AMD zapracovalo na ovladačích, většina lidí nemá problém. Někteří ale ano a není jasné proč. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 14 February 2020
altNová architektura, nová generace grafik znamená vždy více práce na ovladačích.

 

 

 

Na internetu se stále objevují zprávy o tom, že někteří uživatelé hlásí problémy s ovladači AMD v kombinaci s novými Radeon RX 5000 grafikami. Jenže jsou reálné? Potíž je v tom, že nelze přesně říci, jaký je rozsah tohoto problému, či zda dokonce o nějaký problém vůbec jde. Mlčící většina totiž evidentně problém nemá a ovladače AMD v kombinaci s NAVI si naopak pochvaluje. AMD nedávno udělalo i kompletní, velmi pěkný redesign a celkově povedenou inovaci celého rozhraní atd. Jenže když ze 100 lidí bude mít 1 člověk potíže, bude samozřejmě nejvíce slyšet a nejhlasitěji se rozčilovat. Takže problém pak může nezaujatému pozorovateli připadat jako větší, než ve skutečnosti je, ačkoliv se týká jen 1% uživatelů, což není nijak nenormální hodnota u všech produktů a vůbec nemusí souviset s tím, kde si daný uživatel myslí, že je problém.

Realita je zjevně taková, že ovladače AMD jsou pro většinu funkční a bez problémů, ale pár lidí nějaké zvláštní problémy asi má. Říkám asi, protože z našich zkušeností nemůžeme žádné problémy potvrdit. Samozřejmě žádné ovladače nejsou nikdy hotové ani perfektní. Platí to o AMD a NV, takže vývoj a opravy chyb pokračují stále a existují drobné známé problémy a bugy u obou značek. O žádném zásadním problému ale v tuto chvíli prostě nevíme a z vlastní zkušenosti nemůžeme mluvit. Na rozdíl od minulosti, kdy existovaly ovladače NVIDIA, které třeba zlikvidovaly instalaci Windows, nebo ovladače AMD, které neměly funkční řízení otáček ventilátorů a setkali jsme se s tím. V tuto chvíli nemáme ale co hlásit ani u jedné firmy.  

O to více je podivné, že někteří, kteří tvrdí, že NAVI RX 5000 grafik a ovladače AMD problémy mají. A prý přetrvávají, ačkoliv AMD se evidentně snaží na ovladačích pracovat a jejich problémy řešit, kdy samozřejmě vývoj pokračuje. Jak jistě víte, DDWorld.cz testuje grafické karty ve velkém a máme otestovány hromady RX 5000 modelů, z nichž zejména různé RX 5700 XT používáme hodně v našich vlastních sestavách. Sám mám ve svém PC nainstalovaný XFX Radeon RX 5700 XT THICC III Ultra, a používám ho každý den nejméně 16 hodin denně, na 2x 4K monitorech, kde pořád běží něco, běžně přepínám mezi hrami, adobe programy, internetem atd., kdy vše běží najednou, a nemohu potvrdit jediný problém. Žádné černé obrazovky či jakékoliv problémy. A moje zkušenosti potvrzují i jiní:

O to je situace komplikovanější. Kdyby AMD skutečně mělo nějaké velké potíže s ovladači pro Radeon RX 5000 karty, určitě bychom se s nimi setkávali všichni a ve velkém. Jenže problémy jsou zjevně izolované, což komplikuje jejich snadnou lokalizaci, a tedy i řešení. Je to samozřejmě frustrující pro těch pár lidí, co je mají a jsou proto velmi slyšet a spamují Internet svými příspěvky, ovšem neznamená to, že ten problém je skutečně nějak rozšířený nebo je dokonce tam, kde si myslí, že je. Kdyby totiž byl, už by byl vyřešen po takové době, tím jsem si prakticky jist.

Neříkáme, že ty problémy neexistují, v současnosti vím o drobných chybkách v některých aplikacích jak u AMD, tak u NVIDIA, většinou jde o problikávání obrazovek apod. Ale nic opravdu zásadního a neobvyklého. Žádné černé obrazovky a restarty. To nutně vede k názoru, že problémy hlášené některými u NAVI karet, vůbec nemusí být na straně AMD, ovladačů ani grafik samotných. Je velmi pravděpodobné, že chyba může být na straně třetí aplikace, či dokonce samotných Windows. To samozřejmě ty, kteří nějaký problém mají, neutěší a budou řvát na nejjednodušší cíl, tedy na tvůrce daného kusu hardware nebo jeho ovladačů. Ale ani pro ně to není jednoduché, když problém může být u někoho jiného a oni to nemají moc šancí vyřešit. Právě to může být současná situace, kdy z toho, co jsem si nastudoval a vyčetl různě po fórech, bych osobně řekl, že problém bude u Microsoft a jeho Windows, než u AMD.

Tomu by nasvědčovalo i to, že AMD přes evidentní snahu situaci některých uživatelů řešit a vydávání každou chvíli nové verze ovladačů, tak problém někteří stále mají. A nevěřím tomu, že pokud by byl problém skutečně na straně AMD, že by ho dávno nedokázali vyřešit. Za DDWorld.cz který ve velkém testuje nové grafiky AMD i NVIDIA a osobně používáme mnoho RX 5700 XT modelů ve vlastních PC, tak nemohu prostě potvrdit v tuto chvíli, že nějaké problémy vůbec existují, protože jsme se prostě se žádnými nesetkali. A to s těmi kartami děláme hodně věcí, neustále měníme sestavy i instalace Windows a prostě nic, všechno šlape. S jedinou výjimkou, kdy jsem po jedné aktualizaci BIOSu nemohl kartu nastartovat, což vyřešil opakovaný restart, jsem se nesetkal s jediným problémem u RX 5000 grafik v souvislosti s jejich chodem natož ovladači. Žádné restarty, černé obrazovky nebo divné chování, prostě nic. Protože máme 15 let zkušeností s rozsáhlým testováním nových karet, naopak bych řekl, že AMD Radeon RX 5000 řada jsou jedním z nejbezproblémovějších produktů a zcela novou generací, se kterou jsme se za ty roky setkali. Prakticky u všech karet v minulosti, zejména nových generací ať už AMD nebo NVIDIA, jsme problémy řešili a ty přetrvávaly delší dobu. Ale v případě Radeon NAVI RX 5000 prostě nic. Všechno šlape. A nejsme jediní, kteří v podobné situaci testerů tohle tvrdí.

O to je to víc frustrující pro ty, kteří nějaký problém mají, že zjevně je problém na jejich straně a těžko se tedy identifikuje, a nemůžeme vám bohužel nijak pomoci, když prostě žádný problém nemáme. RX 5700 XT speciálně jsou jedny z nejlepších a ve své pozici nejzajímavějších grafik za celou historii, patří k tomu nejlepšímu, co kdy vyšlo a ovladače pro ně jsou z mého pohledu to nejlepší, s čím jsem kdy pracoval. Je mě líto, pokud existuje skutečně někdo, kdo nějaký problém má, ale prostě nejsem schopen jakkoliv pomoci, protože přes to všechno, co s kartami děláme, jsem na žádný problém nenarazil.

Můj názor? Problém bude jinde. Zkusit aktualizaci BIOSu základní desky apod., kompletní reinstalaci Windows (ne jen obnovení) a aktualizaci všech ovladačů všeho, prověřit kontakty a fyzické upevnění všeho v PC, prověřit napájecí zdroj (ten je a může být zdrojem mnoha zdánlivě nesouvisejících problémů) i když se může zdát v pořádku nemusí být dostatečně kvalitní. V první řadě bych ale doporučoval opravdu kompletně vyčistit systém od starých grafických ovladačů (AMD cleanup utility), před instalací nových, to obvykle řeší většinu problémů.

Samozřejmě je možné, že AMD na něco s Microsoft přijdou v další aktualizaci, obě firmy spolu komunikují a spolupracují a aktualizují i své produkty neustále. Pro mě osobně a DDWorld.cz dle našich zkušeností ale žádné problémy v tuto chvíli nejsou, a nemám tedy v této souvislosti co kritizovat ani o čem psát … chápu, že pokud někdo problém má, je frustrovaný, ale to neznamná, že je jeho problém skutečně tak rozšířený, jak si myslí a především že je tam, ke si myslí. Je velmi pravděpodobné, že za problémy nemusí být ovladače, ale "něco" ve Windows, což je bohužel poměrně časté.


//EDIT: nebudu tolerovat žádný flame ani urážení webu. Když je v článku doslova přesně napsané že: "Neříkáme, že ty problémy neexistují" ... "Potíž je v tom, že nelze přesně říci, jaký je rozsah tohoto problému" ... "ale pár lidí nějaké zvláštní problémy asi má. Říkám asi, protože z našich zkušeností nemůžeme žádné problémy potvrdit. Samozřejmě žádné ovladače nejsou nikdy hotové ani perfektní." ... nechápu, jak to někdo přeloží zcela opačně a může tu lhát, že DD říká, že prý AMD má ovladače perfektní, vůbec žádný problém neexistuje a NV je špatná atd. FLAME a lhaní nebude na stránkách DDWorld.cz tolerovaný ani v článcích ani v diskusích ...

BTW: Jsem v kontaktu s AMD a několika dalšími lidmi z celého světa, co se snaží přijít na to, kde může být problém, poskytl jsem některé naše data a vyzkoušeli jsme některé věci, kde údajné problémy uživatelé hlásí. Bohužel/nebo dík, v našem případě na všech našich sestavách vše stále bez potíží ... otestováno v kombinaci RX 5500/5600/5700 modelů a několika různých platforem a generací CPU Intel i AMD. Realitou je, že problém není tak rozšířený, jak si někteří myslí že je. Situaci dále sledujeme a monitorujeme ... 

V tuto chvíli je nejpravděpodobnějším podezřelým samotný Windows a některé jeho aktualizace ... pokud by byla chyba v ovladačích, projevovala by se všem za stejné situace. Neprojevuje. MS měl teď problém s některými z posledních aktualizací Windows ...


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 12:25:20

Ta věta, že mlčící většina si ovladače pochvaluje, je roztomilá.
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:01:48

Zrovna jsem chtěl reagovat na uživatele, který reagoval na mojzisla. Kam se ten příspěvek poděl? Mluvil o tom, jak je to tu napsáno zbytečně emotivně a pak uváděl příklad, jaký měl s AMD problém a jak ho vyřešil. Pokud to sám uživatel smazal, ok. Ale upřímně doufám, že tu nezačínají nějaké cenzury :-)
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:05:05

cenzura kámo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:30:03
avatar
FLAME = mazání. Viz UPDATE článku.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:51:39
avatar
emotivně = neobjektivně. Nemůžeš posuzovat objektivitu článku subjektivním dojmem. Chceš objektivně hodnotit, tak prosím, ale vynechte osobní pocity ....
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:51:10

A ty mažeš emotivně reakce uživatelů a to je podle tebe objektivní jo? Ty nemáš problém tak ho nemá nikdo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:57:00
avatar
já vycházím z faktů, a mohu tedy konstatovat, že ty objektivně lžeš ... v článku jsem totiž mimo jiného doslova napsal:

Citace:
"Neříkáme, že ty problémy neexistují" ... "Potíž je v tom, že nelze přesně říci, jaký je rozsah tohoto problému" ... "ale pár lidí nějaké zvláštní problémy asi má. Říkám asi, protože z našich zkušeností nemůžeme žádné problémy potvrdit. Samozřejmě žádné ovladače nejsou nikdy hotové ani perfektní."


takže tvoje tvrzení proti mě "ty nemáš problém tak ho nemá nikdo" je objektivní lží a naprostý opakem toho co říkám a píši ... tedy urážka a flame ...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 10:03:30

Mě bylo jasný, že to hned smaže...já s DD ve spoustě věcí souhlasím, ale na co tady pořád narážím je to, jakým stylem to píše...když vidím, jak to konkurenční weby dokáží v pohodě napsat a tady je to vždycky...však víte...
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 07:07:01

Se mi líbí, jak pan zdejšího webu má patent na objektivitu
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:36:23

Trochu to tu chytlo heat. Po znovu-přečtení článku bych neřekl, že říkal vyloženě blbosti. Hodně věcí citoval. Ano, usoudil, že píšeš o tom, že "ty nemáš problémy, tak si ostatní vymýšlí", což pravda není, popsal jsi, že je to možná vina x, y jiných elementů. Ale že by si zasloužil výmaz, co bych netvrdil.

