AMD RDNA 3 grafické karty prý nabídnou až 2,5x vyšší výkon než Radeon RX 6900 XT s RDNA2! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 23 January 2021
altZa rok může být z karet jako RX 6900XT nebo RTX 3090 obyčejný mainstream. Alespoň výkonově.

 

 

 

Věci začnou být ještě mnohem mnohem zajímavější. Spousta lidí si stále neuvědomuje, co AMD předvádí. A hlavně že produkty, které máme na trhu teď, tedy nové Radeon RX 6800/6900 série, jsou už vlastně z určitého pohledu 3 roky staré. Zejména jde o to, že vznikaly v době, kdy grafická divize AMD byla seškrtaná a omezena, a celé AMD mělo mnohem méně zdrojů na práci. A hlavně na vývoj. Dnes je v diametrálně odlišné pozici, než bylo v době vývoje RDNA 2, jakkoliv je to skvělý produkt, který ještě ani neukázal, co všechno dokáže. Investice do vývoje jsou mnohonásobně vyšší.

Stále více dobře informovaných zdrojů, jejichž informace se v záplavě mnoha spekulací před vydáním RDNA 2/ZEN3 nakonec ukázaly jako přesné, nyní informuje o tom, že AMD s novou generací RDNA 3, chystá dost možná největší jedno-generační posun v celé moderní historii grafických karet.

Neříkám samozřejmě, že to tak 100% dopadne. Stále to berte tak jak to je. Tedy jako spekulaci. Ale musím říci, že ze 2 na sobě nezávislých zdrojů, které se ukázaly být velmi spolehlivé, zní že AMD míří s RDNA 3 na posun výkonu v úrovni 2,5násobku výkonu Radeon RX 6900 XT (RDNA2)! Pro ty, kteří nechápou: AMD prý chystá na příští rok (protože RDNA 3 letos určitě nedorazí), nástupce současné generace karet, kdy tedy „Radeon RX 7900 XT“ bude prý o až 150% výkonnější, než RX 6900 XT! V praxi tam, kde ve 4K rozlišení má dnes RX 6900 XT výkon třeba 60FPS, tak RX 7900 XT by mohla mít až 150 FPS!

Já vím, já vím. Zní to neuvěřitelně. Něco, co by se rovnalo zázraku. Ale pokud některý výrobce dokázal, že zázraky dokáže, je to AMD. Připomínám, že ještě před 4 lety byl Intel jasně nejlepší a nikdo si ani nedokázal přestavit, že by tomu někdy bylo jinak. Jenže v tuto chvíli nejvýkonnější desktopový procesor Intelu v podobě Core i9-10980XE v mnoha směrech nestačí ani na 12jdárový mainstreamový RYZEN 9 5900X, natož na high end v podobě až 64jádrového RYZEN 3990X. A to je AMD teprve v polovině aktuální generační obměny. Ještě před pár týdny mělo AMD nejvýkonnější grafiku v podobě Radeon RX 5700 XT a nikdo si nedokázal představit, že by NVIDIA s novou RTX 3090 měla vůbec nějakou konkurenci. Jenže Radeon RX 6900 XT je tu, má 2x vyšší výkon než 5700 XT uvedená jen rok před ním a dokáže novou RTX 3090 v mnoha případech i porážet. A to má o dost nižší spotřebu.

