AMD získává zpět podíl na grafickém trhu od NVIDIA – aktuálně je poměr 34% proti 66%. Bude líp? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 22 srpen 2016
altTrh i AMD nutně potřebuje, aby narostl podíl a zlepšilo se konkurenční prostředí.

 

 

Nejde jen o lepší ceny grafik, ale i rovnocennou konkurenci po stránce marketingu a podobně. V současné době tohle na grafickém trhu chybí. NVIDIA si tak může dovolit prodávat některé své grafiky za ceny vyloženě sponzorské a v marketingu si může dovolit věci, které by nikomu jinému neprošly a dokázala uhladit přešlapy, které by jiné firmy stěží přežily. Díky skvělému marketingu, síti podporujících novinářů i diskutérů tak dokáže NVIDIA přesvědčit zákazníky téměř o čemkoliv a celé roky stará dogmata uchovávat i když realita je dávno jinde. Bohužel nemá na trhu srovnatelně fungující konkurenci, na což doplácí pak hlavně zákazník. Zda se to někdy zlepší a bude líp? To záleží na tom, zda AMD dokáže přetavit konečně často zajímavější produkty za lepší ceny i ve větší tržní podíl a následně i ve větší výdělky a větší možnosti. Aktuálně přicházející nové generace grafik mohou hodně změnit a AMD hraje do karet přeci jen lépe technologicky zvládnutý přechod na DirectX12/API VULKAN, stejně tak lepší pozice u vývojářů her, díky přítomnosti AMD v současných i nových verzích herních konzolí. Přesto to s téměř neexistujícím marketingovým oddělením a bez podpory jakou dává NVIDIA svým partnerům, bude mít velmi těžké. Nicméně zdá se, že by věci přeci jen mohly být na dobré cestě pro AMD potažmo i celý trh.

 

  • Q2 2016 – AMD získalo cenná %

Již čtvrtý kvartál v řadě AMD získává podíl na grafickém trhu v přímém souboji neintegrovaných grafik proti svému vlastně jedinému rivalovi, společnosti NVIDIA. Nutno ale říci, že AMD má hodně co napravovat, kvůli katastrofálnímu začátku roku 2015, který srazil podíl AMD pod 20%. Nyní už se situace stabilizuje a AMD v Q2 2016 dosáhlo 34,2%, když rostlo o 4,2% ve srovnání s Q1 2016. NVIDIA naproti tomu oslabila o 4,2% na 65,8%.

Nahoře celkový podíl mezi AMD a NVIDIA na poli neintegrovaných grafik

Dole podíl v desktopových grafikách

(zdroj: wccftech.com via Mercury Research)

AMD rostlo v mobilním segmentu i v desktopu. Tam se konečně přiblížila 30%, když narostla na 29,9%. NIVIDA spadla na jinak stále dominantních 70,1%. Ve srovnání se situací před rokem tak AMD celkově téměř zdvojnásobila podíl a můžeme tedy považovat celé tažení zatím za úspěšné a společnost se vrátila na stav zhruba 35%, který držela předcházející rok. Nicméně se sluší připomenout, že v letech před tím dokázalo ATI, které bylo odkoupeno společnosti AMD, držet mnohem více, takže je stále co zlepšovat (byť pád ze slávy začal už za ATI). A odhady hovoří o tom, že být lépe skutečně může.

AMD má v ruce nyní lepší produkty za lepší ceny pro 84% grafického trhu (grafiky pod 300 dolarů/9000 korun vč. DPH), kdy ano, NVIDIA má sice výkonnější modely v podobě GTX 1070/1080 (včetně mobilních verzí) a TITAN X, ale ty už do prodejů v Q2 2016 zasáhly a nedokázaly zvrátit růst podílu AMD. Jde o to, že tyto produkty osloví maximálně horních 15% trhu, kde však mají v současnosti v podstatě monopol a NVIDIA tak sice nepřináší masový podíl, za to jí přináší opravdu značný zisk a jsou na nich velké marže. AMD se v současnosti soustředí na dolních 84% trhu, kde její RX 460/470/480 mají reálně opravdu šanci výrazně podílově situaci AMD zlepšit. Zejména GTX 460 v mobilní verzi na mobilním trhu je něco, proti čemuž NVIDIA v současnosti nemá konkurenci a to přes fakt, že mobilní GTX 1060/1070/1080 jsou bezkonkurenční, jenže míří do NB nejméně 2x a více dražších, které pochopitelně tvoří jen zlomek z prodejů mobilních grafik. Otázkou jsou samozřejmě reálné prodeje, kdy pokud bychom měli brát situaci podle toho, co vidíme v obchodech, tedy RX 470/480 téměř nejsou a když, tak jen v referencích, tak by to asi nebylo moc dobré. Jenže hlavní otázka je, co nevidíme. Kde tedy ty karty jsou, když ne v obchodech a komu se prodávají, protože asi těžko se ty desetitisíce a dnes už statisíce vyrobených a vyráběných RX 470/480 ztrácejí, takže když nejsou v obchodech, někde být musejí.

