AMD Radeon RX VEGA 56 jde do prodeje – Zájem o RX VEGA je velký, obchody šponují ceny. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 28 August 2017
altDoporučené ceny AMD platí, ale obchodníci šponují ceny a dělají vlastní balíčky.

 

 

 

Dnes 28.8.2017 vstupuje do prodeje oficiálně Radeon RX VEGA 56, která má stát atraktivních 399 dolarů (10 990 korun vč. DPH), což je vzhledem k výkonu karty famózní cena. Kartu máme už také celý týden v redakci na hraní, a velmi brzy vyjde naše recenze. Pokud by stála, co stojí, jednalo by se o bezkonkurenčně nejzajímavější grafickou kartu na trhu …

Problém je, že obchodníci šponují ceny. Vzhledem k tomu, že běžně Radeon RX 580 stojí kolem 10 tisíc, tak prodávat kartu s až o třetinu vyšším výkonem za 11 tisíc … to žádný obchodník neudělá. AMD však dodává karty do distribuce na začátku za ceny, za které je lze ve výsledku prodávat za doporučené ceny. AMD tak v podstatě poškozuje samo sebe, protože rozdíl mezi finální cenou, který může být až téměř dvojnásobek proti ceně za jakou ji dodává AMD na začátku, jde celý do kapes distribuci, překupníkům a obchodníkům. Ti to samozřejmě nepřiznají, a tak raději lžou o tom, že AMD navýšilo ceny a tak podobně, jen aby vypadali dobře, že to chudáci prodávají i o těch 100-200 dolarů dráž pořád div ne se ztrátou. AMD znovu a znovu oficiálně prohlašuje, že doporučené ceny pro RADEON RX VEGA 64/56 nadále platí a jsou 499/399 dolarů a dodává je tak (tedy za méně než je 399/499 dolarů) do oběhu a jsou tedy bez potíží dosažitelné, jenže nemůže nijak třetí osoby nutit k prodeji karet za tyto ceny.

Bohužel obchodníci a distribuce využívají obrovské poptávky po grafikách, předražených mainstreamových grafik a šponují ceny VEGA karet pro svůj zisk. Dokonce vymýšlí vlastní balíčky. V tuto chvíli jsou různě v ochodech nabízeny "výhodné" balíčky, které ale nejsou těmi, které ohlásilo AMD! To proto, že prodejci přišli s vlastními balíčky, které jsou výhodné hlavně pro ně, ne pro zákazníky a AMD s nimi nemá nic společného. Samozřejmě balíčky jsou dražší, než ty jaké plánovalo AMD.

Mezitím se objevila čísla, potvrzující, že prodeje RX VEGA 64 jsou skutečně vysoké a AMD si připravilo pro start mnohem více karet, než si mnozí mysleli a než obvykle dříve připravovalo. Od uvedení RX VEGA 64 na trh (2 týdny) se prodalo už necelých téměř 30 tisíc těchto karet, což je na poměry AMD opravdu velký počet. Pro srovnání NVIDIA, která vyrábí mnohem více GPU, prodala za stejnou dobu po startu prodejů GTX 1080, jež navíc měla výhodu pozice výrazně nejvýkonnější grafiky a bez konkurence a horké očekáváané novinky v době dlouhého strádání všech na 28nm, něco přes 50 tisíc karet. Nicméně AMD dlouhodobě vyrábí jen kolem 30% objemu GPU, proti tomu kolik vyrábí NVIDIA, takže necelých 30 tisíc grafik jen v případě RX VEGA 64 je obrovské číslo na poměry AMD. Tím spíše, že jde jen o dražší a méně výhodný RX VEGA 64 model, který navíc ani nebyl nijak zvlášť chválen v recenzích, hlavně s ohledem na jeho spotřebu, která ale zjevně vzhledem k poptávce trápí uživatele mnohem méně, než si někteří myslí. Není tedy žádný div, že výroba AMD absolutně nestíhá poptávku.

Navíc je pravdou, že RX VEGA je podstatně dražší, výrobně náročnější a kvalitnější než reference GTX 1070/1080 proti kterým stojí, dokonce i ref. GTX 1080Ti. AMD na PCB a provedení karty nijak nešetřilo, všechny karty jsou neuvěřitelně předimenzovány (zejména RX VEGA 56) a mluví se o tom, že jen samotné paměti a zapouzdření na interposer s GPU stojí AMD téměř 200 dolarů (a to bez ceny toho GPU). Kvalitou provedení a komponent strčí referenční RX VEGA karty do kapsy drtivou většinu nereferenčních grafik na trhu, které často stojí i podstatně více. Výrobu VEGA karet komplikuje časově náročnější výroba GPU, kdy u běžných karet bez HBM pamětí je to jednodušší. Vyrobíte GPU, „vedle“ v továrně vyrobí GDDR paměti, a obojí jednoduše dodáte výrobcům grafik a ti už si sami osadí GPU a paměti na PCB a karta je hotová. V případě RX VEGA jsou věci komplikovanější a trvají déle. Vyrobíte GPU, „vedle“ v továrně vyrobí HBM2 paměti, jenže pak obojí musíte poslat do další továrny, kde teprve obojí zkompletují a zapouzdří na interposer, a teprve tohle celé dodáte výrobcům karet a ti vyrobí grafiku. Ten jeden mezikrok je sice z pohledu fyzické konstrukce karty velmi efektivní, ale prodlužuje výrobu karet samotných. A tak v době, kdy je poptávka po kartách vysoká, se prostě nedají věci urychlit tak, jak by bylo třeba. To je celý „problém“ s výrobou VEGA dnes. AMD je ochotno mít na kartách nízkou marži (a se ztrátou je opravdu neprodává), ale i když výrobu na své poměry kapacitně nastavilo velmi vysoko, nestačí to současným požadavkům trhu a nedá se to rychle vyřešit.