A přitom RDNA 2 stále vznikalo v nouzových časech šetření a omezených zdrojů, což už nyní neplatí. Navíc stále více lidí, včetně přímo AMD, opakuje, že strategií je udělat na GPU trhu to samé, co na CPU trhu. Jinými slovy, AMD chce provést NVIDIA to samé, co provedlo Intelu. Akcelerovat vývoj, výkon a uvádění novinek takovým tempem, že na to prostě nestihnou reagovat a začnou zaostávat. Vývoj na GPU poli je navíc zpožděn, protože AMD samozřejmě výrazně preferovala CPU divizi a dokončení ZEN procesorů. Až zhruba před 2 lety dostala GPU divize pořádný boost a teprve loni dosáhla grafická divize velikosti investic ve srovnání s předkrizovými doby. Od té doby to ale AMD ještě navýšilo, nemluvě o náboru nových inženýrů atd. Tohle už rozhodně musí silně ovlivnit právě vývoj RDNA 3 …  

Současná RDNA 2 je prý v pozici, v jaké byl procesorový ZEN+. Prostě solidní vylepšení první generace architektury, ale jen první dějství. RDNA 3 ovšem bude v pozici ZEN 2, a to byla revoluce. Čipletová revoluce. Podle nejdůvěryhodnějších zdrojů je RDNA 3 architektura v podobě NAVI 31 čipu skutečně čipletový design, kdy jeden čiplet má 80CU a nejvýkonnější verze grafiky s RDNA 3 nese dva tyto čiplety. Bavíme se tedy o grafice s až 160 CU! Pro srovnání, NAVI 21 na RX 6900 XT má 80CU, ale samozřejmě starší RDNA 2 generace a na starší verzi 7nm výrobě. RDNA 3 bude mít mnoho generačních vylepšení a má být vyráběno 5nm. Takže ten až 2,5x vyšší výkonu u RX 7900 XT s 2x 80CU NAVI 31 proti RX 6900 XT s 80 CU NAVI 21, jakkoliv to zní neuvěřitelně, je reálně dosažitelné. Předpokládám ovšem, že spotřeba bude určitě kolem 400W. I když RDNA 3 udělá podle plánu AMD stejný posun v efektivitě, jaký udělalo RDNA 2 vs RDNA 1. Tedy í více než 50%.

Mimochodem v zákulisí už se hodně mluví o tom, že NVIDIA doslova zahodila plány, které měla pro následující 2 generace grafik. Narychlo připravuje architekturu LOVELACE, což má být vlastně vylepšené AMPERE předělané ale z 8nm na 5nm, s masivním nárůstem hlavně taktů a také velikosti. AD102 čip má údajně mít 144 jednotek (18432 FPS32) ve srovnání s 84 (10752 PF32) u současného GA102. NVIDIA doufá ve zhruba 70 - 80% posun reálného výkonu u RTX 4090 ve srovnání s RTX 3090, ale údajně počítá s tím, že ani to nemusí na AMD RDNA 3 stačit. NVIDIA měla původně v plánu oprašovat nějakou dobu AMPERE karty, zase třeba těch 2,5 roku, a pak uvést HOPPER architekturu, která má přinést multičipový design. NV očekávala, že prostě bude mít klid na práci a nepočítala s tím, že RDNA 2 od AMD udělá takový rychlý posun a už vůbec ne s tím, že RDNA 3 může přinést ještě mnohem více, a tak rychle. HOPPER ale není připraven a nebude ještě nějakou dobu, NVIDIA zdaleka nemá takové zkušenosti s čipletovým designem jako AMD. Podle posledních zpráv byly HOPPER GPU odloženy až na rok 2024 a dál.

AMD navíc čipletový design nepřipravuje jen pro herní GPU, ale především pro HPC, kdy druhá generace CDNA má být opravdové monstrum tvořené prý až 4 čiplety! Každopádně troufám si říci, že v následujících 2 letech uvidíme větší posun věcí, než možná kdykoliv v historii grafického trhu. Zatímco NVIDIA měla celou dobu hromadu peněz a hlavně klid na práci, AMD jej má teprve poslední 1 rok a RDNA 3 tak bude první architektura, která už nebude zatížena potížemi, šetřením a omezenými zdroji. To skončilo u RDNA 2, která se i tak docela povedla ;). Ale prý to prostě bude nic ve srovnání s RDNA 3 ….