AMD tedy má šanci na další reálný růst podílu v dalších kvartálech, minimálně do doby, než NVIDIA uvede i nižší modely. Avšak růst podílu je jedna věc, růst zisků, marží a tedy možností na úroveň jaké má NVIDIA a srovnání konkurenčního prostředí, potřebuje produkty s vyššími zisky. Tedy produkty pro vyšší segmenty a profesionální segment. Tam zamíří na konci roku VEGA generace. NVIDIA pochopitelně nebude jen tak stát a přihlížet, takže maká také. Největší pozornost se v současnosti věnuje nastupujícímu DirectX12/VULKAN, kde má AMD výkonovou výhodu a NVIDIA se snaží eliminovat lepší optimalizace her a vůbec nástup DX12/VULKAN jak to jen jde. Má k tomu samozřejmě velmi dobrý důvod, protože zejména v těchto novějších hrách dokáží výrazně levnější Radeon grafiky porážet výrazně dražší grafiky NVIDIA, čistě proto že už zde nejsou brzděny zastaralým API a mohou tedy svůj často vyšší papírový výkon reálně využít. NVIDIA o celé záležitosti ví a dobře ví, že to žádný SW patch ani optimalizace nespraví, protože problém je v architektuře a výkonu grafik samotných a že potřebuje novou generaci grafik, takže doufá, že s nástupem DX12/VULKAN to bude pomalé a že se nebudou objevovat hry s tak dobrými technologickými optimalizacemi, jako třeba DooM apod. AMD (stejně jako každý rozumný hráč) samozřejmě doufá v opak a může se opřít o fakt, že její grafiky jsou v konzolích a pokud tedy vývojáři věnují pozornost optimalizaci her (což se dnes často neděje), má výhodu, protože optimalizují AMD na míru. Z toho jak to v současných hrách vypadá a jak velký udělá rozdíl hra neoptimalizovaná postavená na starých API jako DX11/openGL a kolik výkonu nažene jen použití optimalizací a DX12/VULKAN, můžeme jasně říci, že nejde jen o produkty, tedy grafické karty samotné a není divu, kam AMD i NVIDIA nyní upírají pozornost.

Osobně si myslím, že AMD má rozhodně prostor k dalšímu růstu, ale také ho z části opět promrhává, protože RX 480/470 tady mělo být mnohem více a hlavně rovnou v nereferencích a AMD zbytečně přišlo o zákazníky, kdy to někteří nevydrželi a připlatili si na konkurenční GTX 1060, která zdaleka nevypadá tak silně pro nastupující hry a je dražší a tedy méně výhodná – jenže proti očekávání prostě v obchodech je. AMD se rozhodně mělo více snažit o více svých grafik na trhu a to se týká i jejich mobilních verzí. Takhle se vyrovnaných podmínek a možnosti a tedy souboje, ze kterého bychom jako zákaznici těžili, jen tak nedočkáme. Doufejme, že přesto se věci obrátily k lepšímu, já totiž opravdu nechci kupovat v nové generaci mainstreamovou grafiku za 10 tisíc, vyšší segment za 20 tisíc a high end za 50 tisíc.

zdroj dat: wccftech.com via Mercury Research 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
lukášc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba v článku 2016-08-22 23:43:17

Namiesto RX 460 ste napísali GTX 460
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 01:10:43

Este pred par mesiacmi tu bol clanok o tom ako nvidia predava tie karty draho a aka je rx480tka skvela karta a nakoniec je to vsetko naopak. Amd nezvlada plnit distribucne kanaly ceny rx480 su uz vyssie ako 1060tka . A aj ked rx480 na papieri vyzera lepsie pamat , jadro , zbernica, vyrobny proces v reali je to 50/50.

Cele mi to prijde ze amd to s rx480tkou vzdalo a sustredilo sa ma lacnejsi segmemt 460 voci ktorej nvidia nema zatial co ponumnut na sklade je.

