AMD Radeon HD 7900/7800/7700 – známe přibližné ceny a data dostupnosti na trhu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 25 prosinec 2011
Přejít na obsah
AMD Radeon HD 7900/7800/7700 – známe přibližné ceny a data dostupnosti na trhu
A co konkurence? Kde je 28nm NVIDIA KEPLER?

 

  • Co konkurence?

Jak to vypadá, AMD dokončí uvedení všech 28nm HD 7000 grafik do poloviny března (03/2012). V tuto chvíli se samozřejmě všichni ptají, a co na to NVIDIA a má smysl čekat? Neexistuje žádná indicie, ani náznak, či pouhá trochu důvěryhodná spekulace, že by NVIDIA v dohledné době něco srovnatelného s HD 7000 k vydání chystala. NVIDIA nemá čipy připravené k výrobě, z architektury KEPLER, což je ale jen 28nm FERMI s několika optimalizacemi, má zatím určitě jen mainstreamový testovací čip.

V tuto chvíli to stále více reálněji vypadá, že první KEPLER grafika bude mainstreamová a to nástupce GTX 460/560, tedy nějaká 28nm GTX 660. Byl jsem optimistický, když jsem odhadoval, že bychom ji mohli vidět už v Dubnu (04/2002). To se ale asi nestane. Současné informace hovoří o tom, že NVIDIA narazila na pár problémů a celé se to posouvá až na konec Q2, tedy do května-června (05-06/2012). Co se týká pozice této karty, tak jsme optimistický a věřím, že by se teoreticky mohla nějaká GTX 660 TI dostat výkonem někam k úrovni GTX 580. Nevěřím však tomu, že by NVIDIA nějak podstatně vylepšila efektivitu ve srovnání s AMD. Jsem si celkem jistý, že tento mainstreamový čip bude muset být opět poměrně dost velký, až na úrovni čipu HD 7900, zdaleka však nebude dosahovat jeho výkonu a dost možná samotná grafika ani tak dobré spotřeby (rozhodně ne efektivity). NVIDIA prostě vychází se současných čipů a KEPLER je především jen 28nm vyrobené FERMI.

AMD už v tuto chvíli má v záloze plán jménem HD 7890! Protože by tedy GTX 560 mohla být potenciálně silnější než HD 7800 a dosahovat úrovně téměř nejnižší HD 7950, AMD má v záloze osekanou Tahiti LE verzi, tedy HD 7890 s 384bit sběrnicí 1,5GB paměti a o dalších 10% méně jednotek než má HD 7950. Její cena by ale mola být už kolem 359 dolarů (8500,-) a AMD ji preventivě plánuje k vydání právě v Q2, kdy hrozí první konkurence. Stejně tak je připravená ještě HD 7790 (tedy osekaná HD 7850) mezi HD 7770 a HD 7850, kdyby GTX 660 zlobilo tam. HD 7790 by měla být za 199 dolarů (4700,- vč DPH).

(takhle by to mělo/mohlo nejpravděpodobněji vypadat s nabídkou grafik do března ...)

V tuto chvíli to tedy vypadá, že AMD má skvěle pokryté všechny segmenty a ceny dává více než solidní (u nás negativně ovlivněny kurzem téměř 20 korun za dolar, na což nejsme už zvyklí), i když prostě nebude mít v dohledné době konkurenci. Říkal jsem, že nějaká mainstreamová GTX 660 by mohla tedy dorazit někdy ke konci Q2 2012. Pokud se ptáte, kde je GTX 670/680/690, tedy nějaká konkurence k HD 7970/7990, tak vás zklamu. Prostě není, není ani čip, takže v dohledných mnoha měsících není na co čekat. Optimistické zprávy hovoří o něčem chystaném na přelom Q3/Q4 2012. Je ale opět téměř jasné, že by NV potřebovala čip o velikosti téměř 500mm2. Jenže jeho výtěžnost by za současného stavu byla strašlivá a jeho cena díky drahému 28nm procesu astronomická. Uvidíme, zda to NV s TSMC nějak doladí, ale nedoladili to u GF100/110 na 40nm, nevěřím, že to nějak vyladí na 28nm. NVIDIA tak možná uvažuje o větším zásahu do architektury tak, aby mohla ten čip vyrobit menší a efektivnější a výkonově mohla konkurovat HD 7900, jejíž efektivita a výkon i s tak malým čipem prostě neuvěřitelná a nepoměřitelná s ničím, co dnes známe.

Rád bych pro vás/nás měl lepší zprávy, ale bohužel. NVIDIA se tak strašně moc soustředí na TEGRA, že grafiky jaksi jsou trochu vedlejší a nedivil bych se, že by to soustředění na TEGRA mohlo mít zásadní vliv na zpoždění 28nm KEPLER u NVIDIA. Já doufám, že si NV pospíší, protože od února bude NVIDIA minimálně na desktopu prostě opět ze hry a AMD se tentokrát možná postará i o to, aby mělo dost 28nm čipů té situace využít a urvat mnohem větší kus trhu, než se jí to podařilo v podobné situaci s HD 5000.   

