AMD stále skvěle mlží kolem RADEON RX 6000 grafik – slibuje ovšem, že nepůjde o papírové vydání! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 25 září 2020
altRX 6000 jsou měsíc před oznámením stále záhada. NAVI 21 a 22 verze jsou ovšem potvrzeny.

 

 

 

 

Leakeři si „stěžují“, že AMD schválně teď některým lidem podstrkuje falešné informace o nových grafikách a jejich šíření pak vyvolává solidní zmatky. Tak velké, že to vypadá, že AMD má připraveno více, než o čem se zatím spekuluje a snaží se to prostě schovat do poslední možné chvíle. Lidově řečeno „na beton“ tak víme opravdu velmi málo a samo AMD oficiálně řeklo zatím ještě méně. Ale snad pozitivně zní jedna věc.

Jeden z hlavních zástupců AMD Radeon divize reagoval na stížnosti některých uživatelů. Ti si stěžují na nedostupnost nových RTX 3080/3090 grafik v obchodech, tedy že jde jen o papírové vydání a že prý se klidně vsadí, že AMD RX 6000 bude to samé. Na to tedy reagoval Frank Azor (Chief Architect of Gaming Solutions & Marketing, AMD), že prý rád tu sázku přijme. Jinými slovy, AMD tak oficiálně říká, že dostupnost Radeon RX 6000 série bude lepší než v případě RTX 3000 karet v době uvedení a nepůjde tedy jen o „papírové vydání“. Nezaručuje a neříká tím ovšem, že bude úplně bezproblémová dostupnost.

K tomu mohu dodat pár věcí. Toho 28.10.2020, kdy AMD představí Radeon RX 6000 RDNA2 sérii grafik, půjde o formální oznámení. Vydání a dostupnost karet ale bude v listopadu. Mám potvrzeno, že AMD by klidně mohlo karty oznámit a formálně vydat už teď v září, kdyby chtělo. Jenže by to dopadlo přesně jako RTX 3000, tedy „papírové uvedení“ s minimální fyzickou dostupností karet v obchodech. AMD se tedy rozhodlo počkat a odložit to uvedení na trh vlastně až do toho listopadu. A to i proto, aby využilo nové ZEN3 procesory. AMD si speciálně pro RX 6000 vyčlenilo významnou část 7nm kapacit, které mu navíc TSMC navýšilo. To totiž přestala vyrábět pro některé čínské výrobce a všechny ty nečekaně a nuceně uvolněné 7nm výrobní kapacity dostalo právě AMD a okamžitě je využívá. Jde tak o zásadní navýšení kapacit nad původně realizované zdvojnásobení výroby AMD u TSMC pro tento rok. TSMC i AMD by nabídly rády i více. AMD očekává (právem) obrovský zájem o nové ZEN3 procesory, kdy dokonce podle všeho odložilo dostupnost serverových EPYC verzí až na začátek příštího roku a ZEN3 se tak nejdříve představí v herních desktopových RYZEN procesorech, jejichž původně plánovaný objem výroby byl rovněž významně zvýšen.

AMD by prostě papírově mohlo uvést RYZEN 5000 i Radeon RX 6000 dříve než v říjnu/listopadu, pak prostě bylo by to jen papírové vydání. Na rozdíl od NVIDIA se AMD rozhodlo vzít v úvahu tu obecně zvýšenou poptávku, a tak místo „obvyklého množství“, se rozhodlo vyrobit výrazně více, což si ovšem žádá čas navíc. Mám potvrzeno, že cílem AMD je, aby lidi měli skutečně reálnou šanci si ty nové procesory a grafiky opravdu koupit, i když nemůže asi zaručit, že se v den vydání dostane na všechny.

Ano, je to za cenu toho, že prostě uvidíme ty produkty později. Že RTX 3000 vychází bez srovnání s konkurencí atd. Nicméně právě fakt, že je poptávka, jaká je, AMD nemá důvod s vydáním svých novinek spěchat. Ví, že jsou dobré, speciálně nové procesory jsou naprosto bez konkurence a nové grafiky také mnohé překvapí. A prostě prodá všechno, co vyrobí a dodá na trh za cenu, jakou chce. Není tedy sebemenší důvod spěchat a zničit si vydání zajímavých produktů tím, že si uživatelé budou právem stěžovat, jak si je nemohou koupit, protože jich nebylo připraveno dost. NVIDIA to prostě s RTX 3000 nezvládla, o té zvýšené poptávce věděla dávno před zahájením výroby a nepřizpůsobila se tomu. AMD zjevně nechce dělat stejnou chybu.

Současně mohu potvrdit, že AMD se snaží vychytat ovladače a SW obecně. Nechce si dovolit opakování situace s RX 5700 sérií, kdy ačkoliv problémy zaznamenalo jen minim uživatelů a někteří tvrdí, že je mají dosud, tak bohužel byli natolik hlasití, že si mnoho lidí stále myslí, že AMD má nějaké významné problémy s ovladači. Nepomohl ani fakt, že řada recenzentů, včetně nás, opakovaně po důkladném testování a používání těch karet v praxi potvrdila, že objektivně problémy prakticky neexistují. A ty, co jsou, tak nesouvisí vlastně s ovladači jako takovými, ale s Windows instalací, kvalitou kabelů apod. AMD u RX 6000 série tak přistoupila ke snaze „posílit“ ovladače, a hlavně otestovat všechno tak, aby tyhle problémy objevila a mohla na ně poskytnout jasnou radu nebo aby se jim úplně vyhnula. V každém případě Radeon RX 6000 na trh nespěchají.

A teď pár spekulací :).

  • Máme potvrzené dva čipy pro několik sérií RX 6000 grafik – NAVI 21 a NAVI 22

Samozřejmě ne vše je možné utajit. Produkty přeci jen musí otestovat i třetí strany před vydáním, takže už obíhají vzorky nových Radeon grafik i SW pro ně. Takže některé úniky jsou nevyhnutelné, přestože se AMD zcela evidentně snaží zásobovat leakery i falešnými informacemi. Potvrzeny máme nicméně existenci dvou čipů a jejich parametrů.

NAVI 21 „SIENNA CICHLID“ co by nejvýkonnější varianta a tedy pravděpodobné „big NAVI“. A pak NAVI 22 „NAVY FLOUNDER“ co by nástupce NAVI 10. Mimochodem obě nová 7nm+ RDNA2 GPU jsou prý větší než současné NAVI 10 (251mm2). Nástupce NAVI 22 má prý 340mm2 a NAVI 21 dokonce 505mm2. Existuje také ještě třetí zatím nejmenší RDNA2 čip, NAVI 23 „Dimgrey Cavefish“, který má prý 240mm2, ten se ale objeví na trhu až výrazně později. I NAVI 22 prý dorazí spíše až začátkem roku, takže NAVI 21 bude jediné na několika edicích dostupné letos.