Na alze:
Dve Najlacnejsie 1060 6g na 280euro/294euro obe skladom >5ks
Dve Najlacnejsie 480 8g 293euro /311euro ani jedna skladom


Inak by ma zaujimalo ktore ze karty to nvidia dotuje ked predava podla teba drahsie ako amd?
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:40:45
avatar
Dle DDho dotuje všechny karty, které jsou levnější jak RX 480 . Jmenovitě Gainward za 7599,- mu hodně leží v žaludku. Byť teda cena té karty v některých obchodech už leze mírně nahoru. Ale za to podle mě může právě absolutní nedostupnost nereferenčních RX 480 a to, že Gainward GTX 1060 není žádný odpad, jak tu DD nedávno tvrdil.
Jinak taky mám pocit, že s RX 480 bude něco špatně, protože přes sliby stále není a není, vyjma Nitra. A to měla zcela zaplavit trh...
J55X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 13:24:54

Syn si z úspornejch důvodů Gainward GTX 1060 6GB koupil a jede mu jak hrom,mám pocit,že v Rise of Tomb Raider je rychlejší než moje Asus GTX 980 Strix (koupená v lednu za dvojnásobek co stojí Gainward GTX 1060 ).... takže o odpadu nemůže bejt řeč ... navíc je i tichá ...
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 13:33:47
avatar
No já jí mám právě taky a tak jsem DDmu rozporoval jeho "špatný názor". Tak jak to má v citátu nad každým forem. Ale byl jsem označený za lháře a "ztrestán" ztrátou karmy. Škoda, že je mi to úplně fuk...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 13:42:38
avatar
@J55X: nečuduj sa tomu výkonu, pozri na tie výpredaje GPU - na slovenskej alze zoženieš novú GTX980Ti za 400Eur, keď som kupoval ja, tak boli cca okolo 800, to je dvojnásobok a GTX980Ti už nestačí na GTX1070, takže by som sa nečudoval, že GTX980 nestačí na GTX1060 - kruté ako rýchlo nám tie GPUstárnu , keď dorazí Vega, tak uvidia aj majiteľia výkonných radeoniek, že stárnu aj Fury
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 17:41:41

V DX12 už GTX980 určitě předběhla, nevím jak je na tom ten Gainward, ale stále nelituju že jsem moji koupil za 7500Kč. Uvidíme co AMD vydá do highendu, snad se nějak předvede.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 14:51:51

Ahoj Ladislave,

proto mají někteří 0 a já si říkal, jak to ti lidé dokázali se dostat tak nízko. Vidíš a teď bych ti správně neměl moc věřit tvé názory, protože kdo má nízké hodnocení, tak většinou píše nesmysly o HW. Proto opovaž se tu někomu něco vyvracet nebo doporučit, tytyty !!

Že ty jsi něco řekl proti jedné nejmenované značce ?
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 14:57:42
avatar
No, to je tvůj náhled. Jenže vtipný je, že já nikde nepsal, že by RX 480 byla špatná karta. Já myslím, že je dobrá a že je potřeba aby někdo přišel s novými technologiemi, protože jinak se nikam nehneme. Kdo by pak vyvíjel DX12 hry, když by nebyly DX12 karty? Kdo by stavěl dobíjecí stanice, kdyby nikdo nezačal vyrábět elektromobily? A taky si momentálně každý rozumně uvažující člověk koupí naftu, protože než tu bude pořádná síť dobíjecích stanic, tak mu to auto vydrží a pak teda si třebas elektromobil koupí...
Já v podstatě jen oponoval DDmu v tom, že GTX 1060 (a zejména tedy Gainward, kterou mám) není špatná, hlasitá, nedostupná, dotovaná a já nevím co ještě. Tedy bavím se samozřejmě o 6GB verzi, protože ořezaná 3GB se stejným jménem je prostě prasárna a podraz... No a o karmu jsem přišel prostě proto, že jsem na svém názoru trval a on trval na svém. A protože je to jeho web a má tu moc, pak on má karmu 100 a já 0, byť hodnocení mých příspěvků je převážně kladné.
No a já si myslel, že těch pár týdnů po vydání těch karet už bude klid, ale zase prostě DD musí vydat nic neříkající článek o podílu GK a o tom, jak to AMD úžasně jde. A samozřejmě opět si musí přisadit na dotované a nedostupné GTX 1060... a já pořád po krámech hledám ty dostupné a levné RX 480... a marně... a stejně tak marně čekám na to, že DD bude opravdu objektivní, jak v článcích, tak k diskutujícím.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:36:18

Takže jsem to, co jsi napsal výše pochopil správně. :-)

Taky si myslím, že RX 480, stejně RX 470 jsou dobré karty.

Už jsem si s tebou psal a vím, že o PC víš dost. To bylo spíše jen takové rýpnutí do toho člověka, který ti sebral tu karmu. Byl bych rád, kdyby ten dotyčný byl natolik soudný a vrátil ti alespoň zpět ten základ (50), protože nesmysly sem rozhodně nepíšeš.