  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 00:05:17
avatar
Docela cenový masakr. Doufám, že AMD půjde s cenou dolů, až se představí nové grafiky od nVidie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 00:08:38
avatar
no nevim, co NVIDIA brání nasadit podobné ceny, ne-li vyšší ... NVIDIA cenově nebojuje nikdy a upřímně se obávám, že zase bude mít větší čipy, takže zase bude výrobně dražší a zase tedy nebude mít prostor. Navíc ty ceny AMD jsou v pohodě, i poměrem cena-výkon, řekněme si na rovinu, mohly by být mnohem vyšší a bylo by to opodstatněné. Já spíše doufám, že klesně dolar zase na 18,- z 20 protože to udělá 500-1500 korun na celkové ceně ... !
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:40:59
avatar
A ake by boli ceny ked by kurz dolara vyskocil na 35-40 ako sa pohyboval kedysi?
Proste ceny su vyssie a nieje to len kurzom, ale aj tym ze ich AMD nasadilo vyssie... ja viem ze koli tomu ze je tam viac drahsich komponentov ako zbernica, viac pamate... ale kde by boli vykonnostne a cenami tie karty bez nich?
Ale aspon ta 7800 rada bude snad cenami uz v obchodoch ako tak prekusnutelna, som velmi zvedavy na testy, nezabudnite hned aj na crossfire zapojenie
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:48:15
avatar
No tak bohužel vidím že jsem se přesně trefil (viz můj komentář zde Odkaz)

"AMD také nasadilo poměrně agresivní ceny, a ačkoliv je HD 7970 3GB o tolik rychlejší" ...odkdy se karty nové generace staví podle cen staré? Každá nová je přece výkonnější, to už by měly dnes karty stát kolem 100tis. Cena je nastavená opravdu agresivně, protože aspon u mě agresivitu vyvolala

A co ostatní modely? Rovněž agresívně nastavená cena? Ani omylem. Ve zkratce - karty podobného výkonu jako máme ted budou stát stejně nebo víc,jen značení se posunulo a řadu níž. Upgrade z karet řady 5 a 6 je tím pádem prakticky bezpředmětný (resp. bude nutno si těžce připlatit). Úžasné, AMD se podařilo během tří generací navýšit cenu top jednočipové karty na skoro dvojnásobek. Mám fakt radost.

Sečteno a podtrženo, díky cenové politice považuji nové grafiky AMD za zklamání pro ty kdo už vlastní něco z řad 5-6. Investici 4-6 tis lepší technologie ani nižší spotřeba bez nárůstu výkonu neobhájí. Mluvím o běžných kartách, předražený highend za 13tis mě nezajímá.

No a ještě malý citát z článku: "..a jeho cena by byla astronomická[500mm2 čipu nVidie]" Astronomická? Tím myslíš třeba jako 20tisíc? A já mám dojem, že jsem zrovna tuhle částku v nějaké tabulce nahoře viděl...
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 12:29:18
avatar
Ja som ten tvoj koment cital aj sa mi pacil, lebo som sa pokusal cosi podobne skor napisat, ale nedokazal som to tak skvele zhrnut.
Uvidime ako sa ceny budu vyvijat po uvedeni, zatial to vyzera strasidelne, ale dufam ze sa to neako znormalizuje.
Inak ked ATi logo zmizlo a prisla trochu drahsia 6000 rada tak som kdesi pisal, ze dufam ze prechodom pod znacku AMD ktorej logo som mal do pamati vryte este to zelene, som napisal ze dufam ze zmenou znacky ATi na AMD sa nam tie nase radeony "nezozelenaju" a nebudu ako nVidie, cize sa im budu podobat cenami. Lebo vzdy som bol zvyknuty na to ze ATi ponukala hoc slabsie cipy ako nVidia, ale vzdy boli kralmi pomeru cena/vykon a tiez boli uspornejsie aj mensie.
A uz je to prakticky tu. Stale su este kusok mensie aj uzpornejsie este o daco budu (ak porovnavame rovnaku vyronu technologiu rady 6000 aj 500, lebo radu 7000 este nieje s cim porovnat)
Ale ceny?! Ved s cenami su uz takmer identicke ako ekvivalenty od nVidie. Ked su kus vykonnejsie tak aj kus drahsie a naopak... Niekedy sa dokonca stane ze nVidia ma lepsi pomer cena/vykon ako AMD a tiez rozmery karty (nie cipu) teploty... Je to pre mna smutne.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 15:14:04

Citace:
Ale ceny?! Ved s cenami su uz takmer identicke ako ekvivalenty od nVidie. Ked su kus vykonnejsie tak aj kus drahsie a naopak... Niekedy sa dokonca stane ze nVidia ma lepsi pomer cena/vykon ako AMD a tiez rozmery karty (nie cipu) teploty... Je to pre mna smutne.


AMD je predsa rovnaká firma ako NVIDIA. Keď potrebovala ukusnúť väčšiu časť trhu tak aj pomer cena/výkon bol u nej iný. Teraz sa bude musieť zasa posnažiť NVIDIA. Ja neviem ako mohli niektorí ludia veriť že je AMD "proľudskejšia" alebo že jej ide hlavne o zákazníka na rozdiel od NVIDIe. Tieto firmy aj s Intelom sú úplne rovnaké. Aspoň padne jeden mýtus, ktorý sa okolo AMD vytvoril. Skrátka za výkon sa platí bez ohľadu na značku.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 17:59:08
avatar
Hej za vykon sa ma platit, ale niekedy sa plati koli tomu ze tie ceny nema kto ustrazit... preco sa platili tak dlho horibilne sumy za LCD monitory...?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 12:47:27
avatar
Amen. Tiež nebudem nadšený, keď mi to bude odchádzať z účtu...

