Apple koketuje s AMD, NVIDIA nemá budoucnost ani na Apple platformě? AMD rozesílá Llano! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 17 duben 2010
altZajímavé skutečnosti vypluly v těchto dnech na povrch …

 

 

Kdo sleduje už nějaký ten pátek situaci na IT poli více než jen z hlediska produktů, ten ví, že společnost NVIDIA to nemá zrovna jednoduché. Celý segment počítačů prochází dalším vývojem, který směřuje k jasnému uzavírání platforem a takové věci, jako klasické čipsety a čipsety s integrovanou grafikou, díky stále většímu stupni integrace procesorů, jsou odsouzeny ke konci a s nimi i tradiční třetí výrobci.

Nejhůře je na tom společnost NVIDIA, která definitivně vzdala snahy o další výrobu čipových sad a v podstatě už celý tento segment opustila a svou vývojovou sekci pro tyto záležitosti zrušila a transformovala do sekce SoC TEGRA. Integrované čipové sady NVIDIA už se neobjeví na žádné z nových platforem AMD ani Intel. U Intelu je ten proces už započatý a přišel s procesory Core i7. U AMD už začal na nové serverové platformě, která ve své nové podobě vůbec s NV čipsety už nepočítá a podobně je na tom zbrusu nová generace procesorů plánovaná na příští rok. NVIDIA tím přichází o jeden z nejvýdělečnějších businessů, který jí velmi slušně živil. Ale díky ztrátě samotných čipových sad, NVIDIA velmi rychle přichází i o segment integrovaných grafických karet. Velkou čáru přes rozpočet jí udělaly už nové 32nm procesory Intel s integrovanými grafikami, a to samé se chystá udělat i AMD.

NVIDIA se snažila vypořádat s integrovanými grafikami Intel (a později i AMD) v CPU tak, že přišla s technologií OPTIMUS, která přepíná mezi integrovanou a dedikovanou grafikou, která je právě NVIDIA – zkrátka aby tu byl nějaký důvod, proč osazovat nějakou grafiku NV k přítomným integrovaným. Zatím to samozřejmě funguje jen na Intel Core i3/5 s IGP. U AMD se ale logicky všeobecně předpokládá, že přijde s vlastní technologií podobného ražení, i když by ani nemusela, protože i její dedikované mobilní grafiky žerou v klidovém stavu velmi málo. Hlavně ale její chystané procesory s grafickým jádrem, budou o poznání výkonnější a multimediálně schopnější, než IGP společnosti Intel, takže vlastně ani nebude důvod k většině notebooků nějakou druhou grafiku přidávat.

A cože má být tím zázrakem od AMD? 32nm Llano na technologii FUSION. To je CGPU čip, spojení současné Phenom II architektury CPU a RV8xx ATI DX11 GPU a konkrétně RV830 se 400SP. Celé to je ale na jediném kusu křemíku a není to vyráběno 45nm a 40nm, ale 32nm u GlobalFoundries. A procesorová část bude mít 2-4 jádra současné architektury s několika vylepšeními, takže na 32nm to nebude žádné ořezávátko, bych ten procesorový výkon odhadoval o něco níže, proti plánované Intel konkurenci, ale nic zásadního. Hlavně ale grafická část bude disponovat grafickým jádrem, které najdete třeba na modelu Radeon HD 5670! To bude pořádná porce výkonu pro grafiku i GPGPU a tomu se rozhodně Intel se svým IGP řešením ani nepřiblíží. Nové procesory Intel Sandy Bridge budou také 32nm GCPU, ale při nejlepším bude jejich grafická část maximálně tak 2-3x výkonnější než současné Intel IGP a to bude stále hodně zaostávat za konkurenčním AMD Llano. Nemluvě o podpoře DX11 a obecných standardů. A právě tento až čtyřjádrový 32nm Phenom II X4 s HD 5670 vše v jednom hodně zajímá Apple.