Kdo sdílí můj názor, aby Ladislav dostal zpět 50, dejte prosím palec nahoru v opačném případě palec dolů. Nechci Ladislavovi lézt tzv. do .... protože to ani nepotřebuji, ale je to člověk, který ví co píše, byť jemu samotnému na tom hodnocení nezáleží.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-24 14:08:45

Prosím už nehlasujte, aby mi nestoupalo díky této anketě neoprávněně moje osobní hodnocení. Již jsem adminovy napsal, tak uvidíme jaký zaujme postoj.

Děkuji všem, kteří se zapojili do hlasování.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 18:06:00

Bohužel, naše Gainward GTX1060 je trnem v oku
Ale přitom s dostupností a cenou RX 480 to tak slavné není. Teď je třeba na CZC skladem jen JEDINÝ model: nejlevnější GIGABYTE Radeon RX 480, 8GB za 7637Kč, jinak nic. A kdy konečně budou nereference je otázka, do konce měsíce jak bylo slibováno je už docela blízko.
GTX 1060 je skladem devět modelů (včetně 3GB modelů), nejlevnější skladem je za 7359Kč EVGA GeForce GTX 1060, 6GB GDDR5.
Takže i když je Polaris řada povedená a její výkon je velmi dobrý, tak je špatné, když stále nejsou nereferenční RX480. Tady udělalo AMD velkou chybu. Osobně kdybych nekoupil Gainward GTX 1060 a řešil poměr cena/výkon, tak bych možná šel do některé nataktované RX 470 4GB, která by pravděpodobně na FullHD taky bez problémů stačila. Takže je otázka, jestli nebude povedená RX 470 v nereferenci kanibalizovat dražší RX 480.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 18:36:54
avatar
Kanibalizovat asi bude, kor v okamžiku, kdy výrobci nakrklí, že nemají RX 480 čipy pro nereference dělají velmi povedené verze RX 470 s 8GB. A zcela upřímně, na FullHD hraní slušnější RX 470 podle mě určitě stačí. Mě třebas ta GTX 1060 s i5-3570 @4,4 utáhne na 5040x1050 Witchera3 s velice solidními detaily. Na FullHD je zbytečně výkonná a o RX 480 to platí taky.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-24 13:57:06

Ladislave,

konečně užitečná recenze produktu, DÍKY. Protože sám hraju rozlišení FullHd, na nic víc beztak nemám monitor, tak až to bude aktuální, resp. s financema aktuální, tak koupím tu RX 470 nereferenci a vím že mi bude stačit na hodně dlouho.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:54:44

Taketo sem nepiste, lebo pan ddadmin Vas oznaci za ,,lhara'' a ze to pravda nieje! RX 480 je lacnejsia a hotovo!!! diskusia skoncila.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 09:12:29

Stále stejná písnička o předražené 1060ce. .
Taky bych doporučoval na tyto teorie už dál nereagovat, nebo zase dojde na banování a mazání diskuzí.
AMD úspěch přeju, ale zatím pro něj neudělala nic, co by jakkoliv ohrozilo postavení nvidie.
Ony ty rostoucí procenta podílu vypadají fajn, ale k čemu jsou, když Nvidia mezitím ohlašuje rekordní zisky (i za ty může vděčit neschopnosti AMD).
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 03:45:35
avatar
Neni! Pokud napriklad vememe pridruzene naklady napriklad na G-Sync, tak je cena nekde uplne jinde. Pripomenu nejnovejsi Lenovo freesync za 400USD, G-Sync za 600USD za jinak naprosto stejny monitor.

Takze prestoze se na prvni pohled jedna o podobne vyhodne volby tak to tak zdaleka neni. Nemluve o 8GB VRAM, coz brzo zacne byt problem pro 1060, uz dnes mame hry, ktere zpomali 6GB (Mirror's Edge) a nvidia bude tenhle trend sama podporovat, kvuli prodeji jejich drazsich modelu. AMD nema duvod se nepridat, protoze 8GB meli uz predchozi generace.
Ceneon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vhodná doba pro investici 2016-08-23 09:46:21

Moje doporučení: nakupte akcie AMD, jen se podívejte na graf, na jakých hodnotách AMD bývalo: Odkaz

Zřiďte si například obchodní účet u FIO, pak devízovku EasyChange s velmi dobrým kurzem během otevíračky a můžete investovat.

Osobně jedu all-in AMD, stejně jako jede AMD all-in Zen, jelikož očekávám do roku hodnotu akcie na 3-4 násobku.