Holt zdá sa, že AMD si musí nejak vynahradiť výpadok príjmov z Bulldozeru.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 19:35:02
avatar
heh!? Ceny v pohodě?? To je vtip? Vždyť je to prakticky zdražení o třetinu! A 40nm proces byl taky problémový a výroba GDDR5 je taky zaběhlá, jediný co to prodražuje je větši sběrnice. A to platí jen u 7950/70.
Třeba taková dobře vybavená 6870 od Gigabytu stojí 4400Kč a její nástupce má stát 7tisíc, to je děs
Koleno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 21:52:36

a co taky to zdražení 28nm výroby o čtvrtinu?
Darkhunter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lowend ? 2011-12-25 00:22:40

no, teda ty ceny jsou jedovatý.... lowend za 4ku... děkuji, nechci .....
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 02:35:28
avatar
Ten "lowend" je rovnako výkonný ako HD6850 ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 09:27:37

Kde nieje konkurence, tam niesu ani rozumne ceny, casi ked sme si kupili HIG-END od AMD za 6k uz su davno prec.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:45:06
avatar
To tam bolo este to pekne logo ATi
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 17:10:08

...a rohlíky byly v té době levnější...
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 17:58:07
avatar
Pred dvomi rokmi...? Toto nieje neake lamentovanie za neakym davnym socializmom, proste kym to bola mala firma ktora sa snazila prerazit, tak prave chcela oslovit zakaznika aj tou cenou a efektivnostou...
A viem ze pred dvomi rokmi uz ATi patrilo pod AMD ale proste az teraz sa cenami tak fajne rozsupli.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 13:11:10
avatar
Jn a odůvodnění že lowend máme v CPU je mi platné asi jako houpacímu koni kotoučové brzdy... když nechci měnit procák a desku
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 18:57:48

řada x7xx nikdy nebyla low end. Je sice pravda, že v téhle řadě bude nejslabší ale jinak jsou to čipy pro nižší mainstream a většina uživatelů s nimi vystačí. Za 4k bych to teda nekoupil ale cena určitě půjde dolu (fanděme NVidia). Já mám hd6850 a se změnou nepočítám a vzhledem k docela vysokým cenám nasazenýma AMD mě výměna ani neláká. Koupit si novou 7850 s výkonem 6950 zní dobře ale když i cena je stejná :/. Do nových PC jasná volba díky provozu ale jediná karta co co z nové serie bude lákat k výměně za starou kartu (1-2roky starou) je 7970 díky výkonu. Asi bych to shrnul tak, že výkonem nové řady mě AMD překvapilo pozitivně a nasazenou cenou zase negativně, ale vzhledem k tomu, že nemají v současnosti konkurenci je chápu. Takže Nvidia snaž se!
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2011-12-25 01:07:23
avatar
DD ak môžem tak ťa opravím (možno sa mýlim ja) tu cenu 549 dolárov pre HD 7970 máš dobre ale tá cena je odporúčaná pre americký trh ! Ale v Európe by sa mala predávať za cenu 499 Eur !
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 15:25:46

Jo jsou to opravdové skvosty a cena tomu také odpovídá, ale každý pořádný hardware něco stojí a tady je cena opodstatněna. Ty grafiky se opravdu AMD povedli, jen škoda že ne každý si může takovou krásku jako HD79xx dovolit, a tudíž většině lidí nezbyde nic jiného než šáhnout po levnější variantě. Která je bezesporu stejně nádherná jako její dražší verze, snad se cena ještě umírní a HD7xxx bude ještě atraktívnější než je teď...
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 01:53:40
avatar
Já jsem měl ATI/AMD karty dost dlouho a rozhodně AMD fandím, ale určitě nejsem nadšenej, že je nástřel cen od DDho takovej (abych zarazil řeči o tom, že na to nemám, kupoval jsem 4870x2, 5970 i 6990, mezi tím nějaký to jednojádro, takže cena problém není, problém je cenová politika AMD, kdy už to začíná přehvízdávat, jestli to skutečně takhle dopadne).

Btw., výraz nVidiot může použít jenom blbec, kterej straní nesoudně a bezdůvodně jedný značce, podobný výrazy nemám moc rád (to samé platí o fanATIcích) a nepatří to do slovníku alespoň průměrně inteligentního člověka.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 15:35:18

S tím co jsi napsal souhlasím také kupuji výkonnější i když dražší hardware, ale ne každý na to prostě má a pro někoho cena problém je, a podle toho se také rozhoduje do jaké grafiky nakonec investuje a jestli se mu to vůbec dnes vyplatí. A uznávám nVidiot byl fakt ústřel, holt starý zvyk ale již opraveno.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 19:36:55
avatar
To zase beru, když člověk nemá na vyšší model, vezme holt nižší řadu, jenže v tomhle případě se tu sešlo dost lidí, kteří podle mě nemají až tak problém s profinancováním podobnýho nákupu, ale prostě se jim nechce dávat taková vysoká částka (včetně mě). Tohle už mi prostě přijde přehnaný a neodůvodněný zvýšenýma nákladama, novýma technologiema, apod.

Beru, že je AMD firma, jako každá jiná, ale ono pořád závisí i na jejich cenový politice, lidi jsou zvyklí, že je AMD takový lidštější a v celkových součtech by se jim to mohlo i nevyplatit.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 20:41:56

Ano s tím souhlasím, ono je také otázka jestli se to vůbec vyplatí teď investovat nemalé peníze, když tu za chvíli bude určitě zase něco nového. Nějak se s těma novinkama roztrhl pytel, jen něco vydají ty to koupíš a než to pořádně odzkoušíš tak už abys kupoval zase nové. A otázka jestli tu novinku využiješ lépe než to dosavadní protože software se vyvíjí jak je vidět mnohem pomaleji a to také dopomáhá k menšímu důvodu upgradovat, což je bohužel škoda protože je tolik nádherného hardware ale abych ho draze kupoval jen do zbírky se mi zrovna moc nechce. Lidem také vadí, že když už horkotěžko našetří na něco nového, tak po chvíli je to opět minulá generace, a to je pořád do kola ale z čeho by potom asi ty obrovské firmy asi žili že..
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 15:33:16
avatar
Premýšľam, koľkokrát ten svoj príspevok ešte naedituješ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 16:50:35

