AMD Radeon RX 6800 XT a RX 6800 v redakci – jaké jsou nové karty a jak to bude na trhu? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 17 November 2020
altDnes vám můžeme ukázat s čím si v redakci už nějakou dobu hrajeme a prozradit pár dalších věcí.

 

 

 

 

Radeon RX 6000 jsou zcela nové herní grafické karty od AMD, které vrací tuhle společnost zpět na absolutní vrchol. Dá se říci, že je to poprvé od roku 2013/2014, tedy od dob Radeon R9 290X a 295X2, kdy AMD přichází na trhu opět s jasným herním high end modelovou řadou. Právě Radeon 290X a 295X2 poslední herní high end grafické karty AMD, které jednoznačně porážely NVIDIA na poli nejvýkonnějších herních karet, a ta se přitom hodně snažila.

(referenční Radeon grafiky. Zleva: Radeon R9 290X, Vega 64, RX 6800XT)

Bohužel, v roce 2014 se grafická divize AMD vlastně položila, vinou rozpočtových škrtů a špatného vedení celé společnosti z předchozích let. Nové vedení společnosti a grafické divize muselo začít úplně od znova. To vše s velmi omezenými zdroji za situace, kdy RYZEN procesory byly teprve na papíře. AMD sice dokázalo vydat několik povedených a zajímavých karet, které ovšem nikdy neměli náležitý marketing, takže na trhu neměly prakticky žádnou šanci. V případě povedené POLARIS (Radeon RX 400/500 série) nikdy nevznikl žádný high endový model. V případě technicky velmi pokročilých VEGA grafik, zase šlo o architekturu zaměřenou na výpočetní nasazení spíše než na hráče a AMD muselo dělat spousta kompromisů, aby se vůbec dožilo dnešních let. Mezitím NVIDIA řádila na trhu bez omezení a jakékoliv konkurence v high endu.

To vše je ovšem minulost! Asi jste si všimli, že AMD se poslední dobou docela daří. Nejdříve vyřešilo situaci na procesorovém trhu. Tam věci došly až tak daleko, že teď nově uvedené RYZEN 5000 procesory jsou lepší všude a ve všem a konkurenci tak zcela vymazaly. A tak si AMD řeklo, když zvládlo v jednom měsíci vyřešit Intel, co takhle současně vyřešit i NVIDIA? Její zdánlivě výkonem nepřekonatelné nové RTX 3070, 3080 a 3090 karty najednou dostávající skutečnou přímou konkurenci, což NVIDIA nezažila právě od dob Radeon R9 290 řady.

AMD si k tomu ale položila základy už minulý rok, kdy uvedla zcela novou RDNA grafickou architekturu v rámci Radeon RX 5000 série a vynikajících RX 5700 modelů. Neobjevilo se ale větší jádro pro nějaký skutečně high end grafický model. AMD nicméně už tehdy slíbila, že v roce 2020 se do high endu s novou generací svých grafik vrátí. Asi nejzásadnější je fakt, že letošní nová RDNA2 architektura vznikla v úzké spolupráci se SONY a MICROSOFT. Stejná architektura je tak v obou nových konzolích PlayStation 5 a Xbox X a současně vyráží do počítačů v rámci Radeon RX 6000 grafik. To bude mít zásadní vliv na vývoj a optimalizaci her v dalších několika letech. A jako první k nám do PC vyráží skutečný herní high end v podobě velkého NAVI 21 na Radeon RX 6800 a RX 6900 sérii karet.

Jako první už tento týden budou uvedeny Radeon RX 6800 XT a RX 6800, které později doplní ještě TOP verze RX 6900 XT. Všechny tři karty mají 16GB grafické paměti, liší se jen nastavením jádra, počtem v něm aktivních jednotek a tedy i výkonem a samozřejmě také cenou.

  • AMD Radeon RX 6800 XT

Velkou změnou je také chladič u referenčních verzí. To, na co se díváte, je opravdu referenční karta AMD, tak jak bude nabízena i běžně v obchodech. Pokud si pamatujete předchozí referenční RX 5700 XT, RX VEGA nebo R9 290X, taky tyhle karty měly v referenční verzi blower styl chladiče. Ten má sice velkou výhodu, že funguje prakticky všude a vzduch vyfukuje pryč ze skříně, ovšem teploty jsou s ním docela vysoko, a hlavně je hlučný.

AMD tak vyslyšelo tyhle stížnosti a nový Radeon RX 6800 XT má chladič, který nacházíme v podobném provedení na nereferenčních kartách. AMD ale nechtělo lézt výrobcům do zelí, takže jej neudělalo až tak velký. Karta tak není nijak přerostlá, jen netypicky zabírá 2,5 slotu, kdy téměř dva sloty má jen ten velký pasiv.

Radeon RX 6800 XT má 72 grafických jednotek, běhá na taktu až 2250MHz a dosahuje TDP 300W. Napájený je dvojicí 8-pin konektorů.

  • AMD Radeon RX 6800

Nižší model Radeon RX 6800 má aktivních 60 grafických jednotek a má také nižší takt „jen“ 2105MHz maximálně. Pořád ale nese stejných 16GB GDDR6 paměti. TDP karty je rozumnějších 250W. Chlazení této edice je tak o něco jednodušší v referenci.

Pasiv je nižší, takže karta má 2 sloty přesně. Jinak je ale prakticky stejná, včetně 2x 8-pin napájení. Lehce se pak liší svítící logo RADEON na boku.

Pokud jde o ceny a výkon, tak AMD už obojí oznámilo dříve. Z hlediska výkonu to vypadá, že Radeon RX 6800 16GB zhruba o nějakých až 10% překoná RTX 2080 Ti tedy i novou RTX 3070 s pouze 8GB paměti. Cenově má přitom novinka od AMD stát 579 dolarů, což by v českých cenách mělo být asi 15 990 korun vč. DPH. Je to více, než oficiálně stojí RTX 3070, ale Radeon je výkonnější a má 2x více paměti.

Výkonnější Radeon RX 6800 XT má pak přímo konkurovat NVIDIA RTX 3080, která má jen 10GB paměti, což už je na 4K hraní dnes docela na hraně. AMD však vypadá, že bude ještě o několik % výkonnější, současně má tedy 16GB paměti a ještě je levnější s cenou 649 dolarů. To znamená asi 17 990 korun vč. DPH.

Více o výkonu vám řekneme na konci týdne, kdy se budou moci zveřejnit recenze a karty se také oficiálně začnou prodávat. K tomu mám několik aktuálních informací.

  • Dostupnost karet v praxi

Tento týden se začnou prodávat jen tyto referenční modely. Budou v nabídce mnoha výrobců, ale lišit se budou jen logem. Všechno jsou stejné karty. Asi vás tedy nepřekvapí, že výrobci grafik nemají moc zájmu je dodávat. Z hlediska dostupnost se AMD hodně snažilo a má připraveno výrazně více kusů (násobně více), než bylo NVIDIA RTX 3000 karet, kdy NVIDIA stále ani po téměř 2 měsících nedokázala dodat tolik karet, aby vyřídila úvodní objednávky. Ve většině obchodů tak dnes nelze RTX 3000 karty ani objednat, protože dodávky jsou stále velmi malé.

Doufali jsme všichni, že AMD bude s RX 6000 na tom lépe. A to sice bude, otázkou je, zda dostatečně, aby to vlastně udělalo v praxi vůbec nějaký rozdíl. I když AMD má násobně více karet na start prodejů, než měla NVIDIA, násobek skoro žádných karet je ve výsledku pořád málo karet :). Jinými slovy, očekávejte že ty tisíce kusů, které jsou připraveny, zmizí velmi rychle. Výrazně větší počty jsou ale na cestě v dalších týdnech, a to hlavně v nereferenčních verzích, které se začnou objevovat o týden až dva později.

AMD věří, že bude mít lepší zásobování, než jaké je u NVIDIA RTX 3000 série, ale jak moc lepší to bude, ukáží až následující týdny. Buďte tedy trpělivý, nutno říci, že potíže s dodávkami nových produktů jsou vždy, když se nějaký podobně žádaný uvádí na trh. Obvykle se v horizontu 2-3 týdnů situace výrazně zlepší a produkty jsou běžně dostupné skladem. Tím se ovšem liší současná situace NVIDIA RTX 3000 karet, které ani po téměř 2 měsících nejsou dostupné, a ještě dlouho nebudou. Sama NVIDIA neočekává zlepšení dříve, jak v průběhu Q1 2021. V případě AMD se skutečný stav věcí teprve ukáže. Budeme moci posoudit, zda je na tom opravdu lépe, teprve až za ty 3 týdny, až se situace prvních a dalších dodávek vyjasní a na trh dorazí i ty nereferenční verze. Každopádně na nedostatek zájmu ze strany zákazníků a hráčů, si výrobci grafických karet rozhodně nemohou stěžovat.

