AMD Radeon RX 7900 XTX a RX 7900 XT překvapují! Extrémně výkonné ale normální karty? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 04 listopad 2022
altKonečně rozumné výkonné grafické karty! AMD se rozhodlo oslovit normální hráče.

 

 

 

 

Seznamte se. Tohle jsou nové grafiky od AMD a na rozdíl od NVIDIA jsou pro docela normální lidi a hlavně normální herní PC! A byl jsem u toho, takže mám informace doslova z první ruky, a hlavně jsem měl možnost jako vůbec jeden z prvních na světě si karty opravdu osahat:

Takže co je nového? Hodně ...

  • AMD Radeon RX 7900 série přichází … první čipletové herní GPU!

RDNA 3 přichází a s ní revoluce na poli konstrukce GPU. Tohle není klasický monolit, jako byly všechny dosavadní grafické čipy. Tohle je čiplet první generace, tedy něco, co známe z procesorů AMD od ZEN 2 generace. NAVI 31 je skutečně tvořeno 1 větším 5nm GCD a 6 menšími 6nm čipy s cache. Výsledkem je extrémně výkonné přesto relativně jednoduše vyráběné GPU.

A opravdu má jen 300mm2 to hlavní GCD a 6x37mm2 mají ty MCD. Dohromady tedy pořádný čip, rozdíl je v tom, že proti klasickému monolitu o podobné velikosti je tohle řešení o desítky % efektivnější na výrobu, tedy má mnohem vyšší výtěžnost a ve výsledku je tedy znatelně levnější. To ale není ten hlavní důvod, proč je čipletové.

Samozřejmě udělat vícečipové GPU aby fungovalo jak jedno GPU, nebylo jednoduché, AMD muselo vymyslet naprosto nové ultra kompaktní ale rychlé spojení mezi čipy. Povedlo se. Výsledný paměťový systém má sice menší infinity cache než RDNA 2, ovšem je výrazně rychlejší.

AMD také masivně přepracovalo výpočetní jednotky. RDNA 3 se zásadně liší od RDNA 2. Tady byly spekulace a úniky „špatně“. Uváděly totiž 12 288 SP, tedy 130% nárůst proti NAVI 21. Nicméně NAVI 23 má ve skutečnosti 6144 SP, tedy jen o 20% mezigeneračně více. Ten dvojnásobný udávaný počet ve spekulacích, je dán tím, že se určitý prvek zdvojnásobil a s ním i výpočetní výkon, ale jednotka jako celek je pořád jen jedna.

AMD samozřejmě sáhlo na všechno. Kompletně přepracované byly AI jednotky, RayTracing část atd. RDNA 3 je prostě po všech stránkách posílené RDNA 2 s masivní změnou spočívající v tom, že to není monolitický čip, ale je tvořen 7 čipy celkem.

  • Radeon RX 7900 XTX a RX 7900 XT – AMD udělalo karty pro hráče.

Úniky už hodně dlouho tedy hovořily o tom vysokém výpočetním výkonu a 2x větším herním výkonu, protože karta měla s TDP kolem 400W mít 3GHz+. Ale to nemá. A záměrně! AMD se totiž rozhodlo nehnat věci teď na limit. Zejména když konkurenční NVIDA RTX 4090 je většinově kritizována za šílenou neakceptovatelnou spotřebu a související extrémní rozměry, kdy se karty nevejdou do normálních skříní a žerou i koberec kolem PC. AMD se tedy záměrně rozhodlo udělat sice výkonnou, ale mnohem přijatelnější grafiku pro normální hráče a nadšence.

Radeon RX 7900 XTX tak má těch 6144 aktivních SP, což je jen o 20% více než RX 6900 XT, současně má ale jen 2,3GHz gaming takt (2,5GHz je maximální boost), tedy jen malý rozdíl proti 7nm RX 6900 sérii. Ovšem má nově 384-bit a 24GB GDDR6 20GHz pamětí. AMD se to však všechno udržet na rozumném TBP a to je pouze 355W!!! Tedy jen o 20W více než má RX 6950 XT 16GB! A o plných 95W méně než RTX 4090. A to je velký praktický rozdíl.

Znamená to levnější GPU, levnější paměti, levnější chlazení, menší rozměry karty. I Radeon RX 7900 XT je také působivý, má sice méně aktivních jednotek (5376) a 320-bit s 20GB GDDR6, ale také jen 300W TBP!

Obě karty tedy mají rozumné normální rozměry, normální chladiče, normální napájecí konektory. Nevyžadují velkou skříň, nový zdroj ani nic podobného. Efektivnější čipletové GPU, normální GDDR6 paměti, nepřerostlé rozměry karty i chlazení, znamenají také podstatně nižší výrobní náklady. A tak ceny doslova vyrazily dech.

999 dolarů (30 tisíc korun vč. DPH) za RX 7900 XTX 24GB znamená, že je o 600 dolarů levnější než RX 4090 za 1600 dolarů (49 tisíc korun vč. DPH)! Ta cena současně znamená, že jako nástupce 999 dolarové RX 6900 XT z roku 2020 je vlastně mezigeneračně levnější. Protože 999 dolarů v roce 2020 je dnes v současných penězích 1120 dolarů! Speciálně v současné situaci je to opravdu šokující tah ze strany AMD, přitom marže na těch kartách je více než velmi dobrá. Něco, co NV rozhodně nečekala, když ohlásila RTX 4080 16GB za 1200 dolarů a RTX 4070 alias RTX 4080 12GB za 900 dolarů. Mimochodem RX 7900 XT má stát jen 899 dolarů, což není moc velký rozdíl proti XTX.

  • Výkon je skvělý, ale mohl být lepší …. a ještě klidně může …

Asi jste si všimli, že AMD neuvedlo výkonová srovnání s NVIDIA. To proto, že nemohlo. RTX 4090 není soupeř, to je nesmyslná karta za nesmyslné peníze. Smysl by mělo tedy srovnání s RTX 4080, ale ta není ještě na trhu.

Známe jen parametry, kdy jde jen o 256-bit s 16GB a má výkon o 40% nižší než RTX 4090 a to za cenu 1200 dolarů. Tohle tedy bude cenově soupeř, ale srovnání v testech není možné, když karty nejsou na trhu a AMD tak tu kartu nemůže pro otestování mít. AMD tak uvedlo alespoň srovnání s RX 6950 XT s 335W, která je navíc dražší s původní cenovkou 1199 dolarů. Proti ní je tedy 355W RX 7900 XTX za 999 dolarů o 50 až 70% běžně ve 4K výkonnější! RX 6950 XT je současně o zhruba 10+% výkonnější než originální RX 6900 XT s 300W. A protože výkon RTX 4090 se 450W+ za 1600 dolarů vůči nim známe, můžeme říci, že RX 7900 XTX rozhodně není o moc slabší.

Mohla by být i stejně rychlá, nebo rychlejší. Ale to by musela obětovat efektivitu, žrát více a mít tedy i dražší chlazení. To je něco, co AMD záměrně prostě nechtělo, jelikož chtělo udělat kartu pro normální lidi. Nicméně současně nezakazuje udělat extrémní OC verzi partnerům. Ti ale na to musí přidat třetí 8-pin a dát větší chladič. Výsledkem může být podstatně rychlejší GPU a tedy zajímavě vyšší výkon, ovšem počítejte s ne o moc nižší spotřebou než má podobně výkonná RTX 4090. Cena ale pořád bude nižší. A to výrazně, protože běžné nereferenční RTX 4090 stojí mnohem více než FE verze.

AMD má také několik výhod proti NVIDIA. Má překvapivě lepší multimediální výbavu, včetně DP 2.1 podpory, takže podporuje mnohem rychlejší monitory, což NV prostě neumí a prostě ten výkon neumí ani ukázat má jen DP 1.4. Vůbec AMD hodně zapracovalo na výbavě a vyladění. Přitom jasně říká, že bude výkon RX 7900 série vylepšovat, že tohle je vlastně nejhorší scénář a je tu hodně prostoru v nových enginech apod.

Asi největším zklamáním je dostupnost, kdy AMD ohlásilo uvedení na trh až 13.prosince. Původní plán přitom počítal s mnohem dřívějším uvedením, prakticky o měsíc. Jenže přišla srážka se současnou výrobní realitou, a hlavně situací v dopravě. Neexistuje prostě dnes způsob, jak to dostat do obchodů dříve. AMD nechce uvádět tyhle karty bez dobré dostupnosti, což by hnalo ceny vzhůru. A tak radši počká. Současně by rádo dalo příležitost partnerům uvést jejich OC edice. Tady je hodně vidět rozdíl mezi přístupem AMD a NVIDIA.

NVIDIA bere partnery a výrobce karet doslova jako zlo a protivníky. RTX 4090 FE je stejně dobrá jako OC edice, ale stojí vždy mnohem méně. RTX 4090 za těch 1600 dolarů prostě na běžném trhu fakticky neexistuje, všechny jsou výrazně dražší. AMD naopak postavilo RX 7900 karty skutečně jako reference, tedy základní modely, které budou využitelné pro výrobce a ta cena je snadno pro ně reálně dosažitelná. Současně však nebrání výrobcům udělal rychlejší mohutnější skutečně OC verze, pokud chtějí. A že chtějí, protože AMD prostě nechalo obří OC potenciál. Ale musíte tomu dát nažrat a uchladit to. NAVI 31 je ve skutečnosti stavěné pro 3GHz, nejen pro 2,5GHz, které mají reference jako maximum v základu. I ty se ale dají slušně taktovat, AMD to neuzamklo.

AMD si také současně nechalo velký potenciál pro budoucí RX 7950 XTX … stále může udělat vrstvenou cache, použít 24GHz GDDR6 a posunout TDP na 450W a narvat takty na 3GHz … samozřejmě pak ale nemůžete čekat, že to bude málo topit a stát jen 30 tisíc … ale výkonem by to celkem jasně RTX 4090 překonalo. Není ale moc lidí, kteří by takovou kartu doma chtěli, což dokazuje RTX 4090, jejíž prodeje jsou nic moc, a i ti co na ni mají, ji prostě s tou výhřevností a s těmi fyzickými rozměry nechtějí … speciálně do současné situace v Evropě, vyžadující šetření energiemi, je neskutečně hloupé uvádět na trh běžně 500W grafiky, vyžadující i klimatizaci v místnosti, aby se tam s tím dalo normálně žít a fungovat.

