Strana 2 z 3
- ATI HD 5000 Mobility – Vlastnosti
V první řadě je tu samozřejmě DirectX11 podpora, která je HD 5000 vlastní. U Mobilní grafik ale reálně přijde spíše k hernímu využití jen u HD 5800/5700/5600.

DX11 slibuje hodně a víme, že nekecá. Her se na nás chystá opravdu dost, takže o využití DX11 nemusíme mít obavy. Jak potvrzují i analytici, je jasné, že DX11 zažívá opravdu rychlý nástup a situace je na hony vzdálena nástupu DX10.


Výhody DX11 jsou pak zřejmé, ale u mobilních grafik asi tessellaci využijeme maximálně u HD 5800, zbytek modelů bude těžit z méně náročných prvků a zlepšení, které DX11 přináší.

U mobilních grafik nás přirozeně zajímá, jak jsou na tom se spotřebou. AMD uvádí, že poměr výkon za watt je u HD 5000 asi 4x lepší než u HD 4600. Samozřejmě to bude platit jen v kombinaci s GDDR5, které mají výrazné šetřící funkce. Samozřejmě že v plné zátěži si i mobilní grafiky řeknou o hodně Wattů, ale zase přinesou více výkonu proti staré generaci. V klidu by ale HD 5000 v kombinaci s GDDR5 mělo příjemně překvapit.

Zde stojí za zmínku i to, že AMD znovu zdokonalilo přepínání mezi integrovanou a dedikovanou grafikou, které by mělo být nyní rychlejší. Nevím, zda to platí jen na AMD mobilní platformě, nebo se to vztahuje i k Intel platformě, ale přepínání grafik nově poskytuje i Intel u nové generace CENTRINO.

Nové grafiky mají samozřejmě podporu ATI STREAM a tedy nových DirectCompute11 a OpenCL, kdy tak budete moci využívat hodně dostupného SW, který je akcelerován právě přes GPU. Nechybí samozřejmě ani podpora akcelerace videa včetně BR a nové grafiky akcelerují bez problémů i zatím betaverzi nového Adobe Flash 10.1. Podporu má i HDMI 1.3. Zajímavostí je i nativní možnost, pokud bude výrobce NB chtít, přidat přídavný konektor k připojení externí grafiky.

Zkrátka nové mobilní grafiky ATI nabízejí vše, co byste po nich mohli eventuálně žádat. A jak jsou na tom s výkonem?
|