Každopádně je toho hodně zajímavého, co vám budeme moci říci a ukázat v recenzích obou nových Radeon grafik. Co mohu říci už teď je, že ano, po mnoha letech je AMD naplno zpět v high endu a NVIDIA má skutečnou konkurenci a bude se muset o dost více snažit. Ostatně fakt, že na RTX 3080 použila vůbec největší jádro, které několik generací měly jen 80Ti modely, což udělala poprvé od soubojů právě s Radeon 290X v letech 2013/2014, a fakt, že tento nástupce RTX 2080 Ti nestojí (alespoň oficiálně) těch 1200 dolarů ale „jen“ 699 dolarů, už vám asi hodně napovídá. NVIDIA moc dobře ví, že zlaté časy bez konkurence, skončily. Jako hráči se tak můžeme zase konečně těšit na zajímavé souboje na poli grafických karet ve všech cenových hladinách :). A to ty nejlepší jsou teprve před námi, protože samozřejmě tyhle nové Radeon RX 6800/6900 karty nejsou jediná novinka, která se v dohledné době ze strany AMD na trhu objeví.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 17:59:22

Takze bude paper launch. Je hezke, jak DD dela masaz aby byly ovecky radne zmekcene a poucene proc je paper launch v pripade AMD vlastne super vec i kdyz nvidii za to stejne hejti porad. I v clancich, ktete se ji vubec netykaji.

Zen 3 jsou take 2 tydny po uvedeni a nedaji se ani objednat natoz aby byly skladem.
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 18:46:46

S tímto paper launch
Odkaz si můžete vytapetovat pokoj.

Kdo jej chce, tak jej mám.
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 19:17:04

To ja take umim linknout Ampere skladem a argumentovat pomoci toho, ze je. Hele: https://www.alfa.cz/product.php?eid=1051K00060000005PGP&Search=3090&SearchType=1

Dej sem link na smysluplny model
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3090 2020-11-17 20:00:49

52 990,- Kč, tak to je hustá cena. Proto ji mají asi skladem Šílený
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:05:22

Jak říkal náš hospodský, když došlo na placení. Máš to za 120,- i s vokradením...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 19:41:19

No, ale 5800X je jedinej, kterej tam maj

5950X...na dotaz
5900X...na dotaz
5600X...na dotaz
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:00:40
avatar
No jasně. Taky je to zase jedinej, kterej z té řady nedává smysl kupovat. Stejně jako tomu bylo u 1800X a 3800X/XT...
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:52:36
avatar
Zajímavé, že Radeony nemá zalistované Alza, CZC ani distributoři jako 100mega a Asbis. Jsem na to zvědavej.

Co se týče CPU, tak je situace taky bídná. Na Alze je jen "Těšíme se" a nedaj se ani objednat. Jinde jdou aspoň objednat. Na 100mega píšou "neznámá dostupnost" a k tomu mají připsáno "omezená dostupnost".
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:00:04
avatar
Ještě je maj na CZC. Jednu 6800 XT se mi povedlo objednat. V Alze na mě čeká nezaplacená GIGABYTE GeForce RTX 3080 VISION OC 10G. V klidu projedu recenze a uvidíme
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 18:01:52

A 6900XT nemáš prečo ? Resp. čo som videl tak nikto hu nemá.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 19:44:51

Jestli jsem koukal dobře 6900 by měla jít do prodeje později, takže se bude buď rozesílat později, nebo v redakci je a důvodem mlčení o ní je jiný termín NDA.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:00:20
avatar
6900 XT vychází 8.12. Zítřejší start se jí tudíž netýká ;)
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:52:27

Recenzia bude zajtra 6800 a 6800XT ?
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 18:16:45
avatar
Jsem zvědavej zda bude vubec realny ulovit nějakej ten kus.. jestli to taky nebude fail vydání jako u nvidie a taky mě zajima ta hlučnost pač co jsem zatim slyšel prý to sláva není a řvát kartu slyšet nepotřebuju, ted mam rtx 2070 super od gainwardu a je fakt tichá oproti rx 580 a ps4pro bylo to nejhorši co jsem zatim zažil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:01:34
avatar
Fail to bude, až když ani po měsíci se ty karty nebudou dát ani objednat ... jinak fakt, že novinky nejsou dostupné ve velkých počtech první týden, není nic neobvyklého. Bylo to v minulosti, ale během 2-3 týdnů se to srovnalo ... to se u RTX 3000 nestalo proto je to fail. Zda to potká i RX 6000 nevíme ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:21:13
avatar
no právě, to se ještě uvidí, třeba ty nový ryzeny objednat jdou, tak aspoň kdyby šly aspoň koupit, jinak budete recenzovat i verze třeba od sapphire? krom těch referenci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:34:24
avatar
nevíme, o nereferencích se teprve bavím s výrobci, určitě se nějaká objeví ...

/pokud jde produkt objednat, jde tedy i koupit ;) ...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 21:57:27

Promin ale to neukecas pokud se amd snazila poslat do sveta zpravu ze si tu kartu muzu zitra koupit, jasne pocitam v prvnich minutach prodeje a ted vylaza na povrch ze dostupnost bude na urovni 3080 tak je to jednim slovem "SMUTNE"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 22:36:19
avatar
já nic neukecávám, já ti říkám jak to je ... pokud to jde objednat jde to koupit, pokud to nepůjde objednat pak to bude opravdu smutné ...

rád bych všechny upozornil, že já vám nic neprodávám, nic vám nenabízím .... já vám jen říkám věci tak jak jsou, pokud se vám to nelíbí musíte za výrobci/prodejci ...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 00:38:07

Ja taky fandim AMD muj prvni procak byl athlon ale ty napises kdyz slj ven karty od nvidie ze je to pruser kolik karet na zacatek meli ale kdyz jde o amd tak pises ze kazden novej produkt ma potize . Ze ty potize u nvide sou furt to je vec druha ted se bavim jen o zacatku prodeje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 01:05:13
avatar
tohle není nic o tom jestli AMD fandíš nebo ne. Tohle je o faktech.

Pokud vím, AMD má prostě víc karet na start, o dost víc, to jestli to ale bude něco řešit je jiná věc ...

Každopádně ten minimální počet karet, se kterými NV začala prodeje, to byl průšvih a jinak to nemohlo dopadnout. Ono by to ale až tak nevadilo, pokud by to v dalších týdnech dohnala. Ale já jsem nikdy nezažil, že ani 2 měsíce po uvedení, se ty nové karty nedají ani objednat ve většině obchodech! To prostě není normální a to je průser ...

AMD má víc karet na startu, mám to potvrzeno z více zdrojů. AMD také rozdělilo uvedení, tento týden jdou do prodeje jen ty reference, příští týden nereference, na cestě je velké množství karet, mnohem více, než bylo RTX 3000, jestli to bude stačit je samozřejmě otázka, asi ne, ale pořád AMD připravilo rozumné (obvyklé) množství karet na start na rozdíl od NVIDIA ... ta věděla že těch karet je malinko a stejně to tak vydala ...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 01:26:49

Je jen jedna otazka a ta zni: kdyz budu v presny cas uvedeni karet na trh u pc a budu mckat f5 mam ji sanci koupit ?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 02:12:25
avatar
já si myslim že jo, ... nereference vychází co by nevidět a spousta lidí si na ně v pohodě počká.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 07:34:43
avatar
Vzhledem k tomu, že NV je stále nedostupná tak bude po AMD ještě větší poptávka a tedy těch co mačká F5 bude hodně (tipuji že více než u vydání Ryzenů 5000) a tím pádem to vidím na opětovné zkolabování systému některých eshopů.
Jestli se u toho někdo chce nervovat a případně pak nadávat že nekoupil, jeho boj.

Pokud to někdo chce zkusit, asi by to bylo lepší u tsbohemia nebo mironetu, Alza půjde do kolen určitě, pak se lidi vrhnou na CZC.