Pokud jde o parametry, úniky z ovladačů a SW naznačují, že NAVI 21 disponuje v plné verzi skutečně 80CU, tedy dvojnásobkem proti NAVI 10. Naopak NAVI 22 má údajně opět 40CU jako NAVI 10. Nicméně tahle GPU mají samozřejmě odlišnou architekturu, RDNA 2 má kromě jiného vyšší IPC i vyšší takty. Tady někteří dokonce tvrdí, že desktopové Radeon RX 6000 grafiky mají takty srovnatelné nebo dokonce vyšší než ty RDNA2 čipy v konzolích. PS5 Radeon grafika má mimochodem 2,23GHz stabilně! Hlavně je zde proti RX 5000 sérii zjevně zcela odlišný paměťový systém u RX 6000.

Bohužel právě na něm se nemohou shodnout ani jinak spolehliví leakeři. Zatím nejpravděpodobněji se jeví, že karty mají překvapivě jen 192-bit (NAVI 22) či 256-bit sběrnice (NAVI 21) a 12GB maximálně 16GB běžných GDDR6 pamětí. A dovolit si to mohou údajně kvůli obrovské superrychlé cache, kterou údajně nové RDNA2 čipy mají a díky tomu je výkon v případě 256-bit s GDDR6 na úrovni klasické konfigurace 384-bit s GDDR6X. Doposud také leakeři vylučovali, že AMD má herní grafiku s HBM pamětí, nicméně v těchto dnech si už nejsou tak jistí. Speciálně proto, že NAVI 21 karty v kombinaci s HBM prokazatelně existují. Může však jít o profi model, nebo o Apple model. Na druhou stranu HBM jsou stále nejrychlejší a obecně nejlepší grafické paměti. Jejich hlavní výhoda je efektivita, kdy při stejné kapacitě a vyšší propustnosti jsou o desítky W úspornější než GDDR6 natož GDDR6X. Jejich jedinou nevýhodou je vyšší cena a složitější výroba karty, obojí však AMD dokázalo vyřešit už dříve, kdy byly HBM doslova raritou, takže v letošním roce už by to nemusel být zdaleka takový problém. Osobně tedy očekávám, že nějaké RX 6000 grafiky s HBM uvidíme. Minimálně v mobilní oblasti, kvůli efektivitě. A vůbec bych se nedivil, kdyby desktopový herní TOP model měl HBM také. Určitě je pak ponese nástupce Radeon VII a profesionální karty a také „grafické výpočetní akcelerátory“ s obrovským „ARCTURUS“ CNDA čipem pro MI sérii.

Pokud jde o výkon, ten je stále velkým tajemstvím. I když nějaké úniky existují. Poměrně nedávno se objevil menší NAVI 22 v AOTS, kde dosáhl ve 4K Crazy na výsledek 63 FPS a 6200 bodů. Tedy lehce pod úrovní RTX 2080 Ti a nad úrovní RTX 2080S. Jinak leakeři mluví o tom, že NAVI 21 bude výkonově konkurovat RTX 3080 +/- ovšem při mnohem nižší spotřebě. Velkou otázkou je nicméně RayTracing výkon a DLSS. K obojímu má AMD zjevně jiný přístup a má zde výhodu v tom, že NVIDIA a její implementace RayTracingu a DLSS, herní vývojáře pranic nezajímá. Všechny hry a všechny případy, kde jsou NVIDIA technologie a jejich implementace prezentovány, jsou zaplaceny a spoluvytvořeny NVIDIA, nikoliv přímo vývojáři těch her. Sami vývojáři totiž budou věci a Rayracing speciálně používat tak, jak to bude podporovat a implementovat AMD. RDNA 2 architektura je v obou nových konzolích, míří do telefonů atd. RayTracing výkon RDNA 2 karet je prý dobrý, i když AMD na to jde údajně jinak než speciálními jednotkami v čipu jako tensor u NV. RDNA2 má prostě upravené hlavní shader jednotky a ty to akcelerují. AMD má údajně také odpověď na NV DLSS, kdy možná nebude tak dobré ve srovnání s těmi nejlepšími DLSS případy, ale na rozdíl od DLSS, jež vyžaduje složitou a časově náročnou podporu a AI učení u každé konkrétní hry zvlášť (takže obvykle do her doráží i dlouho po vydání), technologie AMD prý bude fungovat jednoduše všude s podobným přínosem hned od vydání her a může být tedy nativně podporováno všemi. Ale uvidíme, tohle jsou opravdu věci, o kterých se zatím jen hodně spekuluje a nic se neví na beton …

Každopádně AMD říká, že se poučilo z minulosti, sleduje také chyby konkurenční NVIDIA kolem vydání nových RTX 3000 grafik a chce, aby vydání Radeon RX 6000 proběhlo hladce. Už známe i podobu nových referenčních chladičů, a je vidět, že i tady se AMD poučilo. Takže zatím jsem opatrně optimistický. Každopádně oficiálně se vše dozvíme 28.10.2020 a dostupnost karet bude začátkem listopadu, kdy AMD sebevědomě tvrdí, že nechce opakovat současnou tristní situaci s vydáním/dostupností konkurenčních RTX 3000 karet, i když to současně neznamená, že bude schopna vyhovět v první den a týden úplně všem zájemcům. Tak to jsme zvědaví :).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 16:20:33

"AMD stále skvěle mlží"
Může mi někdo prosím vysvětlit, co je na tom mlžení tak skvělého?
Já chci koupit rychle grafiku a AMD mlží? To si jako mám koupit Nvidii, když mi AMD nechce nic říct? Co je to za blbost!

Nvidia vydala dost dobré(kromě spotřeby) karty a AMD nic neřekne o svých kartách, které navíc budou vydány za měsíc?
Jediný důvod mě napadá, že nemá nic konkurenčního. Přece kdyby měla, tak pustí nějaký věrohodnější únik z testu AMD GK nebo oznámí, počkejte s koupí GK, my budeme lepší.
Jenže AMD nic, proč asi?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 16:32:50
avatar
proč by AMD muselo něco předčasně oznamovat? Zase by všichni řvali, že to hypuje apod. ... prakticky kdyby AMD řeklo teď jaké RX 6000 jsou, nebylo by to o nic výrazně odlišné, než když NVIDIA vydala RTX 3000 grafiky, které nejsou hotové, dostatečně otestované a dostupné v solidním počtu ... a pokud si někdo běží koupit RTX 3000 hned, tak ho stejně nejspíše AMD nezajímá, a není tedy zákazníkem, kterého chce AMD oslovovat ...

prostě se to rozhodlo udělat jako s RYZEN 5000, o nich také neřeklo nic jaký budou mít výkon a myslíš, že je to proto že nebudou konkurenceschopné?
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 16:35:40

Pokud budou ty Radeony stejně výkonné jako 3080, tak klobouk dolů před AMD. Mají koule a nemusejí se pouštět do marketingových her, svoje zákazníky si najdou. Pokud na 3080 nedosáhnou, tak bych mlčel taky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 16:37:48
avatar
jen dodám, že AMD mlčí o RYZEN 5000 úplně stejným způsobem, znamená to snad že nové AMD ZEN3 budou slabší než Intel Core 10000/11000? ;)
pevan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 17:01:49

Podle Intelu na 100%
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon nižsie, Zen3 tu 2020-09-25 17:07:05

Raden open source support nižšie

Tu sa venujem Zen3. A tu sa jasne tají extrémny nárast výkonu porovanteľný soZen vs Buldozer