To víš dělám co můžu, jsou svátky a není do čeho píchnout, ale raději jsem to upravil protože jsem se nechal trochu unést ..
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 02:20:50
avatar
napisal som jeziskovi ze chcem 7990tku pod stromcek.. ale zial

ak vydrzim cely rok nepapat, budem si moct dovolit aspon tu 7750tku
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 07:07:23
avatar
Co to papas, že ti stačí na rok jen 3300 Kč?
Tomigan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ASUS ARES II 2011-12-25 08:33:10

Pěkný článek já osobně jsem zvědav , pokud budou za HD 7990 chtít těch 20 000Kč a ASUS se rozhodne předvést s ARES II tak kolik si za to budou účtovat
Pro mě vypadá asi nejlépe nějaká 7850.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2011-12-25 08:51:48
avatar
V porovnání s cenou / výkonem současné generace jsou ty ceny celkem slušné, ale i tak jsem je čekal poněkud níže..
7990 - 15-16k
7970 - 10-11k
7950 - 8,5-9k
7870 - 6-6,5k
7850 - 5-5,5k

neberu v potaz verze s menší pamětí. Doufám, že to teda klesne.. Zamlouvala se mi 7950, ale je to celkem pálka. Spíše to vidím na 7870.
Zdá se mi to nebo ty ceny pomalu lezou tam, kde byly před léty ?...
NVIDIA by se měla pochlapit a vydat něco alespoň výkonově obstojného. Chce to konkurenci jak sůl.... Kde je sakra ten intel s tím "Larable"...

Když už jsem to nakousnul, tak grafika od intelu by nemusel být vůbec špatná. Myslím tím "větší" verze těch co budou v mít v 22nm CPU. Na to, jaká to je "šušňa", to má celkem slušnej výkon.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:52:08

V nižší ceny doufala většina, uvidíme jak to bude po vydání..
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 19:17:26

Bojím se, že AMD nebude nic tlačit ke snížení cen dokud nVidia neukáže co má. Jediný co může tak zlevnit nebo úplně zrušit karty 68xx a 69xx bál bych se varianty 2, náhradu AMD má vždycky v nižší třídě.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 09:17:26

Si myslim ze nVidia by udelala nejlip kdyby toto kolo vypustila, zlevnila poradne radu 500 (pripadne vypustila die shrink 500 rady s nizsi spotrebou, vyssimi takty a vykonem at je aspon nejaka konkurence) a v klidu a poradne makla na dalsi rade aby byla pripravena konkurovat 8000 rade za rok. Pokud se bude snazit honit 7000 radu nejakymi upravami 500 rady tak je to jen ztrata penez a casu ktere by mohli byt investovane do noveho navrhu.

Jinak novy boss dela v AMD dobrou praci. Budu si muset pristi tyden koupit jejich akcie dokud jsou blizko historickeho minima.
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 19:53:19

S těma akciema bych to nepřeháněl Do vydání nových konzolí jde opravdu o hodně malí procento uživatelů. A ačkoliv má AMD teď lepší produkty než nVidia tak pořád jako firmě věřím víc NV.
carterkrieg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 13:23:48
avatar
historicke minimum? ani náhodou ... min cena byla koncem roku 2008 - 1,9 USD za kus, ja nakoupil za 2,15 a prodal o rok později za +- 10 rovnych

navic graficka divize ma na celkove ek. situaci absolutne marginalni vyznam.

S tim jak je bulldozer nepouzitelny (pro AMD fans a DDho: ctete jako není pro nej připraven sw) bude lepši si počkat. Já si pockam až bude cena okolo 2-3 USD a udelam kolecko znovu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 15:26:04

Samo nejdrive kouknu na grafy a vystihnu nejlepsi moment. Tohle bude dlouhodoba investice takze zase neresim uplne presne nacasovani. Ja delal na AMD zatim jen spready s 30% ziskem behem dvou mesicu a samozrejme ze ty akcie nebudou jen lezet ale budu je kombinovat do slozitejsich obchodu. Nebudu ale prozrazovat sve taktiky ktere me staly jednak hromadu casu a penez se naucit.

Kazdopadne kdyz rikam blizko historickeho minima tak abych to nehledal tak AMD se pohybovalo asi mezi 2-40 dolacu takze nejakych 5$ je celkem blizko spodni hranici.
Je dobre byt pripraven na ohlaseni ze novy xbox a PS budou v sobe mit AMD grafiky. Navic novy sef vyhodil spoustu zbytecnych lidi a tim usetril velke penize. Ty optimalizace a dobre produkty se drive nebo pozdeji projevi.
andy109 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 09:43:37

rada 7700 bude mat 128 alebo 256 bitovu zbernicu? na prvej stranke pisete 128 a na druhej v tabulke 256.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - logika 2011-12-25 09:43:21
avatar
ATI a nVidia jdou sami proti sobe,me to tak prijde. Co bude v r.2015 ? jadro na 4Ghz, pameti na 10Ghz, 64GB Video RAM ? Mozna jo ale spotreba nebude 50W ale spis tak 250W. K cemu to je kazdy rok nova rada, vykon jen o neco malo vyssi nez stara, pominu-li top modely s cenami 10-20kk.Je to otresne. Nevyjimaje caste prejmenovavani starsi rady na model nove rady. Kde zustalo usili konkurovat Intelu ve vyssi rade cpu ? I tak 7 z 10 lidi si dnes vezme i5 nez Bulldozer.A to ani nemluvim o tom, ze to je stredni trida. Moje stavajici x3 720 @x4 je zrejme posledni AMD jak to tak vypada.

PW
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:11:23
avatar
Tak jestli ses nesekl DD, nebo se ještě něco nezmění a 7990 bude skutečně za 20k plus, tak jim pár zákazníků odpadne. Když to proberu pár let nazpátek tak tahle cena je už kolem nereferenčních edic dvoujader (5970 Toxic byla za cca 15k a to už byla echt grafika, kdyby byla k sehnání dneska, tak do ní jdu), ale reference?

