AMD Radeon HD 6900M míří do notebooků – je o 15% výkonnější než HD 5870M! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 09 December 2010
altAMD brzy představí novou mobilní řadu HD 6000 s novými modely, které nabídnou hodně.

 

 

Už několikrát jsem vám říkal, že na začátku roku se AMD vytasí s novými mobilními Radeony HD 6000. Špičku bude tvořit jak jinak, než nový AMD Radeon HD 6970M, který se představí již velmi brzy. Jako první jej ve svém notebooku demonstroval Dell Alienware.

Nový Radeon HD 6900 v kombinaci s novým čtyřjádrovým procesorem Intel Core i7-2720Qm (4C/8T) 2,2GHz, dosáhl v 3DMarku 06 vynikajících 20 155 bodů! Pro srovnání sestava vybavená rychlejším procesorem Core i7-2730QM 2,3GHz s konkurenční grafikou NVIDIA GTX 460M, dosáhla pouze necelých 17 000 bodů.

S pomalejším procesorem nový Radeon dosáhl o téměř 19% lepšího výsledku. Pokud by byly procesory srovnatelné, bude rozdíl určitě kolem 20%. Vzhledem k tomu, že GTX 460M je zhruba v průměru o 4% slabší než současný Radeon HD 5870M, lze odhadovat, že nový Radeon HD 6900 je tak alespoň o 15% výkonnější než právě současný Radeon HD 5870M. Navíc zcela určitě bude mít nové optimalizace týkající se DX11, takže v některých případech u nových her bude rozdíl výkonu ještě vyšší.

Bohužel zatím žádné další podrobnosti se neobjevily. Nicméně pokud je nový Radeon HD 6900 o 15% lepší než HD 5870M, bude to stačit na dorovnání i lehké překonání zatím nejvýkonnější „mobilní“ grafiky, kterou je NVIDIA GTX 480M. U té se však o mobilní grafice moc mluvit nedá, protože kvůli TDP na hodnotě 100W se nedá osadit do notebooku běžných rozměrů a objevila se tak jen v nabídce některých DTR. Další překážkou je ale její cena, kdy stojí více než 700 dolarů, což je více než 2x tolik co jediná HD 5870M s TDP 45W, která je právě o těch 10-15% pomalejší. Nicméně už jsem v jednom dřívějším článku prozradil, že NVIDIA chystá na leden kompletní GTX 500M řadu, i když většina modelů budou jen přejmenované současné modely s lehce navýšenými frekvencemi. Otázka je, jestli bude schopna nabídnout výkon GTX 480M s poloviční cenou a spotřebou, aby mohla konkurovat HD 6970M.

Pro oba výrobce je mobilní segment velmi důležitý a v současnosti tvoří mobilní počítače 70% ze všech prodaných PC. Ve 3Q letošního roku pak byl podíl na poli diskrétních mobilních grafik, které je soubojem pouze NVIDIA a AMD, v poměru 35:65 ve prospěch AMD. To chce NVIDIA změnit a jak naznačují zprávy ze zákulisí a od výrobců, rapidně snižuje cenu svých čipů, aby se pokusila s nelichotivým vývojem situace něco udělat a propad zastavit. Připomeňme, že ještě před rokem byl podíl na poli mobilních diskrétních grafik vyrovnaný zhruba 51:49 pro AMD.

Zdroj: chiphell.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 00:49:43
avatar
Tak dle toho výkonu to vypadá na ořezaný stolní 6850. A 15% není žádný zázrak, počkáme s čím přijde konkurence, přece porovnávat higendovou mobilní 6900 s mainstreamovou GTX460m...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 09:00:58

Tak M karty bývají vždy ořezané, poloviční sběrnice, nižší takty atd (spotřeba je rozhodující). Noťas má 15,6¨ max 17¨ tak to v efektu vyjde na stejno (poloviční plocha). S tím srovnáním souhlasím.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 09:49:09

Nejde o to, jakej ma NTB uhlopricku LCD, ale jaky maji ty lcd rozliseni a to u hernich byva fullhd. Tudiz vykon potrebujes stejnej jako u stolniho u PC s fullhd. O uhlopricku tam vubec nejde!!!
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 12:08:42

Ty dáváš na NTB 1680x1050 nebo 1920x1080 ?? NTB 15,6¨ má standard 1366x768 !! Souhlasím, že nejde o uhlopříčku, ale o rozlišení. Jenomže uhlopříčka předznamenává rozlišení. Takže nepotřebuješ výkon jako u stolního PC.