Jakmile vyjde Vega, tak je očekáván strmý nárůst akcií:
http://amigobulls.com/articles/amd-stock-could-explode-if-vega-gpus-arrive-in-2016

A jak jste viděli obrázek související s představením Vegy, tak ten je z Battlefieldu 1, tedy dá se očekávat představení Vegy kolem jeho vydání 21. října.

Taktéž velice zajímavá zpráva ohledně návratu AMD na výsluní: http://etfdailynews.com/2016/08/22/amd-bets-big-on-its-own-comeback-with-new-state-of-the-art-headquarters/
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 06:37:11

celý trh si to zaslouží, je třeba ukončit ten pokřivený trh špínou nVidií, která opět podvádí s kartou 1060 3GB, která je jasný podvod na zákazníky
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 14:54:19

Asi jsem nečetl recenzi o 3 gb kartě 1060, co je na ni špatně ?
Arrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:12:12
avatar
deleted
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:42:28
avatar
Odkaz...klikni tam v linku nižšie na "view full specs"

...či tu priamo z DDworldu porovnanie špecifikácií GTX1060:
Obrázek
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:50:57

OK.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:54:06

Jasan, ale ty specifikace nejsou tajné, nebo jo?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 16:01:29
avatar
nie, to by som ich asi nepostoval, ale tak bola otázka, že v čom sú iné...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 16:18:00

A jo, sorry, pochopil jsem to jinak. Už jsem nějak alergickej na to plivání na jednu nebo druhou stranu.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 16:30:03
avatar
v poho ...ja konieckoncov rovnako...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:28:18

Nic, Nvidia žádné specifikace nezatajuje jako u GTX970. To, že má 6gb a 3gb drobet rozdílné parametry uvádí ve všech specifikacích. Chce to objektivní pohled a ne fanatismus ať už na jednu nebo druhou stranu.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 03:48:44
avatar
Az na g-sync (nvidia sama tvrdi, ze G-sync je lepsi nez fressync, ale adaptive-sync standard podporovat nehodla) a 3GB nic. Uvedomte si, ze uz grafiky, ktere 1060 nahrazuje meli vic VRAM!!! pred vice jak 1,5 rokem.
Je zcela nelogicke si brat grafiku s mensi VRAM a zaroven stejnym nebo dokonce vyssim vykonem.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-24 20:42:36

Jinak, zajímalo by mě, jaký postoj by zaujaly zastánci AMD a zastánci Intelu, pokud by se vyskytl úplně nový výrobce počítačových komponent s konkureceschopnými výrobky. Taky by ti dotiční dále opakovali...Trh si to ale zaslouží ?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 10:54:30
avatar
Úprimne, akcie ja ani nesledujem bežne, ale do akcií AMD by som naozaj nešiel...

Ak si to zhrnieme, tak NV vlastne už vydala s GTX1060 všetky desktopové grafiky (kto ide pod GTX1060, môže už pomaly aj zvažovať iGPU), je silná v mobilných grafikách. Má na trhu výkonovo stále bezkonkurenčne GTX1070, cenovo ultimátne nastavenú GTX1080 a ešte exkluzívnejší a znova o niečo drahší, najnovší TitanX Pascal. Akcionárom AMD musí byť ťažké toto všetko sledovať, a stráviť to, ako NV trhá rekordné zisky . Kupujúci potom musia napr pri TitanX pozerať, kam sa za tie roky ceny Top grafík vyšplhaly.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-24 20:54:27

Jako vhodnou investici, tedy uložení peněz do budoucna vidím v drahých kovech, tedy v investičních drahých kovech, jako třeba cihlička 1 kilogramu zlata, nebo stříbra, kde se hodnota neztrácí díky inflaci. Dnes koupím plácnu za 1000 a v budoucnu když budu potřebovat prodám za stejnou hodnotu, tedy ne za 1000 ale za třeba 1300. Vysvětlím proč píši stejnou hodnotu. V dnešní době si za 1000 koupím nějaké množství rohlíků. V budoucnu si ale stejné množství rohlíků už nekoupím za 1000 ale za 1300, za které to zlato prodám. Snad jsem to vysvětlil tak, aby to bylo pochopitelné. Naopak, zlato se stane dobrou spekulací, pokud bude hyperinflace a lidé začnou zlato nakupovat ve velkém, potom jeho hodnota poroste a já na tom vydělám. Pokud stoupne poptávka, roste i cena zlata. Ale to jsme odbočili od tématu s počítači.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-24 21:09:41
avatar
neva, ale je to to ako hovoríš, hodnota peňazí, teda čo všetko si ešte kúpiš za určitú sumu, sa časom mení, u nás bola dosť cítit aj zmena z SK na Eur - niektorí to využili a už proste napr obyčajný nákup za dajme tomu 20Eur (potraviny) by bol a je dnes skromnejší ako volakedy za 600SK, čo je ekvivalent 20Eur a v stredoveku ak si mal zopár zlatých, tak si bol vlastne boháč ...
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 07:08:10

jak se predpokladalo, tak novy deus ex spise vyhovuje amd grafikam, viz zde:

http://www.pcgameshardware.de/Deus-Ex-Mankind-Divided-Spiel-55470/Specials/Benchmarks-Test-DirectX-12-1204575/
J55X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 13:29:01