A protože po RX VEGA 56 bude poptávka ještě mnohem vyšší, dají se čekat ještě větší problém s dostupností a faktem, že obchodníci budou šponovat vzhledem k poptávce ceny. A jak vám ukážeme v recenzi, kdyby RX VEGA 56 stála co by měla stát, je to prakticky krádež, jak výhodná grafika by to dnes byla. A nejde jen o to, jak je zajímavá přímo z továrny, ale ještě zajímavější je, co se s ní dá udělat, protože AMD zdaleka nevyužívá potenciál a možnosti RX VEGA. Už několik dní si hrajeme s podvoltováním a musíme potvrdit, že výsledky jsou více než zajímavé, až skoro šokující. Bohužel prostě v současné situaci velmi pochybuji, že RX VEGA 56 někde koupíte za tu doporučenou cenu. Je opravdu škoda, že AMD nemá vlastní ochod, ve kterém by bylo schopno ty ceny bez prostředníků skutečně zaručit, takhle z toho nic (kromě naštvaných zákazníků kteří se zbytečně zlobí na AMD) nemá. A někteří se ptali proč si AMD vlastní obchod, jaký má NVIDIA, neudělá … problémem je, že NVIDIA je větší výrobce GPU s větší silou a i když se to mnoha výrobcům grafik nelíbí, zkrátka s tím nemohou nic dělat protože NV se prostě dokáže prosadit a těžko by se bez ní obešli. AMD by ale mělo mnohem větší problémy s výrobci grafik, prodejci vzhledem ke své omezené tržní síle a zejména omezených financí na marketing, kde má NVIDIA násobně větší možnosti. A i když by v současné době to bylo pro AMD i nás zákazníky výhodné. V situaci, kdy by poptávka byla nižší, by to mohl být problém pro AMD ve vztahu k partnerům. Zkrátka politika …  

Recenze RX VEGA 56 bude tedy dnes, ještě testujeme několik věcí .... a to skutečnou velikost obřích rezerv, které tahle grafika má ...

 

//EDIT: Recenze RX VEGA vyjde až večer v úterý, nestíhám dopsat z důvodů vzdělávacích povinností  ... nicméně je to hodně dobré a příjemně překvapuje, protože ukazuje VEGA v jiném světle než verze 64 :).

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2017-08-28 16:42:00

jsem zvedavej na tu recenzi... VEGA 56 asi vystrida moje RX480, snad se mi podari nekde pak koupit aspon dve.
TramSK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 15:18:54
avatar
Nepodari .
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:46:31
avatar
hm, 30 tisic predanych kariet.. lenze marza GTX 1080 bola mozno 50% ak nie viac, a na RX je to pri velkom oprtimizme snad aspon 20%... proste cele zle...

RX56 fandim, pri Undervoltingu je to ako taka karta, narozdiel od sračkovej RX64
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:46:13
avatar
jenže ona jde RX 64 podvoltovat taky ;)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 17:21:26
avatar
Nechápu, za co je ten palec dolu u vašeho příspěvku - je to pouhé konstatování faktu, které nelze vyvrátit - RX Vega 64 se dá podvoltovat.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 18:30:50
avatar
Tento web čtou zjevně i nějací idioti, proto nejspíše ten palec dolu.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 18:40:13
avatar
Nejsem si jistý, jestli je možné při postižení idiocií, aby daný jedinec uměl číst...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:03:30
avatar
bohužel na PCt je jich slušnej výběr co lezou sem... a bohužel uměj i číst a psát
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 08:47:33
avatar
aha spotreba klesne zo 4000 gigawattov na 3500 ... to je úspech nebude to SLi dvoch GTX 1080, ale jednej pod tekutym dusikom
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podvoltování 2017-08-28 17:20:00
avatar
Zdravím a mám dotaz.
Až budete mít dotestováno, uvažujete prosím o vydání návodu na "Undervolting"?
Dnes jsem objednal u zeleného skřeta 56ku a podvoltování mne hodně zajímá. Na druhou stranu nemám zkušenosti, tudíž by se zveřejněná metodika moc moc hodila. Např. nevím, jestli hrozí při podvoltování stav, že by grafika třeba vůbec nenaběhla, nebo jestli podvoltování neskrývá jiná úskalí.

Tudíž kdybyste nějaké ty tipy a rady pro podvoltování zveřejnili, určitě by to pomohlo nejednomu majiteli Vegy...
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Undervolting 2017-08-28 17:26:32
avatar
Také souhlasím a přemlouvám se za podrobnější návod na Undervolting díky.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 19:42:08
avatar
Jsem teda v Alze 56ku neviděl
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 19:48:04
avatar
Bylo tam několik kusů, asi půl hodiny, zítra jí mám doma
sirthomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 08:01:04
avatar
Tak to prosim o link na tento produkt na Alze. Kdyz jim dojdou kusy na sklade jak pisete tak ale produkt zustane normalne dal zalistovany jen bez skladovych zasob. Ale tento produkt na Alze vubec neni ani v kategorii VEGA ani ve vyhledani produktu. Takze pokud ji mate z Alzy na ceste jak pisete tak to bud maji na jejich eshopu nejakou podivnou chybu (a koupil jste to nejak podpultove) a nebo proste jen lzete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 09:32:52
avatar
byly dostupné několik minut než se vyprodaly .... taky jsem je viděl
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 09:40:49
avatar
Taky mě překvapilo, že ji úplně stáhli z vyhledávání.
Nicméně přes tento odkaz by se na ni mělo jít dostat:
Odkaz
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 09:55:13

Je to stejné jako u 64 do obchodů se dostalo pár x tisíc kusů s původní retail cenou. Další už budou pravděpodobně dražší. Stejně to dělá i Czc.