Každopádně mám mnohem více informací z první ruky, ale o tom až v dalším článku. Pokud se chcete na něco zeptat, abych na to mohl případně odpovědět v dalším článku, tak napište dotaz do diskuse. Karty mít v ČR budu, ale na recenzi si musíte počkat až do toho prosince. Každopádně AMD potěšilo, že uvádí sice ne levné, ale přeci jen cenově rozumné extrémně výkonné grafiky s rozumnou spotřebou i bez nutnosti klimatizované místnosti, a tedy s normálním chlazením a napájením nevyžadující novou bednu, nový zdroj a předělat domácí rozvody, aby to neshořelo … a ten výkon je skvělý.

Hrál jsem tady na tom v 8K s FSR (sranda je, že na tom 8K monitoru/TV nepoznáte rozdíl mezi 8K rozlišením a 4K, takže 8K FSR vypadá vizuálně úplně stejně jako nativní 8K a šlape to na 60FPS+), ale hlavně to dá nativní 4K se 120FPS bez FSR ve většině her a víc vlastně dnes v praxi nepotřebujeme … ale pokud chcete, dokáže to s FSR i stovky FPS ve 4K a to vše s rozumnou velikostí, spotřebou a vlastně i cenou …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Spacekd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 08:15:43

Mě se to hodně líbí, důležité bude co nabídnou partneři AMD. Doufám, že to nebudou jenom OC edice taktované na krev, aby efektivita a cena šla do háje. Ta 7900XT 300W je moc hezké zboží
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 14:21:00

7900XT nema zmysel, len o 100€ viac a maš plnokrvnu 7900XTX o 30% vyšim vykonom (20% viac SP a o 300MHz= 15% vyšie takty)
Osobne som sa dobre pobavil na ukor Nvidie, ktora nabehla s 4 slotovimi chladičmi s 600W napajanim, len aby si zachovali najrychlejšie karty na trhu, lebo si mysleli že na nich AMD nabehne s 3x8 pinom 3GHz+ a o cca 20% vykonom na vyše
a AMD zautočilo na strednu triedu RTX4070-RTX4080 kde to čo tam ma teraz Nvidia nema šancu proti AMD, očividne AMD planuje svoj podiel 18% zdvojnásobiť
Len teraz mi to nedava zmysel, lebo AMD ma tie svoje čipi velmi na husto, NAVI31 6100-5300SP NAVI32 5100SP a NAVI33 4000SP ?
Len či nahodou NAVI32 nebude mať tych SP viacej lebo niekam sa nam ten čip s 350mm2 čo mal mať cca7800SP stratil
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 08:31:15
avatar
tak to je paráda už se těším , pod stromečkem bude 7900xtx a moje 6900xt powercolor už je na inzerátku :-D
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 08:35:53

za kolik dáváš? Mám Red Devil + blok na tom, tak spíš informačně jak se to teď pohybuje
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 09:41:55
avatar
kámo dával sem inzerát už minuly týden dával sem ji za 18 a ted se koukal že se nikdo neozval vubec absolutně nikdo:-D to se mi jeste nestalo. Nové se pohybujou tyhle verze kolem 25 . Kupoval jsem ji 05/21 v něměcku a záruka 3 roky a nechce se mi jít moc dolu.
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 10:37:23

Jj tomu rozumím, ja kupoval za 37 bez DPH v dubnu minulého roku + blok takze se mi na tom taky nechce extra tratit
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:16:16

"kupoval jsem ji 05/21 v něměcku"...to bude asi ono, člověk pak bude mít problémy s reklamací, když se posere...já jsem taky kupoval 6700XT na Mindfactory a doufám, že se nikdy neposere
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 01:24:28
avatar
mě se právě posrala karta z mindfactory z druhé ruky
pan.karel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 11:42:41

18k je moc,ja ted kupoval 6900xt s rocni zarukou za 13,5k a stejne jsem ji vymenil za 3080
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 12:01:48
avatar
Se nedivím, že se ti to nedaří prodat za 18k. Protože jsem před třemi týdny ve výprodeji koupil Sapphire TOXIC RX 6900 XT Limited Edition s AIO za 21.300Kč u Mironetu. Covidové šílené ceny bazarovek jsou fuč a bazary jsou plné. Za správnou cenu je to skělá Gk pro 1440p na několik dalších let.
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:21:22
avatar
dobře a kolik jako by byla adekvatni cena
pan.karel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 22:05:49

Podivej se treba na aukro 6800XT je tam se zarukou za 12,5k 6900XT by se mohla prodat o neco draz.
Kdyz vezmu,ze nova 6900xt je u nas za 22k,tak jetou budes muset slevit o 30-40% takze 13-15k.
Jako kdo by se ted hrnul do takvyho nakupu,kdyz jsou za rohem novy karty a zdrazovani HW nehrozi,spis naopak.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 01:25:35
avatar
sorry jako ale za 20K jsou 3090
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:23:17

To je tahle?

https://pc.bazos.cz/inzerat/160084135/6900xt-powercolor.php
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 23:58:29
avatar
jo, mám objednanou 4090 za dobrý peníz na kšeft na příští týden , no a pak už čekám jen na vánoce dal jsem ji za 15 už tak uvidíme
Maran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 08:20:17

Kdybych nepotřeboval Nvidia CUDA a Optix pro rendering 3D grafiky, jdu jednoznačně do těchto karet. Bohužel v této oblasti roky AMD absolutně ztrácí a její grafiky jsou v 3D renderingu proti Nvidii v 98% případů k ničemu. Na tom by mělo AMD hodně zapracovat. Jinak to vypadá na skvělé karty za ještě lepší cenu.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 10:35:37
avatar
"AMD má také několik výhod proti NVIDIA. Má překvapivě lepší multimediální výbavu, včetně DP 2.1 podpory, takže podporuje mnohem rychlejší monitory, což NV prostě neumí a prostě ten výkon neumí ani ukázat má jen DP 1.4."
Tohle je dobrá lež. nVidia má stále HDMI 2.1
který umí 4k@144Hz 10Bit 4:4:4. Sám to tak mam nastaveno. Chápu, že pro spoustu lidí je problém se v tom vyznat. Ale měli by jsme to říkat tak jak to je. To samé, že DP 1.4 umí 240Hz... umí, ale za jakou osekanou cenu.

PS: pro ty co mi dávají minusy a nechápou propustnost...

DP 1.4 - 32,4Gbps
HDMI 2.1 -48Gbps
DP 2.1 - 80Gbps
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 11:26:53

To jsou přenosové rychlosti na rozhraní, reálné propustnosti pro obrazová data jsou nižší, u DP1.4 je to 25.92 Gbit/s.

https://en.wikipedia.org/wiki/ DisplayPort#Refresh_frequency_limits_for_standard_ video

Což v případě 240Hz stačí jen na 1440p.

No DP1.4 už na 4K/144Hz musí použít DSC kompresi, protože to chce už 31.35 Gbit/s.

Ale DSC není problém, používám to tak, protože HDMI2.1 mě zlobí a obraz je stejnej...
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 14:47:12
avatar
Já tady řeším, že podle článku má nVidie JEN DP 1.4.
A přitom má "lepší" HDMI 2.1. To ale neznamená, že není 1.4 v dnešní době ostuda. Ona je to ostuda už u minulé generace. Těch 240Hz uvádějí u 4K.
Takže když už porovnávat tak HDMI2.1 vs DP 2.1.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:03:05
avatar
Nemůžeš se divit, že dostáváš mínusy, když tu porovnáváš ten multimediální šmejd jménem HDMI se standardem pro připojování monitorů k PC.
Je spousta PC monitorů, které ani HDMI nemají. To je primárně rozhraní pro připojení TV, ne PC monitoru...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:29:51

Ono už to dneska funguje naprosto stejně a je to prakticky jedno...
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 08:34:48

jestli bude třeba od PowerColor verze s vodním blokem, tak bych do toho šel a vyměnil současnou 6900xt. Otázkou kdy budou, asi nebudu spěchat a uvidíme jak se to vyvrbí. Nicméně za mě určitě palec nahoru a velké díky, že se nehrnou na limit se spotřebou a výkonem, to si myslím že je rozhodně lepší jak cesta zelených.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 09:02:59

Výkon byl na prezentaci inzerován často s FSR, předpokládám že druhé generace? Nicméně nikde nebylo zmíněno, jestli je to režim quality nebo performance. Nedostala se k vám náhodou tato informace? Na tom totiž dost záleží. Ve quality totiž podstatné rozdíly mezi nativem nejsou, alespoň při chodu, nicméně perfomance už je o dost ošklivější. Díky.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 11:27:53

Ten výkon byl prezentovám prakticky jenom s FSR, co jsem viděl, takže těžko říct, co ta karta umí reálně...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 11:37:55

Tak podle všeho by měla mít hrubý výkon mezi 50-70% oproti RX6950XT. Žel ten RT s FSR byl nejspíš na peformance výkonu, takže mazanice. Uvidíme, co s tím udělá ta FSR 3.

Pokud ale budou tuhle kartu prodávat skutečně za těch 32-34k, tak se vyplatí mnohem více, než cokoliv od nVidie. Já mám 60hz monitor, takže mě FPS nad 60 víceméně nezajímají. Krom nabrání výkonu v RT nechci za své prachy žádné uspcaling obezličky.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:15:54

To se potom vyplatí FreeSync, já mám sice 144Hz monitor, ale cokoli mezi 48-144Hz je v pohodě bez trhání
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:05:17
avatar
FSR 3 nejspíš bude podobné šméčko na hráče jako DLSS 3, takže k tomu bych se fakt neupínal.
Gregi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 19:58:17
avatar
Bolo to merane vsetko vraj v PERFIRMANCE mode, co je vazne sklamanie
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 09:04:55

Musím říct, že z finálních specifikací mám velkou radost. NE že bych se chystal vyměnit RAdeona 6900 (Ve 4K 6FPS rozjedu úplně vše a mé monitory více než 60Hz stejně neumí, tedy kromě 100Hz OLED TV, ale ta umí zase jen HDMI 2.0, takže taky 4K/60Hz). Ale opravdu obavu jsem měl z těch úniků, které mluvily o šílených spotřebách. To pak není jen o výměně karty, ale o výměně celé case, UPS před počítačem atd. O sílených cenách elektřiny ani nemluvím. Jsem rád, že nakonec AMD neposalo na trh nesmyslné monstrum ala NVidia 4090. Osobně už ale vyhlížím ZEN 5 procesor a RDNA 4 architekturu Mé 2 RYZENY 5950 a jeden 5900 s 3x RDNA 2 kartami ještě 2 roky vydrží.
vearth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 09:31:54

