AMD Radeon RX 5700 XT a RX 5700 – skvělý výkon, odezva a ostrý obraz za slušnou cenu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 11 June 2019
altGrafické karty orientované jen a pouze na hráče. Žádné zbytečnosti, jen co nejlepší herní nasazení.

 

 

 

 

Společnost AMD oficiálně na E3 představila první ze zbrusu nové generace grafik. RX 5700 série jsou první 7nm NAVI grafiky na trhu a konečně jsme se dozvěděli naprosto všechno. Víme tedy, že RX 5700 série jsou tzv. „PERFORMANCE“ segment, tedy grafiky mezi středním mainstreamem a high endem. To je dnes jedna z nejpopulárnějších a nejprodávanějších tříd a není divu, že se na ní AMD zaměřilo. Už z označení 5700 řady bylo jasné, že právě tímto budou.

Můžeme se tedy těšit i na výkonnější RX 5800 řadu, či nižší RX 5600 řadu někdy později. AMD se také pochlubilo mnoha zajímavými spolupracemi s klíčovými tvůrci her ale zejména klíčovými provozovateli platforem. Radeon NAVI RDNA architektura bude pohánět nový XBOX, nový PlayStation, novou Google STADIA a také telefony SAMSUNG, Radeon pohání i Mac platformu, Radeon je opravdu všude, což konkurence tvrdit o svých kartách nemůže. A všichni partneři přispívají k vývoji architektury, GPU, technologií a zejména plné optimalizaci her co nejlépe na architekturu AMD a to jak grafiky NAVI tak procesory RYZEN.

  • AMD Radeon RX 5700 XT a 5700 XT 50edition

Nejvýkonnější z řady bude RX 5700 XT model, který vyjde ve dvou provedeních. V běžném, které nabídne 40 jednotek 9,75TFLOPS výkonu a 1755MHz průmětný takt a 1905 MHz špičkový takt.

Existovat ale bude ještě speciální výroční edice a s parádním designem a takty 1830/1980Hz a 10,17TFlops. Ta ale bude k mání jen v této nereferenční zlato/černé verzi a jen přes stránky AMD.com, prodávat se normálně v obchodech nebude. Nicméně samozřejmě nebude problém dostat taktováním tu běžnou XT edici na ty vyšší takty, takže ta 50edice je opravdu jen pro fandy. Troufám si říci, že ty vyšší takty nabídnout i běžné nereferenční OC edice.

Každopádně AMD prezentovalo i výkon, a to napříč mnoha hrami, kdy dokonce se chlubí, že pro srovnání s RTX 2070 použilo ty nejlepší výsledky, tedy třeba i v DX11 režimu pro NV atd. Takže si je opravdu výkonem novinky jisté. A ten je velmi konkurenceschopný.

Pokud jde o cenu, tak ta je nakonec v tom méně optimistickém odhadu. Ta výroční edice RX 5700XT bude stát 499 dolarů (13 700 korun vč. DPH), ta běžná edice RX 5700 XT běžně v obchodech pak je za 449 dolarů (12 300 korun vč. DPH). Vzhledem k výkonu mezi RTX 2070 a RTX 2080 je to vynikající cena! Zejména když NVIDIA oficiálně prodává RTX 2070 FE za těch svých 16 200 korun. A většina edic stojí více než těch 499 dolarů, což je nejnižší cena, za kterou lze základní 2070 vůbec sehnat. AMD tedy kromě lepší ceny sází i na lepší výkon a lepší a skutečně použitelné herní technologie.

  • AMD Radeon RX 5700

Podle mého ale hlavní hvězdou bude nižší verze. Radeon RX 5700, která má o 4 aktivní výpočetní jednotky méně, má o něco nižší výkon díky sníženým taktům, ale má jinak stejnou 256-bit sběrnici a 8GB GDDR6 pamětí. A určitě tedy půjde slušně vytaktovat.

Tento model AMD namířilo proti RTX 2060 a celkem výrazně ji poráží. Nicméně bude to hodně zajímavá karta pro taktování a zvýšení výkonu a podle mého názoru by rovněž měla být schopna dotáhnout výkon RTX 2070.

Jenže Radeon RX 5700 dorazí na trh za fantastických 379 dolarů (10 400 korun vč. DPH). Určitě s velkým náskokem nejlepší a nejvýhodnější grafika kolem 10 tisíc. I její výkon by tak měl překonávat výkon VEGA 56/64 série, ale s lepšími vlastnostmi a technologiemi pro hráče.

  • AMD si pořádně koplo do NVIDIA

                                   a představilo skutečně přínosné věci pro hráče

Zatímco prezentace a novinky společnosti NVIDIA jsou v poslední době otřesné, AMD se dobře připravilo. Moc dobře ví, že hráči nestojí o technologie, které výměnou za téměř neviditelné zlepšení kvality obrazu, zásadně sníží výkon. A hráči také nesnáší, když se jim někdo snaží nalhat, že jej lze získat zpět bez ztráty ostrosti a kvality obrazu jen tak. Takže místo naprosto zbytečného RayTracingu, který má maximálně smysl na RTX 2080 TI, co by HALO produktu, a na RTX 2060/2070 je zcela k ničemu, protože ty karty na něj nemají dost výkonu, AMD představilo smysluplné technologie.

Největší dojem udělala RAL technologie, která dokáže výrazně zlepšit odezvu a snížit časy. To může být klíčová technologie.

Současně AMD nabízí tvůrcům her i hráčům jednoduchou technologii pro dosažení větší ostrosti mnoha částí renderovaného obrazu, a to bez ztráty výkonu. A rozdíl je opět velmi viditelný. AMD se zkrátka soustředí na skutečně přínosné technologie, které opravdu „just works“.

AMD si také pozvalo několik klíčových partnerů, kteří oznámili, co se šuškalo. Tedy mnoho her bude optimalizovaných přímo pro AMD RYZEN procesory a NAVI grafiky, protože Ryzen a zejména NAVI pohání všechny hlavní herní platformy. Mezi hlavní partnery AMD patří Microsoft, Gearbox a UBISOFT atd. AMD také oznámilo nový balíček her k procesorům a grafikám a můžete se těšit třeba na nový Gear 5 atd.

Celkově velmi solidní představení a produkty. Nvidia určitě bude muset reagovat, segment kolem 400 dolarů je jedním z hlavních dnes a RX 5700/5700XT vypadají prostě lépe než RTX 2060/2070. zejména mizerná 2060 se 6GB za 10 tisíc stěží může obstát proti RX 5700 s 8GB, která vypadá na nového krále „vyššího mainstreamu“. AMD také musí vědět, že NV může udělat jen málo s cenami, protože RTX mají větší, a tedy dražší, čipy a stejné paměti a NV jede na vyšší marže, takže bych neočekával rapidní změny v nabídce NV. Největší výhodou AMD ale je prostě platforma.

Osazovat k AMD procesoru něco jiného než AMD grafiku, nedává moc smysl ve většině případech, zejména když pro tyhle platformy budou optimalizované hry protože pohání obě hlavní konzole atd. Gearbox to řekl jasně: „optimalizace a využití technologií AMD jsou na nových platformách pro nás jako vývojáře klíčové“. Borderlands 3 a další hry tak budou mít plnou optimalizaci na AMD platformy. A to také oficiálně AMD uvádí jako jeden z klíčových prvků jeho strategie. To je i klíč k poražení NVIDIA, protože její grafiky nikde jinde mimo specifické části PC platformy, vlastně nenajdete, takže proč by na ně vývojáři optimalizovali přednostně své hry a využívali značně uzavřené technologie NV, když drtivá většina hráčů bude mít ve svých zařízeních Radeon? Ať už na PC, Mac, obou hlavních konzolích nebo streamovací platformě Google Stadia a dokonce telefonech Samsung. A to nejlepší je, že AMD přímo spolupracuje s tvůrci těchto platforem, her a herních engine na tvorbě těch samotných čipů a technologií s nimi spojených. Tohle je již běžící aktuální strategie AMD a podle mého opravdu klíč k poražení NVIDIA a výrazným změnám na GPU trhu …

Radeon RX 5700 grafiky pořídíte už od 7.7.2019, stejně jako nové Ryzen 3000 procesory a X570 desky. Tak který RX 5700 je podle vás zajímavější? Pro mě osobně není bohužel ani jedna (obě jsou hlavně pro 1080p/1440p hraní), protože Radeon VII pro 4K rozlišení který používám, je stále výkonnější. Ale ty nové technologie, které AMD ukázalo bych vážně rád měl, takže doufám, že brzy uslyšíme také něco o Radeon RX 5800/5900 sérii.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RDNA 2019-06-11 05:00:49
avatar
Grafiky jsou určitě zajímavé, ale očekával jsem tento výkon s nižší cenou. Tak okolo osmi tisíc. Zatím v mém výběru stále vede GTX 1660TI. Zde vyhovuje cena, výkon i spotřeba. Uvidíme co na to řekne řada RX 5600, ale už přestávám doufat.