Ok, k tématu: Cca 15 let jsem používal AMD karty a nic jiného. A téměř 15 let jsem měl různé problémy, glitche, malé vady, které jsem se naučil poznávat a obcházet. Před rokem jsem si koupil (protože AMD nemělo v cenové relaci nic pro můj nový 1440p monitor) NVIDII z aukra GTX 1070 Ti.

A za ten rok jsem nezažil snad jediný grafický problém. Nemusím nic nastavovat v chromu (vypínal jsem HW akceleraci s RX480), žádný microstutter u Path of Exile a další mraky občasných "zajímavostí". Nvidia ovládací panel je hroznej po grafické stránce, na druhou stranu drží jak přibitý a sám jsem z toho dost překvapen. Pozitivně.

Neflustám na AMD, pokukuju a čekám, až vydají nějakou výkonnější kartu pro 1440p 144 Hz a pak do ní asi půjdu. Jen se připojuji do diskuze, že po 15-letých zkušenostech musím uznat, že s drivery prostě nonstop bojují...

Jo a z hlediska odinstalace, spíše bych použil toto, než ofiko AMD věc. Tohle je naprostá terminátor likvidační jistota: Odkaz
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 11:59:06

Je to tak. Taky jsem mnel spoustu let zelenou gpu a jen jednou jedinkrat ovladac ktery padal. No ted mam rx 590 a prvni ovladac z roku 2020 obcas spadl rikam si oukej zkusim zrovna vysel druhej z 2020 bum ho tam no a delal to same. Vzdy pri hrani. Dal jsem si teda ovladac z roku 2019 a uz to jede. Mozna jsou amd drivery jen nachylne na zanesene winy? mozna je lepsi u amd mit ciste nainstalovane winy? nevim tezko rict.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 10:34:50

Protože čtu i jiné weby a vím, jak píšou články, tak to můžu srovnat...já chápu, že fandíš AMD, to spousta z nás tady taky, ale opravdu to není potřeba se emotivně chytat každé věci, co je proti AMD, nedej bože, aby si proti tomu někdo něco dovolil napsat...pak obhajovat, pořád dokola vysvětlovat to stejné, rozmazávat to, házet vinu na ostatní, jen ne na AMD, jakoby oni nikdy mít nic špatně ani nemohli...proč? každý dělá chyby...tak to prostě popíšu, napíšu a pohoda, bez zbytečných keců kolem přece...

Můj příspěvek nebyl flame, téma se tolik netýkal, ale kritika na Tebe a na to, jak píšeš články, to se tady samozřejmě nesmí...ale jak to vypadá, nic si z toho nebereš, akorát se urazíš a mažeš a blokuješ...

Přitom sem chodím rád, protože občas máš užitečné informace, které jinde nepíšou a taky děláš normální testy, jako třeba u grafik, kde testuješ moderní hry a ne prehistorické, jako třeba Vágner na PCTuningu a nedá si to vymluvit...
Badblock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 5700 XT REF 2020-02-14 12:44:00

Osobne mám referenčú RX 5700 XT od prvého momentu ako ju bolo možné zakúpiť a doteraz som nevyriešil jeden problem a to :
Pokial mám obnovovaciu frekvenciu monitora nastavenú vyšie ako 60hz (monitor mi podporuje QHD 75hz) tak frekvencia pamätí na karte ide na 100% aj keď na PC nič nerobim Tym pádom idú aj teploty rapídne hore...
Vsync vypnuty
Freesync zapnuty

Any idea?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 14:54:37
avatar
tak to je nepříjemné, taky mám 75Hz Vsyncoff, Freesync on, sice UWQHD, ale nejspíš bych měl stejný problém taky. Děkuju za upozornění. Čekám na velkou NAVI, což bude jiná architektura, do té doby se to snad vyřeší.

BTW zkuste Vsync on/vypnout freesync/nebo nechat freesync a omezit to na 60hz - prostě zkoušet různá nastavení. Jestli něco z toho pomůže, napište prosím do AMD. Já jim párkrát psal s velmi specifickými problémy (jednalo se např. o problém přepínání dvou grafik ještě u Enduro notebooku v konkrétní hře) a v další verzi ovladačů to už bylo vyřešeno, je třeba ale aby se to k nim dostalo

Rozhodně nesouhlasím s tendenčně napsaným článkem redakce, že "většina" lidí je v pohodě. Snaha vše bagatelizovat smrdí už z titulku článku a obsah se nese ve stejném duchu. Všichni chápeme například, že naprostá většina lidí má 60Hz monitory. Ti co maj 75,100,144 a více mají podle redakce dělat při takových problémech co? Jít zpět na 60Hz? Prostě AMD má v současnosti problémy s ovladači. Nikdo netvrdí, že je nevyřeší, naopak v to všichni doufáme. Redakce se ale trochu chová jako čínská vláda, která také volí v případě koronaviru cestu bagatelizace a cenzury. Takový přístup ale AMD spíš ubližuje - vždy je lepší vše přiznat a zamakat na tom. Kdybych takový problém na grafice měl a AMD mi řekla, že na tom maká a do pár týdnů to vyřeší, asi bych nešel kartu vracet. Pokud by ale začali uplatňovat bagatelizaci a cenzuru - hned bych to běžel vrátit. Naštěstí AMD nerovná se tento web
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:07:57
avatar
redakce má osobní podrobné zkušenosti s kolem 20 otestovanými a běžně používanými RX 5000 kartami ... takže pokud by existovaly a byly rozšířené ty problémy, nepochybně by se projevily i u nás. Neprojevily.

Ať dělám co dělám, včetně věcí, které tady v diskusi někteří zmiňují, tak můj RYZEN + RX 5700 XT žádné problémy nevykazuje, žádné černé obrazovky, restarty ovladačů ani nestability. Takže já nebagatelizuji, já prostě nevím, v čem je problém a evidentně je divné, že pokud by ty problémy byly tak rozšířené, jako ty tvrdíš, tak bychom se s nimi setkali jako tomu bylo v minulosti. Ale já ty problémy nevidím, nesetkal jsem se s nimi. Já netvrdím, že neexistují, já říkám, že nechápu jak je máme řešit a psát o nich, když se nám neprojevují a ve stejné pozici je AMD a lžeš o tom, že by je AMD zapíralo ... AMD jasně řeklo že na ovladačích stále pracuje.

tvůj komentář považuji za hrubou osobní urážku a lži ... to co říkáš je v přímém rozporu s tím co říkám a jak píši ... urážíš mě a celý DDW ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:07:26
avatar
to mě mrzí, že to tak cítíte. Přitom v zásadě o nic nejde, popsané problémy jsou nejspíše všechny řešitelné ovladači/biosem atd. Stačí si přečíst release notesy u samotných ovladačů. Vždy jsou opravené nějaké bugy -> asi tam tedy nějaké budou. Celý článek působí jakoby chtěl někdo AMD bránit, přitom to není potřeba a naopak to přiživuje urban legend o tom, že "AMD má špatné ovladače". Fakt good job!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:10:42
avatar
tak se naučte číst .... protože článek je velice jasně napsaný a formulovaný a je pravým opakem toho co tvrdíte ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 20:04:22
avatar
Číst umí, spíš bude potíž v tom že použil šedou hmotu v hlavě a došel k závěru který se v celkovém kontextu dá s trochou logiky vyvodit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 22:06:52
avatar
článek je naprosto jednoznačný a on vyvodí zcela opačný smysl a závěr? To nemá s logikou nic společného ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 22:42:52
avatar
"To nemá s logikou nic společného", tím chceš říci že všichni uvažujeme, nebo máme uvažovat stejně jako ty?

Poměrně roztahaně v devíti odstavcích píšeš že to zase takový problém není, že je mlčící většina 99 lidí ze 100 spokojena a vzhledem k druhu potíží za tím spíš bude mrkvosoft.

Nakonec tu někomu kdo má s novým adrenalinem(restart ovladače) potíže pod W7 už na ploše napíšeš že je to nepodporovaný systém tak ať se nediví. Něco takového bych od někoho kdo dělá s HW už vůbec nečekal, zvlášť pokud sám o sobě tvrdí že je technicky založený. Tím jsi chtěl říci co, že má být rád že v AMD vydali nové ovladače a nekafrat kvůli takové drobnosti?

A ano, i já jsem si vyvodil že takto pojatý článek který působí jako bagatelizování potíží podpoří urban legend o tom že AMD má špatné ovladače. Ale nejspíš to nemá s logikou nic společného protože je to zcela opačný smysl a závěr jak sám píšeš...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:14:04
avatar
objektivní fakta jsou jen jedna ..... článek není žádné bagatelizování, článek je objektivní pospání situace včetně rozsáhlých zkušeností, které s tím máme ....

jakékoliv napadání autora a DDW budu považovat za FLAME a budu mazat. Vykládat si článek zcela opačně něž jak je jasně napsán považuji za osobní urážku ... tím spíše, že v článku není nic o tom, že by ovladače AMD byly perfektní a dokonalé, je tam jasně napsáno, že ovladače se stále vyvíjejí ale že z našich rozsáhlých zkušeností nemáme v současnosti žádné zásadní problémy ani s AMD ani s NV ovladači. Takže jestli z tohodle někdo vydedukuje, že DD tvrdí, že ovladače AMD jsou nejlepší, tak je blb nebo blázen.

navíc ignorujete celkem pravděpodobnou věc, že chyba nemusí být vůbec v ovladačích AMD ale ve Windows samotných .... o tom také ten článek je a tohle "logicky" ignorujete?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:43:57
avatar
Hele, víš co, můžeš mi dát rovnou ban, prostě mám odlišný názor a koukám že se to tady nesmí protože to považuješ za osobní urážku. Jestli normální diskuzi a odlišný názor považuješ za napadání tak to nemá moc smysl řešit.

Za prvé, nikde nepíši že by jsi psal že jsou AMD ovladače dokonalé a ani s tím nesouvisí reálná příčina závad, za druhé jde vidět že se na to bohužel nedokážeš podívat z nadhledu. Pak by sis možná všiml toho na co tě upozorňoval Machina, já a ostatní, ale chápu že označit to za napadání autora je jednodušší a hlavně díky tomu nemusíš vybočit ze svého standardu.

Možná by nebylo špatné kdyby si se ty sám začal řídit svými vlastními Pravidly přispívání do diskusí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:55:04
avatar
já se svými pravidly do puntíku řídím ... jiný názor je v pořádku, ale není v pořádku když mě tu někdo tvrdí, že tvrdím něco co je v přímo opakem toho co je v článku a co říkám ... to mě děsně vadí a to vám vyčítám ....

celý článek schazujete naprosto nesmyslně jak prý tvrdím, že není problém a že všechno super ... jak říkám, ty články buď nečtete nbo ignorujete co v nich je. Pokud ho někdo skutečně čte, nemůže psát to co vy ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 01:08:51
avatar
Ale tohle přece nikdo netvrdí, pouze jsem napsal že to v celkovém kontextu vyznívá jak to vyznívá. Nikde jsem nepsal že by jsi přímo ten problém bagatelizoval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 15:01:23
avatar
nikdo? Vždyť je to doslova to co tady tvrdí někteří ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 17:27:25
avatar
Znovu ti to zopakuji, podívej se na to z nadhledu. Ani MACHINA kterému jsi shodil "auru" na nulu nic takového nenapsal, akorát napsal jinými slovy to co já. Zkus to stejně jako v článku vysvětlit lidem kteří mají tyhle potíže a například jim pomohlo vrátit se na starší verzi ovladačů, co myslíš že by ti na to řekli, že to ten mrkvosoft fakt dokonil když pomohlo zrovna tohle? Když se na to koukneš z druhé strany tak to najednou přestane být tak jednoznačné jak říkáš.

Kdyby jsi vynechal v článku pár zbytečných věcí vyzněl by úplně jinak, nikdo by nekafral a ty by ses nemusel urážet nad obyčejnou diskuzí když si někdo dovolí mít odlišný názor a nesouhlasit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 18:32:09
avatar
kdybyste to braly s nadhledem a nepodsouvali sem nějaké své dojmy a pocity a četli to co skutečně píši a nepodsouvali si něco "mezi řádky", bylo by vám jasné, že vše ukazuje na to, že problém není ani tak u AMD, jako u Microsoftu a jeho Windows, protože kdyby byl problém skutečně u AMD, mají ten problém všechny karty a všichni a AMD ho také už dávno opravila ...

to není o názoru, to je o faktech ... odlišný názor nikomu neberu, ale měl by být podložený fakty ... já ho podložený mám. Testováním, zkušenostmi atd. Můj článek obsahuje s nadhledem všechny možnosti ...
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 07:11:40

Braly...
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 11:07:08

Ahoj, tohle mi nedává smysl:
"vše ukazuje na to, že problém není ani tak u AMD, jako u Microsoftu a jeho Windows, protože kdyby byl problém skutečně u AMD, mají ten problém všechny karty a všichni"
Takže tím říkáš, že chyba je ve Windows 10 protože se s chybou setkává jen někdo, tedy ti ostatní mají nějaký jiný Windows, nebo Windows nepoužívají? Tedy říkáš že stačí aby jeden člověk s kombinací ovladačů od AMD a Windows 10 neměl problém a to stačí aby jsi řekl že je Fakt že je problém ve Windows 10? Já se ptám protože tomu nerozumím....