Obyvatel New Yorku plati mesicne naklady za byt 85 m2 4300 Kc, Prazan 6000 Kc. Cisty plat ma ale 150 tis, Prazan 38 tis (zdroj numbeo.com).
V Americe opravdu nikoho nezajima, jestli grafika zere hodne nebo malo. Zameruji se jenom na vykon.
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 10:11:24

je znám termín kdy by měly vyjít 7800?
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 10:52:25
avatar
Pekné sú to karty, ale toto si kúpi aj tak len hŕstka ľudí. Radšej by som videl RX7600/7700 do Vianoc na trhu, čo sa nestane a budú až keď bude končiť zima a to už napr. pre mňa končí obdobie keď si niečo zahrám. Nechápem túto ich stratégiu nevydávať mainstream karty pred Vianocami.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 11:11:43

Presne tak, moje slova! Na nakup karty od dubna do rijna, na to jim kaslu. Nevim, ze to nevydaji pred Vanoci, ale treba to je dany vyrobnima kapacitama. Preci tam nejsou tak blby, aby nevedeli, ze pred Vanoci toho prodaji nejvic.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 11:09:35

Karty jsou dobrý, akorát mě zklamalo, že 4090 ze trůnu neshodí, na to jsou pomalé
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 15:56:34

Problem je či chceš kartu za 2500€ ktora zhodi o par % 4090 a bude žrať 450W, alebo kartu za 1200€ ktora bude pomalšia o 10-20% od 4090 s spotrebou okolo 350W
Trochu ma štve, že som si myslel že to bude AMD papať viac a kôli tomu som kupil aj vykonejši zdroj 700W a teraz zistujem že by mi stačil aj ten moj 550W platinum
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:31:38

Tak víš co, kasali se, že navýší výkon 2,5-2,7x a nakonec je to jen max. 1,7x...
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paráda + mám otázky 2022-11-04 12:17:15

Karty vyzerajú krásne. Toto sa AMD perfektne podarilo. Ak nezávislé testy neodhalia niečo extrémne zlé a distribútori neprepália cenu, tak chcem Radeon RX 7900XTX.

Mám však otázky:

Budú dostupné referencie aj u SK/CZ predajcov alebo iba partnerské modely?

Budú mať partneri v ponuke aj modely parametrovo zodpovedajúce referenčným kartám alebo iba OC modely?

Ako na tom bude dostupnosť? Bude sa dať v Q1 2023 kúpiť karta na Slovensku? A hlavne za neprepálené peniaze?

Prosba do recenzie:
Prosím o otestovanie undervoltingu a OC potenciálu karty. Vopred ďakujem.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 12:24:43
avatar
Zajímalo by mě, jestli výš něco o výkonu a vydání RX 7800/7800XT, jestli se v lednu na CES představí a vyjdou třeba dřív v únoru, místo až někdy na jaře. A taky by mě zajímalo, jestli budou s grafikou dávat nějaký herní bundle..2-3 hry zdarma.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 12:52:46
avatar
Technická:
7900 XTX má TBP 355W.
2x 8PIN + slot dají max. 375W pokud se nepletu.

Lze očekávat, že OC u reference nebude nic moc?
Lze očekávat, že OC modely budou mít 3 konektory pro napájení, aby mohly jít nad 375W?
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 13:00:53

OC budou mit 3x 8 pin, asus uz představil prvni strix verzi. Jen reference nebo základní verze budou mit 2x 8 pin myslim
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 13:02:28
avatar
Aj 6900 má niekde v nereferencii 3x8pin, tak si to výrobcovia určite tak postavia. S takým potenciálom to je isté.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 13:21:19
avatar
Doufam, ze tohle nebude pravda a s novymi ovladaci ta frekvence pujde o dost vys!
Odkaz
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 16:16:59

nepamatuji si moc OC verzi karet ktery nabidli 10%+ vykonu proti referenci v zakladu..to je nesmysl, priblizovali by se teoreticky vyssim radam nebo zde budoucimu refreshu a ani u tohoto radeonu to tak nebude. budes si muset doktaktovat sam.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hloupé 500W karty umí být i ef 2022-11-04 13:32:45
avatar
Ohledně spotřeby a efektivity RTX 4090 je zajímavý test tady: https://www.tomshardware.com/news/improving-nvidia-rtx-4090-efficiency-through-power-limiting

2.3% drop FPS s 80% power limitem
5% drop FPS se 70% power limitem

Takže s hloupými 500W kartami to nebude tak horké. Zůstává zásadní nevýhoda proti RX7900 a tou je cena.

Otázkou je, jestli půjde udělat něco podobného s RX7900, ale pokud už teď sedí u sweetspotu efektivity, tak asi moc ne.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 12V 2022-11-04 14:14:43
avatar
hlavne se drzi 8pin 12V, ktery je roky a roky osvedceny a ma stale potencial prenest velke vykony. Nevim proc nekdo vymejsli nahradu za neco co FUNGUJE... ten multi kombinovany humus co ma prej prenest az 600w, to je masakr.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 14:34:30
avatar
Jsem hodně zvědavý na OC potenciál RX 7900XTX v referenci...Jestli nebude problém nataktovat na 2,7GHz-2,8GHz tak do ni půjdu...Reference od AMD jsou v poslední době silně návykové a připlácet za přerostlou bestii se mi nechce.
A musím říci že kromě cen mi asik udělalo nejvědší radost to drobné odhalení Samsung Odyssey G9 NEO v nové verzi...Přesně na toto provedení čekám už dva roky. Rozlišení 7680x2160 je jako dělané na oněch 49"...Bohužel uváděcí cena bude 80K ale i tak...Splněný sen a ihned kupuji
gralee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 15:45:45
avatar
Potvrdilo sa či radeony 7000 majú Pcie 5.0? To by mohlo urýchliť komunikáciu s GPU.
zilien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 15:52:08

Mají jen Pcie 4.0
zilien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7900XTX upgrade 2022-11-04 15:55:47

Mne se nové Radeony 7900XTX a 7900XT líbí a jsou favoriti pro budoucí upgrade (za 1-2 roky).
Zatím mám RX 6800. Za mne perfektní karta pro Ryzen 5600 ve hraní 4k 60 hz monitoru nebo 1440p 144 hz. Minulý týden jsem se konečně rozhoupal k upgrade stařečka 3770k. V bedně byl 10 let a vystřídal jsem 3 grafiky. Mým cílem je hraní ve 4k v 60 fps. Grafika Aorus 5700 XT dávala ve Forze Horizon 5 a Kingdome Come cca 50 fps high/ultra, ale s frame dropy a fps nebyly úplně stabilní. Pořídil jsem Ryzen 5600, Asus B550 Tuf Gaming, 16 GB DDR4 4 3200 mHz Kingston a SilentiumPC Ferra 5. Celkem to vyšlo na pěkných 9500 s DPH. Grafiku jsem pořídil RX 6800 Powercolor Fighter za 8600 Kč z bazoše se zárukou. Grafika jede na max 70 stupnu a procak na 60. PBO jede perfektně. Procák boostuje na 4,65 ghz a AMD SAM taky pomáhá k plynulosti. Překvapilo mne, jak je ten Fighter tichý, stejně jako 5700 XT Aorus a drží krásné teploty. Systém je krásně plynulý, framedropy pryč a jedu vše na 70 fps na ultra / extreme. Min fps nejdou pod 60. V nejnáročnějšich novinkách např Plague Tale Requiem jedu na 40 fps ultra. Spotřebu jsem ještě neměřil, ale odhaduji max o 30 W více, než s původním 3770k + 5700 xt (cca 330 W sestava vč. monitoru). Zdroj mám stejný, takže pohoda. Aorus 5700 XT se mi snad podaři prodat za 6-7 a 3770k s deskou, pamětmi a chladičem taky něco hodí. Na ebay je stále cena 3770k okolo 80 EUR. Celkem tedy slušný upgrade za cca 8 tis. Do budoucna do 2 let plánuji výměnu za 7900XTX. Předpokládám výkon na úrovni 2x 6800 bez Raytracingu. Zdroj by mohl stačit současný 700 W. S tím však budu muset vyměnit monitor. Současný 43 palců LG má jen 60 hz. Upgrade na AM5 neplánuji. Měla by stačit výměna za procesor 5800x3d. Předpokládám, že pro 120 fps + už bude 5600 místy brzdit oproti novým 7600x (cca 5-10 fps plus drobné frame dropy). Stejně jako teď, když přepnu rozlišení na 1440p. Pro porovnání výkonu grafik a procesorů je super stránka gpucheck.com. Škoda jen, že tam ještě nemají nové Ryzeny a herní tituly. Jejich statistiky docela sedí s realitou. Takže do budoucna vyhlížim upgrade monitor 4k 120 hz freesync + 5800x3d + 7900xtx. Bez Raytracingu se zatím asi obejdu nebo pojedu s FSR 3.0 na 60-90 fps.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM5 2022-11-04 19:42:25
avatar
souhlas s tvým názorem na AM5. Zatím je to s nabídkou drahých desek (třeba ITX formát chybí zatím téměř úplně když nepočítám jedinou desku za 9 tisíc) a nonX3D na AM5 je vzhledem k existenci 5800X3D v AM4 prostě minimálně do příchodu AM5X3D pro hráče naprostý nesmysl.

Koupi 7900xtx chápu, nicméně je to prostě bohužel kompromisní řešení (RT výkon) za stále vysokých $1000 dolarů. Já budu uvažovat maximálně o XT,ale potom co mezi XT a XTX bude větší cenový rozptyl, jinými slovy XT půjde o 50-100$ ještě dolů, jinak má AMD u mě smůlu. Já si stanovuji pravidla nákupu, nikoliv vyděračské firmy. S tímto mindsetem mě nikdo nemůže okrást.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 16:17:38

ne, maji pcie4
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 18:22:30
avatar
Zajimalo by me, jestli je to pcie 4.0 nejaky omezeni nebo by pcie 5.0 kartam nejak pomohlo. Skoda, ze tam amd nedalo vsechny novy standarty.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:34:48

Nepomůže. Na Gamers Nexus testovali jakej vliv má PCIe 4.0 a PCIe 3.0 na 4090 a je minimální...takže PCIe 5.0 zatím nemá význam...

https://www.youtube.com/watch?v=v2SuyiHs-O4
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 18:27:42

Už vidím tie ceny u nás, 1250€ a 1400€
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 18:41:59

Pred pol rokom tolko stala RTX3070
Sagi27 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 18:28:21

Myslím ze vyriesene. RYZEN 9 7950X plus AMD Radeon RX 7900 XTX adekvatna doska atd.....uz sa tesim....setril som si od kedy som si kupil 6700k a 1080ti myslim ze je cas na nieco novsie....Pokladnicka sice bude prazdna ale akonahle toto kupim tak hned zacnem serit na nieco novsie.....a to este ani neviem co o cca 6 - 7 rokov pride. No potom to tak neboli.....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 18:53:44

Ja už mam všetko doma okrem tej GPU na ktoru si pockam dalšich minimalne 40 dni, len nevem či sa neoplati počkať o mesiac dlšie na Januar kedy maju doraziť dalšie AMD GPU NAVI 31-32-33 a hlavne zen4 3D
Problem je v tom že vraj to Trumpovci vyhraju v senatnich volbach a ty chcu bojovať hlavne s Činou a samozrejme si to odnesie Taiwan a pruser je v tom že TSMC je na taiwane.
Ja len dufam že ešte tu GPU stihnem kupiť, kym začne vojna o Taiwan Čina vz USA
Sagi27 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - snajprik 2022-11-04 18:49:05

Urcite pockaj.....zase tak nam to nesúri a ked vzdrzalo do teraz.....? Urcite pockajme....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - shrnutí 2022-11-04 19:19:46
avatar
Linus má zajímavé video. Postavili přesně sestavy ve kterých AMD dle svých materiálů své RDNA3 karty testovalo. Osadili pak 6900XT, otestovali uvedené hry a použili AMD marketingové hodnoty (1.6x rychlejší než 6900XT v jedné hře, 1.7x v jiné) a extrapolací zjistili fps v konkrétních hrách nových RDNA3 karet.

