AMD ukázalo RADEON RX 6000 s parádním referenčním chladičem. Vše ostatní zatím skvěle tají. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 16 září 2020
altMáme tady fotografii nového Radeonu a jeho 3D render. Vše ostatní je záhada a spekulace!

 

 

 

 

Musím říci, že jsem skutečně nečekal, že se AMD podaří tak skvěle tajit a mlžit ohledně nových grafik Radeon RX 6000. Jsme pouze měsíc od jejich uvedení na trh, a zatímco o nových NVIDIA RTX 3000 jsme už dávno věděli s jistotou prakticky všechno, včetně výkonu, parametrů i designu, o Radeon RX 6000 nevíme s jistotou vlastně nic. Nevzpomínám si, kdy se nová generace grafik takhle dobře utajila v posledních letech.

Tedy abych byl přesnější. Já mohu potvrdit, že některé informace v té záplavě různých dat a údajů, jsou opravdu správně a speciálně jeden leaker dělá AMD starosti :). Které to jsou ale začíná být ale pro mnohé stojící dále od zdrojů, stále těžší rozeznat, protože AMD skutečně záměrně vypouští dezinformace mezi určité lidi a přímo tak následně snadno identifikuje, kdo co vypouští. A jde na jisto. Proto v tomto případě jsme opravdu opatrní v tom, co jak kdo pouští na veřejnost. Nejvíce nešťastní jsou z toho notoričtí spekulátoři a vypouštěči zaručených informací, jejichž články/videa vycházejí neustále a kde jednou tvrdí, že velké NAVI bude sotva stačit RTX 3070, o pár dní později se stejnou vážností tvrdí, že velké NAVI je minimálně na úrovni RTX 3080 a stíhat bude RTX 3090 a další den je to zase jinak. A tomu odpovídá i rozptyl parametrů a údajů, který se mění prakticky ze dne na den. Prostě sranda :).

U Radeon divize to evidentně vzal do ruky někdo, kdo konečně ví, co dělá. Nicméně vážně. Co mohu říci, že AMD u RDNA2 zcela změnila strategie ve více směrech a některé věci budou pro mnohé překvapením. Já už jsem vám ale v předchozích článcích jasně naznačil, co máte očekávat a v tuto chvíli nemám, co k tomu dodat. O tom, jaké nové grafiky skutečně budou, prakticky vzato AMD informovalo jen dva výrobce. Firmu, která vyrábí reference, protože o těch to bude minimálně na začátku výhradně. A pak dvorního výrobce nereferenčních Radeon grafik, kdy asi nebudete mít problém uhodnout, koho tím myslím ;). Jen tito dva výrobci skutečně vědí většinu z toho, co AMD chystá. Ale i tak je uvnitř těchto firem distribuce informací nevídaně hlídána a většina zaměstnanců ví jen útržky a tedy to, co vědět ke své práci potřebuje. A věřte mi, jsou tam z toho mnozí nešťastní, jelikož jsou to fandové jako všichni v diskusích a normálně v tuhle dobu před vydáním novinek už všechno věděli. Teď je to jinak :). Zbytek výrobců a partnerů AMD v tuto chvíli teprve začíná informovat (proto ono zvýšené množství „zaručených informací“ v posledních dnech), ale neřeklo jim kompletní informace, ani o všech modelech, které v říjnu skutečně představí.

Výsledkem je tak totální kaše a směs informací, jež nyní obíhají, na které se nabalují osobní názory a spekulace a „kvalifikované odhady“. V tuto chvíli tak NAVI 21 je podle některých nepříliš velké 256-bit GPU s výkonem stěží na úrovni RTX 3070 (2080 Ti) s TDP pod 200W. Podle jiných má NAVI 2048-bit a 16GB HBM2, a 500mm2 velké jádro běhá na šílených 2,2+GHz a výkonem se otírá o 350W RTX 3090, přičemž si ale vystačí jen s necelými 300W. Tedy opravdu velmi široký rozsah parametrů a výkonů, kdy tak mnozí zkouší taktiku informovaní ala kobercové bombardování, aby pak mohli tvrdit, že se vlastně trefili :). A že někteří zatím míří hodně vedle …

U AMD to všechno bedlivě sledují a rozhodli se to divoké spekulování ještě trochu podpořit.

  • Oficiální podoba nového Radeon RX 6000 a render!

Tak tohle je nová referenční podoba Radeon RX 6000 od AMD. Firma zatím neodhalila, o jaký model jde, nicméně můžeme předpokládat, že půjde o některý z nejvyšších, potenciálně Radeon RX 6900, ale to je jen spekulace. Co ale víme, že má nový referenční chladič:

A takhle vypadá karta „naživo“. Fotografie zveřejnil JayzTwoCents, nicméně je nám známo, odkud pocházejí originálně a mohu potvrdit, že tyhle snímky dorazily vícero lidem. Každopádně takhle tedy vypadá v reálu:

A existuje ještě fotografie odlišné verze, se dvěma ventilátory, což je možná nižší model, tedy RX 6800 (spekulace)? Každopádně AMD drží velmi podobný design:

Existuje také 3D render, který AMD ve spolupráci s EPIC ukrylo na jednu mapu do FORTNITE, a tam si lze tu tří-větrákovou verzi prohlédnou ze všech stran.

  • Co nám tedy podoba RX 6000 prozrazuje?

Pokud jde o chladič, myslím že teď skáčí radostí všichni, kteří se báli, že AMD použije ty hlučné blowery, jako u RX 5700 série nebo VEGA. Někteří možná vidí podobnost s chlazením Radeon VII, který měl ale také své problémy, jak bohužel je stále uváděno v některých dobových recenzích. Ale protože kartu jsem delší dobu měl a používal, mohu potvrdit, že problém nebyl s chladičem samotným, ale SW, tedy s nastavením profilu, kvůli zcela odlišnému systému senzorů v jádře proti jiným Radeonům a obecně proto, že VEGA 20 jádro nikdy nebylo na herní grafiku mířeno a určeno. Většina karet s VEGA 20 prodávaných jako Instinc, neměla ventilátor vůbec, protože byly pasivní do serverových racků. Každopádně dalo se to jednoduše ručně doladit a karta byla slušně tichá, řekl bych na úrovni normálních referencí.