PS: hraji a pár let ještě budu v rozlišení Full HD.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 05:57:03

"...očekával jsem tento výkon s nižší cenou. ..."

To si snad děláš srandu ne? To si myslíš, že je AMD charita nebo co? nVidia ti za vyšší cenu prodá nižší výkon a ty jsi zklamaný a chtěl bys to ještě levněji? Bože některým lidem se prostě nedá zavděčit.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 06:44:39
avatar
No neberu ti Tvůj názor. Kdybych tušil, že z toho bude někdo takto naměkko, tak bych si to nedovolil.

O kolik procent je výkonnější než GTX 1660TI a o kolik procent je dražší. Mám pocit, že to bude plichta a proto jsem zklamaný.

Pamatuji si, když jsem kupoval od AMD druhou nejvýkonnější jednočipovou grafickou kartu HD6950, tehdy stála necelých osm tisíc i s DPH z toho vychází můj předpoklad ceny.

Takže cena asi není špatná, ale nejspíš by mohla být lepší.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 07:49:55

Neber to zle, taky si pamatuji tu dobu, ale bohužel ta je zřejmě už pryč a dneska věci stojí jiné peníze. Ten výrobní proces a vývoj asi nebyl zadarmo.

Potom AMD přijde s nabídkou, která je zatím výhodnější než co nabídne konkurence a lidi jsou stejně zklamaní. Přijde mi to trochu na hlavu postavené.

Každopádně pokud 5700 konkuruje RTX2060 a 5700 XT konkuruje RTX2070, tak logicky přijde 5600 a 5600XT, které budou konkurovat GTX1660 a GTX 1660Ti... a logicky bych i předpokládal, že si AMD opět pohlídá to, že výkon bude vyšší a cena o něco nižší. Takže být tebou, tak bych neházel flintu do žita.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:12:55
avatar
Přesně tak, taky jsem dříve kupoval téměř vždy levnější variantu nejvýkonnějšího čipu, protože to byl ten "performance" segment a na nejvýkonnější, alias high-end, už se hodně připlácelo. Ceny vždy byli podobné, jako dnes u VEGA 56/64, tedy ta levnější verze se vešla pod 10 tisíc.
Všude se píše, že ty ceny vyšroubovala nahoru Nvidia, když neměla konkurenci, takže je logické očekávat, že když se teď konkurence vrátí, vrátí se i ty ceny. Dávat za levnější kartu z performance segmentu výrazně přes 10k je fakt hrůza. Za tu cenu jsem kupoval naposledy TOP high-end v OC edici...
Ale třeba se to ještě pomalu srovná. Ceny pro uvedení bývají vždy vyšší, než po pár měsících na trhu a navíc AMD by bylo samo proti sobě, kdyby hned při uvedení podstřelilo NV ceny o celou třídu. Uvidíme, třeba si jen nechali manévrovací prostor.

Jo a argumenty s cenou vývoje a výrobního procesu neobstojí. Tyhle náklady měli ty firmy vždy. Téměř s každou generací se dříve přecházelo na nižší proces a čipy taky někdo vyvinout musel...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:25:52
avatar
jo ale ceny výrobních procesů rostou exponenciálně ... 7nm je výrazně výrazně dražší než 14nm .... takže bohužel. GDDR6 jsou také o něco dražší než GDDR5 to je prostě realita.

Nicméně AMD má určitě mnohem větší rezervu pro slevu, než NV, ale u 5700 se konečně rozhoupala změnit svůj přístup a já už jsem to v minulosti říkal že dosavadní strategie minimálních marží a mnohem výhodnějších karet prostě na většinu zákazníků nefungovala. Tak se AMD vydalo cestou kvality za odpovídající cenu ....
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 10:43:32
avatar
ano mas pravdu, ale to hned neznamena, ze tohle, s temahale vlastnostma, za tyhle ceny, musi byt hned nejaky zasadni breaktrhought i u tech uzivatelu - muj prvni dojem je(teprve vstrebavam), ze novinka nabizi neco relativne podobneho nabidce nvidie (na kterou v pomeru k cene uz nejakou dobu nadavame uplne vsichni), za uz jen o trosku lepsi cenu. Myslim, ze k novinkam amd mnozi vzhlizeli (naivne) prave s virou v tu agresivnejsi nabidku pomeru cena/vykon. Mozna je skoda, ze se dlouho dopredu mluvilo o primarnim cileni na mainstreamovou nabidku a prvni predstaveni je pak o ten stupinek vyse na performance. Za me meli ukazat i ty opravdu mainstreamove modely za mainstreamove ceny, na ty prave lidi cekali spise a myslim ze by to pusobilo lepe. Velka vetsina PC co mi projde rukama na bezne cinnosti jako to hrani, tak jen par lidi byva ochotno dat do GK vic nez rekneme nejakych 8K Kc. Jsem si vedom, ze to je jen muj malicky vzorek v malice CR, mozna je to jinde jinak, takova je realita v mem okoli. No a uzivatele treba jako ja, co jsou ochotni jit i do vyssi hladiny za vyssi vykon, tak sme si oblibili ty univerzalni karty jako byla treba Vega. Jsem zvedavy, jak se tyhle karty budou chovat i jinde, mimo samotne hrani, ale kazdopadne se nemuzu zbavit pocitu, ze ty stastne casy, kdy mi aspon to amd nabizelo prave ty univerzalni karty za suprove ceny, asi uz skoncily

PS: Nelibi se mi i to, ze se posunulo ciselne znaceni vyse (x7x performance za 400, misto mainstreamu za 200). Predpokladam, ze si chteli udelat prostor pro znaceni vysich modelu, ale navenek to subjektivne umocnuje takovou tu pachut zdrazeni (a navic to pripomina ten posun cenovych hladin, co nedavno udelala nvidia).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:18:58
avatar
já si myslím že zásadní je na RX 5700 sérii fakt, že tahle architektura bude prostě všude a tvůrci her s ní přímo počítají .....

AMD samozřejmě využila situace, kdy NV zvedla ceny, jasně ale zůstává výhodnější. Nicméně prostě končí s tím prodejem super výkonu za extra nízkou cenu a minimální marží, že pak nemá ani na ten marketing a spousta lidí si tak šla koupit nevýhodné NV .... ta strategie evidentně nevedla nikam, jen ke ztrátě podílu. Říkal jsem to a říkám to znovu, za ty ceny si mohou zákazníci sami. nechtěli dobré produkty za super nízké ceny, kupovali předražené, tak prostě budou ty ceny mít vyšší. Je to strategie, kterou jsem už navrhoval. AMD by se prostě mělo vykašlat na ty nízké ceny, RX 570/580 jsou a byly a jsou o parník výhodnější a lepší než konkurenční karty a stejně toho NV prodávala více, platilo to i i předchozích generací už od dob HD 3000/4000 série. Zákazníci nechtěli ten výkon za ty nízké ceny, tak budou mít prostě kvalitu a lepší marketing za vyšší ceny. Už žádné podbízení se. AMD je a bude mít lepší poměr cena/výkon, má na to prostor, ale nebude to o třídu lepší jako to bylo a zákazníci stejně ty předražené NV kupovali více ... takže kdo chce lepší poměr cena/výkon AMD je stále lepší a jasnou volbou, ale kdo je ochoten si připlatit a chce kvalitu tak AMD to také nabízí a prostě výrazně nižší cena už nebude vyvolávat v některých pocit, že jde o horší produkt ....