No prostě ta rychlejší 7900XTX je cca jen o 10-20% pomalejší než 4090. Pokud je to pravda tak

GOOD:
- jen o něco menší výkon než 4090 za 600$ menší cenu
- spotřeba
- klasické 8piny
- fyzicky se vejde do normálních case a netřeba mnohdy ani upgrade zdroje
- DP2.1
BAD:
- Raytracing výkon ač v druhé generaci RT AMD karet narostl, tak u NV 3. generaci RT narostl taktéž a tudíž je AMD stále jednu generaci pozadu. Bohužel kdo chce CP2077 s plným RT ve 4K tak na 4090 dosáhl skoro 50fps, což už mohlo kdekomu stačit nebo jen mírně snížit detaily nebo použít nejkvalitnější DLSS, prostě jen "trochu" pomoci.
U 7900XTX bude potřeba pomoci značně, to tak že bez FSR bude RT prakticky stále nepoužitelný :-(
UGLY:
- 4090 za 1600$ je sice nonsence, ale karta za 1000$ není žádná spása herního trhu, ale jen "menší nonsense". Praktická cena bude na českém trhu kolik 32-34 tisíc? Jako radovat se z toho, že když chceme moderní grafiku tak už nemusíme dávat 50 ale "jen" o 16tisíc míň je stále plivnutím do tváře všem "normálním" lidem a ukázka toho, že ani AMD ani NV vlastně nenahradila předchozí generaci, jen tvoří stále vyšší a vyšší hiend jenže i za vyšší cenu. A to je ta největší tragédie celého trhu, kterou různé redakce trpící "profesionální deformací" a karty na recenzi jim výrobci zadarmo posílají/půjčují, nechápou.
Podívejte se na "nejslabší" moderní kartu této generace alias 7900XT. Pro koho vlastně je? Spotřeba o něco nižší ale stále velká, do nějakého ITX to prostě není. Sleva jen 100$? To je prostě hrozně málo. Kdo by si ji měl jako kupovat??? Kdo nemá peníze a nedosáhne na 900$ kartu nedosáhne ani na 800$ kartu a kdo naopak má na 800$ kartu, má i na 900$ kartu.

Prostě NV nabídka zatím byla "příšerná", zatímco ta od AMD je jen "špatná". Někomu to stačí k radosti, mě ne. Jako už vidím ty titulky tady jak je 7900XT dostačující a stojí "jenom" 30!? tisíc? To je prostě ubohost. A nepiště mi tu že oproti 4090... jak jsem psal ta je přímo "blbost". Takže hurá "ubohosti" jsi lepší než "blbost", radujte se z této "chudé pravdy"
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 19:37:45
avatar
Souhlas RX 7900XT měla stát míň, než jenom o 100 dolarů levněji jako XTX verze. :/
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:12:02

Nevím, kde jsi slyšel 20%...říkal, že první hra jen o 1FPS míň, další 6% a třetí 10% míň...

https://youtu.be/YSAismB8ju4?t=154
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 21:48:21
avatar
máš pravdu, on to neříkal, ale je to mnou "opravený" odhad protože:
- RT výkon je slabší proti Nvidii, tzn. pokud bys do celkového výsledku kromě rasterizace zahrnul i RT, tak % odskok od 4090 naroste
- ty násobky jsou od AMD z jejich marketingových materiálů. A můžeš 2x hádat jestli marketing ukazuje své produkty v nejlepších nebo nejhorších scénářích/hrách
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:12:01

Jup, karty dneska stojí jako ojeté auto a je to hrůza. Před dvěma lety jsem měl kliku a čapnul jsem na CZC za 19k RX 6800 XT, a to už jsem si říkal, že je ta cena přes čáru. Za pár týdnů, pokud budu mít kliku a nějaká karta na mě zbude, nacpu prodejci do chřtánu skoro jednou tolik.

Původně jsem si myslel na RTX 4080 kvůli RT a DLSS, nicméně ta se bude prodávat za cca 38K a výše, takže zdvižený prostředníček. Letos mám ještě nějaké hranice, za které nechci jít.

Nicméně na druhou stranu pro takové zápaďáky, kteří mají běžně průměrný plat ve výši ceny dvou RTX 4090, často i vyšší, se nejedná zase o tak velkou investici jako třeba pro našince nebo Slováky. Takže jim logicky těch 30k připadá trochu jinak než nám. Pro nás se ten hardware skutečně necení.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 22:22:32
avatar
Je to tak, k tomu abych si koupil kartu za 40-50 tisíc každé 2 roky, abych si pár hodin za měsíc zahrál mě osobně chybí cca navýšit měsíční příjem co mám tak o 40-50%. A ano za stejnou práci, kterou dělám v ČR bych na západ od nás toto bez problémů dostal, tzn. holt smůla, prostě jen žiju ve špatné zemi (to je částečně nadsázka, jsme si vědom pro a proti, ale odměna za práci je rozhodně v ČR to proti)
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 20:23:59

Souhlasím s GOOD, BAD mě osobně moc netrápí - používat fičuru, která žere klidně polovinu výkonu, někdy i víc nepotřebuju. A situace ohledně cen karet? Nutí nás někdo k hraní ve 2 nebo 4 K? Nenutí, takže buď na to (drahou kartu) mám a koupím si to (jí) nebo na to nemám a koupím si něco levnějšího. Můj první PC byl 8088 na 10 Mhz s Herkulesem, 20 MB pevným diskem a 5,25" disketou a taky se dalo hrát ... - a bez připojení k internetu. Dnes tu bohužel máme nárokou ekonomiku, hodně lidí si myslí, že má nárok ... skoro na všechno. Tak to bohužel ale fungovat nemůže a nefunguje.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 22:16:04
avatar
Citace:
buď na to (drahou kartu) mám a koupím si to (jí) nebo na to nemám a koupím si něco levnějšího

Špatně. Mám na ni a stejně si ji nekoupím, protože mám své jasné představy kolik za co jsem OCHOTEN! platit, a to i včetně různých okolností a ekonomické situace. Mám to prostě v hlavě srovnané a věděl jsem už před releasem jaká karta musí být, abych si ji koupil a taky za kolik, abych se necítil,že někomu platím za něco víc, než si zaslouží. Jestli Vy si kupujete věci včetně špatných/drahých jen proto, že na ně máte, tak to dokazuje pouze to, že jste bohatý, nikoliv však chytrý. V případě toho druhého to dokazuje vlastně opak. Bůh Vám žehnej, že jste se ke svému bohatství dostal i přes svou prostotu a vůbec Vám nezávidím i když mi to asi nebudete věřit, navíc si ze mě udělal ještě socku co si myslí, že má na vše nárok. Fakt dobrá práce, doufám že se teď cítíš líp, doporučuju novinky.cz, tam si nadávaj do socek rovnou. Jako primitivové tvého typu mě neštvou. Já vysvětlil dalekosáhle proč, za jakých okolností, definoval co by se muselo změnit abych 7900XT/XTX považoval za perfektní, vůbec jsem tady bez argumentů nevykřikoval, to tu dělají jiní. To že si to musel napsat zrovna mě, který své stanoviska složitě vysvětluje, tak jen dokazuje že jsi trol, ignorant, provokáter, případně kombinace všeho
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:38:47

Je to tak, klidně bych si mohl koupit z fleku hromadu 4090, ale nekoupím si ani jednu, protože ten užitek za tu cenu mi to žádnej nepřinese...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 21:04:02
avatar
Ad UGLY:
schválně si tak nějak sesumíruj, kde ten výkon můžeš využít a jaké nové hry si dnes můžeš pořídit. Já za sebe nevidím žádnou. Poslední blamáž jsem absolvoval s BF2042 a už to nebudu opakovat. Kromě R* her, které si drží svou kvalitu (a podle toho taky vychází jednou za pár let) tu není nic, za co by stálo utratit peníze a zároveň jsi potřeboval výkonnou grafiku. Všechno to je odfláklé, zabugované, nedodělané.

Tak se nediv, že obě firmy ještě chtějí na těch pár posledních retardovaných hejlech pořádně vydělat. RT je způsob jak vyrobit náročnou hru aniž bys ji naplnil herním obsahem. Pamatuju se na úsvit CD-ROM, tam tehdy vycházely také podobné "poklady"-odpady, kdy celá "hra" byl v podstatě jen interaktivní film.
DRAK Z KRUHU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-04 19:30:42

to je všechno hezký ale ja vyhlížím RX7600 ta by prej neměla žrát víc než 200W .... 200W je pro mě maximum co sem schopnej u grafiky přijmout pokud takový grafiky nebudou v budoucnu k dostání tak je konzole jasná volba
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7900 XT wtf? 2022-11-04 19:54:52

RX 7900 XT je cista nenazranost. Ta karta tam za tu cenu nema co hladat. Je zjavne osekana viac ako o 10% pri 10% rozdiele v cene vs XTX ... Naco vobec vydavat 2 high-end modely? S touto praktikou zacala Nvidia a AMD si hned na ten vagon nastupilo. Este sa da akceptovat ze existuje jeden skutocny top model u ktoreho sa ocakava ze pomer cena vykon bude zly. Pripadne aj to ze neskor vydaju este vykonnejsiu kartu ako "refresh". Ale snazit sa predavat 7900 XT ktora bude slabsia a este s horsim pomerom cena vykon je neakceptovatelne. Dufam ze to nikto nebude kupovat, rovnako ako 1200 dolarovu 4080 aby s tym tieto firmy do buducnosti konecne prestali.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XT 2022-11-04 22:42:56
avatar
podle mě AMD dohání prasáckým obchodním modelem NVIDII, která taky uvedla v podstatě jedinou hiend kartu z nové série (protože největší marže, viz 6750XT a 6950XT refreshe v minulé generaci) a jediným důvodem existence 7900XT je přesvědčit fanboys, co mají ještě nějaké zbylé iluze o AMD jako friendly firmě, že tomu tak ještě není a existuje snad jakási "levnější" alternativa. NE NEXiSTUJE, za 900$ neexistuje. Bude existovat až bude stát 700$ nebo 650$.