Nedává mi to smysl. Jak tohle může být uvedené jako FAKT - tedy zjištěnou ověřenou skutečnost?
Nikdo krom AMD a Microsoftu do toho nevidí, ani oni zatím nejspíš nevědí čím to je. PC je velmi komplexní zařízení a příčinou může být milion zdánlivě nesouvisejících věcí, i samotné Windows jsou moloch kde se těžko vyzná. Tím že vyzkouším 20 grafik na nějaké sestavě s x parametry nemůžu v žádném případě vyvodit jakýkoli závěr.

Každopádně i kdyby byla chyba ve Windows tak je lehčí vyměnit GPU než přecházet na jiný OS, v tomhle tahá AMD za kratší provaz. Stejně tak je lehčí vyměnit GPU spíš než desku pokud by to bylo třeba nějakou značkou desek nebo biosem.

Chápu že článek má nízkou informační hodnotu z důvodu že se nepodařilo závadu redakci nasimulovat, nicméně nasimulovat by to jít mělo, záleží jaké společné znaky mají uživatelé s problémy.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 17:05:54
avatar
Uvědomuješ si alespoň trochu že jsi celou dobu upozorňován na úplně něco jiného? Takhle akorát ostatním včetně mě podsouváš něco co o čem nikdo ti nepsal. Kolikrát chceš slyšet že to není o tom kde problém skutečně je a je to jenom o tom v jakém duchu je článek napsaný? Je to celé jenom o tom že kdyby jsi zvolil trochu jinou sémantiku tak článek vyzní jinak. Takhle mi přijde že jsi ani nečetl co jsem ti výše psal.



Takže to beru na základě dojmů a pocitů? Kdyby to tak bylo, vůbec bych s tebou o tom nekafral a hned na začátku napsal něco peprného.



To je stejné jako si myslet že se vzorkem čítajícím promile prodaných karet se mi potíže musí zákonitě projevit. Nemusí, vzhledem k tomu že tvrdíš že má problém 1% uživatelů, tak by ti muselo rukama projít alespoň 200 karet a musel by jsi mít identické HW/SW prostředí jako uživatelé kteří mají potíže.
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:05:50

njn, je to tady hodně proAMDčkařský, kdyby to byla nVidia, tak to byl byl sáhodlouhý článek, jak je nV zlá a naprd.

Takhle to je jen sáhodlouhý článek, že AMD nic a že je všechno vlastně v pořádku...

Zhruba tři týdny uvažuju o nový grafice a mám dost načteno a problémů tedy není zrovna málo. Jako jo, tomu komu to bude fungovat bez problémů, tak od něj žádný negativní poznámky neuvidíme.
Zato od toho komu se to bude srát i po reinstalaci woken a 14denním laborováním a nic. Takže zavčasu vrácení gk a koupení dražší nV, to AMD ku.evsky schytá a zaslouženě.

Kydy,že za to může třetí strana jsou sice moc hezký, ale u čistých woken???
V tom případě lze objektivně říci, že nVidia je lepší a proto i dražší.

AŤ SE TO NĚKOMU LÍBI A NEBO NE!

A bagatelizování evidentních problémů AMD na ojektivitě článku moc nepřidá.

Mám to tady celkem rád, ale tohle NE. Takhle se psát nemá

EDIT: ještě k těm problémům. Docela dost mě zarazilo, že je hodně problémů s regulací otáček, teplotama a například u ASUSu špatně přidelaný chlazení a to tak špatně, že je karta vlastně nepoužitelná. Prý vadná celá série... Jako vážně???

To neberu jako vítku AMD, ale k výrobcům grafik, že si to neohlídali.
Strašně moc bych chtěl AMD podpořit(CPU už mám), ale tohle mě více než dobře odrazuje...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:15:01

To co máš načteno nikoho mimo klikačů nezajímá.
Problém jsi ty. Nosíš vodu z jiných for a reálné zkušenosti nemáš. Takže máme tvůj názor brát relevantně?
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:46:38

Mě to třeba zajímá a určitě nejsem jediný koho zajíma co kupuje
Zjišťuju fakta, vyhodnocuju a pak si z toho udělám závěr a nakonec se rozhodnu jestli koupím a nebo ne.

Tady svítí veliký jestli koupit. Proto člověk chodí do diskuzí a diskutuje s lidmi, kteří mají problémy a kteří ne.

Tzn. vždy se ptám, jaký je OS, zdroj a celá konfigurace PC.
Co už s tím dělal atd.

A že problémy jsou prostě nevyvrátíš. Takž si nech ty svý moudra a mínuska a napiš něco hodnotného
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:46:54

To je v pořádku, že se ptáš na konfiguraci pc a zjišťuješ si informace. Ale není v pořádku, když dáváš přílišnou váhu na problémy, které se vyskytují na různých forech a diskuzích.
Nevím do jaké míry znáš hate, který je v této době moderní.
Každopádně nakupuj v klidu bez zkresleného pohledu k jiným "značkám" a to platí obecně. Je to těžké, ale jde to.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 08:36:25
avatar
Vždycky má někdo s něčím problémy... takže lozit někde a hledat kdo si kde na něco stěžuje, to bych nic nekoupil... navíc hodně často je chyba mezi klávesnicí a židlí...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 16:14:37
avatar
Mám RX 580 a neměl jsem jediný problém a nyní po poslední aktualizaci Win10 se mi stalo že při hře zčernala obrazovka a pomohlo jen shodit hru a znova jí spustit. Nemusel jsem restartovat PC jako někdo uvádí. Samozřejmě musím připustit i možnost nějaké nestandardní funkci v ovladači, kterou aktualizace odhalila. Nicméně ovladač jsem neaktualizoval a jediné co se změnilo byla aktualizace Win10. Tak že z mého pohledu je s největší pravděpodobností pachatel MS. Ono se totiž těžko hledá pravda když i OS je tak rozvrzaný jako jsou Win10.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Reakce na prispevky 2020-02-15 21:44:45

Pekny podvecer, 
Vidim, ze se tu rozhorely pekne diskuze. Pridam dalsi nezajimavy prispevek (omlouvam se zagramaticke chyby).

Bagatelizace:  Muj subjektivni nazor je, ze clanek vazne trochu bagatelizuje problem a neni duvod proc to delat. Take si nemyslim, ze diskuteri to mysleli s prispevkami zle jako urazky. Autor, ackoliv ma konexe jak u AMD tak i vydavatelu, tak nerekl cisla (kolikati procent grafik/lidi se to priblizne tyka a jen tvrdi :"ale pár lidí nějaké zvláštní problémy asi má.". 

Meritko problemu:
Osobne mam statistiky z nemeckeho a USA (kolega) trhu a jejich repair center. Aktualne problem je a neni maly, ale za mych 20 let zkusenostvi v odvetvi, muzu s klidem rict, ze byly horsi casy jak u AMD ATI Nvidie nebo Intelu. Naopak AMD ovladace se posledni dobou zlepsovaly a vraceni karet, kvuli problemum s nestabilitou melo klesajici tendenci, az na posledni 4 mesice. 

Par cisel z USA a Nemecka:
Narust problemu s AMD graf kartami je 3-4x. Lide vraci AMD grafiky 4.5-6x casteji nez Nvidia karty. Standardne byva 2x vice AMD karet nez Nvidia na pocet prodanych karet.
Problem samotnyomerne zajimavy problem a docela komplexni. Sam jsem se setkal s grafikami (sestavami), ktere se podarilo zpravit nahranim jinych driveru, updatovanim BIOSu, preinstalovanim systemu. Ale i systemy, na kterych konkretni graficka karta proste nesla rozjet korektne. Proto psat, ze je problem u lidi, kteri tomu nerozumi asi neni fer.

AMD postoj samotny:
AMD o problemu vi, neskryvaho a hlavne se ho snazi resit. Staci se podivat, jak casto vydava aktualizace samotne. Chyby popisuje. Byly afery, kdy firmy se snazily problemy skryvat. Za mne AMD vyborne.

Objektivita autora clanku:
Objektivita se tezko posuzuje, navic kazdy si mysli ze je objektivni. Nejlepe se posuzuje zeptanim velike skupiny lidi co si mysli o clancich nebo o autorovi. Pokud by autor vazne chtel zpetnou vazbu od svych ctenaru. Muze udelat anketu, zda je objektni nebo ne. Treba, ktera firma je preferovanejsi zda AMD, Intel nebo Nvidia. Muj subjektivni nazor je, ze autor je neobjektivni vuci Nvidii a castecne i Intelu. Bohuzel jsem se setkal asi u 5 procent recenzentu, kteri maji problem s firmou Nvidia samotnou. Nevim, zda se firma chova nekorektne k nim nebo jak jim uskodila, ale spravny recenzent se dokaze odprostit a objektivne napsat clanek. Jak se rika. Ikdyby ti firma pobila celou rodinu, musis napsat o nich objektivi recenzi . Ctu priblizne 20-30 webu/channelu pravidelne, ktere se zabyvaji IT hardware a muzu rict ze dva (vcetne tohohle) mi pripadaji, ze preferuji AMD, 1x pro Nvidii a 4x pro Intel.

Jinak preji AMD hodne uspechu, uzivatelum nervy a stesti a vydrzet (pokud uz to nevzdali). 
Btw: Problemy s stutteringem v prohlizecich se vyskytuje i na Unix systemech.Pekny zbytek veceru 
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 12:45:59

Tak asi patřím mezi tu neexistující část lidí, která problémy má.
Mám 5700 XT a u 90 % videí na Youtube mi zčerná celá obrazovka. Musel jsem vypnout HW akceleraci v prohlížeči, update ovladačů grafiky a BIOSu nepomohl.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 12:55:21
avatar
ja mam firefox a tyto problemy nemam s 5700XT, ale zkus jako workaround zapnout AV1 na youtube a HW akceleraci nevypinej, treba to pomuze (nastaveni/prehravani a vykon/vzdy preferovat AV1) ...
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:11:23
avatar
kde presne to AV1 nastavím? browser, youtube?

youtubové videá mi občas vyčiernia celú obrazovku, ale nebude to AMD kartou, kamarátovi robí v práci to isté intel - sú to len niektoré youtube videá btw
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:20:08
avatar
nastaveni je v youtube
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 18:25:45
avatar
Me zase na me rx 5700xt nitro+ edici zcernala obrazovka u prehravani filmu misto youtube a zvuk fungoval dal. Po aktualizaci pres amdcleanuputility na nejnovejsi ovladace je zatim vsechno v pohode. Ale od vcerejska, kdyz zapnu pocitac a chrome, tak se pocitac sekne a objevi se bila obrazovka, pomuze az restart. Tezko rict, jestli za to muze grafika. A jinak mam mensi zaseky ve hrach SW Jedi Fallen order, Watch dogs 2 a Mafia 3.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2020-02-14 13:01:48
avatar
U mne černání videí,ve hrách,padání her měnil jsem i kartu stejný problém měnil jsem zdroj i desku nic mi nepomohlo tak jsem se nasr.l v pondělí prodal a šel jsem koupit předraženou RTX 2070S a od té doby vše ok videa fungují a všechny hry běží už se nemusím bát že mi po několika minutách zčerná obrazovka a to mám AMD rád rád je podpořím koupí nového procesoru i grafiky ale tohle už na mě bylo dost před koupí RX 5700XT jsem měl RX 570 a žádný problém ty nastaly až po koupi RX 5700XT ted už mám na 1-2 roky klid a pak možná ale jenom možná zase zkusím grafiku od AMD takže nějaký problém tam je at netvrdí že ne krom toho tady https://www.svethardware.cz/amd-ma-problem-s-ovladaci-radeonu-pohasle-obrazovky-sekani-a-jine/51308 a né že nemá problém samy pořádně asi nevědí.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:12:22
avatar
keď som na svojej 5700xt hral BF5 na dx11, tak to bol reštart snáď každých 5 minút
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:01:33
avatar
takže si nic nevyřešil ... je to jako kdyby ti v autě došel benzín a ty jsi to vyřešil tím, že si zabavil to, co jelo kolem

já prostě nevím, kolem 20 otestovaných RX 5000 karet na různých sestavách a nikdy žádný problém, není možný že by se neprojevily, pokud by existovaly ..... někdo něco dělá špatně ...
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:46:50
avatar
S kartou a ovladači jsem zápasil cca 3 měsíce,na netu jsem vyzkoušel kde co jeden problém vyřešil a další nastal,proč bych to měl dál řešit když mám možnost něčeho jiného vzal jsem kartu od konkurence a všechny problémy zmizeli a mám po starostech když něco kupuji chci aby to fungovalo a né aby to jelo na půl plynu nikdy jsem dřív neměl problém s grafikami a ovladači od AMD vše začalo až s příchodem RX 5700XT problém jsem odstranil a jsem spokojen. Kolega z práce mi říkal jak o víkendu rozmlátil klávesnici když chtěl hrát The division 2 jednou mu to jde bez problému a podruhé mu v hlavním menu prý zčerná obrazovka nebo i během hraní a to dělá IT už 20 let a je z toho taky na.raný jak ta karta zlobí a to má RX 5700XT Gaming X já měl jednu od Gigabyte a druhou od Sapphire problém na obou.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 20:21:48
avatar
Do auta naliješ benzín v nouzi i z petky, trochu nefér srovnání s řešením padání her a černání obrazu u videa.