NAVI je technologicky nejpokročilejší herní cenově dostupné GPU a to o parník, fakt že je prakticky poloviční (251mm2) proti RTX 2060/2070 znamená hodně a fakt že má ty funkce ostření obrazu a nižší odezvy, které jsou použitelné hned, znamená také hodně. Zásadní je ale prostě ta podpora a optimalizace ze strany platforem a tvůrců her. Něco co NV mít prostě nebude a nemůže. AMD jasně mění strategii a podle mě dlouhdobě k lepšímu, protože umožní skutečné využití těch GPU, umožní přijít s výkonnějšími GPU a už to nebude jen o přesvědčování pitomců, že Radeon je vážně super, i když stojí mnohem méně než srovnatelná NV. Prostě kvalita a technologie za odpovídající cenu, pořád lepší než NV, ale prostě už ne tak laciné, jako jsme byli zvyklí ... tahle změna byla nutná, dosavadní strategie AMD nevedla nikam a můžeme se opravdu jako zákazníci zlobit sami na sebe. Lepší karta za lepší peníze se prodávala 10x hůře než konkurenční karta za mnohem více. kdyby to bylo naopak, vypadalo by to na GPU trhu úplně jinak ....
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 15:35:01

Zákazníků bitcoinových farem bylo více než hráčů.
Na 1050 synek hrál hodně dlouho, než klesly ceny amd/nv karet.
Hráči skutečně za zvyšující ceny nemohou, bývaly doby, kdy české eshopy herní graf.karty neměli v nabídce vůbec. ani amd a ani NV.
Měli jen herní sestavy a to byly konfigurace, že člověku z toho šla hlava kolem - nevyvážené CPU, ram atd, Prodával se odpad s vloženou předraženou GK amd/NV.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 18:37:50
avatar
Já věřím, že se ceny časem budou snižovat.
Co se týče univerzálnosti Vegy, někdo to považoval spíše za nevýhodu - že připlácí za něco, co nevyužije.
Je opravdu těžké to posuzovat a ještě těžší je zavděčit se všem. No, to vlastně není těžší - to je nemožné.
Já doufám, že Navi bude počátek renesance GPU AMD. Stejně jako byl Ryzen (1). AMD (konkurence) se začíná vracet. Potrvá to, ale myslím, že se nám hráčům blýská na lepší časy.
kashpi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:00:06

Ja vim, ze to neni uplne analogicke, ale ono nemuze byt porad vsechno srovnavano s minulosti.
Ted shanim nove auto a nestacil jsem se divit, ze auto co v roce 2014 stalo okolo 310k ted stoji 410k a to je ve stejnem stupni vybavy. Nova Mazda 3 zacinala na 350k, dnes zacina na 520k.
Vim ze je to jine, nez PC komponenty, ale celkove ekonomika roste, tak se posouvaji i ceny. Takze kdyz za 5 let stouply ceny u "stejneho" zbozi o 30%, tak v PC to nebude uplne rozdilne. Kdyz to vezmu stejnou mirou, tak karta co stala pred 5 lety 8k, tak dnes odpovica cca 10k.
Doufam, ze me za toto srovnani neukamenujete, taky me to stve, ale asi jim to nemuzeme mit uplne za zle...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 17:50:45

Srovnání je úplně v pořádku :-) Všichni se neustále honíme za vyšším výdělkem a slavíme každé přidání, abychom si na konci roku uvědomili, že je všechno meziročně o několik % dražší a jsme na tom vlastně hůř :-)
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 07:13:18

Já se tedy přiznám, že jsem taky doufal, že se ceny toho, co má být mainstream, vrátí k tomu, co mainstream ceny ještě nedávno byly. Ostatně bych se nedivil, kdyby 570/580 po ohlášení českých cen nových karet byl i nadále nejlepší poměr cena / výkon.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 14:45:00

Paci sa mi ten dvojity meter. nVidia pred rokom vydala RTX seriu a vtedy bol kazdy pohorceny kvoli cene. Dnes AMD vydala nieco s podobnym vykonom s rovnakou cenou priblizne a uz sa ludia ohanaju ze AMD nie je charita kto si kupi namiesto RTx 2070 tuto kartu? to by som rad videl ako bonus o nicom chladic.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 15:07:06
avatar
nesmysl .... není to stejná situace ... RX 5700 josu výhodnější, AMD nám necpe za 10 tisíc grafiku se 6GB paměti a hlavně nám necpe technologie, které nefungují a jsou k ničemu ...

Na rozdíl od RTX které je všeho všudy i po půl roce ve 3 hrách a ve všech zbytečné a nepoužitelné na 2060/2070 a použitelné leda s rozmazáním obrazu, AMD servíruje technologie, které dělají obraz ostřejší, hra má nižší latence a obojí je použitelné hned bez nutnosti něco připlácet, učit to hry atd. A zejména AMD má pro své technologie a architekturu podporu vývojářů her a výrobců konzolí, takže to není jen o přesvědčování sama sebe že "everything just works"

není to tedy zdaleka stejná situace.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:58:53

Koupím si ji radši, jak RTX 2070. Zatím nesmyslné technologie od nVidie k ničemu, za to peníze dávat nebudu.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 21:12:26

o com tocis? ake nezmyselne technologie? raytracing? keby s tym pride AMD tak sa tu idete roztopit, ze ake to je super
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 22:19:40
avatar
RayTracing není nesmyslná technologie, ale NVIDIA ji zatím jako nesmyslnou technologie pro současnost marketingově používá a na kartách jako 2060/2070 nemá a ani nemůže mít smysluplný přínos, ty karty jsou moc slabé ....
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 07:58:49

s tym suhlasim, ze tie karty zatial nestacia. Niekde ale museli zacat.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 19:25:46
avatar
Na první pohled to tak vypadá.
Nicméně AMD si teď nemůže dovolit vydat ty karty tak, aby jen zaplácly náklady za vývoj. AMD na tom není pořád finančně dobře a každé procentíčko marže navíc jí zachraňuje.
Je opravdu velký rozdíl mezi nenažraností nVidie s uzavřenými technologiemi a mezi AMD, které je úplně v jiné pozici a navíc dává světu nové otevřené technologie.
A tak či tak ceny časem půjdou dolů, to je jisté. Proč?
Jsou 2 možnosti.
1. Navi bude propadák = ceny budou muset dolů.
2. Navi se povedl(a/o?) a bude tlačit ceny konkurence dolů. A to zase bude tlačit dolů ceny Navi.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:48:18

V jednom komplu mám RX Vega 56 a v druhým komplu mám GTX 1660 Ti. Ta GeForce není tak výkonná, vyměním ji teď za RX 5700 XT. Byl to jenom takový přechodový stav, kdy jsem musel nahradit RX 580 8GB OC, která šla do PC vnuka. V dalším kroku, až vyjde něco výkonnějšího jak to XT-čko (5800/5900 ?), nahradím i Vegu.
Ty doby, co zmiňuješ, jsou už nenávratně pryč. A spotřebu? Tu neřeším. To řeší pořád jen fans nVidie. Nepařím/me 24 hodin denně, 7x za týden.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 18:28:40
avatar
Souhlasím, ale doby, kdy top karty stávaly 10k už jsou asi pryč. Bohužel.
Na druhou stranu je dobré, že AMD je zpět "ve hře". A pokud to vydrží a AMD přijde včas s ostatním portfoliem (5800+, 5600-), mohlo by to zase ceny posunout do příjemnějších vod, tedy na dostřel BFU. Jaké jsou marže AMD a nVidie nevím, ale konkurence je zpět.
Teď honem na trh s dalšími modely, ať se ceny pěkně pohnou dolů.
dolinator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 06:32:59
avatar
o grafikach do notebookov vieme aspon datum uvedenia?
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 19:04:18
avatar
Sledoval jsem celou prezentaci a NB tam zmíňka nebyla.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 06:46:32

Ok, na tahu je NVidia :-) Uvidime, s cim sa vytasi, pretoze stale moc nevidim dovod, aby som na FHD hranie musel upgradovat moju GTX 1060 6GB. To skor uz je na odpis moja 6600K, avsak pokial nebude Intel moc blbnut so zaplatami, tak v tom nevidim nateraz problem. Samozrejme, ked pride na lamanie chleba, tak to vidim na AM4 platformu - pretoze do Z170 dosky nevopcham nic, co by sa dalo povazovat za upgrade...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:06:57
avatar
Tak nějak nevím jestli budu upgradovat
Karty nevypadají špatně, ale cenově jsou přes můj limit. A nereference bude klasicky +1tis a více.
Ale dalo se to čekat. Pokud nabízejí výkon konkurence, budou i podobné ceny.

