AMD Radeon NAVI RX 5700/5700XT- unikla balení karet. Jak výkonné budou proti RTX SUPER? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 03 July 2019
altUrčitě všichni s napětím čekají, jak to bude s výkonem nových Radeonů. A nemusíme jen spekulovat.

 

 

 

 

AMD nezvykle dlouho před vlastním uvedením nových grafik na trh, prozradilo vlastně úplně všechno. Včetně podrobného výkonu i cen. Dala tím jednoznačně šanci NVIDIA odpovědět a připravit se. A tak se stalo. Pokud by NV neudělala nic, Radeon RX 5700/5700XT by byly jasně výkonnější a o parník výhodnější než grafiky RTX 2060/2070. Ty tak už NV ukončila.

NV pak vzala RTX 2070 a přeznačila ji prakticky na RTX 2060 Super a snížila cenu ze 499/599 na 399. Pak vzala RTX 2080, osekala GPU a vydala to jako RTX 2070 Super za 499 dolarů. AMD už ale oznámilo, že Radeon RX 5700 bude za 379 dolarů a RX 5700XT za 449 dolarů. To, co mohlo být tedy velmi výrazné vítězství, teď není tak úplně jasné. Samozřejmě nemůžeme RTX 2060S a 2070S ignorovat, zejména když už se prodávají (byť jen jako ref.) a hlavně RTX 2070/2080 už byly ukončeny.

Pokud jde o výkon, AMD jej vlastně zveřejnilo. Je tak možné jej víceméně přesně odhadnout, aniž bychom vám prozradili přesný výkon, protože karty už máme změřené. Pokud zhruba vložíme výsledky z grafů AMD do výsledků s měřením RTX SUPER edic, což udělal jeden magazín, vyjde nám pozici pro Radeon zhruba takto:

(zdroj)

Stále velmi solidní výkon, ale samozřejmě zatímco proti původním RTX 2060/2070 by to bylo velké vítězství, proti SUPER edicím už to žádné velké vítězství nebude. I když Radeony jsou o něco levnější a poměr cena/výkon by tak mohli mít o kousek lepší, rozdíl nebude diametrální. Stále je tedy otázkou, co s tím AMD udělá, pokud ale vůbec něco. Zatím mlčí.

Na internet se ale dostala podoba referenčního balení, ve kterém karty bude prodávat přímo AMD. A právě tato balení máme k dispozici, AMD nám je ale nedovolilo z nějakého důvodu oficiálně zatím ukázat. Někdo ale NDA nedodržuje. Můžu ovšem říci, že balení se povedla, velmi pěkná a kvalitní.

Na Internet také unikla podoba balení referenčních grafik, tak jak je budou prodávat výrobci. Bohužel pokud se ptáte na nereference, tak se na nich usilovně pracuje. První snad budou ještě tento měsíc, ale s většinou se počítá až během srpna. Dobrou zprávou je, že referenční chladič není tragédie, jako to byla u RX VEGA 64 apod.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:01:03
avatar
Proti 2060 a 2070 by to bolo velke vitazstvo, keby s tymi kartami prisli minuleho roku!
AMD prislo s pridrahym mainstreamom na ktory sme vzdy opravnene nadavali u nVidie, ale nVidia aspon vie prist s highendom a teraz vdaka AMD uz nic nVidiu netlaci s cenami dole.
AMD sa len dotahuje takmer rok neskor aj to uz len na mainstream.
Malinke Ati toho dokazalo svojho casu viac.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:04:11

Realisticky vzato z mého pohledu, AMD válčí na dvou frontách. Proti Intelu v CPU, proti Nvidii v GK. To samo o sobě je úkol nelehký vzhledem k velikosti firmy. Co se týče CPU, tam se stal v podstatě malý zázrak a jako majitel 7700k říkám, papa Intele, jdu k červeným. V GK je situace taková, že AMD spíš dohání, než aby přišlo s něčím, co Nvidii rozseká jako se to stalo u procesorů. Holt toho chceme asi moc najednou. Ale je sympatické, že jsou schopni alespoň nějaké konkurenceschopné GK vydat. Takže v GK zůstávám u stále aktuálni 1080Ti.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:08:11