Bleskově: Ryzen překonal slíbené IPC, AMD zveřejnila specifikace a české ceny
22. 2. 2017
AMD připravila velké překvapení: IPC procesorových jader Zen není zvýšené o „až 40 %“, ale o „více než 52 %“
Odkaz

AMD: Zen 3 přinese nárůst výkonu, jaký byste čekali od nové architektury
25. 11. 2019
. Pokud Norrod hovořil o +15 % IPC u Zen 2 jako o posunu o něco vyšším, než by se dalo mezigeneračně čekat u evolučního kroku, pak je jasné, že menší než 15% nárůst IPC u Zen 3 (=„zcela nové architektury“) nebude
Odkaz

Norrod hovorí o výkone nie o IPC. Preto treba yohľadniť SW, vrátane knižníc a jeho/ich optimalizáciu (A to sa snaží držať AMD po pokrievkou a pán Stach si myslí, že to je nejaké tajomstvo resp. utajovanie, no nie je. Keď o tom AMd hovorilo, tak ich novinári ignorovali resp. tomu neverili, ako neverili 40% nárastu IPC u Zen oproti Bulldozeru)



k Zen3 : My vieme, že len [b]priadaníe optimalizácie na Zen k optimalizáciii na Intel, resp. len povolenie vlastností a inštrukcií, ktoré AMD podproovalo resp pridalo podporu od roku 2011 zvýši výkon Zen
o 20-300%[/b]

A Zen3 môže byť citlivejší na optimálnosť, kódu, lebo sa začína optimalizácia kódu na AMD.

A to už začína byť zaujímavé

Zen3 vs Zen2
+15% rast IPC,,
+5% rast frekvencie

všetkly Zen-y začiatkom roku 2021
min +20% vďaka optimalizácii kódu
1,15*1,05*1,2= 1,449

teda nárast výkonu Zen3 začiatkom roku 2021o proti dnešnému výkonu Zen2 o 45%...





MKL môžu používať a používajú aj hry aj profesionálny softvér a aj iné knižnice na tom nie sú dobre

AMD Developers Looking At GNU C Library Platform Optimizations For Zen
AMD on 25 March 2020 at 08:18 AM EDT.
It's long overdue but AMD engineers are now looking at refactoring the GNU C Library (Glibc) platform support to enhance the performance for AMD Zen processors.

Stemming from Glibc semantics that effectively "cripple AMD" in just checking for Intel CPUs while AMD CPUs with Glibc are not even taking advantage of Haswell era CPU features, AMD developers are now looking at properly plumbing AMD Zen platform support into this important C library for Linux users.
Odkaz

A práve zmena, ktoprú ten pán vynútil v iKML a dosihal to zrýchlenie, bude v glibc 3.33

A to je Linux na tom lepšie ako Windows

Především bádání zvídavých osob ukázalo, o kolik je scheduler Linuxu lepší než scheduler Windows, když v některých aplikacích dosahoval 32jádrový procesor téměř 2× vyššího výkonu, pokud běžel pod Linuxem.
Odkaz

Lebo to nie je len o plámovači, ale aj o obdobe glibc ,

Visual C/C++ runtime
Odkaz



Tá knižncia , ktorá nebude yrážať AMd bud e glibc veryie 3.33 začiatkom roku 2021

2020-08-05: glibc 2.32 released.
2020-02-01: glibc 2.31 released.
2019-08-01: glibc 2.30 released.
2019-01-31: glibc 2.29 released.
Odkaz


Nov 18th, 2019 10:53
MATLAB is a popular math computing environment in use by engineering firms, universities, and other research institutes. Some of its operations can be made to leverage Intel MKL (Math Kernel Library), which is poorly optimized for, and notoriously slow on AMD Ryzen processors. Reddit user Nedflanders1976 devised a way to restore anywhere between 20 to 300 percent performance on Ryzen and Ryzen Threadripper processors, by forcing MATLAB to use advanced instruction-sets such as AVX2. By default, MKL queries your processor's vendor ID string, and if it sees anything other than "GenuineIntel...," it falls back to SSE, posing a significant performance disadvantage to "AuthenticAMD" Ryzen processors that have a full IA SSE4, AVX, and AVX2 implementation[url]
https://www.techpowerup.com/261241/matlab-mkl-codepath-tweak-boosts-amd-ryzen-mkl-performance-significantly?cp=3[/url]


Haswell
Launched June 4, 2013; 7 years ago

Predecessor Sandy Bridge (Tock)
Successor Haswell (Tock/Architecture)
Odkaz

Sandy Bridge
Launched January 9, 2011; 9 years ago
Odkaze

2. Náhrada sa len vyvíja

Glibc-HWCAPS To Help With AMD Zen Optimizations, Other Per-CPU Performance Bits
on 7 July 2020

This glibc-hwcaps work sent out under a "request for comments" flag at the end of June was carried out by Red Hat's Florian Weimer. He began this patch series stemming from the work on the bug/issue around providing better optimized AMD Zen support by potentially following Haswell optimizations rather than a more generic target. Prior to this glibc-hwcaps patch series, it was a few months back that AMD was said to be engaged on this matter as well.
Odkaz


AMD potrebuje mať taký marketshare, aby aj Microsoft dal optgimalizáciu Visual C/C++ runtime s optimalizáciou aj na AMD do Windows a nie len na Xbox, lebo tam ju evidentne má a v desktop Windows ju evidentne nemá
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 10:39:09
avatar
Ehm, nechceš vydávat vlastní články? Ty bys v roztahanosti pokořil i DDho;-)
To co by se dalo napsat do dvou odstavců DD roztáhne na dvě A4 a ty bys to zvládnul na 3:-D
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tvrdenie bez dôkazov neplatí 2020-09-27 08:28:57

a názor bez argumentov nie je relevantný a nesmie s na neho prihliadať
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 17:17:30

1."proč by AMD muselo něco předčasně oznamovat?"
Vždyť jsem to napsal - spousta lidí čeká na koupi GK - Nvidia vydá dobré GK tak je koupím, protože mi nikdo nedává jinou možnost.

2. U RYZEN 5000 je mlčení úplně něco jiného(i když podle mě je to špatně). CPU má AMD nesrovnatelně lepší už nyní, tak když chci nyní koupit CPU tak stejně koupím AMD protože je lepší a tím AMD i tak zákazníky získává.
Ale u GK nyní(pomineme-li nedostupnost karet) je Nvidia o dost lepší než AMD. Takže koupím Nvidia. Ale kdyby AMD něco řeklo, tak mnozí počkají na vydání AMD.

3. Cituji: "a pokud si někdo běží koupit RTX 3000 hned, tak ho stejně nejspíše AMD nezajímá, a není tedy zákazníkem, kterého chce AMD oslovovat"
No to je úplný nesmysl. AMD chce každopádně oslovovat úplně každého.
Takže příklad: firma(i já, jednu) chce RYCHLE koupit 100 GPU, jednu cca kolem 15000kč. Jakou tedy doporučíš, když si nemám kupovat RTX 3080? Jinou nabídku ať se dívám jak se dívám já prostě nevidím a nikdo mi ani jistě neříká, že by jiná nabídka mohla někdy být!
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 20:58:08
avatar
Ale vždyť teď si stejně RX 3080 nikdo nekoupí, protože nejsou ne? Takže AMD o zákazníky nepřichází.