Škoda, že ceny mainstreamu se nějak posunuly

Tak co nám asi nabídnou za cca 8tis?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:17:45

Vykon na nastupcu RX480 či RX580 je super, spotreba trošku uletela 150W by som bral radšej, ale cena trošku prehnana, čakal som o 100€ menej, dufam že je to cena novinky ktora pôjde časom dole.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 19:09:36
avatar
Je zajímavé, že u nVidie se tu ceny po vydání novinek nijak moc neřešily. Když totiž nVidia naprosto přepálí ceny, tak je to v pořádku, protože přece nVidia, ale když AMD nasadí ceny, aby si vydělala alespoň na chleba (a i tak je levnější při stejném nebo vyšším výkonu) tak je ihned oheň na střeše, protože přeci AMD nemá při vývoji a výrobě čipů žádné náklady, tak je může dávat za ceny jako před 6-ti lety.
Chápu, že v době, kdy nebyla v tomto segmentu konkurence, tak lidé prostě kupovali grafiky za naprosto nehorázné ceny, které neodpovídaly výkonu, ale ta doba snad nyní skončí. Na druhou stranu lidé stále kupují procesory od Intelu, i když ví, že to byla a stále je krádež za bílého dne. Argumentace, že má Intel o 5 fps více ve starých hrách, kde je i s AMD 100 fps je prostě zcela mimo meze zdravého rozumu (dle mého názoru).
Děkuji za pozornost a přeji pěkný den.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 15:04:06
avatar
5 fps ve hrách, ale při HD, max detailech a grafikou za 32.000,- Kč. Kdo to takhle hraje ??? Asi nikdo a to má být vypovídající test ? Vždyť je to nesmysl na entou, že i kdyby tam bylo o 5 fps víc, jako že tam při normálním nastavení a běžně spuštěných aplikacích na pozadí stejně není, tak kdo to asi pozná ?? Zase nikdo. Tak o čem se tady bavíme. O tom, že si nějaký malý Jarda tahá tričko, že má o 5 fps víc.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 19:06:21
avatar
Kdo to takhle hraje?
Pánové Crha a Jirka K.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:23:16
avatar
No.. Tak to dopadlo jak jsem čekal. Opět vede GTX 1080, 1080TI z Bazaru. Ta karta je pekelná a fakt za parádní cenu. Ta mrcha se bude těžko překonávat. Pro AMD a Nvidia by byla spása kdyby prodělala nejakej hromadnej kolaps (samozřejmě na Českém trhu pro normálního člověka s normální výplatou). Další 5800XT bude taková RTX 2070TI.Taktika kupovat TOP verze vrcholných modelů je stále aktuální.. Holt se pak parádně prodávají na Bazarech. ..Uvidíme Intel. Doufám a hrozně mu preju nějakou šupičku. Tohle Žabí skákání jeden přes druhého.. Je uz nuda
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:43:17

Ako AMD si vykonovo polepšilo, je to prinos pri rovnakej spotrebe viac vykonu. Problem je konkurencia ktora i na 16 nm procese je viac ako konkurencie schopna.
Nvidii stači svoju maržu 70% znižiť na aj tak šialenich 50% a RTX2070 može predavať po 350€
Ale Nvidia ide cestou novych produktou a ked Nvidia tiež zverejni svoje 7nm karty tak to zas utečie a AMD ostane zase len konkurovať cenou, čo ako nam zakaznikom nevadi my mame radi lacne a vykonne karty
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:46:38
avatar
Tak snizovat cenu je blbost. Prostě jejich produkty mají nějaké sve hranice. Lepší je představit novej produkt.. Nežli snizovat cenu. No.. A pravidlo říká "když to nemůžeš prodat.. tak to zdraž"
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:05:01
avatar
nvidia nema 16nm ale 12nm a marze nemaj 70% ale mnohem nizsi.. proboha najdi si oficialni informace o tom jaky ma Nvidia marze..
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:54:18

Nvidia ma 16nm proces s označenim 12nm Nvidia tam si môžu kludne napisať aj 5nm Nvidia stale to je 16nm proces aj ked odladeny. Naklady Nvidie pre vyrobu čipu na 16 nm procese su cca 5x nižšie ako ma AMD na 7nm procese. + AMD použiva i drahšie RAM. A 70% do kešene Nvidie je realita! Preto maju tak šialene zisky zdieranim zakaznikov i nadšencov za šialene premrštene ceny.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:10:28

Ne, žádný výrobce uvádějící nový produkt nebude cenit vs bazar proboha...
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:27:02

Výkon příjemně překvapil, ale nejedná se o mainstream a většina zákazníků si proto bude muset počkat na RX 5600. Králem mainstreamu tedy zůstává 1660 Ti. A pokud chce někdo kartu za 10 tis., tak si může koupit buď RTX 2060 nebo o trochu výkonnější a úměrně dražší RX 5700. Tam je to opravdu vyrovnaný souboj a na rozdíl od Ryzenu se o žádnou jednoznačnou volbu bohužel nejedná. RTX zbytečnost není, jinak by nebyla v obou next gen konzolích. Zanedlouho bude RTX standard a přestože z toho efektu na zadek úplně nepadám, kartu bez něj bych nekoupil, protože PC vždycky stavím na delší dobu. To bych mohl za rok dva kupovat novou kartu. Ale pro nadšence, kteří stejně upgradují při každé příležitosti, je 5700 XT určitě dobrá volba, protože v současnosti RTX opravdu nemá až takové využití a do vydání Navi 2 se to asi nezmění..
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:43:43
avatar
Konečně někdo co ma stejný nazor na věc. Jinak RTX je tady a uz tu zůstane. Další Call of Duty bede take s podporou...Ted když si každej může zahrát Metro Exodus.. Za 26 Kč Prostě další duvod koupě techto karet. AMD to prostě projelo.. Měla to tam nacpat. Softwarova podpora je k ničemu. Když ma mít nová Konsole od MS A Sony.. Hardwarovou podporu... Ptám se:Kde jsou tedy ty karty? Přijde podpora s verzí 5900XT?Nebo bude v nějaké 6000XT? Hrát hry s rozumnou implementaci RTX je prostě lepší..Hry co jsem hrál.. Prostě vypadají uveritelneji... A hlavně.. Bude to jen a jen lepší
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:48:01

kde je metro za 26 kč?
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:51:57
avatar
Na Microsoft účtu. Predplat si jejich Game Pass.. A maj akci.. Celej měsíc hraní her(100+) za tech 26kc.No a tam je to Metro Exodus
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:55:05

Xbox game pass na PC. První měsíc by měl být za 1 USD.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:54:06

No AMD tu RTX technologii očividně ještě nemá, jinak by ji tam dali :-). V dalších konzolích bude, protože ty vycházejí až příští rok a do té doby to stihnou připravit. Taky proto se spekuluje, že AMD příští rok vydá Navi 2, která bude RTX podporovat. Mně už PC docela zastarává (i7 3770k + R9 290) a už netrpělivě vyhlížím upgrade, ale nepřesvědčili mě. Taky je to tím, že na tom stejně není co hrát, takže mě to netlačí. Hry, které mě lákají, vycházejí až příští rok (Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Watch Dogs 3..), takže si počkám na Navi 2 s RTX a Zen 3. Tedy jestli do té doby s kartami nezamíchá konukrence :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 08:57:20
avatar
RTX má smysl maximálně na 2080 Ti, ale ne na 2060/2070 protože ty karty na to nemají výkon a nikdo to na nich s RTX ON hrát nebude, takže proč by AMD cpalo takovou zbytečnost na RX 5700 za podobné ceny, když může nabídnout lepší odezvu, ostřejší obraz a lepší výkon ;)
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:32:54
avatar
Protože to jsou verze karet určené na hraní. Mohlo se zaměřit na tuhle stranu.. A přidat více jednotek které mají sílu na tu RTX. Ale bylo uz pozdě... Prostě Nvidia to dokázala skrýt a AMD to nikde nevycenichalo. BOHUŽEL.. Jak pro nás tak pro ně... A kolik udělá FPS ta RTX 2070 při hraní v 1920x1080? Pri zapnuté RTX? Je nějaký odkaz? Doplněno:vždyť ta RTX 2070 jede pri RTX Extreme cca 50-60fps. Na Full HD.. Co se teda furt řeší?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:35:48
avatar
2070 přece není karta pro 1080p hraní ale 1440p ;) to se řeší ... třeba. Že ten RT je prostě na nic. Jen sníží zásadně výkon u těhle grafik, pro hraní hry to nic nepřináší .... to zostření obrazu nebo nižší latence které nabízí technologie AMD pro hraní něco přináší a není to za cenu snížení výkonu ;)
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:42:22
avatar
Tak jede 1440p bez RTX a Full HD s RTX. Holt mas na výběr. Pravda je ze za ty penize by mela jet s RTX na tech 1440p.To mas pravdu. Ale hry s RTX jsou prostě uvěřitelnejsi.. Když se nelesknou jak zrdcadlo.. Úplně celé
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:44:35
avatar
nesmysl, hry s RTX nejsou uvěřitelnější, ne dnes, když je ten efekt použit na několik málo věcí na obrazovce, protože na víc není výkon ... RT je super, ale ne dnes a na současných kartách .... nemají na to výkon!!! určitě ne 2060/2070.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:58:47
avatar
Novej Quake II RTX.. Jede cca 40-50fps.. Pri kompletním RTX. Je to sice úsměvné na tak starou hru... Ale jede. Nižší rozlišení jsem neprubnul. Tam přece ten rozdíl musíte vidět. Nebo Metro, Battlefield... Tam to videt je.. A me se to líbí. Konečně je v tunelu tma
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:19:08

a myslis, ze Quake II RTX vykresluje rovnake mmozstvo trojuholnikov ako najnovsie hry? pochybujem.. podla mna je ich radovo menej.. a to pri RTX velmi zavazi..
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 22:43:09