Nicméně nový Radeon RX 6000 má v důležitých detailech chladič jasně odlišný. Vlastně více než tomu na Radeon VII se podobá chlazení na NVIDIA grafikách, konkrétně FE verzím RTX 2080/2080Ti. Popravdě, ono v tomhle designu s takto umístěnými ventilátory, není moc co vymýšlet odlišného, pokud se máte vejít na standardní dvouslotovou grafiku a být to funkční. Musí to prostě vypadat určitým konkrétním způsobem :). V tuto chvíli jsem tedy klidný, referenční RX 6000 budou rozumně chlazené karty a žádné vysavače. Můžeme si tak odškrtnout jeden slib AMD, kdy před časem jeden z představitelů Radeon divize slíbil, že blower opravdu nepoužijí.

Co jiného snímky prozrazují? Že karta má 2x 8-pin, což znamená maximálně 365W energie. Tohle uspořádání mají obě edice, kdy je pravděpodobné, že obě jsou tedy založeny na stejném GPU, ale asi se liší v aktivních parametrech. Jinak z těchto oficiálních snímků karet, se vlastně nic moc nedozvíme :).

O něco více ukazuje ten render ve FORTNITE, kde si lze kartu prohlédnout ze všech stran. Zajímavý je pohled na konektory, kde překvapivě najdeme i Type-C, na který naopak nové AMPERE grafiky rezignovaly proti RTX 2000 sérii, které jej měly. Asi nejvíce spekulací ale opět vyvolal pohled na zadní stranu karty. Rozvířil diskuse nad tím, jak velké to NAVI 2x GPU na té kartě vlastně je. A dokonce karta naznačuje, že nese HBM paměti, protože umístnění šroubů a některé další věci naznačují použití HBM spíše než GDDR6 pamětí. To je zajímavé proto, že většina informátorů v poslední době trvá na tom, že NAVI 21 má jen 256-bit sběrnici a 16GB GDDR6 (ne 6X a ne HBM). Dokonce trvají na tom, že herní karty mít HBM nebudou.

Já osobně bych to nicméně tak kategoricky nevylučoval. HBM jsou nejlepší grafické paměti které existují, jsou funkčně mnohem lepší než GDDR6/6X. Ve výkonu ale speciálně v efektivitě. Jediný problém je jejich vysoká cena a složitější výroba GPU, kdy AMD musí dodávat GPU s HBM co by celek, tedy zapouzdřené. To byl ale problém dříve, kdy AMD na to pouzdření musela používat odlišnou továrnu, protože nikdo jiný to neuměl. Dnes už ale tohle umí dodat i přímo TSMC. A současně musím upozornit na jednu věc. Ano, HBM jsou drahé, ale pro AMD platí úplně jiné podmínky, než pro všechny ostatní, protože AMD vytvořilo HBM paměti ;). A ještě jedna věc, vím na 100%, že testovací karta s NAVI 21 v kombinaci s HBM, existuje. Jestli bude použito na herní grafiku je samozřejmě otázka. Já bych to ale tak kategoricky, jak to někteří teď vylučují, nezavrhoval ;). HBM jsou velmi výhodné, speciálně když se snažíte o maximální efektivitu. Použití HBM dokáže ušetřit při stejné kapacitě pamětí desítky Wattů proti GDDR6 a speciálně GDDR6X, přičemž současně má i mnohem vyšší popustnost. No a to nemluvím o tom, že AMD slibuje v případě big NAVI také HALO produkt … a co by na něj sedělo více? GDDR6 nebo HBM?

Nicméně AMD mohlo ten render schválně upravit, aby to vypadalo jinak, než jak to bude vypadat. Před čím rozhodně varuji, to je srovnávání velikostí toho zadního kříže, kdy někteří zkouší k tomu napasovat starší karty, aby to porovnali. Je to velmi zavádějící a nedá se z toho moc odečítat. Ale to nikomu nebrání kolem toho zuřivě spekulovat :). Pozornost budí zejména ten extrémní počet velmi nahuštěných komponent, které v tom kříži pod GPU jsou.

Každopádně, AMD začíná dávkovat informace na veřejnost, a zejména informuje partnery. Osobně si tedy myslím, že začnou unikat zásadnější informace a nejspíše se AMD nepodaří udržet pod pokličkou vše zásadní, až do toho vydání 28.10.2020.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 06:45:00

Neže by sme nevedeli nič, ale AMD napostovalo tak vela informacii, že už v tom je taky bordel, pravda može biť hoci čo
Prve prezentacie Sienna Cichlid boli na HBM2, lenže teraz sa ukazuje, že bude plna podpora GDDR6, alebo ma AMD dve alternativi BIG NAVI alebo jedna s toho je blbosť, tak že na 50% sme si isty
Tiež som zvedavi ktore informacie budu potvrdene 28.10.
Osobne už by som chcel vidieť kompletne testy, aby som si to vedel porovnať cena/vykon/spotreba a bežim do obchodu.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 14:47:45

Zajimave jak je na tomto webu AMD vynaseno az do nebes a vse ostatni je zlo.Mam taky rad AMD dobre ceny a tak.Ale.10 let jsem pouzival NV jen jednou jedinkrat mnel nejaky mensi problem s drivery.Pred rokem koupim prvni AMD kartu rx 590 a od te doby mam neustale problemy s gpu drivery.Kazdy den po restartu kompu kdyz zapnu hru jen cekam kdy hra crashne a gpu vyhodi hlasku ze opet spadnul driver.Je jedno jestly mam starsi nebo nejnovejsi driver vse je to po softwarove strance shit.Ani preinstal winu nic nepomohlo.Na netu toho jsou taky plna fora jak AMD crashuji drivery.No asi tak
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:42:11
avatar
Ehm, o tom že by si někdo stěžoval na ovladače k Polaris kartám slyším tedy prvně.
Jo RX5700 to je jiná, tam problémy byli celkem dlouho.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:53:23