20 karet je pořád malý vzorek, tady v diskuzi ti napíše x lidí že ty potíže mají taky a ty se akorát zmůžeš na to napsat že se ti to nestalo a že někdo něco dělá špatně. To je nachlup stejné jako s W10, že tobě ten os funguje spolehlivě neznamená že ostatní s tím nemají nějaké potíže.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 22:06:07
avatar
není to malý vzorek aby se nějaký problém neprojevil .... takže asi ano, někdo něco dělá špatně .... jak píši, asi je to těžké zjistit, když mnoha lidem se nic neprojevuje a některým ano ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:01:57
avatar
Není to malý vzorek v celkovém počtu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:02:54
avatar
není možné, aby se nám nějaké problémy neprojevily, pokud je to tak rozšířený problém, jak ho tu někteří popisují ... prostě to není možný.
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:09:08

jako kéž by. Asi zkusím koupit a když to bude zlobit, tak ve 14denní době vrátím.
Zdroj, deska, prostě to co by mělo být kvalitní mám opravdu kvalitní takže se ukáže
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 01:23:18
avatar
Proč by to možné nebylo? RX 5700 a 5700XT se prodalo tuším něco kolem 20000 kusů, 20 kusů z toho množství je promile, navíc to ještě ředí různorodost HW a SW. I kdyby se nejednalo o rozšířený problém tak má bohužel AMD na krku zase pověst horších ovladačů což už problém je.

Horší je, že poslední sestava co jsem pro někoho dělal s RX 5700(na moje doporučení) tímhle trpí a už to mám od majitele na krku. Částečně pomohlo vypnutí HW akcelerace ve firefoxu, ale jestli se to nějak nedořeší tak se karta bude vracet a majitel PC bude se skřípěním zubů kupovat RTX 2070s.

A tohle je bohužel hodně špatné protože se zase rozšíří jak oheň že má AMD ovladače na nic protože to nezvládne ani přehrát video na YT.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 18:32:43
avatar
není to možné, pokud je problém v ovladačích a ve stejných případech používání, budou mít problém prostě všechny karty ...

jenže všichni ten problém nemají, to je ta záhada. Samozřejmě je to problém pro AMD, ale vše nasvědčuje tomu, že problém může být u Microsoft a jeho aktualizací, než u AMD ovladačů samotných. Prostě to že to není tak jednoznačné a nedá se to přesně lokalizovat, komplikuje řešení ...

pokud by to bylo jednoznačně ovladači AMD, měli by ten problém prostě všichni uživatelé a všechny RX 5000 karty. Nemají. Upřímně, přál bych si aby ten problém měli všichni, už by byl prostě vyřešen ...
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 11:29:06

Není to možný ale děje se to. Vy problémy nemáte, část uživatelů ano.
Nikdo nechce řešit tyhle problémy, sám to vím že když do toho investujete x tisíc tak prostě nechcete řešit problémy, pátrat po tom a pídit se několik dní, týdnů furt řešit problémy. Ten PC má být pro zábavu a ne pro nervy. To už by byla lepší konzole která je bez problémů a jede vždycky.
Jsem zvědavý až se to vyřeší a čím se to vyřešilo. Jestli to sdělí ak prosím aby to sem někdo napsal jako aktualitku.
Pokud je řešení nákup od konkurence tak je to bohužel naprosto relevantní, v tu chvíli je člověk ochotný ustoupit a třeba zaplatit víc jen aby to fungovalo.
Když se tady oháníme Microsoftem, tady tahá AMD za kratší provaz, AMD se musí přizpůsobit Microsoftu. GPU jde vyměnit, OS moc ne.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:07:23
avatar
Mám sapphire nitro+ 5700xt a 1440p + 1080p display, kamarát sapphire pulse 5700xt ten istý 1440p, iný 1080p a 4k telku a obaja máme konzistentne problémy so stabilitou, obzvlášť pri hraní hry a zároven prehrávaní videa.

Pravidelne mi to celé spadne aj len pri prehrávaní videa na oboch display-och. MS Event Viewer potvrdzuje, že spadne radeon ovládač.

Pravidelné čierne obrazovky či zamrznutý obraz, kedy pokračuje zvuk, ale systém už nereaguje, takže aj tak reštart.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:07:08
avatar
Jako já bych souhlasil s tou částí, že je divné, že většina recenzentů a lidí, kteří často instalují PC a vyznají se v PC, ten problém nemá.

Asi souhlasím s názorem HW Unboxed, že je vysoká šance, že je to způsobené vysokou citlivostí AMD ovladačů na kvalitu instalace a kondici Windows.

Nicméně z jejich dotazníku také jasně vyplynulo, že lidí, kteří mají nějakou RX5XXX kartu a zároveň mají problém s ovladači, je nadpoloviční většina. Rozhodně ne tebou proklamované 1%. Sám Steve z toho byl hodně překvapený, protože doteď si stejně jako Ty myslel, že to je minoritní problém a až ten dotazník ukázal, že to ani zdaleka není pravda. Také v tom videu zmiňuje, že osobně zná nemalé množství lidí, kteří se rozhodli podpořit AMD koupí jejich GPU a po několika týdnech/měsících trápení s ovladači nad AMD zlomili hůl a raději si místo ní šli koupit NV.
Tohle je asi nejhorší, co se AMD může z dlouhodobého pohledu stát. Člověk, který celý život kupuje NV a hází na AMD špínu nemá moc velkou důvěryhodnost. Ale člověk, který má AMD celkem rád a pravidelně od nich věci kupuje, takový důvěru má a pokud ho takováhle zkušenost s ovladači dožene až k nákupu konkurence, nejspíš si dlouho nic od AMD nekoupí a odradí i spoustu dalších lidí.
Nic horšího už si AMD ani nemůže přát...
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:14:53
avatar
presne môj prípad, akurát som ten exot čo trpí instabilitu a čaká kým to amd vyrieši, lebo za 2070S sa mi platiť nechce
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:24:02
avatar
zatim pokazde kdyz nekomu neco blblo to bylo tim, ze mel v defaultu nastaveny ty novy amd ficury ... proste nezapinejte anti-lag, chill a sharpening pro vsechno ale jen pro to, kde to jede bez problemu
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 08:55:30
avatar
zapnutý mám freesync, anti-lag aj sharpening, len chill nie, ale pokiaľ môžem nechať aspoň freesync, na ostatnom zrovna nezáleží
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:59:38
avatar
Zkoušel už jsi různé starší verze ovladačů?
Děláš mezi každou změnou verze ovladačů vyčištění OS pomocí DDU?
Případně zkoušel jsi povypínat různé ty nové funkce jak píše mittar?
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 08:57:13
avatar
no ovldádače som mal len 19.xx a 20.xx, inštalované aj nanečisto aj načisto, vyskúšam skôr tie amd featury
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 15:08:41
avatar
nejjednodussi je asi nainstalovat novy ovladace na cisto a dat standardni, ne herni nastaveni ... tim si totiz amd podle me nabehlo, pac to herni ti zapina ty ficury globalne a to dela tu hromadu problemu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 18:37:41
avatar
Aha, proto asi nemám žádný problém. Já tam zapínám to standard.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:09:34
avatar
Radeon 5700 při hraní Fortnite. Hra zamrzne potom celý komp restartne. Čístá instalace, je to toiž úplně nové celé PC. Dělá to jen při Fortnite. Prvotní ovladače z CD ke kartě fungují poslední ne, takže jede na původní ovladač z CD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:15:25
avatar
Fortnite vyzkoušeno na RX 5500/5600/5700 na několika různých sestavách a instalacích, vše jede s nejaktuálnějšími ovladači ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:11:03
avatar
5800 no to mě překvapuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:15:30
avatar
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:26:38
avatar
Já jen že to zní dost neuvěřitelně
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase příliš obecné 2020-02-14 13:36:02

Nechápu to, tohle je technologický magazín, zakládající si na faktech a všude pořád čtu tak neurčité údaje. Zrovna tady:
"DDWorld.cz testuje grafické karty ve VELKÉM a máme otestovány HROMADY RX 5000 modelů, z nichž zejména RŮZNÉ RX 5700 XT používáme HODNĚ v našich vlastních sestavách."

Ve velkém, hodně, různé, hromady..., co to je? Připadám si jak ve středověku kde se měřilo na kopu, tucet, lokty apod.
Jsou to desítky, stovky? Jaký je to vzorek ke všem prodaným kartám, ke všem kdo mají problémy?
Z toho přece nejdou dělat nějaké statistické závěry ve smyslu: Máme 10 karet a všechny jsou na našich dvou sestavách v našich 5 testech ok takže problém má zlomek uživatelů. Nejde říct ani při stovce otestovaných GPU že jelikož my nemáme problém tak je ten problém minoritní.

S PC je to vždycky těžké, existuje nespočet kombinací SW a HW, prakticky každý počítač je unikátní tím co na něm je nainstalované a na čem to běží. Pokud mám ale jeden svůj nově nainstalovaný systém s Windows a nějakým HW, mám grafiku od Nvidia a dělá to problémy, pak mám grafiku od AMD na nové instalaci a ta problémy nedělá, tak prostě vezmu AMD a je mi fuk jestli je problém v desce, grafice, ovladačích nebo Windows, prostě je to špatná kombinace a nikdo by mi neměl mít za zlé že vezmu konkurenci když mi jedna značka nefunguje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:10:00
avatar
dobře ... máme otestováno a vyzkoušeno asi 20 různých RX 5000 karet v různých kombinacích s Intelem a AMD sestavami, deskami atd. vše v plném vytížený, ve hrách i jiných běžných i méně běžných úlohách. žádný problém žádné restarty, žádné černé obrazovky .... ovladače jsou stabilní nic nepadá nic se nerestartuje. Nemůžeme tedy potvrdit, že by nějaké problémy s RX 5000 a ovladači existovaly, na žádné jsme nenarazily, což pokud by ty problémy byly, tak by bylo divné, že se u žádné karty a žádné sestavy neprojevily ....

to je prostě problém, já bych rád pomohl některým, ale i když mám stejnou kartu, všechno šlape, takže nevím jaký problém je tu k řešení ... nezavydím tedy AMD, protože tohle nemusí mít řešení a problém některých může být v něčem, co AMD ani nemůže ovlivnit ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 18:42:40
avatar
A s jakým zdrojem testujete?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:12:32
avatar
různé zdroje .... používáme bequiet 1000w dark pro 11, ASUS ROG THOR 1000, NZXT E850, Fractal design 850w platinum ... osobně mám už dešlí dobu právě bequiet 1000w dark pro 11
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 17:56:16
avatar
Takže kvalitnější a naddimenzované.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:50:19
avatar
no už titulek článku je více než kostrbatě napsaný
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Statisktika z nemeckeho trhu 2020-02-14 13:56:14