Ne, na množství trojúhelníků nezáleží, jde o počet světel:
"While it is true that Quake II is a relatively old game with rather low geometric complexity, the limiting factor of path tracing is not primarily raytracing or geometric complexity. In fact, the current prototype could trace many more rays without a notable change in frame rate. The computational cost of the techniques used in the Q2VKPT prototype mainly depend on the number of (indirect) light scattering computations and the number of light sources. Quake II was already designed with many light sources when it was first released, in that sense it is still quite a modern game."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:21:46
avatar
má to jednu velkou vadu na kráse ... podívej se ne detaily prostředí u toho Quake a podívej se na detaily a modely současných her už chápeš proč je RayTracing v nějakém větším a významnějším měřítku prostě ve hrách dnes zbytečný a nenasaditelý? A zejména u RTX 2060/2070 je RTX naprostý žvást a řekl bych rovnou podvod na uživatele ....
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:51:06

"...Hrát hry s rozumnou implementaci RTX je prostě lepší..Hry co jsem hrál.. Prostě vypadají uveritelneji..."

Prosím tě co to plácáš? Je tady XY porovnání obrazové kvality za použití RT a bez něj a ty detaily v podstatě nemáš šanci vidět běžným okem. Musíš je hledat a zkoumat, takže mi tu nevyprávěj, jak je to jasné vidět.

Na 1080p se opravdu hodí grafiky ještě nižšího segmentu než je tohle. DD má pravdu v tom, že tohle je tak na hraní v 1440p a tady RTX2070 s plným RT už prostě nestíhá.

RT tady opravdu je a zůstane, ale v této chvíli je absolutně zbytečné v této cenové kategorii.

Nehledě na to, že podle zpráv bude spousta vývojářských studií spolupracovat s AMD. Což znamená, že pokud AMD přijde s RT, tak bude vyladěn pro jeho HW. Nepochybuji, že AMD se nezachová všivácky jako nVidia a optimalizace pojede i na RTX grafikách. Nicméně byv AMD byli hloupí, kdyby si nenechali nejakej trumpf v rukávu. Což znamená, že protlačovat zuby nehty RTX od nVidie a nutně si ho kupovat teď není až tak úplně moudré.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:11:44
avatar
Hrál jsi někdy nejakou hru s RTX podporou? Hrál jsi ji v TOP nastavení a rozlišení? Nebo jen papouskujes nesmysl z Netu a dokladas to rozumama od některých zaritych odpůrců? Nejak tomu nemůžu věřit ze ANO... Protože to jsi jinak asi slepej. Ten rozdíl prece musíš jinak vidět.Trebas to Metro.. To je úplně jiná hra s RTX a bez RTX... Uz jenom ten děj samotné hry je bez RTX vlastně dost divnej a nesmyslnej. Battlefield je taky přeci jasně rozpoznatelnej... RAIDER teda ne... Ale další ANO.Ted prijde podpora do CoD.. Těch se prodá fakt fůra.. Tam se zase pozná jak na tom RTX je
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:41:43
avatar
kecáš .... v BF poznáš že je aktivní RTX jen na množství FPS a v určitých mála lokacích, když víš, na co se dívat ....

V metro je pak RTX použito na nasvícení, ale mě osobně se to nelíbí, protože řada nasvícení modelů vypadá hloupě protože to není aplikováno na vše a opět je zde ohromná výkonová penalizace ...

Tomb Raider .... RTX je úplně k ničemu, minimální rozdíl, obrovská výkonová penalizace = nehratelné.

takže pěkně kecáš. RTX je vidět jen na velmi specifických úlohách a i tam je otázka zda to klasickou metodou rasterizace není efektivnější pro výsledný efekt protože výkonová penalizace je minimální. RTX je nesmysl pro současnost, a zejména na RTX 2060/2070 kde je to bohapustý marketing na oblbnutí zákazníků a ty karty nemají dost výkonu to ani teoreticky zvládnout ... jediný smsl RTX je v profesionálním nasazení, tam má smysl a jasný přínos, a na RTX 2080 Ti protože to je TOP model a demostrátor ... nikde jinde. Pro hráče na současných RTX 2060/2070 je to bez přehánění podvod, platí za něco, co nemají šanci nikdy smysluplně a použitelně využít ...
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:42:51
avatar
Není uz síla argumentovat.. Je vedro
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:47:27
avatar
jak bys chtěl argumentovat? všechny hry máme vyzkoušené, otestované, píšu jak to je, ne dojmy z doslechu ..
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 17:00:50
avatar
Ok.. Mas pravdu. Uz to nebudu rozvádět.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 19:11:28
avatar
Tvá argumentace je zcela relevantní a platná, ale bohužel ne v tomto vesmíru. Proč by mělo AMD přidávat do své architektury něco, na co ty grafiky nemají výkon a co dokáže provozovat s dosti diskutabilními výsledky pouze nejvýkonější konkurenční karta z nejnovější generace, která je notabene v naprosto jiné cenové hladině? Vsaď boty na to, že až nastane čas a karty budou schopné RT smysluplně provozovat, že jej tam AMD bude mít a bude to otevřený formát.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:52:59

Nesmysl. Metro je na RTX 2060 úplně v pohodě hratelné v 1080p a v 1440p běží na RTX 2070 taky úplně v pohodě, internet je plný důkazů. Teda alespoň mně pro akční hru tohoto typu stabilních 50 - 60 fps stačí. Ty výhody Navi nepopírám a proto si s největší pravděpodobností počkám na refresh Navi. Proč bych si měl teď vybírat, když za rok můžu mít obojí..
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-17 11:35:51

so zapnutym RT ? asi nie
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:01:01

no já upřímně nevím z čeho se AMD tak raduje...

je vidět že stále jen dotahují loňské modely konkurence, asi nejsem sám kdo čekal o přechodu na 7nm více
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:06:59
avatar
tak 12nm taky nic zasadniho neprinesl.. cipy sou obrovsky, pecou se a sou vyrobne drahy jako prase.. 7nm prineslo slusnej vykon.. vem si ze 300mm cip u AMD je vykonejsi nez 455mm cip u Nvidie a to ma nizsi takty..

bohuzel 7nm je drahej, vemte si jak byly drahy prvni 28nm grafiky.. nejlevnejsi tehda stala 12tis.. (HD7970, GTX 680)
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:35:49

12nm od konkurence přinesl RTX, lepší standardní chladiče


7nm od amd přinesl zas opět špatný blower chladič, mohou si dát do prezentace cokoliv ale všichni ví že to bude šunt...aspoň že budou nereference ale na ty si opět nějakou dobu počkáme.

Než budou na trhu nereference tak NV asi představí Turing refresh a jsme zase tam kde jsme poslední rok byli...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:46:37
avatar
jak víš že je to šunt? ty jsi tu kartu měl na testy? tohle je úplně jiná kvalita blower chladiče proti tomu co známe z RX 480 série ;) je vážně tišší mnohem ... jinak AMD nechce lézt do zelí partnerům a kromě toho blower chladič má i své výhody.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 10:04:13

to že to je úplně jiná kvalita si tvrdil i u VEGY a dopadlo to tak jak dopadlo... prostě blower do běžné herní karty nepatří, a už vůbec né do karty kolem 400 dolarů. Ať si klidně blower vydají do specifických skříní a podmínek, ale do běžného herního PC to nepatří...

NV si to uvědomila už před rokem, AMD se poučilo u Radeon 7 (i když ten taky ze startu nebyl OK, až po patchich se ta karta dá v PC provozovat bez manualního tuningu...) a následně zas chtěl ušetřit u RX 5700, nechápu to
Assassin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 23:15:32

Ale křivky majý ty Grafiky moc pěkný
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:14:23

Podle mě to vypadá nadějně, jsem hodně zvědavej na příští rok a skutečněj highend od AMD, těším se.

Bohužel se ale ukazuje, že ty ceny prostě porostou a bude hůř:-) AMD potřebuje navíc pořádný marže, aby taky konečně pořádně na GPU vydělali, což snad konečně sebere ty růžový brýle lidem, co furt tvrdí, jak je nVidia zlá a rejžuje, zatímco hodný AMD toto nedělá. Být situace opačná, AMD si účtuje taky maximum, co trh dovolí, je to logické a nelze to nikomu vyčítat, jde o byznys.