Protože se ti hřeje, nebo máš problém ze zdrojem.
-
Ty neuděláš ani test furmark (kontrola teplot), padne ti.
https://ctrlv.cz/JJJd

https://gpureport.cz/clanky/185-ladime-radeon-rx-590/ladime-radeon-rx-590-undervolting-1.aspx?article=185&page=2

Nebo sundej power limit -50%, na zkoušku, co to udělá.
https://ctrlv.cz/e6tw
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:18:42

Za co jsem dostal same dislajky. Ze jsem nepochvalil AMD?Ze mi crashuji jejich drivery?Zajimavy to web.Samozrejmne ze byla instalace winu.To same teploty a zdroj je ok.Vzdy v ten den co zapnu pc tak to pri prvnim zapnuti hry crashne a pak uz nic zbytek dne.A dalsi den na novo prvni crash,klid.Dalsi den prvni crash pak uz klid.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:30:14
avatar
hdmi nebo poctivy displayport?
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:31:03

Ty si dostal mínus za to, že si neumíš dát počítač do kupy.
Napiš co máš za sestavu a zdroj.
Disk OK?
To je na novou instalací windows.
----
Ty zapneš PC,zapneš hru - ovladač přestal pracovat, dáš restartovat PC a potom je to OK?
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:11:11

Vzdy 1x denne crashne driver s zeleznou pravidelnosti.Zapnu pc a hru a plus minus 10 minut crash.Pak potom crashy uz muzu hrat v klidu cely zbytek dne.Dalsi den po zapnuti pc to same na novo.Vzdy jen jednou denne to crashne.Mam hdmi a zdroj uz nevim presne nejaky seasonic 620w.Jenze teploty a zdroj je ok protoze to by to hazelo crashe pravidelne kdyz to zatizim.Proste nejakej softwarovej bug.Ja to sem puvodne nesel psat abych prosil o radu.Jen popsat mou zkusenost s AMD kartou.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:41:17
avatar
nevim jestli to tvoje konfigurace umoznuje, ale pokud mas vsechno v poradku, opravdu pouzij displayport kabel a bude po problemu..jestli pouzivas i freesync, tak si tim jsem prakticky jisty, techto problemu jsou plne poradni fora..
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:44:37

crash - co to znamená ?
PC se restaruje sám, nebo jenom spadne hra a si na ploše, nebo ovladač přestal pracovat ?
Důležitý sou detaily.
---
Tu sestavu si nenapsal ?
Zdroj je v pohodě, má velkou rezervu.
Začneme ovladačema
https://www.amd.com/en/support/graphics/radeon-500-series/radeon-rx-500-series/radeon-rx-590
-
čistá instalece GPU
https://ctrlv.cz/owLe
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 23:12:42

Chlape dekuju za snahu ale asi to je na nic.Je fakt ze crash je siroky pojem.Ano spadne hra na plochu a gpu ovladac prestal pracovat.Drivery mam dobre a samozrejmne ze na 500 serii Pci-expres 2.0 ze by tomu vadil.Mam starsi desku na tento starsi slot ale tezko rict.Deje se to spis na urovni bugu a vzdy jen jednou denne
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 23:37:56

A tu čistou instalaci, kvalitního indického produktu, jsi zkoušel?
Ono to umí také vytvořit všeliké artistické kousky a AMD ovladače se na to zdají býti náchylnější.
Mě třeba na ntb zvláštně problikává externí monitor pokud koukám na video a na primárním displeji zoomuju nebo otáčím modelem...
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:53:21

Pokud si používal NV tak tady ti ani kompletní odinstalace NV ovladačů sama osobně nepomůže. Tady je třeba navíc komplet čistej reinstall woken. Jak píše Johny: kdyby jsi psal o RX5700 je to něco jiného, ale Polaris???
jago [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:43:18
avatar
Ja mam AMD uz niekolko rokov cca viac ako 10 a problem s ovladacmi som nemal
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 07:17:27
avatar
k tomu srovnání chlazení s 2080 ti:

Odkaz
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:45:07
avatar
Tie mi tp pripomina rtx20 cize mozno tp bude nejaly debilny fake nakpniec
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Umístění šroubů a HBM 2020-09-16 07:28:19
avatar
S touhle teorií přišel při rozboru AHO, ale základ spočívá v tom, že ty dva vzdálenější šrouby spíše odpovídají použití HBM, protože jsou v místech, kde by měly normálně být GDDR6 moduly. Bohužel jak je vidět na leaku toho sample radeonu s věžovým chladičem i on má ty dva vzdálenější šrouby na témže místě a zároveň GDDR6, argument vyvrácen a zbytrčně bych těmi HBM nepovzbuzoval hype. Nic nenaznačuje jejich použití.
georgx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uvidíme.. 2020-09-16 08:00:42

to první, co mě u takto velkých chladičů, včetně 2x8pinů napadne je, že to bude solidně žravé..

jen aby to nedopadlo tak, že tyto karty(byť na 7nm vs 8nm u nvidie) budou nakonec ještě žravější a s nižším výkonem, než právě RTX 3xxx

jsem fakt zvědavý, co z toho panického tajení nakonec vyleze
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:52:52

Ono když konkurent vydává karty před vámi a vy úzkostlivě tajíte vše kromě vzhledu i v týdnu, kdy už budou vydány recenze, tak to znamená jediné ... nemáte se moc čím chlubit a potřebujete svůj produkt doladit podle výkonu konkurenta a následně i nacenit.
Spíš mi to přijde jako tak trochu typická taktika pro AMD. Počkat na vydání karet Nvidie a pak poladit takty na svých kartách, upravit patřičně BIOSy, aby vaše karty byly aspoň konkurence schopné vůči vybraným modelům a pak patřičně upravit ceny, aby byli nižší než u konkurenta.
Sice nakonec něco prodáte, ale moc na tom nevyděláte.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:58:08
avatar
hmmmm ....