Apple už delší dobu spolupracuje s NVIDIA. Některé zdroje ale uvádí, že NVIDIA nemá u Apple žádnou budoucnost. Naznačují to mnohé indicie. NVIDII jistě nepomohly kvalitativní problémy jejích čipů v počítačích Apple i dalších. Je tu i fakt, že Apple v loňském roce zcela vykoupil několikaměsíční poslední dodávky HD 4600/4800 ATI Radeon grafik a osadil je do svých nových počítačů právě místo NVIDIA. Chvíli to vypadalo, že by právě Apple mohl nejvíce používat a rozhýbat novou NVIDIA TEGRA platformu a NVIDIA jeden čas oficiálně vynášela v různých prohlášeních Apple do nebes, kdykoliv jen mohla. Toto ale utichlo a vydání Apple iPad bez TEGRA už hodně napovědělo. Apple zkrátka drahou TEGRA nepotřebuje a nechce. No a v posledních dnech vyšlo najevo, že vychvalovaná technologie NVIDIA OPTIMUS, která přepíná mezi integrovanou grafikou v CPU Intel a dedikovanou NVIDIA, na Apple počítačích vůbec neběží! Apple totiž využívá podobnou, ale vlastní technologii, která dokonce funguje ještě lépe. Apple tedy vlastně nemá žádný důvod s NVIDIA dále spolupracovat a velmi jej zajímají chystané čipy AMD Llano, právě kvůli výkonu a možnostem grafické části a kvůli podpoře standardů GPGPU, které Apple velmi prosazuje. NVIDIA není schopna nabídnout podobné řešení a spojení výkonu čtyřjádrového CPU a výkonného DX11 čipu vše v jednom. V neposlední řadě může mít vliv sbližování Apple a AMD i fakt, že se do Apple přesunulo několik významných bývalých zaměstnanců AMD-ATI.

 Llano je ale asi ten hlavní důvod, proč se Apple nyní o AMD tolik zajímá a zdaleka není samo. Llano je vlastně ten důvod a ten produkt, kvůli kterému AMD koupilo ATI, a právě v těchto dnech byly rozeslány partnerům finální vzorky těchto čipů, tak jak v podstatě půjdou na konci letošního roku do 32nm výroby a budou na trh oficiálně uvedeny v Q1 2011. AMD si s tímto produktem hodně věří a nutno říci, že při pohledu na parametry a spojení v podstatě Phenom II X4 s HD 5670 na jediném malém 32nm kusu křemíku, to není bezdůvodné. O tomto čipu se hodně mluví i v souvislosti s novou generací Nintenda Wii. Wii také používá dnes starší ATI řešení a Llano je přesně to, co by do koncepce Nintenda zapadalo. Samozřejmě hlavní cílová oblast Llano je mobilní platforma, kde chce AMD konečně prorazit.

Závěr: Zpět k NVIDIA a jejím vyhlídkám u Apple, ale i na platformách AMD a Intel. Inu, dalo se to čekat a NVIDIA nemluví o FUSION a jeho budoucím více než 50% výnosům pro celou firmu, jen tak do větru. NVIDIA věděla, že stávající situace nastane, když AMD koupilo ATI a NVIDIA zůstala sama. Ztráta čipsetového segmentu a integrovaných grafik jí hodně bolí a ovlivní do budoucna. Současné problémy s FERMI, které se potáhnou minimálně rok do rozjezdu 28nm výroby, a rozhodně situaci neprospívají. Pomalý rozjezd GPU, co by výpočetní profi platformy dělá také čáru přes rozpočet a do toho AMD-ATI získá výrobní kapacity u GlobalFoundries, čímž se vyprostí z okovů TSMC a rozjede se skutečná konkurence. A asi málokdo si myslí, že AMD-ATI bude i přes technologickou nadvládu na grafickém trhu ve všech segmentech, nějak sundávat nohu z plynu a čekat na NV. Možná si někteří řeknou, že to maluji černě, ale ona taková ta situace prostě je. A NVIDIA to moc dobře věděla a proto je její alfa a omega TEGRA platforma, ale jak vidíme, i zde se zatím rozhodně plány nenaplnily. Může dojít k nejhoršímu? Nemyslím si. I když teď se ukáže, protože tlak uzavřených platforem AMD a Intel na NVIDIA bude silně narůstat, zda stávající vedení NVIDIA umí taky něco jiného, než slibovat zelené z nebe, mlžit (či přímo lhát) a dělat papírové prezentace neexistujících produktů. Rozhodně bych se ale nebál o NV a o konkurenci na grafickém trhu. NVIDIA tu bude a pokud ne ve stávající podobě, tak nějaké jiné. Každopádně ze současného pohledu nemá NVIDIA příliš na poli koncových produktů co kloudného nabídnout, ale to je i částečně logickým důsledkem zmíněného procesu změn a uzavírání jednotlivých platforem.