Na jednu stranu má být 1000$ 7900XTX jakože "ekonomická" alternativa k 1600$ k 4090, na druhou stranu už pak je tady jen 100$ sleva pokud chceme alespoň technologicky ekvivalentní kartu k TOP kartám. Jinými slovy to, na co v předchozí generaci dříve stačila RX 6800 non-XT, nyní máme platit 900$ za 7900XT a ještě dostaneme proti TOP modelu ořezanou velikost VRAM, šířku sběrnice i velikost infinity cache??? Jakože tohle nic jsme na 6800 oproti 6900XT nemuseli. Prostě pro zákazníka každou další generaci čímdál větší mizérie a fanboys a nakloněné redakce to prostě odmítají vidět. Podle nich je 7900XT OK karta, ale vsaďte na to, že žádný z těch co tohle říká si XT nekoupí a místo ní si koupí XTX. Proč je to ale pořád dobrá karta když si ji sami nekoupili už Vám ale nikdo z nich nedokáže nevysvětlit. Prostě karta pro ty co mají 900, ale nemají 1000 vám musí stačit!
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 00:01:35

7900 XT dostane v recenziach (tento web neratam) neskutocne nalozene ak bude o viac ako 10% slabsia, co na 99% bude. Podla mna to je jednoznacna 7800 XT za max 700€. Predavat ako 7900 XT za 900 je totalna prasacina, podstatou presne to iste ako Nvidia pokus o 4080 12GB za 900 ktory nastastie nevysiel. Proste to vyzera ze casy 6800XT a 3080 = relativne rozumna cena za orezanu verziu high-end chipu nadobro skoncily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 00:44:58
avatar
Proč by měla dostat naloženo? Snad bude záležet co bude na trhu a v tuto chvíli není za 900 dolarů nic co by se mohlo se 7900 XT poměřovat ...

rozumné ceny skončili s inflací a reálnými náklady. Mezi 6800 XT a 6900 XT byl velký cenový rozdíl, ale výrobní náklady byly stejné. RX 7900 série jsou výrobně znatelně dražší než RX 6800 XT a 6800 ... amd si může dovolit je prodávat sice levněji než 6900 modely, ale nemůže je prodávat za ceny 6800 série, která je prostě levnějěší a jednodušší ... nicméně 256bit RDNA 3 grafika a nástupce 6800 série bude ;) takže klid ...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 01:01:56
avatar
Me se predstavene karty libi, bal jsem se vetsi zravosti a vyssiho naceneni. Predpokladam ze to, co se ostatni pokouseji vypichnout je pomerne vysoka pravdepodobnost, ze XT nabidne proti XTX zrejme horsi pomer cena vykon. Pusobi to docela nestastne, kdyz XTX bude zrejme do toho nejakeho refreshe topmodel, kde by se horsi pomer cena vykon dal ocekavat spise.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XT WTF 2022-11-05 10:51:57
avatar
Ok když je teda XT tak dobrá karta jak tvrdíte, tak mi napište KOMU je určena???

Já našel jedinný argument znova jej napíšu:
"je to karta pro někoho kdo MÁ 900$ a zároveň NEMÁ 1000$"
Vůbec Vám nerezonuje nesmyslnost té věty???
Jiný argument než tento jediný nesmyslný není, protože obě karty jsou 300+W tedy žravé a velké. Něco jako argument o velikosti case a třeba ITX použití proto neuspěje.

A proto znovu buď nám dejte věcné a jiné argumenty proč je karta dobrá a PRO KOHO je určena nebo učiňte smysluplný závěr jako většina ostatních, že vzhledem k existenci XTX je to špatná karta. Neučiníte-li tak, obviňuji Vás z jednoznačné zaujatosti. Což jak tvrdíte nejste,tak honem šup sem s těmi argumenty, třeba proč byste si XT koupil Vy
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 10:25:03

Rtx4080 a RX7900XT majú preto tak vysoké ceny aby sa dopredali rx6000 a rtx3000 plne sklady starých GPU sú hlavnou príčinou.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 15:36:47

Uplne s tebou souhlasim XT bude mit horsi pomer cena/vykon a tech 100$ je malej rozdil uvazoval sem o XT ale jak dali cenovku tak XTX dava vetsi smysl ani bych novou kartu nekupoval ale to VR chce vic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 17:25:49
avatar
Koupil bych si ji proto, že je levnější, má velmi silné parametry i výkon a jen 300W ... takže pořád jde o velmi atraktivní model, i když ano, přál bych si aby byla za 849 nebo 799 ale ekonomická realita je jaká je a hlavně záležet bude na konkurenci. RX 7900 XT i XTX budou tak dobré, jak dobrá bude za stejné peníze konkurence ....

Takžejá vás opět usvědčuji z vaší krátkozrakosti, neobjektivity a zaujatosti. Hodnotíte produkt, který jste neviděl a v ruce nedržel (já ano), hodnotíte produkt který není oficiálně v obchodech a nemáme ho otestovaný, změřený a porovnánaný s tím co za 900 dolarů nabídne konkurence ...

Takže ano, pro mě je RX 7900 XT dost atraktivní, ale protože si umím srazit TDP u 7900 XTX je ona pro mě favoritem, ale ne každý to umí nebo chce dělat a 7900 XT je tak rozhodně v tuto chvíli atraktivní nabídka, pokud se potvrdí co si myslíme o výkonu a hlavně pokud se potvrdí, že nejbližší konkurence bude RTX 3080 s 320GB jen 16GB RAM a za 1200 dolarů!
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - držeti v ruce 2022-11-06 01:55:18
avatar
ok počkám si tedy na test a hlavně poměr cena/výkon. Tak snad se shodneme alespoň na tom, že levnější/horší karta by měla mít lepší poměr cena/výkon než karta nad ní (XTX). Pokud tomu tak nebude těším se na "objektivní" hodnocení.

Btw můžu hodnotit rozdíly mezi XT a XTX které jsou již známy. A mezi ně patří ořezaná šířka sběrnice , velikost infinity cache... Vy mě budete tvrdit že si XTX podtaktujete, jakoby snad byl rozdíl je jen v taktech, to snad nemůžete myslet jako vážně!!! Chápete že s menší velikosti infinity cache klesá %hitrate v ní? Chápete že propustnost pamětí není závislá jen na jejich frekvenci ale i šířce zapojení? (320 vs 384bit???)
Jinak kartu jsem viděl na fotkách. Pardon, držel jste ji v ruce, to byl asi pro Vás silný zážitek, který má jako předčít známé parametry? Víte co k tomu říct... ne každý asi zažíváme intimní chvíle když bereme HW do ruky, takže na tohle nás nedostanete. Půjčili Vám ji i později na pokoj nebo byla na place kabinka "každý redaktor 5 minut solo v kabince"? Tak tohle opravdu neptřebujeme vědět já raději ty testy, děkuji
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 06:28:41
avatar
Tvl, tím posledním odstavcem jsi zabil. Jinak s tvým názorem XT vs XTX souhlasím. Při ceně 900/1000 USD je ten rozdíl tak malý, že XT, která bude podle parametrů nejspíš výrazně horší nebude mít za tu cenu smysl. Na to vůbec nepotřebuju srovnávat s NV kartami. Ale pravda, v ruce jsem ji neměl. Uvidíme co testy. Třeba nás to překvapí.

BTW, stejně čekám, že tyhle příspěvky zmizí.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 12:56:44
avatar
Souhlas a ten poslední odstavec se ti povedl, málem jsem si roztrhl hubu smíchy .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 13:30:06
avatar
Tak pak už je mi to jasný, proč mezi XT a XTX nevidíte rozdíl, pro vás, který se s grafickými kartami mazlíkuje pod peřinou tam skutečně rozdíl nebude. Budu tedy pečlivě uvádět že pro uživatele MACHINA. který používá karty a příspěvky o nich k sebeukájení se, není mezi XT a XTX velký rozdíl, pokud mu tedy nevadí je XT je o pár cm kratší a užší v referenci, pro nás všechny ostatní jsou rozdíly jinde ...

Každopádně je to váš problém jestli vy potřebujete intimní chvilky s HW, já grafické karty používám v PC, kde vy, nevím, ale je to váš já jen nechápu, proč se tady snažíte dělat chytrého a že víte více než já, který jediný v ČR tady ty karty viděl, držel, a zkoušel v praxi ... ano znám úplně vše o kartách, včetně skutečného výkonu, chování v praxi i provozních vlastnostech, mohl jsem si je několik hodin zkoušet v různých podmínkách, včetně nativního 8K ;)

A ano, stejně svou svou dosavadní RX 6900 XT používám limitovanou na 250W z 300W, tak omezím i 7900 XTX. Stejně tak používám R9-7950X snížený na 105W. Na výkonu ty 3 až 5% v praxi nepoznáte, zato na klima v místnosti s tím PC o tu stovku+ W vliv mají ...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 19:36:57

Ja treba kazdy vecer ukladam ke spanku svoji grafiku se sováčkem a nekdy poustim i ukelebavku

Obrázek
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-11 10:37:27
avatar
no já nebyl ten kdo tady použil argument o tom, že držet kartu v ruce je víc než ji hodnotit na základě jejich parametrů:

Citace:
Hodnotíte produkt, který jste neviděl a v ruce nedržel (já ano)