Dobry den,
Bohuzel problem je trochu vetsi nez se zda. Urcite se nejedna o 1%. A horsi je, ze je fakt tezke rict kde je problem. Osobne jsem vyzkousel 3 stejne RX 5700 XT karty na stejnem PC a jedna vykazovala chyby (cerna obrazovka). Clovek by rekl ze je vadna, ale po nainstalovani starych driveru jede nadherne . Vazne nezavidim AMD situaci, protoze najit kde je chyba bude orisek.
Ohledne statistik z nemeckeho trhu s GPU od druheho a tretiho nejvetisho prodejce GPU. Do vydani rady rx 5000 se pocet vracenych GPU grafik pohyboval okolo 5 procent. Kdyz nepocitam s vracenim bez udani duvodu byl nejcastejsi duvod provozni vlastnosti. Aktualne je pocet vracenych GPU okolo 9 procent a nejcastejsi duvod (nepocitam opet bez udani duvodu) je nestabilita. Problem s provoznimi vlastnostmi je minimalni.
Drzim AMD palce, aby nasla problem a zpravila jej co nejdrive.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 14:48:20
avatar
Jo,jo v pc 10 her a musel jsem používat 3 druhy ovladačů protože na každém se chovala úplně jinak v pc se už hrabu víc jak 20 let ale s tímhle jsem se ještě nesetkal jak jsem psal vyměnil jsem ji za RTX 2070s a mám klid. Doufám a přeji AMD aby zjistily co to způsobuje protože to je něco úděsného a vážně jsem měl chut s tou kartou třísknout o zem jak my tekli nervy ale ted už klídek a pohoda.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-19 18:25:33
avatar
Tak já na tom jenom vydělal. Sapphire Radeon NITRO+ RX 5700 XT, jsem na Alze koupil o skoro 1500 levněji, jako rozbalenou, než se tam prodávala, což bylo zhruba o 1000 levněji, než kdekoliv jinde. A jede mi bez problémů.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 13:59:10
avatar
ja pravidelne aktualizuji ovladace a amd drivery pouzivam uz od dob HD5990 a sem tam bylva "je" problem ze mi ovladac nahlasi ze je nova verze nicmene nova verze neni a jen se porad hada beta drivery s finalnima a porad dokola ,toto bylo od tech dob te HD5990 asi tak 3x,ale bylo to dost otravny.Za me palec nahoru, protoze vecinu her kdyz si znudy zapnu po pul roce znova,tak fps jen pribyvaji,takze aktualizace/optimalizace funguji +- dobre
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - +1 2020-02-14 14:22:13

Tak len pridam do zbierky divnych problemov aj ten na mojom PC. Phenom X4 + RX380 +MB s AMD chipsetom. Pripojene 3 monitory DVI +DVI + redukcia DP->DVI. Pri zapnuti PC sa zobrazuju BOOT spravy len na 2 monitoroch cez DVI.na 3 pripojenym cez DP->DVI nesvieti nic . Po skonceni BOOTu zhasnu aj tie dva DVI monitory takze nevidim nic. start Windows zjavne prebieha dalej lebo ked potom za behu PC vypojim DP redukciu z grafickej a zasuniem ju naspat tak sa zrazu spustia vsetky 3 monitory a vidim login do Windows.
Takto to funguje 10 rokov s roznymi ovladacmi GK aj zakladnej dosky. Inu aktivnu DP-> DVI redukciu som nezhanal. S pasivnou redukciou samozrejme nefunguje 3 monitory naraz. Ma niekto podobny problem ?
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 15:38:39

Roky jsem používal na R9 270X Crimson ovladače z roku 2015 a nebyl problém. Před 14 dny jsem dal nové Adrenaliny a každý den v základním prostředí Windows 7 dostávám zprávu, že ovladač přestal pracovat a restartuje se.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 16:54:25
avatar
to bude tím, že AMD už dávno pro W7 nic neoptimalizuje ;) a současné Adrenaliny jsou udělané pro novou generaci grafik a W10
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 18:08:08

Optimalizovat nic nemusí, neděje se to při hraní.
Myslím že základní zobrazování ve Windows 7 pro Firefox a Chrome by měl zvládnout každý oficiální ovladač.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:12:10
avatar
sorry, ale W7 jsou vykopávka, problémy nového HW, nových verzí aplikací jsou nevyhnutelné .... nemohu W7 doporučit, navíc nedává moc smysl instalovat nové ovladače pro starý HW na starý OS ;)
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:17:17

Desítky mám už tři bo čtyři roky. Prostě pár týdnů od uvedení.
Oproti ostatním jsem moc problémů nezaznamenal, ale i tak jsem musel u desítek dvkrát reinstalovat systém, protože jejich super aktualizace mi rozesrala celej komp. To fakt potěší.

Vrátim se zpět k sedmičkám. Stále jich je 25% an pc hráčů(ač tomu fakt nerozumím)a 25% hráčů je sakra velká základna.
Takže by si W7 nějakou zvýšenou podporu jistě zasloužila.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:36:25
avatar
W7 je archaický SW nevhodný na moderní HW a není podporovaný ani samotným MS ... je opravdu na čase ho nechat spát ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 02:04:08
avatar
V čem konkrétně je to vykopávka? Takže nemáme instalovat nové ovladače určené pro W7 s kompatibilním HW protože je os a hw starý?
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 07:51:18

Problem mam na aktualizovanom W10...
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drivery 2020-02-14 15:52:23
avatar
Já nevim...
Léta čtu o problémech s ovladačema u AMD a tehdá ATi, ale já se nikdy (20 let zpět?+-) s ničím (nebo alespoň hodně zásadním) problémem nesetkal. Buď málo hraju/hrál, nebo jsem měl štěstí.
Teď jsem postavil komp - R5 3600 + RX5600XT + 144 hz freesync monitorem pro syna, hraje asi nejvíc Fortnite (+další a další věci) a se žádnym problémem mě neinformoval a i já jsem nic nezaregistroval.
Proč se furt řeší problemy s ovladači AMD, když nVidia jich má možná ještě více?
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 16:09:52

Citace:
Proč se furt řeší problemy s ovladači AMD, když nVidia jich má možná ještě více

Protože nemá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 17:13:37
avatar
má často i větší, ale AMD je snazší cíl u NV tě naférovku pošlou k šípku, do AMD se rádo kope a ono je moc slušný aby tě poslalo někam .... navíc fandové NV jsou mnohem agresivnější a zákeřnější než fandové AMD takže podle toho vypadají i diskuse na téma ovladačů ...

ale vážně ..... problémy mají obě firmy v tuto chvíli ale opravdu nevím o žádném zásadním a nemáme žádné zásadní problémy ani s AMD ani s NV ... nemohu tedy potvrdit ani nijak pomoci jako v jiných případech. U nás se žádné problémy neprojevují v tuto chvíli vše jede bez potíží u obou značek ...
Pedrodc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gtx 2020-02-14 19:32:59
avatar
Ale má, taková Zotac amp extreme GTX 1080 do dnešního dne nefunguje řádně se zapnutou vertikální synchronizaci. V 1080p, kdy se propadají snímky na 40 se karta fláká na 1300MHz, stačí vypnout VS a karta boostuje 2100. Tento problém mají všechny hry. Ve firmě máme 6 GTX 1080 od Asusu a úplně stejný problém, asi to nikoho netrápí, nebo se nVidia snaží donutit zákazníky koupit monitor s Gsync. Rivatuner jede u mne nepřetržitě, takže mohu posoudit kvalitu ovládačů. Má předchozí karta Sapphire R9 290X Tri-X OC 4 GB byla bezproblémová! Největší problém je v adobe after effects, kde strčí starý Radeon 1080 GTX do kapsy a to je smutné. Začněte testovat s VSync a nastavením na max ve hrách(fxaa+msaa) meřte propady framerate a hlavně frametime, který jasně ukáže propady(lagy), to je mnohem důležitější než měření průměrných, či maximálních fps a konečně začněte hodnotit kvalitu obrazu, protože ta se nedá vůbec srovnat, nVidia jasně prohrává s radeonem a nejde o žádný subjektivní názor. Rozhodně nevyměním 2 studiové monitory za monitory s Gsync, protože si to přeje nvidia!
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 22:59:10

Proč má jet na 2100Mhz? Vertikální synchronizace omezuje FPS.
asi chceš místo "On" volbu "Fast Sync"

u adobe after effects si zapni CUDA Odkaz
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:35:23
avatar
tohle je naprosté lhaní...
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 18:00:19

Mými kompy prošlo už hodně Nvidií a nikdy jsem neměl problém s kartou nebo ovladači, což se o AMD (Ati) říct nedá. Od AMD (Ati) jsem měl karty tři, z toho jedna odešla a jednu jsem vracel.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - k tým chybám.. 2020-02-14 16:09:14

Citace:
O žádném zásadním problému ale v tuto chvíli prostě nevíme a z vlastní zkušenosti nemůžeme mluvit.


Ale AMD o nich vie

Known Issues

Some DirectX®11 API games may experience an application crash when performing a task switch with Radeon Image Sharpening enabled.
Enabling feature for Radeon ReLive such as Instant Replay, Instant Gif or In-Game Replay may cause the display or UI to flicker or stutter.
A loss of display with working audio may be experienced on a limited number of displays when performing a mode change on Radeon RX 5000 series graphics products.
A system crash or hang may occur when running the Final Fantasy XIV: Shadowbringers™ benchmark.
Integer Scaling may cause some video content to show flicker when the display resolution is set to less than native resolution.
The Radeon Software Overlay hotkey notification may sometimes be displayed during video playback in web browsers or launching some video player applications.
Radeon Software may open with an inconsistent size or may not keep its previously set size when opened.
Modifying the HDMI Scaling slider may cause FPS to become locked to 30.
Some Radeon RX 5700 series graphics users may intermittently experience a black screen while gaming or on desktop. A potential temporary workaround is disabling hardware acceleration in applications running in the background such as web browsers or Discord.
Some games may exhibit stutter or appear to be downclocking on Radeon RX 5000 series graphics products.
A black screen may occur when performing a mode change with a limited number of displays on Radeon RX 5700 series graphics products.

Odkaz


a áno AMD výkon pridáva
Odkaz



Citace:
Je velmi pravděpodobné, že chyba může být na straně třetí aplikace, či dokonce samotných Windows. T



takmer naisto v tretej strane

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015

Pokud hra padá, vykazuje grafické anomálie nebo třeba mizející textury, spílají uživatelé na fórech výrobcům grafických karet a žádají, „ať už si ty drivery konečně opraví!“. Jenže realita je většinou jiná. Softwarové týmy Nvidie a AMD hledají bugy po autorech hry a v rámci ovladačů pro ně vyvíjejí řešení. Tato praxe dosáhla už takové samozřejmosti, že se někteří vydavatelé neobávají vydat hru prakticky nefunkční - však oni si výrobci grafik poradí

„Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel APU - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame.