A dále...
RX 6000 můžou být konkurenceschopné k RTX 3000 protějškům a pak si své kupce bez problémů najdou i za 6 týdnů. Proč by tedy dělali službu nVidii a odhalovala karty, když ještě evidentně není vše připraveno podle jejich představ? Třeba ovladače, množství vyrobených karet atp.

Nebo RX 6000 nebudou konkurenceschopné a "nikdo" si RX 6000 nekoupí. A v takovém případě taky není důvod chvátat s oznámeními.

A že chce oslovovat AMD každého zákazníka? Nemohu nesouhlasit, bezpochyby chtějí. Ale AMD EVIDENTNĚ nemá dojem, že je správná chvíle, ať už mají důvody jakékoliv. Až ta chvíle přijde, tak se to dozvíme.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 00:12:52

AMD s lepšími produkty prodá desetinu toho co konkurence a vy pořád dokola budete obhajovat ekonomickou strategii firmy(což je i reklama, uvádění výrobků...) Nechápu proč? Vždyť výsledky, v poměru ke kvalitě výrobků, má AMD totálně mizerné. Což je mimochodem vidět v prodejích samostatných CPU, jaký by mělo správně mít AMD podíl na trhu.

Pouze jak funguje ekonomika.
1. Mám lepší výrobek než konkurence, ale nikomu to neřeknu. Proč? Tak přece ekonomika podniku nefunguje.
2. Nikola(kamiony) nemá vůbec nic, ale má obrovskou hodnotu. Proč? Protože řekne co jakože má a lidé do toho investují peníze a hodnota a hlavně MOŽNOSTI firmy roste(i když nemá nic).
3. Intel, Nvidia, Tesla.... ještě výrobky ani nemají hotové, ale už říkají, že jsou mnohem lepší jako konkurence, spousta grafů, úniků... Vydávají karty které nemají, auta které nemají...

Nebylo by lepší, kdyby se AMD učila od nejlepších(kromě lhaní)?
Vždyť je to ostuda mít několikrát lepší CPU(v serverech) i jinde(ale méně lepší) a mít jen tak mizerný podíl. Kdyby firmu AMD vlastnil Musk, to by jste viděli ten raketový nárůst prodejů ve všech segmentech. Myslíte, že by Tesla byla nejhodnotnější automobilkou, kdyby tajila nebo nehypovala svoje výrobky? A to prodává shity a přesto je nejlepší.

Kde jsou denní žaloby na Intel, že omezuje konkurenci v OEM, serverech...? Kolik běžných uživatelů zná Intel a kolik AMD -reklama nula?
AMD by se měla probrat a začít konečně dělat pořádnou obchodní politiku, strategii.

Před kým vlastně AMD tají a skrývá svoje výrobky?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 07:42:18
avatar
Ty grafiky tají nyní před Nvidia, aby si dopředu nepřipravila strategii a ceny na RTX3000 Super/Ti. Čím později konkurence něco ví tím lépe. A pokud někdo neví že AMD existuje, tak ani neví nic o procesorech a grafikách a obecně o komponentách má jen nějakou mlhavou představu, takže pro ty uživatele je nějaká reklama o AMD asi stejně platná jako mrtvému zimník.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 09:02:09
avatar
Nezlobte se na mě, ale tohle neberu. Mám takový osobní problém s lidmi, kteří tvrdí že je v pořádku, když někdo "prodává shity a přesto je nejlepší".
Tím naše debata končí - nebudu se bavit s lidmi, kteří obhajují takové chování. To je přesně to, co je mi proti srsti u nVidie, Intelu...

V AMD jsou možná naivní, ale stojí rovně.

Mě prostě nepřesvědčíte ani za nic, že chovat se jako hovado je v pořádku.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 13:42:09

"Mě prostě nepřesvědčíte ani za nic, že chovat se jako hovado je v pořádku."

Nějak si nerozumíme. Jasně jsem napsal ---(kromě lhaní)----. Nikde jsem nenapsal, že je to v pořádku,že se tak má AMD chovat. Nikde ty firmy v žádném případě neobhajuji. Jen jsem napsal fakta, že prostě mají mnohem lepší obchodní strategii než AMD. A nechápu důvod, proč se AMD nemůže od nich přiučit(kromě lhaní). Nikde jsem nenapsal, že má AMD lhát, podvádět... naopak jsem napsal kromě lhaní.

Obchodní strategie určuje podíly na trhu, kvalita výrobků je až na druhém místě. Intel... má větší podíly na trhu - proto říkám, že má lepší obchodní strategii, to je pouze FAKT.
To, že je to podvodná strategie nemá s touto diskusí nic společného. Na dnešní ekonomice není etického skoro nic. V žádném případě nechci, aby AMD podvádělo.

Když Vás budu citovat "Mám takový osobní problém s lidmi, kteří" a doplním já - v diskusi tvrdí něco, co jsem nenapsal a berou to jako holý fakt!
To že někdo prodává shity a přesto je ekonomicky(to slovo mi předtím vypadlo) nejlepší, je pouze fakt, ne můj názor nebo tvrzení. Tesla vyrábí shity a přesto je nejhodnotnější automobilkou světa - to není můj názor, to je fakt. Intel má o dost horší CPU a přesto prodává násobně více jako AMD. Vy nejste ochoten přijmou ani fakta!

Celkově jsem napsal - shrnutí: Ekonomický trh je velmi dravý a pokud se mu AMD lépe nepřizpůsobí, tak je pravděpodobné, že skončí špatně. Už několikrát bylo na hraně bankrotu a nějakým zázrakem(nyní ji zachránil RYZEN) se z toho vždy dostala, ale to nemusí trvat věčně.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 14:33:05
avatar
Neříkáte pravdu. "A to prodává shity a přesto je nejlepší.", to jste napsal.

EDIT: A ještě že vývoj ceny akcií AMD nepodléhá vašim predikcím.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 14:42:52
avatar
Pokud se budeme bavit o etice a o tom, jak dnešní trh není etický atp. Já té firmě fandím právě proto, že jde proti proudu. A že 99.999% trhu se nechová eticky, stejně mě to nepřesvědčí o tom, že je správné se chovat stejně. Možná z pohledu zisků. Ale co když existují lidé, kteří nedělají vše jen pro čistý zisk za každou cenu? To by vám pravděpodobně nedávalo smysl.
Mimochodem tu část "A to prodává shity a přesto je nejlepší." jste použil jako argumentaci, proč by se AMD mělo chovat podobně. Pokud jste to nechtěl použít, nebo jste to tak nemyslel, pak jste to tam neměl psát.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 19:02:32

Dobrá.
Uvedu to tedy na pravou míru. Chybně jsem si myslel, že to vyplývá z textu.
Znovu píšu. To slovo "nejlepší" znamená ekonomicky nejlepší a rozhodně to nemá nic společného s podvody, lhaním, kvalitou výrobků...
Když někdo prodává jak jsem psal shity tak je předpoklad, že nemůže být nejlepší(podvody, lhaním, kvalitou výrobků....), ale ekonomicky. To je naznačeno v předchozí větě ---- Tesla byla nejhodnotnější automobilkou ---
Ale uznávám, že to není ode mě správně a jasně napsané.