Takže bude legrace, až RTX 3090/3080 a RX 6800XT/6900XT budou příští rok najednou v pozici výkonového mainstreamku. Samozřejmě počítejte s tím, že i kdyby se uklidnila situace, tyhle nové high end GPU pod 1000 dolarů určitě stát nebudou. Ten vývoj a výroba jsou a budou extrémně drahé. Ale zase se aspoň hýbou věci kupředu … tak uvidíme.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 21:46:00
avatar
Takze jak to teda je?
150% a 2,5 násobek není to samé.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 22:47:28
avatar
Je to takové krkolomné.
Asi takto nějak, dejme tomu, že vyděláváte 100tis. Kč

2,5 násobek Vaší mzdy = 2,5 * 100tis. = 250tis. Kč
nebo
O 150% vyšší plat = 100tis. + 100tis. (100%) + 50tis. (50%) = 250tis. Kč
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presna informace=mlzeni 2021-01-24 10:47:29
avatar
Ahoj Vsem,

Tieto informacie len potvrdzuju ze tzv aktualna nova generace grafik s roku 2020 je nepodarok ako vsetko v roku 2020, ten vykon tu uz mal byt nepodarilo sa to takze to dozenu a RDNA 3 bude tym co mala byt RDNA 2.
Nizke TDP a vysoky vykon

Zatial aj preto zostavam na svojej RTX 2070 a ak mate RADEON 5700 drzte si ho v PC

Jano
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 14:13:35
avatar
Citace:
Nizke TDP a vysoky vykon

vysoký výkon určitě ta karta s 2x 80CU NAVI 31 ale nízké TDP ? i když ta nová architektura zlepší efektivitu tak stejně ta karta nebude mít TDP pod 300W, nedivil bych se kdyby to bylo reálně spíše kolem 350-400W
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 23:26:33

Není to krkolomné - máte to pouze špatně napsané. Tak jak to máte napsané, to není to samé - to máte pravdu.
Ovšem chybí vám tam jedno písmenko a slovo víc. DDW píše "o" 150% víc. To "o" je velmi důležité a vše mění.
Pak už je to jasné - o 150% víc a 2,5 násobek už je to samé - jak názorně vysvětluje blackgray.
Pedrodc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 00:52:23
avatar
Bože, 100+150%=250
100*2.5=250
Bylo to naprosto jasné, ale tady se řeší pí píp.
DDR5,Ryzen(6900),RX(7800/7900), to zní neodolatelně. Tak doufejme, že to nebude jen na obrázku s cedulkou (připravujeme). Dále začínám věřit, že PS5 bude mít upgrade po 1.5 roce. Ta konzole je už teď mrtvá, přestože se nedá koupit.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 12:49:20
avatar
a) DDWorld: o až 150% výkonnější
b) Dawo: 150% a 2,5 násobek není to samé.
a != b #rozdíl je 100%
"ale tady se řeší pí píp." +100% mi nepřipadá moc pí píp, to mi přijde jako docela podstatný rozdíl.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 14:40:21

Tady se řeší, že někdo nerozumí psanému textu a přitom dělá chytrého.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 22:03:02
avatar
Safra to abych už začal šetřit, těch 40 000,- na grafiku, vypadá to že konečně do 2 let přejdu z Full HD na 4K bez omezení.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 22:50:38
avatar
No, ale abychom se dočkali toho, že třeba RX 7600XT s 16GB VRAM o výkonu současné RX 6800, bude stát $299 (dejme tomu kolem 8,5tis. Kč).
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 09:47:04