Imho ceny nižšího, pure i vyššího mainstreamu jsou taky přehnaný, vezmu-li to jako nástupce aktuálních 6850/6870 a 6950, tak jsou ty ceny směšný. Lidi nebudou mít už žádnej důvod kupovat nový grafický karty za podobný peníze, radši si nechají svojí tři generace starou 5850/5870, nebo klidně i 5770 (nebo ekvivalenty nVidie), která jim ty hry stejně utáhne a budou čekat, co se stane po uvedení nový generace nVidií, nebo si pořídí radši kartu z předchozí generace (která jim výkonově bude stačit i za dva roky).

Pak ty ceny stejně půjdou dolů, protože se nVidia bude snažit HD 7xxx cenově přebít (opět mluvím o mainstreamu), takže bych se nebál říct, že ceny se usadí dost rychle na cenách dnešních ekvivalentů.

A netvrď mi, že aktuální je 28nm výroba tak moc náročná, aby obhájila navýšení cen (včetně započtení aktuálního zmršenýho kurzu) o 30-40% (u mainstreamu!) a spíš ještě víc, protože jsem srovnával ty nejdražší karty HD 6xxx řady s tím, cos tu uvedl. Tak na to by každej normální člověk řekl akorát wtf? Lol!
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:20:18
avatar
Mě se cena taky zrovna nezamlouvá, ale myslím, že tady DD někdy psal, že výroba čipu je o 1/4 dražší kvůli applu apod..
Nebo něco takového...
Až bude cena kopírovat stav současné generace, tak to bude ok, zatím mi to nepříjde příliš atraktivní...
Kuba236 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:21:28

HD 7970 je poměrně dobrá karta , ALE výkon jaký má má hlavně díky 28nm který se TSMC povedl, už před nějakou dobou se psalo že 28nm přinese spolu s vyšší efektivitou výkon/spotřeba taky o cca 50% vyšší takty což +- sedí, což ale znamená že GCN vyceméně vyrovnala fermi , jakto ? vysvětlím vám to mezi 580 a 7970 je rozdíl cca 25% což pratkicky odpovídá rozdíl mezi jejich takty (cca 20%). Docela rád bych viděl srovnání 580 na 925 mhz s 7970. i když ne vždy má výkon stejný procentuální nárust odpovídající přetaktování , tak i tak by ten rozdíl mezi nimi byl max 10% , což znamená že Nvidii stačí aby zase měli nejvýkonější singl kartu vydat 580 na 28 nm + případně zvýšit paměť na 3GB , a vydat jí na lehce vyšším taktu někde jsem se spekulovalo že nižši hi-end ( GK114 ) by parametry odpovídalo 580 + 28nm, 3gb psměť a takt asi 1040 mhz , což neni tak nereálná varianta , HD 7970ěla čas na by to o něco porazilo , a nvidia by mohla v klidu vyvíjet nástupce GF110 , někde dokonce bylo že by GK114 mohla mít 768 SP a GK110 1024 i když to je asi nereálná varianta, těch 768 SP by pravděpodobně mohlo mít GK110 , což by odpovídalo 50% nárustu výkonu + to jádro zvádne bez problému mnohem vyšší takt , takže se dá očekávat 900 mhz+ klidně i 1 ghz , což by znamenalo že ten graf co ukazoval výkon kepleru 2x vyšší než fermi by nemusel být tak daleko od pravdy , teoreticky by to mohly být reálné výsledky přetaktované GTX780
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:06:56
avatar
Podla mna by to nebolo take jednoduche, ale ak by sa im cosi obdobne podailo, tak by nedoslo k tomu ako si pisal :
Citace:
a nvidia by mohla v klidu vyvíjet nástupce GF110

Ale skor by v "klidu" kaslala na vyvoj grafik a venovala sa tegre.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:31:54

Něco podobného je, EVGA GTX580 Classifield Ultra s obřím chladičem,3 GB paměti a jádro na 900 MHz s frekvencí 4212 MHz, třebe se jednou zaštěstí a uvidíš ji i v testu proti AMD, i když o tom dost pochybuji.
mibfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:35:33

Zajimava teorie, ke kter reknu to, ze kdyz pretaktuju svoji 580 na 950mhz a jde i vic, mam stejny vysledek ve 3d marku jako 7970 default.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:49:52

3DMark ti prakticky nic neřekne, já dávám přednost testům v náročných hrách a na nejvyšší nastavení tam už je rozdíl výkonu přeci jen znát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 19:07:57
avatar
tak jo otestujeme ji v 5760x1200 .... aha problém... ale mohly bychom změřit sspotřebu a efektivitu ... aj. druhý problém není tojen o výkonu v 3DM11
mibfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 22:36:15

Kdo resi spotrebu u karet za takove penize? Kolik % u nas v cz ma eyfinity ? 0,5%? a z toho to ma kolik lidi na hrani? Vetsinou to maji lide na praci a to zvladne i levnejsi amd. Takze rozlisen 5k na buhvico je u tak drahych karet pro opravdu par lidi. Nebral bych to jako bernou minci a vaznou chybu ze to 580 neda, nebo da a zere o 500 kc za rok vic. Ve sce dobe byla nejrychlejsi a za to se musi zaplatit. A je stale rychla i ted. Jestli je uz dnes jeste stale dobrou koupi, je otazka jina.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 00:41:39