Rozhodně nechci aby se AMD chovala jakkoli špatně.

Akcie - já netvrdím, že je na tom nyní AMD špatně, je na tom dobře. Jen tvrdím, že by AMD mohlo, ale spíše mělo, podle toho co má za výrobky prodávat daleko více(minimálně v serverech).

exRathanuviel - "jste použil jako argumentaci, proč by se AMD mělo chovat podobně." - nepsal jsem, že se mají chovat podobně!
Napsal jsem - Nebylo by lepší, kdyby se AMD učila od nejlepších(kromě lhaní)? - to lhaní samozřejmě znamená podvody, kvalita..., nejsem schopen to vždycky vypsat celé.
Zámečníci se učí od zlodějů(zabezpečení), antihackeři se učí od hackerů..., na tom není nic divného že se slušní učí od zlých. Jenže se učí jen ty dobré věci a ne ty zlé.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 10:44:39
avatar
OK, takhle to beru.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 16:07:19

Porovnavaš AMD s Nvidiou? vieš kolko zaraba AMD a kolko Nvidia?
Poviem to zjednodušene, ked tvoj sused zarobi 20x viac ako ty asi ťažko si dovoliš to čo on. AMD je na tom tak biedne že si muselo zobrať miliardovu požičku aby si mohli dovoliť kupiť waferi od TSMC, Nvidia si bez problemov kupila celu ARM aj s patentami za 40 miliard.
Chcieť aby AMD robilo to čo Nvidia je naivne, Nvidia na reklamu ročne minie 2x viac ako AMD zarobi. Toto čo teraz AMD predvadza s CPU a GPU je len kvoli pomoci velkych firiem.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 18:23:37
avatar
Nv nezaplatila za arm cashom.....prva sprostost

Nv taktiez nedava na marketing 2x viac ako amd zarobi...dalsia sprostost.....

Bud velmi rad trolujes alebo fakt mas cerveny zakal.

Nv cca 11mld trzba a amd cca 8mld trza za fiskal rok. AMD dava marketing a administrativu, sales a chod do jedneho balika a nemasiel som na rychlo ako je deleny ten balik ( aj nasa firma to tak robi a vonku to nedavame je to interna info ) ale kazdopadne rocne je to cca 800mil.

Pri nv je to rocna trzba cca 11mld a na admon, chod sales a marketing dava 1.1mld.

NV dava skoro 2x viac mld do vyvoja tj .1.6 vs 2.8mld

Cize uz tu nepis somariny prosim ta
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 18:56:20

Ty si so mna robiš srandu? AMD malo prijem za GPU 1Q 2020 260 milionov no len sa pozri kolko miliard malo prijem za GPU Nvidia Ked si si nevšimol aj podiel na trhu hovori čo ja AMD ma 20% a Nvidia 80% a Nvidia predava za podstatne vyšie marže.
Tolko sprostosti čo si napisal som dlho nečital.
Jasne Nvidia za ARM nezaplatila peniazmi ale kupila ho za lentilky
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 19:07:48
avatar
Juj ty si slnieckar vsak? Trepes a pleties si trzbu marzu a zisk. A amd malo prijem 1.8mld za q1 ;)

Ale poviem ti tajomstvo to ze ma firma zisk 100mega nevadi ak ma obrat 8lmd

Nevadi toto je na dlhu debatu a natp nemam cas nakolko evidentne nevies aka bije vsak

Btw nastudij si alvizicii ARM ;)


Btw ja som cerpal z reportov amd a nv. Za sikalne roky. Pri amd som pouzil aj backlog...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 06:58:16

ty si sikal
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 16:18:49
avatar
Nevšiml jsem si, že by AMD něco tajilo. Naopak začínají pomalu pouštět informace. A až budou připravení, tak vše s plnou parádou předvedou.
Jak to dopadlo, když se naposledy chovali tak, jak navrhujete vy - kdy si Raja Koduri pouštěl hubu na špacír a byl obrovský hype o tom jak skvělé karty budou - to všichni víme a rozhodně to za opakování nestojí ;-)
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD má plán rastu a nemá 1/10 2020-09-28 16:34:09

A
Citace:
AMD s lepšími produkty prodá desetinu toho co konkurence


Nie je to pravda

Na desktope má asi 1/2 Intelu AMD cca 1/3 Intel 2/3

1/3 / 2/3 = 1/2
Citace:
August 4, 2020, 69 PM
The analyst noted that Intel’s “transistor challenges are systemic and that TSMC/AMD's transistor lead will extend". As a result, he expects “AMD share gains will accelerate, and that the AMD bull-case will morph from 30% market share to 50% over the next 12-18 months.”
Odkaz

Citace:
Lipacis said the lead of AMD, and its chip fabricator Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. , over Intel appeared "systemic." Lipacis said he expects AMD share gains to accelerate especially in the server market, with an estimated 30% share over the next two to three years, and 50% in four to five years. In its recent earnings call, AMD said it had just reached 10% share of the server market.
Odkaz


A aj tu je to 1/9 nie 1/10 Lebo server trh vsádza na overenosť a dlhodobú prevahu, nie krátkodobú prevahu a reklamu.

A tomuto plánu rastu ADM prispôsobuje aj reklamu aj "utajovanie", aby rástli pomaly ale stabilône, aby nebol výrazný nedostatok produktu a abz nemal neagtívne PR ako


Nvidia RTX 3080 AIB Crashing, Newegg Shipping EVGA, & Bots Failure
17 511 zhliadnutí
•27. 9. 2020
Odkaz

The Nvidia RTX 3090 launch was as big a disaster as the RTX 3080’s

By Matt Hanson 3 days ago
Odkaz
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 16:11:39
avatar
Obávám se, že pokud jste firma a rozhodnete se teď kupovat 100 GPU za 15k, tak to jen znamená, že vůbec nesledujete situaci na trhu, nic o nákupu GPU nevíte a kdyby AMD pustilo informaci o tom, co má v plánu uvést, tak se to k vám stejně nedostane...
Každý kdo má alespoň základní orientaci tak ví, že horší čas na nákup GPU i CPU než následující měsíc asi mít na trhu zase nejméně rok nebudeme. Takže pokud vám zrovna firma nevyhořela, tak by jste byl opravdu hloupý, kdyby jste teď vyrazil něco kupovat...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 17:30:06

cas ale taky stoji penize... a treba tezari, kteri ulovili nekolik 3080/3090, tak si za tu dobu nez vyjde konkurence od amd, urcite vydelaj mnohem vic nez co by usetrili za cekani na ni minimalne do listopadu...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 21:29:45
avatar
Prosím tě tyhle vyžírky tady ani nezmiňuj!
Já mluvím o lidech co si kartu kupují na hry, když se tu bavíme o herních kartách. Případně ještě tak do firmy na práci pokud je to firmička co šetří nákupem herních namísto pracovních karet...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 22:59:18
avatar
Ted si jeste jednou precti co jsi napsal a zamysli se nad tim jak hloupe to ve skutecnosti zni.
Valdro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 22:47:32