Osobně si myslím, že je lepší si ještě počkat na nereference. Bude větší výběr, více recenzí atd.
Samozřejmě je to trochu risk, může se stát že karty budou nedostupné a cena poletí nahoru.
Do toho ještě vstoupí překupníci kteří část zásob skoupí a obratem ruky se karty objeví v bazarech s vysokohorstkou přirážkou.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:53:59
avatar
Přesně, bazar to jistí Bude to jako s Xboxem za 20tis a víc
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:35:37

Je prece jedno, jestli tech karet je nasobne vic nebo ne. Faktem je, ze to porad nebude uplne stejne dostupne, jako NV. A jestli tomu tak bude za mesic porad stejne, nebo ne, to prece nemuzes vedet. Tak tu prestan blbnout lidi. Jak je videt, naštěstí je tu dost jedincu, kteří to oblbovani netrpi.
Drzme se faktu: karty nejsou a nebudou. Jestli je to fail zatim nevime, rekneme si později. Ale nepus tady reci o tom, jak to NV zamerne nezvlada z důvodu zamerne nedostupnosti, protoze AMD udelala to samem. mohlo mesic pockat az toho budou mit vic a pak to vydat. Obe firmy se chovaji stejně (bodejt by ne).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:03:57
avatar
Citace:
A jestli tomu tak bude za mesic porad stejne, nebo ne, to prece nemuzes vedet


já také nikde neříkám, že to vím! Tak tady přestaň šaškovat a podsouvat mě něco, co neříkám. proč o mě lžeš? Já říkám, že podle mých informací má AMD víc karet na startu než RTX 3000 a hodně jich je na cestě k tomu dodávám že ale nevím, zda to bude při té poptávce znamenat nějaký rozdíl, takže si nevymýšlej a nelži o tom co říkám .... AMD rozhodně nabídku neomezuje úmyslně, karty nehorduje ve snaze zvednout ceny atd. nikde jsem o tom na rozdíl od NV neslyšel ... já si ty informace nevymýšlím, předávám vám je jak jsem je "nakoupil" ...

a ne obě firmy se nechovají stejně, ani nemohou, protože výrobní realita obou sérií je zcela odlišná, AMD vyrábí u TSMC, NV u SAMSUNG a v tom je dost velký rozdíl aby se to projevilo v realitě karet, nemluvě o tom, že RX 6000 jsou konstrukčně jednodušší než RTX 3080/3090 ...

ty taky nevíš, jestli ty karty nebudou .... tak přestaň blbnout lidi ....
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:22:47

Citace:
já si ty informace nevymýšlím, předávám vám je jak jsem je "nakoupil"

nekdy by se to chtelo nad tema nakoupenyma informacema i kriticky zamyslet. clanek jak NV zamerne omezuje dostupnost, aby v listopadu (az vyjde vic nez dobra konkurence) mohla prodavat karty draz, byla hodne velka hloupost, presto jak si nakoupil tak si prodaval a jeste v diskuzi tvrdil, ze to ma logiku, i kdyz snad uplne kazdej tvrdil opak, protoze to logiku opravdu nikdy nedavalo. a ted vidime jak velkej nesmysl ta informace byla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:25:23
avatar
logiku to má a mělo a ta informace přišla z více zdrojů ne jen jednoho ... ceny karet i situace tomu stále odpovídá ...

jediné co se nepotvrdilo, že NVIDIA výrazně zvedne dodávky v říjnu, to se nestalo ani vzdáleně .... za tohle se omlouvám, byl jsem asi vůči NV a výrobcům příliš optimistický .... ale z dobrého důvodu. Nikdo nečekal, že problém s dodávkami a výrobou bude až tak velký ....
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:42:26

hlavne si psal, ze NV umyslne omezuje dodavky. no ty karty dostupne skoro nejsou a pochybuju ze budou v obchodech skladem do konce roku... takze to umyslny omezovani dodavek od NV, na kterym cela ta fake news stala byl nesmysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:46:30
avatar
nebyl, jen si nepochopil jak to NV vymyslela ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:39:12

Nevis to, ale NV obvinujes z toho, ze tomu tak bude. Resp. tvoje predchozi clanky tyto uvahy vyvolavaji. A to je to, co ty neumis odlisit. Podavas fakta citove zabarvena, rozhodne ne tak, jak jsi je nakoupil. Pridavas spousta omacky okolo. Uplne zbytecne.

Chovaji se stejne, protoze jsou obe firmy především obchodnici.obe firmy chteji vyrobit a prodat. A nektera pouziva takove praktiky, jina zase makove. To nas ale nezajima. Dusledek je stejny. Nebudou dostupne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:47:09
avatar
Já nikoho neobviňuji, to děláš ty. Citově zabarvené jsou jen vaše úvahy a subjektivní dojmy a neumíte to odlišit, já si nic nevymýšlím a žádnou "omáčku" nepřidávám ... prostě píši jak to je ....

to že tě to nezajímá je smutné, mě a mnohé další to zajímá ... na faktech v souvislostech záleží ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:08:03

To nemyslis vazne. Takze vsichni jsme blazni, jenom ty jsi letadlo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:27:07
avatar
myslím to vážně, jak by ostatně někdo mohl dělat magazín jako je DDW, kdyby neměl lepší přístup k datům, produktům a informacím než vy, to snad ani nemůže fungovat ...

přístup některých z vás je ale fakt zarážející ... kážete tady o tom, co si myslím, o tom co je mezi řádky atd. nezajímá vás co skutečně píši, co říkám a co si myslím, to se vám nehodí .... takže se nediv, že vás někteří považujeme za blázny ...

přestaňte překrucovat co píši, přestaňte si vymýšlet co a koho nemám rád, přestaňte mě hodnotit svým citovým zabarvením a nebude problém ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:02:12

Ja kazu o tom, co mi rikas ve svych clancich. Jestlize na me ( a jak je videt, nejen na me) pusobi tak, jak pusobi, pak neni chyba jenom ve mne.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 18:27:47
avatar
parodox ale je, že nedostatok amd kariet pôjde vlastne na vrub nvidie ktorá nedodáva karty, takže je pravdepodobné, že pri daných predpokladoch o výkone budú amd karty predávanejšie než počítalo samé amd
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 19:33:53
avatar
"Více o výkonu vám řekneme na konci týdne, kdy se budou moci zveřejnit recenze" - to bude asi nějaká mýlka - NDA končí zítra, nebo se pletu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:02:39
avatar
tak mohu vydat recenzi kdykoliv od určité hodiny od zítřka ... rozdělíme to určitě na dvě. prostě v druhé polovině týdne
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:26:12

I mňa toto sere, mačku vo vreci kupovať 100% nebudem. Som zvedavi na realny vykon, chladenie, teploty a hlučnosť, 300W je 300W, a AMD sa nejak velkosťou chladenia nepretrhlo. Neteferenčne že vraj za tyždeň, uvidime ako sa pochlapia.
PS: chybaju mi časy ked vyrobky boli otestovane nezavislimi testami pred uvedenim na trh...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:33:28
avatar
??? pokud vím, tak téměř vždycky byly testy s vydáním toho produktu do prodeje, na tom se nic nemění ... vždyť to hned kupovat nemusíš ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:11:35
avatar
hele kupovat karty v prvních týdnech po uvedení je loterie i pokud počkáš na první recenze, takže pokud máš zrovna dobrodružnou náladu, tak to prostě riskni a nebo se nad sebou zamysli a počkej na recenze včetně nereferencí a hlavně zkušeností uživatelů.
Copak se lidi nepoučíte? Vždyť to může mít například nepoužitelné ovladače, nebo se po týdnu ukáže jako u NV, že je tam nějaký jiný problém se stabilitou
kwokenzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 20:02:53

Kdy je konec NDA pro recenze?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-17 21:04:08
avatar
Jako většina si počkám. Naštěstí nepotřebuju grafiku hned ted kupovat
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kufr? 2020-11-18 01:26:29
avatar
Kufr chudákům z ČR neposlali? Chci vidět těch 2,5Ghz
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 03:46:48
avatar
Ten cenový rozdiel medzi 6800 a 6800XT je dosť malý.6800 mohla byť lacnejšie o 4000 a hneď by dávala väčší zmysel. Takto by som si už radšej priplatil na vyšší model.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 07:37:43
avatar
Lacinější bude 6700(XT) a je velmi pravděpodobné, že právě ta bude konkurenci 3070, takže 6800 lacinější být nemůže.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:37:22