DD ti chtěl jen říct, že měřit výkon v 3DMarku je nesmysl protože to o výkonu samotné grafiky nic nepoví. To je jen marketingový trik jak zvýšit prodeje, je to soft pro ty co mají rádi bodíky, a radi se snima také chlubí na netu kamarádům také jsem to kdysi dělal.. . Ale o AMD ani nVidii DD nic neřekl, takže nechápu o co ti vlastně v tomto příspěvku jde.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 12:08:18
avatar
Celkem dobrá úvaha. Dvojnásobný výkon nečekám...., něco pravdy na tom ale bude. Ono hodně přetočená 580 by měla celkem šlapat na paty i 7970. Když bude mít 680 tu frekvenci 900+ a o 1/3 více jednotek nemluvě o rychlejších pamětech tak je hotovo. Zase se musí vzít v úvahu, že 7970 je proti němu prcek a jaký má výkon.... Co se týče spotřeby, tak to bude pravděpodobně slušnej debakl 300W + (v této cenové relaci je to asi jedno).
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 11:05:01

V základu máte pravdu. Kepler je jen variací a podle toho co máme k debugu se snaží držet ve stejných kolejích jako Fermi, jen přidává některá vylepšení která se u Fermi zřejmě nestihly a nebo nebyli k dispozici kvůli sporům s Intelem. Model Kepleru který máme k debugu je výkonnostně lehce nad úrovní HD 7970 s takty na 1GHz, a myslím že pro trh to zklamání nebude.

Opravdu změnu u Nvidiie by měl přinést až Maxwell který čerpá v návrhu konstrukční patenty a přinese první APU Nvidie kombinující silné GPU s ARM, tedy první z produktů patřící pod projekt Denver. A to i pro maloobchodní trh, kde bude díky modulárnosti možno nasadit menší čipy oproti HPC. Podle specifikací bude u Maxwellu i možnost párování více GPU tvářících se jako jeden. V podstatě dnešní SLI bez nutnosti použití SLI. Teoreticky by se tak mohli s touto architekturou objevit i karty nesoucí třeba 8 malých GPU fungujících jako jedno.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 11:16:12

Citace:
Opravdu změnu u Nvidiie by měl přinést až Maxwell který čerpá v návrhu konstrukční patenty a přinese první APU Nvidie kombinující silné GPU s ARM, tedy první z produktů patřící pod projekt Denver.


Píšeš o Tegre alebo desktopovej GPU? Akú úlohu predpokladá NV ARM procesoru v prípade že tento CPU pôjde do desktopových kariet? Či tento bude priamou súčasťou GPU čipu?
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 11:25:35

Maxwell by měl zřejmě plnit obě varianty, tedy být jak ve formě APU s vlastní platformou, která bude zřejmě nejprve pro HPC segment. A také coby dedikovaná VGA kde buď ARM část převezme některé multimediální úlohy, nebo nebude přítomna vůbec. Pravděpodobně bude ARM součást coby další čip na PCB, ale to se ze současných podkladů vyčíst bohužel nedá.
Kuba236 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:21:42

co si o tom myslíte ?
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:21:37
avatar
myslim ze kazdy si z toho ma co vybrat. ja by som bral ako nahradu za 5850 1g ....7870 2gb. cenove sa to da prehltnut, ma to viac pamete ako stara a na 1monitor to postaci na dalsie 2roky
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 10:55:49
avatar
Ty, kteri chteji kupovat nebo musi kupovat HD7000 to asi moc nepotesi (cena), nas ostatni to muze nechat chvili klidnymi, ale ...
Cirky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:00:26

Ach to sa teším... dvojjadro Ivy Bridge i3 + HD7770 úsporná a aj slušne výkonná mašina za slušný peniaz je na svete
dusan.dj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super 2011-12-25 11:09:16

V prvni rade odpoved pro Kubu,pohadky na vanoce patri
A v druhe rade se na 7970 moc tesim a kupuji okamzite 3 kousky hned jak budou k mani. Ta cena je vyborna,myslel jsem si ze bude vyssi v ramci vykonu ktereho dosahuje. Takze na eyefinity a Battlefield 3 bomba
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 11:18:28
avatar
A este jedna vec ma napadla, ze AMD sa toho roku snazilo o to aby sa nezopakolvala situacia s 5000 radou, ze po uvedeni ich nebolo v obchodoch dostatocne mnozstvo, tak toho roku sa im ich podarilo uviest a v obchodoch niesu vobec...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 12:36:10

Ty ceny jsou dost vysoko, nevzpomínám si kdy naposledy stála nejvyšší řada u AMD 20 000.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 13:26:47
avatar
Nema nekdo info o tom zda pujde 7950 odemknout na 7970 jako 6950 na 6970?
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 14:46:23
avatar
Ceny sou trošku vyšší, ale mě to je v podstatě úplně jedno. Mám rok starou 6850 a nenašel sem hru, která by mi nejela ve full HD na plný detaily, takže počítám s výměnnou někdy u řady 10000 :-)
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 19:22:00

Kecáš!!!??? Já jí mám taky na referenčních taktech a opravdu zše na max ale jen v 1280x1024 a bez AA,který nemá význam na tomhle rozlišení. Hřeje, trošku hučí ale zvládá to
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 13:52:24

Doufejme že vyjde další Crysis. I když, dnes už jsou ve vývoji enginy které mají vyjít na další generaci konzolí (2012). Z tohoto pohledu je Cryengine 3 mrtvá záležitost. Za zmínku stojí Fox engine, Luminous engine. Druhý jmenovaný je dva kroky před Cryenginem. Hideo Kojima tvrdí že jeho Fox engine porazí Cryengine 3 a stane se standardem všem AAA titulům. Myslím si, že pravá bitva o krále 3D real-time grafiky teprve začne. Vzpomeňte si na grafický rozdíl her z playstationa 2 a p.3.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 15:20:02
avatar
Děkuji nechci, HD 7950 - bude dražší o 5 000, - což je pořádná pálka oproti loňské ceně za HD 6950/70. Jsou možná výkonější, ale já zůstávám u své HD 6950/70 kterou jsem v době vydání koupil za supr 6 200, - vč. DPH(Díky kamaráde, že jsi mi ji schoval pod pultem)

Ještě se nestalo, že by se mi nejaká hra sekala na max. detaili(a to mám PC starý 3 - 4roky a rok stará 6950/70), a výkon PC mi naprosto dostačuje.