Strašne sa mi pači ten tvoj optimizmus, v obchodoch niesu ani RX5000 https://www.alza.sk/graficke-karty-amd-radeon-navi/18871213.htm
Taku RX6000 sme okrem obrazku u nas ešte nevideli možno nejake par kusi do konca roka dorazia a už ťa trapi cena RX7000?
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 10:09:27
avatar
Já jsem si chtěl letos udělat radost s novou GK na fullHD s výkonem současné RX 5600XT - RX5700 nebo GTX1080 / RTX 2060. Prodat pár firemních akcií a koupit něco nového do 10tis. Pořád čekám na RTX 3050 nebo RX 6600XT, pokud takové karty vůbec vyjdou. Vyšší cenová hladina mě nezajímá. A furt nic. AMD si dává na čas s RX 6700(XT), protože na trhu nejsou k dostání ani 6800, co vydalo loni. Stejně tak nVidia. Ti uvedli (spíše opět papírově) RTX 3060, ale opět za vyšší ceny, než býval mainstream - $329, a to jen opět na papíře .
Tak stále doufám, že během čtvrt roku se takové karty na trhu objeví a za pro mě přijatelnou cenu. Ale s tím, jak se vše vyvíjí, moje víra v to klesá čím dál níž. Jak v dostupnost, tak v cenu.
A to samé samozřejmě pak s další řadou. Abychom se vůbec dočkali mainstreamu ještě v kategorii do $299 max.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 20:35:45

Hmm, na FullHD při 60FPS mi už sotva stačí 5700XT, a pokud chci nějaké rozumné vyhlazování a nechci moc snižovat kvalitu tak už spíš nestačí...za rok to už bude taky málo...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 21:41:43

Ale bude stačit. Pokud tě hry baví, tak máš ještě další 2-3 stupně jak jít s kvalitou dolu a to by nebylo, aby ti nevydržela klidně 6 let Holt spadneš do sorty lidí, kteří si dokážou vyhrát s nastavením a vymáčknou tak z HW maximum. Ale stejně nevěřím, že 5700XT nestačí na FHD.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 22:48:18
avatar
Tomcat22, co to meleš za kraviny, že by 5700xt nestačila na 60 FPS při FHD.
Tady máš odkaz na testy asi 9 her: https://www.guru3d.com/articles_pages/aorus_radeon_rx_5700_xt_8g_review,14.html .
Ty jsi takovou 5700XT neviděl ani z rychlíku, jinak by jsi neplácal blbosti.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 23:10:28

Jasně Já nerad chodím s kvalitou dolů, chci si hru vychutnat pokud možno na co nejlepší kvalitu, to že někomu stačí low kvalita je jeho věc, mě ne...Teď jsem dohrál RDR2, nastavení jsem dost ladil, celej den jsem koukal na youtube videa, kde porovnávali rozdíly, co má smysl shodit a co ne...co šlo a mělo smysl, jsem měl na Ultra, jinak High a u pár věcí Medium, jenže to bylo zubatý, MSAA tam žere výkon jako tank a s každou úrovní 20FPS dolů. Ještě že se tam dá nastavit SuperSampling, ale aby to jelo aspoň těch 55-60FPS, tak jsem musel mít jen 1,25x, což znamená renderování v 2400x1350, to už si taky něco vezme a to by bylo fajn to mít aspoň na 2x či 2,5x, co jsem zkoušel, aby to bylo vyhlazený a textury ostrý, ale to ta 5700XT nedá v rozumných FPS...po zapnutí TAA to sice hezky vyhladilo hrany, ale rozmazalo obraz a TAA Sharpening je v té hře nepoužitelný, protože to doostřuje obraz až po zastavení pohybu se zpožděním, na což se nedá koukat...takže jsem to musel vypnout a použít Radeon Image Sharpening na 100% v ovladačích, což nemá žádný zpoždění a dokázalo ty textury tak dobře zostřit, že mám jak krásně vyhlazený hrany, tak super ostrý textury, lepší obraz z toho ani nejde na FullHD udělat...

Takže jsem dostal nejlepší možnou kvalitu ve FullHD, ale ta 5700XT je ráda, že to na těch 60FPS dá...a na FullHD je vyhlazování základ, jinak je to strašně zubatý a to stojí výkon...