Edit: Nemůžeš "narvat" do NTB kartu z PC pro stejný výkon. Vem si např. HD 5850 v provedení PC Odkaz a NTB Odkaz porovnej a uvidíš. PC má sběrnici 256 bit, NTB 128 bit atd. Pokud snížiš nároky, tak můžeš zahrát i stolním LCD z NTB.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 12:44:17

Promin, ale ukaz me herni NTB s HD 5870M kterej nema fullhd, jo 1366x768 maj klasicky NTB, ale u herniho NTB asi zadnej co znam. Pokud za herni NTB neberes stroj s GT220)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 13:20:27

Herní NTB není standardní NTB. Parametry a cenou je někde jinde. Proto si může dovolit fullHD, neboť VGA to utáhne. Ale to podstatné zůstává. Výkon M karty je nižší než PC karty stejného značení (např HD 5850). Proto jsem ti dal odkazy na porovnání. Prvotní bylo na tomto vláknu výkon-ořezání stolní karty na M kartu.Proto jsem psal, že výkon PC VGA + 22-24' a M VGA + 15,6' NTB je v efektu stejný.
PS Díky za palce dolů.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 15:00:26

Herní NTB neexistuje, mnohem vystížnější je výraz přenosný počítač, kdo ví, pochopí.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-11 14:40:17

Ono hodně věcí oficiálně neexistuje, záleží z kterého úhlu se díváš. Callisto to vzal podle sebe, hraje hlavně hry, má silnější kartu, tak to nazval Herní (i mnozí jiní). Ty jsi to vzal komplexněji, svými parametry se velmi přiblížil k PC (CPU, GPU, RAM...), svým celkovým výkonem i některé starší PC překoná. Pro někoho i NTB standard je přenosný počítač, stejně na něm píše, brouzdá po netu, tečka.


Edit: Nedávno proběhl srovnávací test funkční gramotnosti PISA, znalostí žáků škol 64 zemí. Naše Republika měla největší propad a spadla do podprůměru. Ministr školství Josef Dobeš označil výsledky za hořkou pilulku. Když se divám na diskuzi, tak si říkám, že je to příliš optimistické vyjádření.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-12 10:10:53
avatar
toto je len čisté slovíčkarenie. D4NO má tiež pravdu, nedávno som mal tú česť prenášať herný "notebook" a bolo to to isté akoby som ku mojej case privaril rúčku. Keďže to má ale obrazovku spojenú s klávesnicou a má to aj baterku, je to relatívne prenosné, preto je to notebook.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-12 11:22:49

Však jsem mu neodporoval. Prostě neexistují oficiální kategorie. Tak každý si je může udělat sám. "Herní" používají i prodejci - je to prodejní tahák.
Citace:
Tak dle toho výkonu to vypadá na ořezaný stolní 6850
To je podstata té to diskuze. Nemůžeš mít plnohodnotnou VGA v NTB. I kdybys ho používal jen přes trafo, zbytkové teplo je příliš veliké.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 10:59:28
avatar
Pri tej max uhlopriecke si trosicku pozabudol na to, ze notas ma vzdy aj moznost pripojenia externeho monitoru .. mno a nie malo ludi ho aj skutocne vyuziva!

Pri navrhu sa tiez pocita s malym telom notebooku kde to teplotne tiez nemoze ist nejak vysoko a samozrejme ta spotreba by mala byt k baterke tiez priatelskejsia.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 12:02:13

Jo to je krásné a ideální mít tak výkonou kartu v NTB, že přijdeš domů a "mastíš" na stolním LCD. Ale jak správně píšeš uchlaď to!!! Nemůžeš mít výkon stejný u PC a NTB. Podívej se na diskuzi nad tebou.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 10:59:15

no tak na to porovnani jsi si tady uz mohl zvyknout ne...:-) musis si to sam filtrovat a nektere veci odmyslet a prehlizet..:-) A jestli je o 15% rychlejsi nez 5870M tak to znamena ze 5870M = 460M a to se mi nejak nezda? je tu nekde nejaky testik nebo nekde jinde diky, rad bych se juknul. THX
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 12:57:14
avatar
Citace:
A 15% není žádný zázrak