Dneska mi dorazí tak uvidim jak mi pojede na nV :-D :-D
Anonymní  2016-08-23 09:37:17

Mno byť AMD fandím, tak nyní nemá lepší produkty... (nemá ani horší, ale chybí ji část produktů)
Zatím AMD vydala pouze Polaris řadu a tam je nejvýkonnější RX480. Nic výkonnějšího nevydali a měli by mít aspoň konkurenci k 1070, která se opravdu dobře prodává a začíná cca na 12.000,- což je pro mnohé ještě akceptovatelné.

RX480 - slušný výkon ale díky vysoké ceně se bohužel boom nekoná. V postavení vůdči konkurenční 1060 je mírně slabší v DX11 a musí sázet na nová API, kde je zas výkonnější. (je to jiná situace jak u předešlé generace tam AMD v tomto segmentu výkonově neztrácelo). Samozřejmě při pohledu do budoucna je to zajímavá volba, protože jestli mi starší hry pojedou na 120 nebo 140 je už fakt jedno a důležitý je jaký výkon to bude mít v nových hrách s novými API a tam je na tom AMD líp.

RX470 - zajímavá volba výkonem lehce pod RX480... dá se dostat na výkon RX480 (člověk si musí pohlídat parametry, aby šlo taktovat). Lehce je bohužel i levnější. Nyní už má konkurenci v 1060/3GB, kde je opět v DX11 na tom 1060 líp avšak pokud se narazí na hru, kde se chce více paměti tak karta začne ztrácet (ne nadarmo je najednou z testů vypuštěno třeba GTA V). To že je Nvidia schopna i ovlivňovat co v testech bude a nebude je nepříjemné... Ale nikdo si to nechce s dominantním hráčem rozházet.

RX460 - mno čekal jsem víc... karta má doslova rozlítaný výkon... Jednou nad GTX960 jindy pod R7 370... A hlavně tu je brutální odskok ve výkonu od RX470,RX480.

Co mi u nynějších karet AMD vadí je to, že dělaj rozdíly mezi 8 a 4 GB verzí a to nejen ve velikosti pamětí, ale i v jejich taktech. Mno ono i to, že dodatečně snížili takty pamětí u RX480 z 8 na 7 GHz.

Takže závěrem bych řek, že byl zajímavější souboj ve výkonu mezi R9 380(X) vs GTX960 než nyní souboj mezi RX480/470 a GTX1060. Ostatně i souboj FURY a NANO vs 980 vyzníval líp pro AMD... (jen škoda, že to bylo až ke konci...)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:04:21

AMD s RX480 chcelo konkurovat GTX1080, lente vysie takty NVIDIU vyniesli s vykonom do neba a vykonom nieze nekonkuruje 1080 ani 1070, ale dokonca nestiha ani na 1060.
Som zvedavi na vegu ci to AMD doladilo a odstranilo problem s taktovanim.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:17:57

Co to je za nesmysl, ze rx480 mela konkurovat gtx1080? Vzdyt amd vzdy tvrdila, ze high end bude vega.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:30:19

Problém je, že 1080 není tak úplně highend. Popravdě dost věcí nasvědčuje tomu, že nvidia výkonem těch karet mnohé překvapila.
Anonymní  2016-08-23 15:43:41

mno ona už 980 byla vnímána jako Hiend takže ne nepřekvapila... A logicky když karta měla mít výkon jao 290X tak je jasné, že RX480 neměla být soupěř pro 1080 když se předem vědělo, že výkon bude pod 980... Stačí si projít už přes pů roku staré zprávy tam je to jasně napsané...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:18:41
avatar
s RX 480 rozhodně nikdo nechtěl konkurovat 1080 ...

jak karta za 8000 může konkurovat kartě za 14000 prosím ?
Anonymní  2016-08-23 09:33:47

