Podstatnou novinkou u AMD je nový systém ReLive. Vyrovná se NVIDIA a jejímu ShadowPlay?
Řada uživatelů, kteří nahrávají či streamují videa viděli vždy v NVIDIA ShadowPlay výhodu, tak velkou, že neměli při výběru grafické karty vlastně na výběr. AMD sice podobný systém mělo také, ale prostřednictvím aplikace třetí strany, Raptr, což nebylo zdaleka tak jednoduché, obecně známé a prostě optimalizované. Situace se ale výrazně mění.
AMD představilo ReLive velký balík ovladačů a update software a jednou z novinek byl i samotný systém ReLive, který je přímo postavený pro AMD grafiky, využívající hardwarové obvody GPU a vše je optimalizováno pro maximální funkčnost a jednoduchost ovládání. Není myslím nutné zakrývat, že AMD v podstatě udělalo obdobu ShadowPlay, vždyť v podstatě přesně po tom mnozí volali. ReLive je tedy zde a používá se stejně snadno, jako ShadowPlay.
Z hlediska funkčnosti jsou mezi oběma systémy malé rozdíly, kdy u AMD máte občas možnost více nastavení. Rozdíly ale nejsou velké. Při stejných nastaveních je kvalita záznamu/streamu stejná a stejná je i datová velikost.
Podobné jsou i nároky na výkon, kdy obě funkce mají několika procentní dopad na výkon (počet FPS). Zdá se dokonce, že AMD ReLive má o malinko nižší dopad na výkon než NVIDIA Shadowplay, kdy AMD v průměru ztrácí kolem 3,4%, NVIDIA Shadowplay zhruba 4,3%. obě aplikace umožňují nahrávání do 20 minutových záznamů, obě mají jednoduché ovládání přímo i z puštěné hry, a nebo klávesové zkratky. U AMD je ale modernější HEVC (H.265) podporováno jen modely POLARIS a novějšími. Jediné, čeho jsem si všiml, že pokud hrajete jako já ve 4K rozlišení, tak se nikdy nebude nahrávat ve více než 30FPS. Prostě 4K a 60FPS není možné, nahrávání může být jen 4K 30FPS nebo 60FPS ve FullHD. Určitě to tedy bude chtít další práci, i když zatím je FullHD při 60FPS to hlavní, co většinu zajímá.
Během testování jsme nenarazili na žádné problémy a vlastně ani výrazně funkční odlišnosti mezi AMD ReLive a NVIDIA ShadowPlay a to samo o sobě je velká novinka. Doposud prostě AMD vlastní systém jako NVIDIA ShadowPlay nemělo (a o Raptr možnosti spousta lidí nevědělo) a byla to poměrně velká nevýhoda a překážka pro řadu uživatelů. To se vydáním balíku AMD CRIMSON ReLive zcela změnilo. Pokud nahráváte videa nebo streamujete, mají AMD a NVIDIA v podstatě tu samou funkčnost pro vás, velmi podobné z hlediska ovládání a nastavování a víceméně identické z hlediska výsledku. AMD tak vzalo NVIDIA pro mnohé podstatnou výhodu a navrch naservírovalo i pár výkonových vylepšení a dalších technologií, které si v praxi otestujeme později (Chill je velmi zajímavé), jež celý velký update Crimson ReLive přinesl.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|