jj žádný zázrak to není, asi zhruba jako mezi desktopovou GTX480 a GTX580. A přeci z toho někde dělají úžasnou grafiku . Sám DD tenhle malý rozdíl kritizoval, tak doufám že ho zohlední i u nové generace mobilní ATI kde je to stejná mezigenerační mizérie
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 17:38:30
avatar
není třeba z toho dělat tragédii, je to mírná evoluce "v mezích zákona", ale vydávat to za něco úžasného také nemá smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 20:51:53
avatar
u mobilních grafik na to musíš koukat jinak, tam se musí držet na nízkém TDP, takže když má HD5870M TDP 45W, tak HD6970M nemůže mít TDP 60W prostě u mobilních grafik na stejném výrobním procesu budou nárůsty vždy menší ... spotřeba je přednější než výkon ....
meeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ahááá 2010-12-11 08:41:25

O kolik že to tedy stoupla spotřeba u GTX 580 proti GTX 480?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-11 22:57:57
avatar
desktop a mobilnís egment je torchu necojiného ... navíc ani RV870 čip ani GF100 do klasického NB nenarveš ...
meeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OK 2010-12-12 16:14:01

Takže když nVidie u desktopového čipu (kde by na tu spotřebu až zas tak moc hledět nemusela) zvedne výkon o 15-20% při /dejme tomu/ stejné spotřebě, nestojí to za zmínku, ta karta nic nepřináší etc. etc. (o nižších teplotách a hlučnosti se tady nemusíme bavit) a u mobilních Radeonů je to důvod k jásotu a vykřičníkům v článku včetně nadpisu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-12 16:15:52
avatar
Pokud vím, tak u HD 6900 je také řada optimlizací a novinek, která HD 5800 nemají ... takže to nebude zdaleka jen o výkonu vyššími takty ....

Ale to je myslím zřejmé každému, kdo o grafikách něco ví, tak proč ta otázka? FLAME?

Mobilní a desktopový segment zcela oddělujeme ...
meeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mířím tím jinam 2010-12-12 16:27:43

Jde mi jen o to pochopit tvoje myšlení a nabídnout ti další pohled na tvoje články.

Od toho, že tu máme mobilní vs. desktop segment se oprosti.

O nějakých optimalizacích se v článku píše pouze
Citace:
Navíc zcela určitě bude mít nové optimalizace týkající se DX11

pod čímž si můžu představit fakt cokoliv a přijde mi to zase jenom jako připravování si půdy pro "já jsem vám to říkal" ať už to dopadne jakkoliv.

A zpět k GTX 580. Tam žádné optimalizace/novinky neproběhly? Píšeš o sobě jako o fandovi technologií a tohle hodláš přehlížet?

Zkus občas na chvíli zabrzdit a podívat se na věci s nahledem, ten ti opravdu chybí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-12 16:46:13
avatar
ne GTX 580 je jen GTX 480 s jádrem vyrobeným správně (nová revize) ... GTX 580 je karta s přesně stejnými aparametry, kteoru nám NVIDIA slibovala v listopadu a na konci roku 2009.

Kromě toho bavíme se o mobilním semgnetu a nemá smysl se o TX 580 či HD 6900 v jejich desktopových verzích vůbec bavit a srovnávat to, protože ty se do mobilních PC ani nepodíváají ...
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 07:58:53

Doma máme jeden MSI s Radeon Mobility 3850. Aj napriek svojmu veku ide o výborný herný NB.

Keby som zvažoval nový herný NB, tak nový Mobility Radeon 6970/6950 by bol určito horúci kandidát
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 08:29:06
avatar
Ati sa teraz proste dari! Ich mobilna rada HD5000M bola proste vynikajucov! Mno a v high ende to bola uplne jasna volba, ked si vezmeme, ze 5870M ma proti 480M menej ako polocicnu spotrebu, polovicnu cenu a v podstate iba o kusok nizsi vykon!

Takze neviem ale nV bude musiet brutalne zapracovat aby radou 500M dohnala naskok AMD! Tam to len dorovnanim ceny proti uz dalsej generacii 6000M nespravi!
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 08:36:39
avatar
Je fakt že mobílní grafiky AMD jsou někde jinde než NVIDIA, pokud bych bral NB tak jedině s nimi... a nedávné zkušenosti s grafikama NVIDIA které odcházely ostošest tomu moc nepřidali
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 10:46:12