AMD tají prakticky všechno o ZEN 3 procesorech víme o nich tolik co o RDNA 2 ... znamená to že ZEN 3 budou k ničemu a není se čím chlubit?
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 14:48:58
avatar
Spíš bych řekl, že AMD je v tomto směru nepředvídatelné, resp. nečitelné. Že by z toho automaticky plynul fail, to bych hned nevyvozoval.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:02:53

Tomu říkám pokrytectví. Autor na jednu stranu ryje do notorických spekulátorů, ale sám jedním je nebo od nich čerpá (z kanálů jako Moore's law is dead).
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Názor z fotky 2020-09-16 09:11:21
avatar
Za mě karta vzhledově vypadá pěkně.

A osobně mi chladič nejvíce přípomíná právě zmíněný RVII. Je ale vidět, že se AMD poučilo a už na první pohled odstranilo nedostatky, které tehdejší řešení mělo a to byly nízkorpofilové větráčky, které zde nejsou a především to hloupé krytování co měl RVII, které přikrývalo žebra a bránilo odchodu vzduchu, to byl podle mě největší designerský úlet a nedivil bych se kdyby ten co to tehdy navrhnul už v AMD nedělal a nebo dělal na pozici uklízeče.

No nadále se uvidí, Pokud ta karta nemá HBM (jakože se řadím k těm co si myslí, že herní edice budou bez HBM) tak by neměla mít ani ten hloupý grafitový thermalpad což byl zdroj dalších problémů u RVII a byla to většinou první věc co každý vyměnil.

No a co bych řekl k mlžení AMD. Můj názor je ten že po představení nvidie by aMD mělo začít s uvolňováním reálných informací a proto pokud by záměrně ten render upravili aby mlžily, tak to si nemyslím že je dobrá strategie.

PS: Vidí dobře oko mé USB-C?
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:01:10

áno vidíš dobre. USB-C aj ja ho vidím. Netuším na čo ho AMD použije. Dúfam, že pozitívne prekvapia.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:07:10
avatar
No tak u 2000 rtx byl na virtuální brýle, ale bylo řečeno že to je mrtvý standart co vlastně ani nikdy neožil, tak by mě zajímalo co s ním zamýšlí nyní AMD? Je pro to snad nějaké další využití?
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 00:08:11

Nové monitory a pokud to bude podporováno, tak může získat i ty zákazníky s VR setem co je NV hodila přes palubu. Ale těch asi tolik nebude...
Ještě je otázka co vše ten kabel utáhne, pokud krom přenosu videa i třeba hub na monitoru, tak se také najdou lidé co ocení jeden drát místo dvou... Úplně nejlepší by asi bylo kdyby to zvládlo i napájení monitoru ale to už bych asi chtěl moc...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:57:54

Tak ono s touto koncepcí chladiče se asi moc nedá šlápnout vedle, na druhou stranu není zrovna levný.
Ono pokoušet se dát ten klasický vysavač na kartu se spotřebou kolem 300W+ není zrovna dobrý nápad. Ten po překročení 200W rychle naráží na limity a hlučnost jde výrazně nahoru.
Tohle bude celkem tiché a teploty budou OK. Vypovídá to, že potřebují stabilně nízké teploty, aby si udrželi vysoké turbo frekvence ... takže tu kartu potřebují trvale taktovat vysoko.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:43:32
avatar
Citace:
Tak ono s touto koncepcí chladiče se asi moc nedá šlápnout vedle,

Co třeba Radeon VII který měl podobnou koncepci chadiče a byl v zátěži podle recenzí hlučnější než některé karty s blower chladičem

Btw to nebylo jen v době vydání karty, tedy začátkem roku 2019 ale i když jsem se podíval na recenzi karty která vyšla v polovině roku 2019, tedy nějakých 5 měsíců po vydání kde měl kartu s aktuálníma ovladačema tak tam říkal že hluk je stále problém a jediné řešení je nějak manuálně upravit otáčky a to měl v místnosti jen nějakých 20 stupňů Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:44:57
avatar
problém RVII nebyl ten chladič, ale SW navic VEGA 20 nebyla dělaná pro karty s aktivními chladiči ...

NVIDIA má mimochodem prakticky stejný chladič na RTX 2080/2080Ti jako má tahle RX 6000 a problémy s nimi také nebyly ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:58:21
avatar
Ohledně chladiče jen oddeláním toho zakrytovaní se zlepsila teplota o 10 stupnu, vyzkouseno. A mluví o tom i Gamers nexus ve videu kdy rozdělával RVII. Ten hlíník s nápisem Radeon blokoval 70% chladiče.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:59:54
avatar
a jak vidíš, tak to u RX 6000 je trochu jinak řešeno ;)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 12:01:53
avatar
Proto jsem se o tom zmínil v úvodním příspěvku. Ale také to znamené, že původní Radeon VII chladič určite nebyl bez mouch naopak jich měl celkem dost.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:42:21
avatar
a cetl jsi clanek, pod kterym diskutujes?
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 12:26:27
avatar
To nebyla reakce na článek ale na komentář který jsem již citoval ale pro tebe tedy ještě jednou:
Citace:
Tak ono s touto koncepcí chladiče se asi moc nedá šlápnout vedle

Jinak jsem článek samozřejmě četl ale to nic nemění na tom že se situace nemusí opakovat, tedy že bude pod tím chladičem nakonec i nějaká verze čipu s HBM původně plánováná jen do serverů jako tomu bylo údajně u Vega 20 a bude znovu problém
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:09:55
avatar
To nic nemeni na tom, ze s tim chladicem RVII nebyl zadny fyzicky problem, nybrz jen softwareova nedodelanost, ktera se da opravit par kliknutim mysi.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:41:13
avatar
Bude záležet na spotřebě, protože ta GK bude všechno fučet k chladiči CPU a mám obavu, že právě kolem chladiče CPU budou velké turbulence vzduchu. Bude to vadit každému CPU, ale Intelům obvzvláště.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:36:27
avatar
Konecne!
Ak je to real tak konecne. Sexy karta s vykonnym chaldenim.