V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem.
Odkaz
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 21:12:57
avatar
Čo dosť serie je, že tie known issues sú tam už viac ako tri mesiace. Mne moja xfx5700xt po nainštalovaní adrenaline2020
začala v idle odpájať monitor, preblikávanie obrazu bežná zaležitosť, skúšal som fakt všetko rôzne preinštaly ,
čistenia registrov, nakoniec som sa na to vyprdol a dal tam poslednú verziu adrenaline 2019 a odvtedy bez problémov.
A nech sa na mňa nikto nehnevá ale nie som Sherlock Holmes,
aby som stále pátral čo sa tam serie.
Nechápem ani načo existuje AMD Cleanup Utility.
Tá funkcia by mala byť snáď zahrnutá v inštalačke nových
ovládačov, detekovať systém a nainštalovať drivery tak aby to šlapalo.
A rady tipu čisti, maž, a preinštaluj si čisté windy si strčte.
Ja chcem šupnúť do kompu kartu a hrať.
Ale to mám asi len mokré sny.
pita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 5700xt 2020-02-14 17:10:14
avatar
Zdravím, mám "safira" rx 5700xt. Instalace volba - standard. Fičury ve starších hrách vyplé zaklínači to vadilo. Jinak např. Fortnite, KCD a pár dalších v pohodě. Občas připojena i TV videa v poho i youtub.
Frekvence paměti je v poho při 120Hz na monitoru při 144Hz na monitoru už najednou paměti na plnou rychlost - to dělala i polariska. Takže žádná traga...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 18:11:35
avatar
Taky hlásím, že nemám sebemenší problém. Sapphire Radeon NITRO+ RX 5700 XT, ASRock X570 Taichi, nejnovější BIOS, nejnověší ovladače k chipsetu, nejnovější ovladače k grafárně. Zdroj mám 750W gold. A divím se, jak často v diskuzích třeba na CZC tam doporučují místo kvalitnějších zdrojů nějaké shity, s tím, že by to měl utáhnout, a že když jim odejde, že si prostě koupí nový, když je za pár kaček, že za kvalitnější je zbytečné si připlácet, že jim to FPS nepřidá. A to mají třeba sestavy za 30 tis. a více. Bych se bál si dát do takové sestavy nějaký shit zdroj, aby při tom jak odejde, nevzal vše sebou, což už jsem několikrát viděl. Tak jenom jestli spousta těch co mají problémy, je nemají právě kvůli tomu, že mají holt nekvalitní zdroje.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 18:35:00
avatar
Já mám třeba tenhle zdroj od Seasonic Odkaz a stejně mám nějaký problémy.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:38:25
avatar
Ten je na hovno, musíš mít jak já Seasonic Prime Ultra 650 W Titanium za 4,5 litru :-D :-D
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 18:01:26
avatar
Já mám tohle a pohoda. Odkaz
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 16:04:45

Pokud pomáhá přeinstalace na starší drivery nebo výměna za 2070s tak je zdroj nepravděpodobný.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-19 18:26:36
avatar
Taky pravda.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:00:37
avatar
mam rx 5700 xt a hry mi bohužel padají hraji a najednou mam černou obrazovku musím restart pc a vím že nejsem jediný komu to děla příklad metro 2033 exodus 100% to neni zdrojem grafika má teploty v pořádku testoval jsem ji ve Furmark 45 min a teplota byla ok hraji 5 min metro 2033 exodus a černo to samy bylo patch of exile Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint a jiné u nich ale problémy vyřešily později vydané ovladače
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:30:39

Sapphire Pulse RX5700, black screen pravidelne zatial len pri hrani Ghost Recon: Wildlands. Ten clanok je bagatelizujuci blabol, ak by to bolo par ludi, nie je toho plny web.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 19:33:13
avatar
mě snad prvních 5 měsíců vypadával občas obraz, monitor napsal "no signal" a musel jsem kabel vytáhnout a zastrčit znovu do grafiky a šlo to, už se mi to ale dlouho nestalo, takže to vypadá alespoň u mě na vyřešeno. Jinak jsem žádný problémy neměl, když nepočítám nedotažený šroubky na Strixu, za což ale může Asus.
A.L.I. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 20:08:24

Taky hlásím problémy ,při hraní po nějaké době černá obrazovka ˇNo signalˇ,pomůže jedině restart.
Tygrous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - také 2020-02-14 20:26:50

Také mám problém,
mám Sapphire Radeon NITRO+ RX 5700 XT a náhodné restarty, BSOD, tmavnutí/zhasnutí obrazovky. Některé hry v pohodě např.WOT a některé se ani nespustí:RUST. Modern warfare je tak uprostřed.
Totálně jsem smazal disk a nová instalace windows nepomohla.
No grafiku mám ve skříni a koupil jsem GTX2080S a no problem. A to jsem poslední nVidii měl Geforce 256. Pak už ATI/AMD.
Je fakt, že vypnutí blbinek alá chill, free sync a nastavení 60Hz to zlepšilo, ale neodstranilo...Přitom Vega56 šlapala v pohodě, jen už mi nestačila k Ryzen 3900X.
Jen jsem neměl potřebu to doteď někde ventilovat...
Tygrous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro rejpaly 2020-02-14 20:39:07

Neberte to jako chvastani - mozna mi nekdo poradi...
Zdroj mám: Seasonic Prime 850 W Platinum a funguje bezvadně s ASUS ROG STRIX GAMING RX VEGA 56 a GAINWARD GeForce RTX 2080 SUPER Phantom GLH
Deska: ASUS ROG STRIX X470-F poslední BIOS
RAM byly dvoje: G.SKILL 16GB KIT DDR4 3200MHz CL14 Flare X for AMD / G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB Neo for Ryzen 3000
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 22:50:00
avatar
Pořídil jsem sice jenom RTX 2070s ale taky mám hned po problémech a jsem už v klidu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NAVI 2020-02-14 21:16:18

kartu nemám, takže nemohu posoudit.
Ted mám RX 570 a GTX 1050 a s oběma kartama jsem spokojen.
Mouchy se mi ale objevili u té 1050 u starších her a to CMR Dirt1 (tam je to nehratelné z důvodu lagu) a u JC2, tam zase trojúhelníky, ale jen někde, jinak cajk karta.
U RX 570 se mi trochu hádá použití MSI afterburneru a vyvolání alt/r pro zobrazení softu radeon při hře.
Jenže vím, že to může dělat jen mě u těch grafik různých výrobců, takže každý má prostě nějaké mouchy, jen k tomu chce přistupovat trochu s respektem, že ne nutně musí mít všichni takový problém.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 21:42:12

Mám RX5700 referenci od Sapphire a zatím nemám vůbec žádný problém. Měl jsem první verzi driverů do včerejška, tak uvidíme co ty nejnovější. Problémy s ovladači slyším a čtu poprvé a rozhodně bych si nedovolil říkat něco o tom, že jde o menšinu.

Nejdůležitější je, že je to schopná a konkurenční grafika a potřebuje mít funkční drivery a pokud tento problém má fakt dost lidí, tak je potřeba zapracovat na odstranění a ukázat, že se umí řešit vzniknuté problémy. Jinak si lidi koupí přece NV se kterou nejsou problémy s čímž fakt nesouhlasím.. ale neberu jim to.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 22:01:30

Tak s těmi nejnovějšími drivery vyzkoušej přehrávání videí na yt, přehrávání filmů a hlavně hry jestli ti padají. To je nejčastější výtka od kritiků.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:11:17

Jak říkám, používám PC normálně.. tzn YT na songy, videa každej den, když dělám v PS nebo PHPstormu. Hraju na relax ale profi závodím, takže jezdím i x hodin skrz trénink a nemám prostě problémy při 1440p a 75hz, freesync..
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 22:33:01

Chtěl jsem koupit RX 5700 od Sapphire, ale po těch problémech co člověk čte v diskuzích po všech možných fórech i třeba na alze/czc si vezmu asi RTX 2060S nebo 2070s.

Ceny zatím dost šílený, ale už to pomaličku padá.

Jinak bych si přisadil a trošku pohanil RX 5600 XT, kde jsou parametry pamětí pořád na 12000MHz a jádro taky výrazně níž než tady v recenzích.
Takže to vůbec neodpovídá realitě a za mě je to velký přešlap AMD. Taky ty cen, no ty woe... Jen o litr níž než RX 5700??? Za litr máme o dost větší výkon a 8GB ram. Ty ceny musí dolu.

Tedy i ty problémy s RX 5700. Beru, že je to nová generace, ale přeci jen už jsou na trhu docela dlouho!
No a RX 5500, tak to je vtip za 6tis+

EDIT: jak to tak čtu, tohle bude ještě velikej průser pro AMD, bohužel se z toho 80% ku 20% jen tak nevyhrabem a navíc je teď AMD skoro stejně drahý jako nV
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:54:59

Ceny 5600 nepůjdou dolů, protože o stovku zdraží paměti(nově musí kupovat 14Ghz čipy místo levnějších 12Ghz).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:57:46
avatar
ceny jsou vysoko, protože je drahá výroba, navíc se komplikuje situace v číně s výrobou obecně, takže nečekej slevy ...

navíc objektivně vzato. RX 5600 XT = RX 5700 série - 2GB GDDR6. Karta má stejně drahý čip na výrobu i vše ostatní, jediným ušetřením jsou 2GB GDDR6 tedy zhruba 25 dolarů na výrobě karty. Jinak vyrobit RX 5600 XT stojí prakticky stejné peníze co vyrobit RX 5700
Saliery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tezko rict 2020-02-14 22:23:47

Tak ja mam MSI 5700XT gaming X, ovladace 19.12.3, deska Asus F Gaming X470, posledni bios, Ryzen 7 2700X a problem nemam. Nic nepada, vse jede jak ma. ALe nebylo to tak vzdy.
Ta cerna obrazovka bez signalu mi delala taky, ale to mi uz delalo i s RX 570, ale az po pripojeni druheho monitoru, to se zacalo objevovat mnohem casteji. Mozna i pro to ze jeden jel na 60 Hz a druhej na 75 Hz. A co mi pomohlo, vymena cca 8 let stareho SSDcka, nainstalovani cistych windowsu a hlavne zapnuti ve woknech spotreby na vykon. Od te doby mam pokoj.
Stalo se to i kolegovi, ten si poridil pred vanocema novou generaci Ryzenu, grafika stejna jako ja a deska uz s cipsetem x570, nova instalace woken a delalo mu to taky, ta odpojena obrazovka i kdyz hra porad normalne jela. Zapl si taky rizeni spotreby na vykon a prestalo mu to delat.
Problem s ovladacema jsem nikdy nemel, at uz jsem mel NVidii a nebo AMD. Vzdycky problem byly Widle.
Nic bych urcite nebagatelizoval, ale AMD co se tyce podpory za me 1*, za reakci i kdyz mi jejich rada moc nepomohla , ale pomohla nakonec reinstalace Woken, nesel mi ten jejich programek na overeni na ty hry zadarmo, co davaj ke grafikam.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 18:24:24
avatar
Taky mám nastavené na výkon a nemám problém. Že by možné řešení?
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:17:37
avatar
čo k tomu dodať. Mám vegu 64. Doteraz v podstate bez problémov. Posledné 2 dni začalo to tiež hádzať do čiernej - firefox. Zvuk išiel, sa obraz po chvíli reštartoval. Včera večer som hodinu trénoval na serveri. Všetko OK. Chvíľu pred štartom závodu mi zblbol obraz, všetko sa rozsvietilo, blýskalo sa....Dal som reštart pc, natvrdo. No a po reštarte nenaštartoval rFactor, nešiel zvuk, team speak hluchý. Znovu reštart, nič. Tak sa pozerám a kurwa, prebehol fuckingos update - bezpečnostné chyby. 3 aktualizácie. Od inštaloval som ich, reštart, zvuk nikde, nainštaloval na novo drivers pre sound blaster a aj hľa, všetko beží v pohode, graqfika maká, zvuk ok. Bohužiaľ babral som sa s tým pol hoďku, závod som nestíhal. Dnes všetko naprosto v pohode. Takže je problém opravdu v driveroch AMD ?
ps, samozrejme drivery sú posledné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-14 23:41:23
avatar
ano, mám stejný názor na základě zkušeností a toho co jsem o situace zjistil a vykomunikoval ... problém bude někde ve Windows ne v ovladačích samotných ...
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:40:51

Mě překvapivě problémy asi způsobil upgrade BIOSu související s navrácením podpory PCIE 4.0. Nadával jsem na nestabilitu od chvíle co koncem roku vyšly nové ovladače. Víceméně problém měly jen hry Ghost Recon: Breakpoint a Wildlands. Pak jsem četl na redditu o problémech s PCIE 4.0 a uvědomil jsem si že to tuhne hlavně od posledního upgradu BIOSu (vyšel taky začátkem prosince) během načítání nové lokace, tak jsem přepnul verzi pcie na gen 3, pro jistotu odinstaloval staré ovladače pomocí DDU v nouzovém režimu a nyní to vypadá že jsou problémy zažehnány. Mám Sapphire 5700 XT Nitro+, Gigabyte x570 Elite a 3900x.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 00:52:27
avatar
zajímavý ..... s PCIe jsem si nikdy nehrál, jedu 4.0 .. ale jo, je to možný, PCIe 4.0 je novinka, nemusí se to W10 a aplikacím všude líbit ...

jo DDU odinstalace v nouzovém režimu je základ a jsem si prakticky 100% jistý, že drtivá většina lidí, co hlásí nějaký problém, přesně tohle neudělala ... uznávám, je to také chyba na straně Windows, že neumí odstranit ovladače pořádně ...
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon VII 2020-02-16 08:15:45

Včera sa mi na Radeon VII stalo to, že som pozeral Youtube video a odpojila sa mi obrazovka. Z ničoho nič ostala čierna. Nepomohlo ani vytiahnutie displayport káblu. Spravil som tvrdý reštart PC a následne pozrel celé video znovu a chyba sa neprejavila. Buď to bude niečo vo Windowse alebo v driveroch AMD.
Momentálne mám verziu 20.1.2

EDIT: Za čo som nasratý na AMD je, že niekedy pri štarte Windowsu sa nenačíta môj custom Wattman profil a vždy keď idem hrať hru pozerám, či je môj profil aktivovaný. Mohli by tam už konečne dorobiť to, aby sa vždy pri štarte Windowsu načítal používateľov profil.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 07:32:16
avatar
Stáhnul jsem nejnovější BIOS a zatím to pomohlo u metra uvidíme jak na tom bude zbytek
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 10:06:31

Po přečtení diskuze je smutný, kolik lidí má problémy. Procesory od AMD jsou super, ale do grafiky za 8 až 12k, kde bych musel řešit vyšší moc, bych teda nešel.