Takže jste si ten joke plně zasloužil

Stále jste mi nevysvětlil proč je dobré že levnější karta (XT) má horší poměr cena/výkon než dražší (XTX). Vždy to v dějinách grafik fungovalo naopak a to tak, že u top modelu roste cena exponenciálně za každé % výkonu. Znova a naposled se tedy ptám - jaký smysl má XT. Je snad výkonem od XTX méně něž o 10%?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 18:35:22
avatar
Je to divná cenová politika. XT verze má o proti XTX méně VRAM o jeden čiplet s cache méně ořezaný počet výpočetních jednotek a stojí jen o 100 dolarů méně? Kde je chyba v Metrixu? Buď je podstřelená cena XTX a nebo napálená cena XT. Dle mého je to z důvodu velkého a pořád vysokého cenového prostoru pro NAVI 32. Vytvořilo to prostor že se všechny vejdou do ceny nad 20 000 Kč. Pokud se trefím, tak je jasné že NAVI 33 se pod 10 000 Kč nekoupí a u NV to nebude jiné, néli ještě horší. Nová sestava PC takto může přijít na brutální prachy. Tohle pošle trh s novým hardware pro domácí uživatele do kolen. dá se tu už mluvit o tom, že PC sestava co stála před 2 roky 25 00 Kč se nechutně přiblíží 40 000 Kč + monitor.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 02:28:52
avatar
Chyba v Metrixu se jmenuje "plné sklady RX 6900/6950XT" ;-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 09:01:10
avatar
Nó tak to asi nebude, Nevidím ani jeden rozumný důvod kupovat XT verzi, když je rozdílná cena jen 100 dolarů. Za těch 100 dolarů(což je trapných 10% ceny XTX) dostanu více VRAM, širší paměťovou sběrnici více výpočetních jednotek na GPU. Jediné "negativum" je ( schválně jsem to dal do uvozovek) vyšší maximální spotřeba, která většinou není ani využita, Pokud jde o zdroj, tak většina rozumných hráčů, protože nikdo jiný než hráči si takovou kartu nepůjde koupit, má zdroj s 30%-40% rezervou. Dle mého AMD tlačí lidi do koupi XTX verze a nikoli do XT. Dokonce to na mě tou cenou XT dělá dojem, že ten kdo koupí XT je finančně potrestán. Kdybych přistoupil na tvůj argument, tak XT verze je po vyprodání zásob největší kandidát na podstatnou slevu a kdo jí koupí před vyprodáním zásob starých GK pak po slevě zapláče.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 13:25:13
avatar
no nejsou .... a i kdyby, AMD oficiálně oba modely zlevnila pod 700 dolarů, takže 7900 série má pole volné...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 02:26:57
avatar
Vaříš tu z vody a jen házíš kolem sebe špínu a zlobu na všechny co s tebou nesouhlasí. Ty ses na 7900XT těšil a oni ti ji nacenili jinak než sis přál? Chováš se jak malé vzteklé dítě

Fakta jsou taková, že netušíš jaký bude mít výkon ani spotřebu a ani nemáš páru, kolik bude stát až bude 3 měsíce v obchodech a bude mít proti sobě konkurenci, ale hlavně že sis zanadával.

Počkejme na nezávislé testy a uvidíme. Nebylo by to zdaleka poprvé, kdy by byl výkonový rozdíl menší, než naznačují parametry.
A ze zkušenosti s RX 6800 bys měl vědět, že reálná spotřeba vs specifikace bývá někdy dost rozdíl.
A argument, že nejlevnější karta nové generace je za 900$ a není tudíž pro lidi, je fakt už totální fantasmagorie!
Nejlevnější kartou bude možná RX 7600, ale možná i něco levnějšího. Rozhodně ne 7900XT!
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 09:06:06
avatar
Máš pravdu, že neznáme reálné výsledky XT vs XTX. Obě to jsou 7900 karty, tak by asi měly být výkonově blízko. Pokud bude rozdíl ve výkonu odpovídat rozdílu v ceně, tak ok. Ale tady se trochu bojím snížené paměťové propustnosti a míň cache. Ačkoli když to beru podle sebe, tak bych stejně při rozdílu výkonu 10% bral XTX.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 22:51:24
avatar
Jasně. Možná se ukáže, že je to zbytečná karta, páč kdo má na grafiku 900$, tak už má i 1000$.
Mě jen iritoval jeho přístup, když aktuálně víme všichni kulový a jen spekulujeme...

Čekal bych, že pokud mají dobrou výtěžnost výroby, tak budou mít jen velmi malou motivaci prodávat XT a tak jí na začátek nacenili vysoko a jak časem nasbírají víc nepovedených čipů a zároveň dojdou zásoby 69XX karet, tak půjde XT mírně dolů, aby byla atraktivnější.
Teď ale určitě chtějí prodávat primárně XTX.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-11 10:55:57
avatar
víme cenu 900$vs1000$ a známe parametry včetně velikosti vram, šířky sběrnice, velikosti infinite cache, spotřebu, velikosti karet a spoustu dalšího. To má být to tvé "nic"?

Citace:
Čekal bych, že pokud mají dobrou výtěžnost výroby, tak budou mít jen velmi malou motivaci prodávat XT a tak jí na začátek nacenili vysoko


Nesouhlasíš jakože se mnou a pak napíšeš tohle. Že XT je vlastně špatně naceněná,,tedy je moc vysoko. Netvrdím to snad já celou dobu??? Tudíž ZA TUTO CENU je to špatná karta. Vždyť s tím dopr..le souhlasíš i ty, jako jsi tím pádem biased proti mě nebo tak něco, ale sám víš že to, co říkám ti dává smysl. Jděte se léčit fakt lidi.

Zároveň pokud ta karta o dalších 100-150$ slevní pak to třeba bude třeba dobrá karta. Chápeš to karty nejsou "dobré" jen proto že je vyrobila AMD neboli tvá masturbační fantazie,ale podle toho jaké mají parametry, hlavně výkon a cena.
A proto můj výrok, že je to "špatná karta" je tedy založen na AKTUÁLNÍCH znalostech. Prostě XT je velký ořez na to, aby oproti XTX mělo jen o tolik menší cenovku a může si za to AMD sama protože si konkuruje vlastní XTX, nelze z toho tedy ani vinit Nvidii.
Velmi rád řeknu že je XT dobrá karta, ale musela by se stát 1/2 věcí:
- výkonový odskok XT od XTX je menší než 10%
- XT slevní alespoň o 100-150$

Pak se klidně ze "špatné karty" může stát "dobrá karta" a já změním názor, i když vy budete první kdo bude stát v řadě na můj lynč potom co XT slevní a budeš mi říkat jak jsem se mýlil, jakože budeš ignorovat všechny ty podmínky a důvody i když jsem je opakoval 100x. Prostě co jsi ného jsi než zaujatý zaslepenec když prostě miluješ vše od AMD bez ohledu na to jestli to splňuje kritéria konkurenceschopnosti + nechápeš že když se nějaké kritérium změní, mění se i celkové hodnocení produktu
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 21:46:10
avatar
Známe parametry, ale neznáme výkon = nevíš nic.
A nevíš ani kolik bude ta karta reálně stát v obchodě při uvedení, natož až si sedne prach.

Špatně naceněná karta je v mém slovníku karta, u jejíhož nacenění někdo udělal chybu. Pokud AMD nemá zájem prodávat velké objemy 7900XT a chce spíše udělat atraktivnější 7900XTX, tak je to úmysl, který mi navíc dává naprosto smysl = není to špatně naceněná karta.

Takže no-stress, počkejme na recenze a reálné ceny a pak se tu můžeme zhádat jestli je to dobrá nebo špatná karta;-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-11 11:06:53
avatar
ne i když bude XT přesně 10% pod XTX stále to nebude dobrá karta. Levnější karty musí mít lepší poměr cena/výkon než ty dražší.
Rozfíl výkonu by musel být do 5%. I tak přiznáváš sám že by sis XT nekoupil. Já taky ne. Nejsme totiž v kategorii 100-200$ karet kde rozdíl 100$ představuje 100% oproti 100$ kartě. A v čím dražším jsme segmentu tím víc platí,že 100$ nehraje roli. Kdo má 900$ má i 1000$ a tudíž si koupí XTX.

Tenhle argument levnější ceny tedy neobstojí. Až se budeme bavit o souboji ještě dražších karet třeba hypotetická karta A za 1900$ vs karta B za 2000$ se 103% výkonem karty A.
Všichni víme že vítězem je karta B protože je TOP. Když budu chtít pochválit kartu A, řeknu že je jen o 3% pomalejší a stojí o víc než 3% méně. Tudíž argument sice pravdivý, nicméně závěr s ním učiněný stále nesmyslný neodpovídající realitě preferencí naprosté většiny kupujících v tomto segmentu (výkon na prvním místě). Je jasné že budu-li zaujatý redaktor značky karty A,tak dokola budu opakovat ten argument o ceně a výkonu, který je nesmyslný a manipulativní ač je pravdivý
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-11 16:43:10
avatar
zase pokud máš 1080o/1440p, tak ti 7900 XT naprosto stačí k maximálnímu výkonu v těch rozlišeních a nemusíš utrácet balík navíc a má "jen" 300W
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HYPER-RX 2022-11-05 01:59:32

Nemáme nějaké přesnější info o HYPER-RX? Je to nějaký globální režim pro všechny hry, nebo se to bude jako boost týkat jen několika vybraných her? Zvláštní je ten nárůst fps, to bych zrovna u technologie výrazně řešící latence tolik nečekal. Zmiňoval jsem tu posledně že by AMD mělo zamakat na konkurenci nvidia reflexu a najednou to tu máme, takže mám radost.
Jinak karty vypadají moc pěkně, počkám si na nějaký 200W model a jestli mi bude chybět výkon, tak asi nebudu moc dlouho váhat.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 11:46:10

HYPER-RX = FSR + Radeon Anti-Lag dohromady, nic víc...ten růst FPS je tam díky tomu, že se použije FSR a Anti-Lag má snížit latence...
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - reference 2022-11-05 11:02:13
avatar
Kluci jěště mam takovou blbou otazku tykajici se nvidia karet, na strankach NVIDIA se nedá koupit u nás reference že ne? prostě kdysy jsem chtěl 3080 jak vylezli ven a prostě to nešlo. Dneska to je stále stejne? Nebo víte někdo kde je sehnat?
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 15:46:04

RTX 4090 jsou beznadějně nedostatkovým zboží, FE edice tím tuplem. Uvidíme, co v případě nižší řady, ovšem ani tady bych si příliš naděje nedělal. Je lepší číhat v pravou chvíli na stránkách Alzy či jiném obchodě a koupit okamžitě cokoliv, co se objeví. Jinak letos šance na kartu z nových řad bude jen těžko.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 17:30:50
avatar
Nedá ... FE je u nás jen mýtus. Neexistující karty ... pokud bys ji chtěl, musíš předstírat, že jsi ze zahraničí, v některých státech se dají alespoň objednat, ovšem doručení je otázkou .... není jich mnoho všeho všude dosud cca 100 tisíc, což se zdá bát jako velký počet, ale ve skutečnosti je to hodně málo, když se prodávají miliony a milion karet za kvartál celkem ...
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 20:18:01
avatar
díky takže vše při starém, to mě štve že potencionální zájemnce je bez šance koupit Nvidia kartu za doporučenou cenu přímo od nich, místo toho maximalne nereferenčky které jsou cenově o dost dražší.Takže vlastně je na oko vydanych pár karet a to ještě možná dotovaných.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Domaci rozvody 2022-11-05 18:43:45
avatar
Pekne karty jen nechapu proc by se u nvidia meli predelavat domaci rozvody?
Rychlovarna konvice, varna deska atd maji vice a rozvody nikdo nepredelava
chozze69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 07:35:24