Hoc mi pripomina dizajn rtx20 hlavne z boku ale to nevadi.

Autor co nato výrobcovia ze uz aj amd im lezie do kapusty?
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:37:33

Čo sa týka dizajnu sa mi viac páči ako RTX dakde som čítal, že tento chladič navrhoval Sapphire naschvál pre AMD. Otázka bude účinnosť a hluk čo je pre mňa absolutná priorita, v kľude sa vetrák nemôže roztočiť a záťaži teplota nad 65 C° nesmie.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:44:50

Taky musím říct desing je pěkný ale abych řekl pravdu na ten prdím mě zajímá co umí ,ne až tak moc jak vypadá ve skříni
Strategie mě přijde pravě dobra protože kolik lidí navrtává myšlenka (kurňa počkám ,nepůjdu pro NV co když,co kdyby.....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:18:12

Ešte zaujimava vec na novich GPU NAVI je ich frekvencia, osobne som čakal 1,7GHz, potom som počul žeby to mohlo tykať až na 2GHz, Lenže konzola PS5 čo ma v sebe RDNA2 tyka na 2,2GHz a niektore weby zverejnili žeby bost mohol biť u NAVI 21 az na 2,6GHz čo som bral ako hoax, ale ked konzola s niskou spotrebou aj horšim vyrobnim procesom ma 2,2GHz na GPU, kto vie či to nakoniec nebude aj pravda.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 6900 2020-09-16 10:43:22

Mne sa ten dizajn páči. Dúfam, že karta bude výkonná, tichá a že nebudem musieť pravidelne kontrolovať, či je podvoltovaná ako to žiaľ robím u Radeonu VII. Chcem len novú kartu zobrať a strčiť do skrine. Následne DDU a nainštalovať driver pre novú GK. Následne nech RX 6900 fičí krásne ako švajčiarske hodinky.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2020-09-16 10:47:12

No to asi neskončí pozitivním překvapením. Ono dnes budou dostupné testy nových karet Nvidia, brzy půjdou na pulty a pokud by AMD chtělo docílit stavu, že se nové karty Nvidie nebudou prodávat jako houska na krámě, tak bych právě v tomto týdnu čekal nějaké úniky ... a tím nemyslím únik ve smyslu toho, jak bude karta vypadat.
Takto to vypadá, že si Nvidia během podzimu namastí kapsy a AMD bude před Vánocemi opět bojovat cenou, aby aspoň něco prodalo. Protože AMD zatím nedalo zákazníkům jediný důvod, proč by měli počkat na nové karty AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 10:58:59
avatar
vzhledem k výrazně omezené dostupností první týdny se nic moc neděje

a vzhledem k současné situaci oba výrobci v pohodě prodají vše, co se vyrobí ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:22:20
avatar
trochu mimo téma , ale nikde jsem tyto udaje nečet a chci se zeptat. Máš přehled kolik se třeba prodá zhruba karet třeba za 15 tisíc třeba za rok? předpokládám , že to budou tak desetitisíce kusů u těch levnějších samzřejmě podstatně víc.. jen mě to ted napadlo ze zajimavosti.
Určitě se třeba neprodá karet typu rtx 2080 za pár let stovky tisíc kusů nebo se pletu
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:36:45

To možná prodají, ale v segmentu dedikovaných grafik se na 1 kartu AMD aktuálně prodají 4 karty Nvidie, kdy Nvidie navíc prodává s vyšší marží ... a divil bych se, kdyby někomu u AMD ten poměr vyhovoval a nechtěl jej zvrátit na svou stranu.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 13:44:40

Možno to AMD vyrieši po svojom, ked teraz Nvidia preda 4 čipi a AMD len 1 čip, možno nove GPU budu obsahovať 2 čipi a tym padom AMD zvyši počet predanich čipov na dvojnasobok
Neviem či sa trošilinku orientuješ vo svete hardware a či poznaš novu profi kartu MI100, na nej je zaujimave to že čip MI100 ma velkosť 420mm2 a ma 64CU, lenže velkosť na karte je 840mm2 u GPU a ma 120CU čo jemne naznačuje že MI100 sa sklada s dvoch čipov, ked sa pozrieš na obrazok MI100 tak to GPU je zvlašne pretiahnute ako keby sa skladalo s dvoch kockatych čipov Odkaz
A na konšpiračne teorie by to malo stačiť Chapem že toto vela ludi nepochopi čo som chcel naznačiť, ale mozno niekto ano
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:19:29
avatar
co to je měsíc zpoždění? stejně ti co budou chtit nvidi ji koupi tak či tak a měsíc nikoho nezabije. Navíc grafiky se prodavaji roky a dost často i ve slevách, ten launch neudělá tolik jako předpokládáš kor když je to rozestup jen jeden metr
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:10:43
avatar
Myslím, že úspěšnost RX 6000 nebude úplně závislá na prvních měsících prodeje RTX 3000.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 11:08:40
avatar
Citace:
tuto chvíli tak NAVI 21 je podle některých nepříliš velké 256-bit GPU s výkonem stěží na úrovni RTX 3070 (2080 Ti) s TDP pod 200W. Podle jiných má NAVI 2048-bit a 16GB HBM2, a 500mm2 velké jádro běhá na šílených 2,2+GHz a výkonem se otírá o 350W RTX 3090, přičemž si ale vystačí jen s necelými 300W


Dobrý pokus mlžit když víte.... popsané extrémy jsou samozřejmě blbost a tím, že je píšete je víceméně vylučujete, což by se to dalo chápat i jako prozrazování informací . Ta karta, co nás zajímá bude 256-bit, bude pouze GDDR6 a ano i v této konfiguraci bude konkurovat až 3080 díky infinite cache. Takty bohužel pohoněné budou, takže spotřeba 275-300W.
Verze budou 2 - silnější a slabší, budou používat stejné jádro i stejné paměti (GDDR 256-bit)

HBM2 verze tím není vyloučena, ale to bude jiná karta - halo produkt s vodníkem, bude to něco jako Vega 20 Radeon VII, tedy upravená původně neherní karta. Tím pádem se teoreticky "nevylučuje" HBM2 ale prakticky ano, protože halo produkty jako 3090 nepočítám do standartního lineupu, protože tohle se kromě redakcí dostane do rukou skutečně jen pár lidem. Nebude to jako Vega, kde HBM nesla i ta nejlevnější edice Vegy56. Jo a ještě k tomu nepřijde hned ale později, protože u halo produktů je důležitější je mít ohlášené, než je mít prakticky na krámě (protože je stejně nikdo nekupuje)

BTW, vše jsou leaky a spekulace, když mě ale všechno potvrzuje GDDR6 a jediný argument pro HBM má být šroub, tak co si asi vyberu jako pravděpodobnější?