A spousta lidí karty Navi prodává a kupuje Nvidii. Mě přijde, že AMD si dělá ze zákazníků betatestry, jako zadarmo proč ne, ale platit za to, ne díky.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 10:22:49

Taky mě to hned napadlo, že chyba není na straně ovladačů od AMD, Microsoft a jejich win, to je problém, který může za vše špatné. Ano ukažme si na něj prstem, to je on!
brejn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyba potvrzena 2020-02-15 14:08:47

Mám RX 5700 od Asrock a problém při posledních ovladačích (20.2.1). Některá videa na YT zčernají chrome okno. Když se mi podaří chytit panel, kde je YT video puštěné a vyhodit ho do samotného okna, tak mi chrome ostatní panely zase zobrazí a nové okna s YT videem zůstane černé.
Další problém se objevil, když jsem spustil Project Cars 2 a předtím jsem už hrál jinou hru, tak je zase jen černá obrazovka a musím PC natvrdo vypnout.
Když PC2 spustím po startu počítače jako první, tak to funguje. Jelikož počítač jen uspávám a nevypínám a hraju cca 4 hry, tak to byl problém.
Přeinstaloval jsem Radeon software na 20.1.4 a zase vše funguje.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 18:16:01
avatar
Tak dobrá, něco do pranice. Kámoš má GTX 1050 Ti a poslední 3 týdny má každou chíli BSOD. Při hraní, při surfování, používá chrome. Zhruba před dvěma měsíci jsem mu přeinstalovával celý komp a pořádně jsem ho otestoval a byl ROCK STABLE! Takže mu buď to něco mezitím odešlo, paměti(relativně nové), základní deska (relativně nová), nebo mu to přestává dávat 3,5 roku starý zdroj, Zalman 650W, ne nějaký shit, ale žádný zázrak to taky není, ale měl by stačit na Ryzen 7 2700 + ta GTX 1050 Ti,
to není žádná zátěž. Takže je možné, že mu to taky mohla rozhodit nějaká aktualizace Windows, ovladač ke grafice má pořád stejný, jaký jsem mu tam nainstaloval. Ještě se mi ten jeho kompl nedostal do rukou, tak zatím nevím, kde by mohl být problém.
Mavis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 18:48:00

Chlapi , je to všechno těma záplatama na děravý Intel procesory . Řeším to dva roky , zkuste si nainstalovat ( né že by to bylo řešení ) dva roky staré Win 10 a je po problému. ...... nebo jsem dal starou 7970tku která byla vždy v pohodě (Čistá instalace Win) a dělá to taky. Dost prý pomáhá dát pryč Realtek ovladače zvuku , nechat základní od Microsoftu . Mě se to teď docela zklidnilo ( pád jednou za týden tak neřeším )
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-15 22:42:49
avatar
Nečetl jsem celou diskuzi, takže možná budu opakovat něco, co už někdo napsal.
Článek vyznívá, jako že si ti lidé ty problémy vymýšlí. Možná je to můj dojem a špatně čtu mezi řádky, ale pro mě tak vyznívá.
Osobně mám s ovladači AMD v poslední době problémy. Dlouho to bylo v klidu, ale co vyšla ta nová verze, je to špatné.
Vrátily se problémy s freesyncem, zlobí přepínání do fullscreenu ve hrách. Takže jedu na verzi 19.10.cosi...
No a když můžu mít problémy já s letitou Vegou 56, proč by je nemohli mít lidé s novou architekturou?
Kapitolou je sám o sobě HP notebook s mibilním Ryzenem 2500U, na kterém píšu tento příspěvek. 100% správně funguje jen s ovladačem z 06/2018. Cokoliv novějšího = velké problémy.
Jinak záseky a pády na hlášce "Thread stuck in the driver."
Takže 2 kusy AMD HW a s oběma docela problémy.
Nicméně dají se najít funkční ovladače a nemusím mít vždy ty nejnovější.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 09:46:40
avatar
Stavěl jsem komplet nové PC, chtěl jsem celou platformu AMD. Procesor mám od AMD. A GF kartu jsem zamýšlel koupit 5700XT, ale než došlo ke koupi kamarád mi řekl, že má s problémy s nastavením u 5700XT, černá mu obrazovka, padají widle. Proro jsem začal pročítat různá fóra a na základě zkušeností uživatelů jsem koupil radši 2060S. Nemám jedinej problém. Kamarád dodnes problém nevyřešil. Asi tak.
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problém s kartou 2020-02-16 17:14:06
avatar
Mám Sapphire RX 5700 XT a vyskakují mi anomálie v podobě černých obrazovek při zapnutí hry, kdy nic nereaguje a musím restart, mám pár měsíců starý počítač a všechny komponenty kvalitní, nové. Před tím jsem měl RX 590 a vše bez problémů, bohužel tyto RX 5xxx zlobí a já ji už nemohu ve 14 denní lhůtě vrátit. Nejsem jediný kdo s ní má problém a není to jen tento jeden, při zapnutí AMD CHILL a nastavení požadovaných FPS mi ve hrách dochází k pádům a zamrzání hry, kdy vyskakují chybové hlášky, jsem celkově s ovladači od AMD opět nespokojený.. Přímo naštvaný.. Je to běc která se opakuje každým rokem s vydáním nových ovladačů kdy lidi hlásí problémy.. při hře World of Wacraft Classic na oficiálním servu blizzardu nepotřebuji na svém monitoru 200fps, zaptu si tedy CHILL a hele ono to nefunguje při spuštění hry dojde po pěti minutách k pádu hry a já ji nemohu hrát ( jinak funkci na nastavení cílových fps v této hře mám vypnuto a nastavuji jen přes chill od amd...) těch her je mraky co nefungují u mě zhruba 80% všech her co lastním na epic store, steam, uplay atd.. vlastním zhruba 250 titulů, jinak ke kartě jsem dostal social pass na xbox PC na tři měsíce, nainstaloval jsem si metro exodus a ha mi z 60% po spuštění padá... Jen pro zajímavost.. Pokud jsem ve windowsich není žádný problém.. Ale kdo si kupuje počítač za 30 tisíc aby brouzdal na internetu... Měl jsem zapůjčenou RTX 2070 S, a po reinstalaci ovladačů na nvidii sem za týden používání neměl ani jeden jediný problém ve hrách.. Prostě to tak je AMD odbylo ovladače jako každý rok.. není nás málo co jim karty korektně nefungují, kartu netaktuji ani nepodvoltuji je v továrním modu.. Kdybych tohle věděl... asi bych sahl po jiné kartě u konkurence... Nejsem schopný si zahrát v klidu jakýkoliv titul.. Tímto děkuji AMD..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 18:39:06
avatar
zkusit kompletní vyčištění systému od ovladačů (DDU odinstalace v nouzovém režimu) a posledních aktualizací Windows 10, pak tam nahrát poslední ovladače nebo 20.1.4 verze vypadá celkem dobře dle ohlasů a když ani to nepomůže, tak znovu vyčistit a zkusit ovladače před ADRENALIN 20 z loňského roku .... jinak kompletní reinstall windows

tohle chování rozhodně není normální co popisujete a jsem si prakticky jistý, že za to rozhodně nemůže AMD, ale WIndows, kdyby byla chyba na straně ovladačů, tak by stejný problém měli naprosto všichni (a "bohužel" nemají) a AMD by to jistě dávno opravilo jak píši v článku, je evidentní, že ten problém není tak jednoznačný a vůbec nemusí být na straně ovladačů AMD samotných .... o to horší je to najít a opravit. Nicméně vypadá to, že za některé problémy mohou bezpečnostní aktualizace Windows .... takže možná zkusit přeinstalovat Win na poslední podzimnní velký update, a pak už neinstlaovat aktualizace .... nebo zkusit nainstalovat win a neinstlaova ovladače AMD ale nechat jen ty "základní" od Windows .... víc poradit co vše zkusit nemohu ...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 18:03:32

Já jsem měl třeba problém na několika sestavách s 2200G a následně i 3200G, kde uprostřed práce najednou černá obrazovka. Systém běžel, nespadl, žádná chybová hláška, ale najednou prostě integrovaná grafika neposílala žádný signál směrem na monitor. Bez ohledu na to, přes jaký grafický port byl ten monitor připojen. Někdy pomohlo odpojení a připojení kabelu, kdy se to následně vzpamatovalo, ale někdy prostě jen restart.
A bohužel se to stávalo u několika várek značkových PC postavených na těchto procesorech. Vždy 10 do puntíku stejných sestav a 3 z nich to prostě dělaly, ostatní přitom žádný problém. Po chvilkovém laborování jsem s tím odmítl ztrácet čas a poslal to dodavateli na reklamaci.
AMD by mělo na stabilitě produktů ještě zapracovat. Hlavně tedy na kompatibilitě pamětí ... ta šla s poslední generací loni celkem dost nahoru, ale stále to není na úrovni Intelu, kde paměti člověk nemusel řešit vůbec.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 10:39:08
avatar
Tak na sestavě s 2200G jsem nedávno řešil podobný problém. Prakticky 5 dní v týdnu jede 8 hodin a prostě jednou za 7-14 dní, no signal. Ovladače někdy z roku 2018. Tak jsem u základní desky flashnul nejnovější BIOS, hodil tam nejnovější ovladače k čipsetu a ke grafice a zaktualizoval jsem Windows 10 na poslední aktualizace a vypadá to, že je klid. Já to vidím na problém Windows. Ten počítač jel bez problémů rok, žádná nová verze ovladačů se tam nedávala, jen se aktualizovaly Windows.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 11:38:58
avatar
hmm divný. Vše aktualizované nebo ne? Postavil jsem mamce PC do kanclu s RYZEN 5 2400G + 16GB 3000MHz ADATA RAM v B350i desce a všechno šlape na 100% ... PC jede prakticky pořád nevypíná se, jen občas jde do spánku. Monitor přes HDMI. Bez jediného problému už rok ....
reader1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD Radeon RX 5700 (XT) 2020-02-16 18:56:43

Pánové pro zrušení black screenů zkuste tohle :
Vypnout v ovladacich pod general uplne vsechno(overlay atd)
pod display/overrides zvysit voltaz a vypnout HDCP
zmenil jsem power table a snizil GPU hotspot teplotu z 89°C na 85° v morepowertools
vypnul hw akceleraci ve firefoxu a chrome
odinstaloval bitdefeder antivirus nebo jinej antivirus.Proste nechat jen ten ve win.
zmenil gpu soc z 1.050v na 1.1v v morepowertools
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 19:08:50
avatar
to je trochu extrémní ....
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 19:16:12

Jediným možným řešením je, kupovat hardware až poté, co je min. 6-12 měsíců na trhu, nejlíp po prvním zlevnění. Než se vychytaj mouchy.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 07:31:44

To není cílené řešení problému, ale střelba brokovnicí naslepo v doufání, že jeden brok se chytne ...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 20:37:05

Zajímavý článek, který popisuje problémy s AMD ovladači pro sérii AMD Radeon RX 5000:
https://wccftech.com/amd-radeon-rx-gpu-drivers-are-a-mess-black-screen-stuttering-flickering-issues/
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-16 23:24:15

Před tímto článkem nikde žádný Hate na jiných cz webech není.
Doposud se RX 5700XT brala jako vážná konkurence k RTX 2070S a najednou je všude plno trolů jak jsou špané ovladače. Možná poslední verze někomu dělá problém, tak se vraťe k té předchozí. To je naprosto normální věc.
Ta neskutečná viroza před příchodem high endu od AMD je opravdu otravná.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 06:58:58

Tak ono to taky plno lidí nepotřebovalo ventilovat, stejně jako já. Ale pak si přečteš tento článek, jak "AMD zapracovalo na ovladačích" a ozvat se prostě musíš...
Normální je, když se u bety ovladačů objeví problémy, ale ostrá verze by jich měla být v co největší míře zbavena.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 09:28:39

Tu ventilaci do jisté míry chápu, zrovna tak nějaké nesympatie k článku. Na druhou stranu poškozovat AMD produkty jenom proto, že si autor dovolil napsat, že se s problémy nesetkal, zrovna tak jako mnoho jiných je sprominutím krátkozraké.
A nechápu jednu věc, ok řada z Vás se setkala s problémem u RX 5700XT, to se může stát, ale jak můžete strpět ty další, kteří žádnou NAVI kartu nevlastní a přesto se s Vámi svezli na vlně kritiky a dokonce píšou, že NV žádné problémy nemá, ale ovladače od AMD jsou špatné. To už nemá s objektivním pohledem na věc nic společného a přijde mi to jako "hon na abstraktního viníka" se záměrem pomstít se, kvůli článku.