To samý jsem měl s KCD třeba. A i jiný hry, kde se nastaví pokud možno co nejlepší kvalita a vyhlazování, tak to dost žere výkon i na FullHD.

Takže mi tady nemelte nesmysly, pokud vám stačí zubatej výbllitek v low, tak prosím, ale když jsem si hru koupil, tak si ji taky chci užít, jak to nejvíc jde a to platí i pro grafiku...proto říkám, že ani na FullHD ta 5700XT už dlouho stačit nebude...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 23:34:58

Čekal jsem RDR jako příklad. Jenže takové hry vychází tak do 5 let, takže tam určitý kompromis je na místě, jinak zbytek ti pojede bez problému. Stejně budeš muset sklopit nároky, nic jiného ti nezbývá a nakonec ten HW budeš mít raději, protože ti udělá mnoholetou službu

PS: navíc je to dx11 titul, takže optimalizace jsou za zenitem.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 08:06:29
avatar
Ještě mohl přidat Cyberpunk 2077 To jsem zase čekal já.
A to zapoměl dodat, že to vše sleduje na 60 Hz téenku
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 10:16:54

U Cyberpunk 2077 radši ještě počkám, až to dají do pořádku, to bude tak příští zimu

TN mi do bytu nesmí
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 01:02:32
avatar
Brát jednu zastaralou, blbě optimalizovanou hru jako bernou minci mi přijde trochu hloupé...

Navíc ve většině her nepoznáš rozdíl mezi High a Ultra dokud z toho nezačneš dělat screenshoty nebo se ve hře alespoň nezastavíš a nebudeš ty rozdíly cíleně hledat. Zato rozdíl v FPS bývá značný.

A pokud jsi ještě navíc použil supersampling na 1350p, tak to plus mínus odpovídá tomu, že RX 5700XT/2070S/1080Ti jsou karty pro 1440p.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2021-01-23 22:54:51

Mám otázku. Nesouvisí ten nárůst cen za HW také i právě s tím zrychleným vývojem? Nové typy a generace následují za sebou tak rychle, že je daleko těžší vývoj zaplatit a odráží se to v ceně produktů?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 23:08:10
avatar
určitě také, ale největší vliv mají výrobní náklady
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 22:49:39
avatar
Ještě bych doplnil, doprava. Je cca 3x dražší, než před KORONOU.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-23 23:33:37
avatar
No hlavne tie čiplety naučiť spolupracovať bez ohľadu na ovládače, aby to nedopadlo ako s CF.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 04:28:52

Urcite cipletove reseni je budoucnost ale zaroven i kdyz se bude vyrabet 5nm tak tech 400W u 7800xt bude brutal a ta cena taky. Ale mohlo by to vyvazit dobra vyteznost vzhledem k velikostem jednotlivych soucasti cipletu. Mensi = vic povedenejch cipu.

Dale budou zakaznici dostavat 50% slevu na klimatizaci a prirucni atomovou elektrarnu.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 08:51:13
avatar
No já si zase myslím, že v době, kdy nejlepší dostupná karta je GeForce GT 1030, navíc o dost dražší než před pár lety, tak autor článku jen nesmírně provokuje...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 18:15:10
avatar
ano, taky mě to přijde absurdní, jako čekám na 6800 za normální cenu. Po tomhle článku mám co... čekat raději na RDNA3, protože RDNA2 je vlastně 3 roky stará? Tak to je pěkné, ale já nejsem redakce, mě nikdo RDNA3 nepošle.

Navíc jestli nová generace má být vše přes 1000USD(u nás v €) tak mám pocit že se z grafických karet stanou něco jako auta - málokdo si v ČR kupuje nové auto za 1M+ kč, takže běžné budou buď nové lowend grafiky nebo pár let staré ojetiny vyšší třídy.