Jinak co se týká designu, tak RVII měl asi nejhezčí chladič od AMD. Tohle vypadá zase jako plastový kolotoč a tentokrát souhlasím i s tím arogantním blbem JayZTwoCents, že tam neměli dávat tolik červeného akcentu a raději použít neutrální černou/ještě lépe stříbrnou. Nekdo, kdo chce mít bíle/modře/zeleně podsvíceno tak se mu tam červené prvky moc nehodí
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:13:08
avatar
"Jinak co se týká designu, tak RVII měl asi nejhezčí chladič od AMD. Tohle vypadá zase jako plastový kolotoč a tentokrát souhlasím i s tím arogantním blbem JayZTwoCents, že tam neměli dávat tolik červeného akcentu a raději použít neutrální černou/ještě lépe stříbrnou. Nekdo, kdo chce mít bíle/modře/zeleně podsvíceno tak se mu tam červené prvky moc nehodí!"

Od toho budou modely (naštěstí) ostatních výrobců
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hbmX 2020-09-16 11:04:09
avatar
Ja verim, ze amd u nejlepsich modelu pouzije nektere z hbm typu pameti. U predchozich dvou (a pul) generaci jejich vyssi modely hbm pouzivaly, hbm jsou ve vsech ohledech lepsi moznost (mozna ta cena, byt jak je v clanku naznaceno, amd je spoluvytvorilo) a hlavne je to cesta, kterou muzou mit proti nvidii navrch. Pro mne by bylo velike zklamani kdyby je nepouzili. Naopak verim, ze se objevi klidne i dva modely s hbm (a pozdeji min do ntbs i dalsi). Vzdyt je to pro amd vylozene potencialni trumf na ampere, v poslednich generacich jejich nasazeni jen rozsirovali, i ty vyrobni a verim ze nakladove stranky veci uz se musely vyznamne zlepsit, nic nenaznacuje, ze by svoje investice do vyvoje hbm chteli opoustet - AMD by vylozene udelalo chybu hbm u nove generaci nepouzit a jsem presvedceny o tom, ze z jejich nasazeni muze jen ziskat
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 12:12:02
avatar
já bych si osobně HBM taky moc přál. Po těch několika rocích kdy na trhu existují, tak už to ale bohužel s nimi vidím spíše skepticky. Podle mě jde hlavně o peníze/náklady,které jsou prostě s nimi vyšší. Objevily se zatím pouze na hiendu - Fiji, Vega10/20 a Nvidia je snad krom Titana nikdy na herní kartu nepoužila (dokonce ani na herním hiendu).

Vždycky když je AMD zatím použila na herní kartu,tak Nvidia dokázala najít non-HBM odpověď a nejspíš mít na svých kartách díky tomu větší vývar (NV je v tomto mistr, abyste každý dolar v nákladech zaplatil několikanásobně v koncové ceně, proto je nemám rád btw).

Nicméně Polaris, RDNA1 nám zatím spíše ukázaly, že se AMD z modelu Nvidie spíše "poučila". Na druhou stranu je pravda že od dob Fiji nesly karty zamýšlené pro hiend HBM vždy. Teď to ale vypadá, že minimálně nějaké RDNA2 hiend karty mít GDDR6 budou -> což znamená porušení této řady. Jestli bude porušena úplně i v případě nejvýkonnější karty je otázkou. Já myslím že bude. Infinity cache vymysleli právě proto, aby karty nepotřebovaly tak rychlé paměti. Kombinovat ji tedy ještě s HBM nedává moc smysl, respektive by byl diskutabilní přínos - možná že infinty cache funguje tak dobře, že rychlejší main vram už neznamená žádný herní přínos?

Tím pádem možná bude, ale jen u halo produktu, tzn. tentokrát nebude ani u 700-800$ karet
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 12:59:46

AMD HBM2 určite použije na MI100 čo je profi karta s 120CU 32GB HBM2.
HBM2 sa použiju pre Apple na GPU NAVI22 ako mobilni čip kde zaleži na spotrebe tam Apple HBM2 da určite.
Do teraz som si myslel že aj NAVI 21 bude mať HBM2 lebo jeho navrh je robeny po dvoch vetvach 128bit na blok čo spolu umožňuje použiť 2048 bit zbernicu pre HBM2 s priepusnosťou 1,6TB/s v množstve 16GB, ale čoraz viac sa piše o 384 bit zbernici a GDDR6 s toho je celkom pekny gulaš.
Jedno je iste že NAVI 23 bude mať na isto GDDR6
NeoPlex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 13:33:38

fandim konkurenci, ale stejne zase bude, jako kazdy rok, Nvidia o tridu lepsi
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 15:17:21
avatar
Tak a recenze RTX 3080 FE jsou venku
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3080 2020-09-16 16:22:50
avatar
čekal jsem více . ten vykon/teploty atd . je hm ... no jak to říct slušně .Sklamaní ted at se ukaže AMD at to take není sklamaní . A ušetřím penize .
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:32:00
avatar
Akorát jsem zkouknul recenze techpowerup, Gamers Nexus, Hardware Unboxed, Pauls Hardware a LTT. A jsem rozhodnut. Zítra zkusím FE pořídit. Případně mám u jednoho spřáteleného shopu "předjednanou" nereferenci (ale paradoxně na referenční desce). Tak uvidíme co vyjde. Ty gainy se mi velmi líbí, jelikož budu hrát primárně na 4K a kompetitivky na high refresh UWQHD. Ve 4k jsou ta čísla o něco lepší než jsem čekal, v klasickém QHD o něco horší. Každopádně se mi ale velmi líbí, jak všichni zhodnotili ten FE chladič (taktování mě nezajímá, vždy kartu vyzkouším, ale pak ji dám do defaultu).
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:35:41
avatar
Nereference jsou venku. O dost dražší, ale téměč nic navíc nepřináší.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 16:02:02