Dobrý den, tyhle karty ať už 3080 nebo 3090 mi nepřijdou úplně efektivní na těžbu. Podvoltovat díky špatným ovladačům moc nejdou kvůli nestabilitě a díky tomu je spotřeba pro těžbu v "továrním nastavení" dle mého soudu nevýhodná...samozřejmě vycházím z informací v článku, ale pokud máte informace, že jsou pro těžbu výhodnější než karty minulých generací, tak je napište.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To nie je také isté 2020-09-25 16:44:35

AMD pripravuje TOP Zero day Opensource podporu pre Navi2. Dokonca aj pore VamGogh'a


AMD Dimgrey Cavefish and VanGogh Support Lands In Radeon Linux OpenGL Driver
on 22 September 2020
Merged today to Mesa 20.3-devel was VanGogh and Dimgrey Cavefish support.
Van Gogh has been rumored for a while as a next-gen mobile APU with Zen 2 CPU cores and RDNA2
Odkaz

Mesa 20.1.8 Released While Waiting For Mesa 20.2
17 September 2020 at 12:55 AM EDT.
Mesa 20.2 (or 20.2-RC5) didn't debut last week as intended,
Odkaz

4 September 2020
As it stands now Linux 5.9 + Mesa 20.2 (and LLVM 11.0) is the base requirement it seems for Navi 2
Odkaz

LLVM 11.0-RC3 Released For This Big LLVM/Clang Update
on 22 September 2020 at 05:54 PM EDT.
LLVM 11.0 was originally scheduled to be released at the end of August while now it looks like that official milestone is coming in the next few days or week.
Odkaz

Linux 5.9-rc6 Released With Soft Scrollback Removed, Performance Regression Fixed
on 20 September 2020
Odkaz
27.9.2020- Linux 5.9 rc7
4.10.2020 - Linux 5.9-final alebo Linux 5.9-rc8, ak bude potrebný
11.10.2020 - Linux 5.9-final ak bude potrebný rc8...
To vyzerá na najpripravenejšie uvedenie GPU od AMD z pohľadu Open source

Zen 3: 8. října, RDNA2: 28. října
10. 9. 2020
hOdkaz
Mesa 20.2 Aiming For Release Next Week As Big Advancement For Open-Source GPU Drivers
on 3 September 2020
Odkaz

Mesa 20.1.0 Release Notes / 2020-05-27 (Q2 2020)
Odkaz
Mesa 20.0.0 Release Notes / 2020-02-19 (Q1 2020)
Odkaz
Mesa 19.3.0 Release Notes / 2019-12-12 (Q4 2019)
Odkaz
Mesa 19.2.0 Release Notes / 2019.09.25 (Q3 2019)
Odkaz
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 18:27:06

jirka64.
Souhlasím. Taky nevidím nic chytrého na tom, že mají zákazníci minimálně měsíc na koupi Nvidie.
Nemohou kalkulovat s tím, že majitelé právě zakoupených Nvidií je zahodí a koupí si znovu drahou kartu jen proto, že je lepší nebo levnější.
Mohou možná kalkulovat s tím, že Nvidie nedokáže během té doby zasytit trh, ale, to by byl velký risk.
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 18:55:09
avatar
Realita je taká, že zákazníci si pár minút po vydaní RTX3080 aj 3090 nemôžu karty kúpiť...a možno to potrvá až mesiac, kým niečo príde, tým pádom AMD o nič nepríde. Zrejme majú informácie od výrobcov, tak sú v kľude.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 00:06:17

Jo.
A přesně proto, že je AMD v klidu, tak jsou Intel a Nvidia mini firmičky a AMD obrovský nadnárodní kolos s neomezenými finančními možnostmi a s monopolním prodejem na trhu. AMD díky své super prodejní strategii tedy skupuje všechny konkurenční firmy a roste a roste.
A Intel a Nvidia na trhu sotva přežívají, protože mají mizernou obchodní strategii a velmi slabé prodeje.

A hlavně úplně na závěr:
Před kým vlastně AMD tají a skrývá svoje výrobky? Mě z toho vychází, že pouze před námi zákazníky, ale proboha proč?
Nebo jestli si snad někdo myslí, že Nvidia už jejich GK nemá důkladně rozebrané a otestované, tak se asi nemáme o čem bavit.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 21:07:00
avatar
Ale když AMD nemá ještě karty připravené do prodeje, tak co má jako AMD těm zákazníkům nabídnout? Vy spíláte AMD za to, že RTX 3000 je nedostatek? To jako vážně?
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 00:25:36

Třeba to co Nvidia, Intel, Tesla, Nikola, Apple.... - fyzicky nic, ale velkou naději na extra úspěšný výrobek.

Píšete: "Proč by tedy dělali službu nVidii a odhalovala karty, když ještě evidentně není vše připraveno podle jejich představ?"
Opravdu si myslíte, že ty AMD karty nemá Nvidia dávno otestované a do šroubečku rozebrané? DD píše, že kdyby jich měla více může je vydat třeba hned, tzn. že ty karty fyzicky jsou.

Prostě nechápu, jak můžete všichni(speciálně DDW) vychvalovat prodejní strategii AMD a hanit Intel, Nvidia..., když jim jejich prodejní strategie PROKAZATELNĚ vychází mnohem lépe.

Před kým vlastně AMD tají a skrývá svoje výrobky?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 00:23:37
avatar
Třeba před zklamáním věřících zákazníků. To nyní neví nikdo.

Na druhou stranu má AMD i štěstí jak to vypadá tak amatérští tvůrci se ve velkém vrhnou na 3080 a 3090, takže na hráče moc nezbudou. Tak na ně zbudou alespoň ty AMD karty.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 09:46:50

"Prostě nechápu, jak můžete všichni(speciálně DDW) vychvalovat prodejní strategii AMD a hanit Intel, Nvidia..., když jim jejich prodejní strategie PROKAZATELNĚ vychází mnohem lépe."

Bylo by AMD schopno vyrobit a prodat více s Intel/nVidia prodejní strategií? Není jejich prodej omezen právě výrobou? Možná proto by jim jít za hranu etiky, ala Intel a nVidia, nic nepřineslo.

Asi i proto bude má příští grafika od AMD i pokud bude shodná a až o 10% méně výhodná. AMD na mne působí důvěryhodnějším dojmem jako partner. I když jí jedna grafika prodaná nějakému Joudovi z Horní Dolní dozajista nevytrhne.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 13:53:49

Podle mě by bylo schopno prodat víc. Výroba je velký otazník, ale to nic nemění na tom, že lepší obchodní strategie prodává! Pořád je lepší mít větší zájem než možnost vyrábět než vyrábět a nemít o výrobky zájem.

Nemyslel jsem přebrat celou obchodní strategii. Jen si z ní vybrat to nejlepší. Podvádění samozřejmě nebrat!