Otázka je rozdíl výkonu mezi non XT a XT verzí. Obyč 6800 není limitována Vram a má nižší tdp. Přijde mi jako nejzajímavější.
Klidně si dokážu představit koukat spíše na efektivitu, než na výkon vykoupeným 300W. Osobně bych nad 250W nechtěl jít a ani 2 tisícový rozdíl by mě nepřesvědčil.
Jedině tak počítat s undervoltingem s tím, že až karta nebude v budoucnu stačit hodit ji do default nastavení. Vše nad 250W mi přijde jako honba s konkurencí, než na smysluplnou herní grafiku, která je v únosných mezích provozuschopnosti.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:44:04
avatar
Osobne naopak xt povazuji za vyhodnejsi produkt. Tech 60 vs 72 cu mi prijde uz docela jako poznatelny rozdil a ten relativne nizky priplatek mi tak prijde naopak vyhodnejsi. v tdp mas pravdu, 300w se mi taky uz moc nelibi, docela ale verim v undervolt a tech 12 vypocetnich jednotech to xt bude mit porad navrch..
Jenom ta dostupnost, verim ze reference sehnat pujde (rad nakupuju i mimo nasi zemi, nevic referencni amd nebyvaji moc "popularni") a docela me to laka, pac to s nereferencemi malokdo dnes asi vidi dobre Na druhou stranu Sapphire ma u Pulsky i Nitra ten "profukovaci" design chladice a s nim mam po zkusenostech s Vegou Pulse velmi dobre zkusenosti a radeji to asi risknu s vyckavanim.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 06:15:29

Som prebehol internetove obchody u nas, a zatial sa tvaria, že o tom nič nevedia. Vizera to tak že taka dobra dostupnosť ako bola u procesorov asi nebude.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 07:41:18
avatar
Hmm, ani u nás. Když vemu že Alza měla Ryzeny 5000 vyvěšené (samozřejmě bez ceny) x dní před vydáním a nové Radeony nemá...tak je fakt otázka jak to bude.
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 09:23:45

jj zatim to vypada ze to nebude vubec nejak, protoze je fakt divny, ze v nasich eshopech neni o tech kartach ani zminka.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:02:53

som sa dočital že oficialne predaj začne o 15 : 00, ale tiež som sa dočital že dodavky su tak male, že neplanuju ich predavať online zo začiatku to sa tyka švajčiarsa a nemecka dufam že u nas to tak zle nebude... zatial to dobre nevizera.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:06:58
avatar
taky jsem to četl, to budou zase ceny přestřeleny jako prase beztak 24tisic i vic za 6800xt, asi se vyplati počkat pul roku, až to trochu opadne
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:22:34
avatar
Souhlas. Pokud to někoho vyloženě netlačí, tak rozhodně počkat.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:16:29
avatar
Koukám na web Sapphiru a když vidím u Nitro+ RX 6800 XT doporučený zdroj 850W (Nitro+ RX 6800 má 750W) tak jsem hooodně zvědavý na takty a výkon.
Je vcelku jasné, že půjde výrobce dost na krev a poměr výkon/watt půjde do kytek, ale i tak...

Pulse má doporučený 750W (6800XT) a má 650W (6800).

Líbí se mi, že RGB mají zase jen decentní...větráky podsvícené jen u SE edice.

Ten souboj s NV bude pořádný

EDIT:
pro porovnání, Nitro+ RX 5700XT má doporučený 650W. Jinak Nitr+ 6800(XT) je o pár mm delší (306 vs 310 mm) a samozřejmě je o něco šiřší (49 vs 55,3 mm)
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:17:07
avatar
ono to ber tak, že amd dáva doporučený výkon taký, pretože počíta s adekvátnou výbavou počítača ku denej karte. A to tak, že k top gpu dáš top cpu, nvme, 570 mb......takže aby to fungovalo s rezervou po odpočítaní účinnosti to tak vyjde. Výrobcovia nepočítajú s tým, že český Pepa slovenký Jano kúpia hi end gpu a zvyšok aby to vyšlo hlavne levne. Predávam a servisujem kola a to sú mechanicky a fyzikálne zaťažované komponenty. Drvivá väčšina zákazníkov poddimenzuje úžitnú hodnotu kola voči používaniu. Potom sa čudujú že sú problémy. Neporovnávam kola ako dopravný prostriedok - kancelárske pc a športové využitie - game pc
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:59:55
avatar
Ty grafiky budou mít hodně uvolněné TDP, tipuji že budou moc jít až na 400W. 300 TBP (celková spotřeba) má referenční 6800XT. Takže ofiko Sapphire Nitro+ vidím na nějakých 325-350W + rezerva.

Těm doporučeným zdrojům se nedivím, právě proto píši že jsem zvědavý na takty a výkon.

Tipnu si, že výrobci budou počítat doporučené zdroje na 85-90% zátěže zdroje.

100% = 850W
85% = 722,5W

722,5 - 400 = 322,5W pro CPU, MB, RAM, SSD, HDD, větráky.

R9 5950X si veme tak 150W když PBO a XFR dovolí, X570 s RAM v max zátěži tak 80W?, SSD max. 10W (koukal jsem na Samsung 980 PRO 1TB, HDD 5W (jsem čuměl, koukal jsem na Seageta 4TB, ale klidně počítejme 10W) + něco větráky.

Takže by to tak nějak vycházelo.

O rezervě jsme se tu už bavili a myslím že s tebou jsme i probírali účinnost. Ta se od výstupního výkonu neodečítá, ale je tím výstupním výkonem.
100% je na vstupu (ze zásuvky) mínus nějaké ztráty = např. 850W (90% (= účinnost)) na výstupu, což je ta hodnota která se všude uvádí a podle které nakupujeme.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:34:24
avatar
No já doufám, že když mi teď 1600AF + 32GB RAM + 2x SSD + 5700XT berou max 300W ze zásuvky, tak to s RX 6800(XT) nebude o tolik horší, aby s tím měl můj Platinum 560W zdroj problémy.
Uvidíme, jaké budou reálné testy spotřeby...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 15:31:11
avatar
Vzhledem k monitoru která máš tak nákup RX 6800(XT) chápu. Ale ta 1600AF už asi stačit nebude.
S tím zdroje to nakonec může být na hraně. No uvidíš.

Proto jsem při nákupu Ryzenu 1700 vzal rovnou 750W Gold, abych tohle nemusel tolik řešit
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:43:09

Taky koukám na obchody, abych zjistil, jak to vlastně s těmi dostupnostmi vypadá. Co mě ale zaujalo víc, než že czc ani alza nemají listované rx6800, je fakt, že nejsou dostupné mnohdy ani starší modely. RTX30 řada je úplně mimo, to víme, že si je prodejci spíš strkají do svých sestav.

Jenže např. na czc jsem dal vylistovat rx5700 (koukněte se taky) a odhadem tak 3/4 modelů je nedostupná. Nebo z druhé stáje RTX2060 (2070 a 2080 nejsou vůbec). Za tyto modely nejsou ani teoretické náhrady a do začátku příštího roku ani nebudou. Navíc RTX20 série už se nevyrábí.

Na videocardz vydali slidy nvidie k tomu, že rtx3060ti bude mít výkon RTX 2080S a očekáváné vydání 2.12.2020. Je jasné, že ty karty instantně zmizí. Odkaz

Z toho mi plyne, že kdokoliv, kdo plánuje nákup jakékoliv karty s vyšším výkonem než RX5600 a RTX2060 na vánoce, je docela solidně v pr.... oblémech. Buď hodně omezený výběr a nebo ruleta, kdo klikne první.

Alespoň nižší řady GTX1660S a RX 5600 mají slušný výběr. Nicméně nepamatuji, že by někdy tak šíleně byly vyprodané i starší edice a tedy nebylo dostupné fakticky nic víc, než "střední a nižší" mainstream. Koupit RX5700 a RTX2060 se dají, ale z omezeného výběru, navíc za v podstatě již neodpovídající cenu. No možná ta sapphire 5700XT, jenže za tu cenu je to trochu moc.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:47:10
avatar
Já si to pamatuji . Bylo to přesně 3 roky zpět v tuto dobu .-) To byla jediná dostupná karta tak RX 460 a to za ceny 6ti tisíc a když se někde ukázala třeba skladem 1060 6GB tak stála klidně 12 000. Takže ano situace je špatná, ale může být mnohem horší. BTC pomalu stoupá vzhůru. mimochodem je zajímavé jak se ta vlna vždy vrátí po 3 letech což ? a zrovna vždy na období vánoc. Jak krásný to čas Už se těším na BTC za 25K.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 10:51:21

Ok, kryptománii jsem zapomněl. To bylo v době, kdy jsem měl "čerstvě" nakoupeno. Obměňuju většinou po 4 letech.