To nás teda čeká "zářná budoucnost", až jsem rád že už jsem dost starý na to, abych se na hraní vykašlal už úplně
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-26 17:22:32
avatar
Karty treba kupovať hneď pri uvedeni a nečakat na ďalšieho výrobcu. Vždy bude niečo lepšie. Keď tu bola Vega, tak články o RDNA, keď tu boli 5700x, tak články o RNDA 2, tak isto teraz RNDA 3. Keď tu bude RNDA 3, tak sa bude písať o RNDA 4...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 10:11:41
avatar
Nábor lidí se projeví tak za 2-4 roky,... rozhodne né hned,.. otázka je však či udelaj neco s rychlostí produkce,.. pač teď žijeme v čake kdy je jedno kdo je lepší, vše mizne z regálú.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 10:21:47
avatar
Stacilo by 2x + RT 10x a mame tu prvni next gen co bude opravdu next gen Ja vim, ale kdyz jsme na te optimisticke vlne, preci jen nerealne to neni, proces 5nm vypada velmi pouzitelne.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnosť 2021-01-24 12:49:40

Ja sa teším, no len, aby tie karty boli k dostaniu keď vyjdú. Dôležité je, aby sa súčasná situácia neopakovala, lenže si myslím, že to bude ešte horšie aj po vydaní RDNA3.

Na slovensku som zatiaľ nevidel žiadnu RX 6000 grafiku, takže Radeon VII zatiaľ ostáva.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 14:54:47
avatar
jo povedz minerovi ze bude mit 2,5x vecsi produkci a skoupi je vsechny,..
zvrablik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a mobilni gpu? 2021-01-24 12:52:53

Jaké mají plány v mobilním segmentu? Rád bych něco jako NVIDIA Quadro P400 2GB, kterou mám v desktopu. Prostě něco, na co budou z notebooku vyvedeny dva nebo ještě lépe tři minidp s možností připojit dva nebo tři 4k monitory.

Mám teď Thinkpad W530 s NVIDIA K2000M, stále ještě slouží, ale u nvidia je už problém s ovladači v linuxu a na trhu je pořád jen nvidia. Problémům s jejich ovladači po update kernelu jsem si už užil dost a žádnou další kartu nvidia už nechci ani vidět, natož ji kupovat.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 14:12:17
avatar
Jak vidím, svoji GTX 1080 updatnu nejspíše až za rok na nějakou RX 7800/X, na FHD ve kterém hraje 70-80% hračů, zcela dostatečně stačí na drtivou většinu her.

Snad už do té doby bude strašák jménem covid vyřešen a bitcoin splaskne na absolutní minimum kam patří(nesnáším těžaře, co drancují přírodní zdroje).

I tak si myslím, že grafik bude již dostatečné množství, spousta lidí bude mít zakoupeny starší RX 6XXX a RTX 3XXX a na nové RX 7XXX, popřípadě RTX 4XXX se jim přechod nevyplatí(malý rozdíl ve výkonu, ne až takový generační skok, nebudou mít prostředky, které daly za předražené RTX 3XXX a RX 6XXX, kromě nadšenců a zbohatlíků )

Kdo si počká, ten se dočká...
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 16:46:34

v podstate dnes, je absolutne aky vykon bude ta ktora karta mat oproti starsej generacii... ak ju vyrobca nedokaze dodat na trh v dostatocnom pocte...
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 17:42:33

Ludia si nevedia kupit ani terajsiu generaciu, ale tu sa uz masiruje vykon nasledujecej toto je na placosmiech. Ked sa na trh uvedu karty napr. 15.11.2021 tak ich realne mozeme kupit 15.7.2022 za 2,5 nasobnu cenu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 18:08:35
avatar
výroba jede naplno, tak asi ty karty někdo kupuje když jsou vyprodaný ;)
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 22:22:12

bezi, no scalperi a mineri vykupuju produkciu len co sa niekde objavi... obycajni hraci nemaju absolutne ziadnu sancu karty kupit za normalne ceny... platit 2-3x viac za kartu nema absolutne zmysel.. Cyberpunk mi na mojej 1070 ide celkom obstojne, urcite nebudem vyhadzovat 1000e za predrazenu 3060Ti... Snad sa AMD pochlapi s 6700XT a naozaj ta karta bude pre minerov nanic ako AMD slubuje.. no ak ju nedodaju na trh v dostatocnom mnozstve tak to cele bude aj tak nanic
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 12:38:52