Přijdou třeba notebooky Lenovo E570 za cenu 15 000. Ty se vyprodají a další várka už je za 16 000 ale nejsou zalistované jako ten stejný produkt jen s vyšší cenou, ale jako nový produkt.
sirthomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 10:27:49
avatar
No ale pokud se jen hybe s cenou tak se produkt neprelistovala v produktovym katalogu. To by byl obchodnik sam proti sobe..

mozna to uplne stahli protoze distributori nepocitaji stim ze by byla v rozumne dobe dostupna. (
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 11:07:55

No představ si že se to tak ale děje. Mnohdy najdeš stejný produkt se stejným parametrem, ale rozdílnou cenou a teď nemluvím o použitým zboží. Třeba u notebooků se to děje velice často.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 11:43:13
avatar
Představ si ale že to není běžné a už vůbec úmyslné (dost často to zalistuje jen více produkťáků naráz, nebo z nepozornosti později), většinou se zalistovává duálně jen aby se smazala historie produktu pro vyhledávače atd... například bylo to levné a teď to bude drahé, tím pádem bych přiznal zdražení a to nechci když mám třeba skoro na vše -70% .
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:28:20

U notebooků jsou to nové série s jiným PN, někdy se to liší v maličkostech.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:27:38

Ovšem to je akce Lenova
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:40:54

Takto se to děje i s kartama jak nvidia tak AMD tam mají smazané historie cen u mnohých modelů. Dělá to ten obchod.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 13:01:49
avatar
Tak pokud by byl jiný PN tak je pravděpodobně ze bude zalistován znova (mělo by se jednat o jinou konfiguraci), ale to ze shop jen smaže svou historii cen tak to ničemu nepomůže, neb spousta stránek ceny načítá a historie má své (proto možná alza už není na heureka.cz ).

Jak říkám je rozdíl úmyslné opakované zakládání (pro historii) a chyba produkťáků která se děje častěji. Pokud by měl někdo ručně korelovat ceny produktů tak by se například na alze zbláznil je jich prostě moc (rozdíl je u vybraných produktů které se prodávají jako teplé rožky "težení si všimla dávno i alza").
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 18:26:09
avatar
mě pobavil tenhle shop:
https://www.k24.cz/product/384263/Elektronika/Komponenty_PC/ GIGABYTE_AORUS_Radeon_RX_580_Xtreme_8G_OC_GV_RX580 XTRAORUS_8GD_.html

ta cena me malem položila jako 16k za rx580 je mazec
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 18:31:35
avatar
Vsaď se, že to někdo za ty prachy koupí.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 18:33:35
avatar
asi jo, ale to bych snad pockal do pristiho roku nez dat tohle
Martabart [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 11:28:16

Takže, když jsem loni koupil RX480 gaming od MSI za 6200, tak ji mám teď nějakýmu bláznovi za 9 prodat?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 11:44:38
avatar
ano a pak doufat že za správnou cenu seženeš 1080, nebo Vegu 56, či počkat na Voltu na integráči
ololo86 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test podvoltovani? 2017-08-28 19:54:11

chci se take zeptat pana Stacha, jestli v testu zkusi i "podvoltovani" vegy 56?..u teto karty by to mohlo byt skutecne velmi zajimave
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 20:17:13
avatar
ano, kolega to testoval ... bude to v recenzi, už ji dopisuji
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 13:24:16
avatar
Tak neodepisujte na diskuzi a raději pište recenzi :-). Sám jsem zvědavý. Vím, že ta neref. Asuska 56 měla výkon 64 při spotřebě jako 56. Vega je opět další skvělý produkt AMD, který je jen uspěchaný. Vytuněné nereferenčky budou jinde a samotný vrchol efektivity pak ukáže Vega Nano, která vyjde později, takže už bude odladěná. Vím že se opakuju, ale hlavně 64ka je zase honěná za svůj sweetspot :-), podtaktovaná 56ka by možná "stála za hřích" do "normálního (škaredá velká bedna)" PC
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:25:14
avatar
sorry já mám dnes školení tak až dnes večer to dopíši a vydám bude tam vše ...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 21:05:44
avatar
Nechápu za kolik takto slabou GK dokáží našponovat... nesmyslné ceny. Vždyť ono to je draží než výkonnější ekvivalent NVIDIA... To jsme to dopracovali.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:28:59

AMD má svoji fanouškovskou základnu, s tím se nedá nic dělat a je to novinka

\\ Je škoda, že se tu víc palcuje, než argumentuje, přitom vím, že mám 100% pravdu. Jinak bych nebyl fanda AMD/ATI víc jak 15 let
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:53:16
avatar
Ty se máš, já bych rád věděl že mám vždy 100% pravdu, ale i věci které jsem sám udělal, v ohledu vzpomínek například na 100% nevím, natož abych to aplikoval na ostatní, což ani vědět nemůžu, max si můžu myslet
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:06:16

Dobrá
NVIDIA má své spokojené zákazníky jako AMD.
NVIDIA má nepochybně větší počet zákazníků a AMD je druhá - je společností výrobou čipů GPU společně s CPU. (to ale nic neznamená tedy)
AMD má měnší počet zákazníků přesto je konkurentem NV a Intelu.