Cituji z článku:

O tom, jaké nové grafiky skutečně budou, prakticky vzato AMD informovalo jen dva výrobce. Firmu, která vyrábí reference, protože o těch to bude minimálně na začátku výhradně. A pak dvorního výrobce nereferenčních Radeon grafik, kdy asi nebudete mít problém uhodnout, koho tím myslím ;). Jen tito dva výrobci skutečně vědí většinu z toho, co AMD chystá.

Za celý můj život mi odešly tři grafiky a vždy mi byla uznána reklamace a všechny od onoho dvorního výrobce nereferencí. Takže od tohoto výrobce již karty neberu.

Jinak aby nedošlo k omylu: vinu za vadnou kartu dávám vždy výrobci GK ne výrobci čipu.

Mno HBM2 paměti by mě mohly přinutit koupit topmodel.... Uvidíme, zatím mířím na pomezí top6800/nižší6900
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 16:26:15
avatar
RTX 3080 vs 2080 Ti
3840x2160 +32% v průměru
2560x1440 +26% v průměru
1920x1080 +16% v průměru

EDIT: DLSS Off, RT Off
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 16:34:19
avatar
porovnavaš jake edice zakladni nebo OC ??
tech + 32 % je sen . a ostatní no trošku bych ubral a to dost .
Jinak 3070 možna nebude lepší celkem v prumeru jak 2080ti oc .Jak bylo vyhlašovano do světa . Myslim si .
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:20:25
avatar
Velmi podobně ta čísla vyšla u HW unboxed. jestli si pamatuji, tak +32% 4K, 22% QHD. U TPU, kterým věřím nejvíce to bylo v QHD necelých 23,5" a 31,9 pro 4K
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:18:59
avatar
Dnes vyšly pouze recenze FE karet. Takže ne OC.
Nicméně RTX 3080 se s 2x8 pin pohybuje na hranici taktovatelnosti. Naměřená spotřeba sahá až k 350W, systému zbývá ca 25W na přetaktování. Navíc, podle GamersNexus i po přetaktování 90/700 (gpu/mem) byly výsledky i horší, ve výhozím nastavení. A to díky častějšímu překračování teploty (75° C) a následnému podtaktování s cílem snížit teplotu na/pod 75° C.
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 16:30:52

Prebehol som pár recenzii na RTX3080 karta stvorená pre 4k. Tak som dosť skeptický v to čo uvedie AMD. Podľa mňa to bude mať mierne horší výkon ako RTX3080 a spotrebu rovnakú.

Ale aj tak držím palce AMD aby to bolo výkonom skôr niečo mierne pod 3090 a spotrebou 3080.

@DD: písal si, že CUDA jadro je akoby polovičné u AMD. Teda 3080vka má podľa teba nie cca 8700 jadier ale len polovicu, podľa mňa to je hovadina a má reálne 8700 plnohodnotných jadier ako AMD.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 16:46:58
avatar
pokud vyda AMD něco podobneho tak to bude špatne .Nevěřím tomu . nevím kde si koukal ale většína lidi je zklamana jak z vykonu tak ze spotřeby atd ... prezentace byla krasna ale real je jiný . škoda .
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:19:04
avatar
Mam pocit ze 3090 bude viac ako 20% nad 3080. Môj osobný tip je minimálne 40% a viac.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3080 je fakt dělo 2020-09-16 17:31:09
avatar
No nebudu skrývat nadšení ale 3080 je renderovací dělo. 100% výkonu nad 2080ti v OptiX!!! To je opravdu vlhkej sen! Opravdu mě zajímá kolik dá 3090.

Co se her týče je to celkem dle očekávání, přičemž v aktuálních titulech si to krásně dává i s RTX.

Ale co je asi nejvíce překvapující je výkon onoho chladiče tichý a teploty okolo 75 stupňů jsou fakt nečekané pro kartu co bere i 350w. A tak je spotřeba snad jedinou skvrnou na týhle kartě. Vzhledem k tomu že ji mám na práci tak jsem fakt nadšený. Jedna 3080 zválcuje moje 4x 1080 v renderingu. To je ..... Na to ještě nevymyslely ani slovo.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:44:05
avatar
nevim ale ta teploty se mi nelibi hlavně kolem VRM až 80-90C .někdy přes . Vykon dle očekavani ale čekal jsem trošku více .
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:54:38
avatar
a v cem je problém 80 stupnu na VRM kdyz jiný karty mají i 120 ?
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:02:04
avatar
např ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:15:04
avatar
Např. 5700XT ASUs TUF?
Odkaz
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:20:22
avatar
Postnul jsi video kde je jasně jen 80C VRM . Ne 120 . . Jinak tak karta byla strašna vubec se nepovedla .
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:28:16
avatar
aj chyba tak to byla ta s ramkama ale nejaka jiný měla zase horký vrm možný asrock? Nevím ale třeba i 1080 od EVG ve verzi FTW. 3 mi umřely na vrm ale tam to bylo taky okolo 100 stupnu.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:41:37
avatar
jak už jsem psal , neříkam že ta karta je v celku je špatna je dobrá ale par věcí není domyšleno nebo spíše to jinak asi nešlo . osobně mam objednano OC verzi . jedna se hodí (stejně do sli nedaš jen 90 ) pokrok nezastavíš každy věděl že bude pokrok ale trošku mohlo byt více , A spotřeba karty je take vysoka a neberu OC verzi když se koukneš tak tam jsou i dokonce kolem 380 w . kdo chce vykon musí mít na benzin . opravdu čekam s čím vyrukuje AMD .
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srovnani 2020-09-16 18:02:34