Nicméně teď je ta díra i oficiální. Mezi RTX2060S/RX5700 - RTX3070 je výkonová díra jako prase.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:52:17
avatar
a presto se mi tehdy podarilo koupit 8g verzi rx480 gamingx za 7,5k kc jen par tydnu po vydani. Tehdy to bylo jine, ale ty karty se prvnich par tydnu sehnat daly jeste slusne. Vsude se psalo o tom ze kryptoblazneni roste a karty nebudou, ten prostor nakoupit rozumne tam naopak byl a paradoxne nejlepsi jen ihned v prvnich par tydnech po vydani (nebo az za pul druheho roku o.O).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:59:23
avatar
dnes jsem dával jednu rx580 nitro+ 4GB na bazar za 3000,- (přezbrojuji miner na 8GB karty) a ozvali se mi do cca 10 minut, až si říkám, jestli to nebylo zbytečně málo, je hlad jako prase

u BTC a dalších krypto brzy uvidíme nové rekordy, už to začíná, všichni ti s řečma o bublinách najednou zase začali držet huby nebo říkají, že je to další bublina. "Pravidelná bublina" co 2-3 roky pokaždé přesáhne předchozí rekodní maximum mě teda jako důvod pro investici stačí. Zvláště pak když to nenakupuju napřímo a vše mám jen a pouze z těžby. Těžil jsem během předchozí mánie, těžit nepřestal ani když to bylo na hranici nákladů, tak jsem se hw nezbavoval a zároveň si všechno ETH nechal. No a dnešní max bylo už 495$, takže 500 dnes/zítra a díky koroně a zadlužujícím se ekonomikám pojedeme ještě dál. Btw těch 25K za BTC by nemuselo být max...

Jináč RX6800 na těžbu nechci, má dávat 50-70Mh/s na ETH a já jsem konzerva a neswitchuju na něco jiného hned jak se to ze dne na den ukáže výhodnější protože to není moje hlavní povolání, tzn. nemám na to ani čas. RX580 se svými 30Mh/s a pořizovací cenou je stále top. Jestli teda budu něco kupovat tak spíš bazarové Vegy10/20 nebo i RDNA1
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:06:04

Existují celé legie hráčů, kteří v domnění, že si pořídí v září novou RTX, prodali své karty, aby měli na nové a Nvidia jim udělala trochu čáru přes rozpočet. Mohli se alespoň utěšovat, že jim vyjde alespoň ten Radeon, ale ouhá, zdá se, že nevyjde.
Těm se asi do jejich myslí začínají pomalu vkrádat sebevražedné myšlenky. I já jsem měl podobný plán, naštěstí jsem ho nerealizoval a svou RX5700XT pulsku jsem si nechal. Uff... Takže Cyberpunk sice bez RT efektů, ale pořád lepší, než na GTX 960... :-)
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:24:08

no ja pockam na testy RT v cyberpunku, a pokud bude davat slusnej vykon tak mozna vemu 2060S-2070S z bazaru jestli najdu za rozumnou cenu cenove bych z nove generace bral stejne max rx6700/3060Ti, a jestli neco z toho bude dostupne na konci ledna, bude mozna jeste zazrak, s takovouhle spis tak brezen...
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:31:55

Nevím, proč se s tou navi22/rx6700 AMD tak mrcasí.
3060ti v lednu je reálnější. Ale zase buďme realisti, ten hlad po GPU bude trvat minimálně do jara, než se bude dát vypadnout někam ven.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:36:24

Já si dělal zálusk na RX6800XT. Mám 1440p monitor, výhledově bych si chtěl koupit 4K, ale pokud bude za víc jak 20K, tak to teda tu kartu oželím. Dneska jsem se zaregistroval na cca 4 eshopech, tak budu od třetí odpolední F5kovat, ale obávám se, že i kdybych náááhodou měl to štěstí a mohl si jeden kousek uzmout pro sebe, tak mě vyhodí z křesla cena produktu, která bude bezpochyby hodně nadsazená.
Pořád nějak nechápu, proč vydávají něco, co vlastně nemohou nabídnout, nebo jen velmi omezené skupině lidí. Chtěl jsem si udělat před Vánoci radost, tak snad mě potěší alespoň ten horkovzdušný friťák , co mám v merku. :-)
Koupě stejně silné nebo ještě slabší karty, než je ta moje stávající ErIxka jen kvůli RT, a to dosti chabému, pro mě moc není alternativa. Pokud ale máš ještě nějaké to GTX, tak to zas tak blbý nápad není. Ale být tebou, tak raději počkám na ty karty střední třídy, co mají vydat v lednu/červenci.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:31:11
avatar
To tak vidím že tu svou 1070ti asi hodím na bazar za více jak 5500
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 11:45:54

nekteri lidi na tech bazarech jsou dost mimo...chcou 5000 i za gtx1060
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:03:05
avatar
dej, já dnes prodal RX580@4GB za 3K během 10 minut,až je mi to líto. Hlad je po všem. Uvažuji že asi pustím i svoji sběratelskou Fury Nano tak alespoň za 5-6
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:08:08
avatar
Asi si ještě počkám až budou za 8
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:01:53

Jestli bude 6800 drazsi nez 3070, rozhodne nevidim duvod kupovat ji. Vykon mozna bude o jednotky procent vyssi, ale zbytecne moc pameti, spotreba a cena hraji v jeji neprospech. Nema dobry pomer.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:22:10
avatar
plácáš nesmysly!

máš ty karty v ruce?

16GB není zbytečně moc, bavíme se o grafikách za 15 tisíc+ v roce 2020/2021! 16GB je rozumné na tuhle cenovou hladinu ... 8GB za ty prachy je nedostatečné.

spotřeba není o moc vyšší a cena také ne, dokonce cena bude často velmi podobná ... hodnotíš něco co nemáš v ruce, navíc vzhledeme k reálným cenám RTX 3070 bych si nebyl moc jistý, že RX 6800 bude méně výhodná ...
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:24:49

Citace:
dokonce cena bude často velmi podobná

To je odvážné tvrzení na to, že známe jen doporučené ceny a obchodníci nemají karty ještě dostupné v eshopech.

Jinak ale souhlasím, RX6800 za tu doporučenou cenu výhodná bude stejně jako by byla rtx3070 za doporučenou cenu. Čím víc highend, tím víc příplatek za každé % výkonu. A nedá se to zazlívat ani nvidii ani AMD (v highendu).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:28:38
avatar
upozorňuji na jeden zásadní rozdíl:

AMD své reference za ty doporučené ceny v obchodech bude mít skrze výrobce karet všech značek ....

NVIDIA své FE verze, které se jako jediné RTX 3000 za ty doporučené ceny objevily, prodávala výhradně sama přes své stránky (a to už skončilo) ...

zdá se tedy být docela rozdíl mezi doporučenou cenou od AMD a doporučenou cenou od NV ....
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:36:48

No nechci rozporovat FE x reference, to se tu již dávno vyjasnilo. Spíš jsem myslel na

1, doporučená cena platí až po obchodníka, ten koncový prodávající si tam může nastřelit co chce, protože mezi ním a výrobcem je ještě distributor
2, jestli se nemýlím, tak i Vy jste psal, že reference budou jen v první dodávce a pak už budou frčet nereference, je to tak? Takže dle toho co píšete existuje riziko, že v našich končinách dopadnou jako FE karty nvidie.

Citace:
Tento týden se začnou prodávat jen tyto referenční modely. Budou v nabídce mnoha výrobců, ale lišit se budou jen logem. Všechno jsou stejné karty. Asi vás tedy nepřekvapí, že výrobci grafik nemají moc zájmu je dodávat.


No a proto jsem napsal, že jde o odvážné tvrzení. Budu ale velice rád, pokud reference budou dlouhodobě dostupné za doporučené ceny.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny AMD vs nvidia 2020-11-18 13:33:29
avatar
No to znamená jediný rozdíl a to ten. Že u nvidie těch pár šťastlivců co FE koupilo mělo kartu za doporuenou cenu zatímco u AMD si na ně hned všichni přisadí, takže za doporučenou ji nekoupí pravděpodobně vůbec nikdo.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:46:15

8GB je u karty za ty prachy malo, to je fakt. ale az se nekdy po novem roce situace uklidni, tak RTX 3070 ma dost prostoru pro zlevneni, vyrobne musi byt podstatne levnejsi nez RX 6800. otazka jestli ho NV vyuzije, nebo radsi necha sobe i vyrobcum vetsi marze...pokud se 3070 bude prodavat i za soucasne ceny, tak zlevnovat nebude duvod.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:57:09

1. Sam rikas, ze bude drazsi nez 3070.
2. Pro FHD ani 2K nepotrebujes 16GB. Na 4K mozna u nejakych her...
3. Spotrebu nevim. Ale dle spec. ma 250 ws 220. Tudis vyssi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:20:39
avatar
1, otázkou je o kolik ... a dražší neznamená nutně horší nebo méně výhodná ...