To je prostě pecka.

Vega 56 je dobrý meinstream co je v nabídce ted aktuálně.
Soupeř k 1070 je vítán.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:18:54
avatar
Citace:
přesto je konkurentem NV a Intelu
tak kdyby neexistovali antimonopolní zákony tak by už zřejmě AMD neexistovalo, to by si Intel rád užil. To že AMD existuje je právě nejspíše zásluha hlavně antimonopolních zákonů. Já uznám ze Zen je super, ale Vega je jen dobrá.

Ano Vega je dobrý meinstream, ale mě osobně přijde že AMD pěkně hipovalo a nedodrželo co si samo nakazovalo. Kdyby prostě šli do méně agresivního hipe tak bych řekl super konečně konkurence k 1070 a 1080, ale proste "poor Volta".
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 09:37:57

No to je dost na polemiku. Na druhou stanu Intel postupoval v konkurenčním prostředí v rozporu se zákonem.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:01:52

Neni lepší jít fandit na stadion nebo na koncert? Fandění výrobcům grafických karet mi přijde poněkud úchylné
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:13:35
avatar
Tak fandit značce je snad normální, to je jako kdybych se ti smál že fandíš na koncertě "to jako aby se jim to povedlo a nezkolabovali? není to též úchylné ". Já fandím technologickým firmám, zpěvákům, pornoherečkám, autům, kopě jiných věcí, sobě, synovi při sezení na nočníku a nepřipadám si nijak out.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:15:47

Out nebo in... neřeším, asi jsem už moc starej.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:21:42
avatar
to určitě, každý má tolik let na kolik se cejtí . Já budu doufám mladý ještě nějakou dobu...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:00:08
avatar
A co těžba?
sirthomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 19:50:28
avatar
Neblazni vzdyt to neni slaba grafika, na hry ted neni sice idelani ale jine vyuziti jako mining ji predurciji k masivnim prodejum!!
casca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moc to nechapu 2017-08-28 22:37:56

Zrava predimenzovana karta, ktera jde podle vseho dobre podvoltovat. Kdyby trochu ubrali frekvenci a napeti, tak tu mame kartu, ktera by podle recenzi mela slusnou spotrebu a sla skvele pretaktovat. A nereference to mohly osolit s lepsim chlazenim. Ja cekal na Polaris a pak na Vegu, a kdyby me nevylekali spotrebou, tak mozna cekam i na Nano. Pred tydnem sem i kvuli silenym cenam Vega koupil za 16k MSI 1080 X+, prepl na Silend Mode a mam po letech cekani konecne klid (doslova, karta neni slyset). Jen to Nano by se mi do ITX krabice veslo na dylku lip.
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 23:32:36
avatar
Pozeral som v Alze ešte nie je ani v katalogu :/
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 00:08:57
avatar
maj https://www.alza.cz/sapphire-radeon-rx-vega-56-8g-hbm2-d5099394.htm#alternativy
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 08:05:57
avatar
LOL, nereferenční GTX 1080 se dá sehnat o 150 Kč levněji . To koupí jenom blázen...

A dokonce se nemusí ani nic podvoltovávat . Koupíš, dáš do PC, nataktuješ a nějaká předražená Vega může být dotyčnému šumák. 1080 je naprosto jasný kup za současné ceny. Poměr cena/výkon je u Vegy hodně špatný. Navíc taková pálka za ty hrozné reference, prostě hrůza.
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 10:19:50
avatar
Tak, ona by mala stáť tak 420 € - 440 €, resp. medzi cenami GTX 1070 a 1080, lenže ako vravíš, súčasné ceny sú totálne mimo a osobne by som tento rok neodporúčal nikomu kupovať mainstream a vyššie...tie ceny sú proste totálne na riť.

Nehovoriac o tom, že bude horšie
casca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 19:39:13

To je relativni. Najdi si na heurece "MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G" (ted uz je X+) a sjed dolu na vyvoj ceny. Loni v cervnu zacinala prumerna cena na 22.5k a ted je 16.5k, to je 6 tisic rozdil. Ceny se pohly dolu, i diky kurzu koruny. Problem je, ze spousta lidi, vcetne me, cekala, ze Vega prinese aspon naznak cenove valky jako Ryzen. Ale kdo chce vykonnou kartu a nepotrebuje FreeSync, tak je na tom letos urcite lip nez loni.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:29:40

Nojo, ale v Miningu je Vega skoro na úrovni Titanu.
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 10:06:20
avatar
Na slovenskej Alze nie je nikde
janmora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 06:57:31

Podvoltování moc dobře nechápu. Pokud kartě stačí nižší napětí a sníží se tím spotřeba a vše ostatní zůstane stabilní, proč tak není nastavena rovnou z výroby? Nechci kartu, kterou si musím doma sám dodělat, doladit, aby fungovala líp. Takhle má fungovat hned po rozbalení...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 07:08:53