JA mam v NB ati 5850m a zatial som celkom spokojny.hram všetky hry na max rozlišenie a vačšinou aj max detaily.sem tam je nejaka hra kde treba stiahnut detaily.ale na tuto novu sa tešim.uvidim ake budu nb a možno aj zoberem novy
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-12 09:45:53
avatar
aký to je noťas?
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 10:52:13
avatar
Mě by spíš zajímalo info o HD66xxM, HD67xxM nebo HD68xxM, vyšší modely budou pro mě finančně nedostupné. U dosavadní HD4670M jsem spokojen, přesto už pomalu ztrácí dech.
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 18:44:19

tak na to se radši neptej dost budou premenovavat, ja sám chtel koupit nastupce 5650 a musim počkat na neco novýho starý železo v novým hábitu nepotrebuji, medzigeneračne obdobie je znat
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-12 15:51:12
avatar
Pravda, upgrade z HD4670M na HD5650M ja naprosto nevýznamnej
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 13:04:00
avatar
Jak si má člověk něco koupit, když za rok je z toho uplnej sockastroj
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opravil bych pár informací. 2010-12-10 13:13:37

DD, mám pro tebe pár oprav. TDP HD 5870 je 55-65W, 45W určitě zdaleka ne, není to ani technicky možné. To že ATi a NVIDIA počítá TDP jinak je fakt, takže papírově vypadá HD 5870 úspornější než právě GTX 460M, která ve stejném notebooku se stejným chlazení topí naopak o chlup méně! U té ATiny topí hodně paměti, které jsou vysoko taktované na mobilní platrofrmu. Jinak Nvidia má GTX 470M, která je mnohdy výkonnější než GTX 480M, není na G100 jádru ale na úspornějším G104 s vyššími takty, pokud bude tedy HD 6970 o 15% výkonější, bude asi +- 3% stejně výkonná jako současná GTX 470M avšak bude samozřejmě za odhadem 60% ceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-11 23:01:49
avatar
s GTX 470M jsem se ještě nesetkal - takže nevím, ale ao vím že existuje, ale nějak jsmm na ni zapomněl, máš pravdu ... :/ ale GTX 460M a HD 5870M mám otestované a výdrž na baterii je u HD 5870 vyšší, což mě vede k názoru, že spotřeba je nižší, ale s vyššími teplotami u HD 5870M máš zase pravdu ...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 13:22:15
avatar
Dobre, takže čakať na novinky nemusím. Najneskôr v januári musím kúpiť nový stroj a táto novinka mi uľahčila rozhodovanie. Netuším, aká bude dostupnosť nových notebookov po uvedení, ale to je jedno, snáď sa mi podarí vyfasovať nejakú výpredajovú cenu na starší model.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 14:23:48
avatar
Pánové pro mne notas je od toho abych se připojil na net, skouknul nějaký film někde na cestách a nebo napsal email tot vše na hraní mám jiné věcičky takže mi jedno jak rychle tyto hračky stárnou.
Ondr4H [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 15:17:25

Takové příspěvky miluju .Aneb "Já, já já, jenom já to používám k té správné věci" ...

To je jak přijít do klubu kutilů a říct jim tam, že si všechno kupuješ a nemáš potřebu si to vyrábět.Absolutně zbytečná informace, která nikoho v tom spolku nezajímá.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 15:31:13

Úsměvné je že jweho řpíspěvek je smysluplnější než tvůj, i když se v obou řeší samozřejmosti.

MIKRON: Od toho taky NTB je, v případě že má výkonou grafiku/CPU musí být téměř pernamentně připojený k síti, při čemž už se tomu nedá říkat notebook.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 16:48:45
avatar
Nechápu co jsem napsal špatně já jen vyjádři svůj názor sám za se be a nikomu ho nenutím promne zamě si kupte ten nejnašlapanější a třeba za sebou táhněte kabel a nebo solární elektrárnu ale nechápu proč dostávám palce dolu žemkám vlastní názor nikomu ho nenutím o tom to tady je a nebo již není.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-11 18:36:42
avatar
niekedy dostaneš palec aj za obyčajnú otázku, nie ešte vyjadrenie názoru
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 16:27:50
avatar
Kartu bych nejspise vyuzil, ale nemam kde vlastnikem notase totiz nejsem.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 19:23:23
avatar
zaujimalo by ma jak moc tie Nvidie pojdu cenou dolu, ci sa vyplati este pockat na nove serie notebookov.
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-10 23:30:57

ked budes cakat tak nove serie procesorov ty nakup prodrazi
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-11 17:26:27
avatar
preco by mali prodrazit? vzdy bude aj lacnejsia varianta.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 499x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 336x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 877x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1484x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 6