Co RX6800 za cca 850€ ? https://www.mindfactory.de/search_result.php/search_query/RX+6800/Hardware/Grafikkarten+(VGA)/Radeon+RX+Serie/RX+6800.html
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 13:57:55

vsak to je jen o nejakych 300e vic nez ma normalne stat
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-26 16:48:56

Tak co treba z tech stejnych stranek 6900xt? No nekup to za 37k
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 15:42:36

O rok budu mineri vo velkom vypredavat jazdene RX6800
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-24 20:54:50

S gtx 1660s vydržím tak max 2 roky s odřenýma ušima. Ještě že jsem stihnul poslední vlnu normálních cen v prosinci. Pokud se situace do tech 2 let nezlepší, tak mi zbydou jen staré hry a až se karta odporoučí, tak pujdu po bazarovkách. Jenže nikdy nebudu investovat víc jak 5k do bazarové karty. To riziko vyšší částky v bazaru je o nervy. No vyhlídky jsou vskutku zajímavé.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 20:48:57
avatar
Ale aby na tom bazoši bylo co brát.
Já mám v PC pořád GTX 1060 3GB na fullHD a to už je trága. Poslední nejnovější hru, co jsem měl, byl Doom Eternal a ten nešel na víc, než low nastavení. Nerejpal jsem se v tom a ofiko víc na 3GB nastavit nešlo. Jinak si zahraji už jen samé starší kousky. Ani Jedi Fallen Order na té kartě nebyl nic moc. No aspoň tenkrát stála nová 5K .
Po bazaru jsem taky pokukoval. Dlouho se rozmýšlel o GTX 1070, ale ten skok ve výkonu by byl malý. Chce to něco víc. Výkonově aspoň GTX 1080, RTX 2060 nebo RX 5700. Ale to se za 5K na bazaru sehnat nedá. Jednou jsem natrefil na GTX 1080 za 6,5K s custom chladičem. Možná referenční PCB a dotyčný na to koupil nějaký arctic, ale z toho jsem měl moc velkou obavu.
No a teď? Kulový. Jen čekat.
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 08:31:25
avatar
Před vydáním RDNA2 karet: Nepodléhejte typu.
po vydání: HYPE TRAAAAIN!!
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 17:03:29

A co takhle tu současnou řadu vyrábět déle než rok? To je fakt na hlavu. Několik měsíců staré karty ještě/už ani nejdou koupit a už se řeší jakou pecku si nepůjde koupit za rok ...za této situace mají uvádění nových řad upozadit a zpomalit a soustředit se na nasycení trhu. Já bych teda byl mnohem raději pokud by šla koupit 5700XT než když nejde koupit ani ta ani nic novějšího/výkonnějšího a už se chystá další řada kterou úplně stejně vykoupí debilní těžaři protože víc hash
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 17:31:53
avatar
Buďte v klidu, RDNA 3 nedorazí na trh dříve než v Q2 2022
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-26 16:06:50

A uvažuješ papírové uvedení na trh nebo skutečnou všeobecnou dostupnost? :-)
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 18:39:02