Protože každá karta má spoustu různých funkcí a ne každé jádro se povede tak dobře jako jiné. AMD ale udělá jeden bios a nastavení pro všechny karty a situace stejné. Takže pokud máš štěstí a koupíš kvalitní můžeš podvoltováním ušetřit spotřebu, pokud štěstí nemáš tak nepodvoltuješ nic. Mimoto se může zdát, že po podvoltování karta třeba jede v pohodě, ale po nějaké době natrefíš na aplikaci nebo hru která bude crashovat a bude za tím práve undervolt.
sirthomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 10:30:15
avatar
Bohuzel to je trosku jako loterie..
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:09:42
avatar
Anebo počká na Nano, která už takhle potuněná bude v základu. Narozdíl od 56 navíc full spec čip, tedy všech 64 bloků a výběrové čipy s nižším leakage. Otázka je na kolik ji nacení, to je velká neznámá. V předchozí generaci Fiji Nano startovala za cenu Fury X, tj. Ekvivalent Vega64? Pak její cena spadla na 12 tisíc a byla tak levnější než Fury (ekvivalent Vega56?). Vega Nano se ztrátou 5% výkonu oproti 56, o 150W nižší spotřebou a stejnou cenou jako 56 by byla fajn (pro netaktovače)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:34:22
avatar
ono někde specifikace Nana jsou? Že jsi si tak jist tím full čipem, navíc výběrový (toto není Fury).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 10:14:52
avatar
hodně známých redakcí to bere jako hotovou věc. Navíc, aby se srazila razantně spotřeba (175W max), je nutné dosáhnout ještě lepší efektivity než u podvoltované a podtaktované RX 56. A to lze jedině tím, že funkčních bloků bude více (64). Takže není to jisté ale velmi pravděpodobné. Co by pak Nano byla, jen RX56 s jiným chladičem? To by nedávalo smysl
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 10:26:24
avatar
Nebo naopak ještě okleštěnější R56, tím i efektivnější.

Stejným chladičem? Ona je V56 krátká jako Nano v referenci?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 19:08:27
avatar
Podtaktovaná 56 bude mit nižší výkon než klasická 56 a nizsi nez 1070. To by bylo neprodejne. Nano je premium produkt neděláný pro někoho kdo hledí na cenu. Jediná moznost jak zachovat plusminus vykon jako 56(1070) a zároveň jít se spotrebou dolů oproti klasické 56 je tedy mit full spec čip. Jsem si naprosto jistý, že se s Váma klidně vsadím - když prohraju já kupuju Vám 56, když Vy, kupujete mi Nano, platí?
Btw psal jsem "jiným" ne "stejným"
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-31 01:55:08
avatar
Btw: omlouvám se.

Já bych řekl že v případě zisku se vsází jen cigán "romská menšina", ale to do toho nepleťme.

Nerad bych aby jsi se (jste "diskutujeme spolu relativně často a i když spolu většinou nejsme za jedno tak krom pidi PC si relativně rozumíme", natož že bychom se měli vsázet) vsázel nad něčím co nejsi schopen 98,2% odhadnout a už vůbec ovlivnit? Já samozřejmě přeji aby Nano bylo jak říkáš (říkáte), ale nevěřím tomu po tom co zatím AMD předvádí, Fury měl být prototyp budoucnosti a nakonec to vypadá že tu máme teprve prototyp 2, proč sakra AMD nevydalo plnou Vegu jak chtělo a nemá cenu, aby tu DD říkal co si myslí, Mě zajímá co si myslí tedy AMD, proč jim tedy velká část architektury nefunguje,... (to mlčí jako by se mělo stydět a vždy jen něco lehce uvede do jiného kontextu).

Nano byl fajn karta, ale proč by Nano2 neměla vyplnit jen mezeru mezi RX580 a Vega56?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-31 10:49:22
avatar
Citace:
Nano byla fajn karta, ale proč by Nano2 neměla vyplnit jen mezeru mezi RX580 a Vega56?


1. proto, že výrobně je mnohem dražší než Polaris s GDDR. Proto nemůže mít tak "malý" výkon mezi RX580-56, protože by to neospravedlnilo vyšší cenu. AMD moc dobře ví, že existuje mini ITX GTX 1070, proto nepřipadá v úvahu vydávat slabší a zároveň dražší kartu.
2. Kde je ale na trhu "mezera" je neexistence ničeho výkonějšího v mini ITX než GTX 1070. Mnohem výhodnější je tedy pozicovat Nano zde. Nano potřebuje dosáhnout i pomyslné 1% výkonu nad GTX 1070, aby AMD mohlo prohlásit, že má nejvýkonnější mini ITX kartu a říct si tak o extra cenu.
3. pozicování předchozí Nano generace Fiji dává mnohé tušit. Vega Nano nemůže být příliš jiná. Má-li být pozicována hlavně na stávající majitele Fiji Nano, musí nabídnout ten výkon alespoň GTX 1070, jinak by výkonnostní rozdíl mezi oběma generacemi karet byl tak malý, že by se přechod na Vegu téměř nevyplatil. Zároveň spotřeba nemůže být vyšší než u původní Nano(1), tedy 175W TDP, protože většina majitelů Nano1 má svůj systém dimenzován (chlazení, zdroj) právě na tuto hodnotu.

Když tedy dám do souvislostí minimální nutný výkon Vega Nano (GTX 1070+)a jeho max spotřebu 175W (+10W max), tak z toho plyne jedině použití full spec 64 čipu. Podtaktovaná a podvoltovaná klasická Vega 56 buď nedosahuje výkonu GTX 1070 při požadované spotřebě 175W, anebo při nastavení na výkon GTX 1070 zase spotřeba těch 175W převyšuje.

Musíte minimálně uznat, že mé odhady jsou promyšlené a ne jen výstřely do tmy. Lépe už to vysvětlit nedokážu.
Jinak Vega není oproti Fiji fyzicky lepší čip, naopak je "horší". Je mnohem menší, má poloviční paměť. sběrnici (jen 2 štočky HBM) atd. AMD tedy musí stát jeho výroba o dost méně než výroba Fiji -> na Vega mají mnohem vyšší marži. Proto byla očekávání od Vegy přehnaná (vzhledem k velikosti a paměť. sběrnici). Kdyby vyrobilo AMD stejně velký 14nm čip Vega jako Fiji, tak by nesl skoro 2x více SP a měl 4096-bit HBM2 paměti, tedy 2x větší propustnost, (mimochodem čistě propustnost pamětí má Fiji je stále lepší i přes pomalejší HBM1).