Vždyť AMD má opravdu hodně málo reklam pro obyčejné zákazníky. Intel zná i moje babička, ale AMD skoro nikdo z laiků.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 21:49:57
avatar
Hmm, nepamatuji se, že by někdy v poslední době AMD nedokázalo prodat všechno co dokázali vyrobit...
Valdro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 22:54:06

A z toho co píšete, se nabízí otázka.... dokázalo AMD vyrobit tolik, aby uspokojilo veškerou poptávku? (v uvozovkách píši AMD, protože výroba nezávisí jen na AMD, ale na dalších subdodavatelích, což je asi největší kámen úrazu)

Co když člověk, který by si jinak koupil AMD kartu, ale kvůli nedostupnosti volil Nvidii protože prostě byla skladem.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-30 21:22:19
avatar
Myslím, že to se jim asi ještě nikdy nepodařilo.
Ale je možné, že díky úspěchu CPU a dobrým vztahům s TSMC, kdy TSMC vidí příležitost k útoku proti Intelu co se týče výrobních kapacit, tak je možné, že se to v blízké budoucnosti stane.
Ale je to silně nepravděpodobné. Být na místě AMD tak dám veškerou dostupnou výrobu na mobilní APU do NB, páč to je trh který zatím jasně patří Intelu. A ač jsem přesvědčen, že je pravda že Intel dělá vše pro to aby výrobci NB nepoužívali AMD platformu, tak zároveň i věřím tomu, že spousta výrobců nemá více AMD modelů jen proto, že AMD není schopno kapacitně pokrýt poptávku...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 22:54:07
avatar
Realne? Vzdy.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 23:49:37

johny.mnemonic - To je sice asi pravda, ale přece, i když prodám vše, co mám, tak se přesto musím snažit více zviditelnit, ty časy nebudou trvat věčně.
A kdy dávat nejvíce peněz do reklamy, než když prodávám vše co mám? - tzn., že na to mám peníze. Až bude zle, už na tolik peněz mít nebudu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-30 21:25:53
avatar
Na tom samozřejmě něco je;-)
A obecně to je častá kritika AMD i zde na webu, že jejich marketing je slabota...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 23:54:08

johny.mnemonic
AMD dává k dispozici údaje o tom, že není schopna něco prodat? Ale netvrdím, že je to jinak než píšete, vypadá to, že to tak opravdu je. Snad jen - jsou nějaké oficiální a hlavně PRAVDIVÁ čísla, že AMD prodá vše, co vyrobí? Třeba u GPU bych si tím na 100% jistý nebyl.

Ovšem v segmentu serverů, jestli píšete, že prodá vše co má, tak je hodně špatně, že nevyrábí víc(přesunem výroby z jiných výrobků). To by Intel a Nvidia nikdy neudělali, u nich servery vždy na prvním místě.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-30 21:43:34
avatar
S těmi servery a AMD je to složitější.
Umíte si představit lepší reklamu pro serverové CPU než nadšené sysadminy, kteří mají desktopovou variantu toho serverového CPU doma na stole? ;-)
I tohle je reklama a často ta nejúčinnější.

AMD zkrátka bylo moc dlouho mimo oblast zájmu a teď se postupně vrací zpět. A správně odhadli, že nejvíc ochotní zkoušet nové věci a riskovat jsou nadšenci, co si staví PC sami. Tento trh už dobyli a teď jim slouží jako reklama pro dobytí dalších trhů jako jsou NB a servery. Bohužel u NB nemůžou přesvědčovat koncáky, ale výrobce. A u serverů je to zase těžké v tom, že spousta serverového SW je v rámci efektivity hodně přizpůsobena HW na kterém poslední dekádu běhala = Intel. A spoustu věcí tak jednoduše nemůžete přehodit na AMD a čekat, že to bude dál fungovat. Bohužel nebude. Nebo možná i nějak bude, ale rozhodně ne pouzitelně.
Takže v serveru ještě zdaleka neplatí, že by AMD bylo efektivnější a rychlejší. Ač je to teoreticky pravda, tak v praxi to tak není.
Asi jako že AMD GPU mají často lepší výpočetní výkon než NV, ale většina profi SW umí používat NV o tolik lépe, nebo na AMD neběží vůbec, že ten teoreticky vyšší výkon nic neznamená.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 09:54:08

----
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 17:08:30

O dostupnosti ZEN3 nepochybujem, s jedneho 7nm+EUV wafera ich AMD dokaže narezať kolo 950 KS.
Len mam pochyby o dostupnosti AMD GPU, videli sme ako roboti do 10s skupili skoro všetke 250 000KS GPU 3080, to by ich AMD muselo mať pripravene aspon 5 miliony aby sa ukazali aj v obchodoch.
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 18:57:06
avatar
Daj link k informácii o 250 000 kusoch RTX 3080 pri uvedení....podľa mňa ich nebolo celosvetovo ani 25 000 ....pri uvedení RTX 3090 "Zdenda Obr" uviedol poznámku, že ich bolo 90ks pre celú Európu (toľko kariet odveziem v kombíku ako nič).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 19:05:13
avatar
žádných 250 tisíc RTX 3080 nebylo, nebylo jich ani 25 tisíc ;) ... spíše to vypadalo tak na 2,5 tisíce kusů ;). reálně jich bylo určitě méně jak 10 tisíc.

z toho co jsem slyšel od výrobců tak jednotlivé obchody měly stovky kusů karet maximálně, většina jen desítky a rvali se o jednotky, takže asi tak ... 250 tisíc těch karet rozhodně nebylo ani zdaleka a ještě dlouho jich tolik nebude ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 20:19:10

Presny počet tych kariet neviem, ale čo viem tak 90% skončilo u težaroch. Niektory težari si ich dokonca dokazali zohnať už 9.9 peknych par dni pred zahajenim predaja.
Odkaz Odkaz
Odkaz
Ja len dufam že to AMD nejak vymysli, aby dostupnost AMD kariet tiež nebola len 10s ako u Nvidie. Ty težary ma začinaju kapanek nasierať. Odkaz
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 00:29:18
avatar
hh. A když jsme říkal že jiní nakupují už po vagónech tak jsem byl zase za blázna ) Běží to pořád stejně je oficiální distribuce a potom ta neoficiální tam se na 2 kusy na jednu objednávku opravdu nehraje. Já v době těžební mánie koupil 35kusů 1070ti v dobách kdy se všichni dušovali, že karty nikdo ve velkém nemůže koupit, přes překupníka přímo ze skladu. Jsou to jen řečičky "naoko".
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU + VGA 2020-09-25 17:28:18
avatar
Velké množství lidí mělo odložené finance na dovolené, které se ale nekonaly a jsou ochotní nyní utrácet za herní sestavy pro své potomstvo. Pokud AMD vrhne na trh v listopadu nové CPU a grafiky, tak zástupci Nvidia teprve uvidí, jak to vypadá, když se komponenty prodávají jako housky na krámě.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mainstream 2020-09-25 18:17:37

"NAVI 23 „Dimgrey Cavefish“, který má prý 240mm2, ten se ale objeví na trhu až výrazně později."
Chápu to dobře, že RX 6000 do 10000 Kč letos nebudou? Děkuji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 18:55:58
avatar
pravděpodobně ne, stejně jako žádná RTX 3000 nebude letos do 10tis .... pravděpodobně ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 19:53:21

Pravdu povediac tiež poškulujem po NAVI 23, je velmi podobna NAVI 10 s tym rozdielom že ma o miliardu tranzistorov naviac, IPC oproti NAVI 10 stuplo o 7% a takt dosahuje kolo 2,5GHz čo je velmi peknych 30% nad 5700XT, zaujimava je aj spotreba 180W trošku undervoltingu a da sa aj pasivne chladiť.
Za 300€ by šla na odbit ako teple rožky
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 20:11:50
avatar
Snajpříku ty si to dobře dáváš, ... takový přesný informace podle mě ještě ani v samotném AMD nemají
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 23:11:26

Ja si to davam furt, len potom nejake lolo deniky po par dňoch odo mňa opisuju Odkaz
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 09:00:39
avatar
Na tuto kartu som velmi zvedavy lebo amd k dispozicii poktokovejsi proces tak ocakavam min. Vykon 3080 a spotrebu na urovni 230w.