Dneska v praci pocas 8 hodinovej ranajkovej prestavky som nahodou narazil na jdeno YT video co ma strasne pobavilo a to hlavne ten koniec, kde bolo napisane... Don't be a Scalper, you f*cking idiot - Albert Enstein ...a niekto v komentaroch napisal: Don't buy from Scalpers. -Ghandi toto ma tak rozsekalo hned z rana...len som sa musel s vami podelit o moju radost https://www.youtube.com/watch?v=inyX59IG3qM odporucam aj tie komenty to je lepsie ako nejake kocurko
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karty které skoro nikdo nevidě 2021-01-26 17:28:40
avatar
edice YETI od nvidie... BIGFOOT od radeonu... a za čas přibude JEHOVA....
Frencop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Naprostý souhlas 2021-01-30 18:17:15

Současná situace je fakt šílená, v žádném eshopu není grafika použitelná na solidní hraní dostupná, pokud pominu neprodané a nesmyslné 2080Ti za 40 tis. Staré grafiky, ať už jde o AMD nebo NVidii, ve volném prodeji už dostupné nejsou, a nové ve volném prodeji ještě nejsou a jen tak nebudou. Je zajímavé, že když už kartu AMD 6800 (XT) člověk někde vidí, což je tak 1 za 14 dní, tak není v samostatném prodeji, ale výhradně součásti celé sestavy PC.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-30 22:26:07
avatar
nějaké ty 6800 nereference se před pár dny "normálně" samostatně prodávali pár ks za 27-28k jak je vidět Odkaz
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-30 23:02:46
avatar
situace není ani zdaleka ideální ale i v tuto chvíli se dají najít nějaké ty karty v českých obchodech na kterých se dá něco v pohodě zahrát a to včetně těch z nejnovější generace ale budete si muset "trochu" připlatit pokud na nějakou takovou kartu nechcete čekat až bude někde levněji, i nyní v sobotu večer se dal na heurece najít obchod který je ověřený zákazníky Odkaz a má skladem 7 herních karet - od gtx 1660 až po rx 6900 xt ...Odkaz
Frencop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No AMD 6800 (non XT) za 33K? 2021-01-31 11:53:32

Máš pravdu, ale koupit skladovou AMD 6800 (nikoliv XT) za 33k, AMD 6800 XT za 36k, tak to bych musel být fakt blázen. Chápu, že ceny AMD 6800 a AMD 6800 XT nebude slibovaných 16 a 19k, neboť se projeví zdražování (výroba, doprava, ...), ale přeci to zdražení nebude v konečném důsledku znamenat +100%. Už, aby skončila bitcoin (i ostatní ..coin) mánie, a bude karet na trhu dost a snad i za akceptovatelné peníze. Přeci jen už je moje AMD RX480 za zenitem a čekat další rok? No nevím nevím. Proč já nekoupil tu 5700XT, když byla kolem 12k, bych si nakopal.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-31 18:36:53
avatar
6800 za 30k Odkaz a 6800 XT za 35k Odkaz jasně taky bych řekl že by se za normální situace prodávali tak minimálně o 5-10k levněji ale i s touto cenou nejde o úplně špatnou nabídku když si vezmete že jde o karty které jsou výkonnější než 2080 Ti které se běžně prodávali za 35k-40k ještě před cca půl rokem
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-31 22:23:02
avatar
Jo, přesně tak.
Jsem moc rád, že jsem z toho stejného výkonu (R9 290X) udělal před rokem upgrade na RX 5700XT. Dokonce jsem měl tu kliku, že jsem jí sehnal za 10,5k.

Sice jsem doufal, že konečně zase bude dávat smysl dělat upgrade častěji a už při jejím nákupu jsem věděl, že mi její výkon nebude stačit o moc déle než rok, ale s tím jak se šance na upgrade teď spláchla do kanálu, jsem rád i za ní...

Stejně to aktuálně vypadá, že na nakrmení mé nové hračky je i RDNA 2 slabé, tak to asi s RDNA 1 budu muset vydržet až do RDNA 3. Snad se do té doby ten poblázněný svět uklidní, těžařská horečka se zase uloží k zimnímu spánku a nové grafiky půjdou koupit za rozumnou cenu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 703x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 477x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 956x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1519x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1343x
Komentářů: 6