Už jsi viděl od Asrocku 5700XT? To je nádhera ten decentní chladič.
Ač Asrock moc neuctívám, tak mezi grafikami se jim 5700XT povedla.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:11:56

Co se týče Asrocku - vybavením, drivery, biosy - už dávno neplatí, že by to byl low end, naopak, mnohdy nabídnou víc, než renomovaní výrobci v podobné cenové hladině, dokonce uvažuji, že moje X570 bude od Asrocku - toliko k deskám. Asrock grafiky jsem viděl, sleduji tu značku intenzivně, jenže pro mně osobně nic co bych potřeboval, teď už půjde jen o to, jak vyjdou v testech.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 20:26:49

Poviem to takto, netušim ako vyzera karta ktoru som kupil do PC pred tromi rokmy, ale viem že cena/vykon/spotreba/kvalita/hlučnosť ked som ju kuloval bola najlepšia s ponuky. Momentalne neplanujem meniť GPU proste RTX na 16nm moje PC neuvidi a 5700XT bude musieť zlacnieť, tolko prachov za low-end nedam.
Držim sa pôvodneho planu nove PC bez GPU, dufam že 5800 či 5900 ma milo prekvapia
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 08:16:33

5700XT je performance segment, 2 urovne nad low endom...
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 17:59:38

Obávám se, že RTX 2070 Super s výkonem 1080 Ti a s neref. provedením od NV je za 13 500 Kč jednoznačnou volbou v cenovce 10 000 - 14 000 Kč.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:05:56

Vypadá to tak, jakékoli rozlišení pod 4k si to namaže na chleba a jede to jako víno.
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2019-07-04 18:15:24

Pánové, i když AMD nevypadá oslnivě, jednu věc nemůže nikdo vyvrátit ani zpochybnit.
Bez 5700 by řada Super nebyla za tyhle peníze.
A už jen i kdyby to byl jen jeden jediný plusový bod pro AMD, musíme za to být rádi a ocenit to.
No a co se týká GPU od AMD, uvidíme za rok co a jak bude.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:16:58

Je to trošku paradoxní, ale ano, a i tak je RTX Super řada za nesmyslně velké peníze. Je opravdu lepší sáhnout po bazaru nejlépe se zárukou, než kupovat nové karty, to není dobrý stav na trhu GK.
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:29:25

Klasika od AMD, ukazat karty dopredu, aby se na to konkurence mohla pripravit. Diletanstvi nejvyssiho kalibru, tedy pokud karty nadaji za 279%349USD bo jinou ficurku, kterou konkurencu zesmesni/ztrapni..
Necham se prekvapit, ale spis to budu komentovat tak, ze to proste marketaci dodrbali..
Ja si 100% koupim slabsi model, az se bude pohybovat okolo 7500,-
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 19:57:20

No mě by docela pobavilo, kdyby ty karty vydali a pak v ovladačích nějak odemkli a měly třeba o 25% větší výkon, než se dosud tvrdilo a testovalo. To by byl brutální fuck-up na nVidii
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 20:30:26

Ja ti neviem ...keď prerátaš počet tranzistorov a boost clock pre ktorý je pravdepodobne udávaný výkon tflops tak rx580 by po prechode na tento proces bez úprav mala výkon fp16 na úrovni 14,6 tflops vs 17,97 u RX5700 XT (podla techpowerup) ...došlo na malé úpravy v navýšení jadier, ROP, výpočtových jednotiek a cache takže nečakaj už nič navyše ...stále je to len updatované GCN aj keď to nazvali RDNA
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 20:45:02

Kez by, to bych pak PR oodeleni osobne napsal omluvu a tri poklony. Ale takovi machri v AMD v PR nedelaji...
Zaradim to do oddeleni mokrych snu
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 19:20:44

Ja som zvedavy, co spravia s vykonom RX ovladace
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hezký věcný článek 2019-07-04 20:24:16
avatar
Mohl bys DD pokračovat v psaní tímhle stylem? Stručný, věcný a bez nastavené omáčky z dřívějších článků. My dva se v řadě věcí neshodneme, ale styl tohohle článku se mi fakt líbí.