Kdyby 1080 stála 14000 tak by to byl super kauf :-)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 12:25:14
avatar
i přesto se našly dvě motyky co mi daly mínus... místo aby napsaly, jak se srovnávají, resp. jak si konkurují věci za 8 a 14 tisíc... když už jen dle tej ceny je to holý nesmysl... nebo ta za 14 tis má stejný parametry jako ta za 8 tis jen je ze zlata ?
Anonymní  2016-08-23 12:29:49

jo jo me bavi ty minusy bez postoje... Cili kdyz s necim nesouhlasim napisu s cim... :-)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 18:00:20

dal jsem ti minus, protože tě "minusy bez postoje" baví
Anonymní  2016-08-23 20:08:25

jak logiclé :-)
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 15:59:11

Třeba ty motyky ti dali ty palce dolů jen proto, že jsi GTX 1080 ohodnotil na 14 000... i takoví se najdou, proč někoho zdrbat.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 19:04:51
avatar
jj, chybička, za 14 000Kč (približne) je GTX1070...1080 sa hrá na high-end (cenovo), aspoň zatiaľ...
Anonymní  2016-08-23 20:09:57

asle kdyby za tech 14000 1080 bylo by to lepší ne? :-)
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 22:54:55
avatar
tak jasnačka, pred pár rokmi high-end, aj GTX280 povedzme, to boli iné ceny ako dnes, a zarába sa na tých grafikách iste dosť, takže by GTX1080 výraznejšie zlacnenie určite zniesla a si myslím, že by jej to prospelo...len ak nemá NV zatiaľ dôvod...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 08:50:46
avatar
nebyla cena uvedení GTX280 kolem 649USD? jaka je tam tedy výrazná změna u 1080 v ceně, kolik USD stojí GTX 1080?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 10:58:45
avatar
USD ma úprimne nezaujíma - nenakupujem za USD jednoducho, som videl aj povedzme TitanX (maxwell) od Evga s AiO, teda prakticky aspoň chladičom nereferenciu za 1000$ a u nás som ho našiel v jednom shope za 1400Eur, takže ak nekupujem z Ameriky, tak je USD zbytočné....

...neviem, koľko stála GTX280 v $, ale u nás bola za cca 16000-17000SK dlhšie obdobie a to pozor, GTX280 bola svojho času top karta jednočipová s plne odomknutým jadrom, takže to porovnávať s dnešnými cenami TitanovX, hlavne Pascalu a ten rozdiel a zdraženie hneď zbadáš

//svojhočasu nemala NV výkonnejšiu kartu ako GTX280, bol to vrchol jednočipovej ponuky, rovnako ako dnes TitanX Pascal, takže nemožno porovnávať s cenami GTX1080, ktorá Top karta proste nie je a keby si vzal aj tých 649USD za GTX280, tak TitanX P stojí 1200USD a krásne vidíš to zdražovanie - je to vpodstate dvjnásobok oproti high-endu z minulých rokov...
Anonymní  - ???HE??? 2016-08-23 09:29:43

Prosím Tě a na tohle jsi přišel kde? AMD od začátku mluví o kartě střední třídy s výkonem 290X... A s nízkými cenami (které se bohužel u nás v ČR nekonaj) + Nestíhá 1060? dyť je tam mírný rozdíl pár FPS 0-5 A jsou hry kdy je na tom líp a pak kde hůř. Z her na nových API je 1060 lepší jen v jedný hře a to ještě je jasné proč... Jinak je na tom RX480 líp... Člověk nesmí brát v potaz recenzi na objednávku od Obermaiera... Ten je úplně mimo ostatní recenze...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 10:18:32
avatar
Citace:
Z her na nových API je 1060 lepší jen v jedný hře a to ještě je jasné proč... Jinak je na tom RX480 líp...

Len jedna poznámka k vyššie uvedenému výroku k DirectX 12 hrám, že to nieje tak horké ako sa prezentuje:

RX 480 and GTX 1060 DX12 and Vulkan Tested

XFX Radeon RX 480 8GB OC vs the NVIVIA GeForce GTX 1060 Founders Edition

• Ashes of the Singularity
• DOOM
• Forza Motorsports 6 Apex
• HITMAN
• Rise of the Tomb Raider
• Total War: Warhammer
Read more: Odkaz
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 11:08:07
avatar
No me ty rozdily prijdou pomerne vyrazny, a mluvim o recenzi, na kterou odkazujete.
O to vic, kdyz si uvedomite na jak nizkych taktech 480 proti 1060 bezi.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 13:43:46
avatar
Čo majú takty rozdielných GPU architektúr spoločné?
Veď červení radi hovorievali, že oni ladia identický výrobný proces (28nm, 40nm, ...) a keď je odladený tak zelení sa potom len vezú na identickom výrobnom procese.
Teraz máme 14nm pre AMD a 16nm pre NVIDIA a ... Asi takto ste mysleli to o tých frekvenciách ?
Anonymní  2016-08-23 11:35:40