2, pořád je to grafika z přelomu roku 2020/2021 za 15 tisíc+ ... 8GB je málo.

3, zanedbatelný rozdíl, speciálně u takhle drahých grafik.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:06:19

To mozna jo, ale ja furt nevidím duvod kupovat drazsi auto s horsi spotrebou a vybavou, kterou dneska ani za rok nevyuziju
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:54:01
avatar
DD prosimte v recenzi zjisti jak to ja s Hardware-accelerated GPU scheduling pod RDNA2 ... na RDNA1 krom jednech beta ovladacu stale neni pristupny, alespon na 20.11.1 ... cekal jsem trosku vetsi drajv na softwarovou podporu pro grafiky. Nevim jestli uz mas nejaky novejsi ovladace ani jestli to zprvu zapnou jen pro novy grafiky nebo to uz konecne dodelaji pro vsechny alespon s RDNA architekturou, ale pokud to tam zase nebude, tak uz nevim co si o AMD myslet.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:41:58

Moc to tu někteří s paperlunchem dramatizuji. Nvidia 3090 a 3070 ma tsbohemia skladem. Ne všechny ale pár výrobců jo....proste není jeden obchod na světě se zeleným skretem.. zrovna tak se u nich daly dlouho koupit procesory. Aktuálně mají furt ryzeryzen 5800X. A ostatní na cestě.. Ne jen na dotaz.. což by znamenalo na svatého dyndy..
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:48:46

Jsem se tam teda mrknul na tu rtx 3070, abych si ověřil prodejní cenu a všechny jsou na objednávku, naskladníme, na dotaz nebo předprodej, ale skladem jsou jen ty zabudované v sestavě, což je ... ehm

Ale jo, jedna tam je že ji naskladní a dnes pošlou, což vypadá nadějně. U těch ostatních je naskladníme a odešleme 31.12.2020
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:43:51

https://www.tsbohemia.cz/palit-geforce-rtx-3070-gamingpro-oc_d366154.html
Skladem sic poslední kus. Ale skladem
https://www.tsbohemia.cz/gainward-geforce-rtx-3090-phoenix_d365797.html

3090 tek ke víc typu - sice po jednomu kusu od typu.. e jsou taky skladem. Pomalinku jimm to chodí..
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:43:44

Link funguje, ale když napíšu do hledání "RTX 3070", tak mi vylistuje 13 výsledků a tato tam není. No je nějaká spravedlnost na tom světě?
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:51:59

No jo no. Kdo hleda najde. Ja dneska objednal skladem dokonce ryzena 5950X. A za doporucenou cenu. Uz mi potvrdili objednavku a je na na ceste ke me. Ale to jsem objednal jinde.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC 2020-11-18 13:56:22
avatar
Chtěl bych upozornit, že do celého řetězce výroby, distribuce a prodeje grafik vstupuje ještě jeden faktor. Většina českých distributorů komponent je zároveň i producentem vlastních počítačových sestav. A protože nových grafik mají ditributoři vždy jen několik jednotek až desítek kusů, nechávají si je pro sebe, aby mohli uspokojit své VIP zákazníky. Něco samozřejmě urvou i zaměstnanci. Chci jen říct, že ve výsledku se na pulty obchodů pro Vás, běžné uživatele, dostane až to, co zbyde a až se rozjede celý ten kolotoč výroba-prodej naplno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 14:00:10
avatar
jo, bohužel stahování karet z volného prodeje z distribuce pro vlastní sestavy obchodníků je extrémně rozšířené ....
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 15:29:49
avatar
Hoši na czc jsou skladem za 19tisic, tak to klovněte dokud jsou
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 15:35:20
avatar
JJ a drží se tam už přes 10 minut .
A ještě tam přibyly 6800 za 17000...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 15:36:22
avatar
ach to je pokuseni, snad toho vyckavani na nereferenci nebudu litovat :o)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 15:38:46

Ani ju nejak extra nepredražili 6800XT po 719€, dokonca o 500Kč lacnejšia ako 3070 , ale u nas stale nic
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:16:48

ALZA Sapphire RX 6800 za 579,-, tešíme sa,,,, nachádza sa pri 5700XT, ešte nemá vlastnú záložku
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 15:40:23

Máááám... za 19k na CZC, už zaplacená, v pátek snad bude doma. :-)
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD nejak meska s performance t 2020-11-18 18:39:10
avatar
DD nejak meska s performance testami.
Asi vybera hry, kde je AMD najlepsie a v nich specialne lokality, kde je to najviac uletene.

https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6800-series-review-roundup - cca 70 hernych portalov, rozne krajiny, mozte sa sami pozriet.

kratke zhrnutie:
- 1080p vyhrava AMD
- 1440p plus/minus vyrovnane, 2560x viac 6800XT, 3440x+ viac 3080
- 4k vyhrava Nvidia, tu sa rychlejsie GDDR6X jednoducho museli prejavit.

update: v 4K AMD vyhrali v 3 hrach zo 17, cize tipujem, ze DD bude merat vykon hlavne v ANNO 1800, COD a Death Stranding
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:35:03

Ted jsem docetl recenzi tady - https://www.techspot.com/review/2144-amd-radeon-6800-xt/
Zajimave, v prumeru v 1080p vyhra amd, 1440p vzhra amd, 4k vyhra nvidia. A docela se vyplati i to SME.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:58:37
avatar
SMA (Smart Memory Access) - ako v ktorych hrach, vo vacsine vobec, top ma v Hitmanovi, cca 10%.

ti co planuju hrat 1440p maju na vyber a rozhodovat sa budu asi podla monitorov (X-Sync) a ci chcu pouzivat RayTraycing.

Ale chvalabohu konecne konkurencia v HE a za to velka vdaka AMD!
A aj ti, co budu kupovat RTX (ak sa k nej vobec dostanu v najblizsich tyzdnoch) by mali byt vdacni za prepad cien v HE.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:40:43
avatar
dík za shrnutí. Takže 2560x1440 AMD. 4K NV. A co moje 3440x1440 zase nic
RomanNFS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kkt 2020-11-18 16:30:16

Podívejte se na bazos už to tam lítá za 25k.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:36:46

Videl jsem to tam, nejradeji bych mu napsal ze to koupim ale z ruky do ruky, a paky bych mu strelil za snahu okradat. A to same i tem typkum co tam prodavaji radu 3xxx. Smejdi
RomanNFS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:41:54

Borec napsal mám 4 ks na prodej :-D. To jsou stejnak ti co dělají na těch prodejnách a rozebrali si to tam mezi sebou...já asi počkám na ty nereferenční Nitro+ atd
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:46:03

ty kraso jako vazne 4 karty? To je ale fakt uz na pres drzku, takoveho smejda dostat do ruk tak mi ty karty da jako darek :-D
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:53:04
avatar
A ty dostaneš vyhrožování, napadení, ublížení na zdraví.
I když si to ten šmejd zaslouží.

Základem je nepodporovat je z naší (zákaznické) strany.
Ať si to zkusí, neprodá, vrátí a on si to pak někdo v krámu koupí za lehce zvýhodněnou cenu.
Jen tak po x pokusech se na to vykašle.
RomanNFS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:05:09

Bohužel si myslím, že o zájemce nebudou mít nouzi dokud nebudou karty skladem...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:46:34
avatar
No a to je ten hlavní problém. Tím se akorát podporují.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:07:50
avatar
Kdyz to udela sikovne, tak to projde, vetsina nekdy potrebuje dostat pres drzku a tihle experti nejlepe pravidelne :o)

Vadi mi ale to vraceni zbozi, to bezduvodne. Dneska se tim mnozi defakto vylozene chlubi a je to podle me taky takova svinarna a zneuzivani jinak praktickeho mechanismu Za bezduvodne vraceni aspon 10% ceny dolu, podle diskuzi mi prijde, ze tech vykuku co to zneuziva je cimdal vice.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:11:59

Přesně tak, pokud se karta vrátí neozbalená, tak penále. Pokud rozbalená tak to samé - ztrácí to ihned hodnotu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 18:58:55
avatar
Proč penále za nerozbalenou věc? Tam problém nevidím. Ta jde pořád prodat za plnou cenu.
Problém vidím v tom jak lidi protočí i několik kusů, než najdou ten, který jde dobře taktovat.
Za rozbalený bych klidně penále dával. Je to logické, když už to nejde prodat za stejnou cenu a navíc to má oporu v zákoně, takže není moc co řešit.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 19:04:57

Pokud se s tím překupnictvím má něco udělat, mělo by se tvrději postihovat. Neříkám, že by se to tím vyřešilo, ale tvrdší podmínky by jedině prospěly.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 19:16:18
avatar
Tak určitě. Otázka je jak překupníka odhalit.
Přece nechceš plošně pokutovat většinu běžných lidí za to, že se najde pár hajzlů překupníků.
Těch legitimních situací kdy něco koupíš s tím, že to chceš s něčím použít dohromady a neklapne to. Nebo to koupíš jako dárek a nakonec třeba seženeš něco lepšího, atd. atd., je prostě docela dost a nemůžeš na základě vrácení nerozbalené věci hned prohlásit člověka za překupníka a pokutovat ho...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 19:39:12

Pokud někdo prodává 4ks grafických karet, které ihned mizí a jsou nedostupné, tak jako cíl je jasný. To by neměl být pro prodejce problém zamezit aspoň takto okatému prodeji. Kor když se ví, že se s tím obchoduje po bazarech. Stačilo by se zaměřit na tyto produkty. Stejně by se prodaly a prodejce by nebyl nijak v nevýhodě. To by s tím měli nejdřív něco udělat.