Ta cena je opravdu vysoká a hodně lidí radši sáhne po starší ale přesto výkonné HD 6950/70 za mnohem menší cenu, přijdou sice o výkon, ale ušetří.
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 15:27:13

Sialene drahe a zbytocne pri dnesnych-konzoloidnych hrach. Uvidime za pol roka ale to bude v podstate platit aj pre nvidia grafiky.
Vykon nevyuzitelny pre velku väcsinu ludi, ktory maju max 1920x1080 monitory. Dnesne 580tky ci 6970tky s prehladom vsetko zvladnu na 1080p. (pre 1% ludi s 3 monitormi to ale moze byt prinos)

Druha vec si myslite ze nvidia podrzi cenu GTX500 rovnako vysoku ak sa nove radeony dostanu na trh? To tazko...Vyvodzujete predcasne zavery zo sucasnej situacie ked ceny su dane ale grafiky este ziadne niesu. Nvidia nie je hlupa, jej grafiky by sa so sucasnou cenou stali nepredajne.

Tretia vec. Situacia je uplne ina ako v dobe HD5000. Nvidii nic neunikne ako to bolo v tom pripade. AMD uviedla ako prva vykonne DX11 grafiky, zatial co nvidia mala len stare DX10. Dnesne 40nm grafiky su vykonne a maju aj vsetky technologie co 28nm. Este aj dnes mnohym staci HD5000 a HD6000 pre nich nema zmysel o predrazenych HD7000 ani nehovoriac.

Osobne neviem kvoli comu by som mal o tych grafikach uvazovat. Cena vysoka, sice aj vykon vysoky ale zbytocny, spotreba (v idle) nizka ale pri tej cene grafiky sa mi to v porovnani s 40nm nevrati asi nikdy. DirectX to ma stale rovnaky, PCIE 3.0 zbytocne. Nevidim jediny dovod teraz vyhadzovat viac ako 10 000 za toto. Mozno za pol, tristvrt roka ked pride konkurencia, klesnu ceny a pridu mozno aj narocnejsie hry.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 16:26:55
avatar
Tak neprodejnýma se nVidia GK nestanou, protože i při současný ceně je nový AMD grafiky přeskočily. Proto jsem výš psal, že si lidi radši pořídí starší (AMD), nebo stávající model. Vyjde to podstatně levněji při stejném, nebo dokonce lepším procentuelním poměru výkonu. Tímhle krokem AMD rozhodně nenutí nVidii zlevňovat..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 16:50:37

Až bude kompletní nabídka střední třídy AMD venku, tak NV bude muset s cenami níže. Teď záleží jak dlouho bude trvat, než NV přijde s konkurencí. Od toho se budou odvíjet slevy na stávající modely. Pokud to dopadne dle nejhoršího scénáře a NV bude konkurenceschopná až někdy v létě, na podzim, tak ceny rozhodně nenechá tak, jak je má teď.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 16:57:31
avatar
Vidíš ty nástřely cen? Proč by nVidia musela zlevňovat, když celá řada, včetně mainstreamu, je posazená o cenovou třídu výš?
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 19:35:58

Celá řada je nasazená o třídu výš jak v ceně tak ve výkonu jedíný co zůstalo jsou provozní vlastnosti. Mně je teda úplně jedno jak se ta karta jmenuje a kolik je lepších, hlavně když splní co očekávám. V tuhle chvíli nabízí AMD i nVidia karty se stejnou cenou a stejným výkonem ale AMD má mnohem lepší provozní vlastnosti. Jestli to bude umět AMD prodat toť otázka, podle mě měli vsadit na cenu (mě by oslovili )
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 02:07:32
avatar
Takže ty vlastně počítáš s tím, že za další tři, čtyři roky budou pětkrát výkonnější grafiky s desetinásobnou cenou? Tak hodně štěstí
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 17:06:15

Jasně, máš pravdu, hned zlevňovat nebude. Ale časem, aby se udržela v kurzu by s cenou jít dolu měla a myslím že pujde. Záleží jak dlouho bude otálet s Keplerem.
Jinak souhlas.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 17:38:48
avatar
Tak ten výhled vypadá ukrutně, přeji NV ať přijde s konkureceschopnými čipy co nejdřív, protože tyhle ceny jsou nářez. Očesaná 7950 s 1,5GB za 9,5K?? To je vážně hodně a když se vezme v úvahu že by to mohla být oblíbená grafika tak naši prodejci určitě ještě přisolí
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DP 2011-12-25 18:11:52

Jak to vypadá s Double Precision? Které karty ho budou zvládat, a které ne?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 18:35:58

Předpokládám, že uvedením kompletní nabídky grafik ukončí AMD 40nm proces GPU. Takže NV bude vyrábět stále na 40nm, nebo budou doprodávat předvyrobené modely ? Jinak pevně doufám, že ceny za pár měsíců spadnou. Kupovat hned při vydání v takto nasazených cenách mě taky nečiní zrovna štastným a vyčkám
Možná nakonec to vidím na MIDDLE-stream v podobě HD 7870 .