Snad bude příští rok taky pořádná konkurence v highendu. Nějaké propady cen nečekám, top modely už asi budou pořád stát okolo těch 30 litrů a víc, nicméně pokud AMD dodá něco výkonnýho, tak snad by aspoň měly karty pak přínést větší nárůst výkonu než turing oproti pascalu. Protože kdyby to pokračovalo dál, dopadli bychom jak u CPU, kde Intel nic netlačilo, aby se snažil.
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:36:41

Takže před 9 měsíci uvedená 2070 byla strašně předražená a tohle je super protože to má mírně lepší výkon (v testech udělaných AMD) a o 11 % nižší cenu? To mi nějak nehraje. Tady někdo někomu nadržuje ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 09:43:12
avatar
tak je to nižší cena a lepší výkon, nižší odezva a ostřejší obraz bez ztráty výkonu ... jo je to super. Určitě by potěšili nižší ceny, ale AMD skončilo s tím prodáváním se lacino a to je dobře. Zákazníci stejně kupovali předražené produkty NV i když AMD nabízelo výhodnější, tak AMD u RX 5700 jde cestou kvality. pořád má lepší výhodnost takže je to OK .... samozřejmě že bychom radši, kdyby ty ceny byly o 100 dolarů níže, třeba budou, AMD se zlevňování nikdy nebálo, ale teď prostě ty ceny jsou lepší a výhodnější než u V a výkon je taky lepší .... uvidíme v testech, ale jsem si celkem jist, že AMD si nic nevymýšlelo ....

pořád nezapomínej, že sama NV prodává RTX 2060 za 9500 a Radeon 5700 je jasně výkonnější a má 8GB paměti ... RTX 2070 FE stojí dokonce 16 200,- a RX 5700 XT za 12 400 s vyšším výkonem vypadá o poznání zajímavěji ... takže posun to je znatelný .... jsem zvedav na reakci NV když se AMD rozhodlo netlačit na cenu, ale na kvalitu a technologie ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Předčasné porcování medvěda 2019-06-11 10:32:01
avatar
Tady se porcuje medvěd a přitom nemáme žádné nezávislé testy. Já bych si v klídku počkal až to otestují spolehlivé zdroje. Pak uvídíme jak cenově, případně updatem zareaguje nVidia.

Mě osobně tenhle segment nezájímá. Zajímal by mě pokud by zvládal 4K. Já potřebuji GK pro 4K, 2080Ti mě neoslovila poměrem cena/výkon.

Od 7nm technologie jsem očekával výkon použitelný pro 4K s lepší cenou než měla vykopávka 1080Ti(16nm). Uvidíme co předvede 5900XT a za jakou cenu.

Na přestavbu PC se chystám před vánoci - nutná výměna chladícího media. CPU je jasné AMD s minimálně 8 jádry, kvalitní ITX desky budou. Ale grafika asi zůstane pořád ta 16nm zadýchaná vykopávka 1080Ti do vydání 7nm nVidie. Což už začíná být trošku frustrující, když tu máme 8K.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:24:13
avatar
AMD změnilo přístup k dělání testů, je více transparentní, dokonce u srovnání s NV použila ty nejlepší výsledky pod DX11/12 kterých bylo na RTX možné dosáhnout, takže jsem si docela jist, že ty výsledky jsou objektivní a potvrdí je recenze. Medvěda neporcujeme, říkáme tak jak to je v tuto chvíli, budeme rádi když NV zaregauje, třeba AMD ještě ty ceny upraví. Zbývá měsíc do vydání karet ... každopádně špatně už bylo, RX 5700 jasně ukazují změny k lepšímu ...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:31:35

Jakýkoli highend kdekoli nemá za úkol oslovovat poměrem cena/výkon. Jak u mobilů, aut, komponent na kola tak HW. To není jeho určení.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Titan = skutečný hi-end 2019-06-11 16:24:26
avatar
1080Ti vždy byla nižší hi-end s velmi dobrým poměrem cena/výkon/rozlišení (ořezané jádro/méně VRam/ vyšší takt). Pokud stál ten nižší hi-end 25k±Kč tak to bylo v pohodě. Ale za 35k± už mi nevoní na to sezónní hraní.

Teď očekávám při nástupu 7nm v performace segmentu při ceně do 15-20k dostatek výkonu pro 4K/60fps+ na full detaily. Ona vykopávka 1080Ti na 16nm je už přeci jen muzejní kousek a ten posun v technologii 7nm by se měl někde projevit.

Uvidíme jak to půjde té 5900XT, třeba příjemně překvapí. Ale výkon musí stačit na 60+fps při full detailech na 4K. Pak ji klidně s water blockem do svého mini PC umístím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 16:41:07
avatar
1080ti byla a je high end TOP high end nic míň .... koukni se na parametry těch karet, velikost jádra, šířsku sběrnice atd. RX 5700 řada je jasně a účelově efektivní cenově dostupné řešení není to high end v žádném slova smyslu ...

5800/5900 série už high end určitě bude ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 x měř - jednou řeš 2019-06-12 06:57:13
avatar
Já jsem nesrovnával 5700 s 1080Ti a netvrdil že 5700 je hi-end. Pokud reagujete tak si nejdřív pořádně přečtěte co jsem napsal! Reagoval jsem na Kojot1 který napsal, že: Jakýkoli highend nemá za úkol oslovovat poměrem cena/výkon.

S tím si ale dovolím nesouhlasit. nVidia GTX 980Ti a 1080Ti, byly vždy karty o poměru cena/výkon oproti jejich větším bráškům. Hi-end to byl ale ne ten Top, alespoň v ceně. Ty co chtěli ulehčit prkenici tak koupili Titana. Dostali full spec jádro, více Vram a nižší takty a my co už koukáme na poměr cena/výkon a máme monitory QHD/UHD jsme si museli počkat na Ti. Která po OC dorovnala větší brášky s výrazně lepším poměrem cena/výkon. AMD nemělo žádnou odpověď, stále na ní čekáme a možná se brzy dočkáme s příchodem 5900XT což jen kvituji.

Ale stejně si myslím, že ten výkonnostní posun by měl být daleko větší když tu srovnáváme 7nm vs 16nm a 3-4roky ve vývoji architektury. Každopádně jsem v očekávání co přinese ta 5900XT 7nm vs 2080Ti 12nm, hlavně v tom poměru cena/výkon. Když splní očekávání tak jí do PC naroubuju.
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 10:06:47
avatar
Hlavne cena 5700 XT neni o 11% ale o 25% nižší než u RTX 2070. 600 vs 450 dolarů. Výkon bych očekával přesně na úrovni 2070 - plus mínus pár procent jako to bylo u vega 64 vs 1080. Z grafiky jsem nadšený, update pro mě ale nemá smysl. Chtěl bych něco na čem rozjedu 1440p na 144hz alespon v PUBG ktere ted hraju nejvice. Vychází mi, že chci výkon mezi 2080 a 2080ti. Když Lisa řekla, že má 2x one more thing tak jsem doufal alespon v nástřel RX 5800 / 5900 škoda - snad to bude na gamescomu s vydáním na letošní vánoce. Ale to je jen moje zbožné přání a bude to až příští rok.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 10:19:28

když se podíváš na slajdy z prezentace na wccftechu tak tam je jasné vidět že příští rok nás čeka RDNA 2 architektura, s raytraycingem pro specifické efekty

takže žádný raytraycing skrze shadery jak se tu někdo snažil namluvit, ted to máte ofiko od AMD hardwarové jednotky jsou prostě správná cesta pro RT...
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:36:12
avatar
AMD bude mít RT jádra jen diky tomu, že to zavedla firma Nvidia. Koukněte kolik efektů, filtrů a všeho možného grafika počíta pomocí zakladnich jader. Proc pouze pro jednu funkci potřebuji jina jadra ikdyž zrovna tu jednu funkci počítají lépe? Za chvilku aby na každou funkci byla potřeba jiná jádra což si myslim, že je nesmysl. Uvidíme jakým směrem se to posune.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 14:26:55

na tvoji otázku stačí jedno slovo

ASIC !