lol sotva sem na to klik zacal mi rvat antivir :-)
A sedi to co pisu jedina DX12 hra co nesedi je Rise of the Tomb Raider a tam je jasne proc... Jako 1060 jiste neni spatna karta a dnes kdybych musel vybirat tak sedim a uvazuji pomerne dost... pred casem to bylo snadne proste to byla 380X...
Nevim tak jak sem doporucoval bratrankovi bud bych se podival po RX480/4GB Odkaz a popohnal pameti na 8GHZ (vice pameti je podle me zbytecne pak dojde vykon GPU) a nebo pak po 1070 od Gigabyte Odkaz za cca 12.000,-. Pokud bych uz sel do 1060 tak pak do Gigabyte pripadne nove do MSI Odkaz... To uz je ale o 2000 vys...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 13:36:13

U té GTX 1070 mrkněte schválně na toto https://www.youtube.com/watch?v=awB3VivRPAo . Gigabyte bych určitě nebral (vím, že v testu je jiný model, ale Palitka bude i tak lepší, 2,5 slotové chlazení). Ty výsledky u Palitu mohu osobně potvrdit, neslyšitelná, teplota po OC 68°C.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 09:36:32

RX 480 NIKDY nebude konkurovat GTX 1080 a ani GTX 1070, RX 480 sa bije s GTX 1060 nieto este o triedu vyssej rady, toto vysvetlilo aj AMD. A ten kto to mysli ze konkurovat moze tak nosi ruzove okuliare.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 08:53:19
avatar
Já mám vyřešeno Dokud nebudu mít nový procesor tak nepotřebuji ani novou GK Nemám procesor na to aby to utáhnul
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 09:06:16
avatar
Kdyby gtx 1080 stala 14000 kc, tak by vzhledem k tomu vykonu za tuhle cenu sla hodne na odbyt.Bohuzel o takove cene si muzeme nechat jenom zdat.Jinak souhlasim s ostatnima, ze je to blbost....rx480 rozhodne nekonkuruje gtx 1080! (zatim) Kazda karta patri do jinyho segmentu jenom u nvidie miri s cenou do raketovych vysin.
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 14:03:26

Nemáte někdo prosím zdroj tohoto článku? Nic proti němu nemám, jen se mi vždy lépe orientuje v článku, který v sobě má nějakou tabulku s vývojem atp., která se obvykle k podobným článkům dává.

DD, takové články bych každopádně ozdrojovával. Tuto zprávu jsi předpokládám převzal od nějakého primárního zdroje, který si určitě dal práci (tzn. vynaložil své peníze) na sesumírování toho co píšeš ty. Viz například popsáno zde Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 17:47:42
avatar
do článku doplněn zdroj a tabulka s daty: wccftech.com via Mercury Research
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mercury to v 2016-08-23 20:18:07
avatar
v original pdf vyslo jinak nebo se pletu?
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 20:24:06
avatar
musíte se zeptat na WCCTECH nikoliv mě, jak jsem koupil, tak prodávám .... já, jak jsem uvedl, použil tabulku od nich, tam mají i celkový podíl v rámci diskrétnich grafik ...
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A muzes 2016-08-23 20:27:50
avatar
nam vysvetlit ty rozdily?

tebou zobrazena tabulka zobrazuje i v nadpisu pouzitych 34/66

original zdroj tabulka uvadi za q2/2016 tyto hodnoty:
amd/nvidia
Mobile Discrete 36.4/63.6
Desktop Discrete 22.8/77.2
Total Market 12.3/16.1 zbytek Intel

pricemz pdf pomerne presne popisuje prepocet share
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 20:45:24
avatar
viz zdroj dat a tabulky v článku - WCCTECH ... zeptej se tam.
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-23 20:47:56
avatar
Dekuji
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-24 11:23:11

dik za odkaz
me bylo divny kde by za 2 kvartaly, kde nevydali zadnou novinku, sebrali 10% rust
a ono dokonce 1% mezirocne ztratili z 23.6% na 22.8%
z toho je videt ze je treba zpravy prebirat opatrne a podrobit je predtim kritickymu mysleni

tak snad treti kvartal kde uz novinky maji dopadne lip
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VEGA 2016-08-27 09:34:15

VEGA 1H 2017 http://imgur.com/cavS7Wh
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-27 12:01:16

Srdíčko každého amdčkaře musí zaplesat .
To teda Gtx 1070/1080 a výprodejová 980Ti nebudou mít žádnou konkurenci dalšího půl roku? Výborná strategie.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 479x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 320x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 874x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6