Edit: vlastně lowend bude na 40nm
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 20:22:47

porad cena, Amd si cenou nechce zabit dostupnost a 6XXX ktere jsou dost vydarene a jejich vyroba je levnejsi, budte radi, ze amd aspon chce pokrok a trochu se snazi.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-25 23:25:09
avatar
zajímavá cenová politika od AMD..HD2900 byl propadák za šílenou cenu, HD3870 stál na svůj výkon směšných 5k HD4870 stála o litra víc, HD5870 stál už o 2 litry víc..atd až do HD79XX...pokaždý zvedá cenu o litr a v posledních 2 letech o 2 litry...nelíbí
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 10:38:28

Ne nelíbí je to realita.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 12:07:02
avatar
Já mám někdy pocit, že si někteří myslí, že by AMD mělo dělat charitu a prodávat karty pod cenou, jen pro to, že to je AMD.. Někteří výše remcaj, že nástupce HD68 bude stát 6k.. Ale to, že a karta má výkon HD69 a lepší provozní vlastnosti spíš na úrovni HD68 než HD69 to už nikdo nenapíše. A co se týče low-endu? Tomu zvoní umíráček, GK v procesorech (zejména AMD) má výkonu na low-end naprosto dostatečně. HD filmy to zvládá aniž by se to zapotilo a s rozumně nastavenýma detaily si na tom zahrajete poměrně dost.

A HD7970 za 13k? S tím výkonem co ta karta má (pokud recenze nekecaj ) tak je to hodně dobrá nabídka. Dolarově ty karty tak drahý nejsou, nepřijde mi že by byli nějak extremně dražší než min. generace. Bohužel dost dělá kurz dolaru a česká vysokohorská přirážka.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 22:04:01
avatar
nikdo neříká nic o charitě, ale zdražit víc jak o třetinu to už je příliš
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 22:29:24
avatar
kvli tobě a některým dalším jsem na to vydal článek, protože zjevně nechápete ekonomické souvislosti a že 348-bit grafika s dražším 28nm jádrem a o polovinu dražší pamětí nemůže stát jako 256-bit HD 6970 ;) třeba.
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 12:29:55

V listopadu jsem si koupil 6970tku. Myslim že jsem nic "nepodělal" Ano 7970tka vypadá dobře, at si každý zdůvodní investování 13 000,-, já ten důvod v dnešní době nevidím. Cena se v téhle hladině udrží asi dost dlouho. Na Eyefinity
ten nekonečný evergreen který je tady do nekonečna omýlán se dle mého více hodí 7990. Jo a pěkný vánoce všem.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - srovnani s radou 6950 2011-12-26 21:46:11

Mam HD6950 2GB Toxic, nejak nevidim duvod menit za nastupce teto rady, kteroi tedy bude pokud se nepletu HD7850 2GB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 21:43:37
avatar
To co máš na hlavě není jen na to, aby ti nepršelo do krku ;)

když víme, že HD 7970 je o +40% a více výkonnější než HD 6970 a výkony ostatních HD 7000 grafik jsou vztaženy právě k HD 7970, tak se to dá +/- odhadnout a odvodit, jak to zhruba bude.

Jinak samozřejmě nemohu říci úplně přesně, protože NDA na většinu modelů stále trvá ...

//kde ti kdo říká, že ji máš měnit? Nové řady grafik jsou uváděny hlavně pro majitele starších řad, které již dolsuhují, ne pro majitele předchodzí řady ....
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 21:52:16
avatar
Podstatné predsa je, že máš super-mega grafiku (to je fakt, nie sranda), ale nemáš absolútne žiadne poňatie o jej výkone (to je tiež fakt). Super výkon, gratulácia, už chápem tú digiauru...
(a toto je sarkazmus)
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 21:59:00

Ja jsem se jen ptal jak je na tom v porovnani treba ta 6950 Toxic, protoze jsem to ted nesledoval tak jsem nevedel jaky je vykonovy rozdil nebo bude s jeho nastupcem. Tim padem neni treba se navazet.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 22:07:51
avatar
Ok, myslím, že tých 40% je reálnych... Môže sa to zdať veľa, len meniť Toxica mi momentálne príde škoda, tá karta je výborná, od základu pretaktovaná a ešte sa dá aj trošku potočiť. Lacná tiež určite nebola, takže škoda uvažovať nad výmenou... Inak nástupca 6950 je samozrejme 7950, 7850 bude mať podobný výkon, ako 6950, možno. Snáď ti aspoň tie percentá pomohli.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-26 22:24:43

7950 je slusny nastupce, cena je take na urovni.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2011-12-27 01:38:43
avatar
Vypadá to nádherně a AMD fandím.
Jinak HD 7890 by mohli udělat i do NB že by jí ještě osekali aby měla 100watt i když já bych v pohodě povolil i 120watt
A někdy v Létě by to mohli dát na trh to by byla paráda pro nás NB hráče
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Kingdom Come: Deliverance 2 – první dojmy!
Kingdom Come: Deliverance 2 – první dojmy!Pátek, 10 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 747x
Komentářů: 1
Nové RX 9070 a RTX 5000 grafiky pěkně v detailech!
Nové RX 9070 a RTX 5000 grafiky pěkně v detailech!Čtvrtek, 09 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1118x
Komentářů: 2
CES 2025 startuje! Sledujte představení AMD, NVIDIA, Intel, ASUS atd
CES 2025 startuje! Sledujte představení AMD, NVIDIA, Intel, ASUS atdPondělí, 06 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3796x
Komentářů: 0
Jak si vyrobit diamant? Není to zase tak složité!
Jak si vyrobit diamant? Není to zase tak složité!Neděle, 05 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1165x
Komentářů: 1
Space Engineers 2 ohlášeno a dorazí brzy!
Space Engineers 2 ohlášeno a dorazí brzy!Sobota, 04 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1190x
Komentářů: 1
Nové 27“ OLED 4K 240Hz monitory v akci!
Nové 27“ OLED 4K 240Hz monitory v akci!Pátek, 03 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1137x
Komentářů: 0