Vyšší výkon a rychlejší zpracování dat pomocí grafických karet AMD Radeon včetně integrovaných.
Společnost AMD se v poslední době činí, nejen že na trhu má kompletní zbrusu novou desktopovou i mobilní grafickou 28nm řadu a to s velkým náskokem před konkurencí, ale maká i na poli podpory herních vývojářů a také implementace GPU akcelerace skrze OpenCL.
Aktuálně jsou tu dvě zajímavé novinky. ADOBE ve spolupráci s AMD ohlásili nové balík CS6, který obsahuje nový Photoshop a další programy. V těch je nově zahrnuta GPU akcelerace skrze OpenCL, kde u moha náročnějších operací je nově zapojováno grafické jádro AMD a to jak na samostatných grafikách s patřičnou podporou, tak na integrovaných grafikách v APU procesorech AMD. Díky zapojení grafiky došlo k výraznému zvýšení výkonu, chcete-li urychlení provedení mnoha algoritmů a efektů. Adobe k tomu dodává, že se snaží využít maximálně HW prostředků, které současné PC mají. K tomu se dá snad jen dodat: "Konečně"!
ADOBE ale není zdaleka jedinou SW společností, která začíná do svých aplikací ve velkém prosazovat OpenCL a využívat tak výkon GPU. Aktuálně AMD plní další slib, který dalo při uvedení HD 7000 grafik a na světě se objevila nová verze populárního archivátoru WinZip 16.5, která také obsahuje OpenCL GPU akceleraci, kterou tvůrci do svého SW zapracovali právě ve spolupráci s AMD. V současnosti mají grafiky AMD (a tedy i jejich majitelé) exkluzivní podporu v této aplikaci. Na zprovoznění a podporu dalších grafik se čeká v dalších verzích. Podpora by měla být od HD 5000 grafik výše. I zde je patrný výrazný výkonový náskok GPU před CPU a tedy zrychlení práce ve všech směrech.
- Nové ovladače AMD Catalyst 12.4.
A když už jsem u těch novinek ve spojení s AMD grafikami, včera se objevily nové (oficiální) ovladače Catalyst 12.4, které přinášejí poměrně zásadní novinky.
1, Oficiální podpora HD 7900/7800/7700 grafik ve Windows XP (ty samozřejmě nedokáží využít všech technologií, které HD 7000 nabízí)
2, Pro HD 7700/7800/7900 je tu nově Super-sampling s automatickou korekcí LOD i novými v DX10/111 aplikacemi.
3, Výrazné zvýšení výkonu s MLAA a to až o 80%! To je velmi podstatné zejména pro některé U3 hry, kde není kvalitní AA přímo ve hře a pokud chcete vyhlazování, jste nuceni jej do hry vnutit přes grafiku, což je samozřejmě velmi náročné na výkon. Nová verze MLAA by tyto nároky měla výrazně redukovat. Podpora je pro všechny DX11 grafiky (HD 5000/6000/7000).
4, kvalitnější AF (filtrace textur), AMD tvrdí, že právě v této oblasti také zapracovalo u všech DX9/10/11 aplikací v podpoře pro HD 7700/7800/7900 grafiky. Otázkou je, co zlepšili, protože už tak v této oblasti HD 7000 nad jinými i staršími grafikami vynikalo. Ale zlepšení dobrého se nikdy nebráníme, ačkoliv pochybuji, že to okem vůbec kde uvidíme :).
5, Opravy chyb v zobrazení atd. u mnoha her i aplikací jistě potěší. Zpozornět by také měli uživatelé, kteří hlavně v souvislosti s některými referenčními kusy HD 7000 byly svědku jevu zvaného Tearing, který se objevoval u Eyefinity 3x1/1x3 konfigurací na třetím monitorů. Někdy ano, někdy ne. AMD tvrdí, že nyní už by se to nemělo stávat nikde s těmito ovladači.
Kromě Windows verze je tu i nový balík pro Linux, přidávající kompatibilitu s novými balíky Ubuntu a openSuse. Stahovat ovladače můžete ze stránek AMD. Asi budu mluvit za nás za všechny, když řeknu: "více a častěji podobný souhrn vylepšení".
PS: A ještě poslední novinka, která právě vešla v platnost. Nedávno jsem vám říkal, že AMD bude k HD 7900 grafikám přidávat jako bonus hned 3 plné hry a to žádná béčka. Už je to tady a v nových dodávkách balení HD 7900 grafik mnoha partnerů se objevuje kupon na tyto tři hry zdarma. Akce běží v Evropě i USA. Pěkný bonus, samozřejmě dvě nabízené hry si budete moci stáhnout, až po jejich vydání ;).
Zdroj: AMD, ADOBE, WinZip
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|