. Ta se nezaměřuje jen na lepší výkon grafik v různých hrách, ale obecně hlavně na výrazné změny, inovace a novinky v samotném jádru ovladačů a funkcí kolem. AMD samozřejmě vydává nové ovladače mnohokrát do roka, kdy jde většinou o menší update související s vydáním nových her, či opravami a vylepšeními v souvislosti s některými aplikacemi apod. Na konci roku pak přináší větší balík a ten nejnovější právě dorazil …
- AMD Radeon Software Adrenalin 2020 Edition (19.12.2)
Co si připravilo AMD letos? Je toho hodně! V první řadě AMD předělalo od píky programování samotných ovladačů, včetně jejich instalace. Ta by měla být rychlejší, a hlavně méně problematická, pokud jde o problémy, pokud třeba už máte nainstalovaný nějaké ovladače apod. Nově máte možnost zachovat nastavení mezi instalacemi, nebo udělat zcela čistou instalaci apod.
Samotné rozhraní a vzhled ovladačů doznal také výrazných změn. Nově se díváme na Radeon Software App, které nabízí přístup k mnoha funkcím, nastavením, integrovanému webovému prohlížeči apod. Aplikace si rozumí s nainstalovanými hrami a nabízí základní přehledy.
Samozřejmě zásadní zůstává přístup k AMD Radeon funkcím, z nichž mnohé se dočkaly znatelného funkčního vylepšení. Mezi mnoha věcmi jmenujme některé. Nedávno představená a velice funkční a praktická funkce Anti-lag, je nově podporována prakticky ve všech hrách, nově i pod DirecX9 a běží na NAVI i GCN. A lze ji zapnout globálně :).
Pokud jste si už zvykli na tu skvělou ostřící funkci Radeon Image Sharpening, tak nově byla rozšířena i pro hry s DirectX11, zapnutí a vypnutí lze nyní provádět přímo při hraní hry a můžete nastavit účinnost a viditelnost toho ostření. Dostupná je na všech grafikách VEGA a NAVI včetně integrovaných v procesorech.
AMD přidává také nové filtry, včetně těch, které využívají umělou inteligenci. Na rozdíl od NVIDIA a jeho podobné funkce DLSS, které se firma snaží neúspěšně procpat do her, AMD s tím míří hlavně pro vylepšení videa a fotografií. DirectML filtry jsou přístupné pro různé aplikační použití.
- Integer scaling pro Radeon!
AMD už delší dobu vylepšuje ovladače hlavně na základě podmětů přímo od nás uživatelů. A jedním z největších přání komunity Radeonů bylo zapracování Integer scaling, tedy funkce, která je velmi užitečná u starších her s nízkým rozlišením, které vypadají díky tomu hodně rozmazaně. Tato funkce, kterou už najdeme u Intelu i NVIDIA, umožňuje prostě „zvětšit pixely“ díky čemuž je objekt znatelně ostřejší ve výsledku.
Tato extrémně užitečná funkce zejména pro starší hry funguje napříč grafikami AMD a jednoduše ji zapnete přes ovladače. Výsledný efekt funguje bez ztráty výkonu a je velmi přínosně viditelný, takže snad tím AMD udělalo komunitě radost.
Tím ale novinky nekončí. AMD také představilo novou zajímavou zcela novou funkci, která může výrazně zvýšit praktický výkon a využitelnost i slabších grafik pro hraní ve vysokém rozlišení. Jmenuje se Radeon Boost. V čem spočívá?
|