Jinak já se nezlobím, samozřejmě jsou vše jen spekulace, ale od toho je diskuze, rád uslyším jiný názor, jen bych byl rád kdybyste byl taky schopen uvést argumenty v takového hloubce jako já, která podporují tvrzení proč si myslíte, že Nano bude pozicováno mezi RX580-Vega56.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-31 12:30:24
avatar
1. Viděl bych to jako možnost zbavit se horších čipů, které nejsou ani úplně V56. Pi nedostatku RX580 je hlad po segmentu kam by se i slabší karta ze zmetkočipů vešla.

2. Nano 2 nemusí cílit na stávající majitele Nano1, může mít naopak za cíl přilákat k mini ITX nové zákazníky, většina uživatelů neobměňuje častěji než 1x/3roky, navíc Nano 1 se nevyrábí a nedá sehnat takže klidně může být jen o maličko rychlejší a kupce si také najde, právě díky provozním vlastnostem a velikosti.

3. Cenotvorbou by případně lepší karta než V56, byla logicky dražší, proč by si AMD mělo snižovat příjem, prodáváním plného čipu za cenu menší než zmetku, navíc "výběrového", to bych cenu potom čekal adekvátní k výrobním nákladům a tím pádem mezi či dokonce nad V56 / V64.

4. AMD aktuálně prodá vše co vyrobí, tím pádem by pozicování předchozích produktů nemuselo hrát takovou váhu.

Já samozřejmě netvrdím že to nemůže být jak píšete, ale zatím bych to nebral jako fakt, ale jen relativně možnou variantu. AMD o Nano 2 zatím nic relevantního neřeklo.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podvoltovani 2017-08-30 07:37:34
avatar
Zas tak to loterie neni, neni to jenom o jadru. Jeden z hlavnich kamenu na kterych to stoji je kvalita zdroje. Cim stabilnejsi je, tim niz muzes jit. Vtip je v tom ze vetsina uzivatelu ma nekvalitni zdroj, coz se navic s jeho starim dramaticky zhorsuje. To znamena ze musi mit defaultne nastavene vetsi rezervy.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 09:04:37

To máš jako proč se prodávají CPU s nižší frekvencí, když je konstrukce dělaná na tu nejvyšší. Ano, jsou to stejné CPU, ale mají odlišnou kvalitu, takže po testech putuje na nižší model.
janmora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 11:28:48

To není ale to samé, tam to výrobce otestuje sám a pak prodává hotový produkt. Uživatel se s tím nemusí zabývat doma.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:30:41

Je to naprosto to samé.
janmora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 06:50:29

V čem například?
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 09:28:15

TDP nič neznamená ...podla mna by to malo byť maximum čo si karta zoberie ale pri rx570 som sa stretol s viac ako 200wattmi a to boli podvoltované o 96mV pri duálnej ťažbe ...tak kde je pravda? prepol som na iný algoritmus a spotreba spadla o 1/5 dole ...v oboch prípadoch ukazovalo gpu-z 100% vyťaženie gpu ...mám pocit že AMD vedome klame ľudí a do celkovej spotreby neuvádza spotrebu ramiek ktorá vie byť tiež brutálne vysoká ... ale jeden fakt sa musí uznať že AMD má rezervy ..všetkých 6kusov stabilne -200mV ale čo pozerám fóra tak idu ešte o 50mV nižšie odomňa stabilne, ale to už len úpravou biosu
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 15:58:22

TDP nie je spotreba vo wattoch...asi tolko k tomu.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 17:00:18
avatar
Tak samozřejmě že není, ale dle definice toho a toho výrobce "každý má jiný druh stanovení TDP, ale +- je to kolik hřeje" je to teplo které vytváří většinou max ( bez OC), a u elektroniky je to téměř 100% spotřeby "1W tepla= 1W + nějaké mikro drobné spotřeby".

edit: Odkaz
tady je to popsané více než dostatečně.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ftipne 2017-08-29 12:00:29

Tak chtěl jsem koupit celé nové pc,bohužel nestihl jsem,rx 580 bylo fuč dříve než jsem si stačil prdnout:o)momentalně stojí,nebo spíš nestojí bo nikde není omg,říkam si počkám na vegu připlatím si na 56 ,čekám ,čekááám, čekááááám a už 13500- To myslej jako važně,sorry ale za takovou cenu to NORMALNÍ ČLOVĚK NEKOUPÍ.Je me fuk BLABOL typu to ne AMD to ti a oni, mě ,zajímá koncová cena a ta je ne nehorázná ,to je VYSMĚCH,zajimalo by mě kdo tu kartu kupuje protože normalně uvažující a pracující člověk ne bravo AMD asi pujdu do NV ikdyž jsem chtěl amd ale todle je mazec.
Abych si koupil dražší kartu která má možná potenciál ale musel bych dělat sní to a ono?!Sorry ale to si ikdyž nechci koupím 1070(za menší peníze) nebo když už 1080 za stejné.
Jako fakt jsem z toho smutný a musím se smát.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:09:48
avatar
ftipnej si maximálně ty.. koncovou cenu neurčuje AMD.. takže můžeš tak max být nasranej na distribuci či přímo e-shopy... AMD nastavilo jasné ceny, že v ČR to je za tolik, za to jaksi nemůže...

btw. každá novinka stojí víc, jak NV/AMD/ppř. Intel... a každej s mozkem to ví...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:10:44
avatar
ty víš za kolik to MSI, Asus, ... dávají té distribuci?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:13:59
avatar
já jen mluvím o tom, že AMD ty karty za ty ceny v krámech neprodává... nevím za co mám minus...
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 13:03:51

Zeptám se jinak je lepší koupit vegu 56 nebo 1080 za stejnou cenu?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 13:14:18
avatar
tak pokud budou oboje za stejnou cenu (jako že se to teď děje) tak určitě 1080, tu RX V56 nikdy nepřekoná v herním výkonu a provozních vlastnostech, ale pokud jede o univerzálnost tak je to pak asi jedno (ale referenci RX56 jedině pokud plánuješ vodní blok).