Tento článek mimo jiné ukazuje, kam až "komunita" je schopná zajít, pokud nesouhlasí s autorem a pomsta za článek je na světě. To že tím trpí produkty je věc vedlejší že.
mdave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 08:21:42
avatar
No já mám teď nově ryzen 7 s 5700xt od gigabyte a všechno běží téměř nádherně. Jenom mi pořád nefunguje freesync a v určitých hrách (např vermintide 2)mam jakési artefakty ale jenom v menu, jinak všechno ok.

Oproti r9 380 co jsem měl to jsou nebe a dudy , tam mi padaly ovladače že začátku nonstop.
Loader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2020-02-17 08:51:44

To je zajimave si tady precist celou diskuzi. DD diky za clanek.
Ja mam Ryzen + 5700XT od Asus a delam na tom asi vic nez 90% lidi tady. Mam 3 monitory 2x 4K a 1x 2K. Na jednom monitoru jedou neustale jen videa youtube/VLC dalsi dva pouzivam pro vyvoj Unreal Engine + Photoshop/Blender tyto veci mi jedou najednou, mam instalovane vsechny nejnovejsi drivery jak zakladni deska, tak grafika a take Windows. A za celou dobu co 5700XT mam se mi nic nestalo a to si treba pri tom pustim i nejakou hru, treba BF1, WW3, Diablo 3. A to mam spustene i to video na youtube nebo pusteny VLC s nejakym serialem, a na pozadi porad jede i Unreal Engine. Zajimalo by me samotneho kde muze byt zakopany pes u techto problemu co lide popisuji. A myslim si ze moje sestava je extremne zatizena oproti ostatnim a ze me by se ten problem urcite projevil kdyto by neco hodne zavazneho.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 11:11:24
avatar
Mám Ryzen 7 3800X, Sapphire Radeon NITRO+ RX 5700 XT, ASRock X570 Taichi, paměti 16GB na 3600MHz CL16, monitor s FreeSync 1440p 144Hz, zdroj 750W gold. Surfování na netu ve FireFox. Videa z Youtube si pouštím v jednom kuse. Dále videa přes Media Player Classic Home Cinema taky skoro pořád. Hry na tom sice nehraji tak často jak bych chtěl, ale zahraji si na tom dost. Nejčastěji auta. Forza Horizon 3, 4, Forza Motorsport 6, F1 2015 - 2018, Assetto Corsa, Project Cars 1. Naposled jsem měl problém, že mi s těma novýma Adrenalin před koncem roku nešel FreeSync. Teď už to vypadá, že funguje. Dále před 3 měsíci a asi týden, že se mi ty Forzy nečekaně ukončily, bez chybové hlášky. To se nějak samo vyřešilo, asi aktualizací Windows nebo ovladačů ke grafice/čipsetu. Takže na nějaké stížnosti to není. Aktuálně mám nejnověší BIOS v desce, nejnovější ovladače ke grafice a čipsetu a i k Realtek zvukovce na stránkách ASRock jsou hodně nové, vlastně nejnovější co jsem kde našel. No a poslední aktualizace Windows 10.
Loader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 12:20:14

To ja mam Ryzen 3950x pred tim jsem mel 3800X, grafika ROG Strix Radeon™ RX 5700 XT OC edition, zdroj Seasonic Platinum 1050W , pamet Corsair Vengeance 2x16 GB DDR4, zakladni deska ASUS PRIME X570-PRO. Kdyz jsem instaloval adrenalin posledni verzi tak freesync fungoval bez problemu na obou 4k monitorech jsou to Samsung. ten 2k neni freesync. Myslel jsem si ze kdyz budu mit pusteny ten UE4 a k tomu i Blender dostane grafika pekne zahulit a padne to ale musim rict ze to fakt vydrzelo. Jinak take musim rict ze jsem clenem insider programu od Microsoftu a tam chodi ty aktualizace casteji. A vazne nemam problem a nemel jsem. Jedine kdy se mi vypne PC tak jen kdyz to chci ja nebo kdyz vypadne elektrika. Zajimalo by me procento vsech lidi co maji tyto problemy.
Tbnoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - R9 280X 2020-02-17 10:03:56

Když jsem měnil Svoji starou Nvidii GTX 275 za Radeon R9 280X, tak mi přestala fungovat zvuková karta. Řekl jsem si že odešla a musel jsem si koupit novou. Jenže po nějaké době se začaly objevovat výpadky obrazu a počítač bylo nutné restartovat, jindy stačilo počkat a obraz znovu naskočil. Vždycky se objevila hláška, že ovladače přestaly fungovat a byly znovu obnoveny. Tento problém s ovladači má AMD bohužel delší dobu. Pořád jsem si myslel, že je to tím že mám starší počíač, ale vzheledm k tomu že podobný problém mají i lidé co mají nové RX 5000 a novou sestavu, tak to starším počítačem asi úplně nebude. Kompletní reinstalace nepomohla. Je to škoda, že AMDéčko má trošku větší rezervu v olvadačích než NVidia, ale snad se to s časem zlepší tak jako se zlepšíla procesorová a potom i grafické divize;D (To že má AMD větší rezervu v oladačích můžete vidět i na výkonu karet ve hrách, který se s postupem času zvýší víc než u Nvidie.)
Astonishing Miracle Delivered
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-17 10:27:11

je videt ze ovladace vzbuzuji velke vasne no za me, mozna diky stesti, mozna z duvodu ze nejsem zvyklej kupovat novinky hned po uvedeni, ani u AMD ani u nvidie sem se s zadnymi velkymi problemy jeste nesetkal. maximalne nekdy s nejakou novou hrou, kdy sem musel treba cekat nez pro ni vyladily v driverech podporu, ale to bylo vzdy v radu dnu max jednoho tydne a uz je to par let zpatky...posledni dobou maji oba vyrobci drivery ready v den uvedeni. tim samozrejme netvrdim, ze zadny problemy neexistujou navic bych byl i opatrnej v obvinovani MS a jejich aktualizaci, protoze i kdyz aktualizace neco rozbije, tak ne vzdy to musi byt vina MS.. treba AMD/nvidia nemusi neco pouzivat uplne standardne nebo nemuseli stihnout implementovat nejakej bezpecnosti fix nebo upravu, kterou jim mohl MS s predstihem hlasit. ale je fakt ze tyhle veci by meli byt otestovany a odladeny nez neco poslou do produkce...
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nové GUI ovladačů AMD 2020-02-17 17:07:59

Jen poznámka, za mě není úplně OK překopání GUI ovladačů. Jsou hrozně rozsáhlé a když tam chci něco najít tak je to porod. Nvidia má zvlášť ovladač a zvlášť doplňkové věci (GEFORCE EXPERIENCE). AMD předělalo GUI docela nedávno (cca 2 roky zpět) a teď znova. To je podle mě zbytečně rychlé.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-19 18:48:43

Měl jsem mnoho nvidií GT 9800 , 660 , 970 , 1080 a nikdy ani jednou za ty roky nebyl problém s ovladači , jednou jsem udělal výjmku a koupil radeon 5700 xt a měsíce řešil problémy , nakonec mi došli nervy a nvidie vrčí bezproblémově v pc. Radeon tu leží v krabici a práší se na něj Když si pro něj někdo přijede až k vratum střelim mu ho za lidovku 9k.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-23 16:43:12
avatar
Tak stoprocentně to dělá aktualizace Windows. Jak už jste si všimli, tak jsem se tu hádal, jak nemám sebemenší problém. Po poslední aktualizaci Windows, můžete hádat co. Systém totálně v pr..li. Videa se sekají, zastaví se obraz a zvuk jede dále, občas vypne obrazovka atd. Tak si s tím jdu pohrát, jestli to půjde opravit.
EDIT: Zatím jsem na to měl jenom půl hodiny, stihnul jsem odinstalovat ovladače ke grafice, pak jsem použil ten AMD Cleanup Utility v nouzovém režimu, odpojil jsem LAN, aby mě Windows nepředběhly v instalaci ovladačů ke grafice, nainstaloval jsem Adrenalin 2020 Edition 20.2.1., při instalaci jsem tam nastavil vymazat do to továrního nastavení, nebo jak to tam je, při prvním spuštění jsem vybral tu volbu standard. Projel jsem všechny partitions checkdiskem, protože ty vytuhnutí a restarty jim daly zabrat a našlo to a opravilo chyby. Měl jsem čas ještě na 10 minut testování videí a minimálně u videí to vypadá, že je po problému. Před tím vytuhnuly do dvou minut.
Další EDIT: Tak hodina hraní F1 2018, hodina hraní Kingdom Come: Deliverance, sice jen na začátku a zatím žádný problém. A asi 2 hodiny videí na Youtube a taky bez problémů.
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače 2020-02-23 12:28:35
avatar
Koupil jsem nový SSD, kompletně přeinstaloval windows, flashnul bios na desce, kompletně zaktualizoval veškeré ovladače, stál jsem nejnovější ovladač na chipset od AMD, vše zatím funguje, jak vydea na internetu tak hry. Jak dlouho? Pokud by to mělo vydržet budu jen rád konečně vše funguje. Podle mého to opravdu dělají windows a zastaralé ovladače.. AMD za to nemůže, lidi co mají starší build sou bez problémů ( moji známí a kamarádi ) jak mile se aktualizuje windows kravne pak celý pc.. Přemýšlím nad zběhnutím k linuxu, steam tam jede na pohodu což by mi stačilo. Na linux platformě žádné problémy nejsou.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-23 13:24:03

Docela zajímavé je, že mi neblbne nvidia při updatu winu. Navíc si myslím , že jak nvidia tak amd mají předběžně přístup k novým win před vydáním, takže to jsou jen výmluvy. Navíc jak dlouho už je 1909 venku a problémy jsme zaznamenal už v září loňského roku kartu jsem tehdy koupil 23.8.2019 a černé obrazovky byli už tehdy. A po půl roce pořád problémy, a pro rejpálky, zkusil sem i dvě základní desky jednu x470 od MSI a druhou B450 od GIGABYTE. Dva zdroje jeden 650w bronze a druhý 750w gold od seasonicu. Všechny ovladače byli aktuální stejně s tím byli problémy, jediné co jsem zjistil , bylo to , že když jsem DDU vyčistil ovladače a nechal win nainstalovat jen driver přes win update bylo to nejstabilnější. Proto se usmívám nad tím " Radeon zraje jak víno " nebo spíše časem teprve funguje jak má. Tak teď do mě.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-23 17:00:06
avatar
Ano jak píšu o kousek výše, aktualizace Windows domrší ovladače od AMD. Ale jinak to taky vypadá, že to jde za zhruba 10 minut opravit. A k tomu mám na každém PC co mám doma, dualboot s linuxem. A jo, jde si na tom i zahrát dost her ze Steamu.
deme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blikani, ovladace, grafika 2020-02-23 12:44:33

We recently found that the included cable with an ASUS monitor couldn’t provide a stable signal at 144Hz. Instead, the screen would occasionally flicker and the refresh rate would drop down to 60Hz until we rebooted the computer. We replaced the cable with a higher-quality Accell DisplayPort cable and the monitor operated fine at 144Hz without any flickering or refresh rate drops.

Umim si predstavit ze clovek si koupi novou grafiku, konecne ma 160fps, a ono to blbne - to bude novou grafikou!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-23 16:53:48
avatar
Takže evidentně další problém, za který opět nemůže AMD. Je pravda, že já si k 144Hz, 1440p monitoru koupil 2 m kabel zvlášť, DisplayPort 1.4 HBR3, za pětikilo, musel jsem, protože k monitoru mi dodali jen kabel mini dp -> DP, zmetci jedni. A teď ho používák na monitoru 165Hz, 1440p a bez problémů. Jenže ten problém s vypnutím obrazu jsem viděl i u DVI kabelu. A to dokonce u rozlišení 1280×1024, 60Hz.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 29x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 782x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1134x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1452x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1305x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Thursday, 07 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2932x
Komentářů: 1