řešení na 1 specifický task nikdy nepřekonáš obecnými prostředky které umí X různých tasku
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 15:22:11
avatar
To máš sice pravdu, ale kolik tasku mají hry obecně? Když vezmu přklad, že na hry bude potřeba 10 druhu jednotek na výpočty. Kolik procent kterých jednotek do te grafiky dam? 10% každých? Co když jedna hra bude mít potřebu o 10% více náročnosti v RT? To potom budu tu grafiku pouzivat jen na třeba 80% protože jsem vytížil všechna RT jádra a ostatní na ně musejí čekat? Nesmysl.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 18:19:12
avatar
Graficke karty sú tiež špecializovaný hw. V minulosti sa o rendering staral cpu až neskôr prišli grafické akcelerátory. To že či to je cesta do budúcnosti ukáže čas. Môže to skončiť ako physx ale môže sa to aj presadiť. Uvidíme o koľko bude výkonnejšia ďalšia generácia rtx.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 23:30:32

počet RT jednotek se bude pomalu v dalších generacích přidávat, až bude rendering čistě založený na ray tracingu tak už jiné než tyto jednotky ani v gpu nenalezneme. Teď se používá tzv. hybridní systém rasterizace a raytraycingu... to ale časem vymizí a ušetří se spoustu zbytečných fake efektů jako stíny, odlesky atp..což se teď musí řešit ručně a složitě (zabírá to developerům čas navíc který by mohli investovat jinde ...), takhle to bude fungovat automaticky jen nasvícením scény a bude to hlavně vypadat reálně a dynamicky reagovat na změnu prostředí
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 06:33:41
avatar
ano, casem, ale to uz se tu bavime tak mozna o stonasobcich vykonu toho nejlepsiho co dnes grafiky zvladaj, aby to mohl byt full realtime rendering, zatim by to museli jedine pocitat farmy, nedokazu si predstavit rentabilitu, kdyby takovych 100 Radeonu dedikovali na jednoho hrace dnes
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Inflacia 2019-06-11 11:10:20

Nepacia sa mi tie ceny.Na moj vkus nam to mainstreamove hranie nejak velmi nelacnie.Clovek by povedal ze po rokoch vyvoja a optimalizicii by uz priemerne vykonny herny PC (1080p/rockstable 60fps na Ultra) mohol stat okolo 200-300 euro. Ale to sa nedeje.

Kedysi cca 2008 stal priemerny herny PC okolo 30-40 000 SK. Po rokoch je to v absolutnych cislach stale okolo 1000 eur.
Zvyseny vykon HW poziera zvysena vizualna kvalita casto na ukor samotneho herneho obsahu.Kratka herna doba , genericke scenare atd..
Asponze odvtedy narastli aj platy takze sa tych 1000 euro da nasetrit za kratsie obdobie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:29:45
avatar
tak pokud tě zajímá mainstream, tak RX 570/580 za současné ceny jsou více než famózní a bezkonkurenční a nemusíš RX 5700 vůbec řešit.

5700je vyšší segment, performance a tvoří po mainstreamu druhou největší skupinu prodejů karet. Proto se tam NV a AMD soustředí. Současně umožňuje nabídnout trochu více než jen slušný výkon za slušnou cenu. Je to také ideální základ pro herní mobilní PC a v případě AMD i pro blížící se konzole. Ten čip který nese RX 5700 lze zkrátka použít v těch nejzajímavějších segmentech trhu a mnoha zařízení, že je absolutní prioritou ... nebo budou i dostupnější ale i výkonnější řešení ...

souhlasím ale že RX 5700 nejsou pro každého. nicméně AMD opravdu donutilo celý PC trh se posunout, jak na CPU tak na GPU stránce nabízí její produkty za ty ceny zdaleka nejvíce a znamanjí značný tlak na posun ... Intel tomu vůbec nestačí a na odpověď NV si musíme počkat ... na to že AMD je menší než NV co do rozpočtu, ale bojuje na CPU i GPU trhu je to naprosto neuvěřitelné, co AMD dokáže ....

teď jde o to, aby to ocenili zákazníci .... Každopádně chceš levnou kartu a slušný výkon je tu RX 570/580 a ty se budou těžko překonávat vzhledem k extrémně nízkým nákladům na jejich výrobu (12nm a GDDR5 jsou podstatně levnější než 7nm a GDDR6) .... pokud chceš více, je RX 5700 série velmi zajímavá, bohužel osobně chci ještě více a tak si musím tky počkat ...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:33:19

Nuz ako sa to vezme. RX580 8GB stoji zdanlivo pomerne malo 200e euro.Lenze samotna graficka nestaci.K tomu daky Ryzen a ostatne potrebne suciastky a sme na 800-1000 euro=cca priemerny plat na SK.Bez monitora ci TV.
Vychadza to aj v CZ priblizne 1 PC=1 vyplata?
Nuz ale to uz sa dneska neda povazovat za pristupny low end.
Akosi sme si uz odvykli ze na herne PC treba setrit niekolko vyplat. V domacom rozpocte sa tazko obhajuje vydavok 800+ za herne PC ak smartphone alebo XBOX/PS4 za 300 eur (tretina vyplaty) ponukaju takmer rovnaku zabavu.
Takymto stylom sa bude trh hernych PC postupne dalej zmensovat..
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 13:17:37

No otázka jak výkonné PC, včetně periferií a systému?

Za jednu mzdu je nejblíže v ČR nějaký nižší model konzole a 32" TV.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 13:39:50

Mno presne o tom pisem vyssie. Kedysi sa oplatilo poskladat si low/mid end PC lebo to vyslo lacnejsie ako PS/XBOX.
Dnes bouhuzial aj lowend aspon trochu herne PC stoji ovela viac ako PS/XBOX. Neohovorim o total low end s integrovanou grafikou v CPU respektive s najlacnejsimi dedikovanymi grafikami ktore nemaju dost vykonu >60FPS ani na LOW nastavenia novsich hier.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 13:49:24

Před měsícem jsem postavil za 15k herní komp, dalo to dost práce, ale je, v FullHD si zahrají v pohodě. Čistě tedy bedna a redistribuovaná licence Windows, tzn. ušetřené 2litry za OS.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 13:52:06

Ak sa da podelte sa snami co konkretne za tych 15k dostali.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 14:42:13

RX 570 4GB, R5 1600X, chladič z mé R5 1600, B450, 8GB RAM, SSD 120GB (druhá ruka), 1TB HDD, case, zdroj slušné kvality, legální W10.
K GPU 2 gamesy, které hrají.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 14:55:24

Jo to vyzera ako najnizsia akotak zmysluplna konfiguracia na poskladanie.Lacnejsie by to uz bolo na int.g GPU v AMD CPU.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:23:13

Dnes je to vcelku jasně rozdělené:
lowend hraní 1080p GPU za 5k, 4GB VRAM
mainstream hraní 1440p GPU za 10k, 8GB VRAM
highend hraní 2160p za 20k, 16GB VRAM

No a k tomu CPU za 4k
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:29:56
avatar
4500 - 5000 v podobě Ryzen 5 2600 nebo 3600 a máš vystaráno ;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 13:59:35

Orientacne u ufonca za cca 660 euro/17 tis.CZ bez OS. ?
AMD RYZEN 5 2600 155 €
GIGABYTE B450M DS3H 70 €
ASROCK Radeon RX580 8G OC 200 €
HyperX 16 GB 2400 87 €
Skrina 29 €
Zdroj FSP Fortron SP500-A 32 €
ADATA SX6000 Pro SSD 256 GB 43 €
Seagate BarraCuda HDD 1 TB 46 €
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 11:10:48

Asrock NE, zdroj FSP za 800,- NE, ADATA+1TB HDD taky NE,
Hyper X sou šmejdský ramky, mám je, taky NE.
--------
https://www.czc.cz/f5839s0t1khi5bieb2r6up168e/seznam

Největší průšvih tvojí sestavy je zdroj. Místo dvou disků vem jeden SSD 2,5" 500GB-1000GB.
Ram ti neporadim, mám HyperX 3333 16-18-18(taktovat nejdou, napětí nechtěj = samsung B-Die na šmejdskym plošnáku od kingstonu), můžou jet 3200 14-18-18,3466 16-18-18.
Zkoušim 3200 14-16-16 (zatim nestabilní, zkoušim to doladit)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 14:09:17
avatar
3200MHz 14-18-18 není zas tak zlé, na to jak bývají Kingston levný. Jinak já stavím na A-Data XPG SPECTRIX D41 2×8GB, 3200MHz, CL16, AX4U320038G16-DB41 a v pohodě, ale je to vlastně to nejlevnější, funkční co beru a má to aspoň cl16. Do ničeho horšího bych nešel.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 16:48:28