Nadsazka (aj keď veľká)ti nič nehovorí? Alebo si už videl grafiku ktorá žerie koberce ?
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 09:21:51
avatar
Jak dlouho používáš rychlovarnou konvici oproti hraní ? To je asi dost podstatný rozdíl.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 10:02:30

Rychlovarna konvica ti nahreje vodu za 2 min a vypne, lenže PC beži kludne aj 12h denne, napriklad moje PC som už nevipol 6 dni, proste beži od kedy mi ho doviezol kurier , stale niečo na nim sa robi či sťahuje, pozera filmy, počuva hudba, hraju hry...
Keby som ho nechal vo vyrobnom nastaveni tak mi žere 220-500W
ale po undervoltingu to je od 100-240W pri strate vykonu cca 5% to nieje zle
Tak že ten komp mi ročne zožere elektriny po undervoltingu cca 150€ a bez undervoltingu 300€
Ono sa oplati pohrať s napajanim CPU GPU dosky RAM
Aj ked sa to nezda ale aj undervolting dosky prinesie ovocie teraz ma 670 2x čipset čo som pozeral ich teplota bola 65°C po undervoltingu je to 54°C bez straty vykonu a 10-15W k dobru
Warhemer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Otázka ohledně možnosti podtak 2022-11-05 22:28:12
avatar
Měl by jsem dotaz ohledně podtaktovaní nebo limitu spotřeby. Uvažuji o koupi 7900 XT ale nechtěl by jsem se dostat nad spotřebu 220W.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-05 23:35:34
avatar
Tak s touhle spotřebou aby sis počkal na RX 7800...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 16:14:11

Já mám RX 6800 XT. Ta má peak taky 300W, reálně žere cca 255W, po podvoltování má peak 180W. Ztráta max. 1 fps a jsem se žravostí na úrovni karet se středním nižším výkonem. Snad to u nových verzí půjde taky tak krásně.
LGKarel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Shrnutí a mé dojmy a pocity 2022-11-06 08:22:23

Tak už tu prezentaci máme za sebou a já si říkám, zda koupit nebo nekoupit. Ale nevím úplně čím začít. Tak třeba tím, co bylo na začátku: Pamatuji si, že asi 4-6 měsíců po vydání prvních RDNA 2 GPU přišly první (leaky?), že RDNA 3 bude mít o 150 % (nebo tak něco, omluva pokud ta procenta píšu špatně). No každopádně DD v jednom článku dal příklad, že tam, kde RDNA 2 dává 4K 60 FPS, tam RDNA 3 bude dávat 4K 150 FPS. Říkal jsem si, že RDNA 2 úplně přeskočím a budu mít nejspíše RX 7900 XT (nikdo tehdy nevěděl o XTX verzi). Tehdy jsem měl RX 5700 XT a nebyla to špatná karta, ale všude mi 1440p 144 FPS nedala. To bylo na jaře 2021, kdy krypto bylo tak šílené, že grafiky byly fakt v nedohlednu. Na konci července 2021 to bylo o trochu lepší, ale po zbytek roku se to vrátilo do starých kolejí. A tehdy jsem měl možnost koupit RX 6900 XT za 32 000 Kč. To byla podle mě fakt skvělá cena, říkal jsem si kdoví, co bude a jak dlouho bude tady krypto a kartu jsem za ty prachy bral. (jsem názoru, že je to jen o ochotě ty prachy za to dát, ne o tom, zda ty prachy vůbec mám nebo ne). Karta skvělá, těch 1440p 144 FPS mám fakt všude a často i víc, ale letos jsem si dopřál i první 4K monitor, mimochodem můj první IPS, ale chtěl jsem ho hlavně kvůli úhlopříčce (24'' vs 32'') a dostal jsem se zase pod 144 FPS (často i pod 100 FPS). A proto uvažuju o RX 7900 XTX, ale mám s tím čipem docela problém: nikdo neví, jaký vlastně má výkon, ale asi každý ví, že to není o těch 150 % více, než RX 6900 XT a jsou to "jen" vyšší desítky %. Jenže já byl naladěn na těch 150 % a ano, jsem z toho rozčarován. Přitom cena je podle mě skvělá. Z té mi doslova spadla pusa, protože vše dnes zdražuje a PC HW vlastně zlevňuje, za tohle má AMD u mě velký palec nahoru, ale za ty informace před vydáním palec dolů.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 12:04:44

Je fakt, že se říkalo, že nová generace bude 2,5-2,7x rychlejší, dokonce chvilku i 3x...nakonec to vypadá jen na 1,7x...pokud to teda není nějaký trik od AMD, aby oklamali nVidii...

K tomu 4K, pokud máš FreeSync, tak ani nevadí, že to nedává stabilně 144FPS, trhat se to nebude...4K/144Hz ostatně nedá stabilně ani 4090 ve všech hrách...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 13:28:44
avatar
Na jednom z prezentovanych screenu lze opravdu videt, ze AI acceleratory maji "up to 2,7x performance". Mozna se jenom nekdo snazil delat senzaci z vytrhovani z kontextu (novinari napric celosvetovym internetem to prebirali), ale vetsi problem vidim v uzivatelich, kteri z vselijakych tech predcasnych spekulaci a zboznych ocekavani, delaji dopredu nejake nerealne zavery. Ty prehnana ocekavani z predcasnych, neoficialnich informaci, si zpusobuji jen sami uzivatele.
Realny progres je porad zajimavy a pritom toho porad tolik jeste nevime..
LGKarel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 18:20:02

Díky za reakce. Freesync samozřejmě mám. A co se výkonu týče, shlédnul jsem tu prezentaci znovu a u AI akcelerátorů to tam je. Osobně vidím problém spíše u novinářů, co se snažili dělat senzaci, protože uživatelé k těm informacím přístup nemají (pokud teda oni sami nejsou těmi novináři). Takže ponaučení? Už u RDNA 2 úniků jsem byl tak trochu podrážděný těmi nejasnostmi a tím, co jsem měl očekávat, ale teď už to vidím takhle: Nebudu číst žádné zprávy o příchozích AMD produktech, hezky si počkám na nezávislé recenze až po vydání produktů. On ten čas uteče rychleji, než bychom si přáli (teda mě to až tak nevadí, ale to už je jiná diskuze).

Nad RDNA 3 jsem tedy ještě úplně nezlomil hůl, protože těžko hodnotit. Ale když se nerozhodnu pro RX 7900 XTX, tak pro next-gen určitě ano. Spíš se divím, že když teda neznáme reálný výkon těch karet/čipů, že tu nikdo píše, nic o kupování/inzerování zajice v pytli. Pamatuji si, že když Nvidia měla prezentaci první RTX generace - RTX 2000, tak zde na ddworld.cz padla přesně tato slova o nové generaci, tak proč ne teď o RX 7900 XT(X)?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 09:55:05

Místo toho, aby se někteří radovali z nízkonaceněného TOP modelu, přesouvá se jejich zloba na nižší model. Pokud by 7900XTX stál 1200$, tak pořád by ta cena byla super vůči konkurenci a XT za 900$ by přesně zapadal. Prostě strop nabídky je 999$ a dále to bude odstupňováno až po mainstream do nižších cenových hladin. Ano díky nízkému stropu bude řada grafik cenově blízko mezi sebou. To ale neznamená, že 2 nejvýkonější karta je špatná. Jak psal DD, záleží na konkurenci co nabídne v této relaci. Ten negativismus je v dnešní době trend a promítá se všude.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - škoda 2022-11-06 10:45:47

Čekalo se na highend, třeba i výkonnější než je 4090 a ono nic. Ani tak to nevadí, zákazníky si to najde, karty vypadají zajímavě, byť AMD začíná dělat to co ostatní, představí produkt, řekne o něm méně než v minulosti a k dostání bude s odstupem od představení.
Škoda jen té více než kožené snahy to ospravedlnit že karty na 4090 prostě nemají, ty snahy jsou trapné a nejsou na místě.
- highend se nedělá kvůli poměru cena/výkon
- highend se nedělá, aby měl malou spotřebu / výkon
- highend se dělá proto, aby se porovnal vždy s konkurencí
- highend se dělá prostě proto, že to firma umí vyrobit
Když sem si před už docela dlouhou dobou kupoval "highend" auto, tak nikoho by nenapadlo hledat výmluvy, prostě to žralo jako prase, do každé garáže se to nemuselo vejít a výkon to mělo největší z té modelové řady. Highend, tečka.
Vše ostatní mělo jiné zákazníky a tak to je i u karet.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 13:02:09
avatar
Uvidíme všechno při testech, přeci jenom nejvíc mě záleží na tom, kdo mi dá za moje peníze lepší výkon. Nicméně čekal jsem teda dle dlouhotrvajícího hypu a revoluční čipletové architektury výkon mnohem vyšší než nakonec je a to i s přihlédnutím k udávané spotřebě, protože čísla jako až 2,3-2,7 byla udávána zcela běžně a né jednou, ale neustále a nakonec skutek utek a 1,5-1,7 je od toho až brutálně daleko, Nvidia z trůnu výkonově nejspíše opravdu nesesazena a ať se to snaží kdo chce zaobalit čím chce, za mě výkonově opravdu velký zklamání. Ten dvojnásobek a to myslím minimálně dvojnásobek jsem očekával, protože hype jak sviňa, 5nm proces, ultra revoluční nová architektura, vyšší taky, více paměti, více všeho a všechno vylepšené a zcela nové a s přihlédnutím k tomu všemu se ptám, kde je ten výkon ? Poslední dobou od AMD spíše zklamání (nesrovnávám teď s konkurencí ale mluvím čistě o AMD), protože z procesorů řady 5000 jsem byl mnohem nadšenější než ze 7000 řady a u grafik řada 6000 uplně nadchla a tato nová spíše zklamala, což je velký rozdíl.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - shrnutí komentářů 2022-11-06 13:35:34
avatar
Když si shrnu veškeré komentáře, tak by mě zajímalo, kolik z vás si opravdu 7900 XT nebo XTX opravdu koupí ? Je to karta na 4k. kolik z vás má monitor 4k s vyšší frekvencí než 60 Hz ?
Pláčete tady, že to není trhač asfaltu s nesmyslnou spotřebou i designem. Pokud by to AMD udělalo, tak by jste zase brečeli, že to žere a je to veliký.
Nikdo nemá představu, jak se ta karta bude chovat ve hrách, pouze vy už máte jasno ! Předhazujete tady raytracing, který v reálu skoro nikdo nepoužívá, protože pouze žere výkon a je vidět na statických obrázkách. Například v FPS hrách nic nepřináší, je spíš na obtíž. Chceš RTX, tak si kup kartu za 50 - 60.000,- Kč. To asi nechceš, a pokud ano, tak z toho obchodu rovnou skoč za psychiatrem. Pokud ti ta karta nevydělá, je cena mimo veškeré rozumné důvody. A na domácí hraní za padesát ? Sorry, to umím tedy vhodněji investovat.
Nová generace od AMD pouze velice hezky překvapila, žádné mínus z mého pohledu nevidím. Je normální velikostí i spotřebou a cena je shodná s minulou generací. Není to cena, kterou bych byl schopen akceptovat, nikoliv z nouze o peníze, ale s ohledem na to co jsem schopen za určitou věc utratit. Ale kartu akceptuji bezpodmínečně.
Vždy hraji na tom nejlepším, co daná generace přináší a nikdy kvůli tomu nebrečím, kolik to stojí. Jak to dělám ? Jednoduše. Momentálně hraji ve 2K na 32" s 144 Hz a nehodlám přecházet na 4K. Proč ? Protože hraji FPS a vyšší rozlišení mi nic nepřinese.
A teď jak kupuji HW GPU. Vždy si počkám na konec životnosti jedné generace, kdy následná generace bude nahrazovat tu stávající. V akci jsem 6900XT pořídil za 13.600,- se zárukou, takže žádný bazoš bez historie. S touto kartou vydržím do konce životnosti 7900 XTX a opět v akci zase koupím, za ty samé peníze, jako 6900 XT. Mám vždy to nejlepší, ale až v tu chvíli, kdy to ekonomicky vychází.A kdyby ta 7900XTX byla nenažraná a veliká, jako 4090, tak úplně v klidu tuto generaci přeskočím a pořídím zase 8900 XT - X.
Takže nebrečte, buď ty prachy chcete utratit, tak kupte, nebo chcete RT, tak kupte NV. dělejte co uznáte za vhodné, ale nebrečte že to není podle vašich představ. Já to vidím přesně naopak, tato karta je přesně podle mých představ.
A o čem se tady vlastně bavíte, že 4090 v nějakém optimálním případě bude mít o 10 FPS navíc, tak to je přesně to, co když už tu kartu máte, tak vás vůbec nezajímá. To je pouze marketing, ale s uživatelským zážitkem, to nemá nic společného.
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 17:08:45