S parametrami ake ma mat ( konecne viac ako 4096 ) by mala mat vykon 7per nad 3080 a spotrebu stale okolo 230w. Ak dorovnaju vykon 3080 a spotrebu budu mat 300w tak zakaznik max bude mat moznost vyberu ale nic extra neziska pokial ide o vykon co by bola sakra skoda. Dufam ze amd budw mat na predaj viac kusov nez nv ked uz ide na trh o skoro 2mesiace neskor.

Nv nepredviedla sice paper launch ale bolo to velmi blizko tak som zvedavy ako blizkp bude amd paper launchu
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 16:56:13

Vypadla ti z toho porovnavania cena
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 17:10:53
avatar
Uplna pecka by bola aj ked z obchodneho hladiska je to hlupost, ak by malo amd vykon 3080 a cenu na urovni 550e
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 23:07:55

Spotřeba u AMD bude otázka ... on takový RX 5700XT je založen na čipu vyrobeném 7nm procesem a je to s 8GB paměti karta se spotřebou 225W. Takže moc bych nečekal že top model generace 6000 na tom bude s dvojnásobkem paměti a 2x tak velkým čipem podobně ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2v1 ? 2020-09-26 09:55:06

Jejich jedinou nevýhodou je vyšší cena a složitější výroba karty,

Ať počítám, jak počítám, furt to vychází na nevýhody dvě.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 10:53:37
avatar
Trochu mě zarazilo tohle: "NAVI 22 má prý 340mm2". Pokud je to opravdu nástupce NAVI 10 a má "jen" 40 CU, tak to znamená buď to, že jedna CU má mnohem více tranzistorů a tedy velmi pravděpodobně mnohem vyšší výkon a nebo na tom jádře zabírá velký prostor něco jiného než ty výpočetní jednotky.
Pokud je to ta první varianta, tak už jen 40CU RDNA 2 bude mít výrazně vyšší výkon než RDNA 1 na RX 5700XT a tedy 80CU RDNA 2 by opravdu mohlo být něco, čeho se NV bojí!
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 11:26:42
avatar
Je zajímavé, jak se AMD podařilo, ať úmyslně, nebo náhodou, aby se o jejích nevydaných kartách tolik diskutovalo, přičemž to není vyhypované

Hlavně aby to mělo dobrý poměr cena/výkon a bude to fajn.

Nemyslím, že je nezbytně nutné, aby AMD převálcovalo nVidii. Stačilo by, kdyby se na nVidii dotáhli a srovnali tu velkou propast, o kterou jim nVidia v minulých letech utekla. Pokud se jim i jenom to povede, bude to velký úspěch.

No a pak taky udržet si výropbní kapacity TSMC. Chtělo by to dalšího silného hráče na poli výrobních procesů.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 13:11:17

Tiež si myslím že amd nemá žiadnu konkurencieschopnú grafiku, tak ako tomu bolo doteraz. Ak by mali pustili by apson nejaký leak, aby ľudia držali svoje peniaze a čakali, ale oni nehali konkurenciu v klude predávať? Všetky 3080 úplne vypredané, všade padali stránky jak hráči refreshovali obchody. Amd nemalo doteraz žiadnu schopnú konkurenciu k dnešným predraženým grafikam, a tu ich Nvidia úplne zaskočila. Amd možno chcelo ísť vydávať nejaké lacné grafiky s veľa ram, ale aj tu ich Nvidia zotrie ak vydá 3080 s 20gb ram.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 13:23:38
avatar
Kvůli nám všem doufám, že váš tip nevyjde
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 13:35:57

amd bude urcite konkurenceschopne...minimalne ve fullhd, kde nove karty brzdi cpu...ehm...no vlastne ampere architektura sama o sobe
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 15:54:28
avatar
Hmm, a nenapadlo tě, že AMD moc dobře zná stav výroby u NV a tedy ví, že nemá kam pospíchat s uvedením?
Asi stejně jako NV zná stav výroby u AMD a proto pospíchá a uvedlo kartu s výrobními náklady 2080Ti za téměř poloviční cenu ;-)
Já bych to tedy tak černě neviděl.
To vyčkávání AMD samozřejmě může mít spoustu důvodů (včetně toho, že RDNA 2 bude propadák), ale to brutální zlevnění u konkurenční značky, která je známá především tím, jak dobře umí zákazníky oškubat, zkrátka napovídá něco úplně jiného.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 21:47:47
avatar
Oo dalsi leak 22tflop pre 80cu tak ak je toto pravda tak 6900x bude tuty vykonejsia nez 3080.

Lebo ak ratam ze 2080ti a 3080 maju rovnake takty cca tak ma 3080 o 30per vyssie ipc cize sa dostavame na 21tflop aby sme to vedwli cca porovnat. Cize 6900x by mohla prekonat 3080 o par percent mozno o 5per?

Lebo 5120 a 2.2ghz no to by malo min. Roztrhat 3080 a skor dorovnat vykon ak nie prekonat 3090
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-27 23:03:30

No pokud bude mít maximálně jen 256bit sběrnici a tím pádem s dostupnými paměťmi propustnost jen lehce přes 500GB/s, tak to by mohlo být celkem úzké hrdlo na straně výkonu. Přitom při daných velikostech čipu není nutné se omezovat na 192/256bit sběrnici.
No bude to celkem zajímavé sledovat výsledný výkon.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-28 00:20:22

Propusnosti by som sa nebal VRAM pamate pre BIG NAVI podla špecifikacii by mali biť dokonca skoro 2x rychlejšie ako pri Radeone 7 ta ma priepusnosť 1TB/s a Big NAVI21 ma velmi peknych 1,8TB/s Jediny problem bol, že sa začali VRAM pamate pre BIG NAVI vyrabať až v juny, možno aj preto sa posunula prezentacia so začiatku mesiaca na koniec.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-28 08:33:50
avatar
No toho sa bpjim najviac lebo ako moze mat high end jadro iba 256bit nepochopim. Cize ta cache musi urobit poriadne zazraky lebo zatial 760 vs 512 je riadna bieda...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 455x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 298x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 860x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1477x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 6