3333 default
https://ctrlv.cz/jz2y
---
3200 14-18-18 - jenom změna cl-14
https://ctrlv.cz/Btcz
---
3466 - změna RttPark-60,tRC-62/tRFC-500(jde i 434), podle kalkulačky WR-12 a tCWL-16
https://ctrlv.cz/tXfw
---
Zatim nestabilní :
3533 - uvidim podle změny CAD, jestli to pomůže.
https://ctrlv.cz/mqGK
---
3200 14-16-16 - uvidim podle změny CAD a RttPark, jestli to pomůže
https://ctrlv.cz/Xy27
------------------------------
Vše při 1,360V Ram, čím vyšší napětí, tím horší.
https://www.hardwareluxx.de/community/f13/
ryzen-ram-oc-thread-moegliche-limitierungen-1216557.html
https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/
Ryzen_Memory_Tweaking_Overclocking_Guide/7.html
---------------------
A ted co je lepší 3200 14-16-16 nebo (3466-3533) 16-18-18
anakinka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 11:47:58

nevypátral někdo, jestli se nereference objeví hned 7.7. nebo alespoň ještě v červenci?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:30:58
avatar
zatím není jasné, dozvíme se brzy ... co jsem slyšel, tak luxusnější edice určitě budou později, ale je velká snaha stihnout vydání se základními nereferencemi ....
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:35:45

Když se dívám na stále stoupající ceny GK střední a vyšší třídy tak mě napadá zda nebude lepší počkat a za rok si vybrat nějakou konzoli-PS 5 či Xbox skarlet.Výkonově stejný herní pc bude stát mnohem více
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 13:50:55

Cisto na zakladne hranie sa uz neoplati herny PC ani teraz.
PS/XBOX vyjdu lacnejsie ak zrovna namusite mat najnovssie hry za uvadzacie ceny.
No ale zase PC sa nastastie da vyuzit nielen na hranie a konzumciu obsahu.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 19:20:06
avatar
Stadia.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 07:57:07

Na Stadia budu musiet nielen v nasich koncinach riadne upgradnut kapacitu sieti.4K/60FPS potrebuje cca 40-50MBit/s.Z hladiska vytazenia sieti mi pride neefektivne prenasat finalny vyrenderovany obraz hry ked sa moze renderovat az lokalne. Sice moze byt lokalna konzola menej vykonna=lacnejsia ale zase spolocnosti si to vynahradia na pravidelnych platbach za data/obsah.A hlavne tak odblokuju piratenie / offline hranie.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 08:24:10
avatar
No, jsem na to hodně zvědavý. Osobně teď nedokážu posoudit, jak to bude náročné na síťovou infrastrukturu. Navíc každý doma nemá 4K monitor, většina má 1440/1080. A paření v obýváku není nejpohodlnější...
Ve svém okolí znám mnoho lidí, kterým bude podobné řešení vyhovovat. A jakmile to bude dostupné, sám to hned zkusím.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 12:43:14
avatar
kde si prisel na to ze knim davaj gears 5 a borderlands? na E3 ukazovali pouze ze knim je 3mo xbox game pass
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 22:08:52

Zaujímalo by ma porovnanie výkonu 5700 XT vs. Vega 64 a tiež kedy sa dočkáme nereferenčných verzií? Chladič od AMD je pre mňa nepoužiteľný.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Když čtu některé komentáře 2019-06-11 14:11:59

tak nevím,kde zůstal rozum. AMD s kartami 5700 XT a 5700 s architekturou RDNA je zpět v nejžádanějším segmentu. V otázce ceny, kterou někteří kritizují, je o 25% nižší než u konkurence. Pokud mě nabídne některá společnost o 25% nižší cenu za stejnou službu a kvalitu a výkon, budete to kritizovat? A že někdo srovnává cenu s bazarem, to už nekomentuji vůbec, to je úplná demagogie, jako srovnávat cenu nového a ojetého auta. Ohledně RT, je to jen vyhypovaná záležitost, zrcadlící se objekty jsou v low resolution, Nvidia vylepší jeden efekt o 0,1% (stíny), aby pak celou scénu rozmázla přes DLSS, pro kterou se na fórech vžil název "Vaseline effect" (oční mast v očích) a to všechno s obrovským dopadem na výkon (propady FPS o 200-300%) viz. https://www.youtube.com/watch?time_continue=191&v=SpZmH0_1gWQ. Děkuji nechci. RT u Nvidie vidím jenom jako vypuštěnou udičku, aby si Nvidia RT zadrátovala jako uzavřený standard, tak jak se snaží u všeho viz. CUDA, G-sync, PhysX atd. Navíc i vzhledem k partnerství mezi AMD a MS (XBOX), by se mělo jít přes DXR standard v API (API DX) či Vulcan a pravděpodobně to bude podporovat i Intel u svých nexgen grafik. Ale za mě, jde o strašné plýtvání výkonu, které se dá využít jinde (AI,lepší textury, kolizní systémy, reálné destrukce ve fyzikálních enginech skrz MKP atd.). Vývojáři game engine ostatně už ukázali dema, kde efekty RT jdou v rámci rasterizace s minimálním dopadem na výkon a jsou kvalitativně srovnatelné, např. Crytek Noir, který běží jak na AMD tak Nvidia viz. https://www.tweaktown.com/news/65217/crytek-shows-noir-real-time-ray-tracing-radeon-gpus/index.html
RT je u her velmi neefektivní záležitost (a zřejmě vždycky bude ve srovnání s rasterizací), kvalitativně jde nahradit jinými metodami, bez brutálního dopadu na výkon.
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 15:13:57
avatar
Já to vidím tak, že NVidia nastřelila ceny a AMD se k ní s radostí přidalo. Tuším, že performace segment, neboli něco za co by mělo smysl vyměnit 1080, příští rok pod 20k nejspíš neseženu.
Těch cca 50$ o které je 2070 reálně dražší, přebije síla značky a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby NVidia vůbec nereagovala.

No pak je tu věc, že mě zajímá výhradně hrubý výkon. FreeSync jsem zkusil, neviděl rozdíl a zase vypnul. O RTX a HDR nemám zájem a optimalizace, které musejí udělat vývojáři jsou mi úplně u zadele.
Příklad:
https://www.youtube.com/watch?v=9HWDFeFkX8A
Čas 1:40 35fps 4k 2080Ti
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 15:19:04

FS má vždy smysl. Vždy má smysl nemít aktivovaný VSync (latence), takže při FS nedochází k půlení obrazovky a zároveň k zvýšení latence. Já u hry bez FS trpím.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 17:06:02
avatar
16 jádrový "herní" Ryzen a grafika úrovně +- RTX2070 si sobě moc neodpovídají, takže čekáme dál na 5800/5900. To už by mohlo mít výkon snad i vyšší než 2080Ti za cenu do 25 tisíc. Buďme realisté - Ryzen 3xxx vypadá skvěle, Navi už méně, je jen "ok". Až bude venku 5800/5900 a opadne novinková cena, tak to bude dobré stejně jako 480/580 , na "posazení na zadek" to ale nestačí. Vzhledem k tomu jak to dopadlo, tak beru jen nějakého 8C16T Ryzena (na hry dostatečné) a dočasně si vytáhnu 2x580 crossfire ze svého mineru (protože to mál zadarmo). Takhle můžu okakat celou 5700XT a počkat na 5800/5900
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 17:34:35

Můj první dojem z představení NAVI generace karet je pozitivní. Obě zatím představené karty jsou výkonostně silné a mají takový lehký vítr v nabídce AMD. Žádné výkonostní negativa se mi nehoní hlavou a prezentace a technologické možnosti jako celek na mě působí na úrovni. Za mě parádní počin od AMD.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-11 22:02:08

Absenci RX 5600 a případně 5600 XT si vysvětluji tím, že mají mraky RX5xx a Vega grafik na skladě.. které prostě doprodají a pak se možná ukáže opravdový mainstream. RX 5800 a 5800XT prostě nemají ještě dořešený a za rok tu už snad bude něco ke konkurování 2080ti.. už teď je potěšující, že máme herní generaci a arch. na trhu a už se jen trošku více zahojit a nalít do rozpočtu a za 3-5 let tu snad konečně bude silné grafické portfólio do všech segmentů, protože uvést jeden čip ve dvou konfiguracích působí uboze ač třeba pro mě jsou to grafiky naprosto trefné, protože 1440p je můj monitor.

Trošku škoda, že nemohou evientně k CPU 16jádru udělat nějakou bombu ekvivalent k 2080ti na 4k při více než 60fps..
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 5800 ?? 2019-06-12 17:23:01
avatar
Zdravím tak se zeptám tady snad mi někdo odpoví na nejmenovaném webu mne hned na dotaz vymínusovali už grafiky tolik nesleduji ale byla zmínka o RX 5800 ? případně kdy by se měla objevit díky za odpověd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 18:05:33
avatar
nikdo neví .... víme že bude. odhad Q1 2020
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 07:25:41
avatar
konečně po 15ti letech nová architektura, gddr6 je velký pokrok
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 569x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 380x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 894x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6