Je ale pravda, že ty kusy mohou být z vícero shopů a tam s tím nejde dělat asi nic.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 20:29:18
avatar
Odhalit takové překupníka bude problém.
Jak říká, třebas po kusu z více eshopů. Nebo po kusu z jednoho, ale x domluvených lidí atd.
Prostě problém :-(
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:47:56
avatar
Šikovně = bez důkazů. Aby to bylo slovo proti slovu.
Ovšem pak přijde na řadu expertíza a nikdy nevíš.

Souhlasím. Myslím že mě to začalo štvát u Ryzenů 1000 kdy někteří otočili x kusů než našli ten který šel dobře přetočit.

Jako stane se, že koupíš něco co ani nepoužiješ.
Jednou jsem takhle vracel 2 prodlužovací kabely, nerozbalené. Nicméně kdyby mi srazili 10-20% tak mě to fakt nezabije u položek za celkem asi 300,-

Ale u těch za 10+tis by to už byla jiná. Nějaké sankce by mohla tyhle překupníky odradit.
Ale stejně je to stále na nás. Když neprodají, tak nevydělají.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:38:12
avatar
Njn. Koupí za 17-19, zkusí prodat za 23-25 a když se nikdo nenajde tak to v rámci 14 dní vrátí a neprodělá.
Pro překupníky ráj :-/
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:34:34

Prekvapilo me ze se na czc drzela celkem dlouho. Mel sem nutkani ji vzit Ale rikam si ze pockam na nereference a stejne nejsou CPU
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:21:44
avatar
šlo pravděpodobně o nějakou chybu, jak jsem tak koukal tak spousta lidí tam psali že na tu kartu vytvořili objednávku když byla "skladem" a nyní již vidí že je blokováno 0 Ks ... Odkaz nebo např. Odkaz
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnoceni z 128 Testu a 36her 2020-11-18 19:16:23

Dobre odpoledne,
Predem se omlouvam za dlouhej prispevek. Opet jsem prosel 11 recenzi a hodnoceni 6800 XT. A udelal shrnuti jejich testu, postrehu a samotnych hodnoceni. Celkove karta dostal od kazdeho recenzenta nejlepsi hodnoceni. Stejne jako RTX 3080. Celkem jsem pobral ruznych 36 her a pres 180 testu.

RX 6800 XT bez RTX a SAM a DLSS (porovnani s Nvidii)
Plusy
- 16GB pameti (RTX 3080 ma 10GB)
- Konecne poradny referencni model od AMD
- Energeticky efektivnejsi (35W+-) nez RTX 3080
- O 10% cenove/vykonove vyhodnejsi nez RTX 3080 v FullHD a QHd (650$ AMD vs 700$ Nvidia)
- Stejne cenove/vykonove jako RTX 3080 ve 4K
- Podpora raytracing

Minusy
- Stejne cenove/vykonove jako RTX 3080 ve 4K
- Slabsi raytracing nez u RTX 3080
- Chybi technologie k DLSS

Hodnoceni od recenzentu:
Po delsi dobe tu mame velice podobne konkurencni karty. Nelze rict ktera karta je celkove vyhodnejsi. Zalezi na preferencich. Da se rict zadny z recenzentu neoznacil viteznou kartu.


Osobni pohled.
Po delsi dobe mame v high endu konkurenci, a velice zdarilou. AMD dohnalo Nvidii. Referencni karty jsou povede, urcite mnohem lepsi nez jsme byli zvykli u AMD, I tak bych pockal na pristi tyden na nereference. Problemy s ovladaci nebyly hlasene. Pokud jde o vyber karty tak musim uznat ze to neni jedoduche (coz je dobre) a zalezi hodne na drobnostech a preferencich uzivatelu. Pokud clovek ma grafiku na praci (blender a tak) tak je vyhodnejsi sahnout po Nvidii. Osobne cena/vykon nema moc aktualne resit. Karty od obou firem maji cenu mnohem vetsi nez MSRP. AMD ma za mne jednu velkou vyhodu a to je vetsi pamet. Neni zatim potreba ale v budoucnu mensi pamet muze degradovat kartu. Nvidia ma DLSS a vyssi vykon v RTX. Ackoliv DLSS podporuje pouze nejakych 25+- her ale I tak je tam velmi vyznamny narust vykonu i o 100%. Bude zalezet take jak AMD rozsiri machine-learning powered super-resolution technologii v budoucnu. Dulezite je take RTX, kde ma Nvidia naskok a ne maly. Neni moc prijemne zapmout RTX na 4K a hrat na 30fps s kartou za 20k. Ac se RTX zacina pekne rozsirovat tak stale ten vykon neni za mne dobry (osobni nazor) a u AMD obzvlast. Osobne beru AMD konkurenci za velice povedenou a hlavne s prislibem technologii do dalsich let.
Vsiml jsem si, ze se najde dost lidi, kteri si stezuji ze cekali lepsi ceny, podobne jako u AMD vs Intel. Za mne jsou ceny nastaveny proti konkurenci a aktualni situaci (pocet karet v obchodech) dobre. Ano mozna, kdyby nekteri recenzenti behem roku neslibovali hory doly tak by bylo mene lidi zklamanych z ceny (Bohuzel I tu jsem se setkal s nazorem, ze AMD musi byt cenove mnohem vyhodnjsi jinak neziska vetsi podil na trhu a dopoadne to stejne jako 2070 Super vs 5700xt).
Kdo kartu koupi za cenu blizici se MSRP at je to AMD nebo Nvidia tak vyhraje.
Celkove beru za viteze spotrebitele, ikdyz si myslim ze vetsina ctenaru si kartu za 20k nekoupi

Editace: Zapomel jsem zminit ze se jedna o RX 6800 XT ne o RX 6800
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:47:16

hezky napsane a souhlasim.
Paranormal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:24:17

Tak už přeci moc nevadí mít méně VRAM, když je tu WDDM 2.0 ne? Nebo aspon do určité meze.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 19:21:08
avatar
:-O To je poprvé, co někde vidím, že RX6800 má srovnatelný výkon jako RTX 3080.
A jak je na tom RX6800 XT? Na tu jsi nekoukal?

Edit: Aha, jen překlep, jasný :-)

Díky za průzkum a shrnutí recenzí.
Souhlasím i se vším co píšeš dole s výjimkou té ceny. Tady nejde o to co kdo sliboval ale o to, že jsme doufali (zdá se naivně), že s příchodem konkurence se ty uměle vyšroubované ceny z doby kdy měla NV monopol vrátí zase zpět na zem.
Ono se to možná i stane (pořád v to pevně doufám), ale rozhodně ne rychle a už vůbec ne v současné situaci šíleného převisu poptávky...
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 20:24:53