Pokud na nějaké výpočty a těžbu tak klidně tu RX V56 nereferenci.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 13:23:17
avatar
Už to, že 56 a 1080 stojí podobně je absurdní, tudíž GTX 1080 je jasná volba - vyšší herní výkon, nižší spotřeba, nižší teploty, nižší hluk. Vega 56 je konkurence pro 1070, ne pro 1080.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 13:27:04

Doporučuji použít vlastní mozek a google na testy těch karet, nedat na žádné oslavování nesmyslů, kupuj nejvýhodnější. I v případě GTX1080 vs Vega 64 (kdyby byly za stejnou cenu) ti jasně doporučím Nvidii díky podstatně lepším provozním vlastnostem. Na sliby ohledně dolaďování ovladačů a vypnutých funkcí se úplně klidně vykašli, jedna bába povídala. Až to všechno AMD zprovozní, budou tu dost pravděpodobně další generace karet, jestli vůbec něco zprovozní No a při aktuálních cenách koupit AMD kartu je čiré pomatení mysli (nemluvě o dostupnosti).
casca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:00:09

Ono staci porovnat RX480 a RX580. Ke zlepseni doslo, ale zazraky se nekonaji. A to krome ovladacu mohli doladit i HW.
sirthomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 12:28:02
avatar
Jako zakaznik bych tohle preci vubec neresil! Tady mam moje prachy a vezmu za ne to nejlepsi co za ne muzu v konkretni chvili koupit. samozrejme vybiram z toho co je k dispozici ke koupi.. Popravde mi je fuk jestli to je od tohoto nebo jineho vyrobce..

Stejne tak pokud chci za kazdou cenu cekat na vyrobek nejake firmy xy tak budu cekat je to moje rozhodnuti, ale pak preci nemuzu te firme nadavat ze to vyslo pozde, neni to takove jako melo nebo ze to je defakto nesehnatelne.. Ta firma me k tomu cekani nenutila.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - undervolt 2017-08-29 14:33:07

Nechci nikomu moc kazit hokus-pokus náladu. moji RX64 jsem zkoušel podvoltovat a žádná sláva... už při -100mV nestabilita.

Asi jsem si nechal z těch čtyřech špatný kus - nejspíš ten nejhorší, to by odpovídalo všeobecně mému štěstí

tedy rezerva celých 50mV je spíš hraniční než že by výrobce nastavoval hodnoty "na prasáka".

o víkendu když najdu dvě-tři hoďky tak si s tou kartou ještě pohraju...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:35:54
avatar
RX 64 nejde tak dobře podvoltovávat, 56 je jiná káva protože má hodnoty nastavené pro 64 ;) ...
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jenom aby 2017-08-29 14:43:20

Jenom aby to nebylo o štěstí na kus.

taky je otázka, co se dostává do redakcí na testy a co se pak dá s největší pravděpodobností koupit.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-31 15:38:34
avatar
RX 64 me jede stabilne na 1.1V (stav 6,7), frekvence default (zkusil jsem navyseni +5% a to stabilni nebylo a zkouset neco mezi tim se mi nechtelo), mozna jak tu nekdo psal, ze to zalezi i na zdroji, ten jsem onehda kupoval novej.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 14:48:27
avatar
uz to vidim nereference 64 za 18K+ a 56 15K+ a to nekteri si tam daju aj 2K víc
Morava [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 18:12:57

skladam setup prevazne na 3d grafiku/render. Jaka je pro me lepsi gpu, vega ci 1070/1080? co jsem googlil tak vega kvuli tomu ze ma vice vypocetnich jednotek.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 18:30:30

A v jakém SW tu grafiku budeš renderovat? Too jsi tu jaksik neuvedla je to nejzásadnější věc.

Obecně je to ale tak že nvidie ti pojede ve 100% 3D renderovacích SW a pokud né tak v 90% určitě u AMD to bude tak 50%+-. A teď nemluvím o výkonu, ale o akceleraci GPU renderingu jako takového.
Morava [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 18:31:06

maya, zbrush, vegas. v tom je neaky zasadni rozdil?
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 19:00:18

No ohledne mayi bych ti doporucil precist si na redditu různá témata na podporu AMD v Maya. Pokud s tíém již nemáš zkušenosti, předpokládám že ne tak bych se AMD vyhnul, těch pár potencionálních % výkonu nestojí za problémy. Rozdíl je v tom že u nvidie se jede přes CUDA AMD jede přes openCL.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:34:28
avatar
Odkaz
Dobré zkušenosti s radeony.
Odkaz
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:50:03

No osobne bych v Maya použil Iray a vím, že to pojede na 100%. Dále to video co tam předváděl defakto nic neukazuje, respektive ukazuje že poslední AMD karty už nemají problém se zobrazováním poligonové sítě, která u starších modelů do R9 nebyla úplná.