Tak tady jsi na AMD fan-webu. Myslím, že orgasmické výkřiky, jak se to AMD povedlo nebo naopak zklamaný brekot sem prostě při uvedení nové generace patří. Smiř se s tím, že 100 lidí, 100 chutí. Někdo na nabídku GPU kouká optikou cena/výkon někdo optikou kdo dá víc, protože na to kouká jako na fotbalový zápas. Někdo prachy řeší – jako ty, někdo jiný je zase vůbec neřeší. Nauč se mít pochopení pro lidi s jiným názorem. Já chápu lidi, kteří jsou nadšený – vnímám jejich optiku a argumenty. Osobně jsem ale čekal od AMD po zkušenostech s předchozí generací daleko více. Tj. pro mě zatím spíše zklamání.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 19:20:02
avatar
Ale já sem se s tím naopak smířil, to jsi špatně pochopil, nebo já úplně ne polopaticky vysvětlil ve svém komentu, že přesně 100 lidí, 100 chutí.
Ale pointa toho komentu byla, kolik z těch uplakánků si opravdu tu kartu pořídí. Jeden dva, víc určitě ne.
Ale nemám rád brekot kvůli něčemu co si buď nemohu dovolit koupit, nebo nechci.
Je to trh a ten se řídí nabídkou a poptávkou. Nechceš co ti nabízíme, neber. Chceš, tak mi ti to prodáme, tak jak mi jsme stanovili podmínky.
A tvoje vyjádření, že jsi čekal o mnoho víc ? Ty už víš výkon těch karet ? Nevíš, pouze se domníváš a už soudíš. Tím jsi se zařadil taky mezi ty uplakánky.
Jak vidíš po celou dobu jsem se k tomu nevyjadřoval a čekal jsem co z toho vznikne.
Pro mě je to normální hate lidí kteří jen mají kecy a stejně nekoupí. Jsou mezi nimi malé vyjímky, kteří uvažují prakticky, nikoliv emociálně. Pokud se řídíš emocemi, dopadneš vždy špatně, jak v životě, ve vztazích, byznysu apod.
A proto to zakončení předchozího komentu. Vše co se někomu nelíbí, tak já beru jako fakt, tedy až se to potvrdí a já jsem přesně ten 101 co se mu to líbí.
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 20:10:36

Hm, ok, tak když tu někdo napíše, že čekal více, je to pro tebe uplakánek. K tomu asi nemám, co říct .
Tvou představu vztahu mezi hodnocením produktu a nákupem úplně nechápu – přece nebudu kupovat něco, co mě zklamalo. Dodnes jsem ani netušil, že vyjádření k nějakému produktu je vázané na ochotu a schopnost ho koupit. To teda nemůžu ohodnotit téměř nic, protože nejsem potenciální kupec.
Výkon GK neznám, karty mohou překvapit. Nicméně nějaké mezigenerační srovnání AMD uvedlo a ano - asi jsem podlehl tomu hype a čekal jsem tedy více. Každopádně souhlasím, že na testy se počkat vyplatí. Osobně mě zajímají, protože upgrade plánuji.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 21:08:42
avatar
Uplakánek je pro mě někdo, kdo hodnotí něco, co prostě ještě nemůže vědět. Mohu pochopit, že očekáváš víc než se zatím může pouze dedukovat. A tak jak jsi podlehl dedukci o výkonu, který se zakládal pouze na nějakých dohadech, tak přeci z toho nemůžu být zklamaný.
Nebo jsem ta rybka, která skočí na to že za Fialky bude lépe a výsledek vidíš okolo sebe. Jednoduše nechci a nejsem rybka, pouze fakta mě mohou zklamat, nebo potěšit. Dosavadní fakta mě potěšili.
Hodnotit produkt a nekoupit, v tom nevidím problém. Ale hodnotit ho podle faktů, nikoliv doměnek to mi vadí.
Pokud se potvrdí, že výkon ce cca o 60 % vyšší, než předchozí highend jsem s tím úplně v pohodě a spokojený. Ano pokud by to dokázali navýšit v těchto parametrech, byl bych nadšený, ale pokud by tomu výkonu zaprodali spotřebu a design, byl bych zklamaný.
To není stavěné proti tobě, já tě neznám a nic proti tobě nemám. Jen nemám rád, když na základě nějakých kusých informací, se dělají závěry. Vždy´t si ty komenty přečti. Všichni už vědí co je špatně a hrají na stoletý GTX 1060. To mi vadí :-)
Ale ještě jednou, to není nic proti tobě.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 23:15:28
avatar
Ale přesně o tom to je.
Hype byl, že to bude při výrazně nižší spotřebě než 4090 (psalo se max 375W) mít výkon 2x vyšší než 6900XT.
To už teď víme, že neplatí a z toho vyplývá to zklamání některých lidí.

Samozřejmě velkou zaplatou na to zklamání jsou uvedené parametry a hlavně cena.
Jak píšeš, je to rozhodně dobře vypadající karta a pokud se potvrdí těch cca 60% navíc, tak to bude velmi dobrá karta, kde nebude na co si stěžovat.

Nicméně to nebude ani nic výjimečného a zapamatování hodného jak naznačoval hype i nadšení z toho, že máme první čipletovou herní GPU. Prostě "jen" solidní karta za solidní cenu.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 18:40:18
avatar
Taková blbost co mě teď zaujala v CyberPunk 2077 má v nativním rozlišení 4K bez RT 4090 cca 55-60 FPS, v prezentaci AMD měla 7900XTX 62 FPS bez RT, taková blbost, ale docela mě to zaujalo. Asi se máme na co těšit za měsíc
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 21:32:59

Jj, a přitom je Cyberpunk 2077 ušitý na míru zelenému týmu. Jediné, co mě u nových karet od Radeonu mrzí je ten ošklivý výkon v RT.
Jinak doufám, že je taky bude možné, stejně jako minulou řadu, snadno podvoltovat o 80 - 100W, aniž by to člověk poznal na výkonu. A taky, že FSR 2.0 se rozšíří do všech relevantních AAA her, ale i menších hříček. Právě kvůli tomu slabšímu RT.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 22:59:48

Co se mi libi je urcite efektivita ta je super a v kontaxtu ze sem nekde cetl ze zvolene frekvence jsou tak i nastavene a ze vyzsi neznamena velky narust vykonu AMD chvalim.

Co byl spatny unik je SP tech 12k to je asi ten duvod proc se toho nvidia(9k) tolik bala a tim ze nakonec je to jen polovina sice prepracovanany na 2x vice operaci to dava nvidii lehky naskok

kdyz porovnam 7900XTX s moji kartou 6800XT(18,500kc) tak tam tech 2x vice vykonu bude.

me z toho vychazi ze cilem AMD bylo vytvorit cip co bude maly a tim i velka vyteznost a mohli jit cenou dolu.

1200$ a 900$ by davalo vetsi smysl ale treba tech povedenych cipu maji tolik ze je potrebuji prodat a tak dali cenovku jen na 1000$.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 21:07:42
avatar
kdyz porovnam 7900XTX s moji kartou 7800XT(18,500kc) tak tam tech 2x vice vykonu bude.
Správně má být: Když porovnám 7900XTX s moji kartou 6800XT :-)
Jinak bysi byl první, kdo má 7800XT :-)
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 23:00:18

puntickari opraveno
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-06 23:12:59

Ja mam zatim RX6700 a nepocitujem nedostatok vykonu, grafarna sa mi flaka na 60% v hrach a s prstom vnose zvladne nakrmiť 2K monitor. Netvrdim že je zla RX7900XTX ta vie nakrmiť 8K monitor cca 90FPS, ale zatim služi paradne ta moja 32" 2K obrazovka tak že kym nebudem meniť monitor minimalne za 4K nema zmysel pre mna vykonejši GPU
Kto vie nejaky vyrobca ma možno ukeca na lepši obraz, ale zatim okrem OLED nevidim dôvod meniť.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 08:08:56
avatar
No 1440p na 16:9 32" je docela málo, to je jako 1080p na 24".
Doporučuji nenavštěvovat kamarády s vyšším PPI, jinak budeš brzo chtít kupovat lepší monitor i GPU;-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 315x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 872x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6