Dekuji za upozorneni. To dela to vino .
I ja priznam, ze jsem cekal trochu lepsi cenu. Souhlasim s vami. Ty ceny jsou nahore a aktualne se nechystaji dolu. Bohuzel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:43:05
avatar
spousta recenzentů označila RX 6800 XT za jasně lepší kartu ... například Odkaz a mnozí další ....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 09:01:10
avatar
Tak to jsi na to video asi nekoukal, protože Steve nic takového neřekl. Naopak řekl, že ty karty jsou naprosto srovnatelné a zavisí na osobních preferencích, kterou si vybereš. Každá má své výhody a nevýhody.
Jinak ale, jako většina z nás, je nadšený z toho, že AMD dokázalo něco v co nikdo nedoufal, a to dorovnat NV a vést s ní rovnocenný souboj v High-Endu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:15:30
avatar
Stejně reagoval i Linus. Určitě je to super že AMD zpět.Vzhledem k tomu že jsem ty jejich závěry pochopil stejně mohu říct jen tolik: existují jedinci co nikdy nepřijmou fakt,že by výsledek mohl být plichta,tedy že za jasného vítěze nelze označit nikoho a budou vizdvihovat vždy ten sebenicotnější aspekt (třeba 1fps v nějaké hře nebo 1W spotřeby a pod.) aby zdůraznili, že jeden porazil druhého. Je to asi nějaká duševní porucha - toužit potom, aby jedno bylo označeno za totální vítězství a druhé za totál propadák. Skoro mám pocit,že pro tyhle lidi je plichta této generace horší, než kdyby jejich oblíbený chipmaker dostal od konkurence skutečně naprdel. Jednou třeba bude tato porucha pojmenována a zařazena do odborné literatury
chobotnicka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:44:02
avatar
Tak jsem se dival na obrweb a moc o amd jsem tam nenasel. Ze by se bali napsat neco pozitivniho, nebo vymysli skladbu her, ktera zbyhodni NV?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 16:46:45
avatar
Tak i s Ryzeny 5000 byli pomalejší, takže je to spíše u nich normální.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jsou v obchodě 2020-11-18 17:06:28
avatar
dneska v 16 hodin, jsou v prodejně Globetrotter DE . ceny od 729 e , jak 6800 . 6800 xt , nevim kolik kusumaji , přimo jdou koupit .Tak jsem po ni pokukoval .Počkam na 6900. Tak kdo to ma poblíž tak rychle .
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:26:27

Citace:
As explained it does come with compromises, as SAM requires that CSM Support is turned off in the BIOS in order to enable above 4G Decode, which will allow Resizable Bar Support (SAM) to be enabled. The problem here is that if your Windows installation is configured as non-UEFI, Windows will be unable to boot from your currently installed SSD/HDD. Most PCs will be configured like that. The only solution is to disable CSM, and reinstall Windows 10 to get this feature-set supported.

Odkaz

WTF. No ale Bez CSM by se mohla většina lidí obejít. Pokud nebudou tedy připojovat nějakou obstarožní periferii.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CZC / ALZA 2020-11-18 17:43:06

Chtěl jsem objednat 1ks do své sestavy k novému monitoru, přestože jsem objednal v CZC do cca 3 minut, 0ks blokováno, nedodáme, kámoš to samé. V Alze jsem objednal Sapphire hned o litr levněji a objednávka sice padne do systému ale nemají skladem. Co jsem objednal, nejdřív produkt zmizel a pak "těšíme se".. tolik k reálnému objednání.

Několik kamarádů je na tom různě podobně.. takže si myslím, že 200ks na celé UK bude tak nějak realita pro všechny země. Fail na první den jak brno, zda se nezlepší v následujícím měsíci, bude to fakt fail po vzoru NV.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 17:57:16
avatar
těch RTX 3070 při vydání na czc měli více bych řekl než 25 ks jako tomu bylo u těchto RX 6800 XT jak tam děkdo psal viz Odkaz známý tam reálně opravdu koupil 3070 Strix v den vydání a už ji má více než 2 týdny doma takže to mohu potvrdit a to ji neobjednával hned ve 14: 00 ale "až" ve 14: 05 takže jich tam opravdu nebylo jen pár skladem ale je pravda že byly o dost dražší než 3070 FE nevím už kolik to říkal přesně že stála ale celkem mě to nemile překvapilo
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 18:05:00

Jo, kamarád měl taky štěstí.. a má 3070 doma 14 dní a to ještě od nereferenci za 14 tuším..

Já se ani nedivím, že těch nereferenci není moc, příští týden uvidíme, člověk by chtěl 1ks pro sebe klidně reference ale vykoupí to píče na kšeft, co by měli dostat přes držku.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 18:36:43
avatar
niektori predajcovia chceli ochcat botov / priekupnikov, tak uvolnovali postupne vzdy len par kusov, v nepravidelnych intervaloch, ...
Lenze asi malokto ma podobne sofistikovany predajny system a tych par kariet schmatol v 1. sekunde nejaky skript/bot.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 19:11:00

0 ks mají asi všichni u objednávky u CZC, a to ať už kartu zabrali včas či nikoliv. Ptal jsem se geeka na jejich fóru a prý je v tomto případě rozhodující, jestli má člověk napsáno v objednávce "vydávání ze skladu" či nic. V prvním případě kartu dostane hned, v tom druhé je na čekačce. Hodně lidí volalo na info linku na CZC a potvrdilo to. Jak je to v Alze, to netuším. O půl čtvrté tam ještě nic nebylo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:43:56
avatar
V IK bylo několik tisíc RX 6800/6800XT karet .... mám to potvrzeno od kolegy ...
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 20:20:33

Tohle nebyl paperlaunch.To byl "karta,kterou kupující nikde neviděl" launch.To bylo snad horší než u NV ne?
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:18:28
avatar
"Tohle nebyl paperlaunch.To byl "karta,kterou kupující nikde neviděl" launch.To bylo snad horší než u NV ne?"

Nevím jak ostatní, ale Já ji v obchodě viděl - 6800XT - Sapphire (tuším Alza a víc jak 5ks stavem) a pokud bych chtěl, mohl jsem bez nějakého stresu že mě někdo předběhne v klidu zakoupit. U Nvidia jsem v den vydání (i kdykoliv později) viděl pouze "Těšíme se".

Stavem už nejsou, ale koupit šla (6800XT).

U Nvidia jsem klikal na Alza, CZC, ALFA, Exasoft, Mironet, atd. průběžně celý den a nikde nic.
AMD - zkusil jsem dnes jen pro zajímavost 1.obchod a hned trefa a kusy skladem (a další mají být na cestě).

Za mě rozhodně lepší situace u AMD.
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:51:52

Jako czc cca 25ks,alza rovnou "těšíme se" a bohemka je ani nemá v nabídce.Škoda AMD fandím,ale tohle jim moc nevyšlo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:55:53
avatar
ještě tento týden by měly dorazit další a příští týden víc a také vyjdou nereference, moc to prožíváte ... nedostatek při startu prodejů je normální a byl i v minulosti ... co není normální, když trvá i měsíc po vydání ....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:31:08
avatar
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde ... počkal bych do dalších dní jak se situace vyvine
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 20:50:48

AMD vratila NVidii uder paperlaunchem! :-D

Jako sorry, ale tohle je úplně stejný jako u nV. Během pár vteřin nic ke koupi...
Uvidíme co za měsíc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:44:49
avatar
to není nic neobvyklého a platilo to i v minulosti .... do 2-3 týdnů ale ty produkty v obchodech normálně byly ... tím se situaci RTX 3000 liší a uvidíme jak to bude u RX 60000
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 20:57:34
avatar
No z mého pohledu bych si momentálně nekoupil kartu ani z jedné stáje, ... u Nvidie mi vadí málo paměti a u AMD zase výkon v RT, což už bych u nové karty já řešil. Zatím bych si tedy prostě nevybral. Taková 3070Ti 16GB za 16 tisíc by se mi líbila asi nejvíce, ale uvidíme časem jak se vyvinou ceny a výkon radeonů v RT, protože třeba v DIRT 5 je výkon v RT uplně jiná liga, přímo famózní. Z mého pohledu nejlepší vše nechat minimálně do jara ustát a uležet
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:38:11
avatar
Citace:
Z mého pohledu nejlepší vše nechat minimálně do jara ustát a uležet

ale zase v tu dobu už budou na cestě další generace grafik na 5nm které vyjdou možná už 2. polovině příštího roku ( i když možná zase jen papírově )
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 21:49:14
avatar
Z mého pohledu také - jako 16-18T jenom za GK? ..nas*at!
Čekám na jaro - RX6700/6700XT - uvidíme ještě co RTX3060Ti
Mám 3440x1440 a Vega56 zatím zvládá (sice funí, ale zvládá), jenže bych rád RT.
Jen jsem reagoval, že u Nvidia jsem prohledával obchody průběžně celý den, až mě to neskutečně otrávilo a AMD jsem ani moc nehledal - jen jsem chtěl porovnat s Nvidia a karty byly prostě stavem a co jsem koukal, tak i 6800 na CZC (viz Světhar*****) -> AMD lepší situace. U Nvidia prostě nikde nic (ani takovou dobu po vydání), 6800XT jsem si koupit mohl, aniž bych celý den trávil u PC a mačkal F5 - toť vše.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:51:40
avatar
Ted jsem koukal na bazoš a čtrnáct karet (6800 + 6800XT) od 19000,- až 25000,-
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 755x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 518x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 989x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6