Takže jo dle tématu to pojede. Tak samo to ale pojede i na nvidii.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:38:05
avatar
Tak a je doma Zatím jsem pouštěl jen pár benchmarků, ale ten výkon se mi už teď líbí
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:48:15
avatar
A mohl jsi mít ještě lepší za stejnou/nižší cenu.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:53:07
avatar
Jsem rád i za tu, co mám. Vím, že šlo objednat z UK za ca 10600, ale chtěl jsem tuzemského prodejce.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 20:54:40
avatar
Myslím tím tuto:
Odkaz
Odkaz
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 22:10:21
avatar
Já jsem ale nechtěl koupit nVidii
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 22:18:25
avatar
OK, jenom návrh na lepší kartu, která je o stovku levnější .
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 09:38:03
avatar
Ale jo, já to beru. A je fajn, že to píšete tkahle v klidu, bez urážek atp. Většina lidí, když někdo nesdílí jejich názor, jsou najednou takoví útoční a nevrlí a vůbec, což není váš případ. A to je fajn
Máte ode mě +
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 21:04:01
avatar
v porovnání s čím? doufám že hodíš pořádné resumé
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 22:09:29
avatar
Jsem fyzická osoba, takže nemám k čemu moc porovnávat a navíc nemám ani zakoupené hry, ve kterých porovnávat. Pokud se mi Vega 56 osvědčí, zůstane v pecku namísto HD 7970 GHz Edition od Gigabytu.
Ale klidně můžu dát výsledky k dispozici - z toho mála, co naměřím.
Nebo, pokud by to zajímalo víc lidí a dáte tipy, co otestovat (pokud možno free benche), pokusím se vyhovět. Tedy zatím jen v 1080p. Freesync LCD zatím nemám, ale pokukuju po nějakém s rozlišením 2560x1440, nebo 3440x1440, takže uvidím.
Samozřejmě budu muset přemluvit svou fousatou i7 2600K na 4500 Mhz stabilně, nicméně už se mi to párkrát povedlo a vydržela i dlouhodobě v zátěži, takže třeba vyplodím i nějaké porovnání na tomhle fousáčovi stock, vs. OC...
Fakt ale nejsem (ani zdaleka) OC specialista
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 23:15:25
avatar
3440x1440 "21:9 už méně nechci" jedině, osobně čekám na 5120x2160, ale to potrvá ještě.

Tak otestuj co nejvíce a výsledky když uveřejníš budu rád, určitě klasické syntetické: 3d mark (vždy testuju od 2003- po poslední "ale pod 2011 z toho padají jen nesmysli", Unigine "Heaven, Superposition, Valley), Stalker Call of Pripyat benchmark "samostatně ke stažení", Metro Redux "2033 i LL", a samozřejmě všechny hry ke kterým máš přístup a obsahují benchmark, vlastní testy stačí jen obrazně, neb tam vždy záleží v jaké lokaci to vezmeš a ingame scény naskryptované neodpovídají vůbec hernímu výkonu. Navíc v ovladačích si můžeš zapnout VSR "Virtual Super Resolution" a otestovat 2k a 4k i když na to nemáš monitor.

edit: ještě doplním: FluidMark, Passmarkt. A osobně by mě zajímalo Destiny 2 (aktuálně běží free beta).
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 23:04:08
avatar
Doporučuju Unigine Valley a Heaven.
Jen tak pro zajímavost, zde můj výsledek:
Odkaz
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 23:08:32
avatar
4K je na Vega 56 moc ideální je 2K.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-29 23:10:22
avatar
U starších her to 4k dá taky, ale na nové hry to na 4k není to jedině 1080ti či XP a prinejhorším 1080.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 12:09:51
avatar
Pokusím se vyhovět, ale na rovinu říkám, že to potrvá delší dobu, tudíž prosím o trpělivost...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 13:55:39
avatar
Vezmi si času kolik potřebuješ, jen se na nás nevyprdni. Případně když to sem hodíš tak budu rád za PM, abych to nepřehlédl.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 15:26:04
avatar
Nevyprdnu
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FluidMark - PhysX - Vega? 2017-08-31 16:28:21
avatar
Chci se zeptat na ten FluidMark - k čemu testovat PhysX na AMD kartě, když bude "akcelerovaná" CPU?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-31 18:42:07
avatar
to máš pravdu, to asi nemá cenu

jen můj zlozvyk to otestovat...
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-30 14:52:20

Sám som mal predobjednanu vegu, no žiaľ tie testy ma akurát dobre sklamaly. Kúpil som radšej gtx 1080 strix, boli za dobre ceny teraz aj s deetiny2 čo som chcel aj tak kúpiť.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-01 09:29:15
avatar
Kolega pařan (většího ve svém okolí neznám) je z Destiny 2 zatím velmi zklamaný. Nedokážu reprodukovat, co přesně říkal, ale dojem mám z jeho hodnocení asi takový: Nedodělaná hra, ale hlavně "plochá", šedý průměr...
Ale každý má samozřejmě při hodnocení her různá měřítka, takže to prosím neberte jako kritiku - proti gustu žádný dišputát.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-01 10:02:17
avatar
tak beta je určitě nedodělaná, když je tam singl na 15min, coop na 30min a PvP s okleštěním. Ale předpokládám že si nechtějí naspoilovat moc nových věcí. Uvidíme 6.9 na konzoli jaké budou recenze hráčů.

Je to loot MMOFPS, takové 3d diablo (takže ano není to pro každého), samozřejmě vše se dá zlepšovat, ale určitě je to fajn hra. Bud na jedno dohraní a nebo pro blázny jako já.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 488x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 326x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 876x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6