A mimochodem, neplánuješ vybavit web nějakým certifikátem? Přece jen by IT webu slušel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 22:33:31
avatar
až s novým webem a to nevím kdy bude ale mám to v plánu .... do starého systému to nejde nacpat.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 09:19:55

Nový web je proklamovaný... 4 roky?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 10:27:23
avatar
mě baví jak pořád zapomínáte, že DDW je velmi malý nezávislý projekt, já vážně nemám za zadkem žádného investora, ani obří team, ani vydavatele, mediální dům apod. ;)
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 09:38:29
avatar
.. a co nějaká bankéřka, taky nic ? :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 10:25:20
avatar
ne, bohužel ... všechno já sám ;)
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chladič 2019-07-05 07:19:56
avatar
Nechápu,proč cpou pořád na ty reference turbíny, který jsou hlučný jak prase a oproti 3 standardním ventilátorům to i míň chladí
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 09:18:50

Odvádí to teplo ven, je to univerzální řešení bez nutnosti řešení airflow v bedně. Navíc je samozřejmě prostor pro kartu bez extra chladiče, pokud to stejně strčíš pod vodníka.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 09:31:40

jsou levný (plastová krabička, kousek hliníku, jeden větrák)
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 09:43:10

Za tyhle turbíňáky chladiče by se mělo střílet, nechápu, jak může mít ještě dnes někdo drzost vydat s tímto grafickou kartu. Je to hlučný a velice náchylný na prach, protože se ucpává prachem ta soustava chladících kanálků, přes kterou se ten teplý vzduch žene ven.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 09:56:26

Ale i přesto má jednu výhodu a to tu, že je vhodný do skříní s extrémně špatným airflowem.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2019-07-05 10:47:33
avatar
Ano, timhle jsem se taky kdysi utesoval, kdyz jsem tehdy porizoval referencni RX 480 do bedny s jednim vetrakem. Pote, co teploty te karty v tom parnem lete letaly do nebeskych vysin (tj i pres 90 stupnu) za zvuku turbiny, nasledovala vymena za laciny arctic chladic... tak jebat na ty jejich blowery
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 10:48:26
avatar
znovu opakuji, tohle je jiný blower než znáte z RX 480 ;) o dost
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2019-07-05 10:55:11
avatar
NO to doufam, protoze ten heatsink z te rx480 tu mam vystaveny na polici, jakozto velice smutny a velice maly relik
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 11:08:06
avatar
nový heatsink má masivní heatpipe (vaporchamber) základnu ;)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 11:05:26
avatar
Vapor chamber zakladna není nic nového to měl i 290 a k tomu heatpipe. Problém je že od určitého množství tepla je jakákoliv základna a pomocný prvky k ničemu (případ 290tky).
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 12:30:24

Ja tento problem riesim vzdy aftermarket chladicom. Ani nereferencne nie su tiche a vykonne. Hlavne kvalita vetrakov bieda. Ja to menim vzdy... A je ticho a prijetalne teplo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 18:05:15
avatar
no proto je důležité u RX 5700 právě to kolik generuje tepla a je to o poznání méně než 290 a VEGA ;)
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 11:04:09
avatar
https://videocardz.com/newz/amd-to-lower-the-price-of-radeon-rx-5700-series-ahead-of-launch
Vypada to tak, ze AMD snizi ceny jeste pred oficialnim zahajenim prodeje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-05 11:32:52
avatar
NDA ;)
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 18:00:02

Vypadá to, že AMD chce být nejlepší volba v kategorii poměr cena/výkon, což můžu jen chválit.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-06 21:28:37
avatar
Každou o $50. Jo a taky se plánujou slušné slevy na Zen+ procáky.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 616x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 406x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1336x
Komentářů: 6