Pekny den, 
Mensi shrnuti, mozna nekoho bude zajimat: Jako vzdy, vzal jsem testy od 14 recenzentu, otestovano 24 ruznych her v ruznych rozliseni (urcite pridam az bude vice her). Rozdelil jsem to na RTX + DLSS vs native. Vysledky proti 2080 edici. 
Native:
-1080p: 37% vykonnejsi
-2k : 49% vykonnejsi
-4k: 65% vykonnejsi

RTX + DLSS:
-1080p: 54%  vykonnejsi  
-1440p: 65% vykonnejsi
-4k: 76% vykonnejsi

Zajimavosti.
-PCIe 4.0 vs PCIe 3.0 skory zadny rozdil (necekal jsem, tim padem se nemusi resit upgrade desky jen kvuli PCIe 4.0) 
-Intel 10 gen vs AMD ryzen 9, minimalni rozdily ve 4k rozlisenich
-Neuveritelny posun v cena za vykon oproti minule generaci (bohuzel minula generace mela minimalni posun v cena za vykon)
-ETH HashRate az 81 MH/s
-U Vulkanu a DX12 vyssi narusty vykonu nez u DX11  

Plusy: 
-Jedno z nejlepsich chlazenich co kdy bylo, nejlepsi na referencni karte, nizky hluk na 320W kartu
-Moznost taktovani pameti.-Vykon v renderovacich a grafikcyh aplikacich, narust CUDA jednotek . 
-Krasny decentni design (subjektivni, ackoliv vsichni se zhodli ze je jeden z nejpovedenejsich)
-Velke moznosti podvoltovani-Aktualne nejlepsi cena/vykon karta na 4K
-Aktualne nejlepsi spotreba/vykon karta na 4K
-Idle fan stop-Zajimavel technologie Reflex, Broadcast, RTX-IO...

Minusy:
-Male posuny v Watt/Vykon. 
-Vetsi spotreba (dokonce vice nez 320W)-Specialni 12-Pin konektor
-Neni dvojnasobny vykon oproti 2080 jak bylo slibovano (to asi nikdo necekal)  
-Nepodporuje SLI-Maly posun v 1080p rozliseni oproti 2k a 4k
-Mala moznost pretaktovat jadra (power limit)

Hodnoceni: prumer 96%, kazdy recenzent ocenil, skoro vsichni nejvyssi oceneni. Tak vysoke hodnoceni uz jsem dlouho nevidel.
Celkove Doporuceni:
Pokud stihnete koupit v e-shopu a potrebujete grafiku, tak nakupte. Tento model je velice povedeny. Pokud nemusite kupovat grafiku, pockejte na srovnani s RDNA2.

Muj nazor:
-Kdo pracuje v aplikacich ktere vyuzivaji GPU tak ma aktualne jasneho favorita. 
-Kdo chce hrat QHD a 4K a neresi ze za par mesicu muze koupit stejny vykona treba o 2000Kc levneji (AMD bude muset vydat neco cena/vykon lepsiho, jinak z aktualniho trendu se nevyhrabe) ma favorita.
-Kdo bude resit grafiku az v zime, at pocka na RNDA2 
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:55:33
avatar
No ono totiz neni skoro zadný rozdíl ani mezi pci-e 4 a pci-e 2 ) Takže asi tak.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:21:30

te spotreby je skoda, ale vykon dost solidni, hlavne i treba v rdr2. v 1080p pak vubec nema smysl tuto kartu testovat...ve vic jak polovine her je u 1080p limitem cpu, u qhd pak docela casto taky treba to nove ryzeny zlepsi..
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:29:18
avatar
Můžete prosím poslat odkazy na recenze, kde vychází výkon ve 4K v průměru lepší (dejme tomu) o 35% native?

EDIT: Pardon, beru zpět. Přehlédl jsem, že píšete rozdíl 3080 vs. 2080. Chybně jsem viděl vs. 2080Ti.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 17:58:20
avatar
-Jedno z nejlepsich chlazenich co kdy bylo, nejlepsi na referencni karte, -- mysliš že je super zdyž ti fouká totalně horky vzduch na procak a kolem ? nevim někteří možna budou mít problem , Ale plus že první větrak fouká přímo ven druhy je .....
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:07:36

Musim s vami castecne souhlasit. Bohuzel nevidel jsem zadne testy ohledne cirkulace vzduchu. Vetsina recenzentu maji vodni chlazeni nebo naddimenzovany chladic. Takze nikdo si nestezoval. Ale uvidime, mozna se nekdo najde.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:16:26
avatar
Mluvil o tom Linus i Jay Je to naprosto OK a karta ma lepsi airflow ve skrini jak predesla 2080ti a CPu se s 3080 hreje mene jak se 2080ti FE.

Mimoto je to jak rekl Jay. Plno lidí má na prední straně AiO ve skríni takže ty paměti a nápájecí kaskádu ohřívají úplně stejně ne-li více jak tato karta. Lidi zase jen hledají problém kde problém není, protože fyzika funguje.

U klasické karty se to teplo taky nevypaří ale vystoupá nahoru k CPU a ramkám než jej nějaký odtah dostane ven.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 18:16:09

na youtube linus rikal ze s 3080 mel o trochu lepsi teploty cpu nez s 2080 ti...narozdil od tech klasickej 2-3 ventilatorovejch chladicu, ktery horkej vzduch foukaj vsude kolem karty, ti chlazeni u 3080 nenarusi airflow ve skrini ale jeste spis zlepsuje
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3090 2020-09-16 18:15:13
avatar
koukám na zveřejněne fotky .
EVGA GeForce RTX 3090 FTW 3- hm 3x8 pin ( tady to bude výkon a pořadně papat ) / a 2x8 pin ,
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 315x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 872x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6