Zdroj: techreport.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:09:32
avatar
Apple je pro nvidii jen malý trh, takže jí potenciální krach na téhle platformě moc nebolí - kolik se prodá předražených Applů a kolik PC s nvidiemi... I když mě nvidia pije dost dlouho krev se svým marketingem a opakováním chyb (velká jádra) tak jí přeju aby v žalobě proti Intelu uspěla - patřím totiž do té skupiny lidí, která v tomhle 100% věří Jen Jsem Lhal- šéfovi nvidie. Beru to jako vyjímku potvrzující pravidlo aneb i lhář má vyjímečně pravdu.

Intel už tolikrát dokázal, že kromě častého technologického vedení je i leader v byznis svinstvu. Nvidia se blíží dnu, takže současný pohlavek v podobě fermi ji snad definitivně otevře oči a snad časem vytvoří něco jako 8800. Zhoršovat se totiž už nemůže, takže cesta vzhůru je jistá .
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:39:30
avatar
nezapomeň že tady je to předražené ale za "velkou louží" stojí Apple produkty naprosto normální prachy.... holt tu máme evropskou přirážku, takže počítej s tím že zatímco zde si to koupí málokdo, tak tam je výskyt daleko častější.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:50:45
avatar
Americký trh je velký, ale nové trhy jako Čína a Indie jsou mnohem větší. Nějak si tam neumím představit výhru Apple nad PC platformou. Do chudých zemí se vyvážejí staré PC ze západu jako odpad, který oni využijí a dělají s ním a učí se na něm. Nemám v ruce čísla, ale myslím, že prodeje applu jsou proti Microsoftu+PC+linuxu směšné i v zemi Applu jakoby zaslíbené(USA), natožpak v jiných zemích. Apple zdaleka nestojí jen proti MS - apple stojí i proti linuxu a všem lidem/firmám spojeným s variabilní PC platformou - podle mě nemá šanci. Chtěl jsem napsat "bohužel nemá šanci", ale potom jsem si uvědomil, že částečná diktatura od MS je proti úplné diktatuře Apple úplný prd.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:57:44

Apple ale v žádněm případě nechce mít majoritu, protože by to znamenalo začít vyrábět i šmejdy pod 500 dolarů (fušovat do segmentu s největšími prodeji - lowend), co by jim kazily pověst, ale co víc - nevydělávali by na nich tak, jako vydělávají teď v "prémiovém segmentu".
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 08:55:36
avatar
jasný.. na iPadu mají marži přes 200$ na nejlevnější verzi.. a čím dražží zařízení, tím větší marže..
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 09:02:28

Dobrý pokus, ale co tím jako chtěl básník říct? iPad není počítač.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 11:38:54
avatar
Čo je vlastne iPad? To jest otázka veliká, i keď marketingovo velice prostá.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 11:56:45

To je taková ta velká doteková obrazovka, pro kterou v současnosti nemám žádné využití.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 07:39:49
avatar
iPad je iPod, ktorý sa ti nevmestí do vrecka. Ale môžeš na ňom hrať cool shiny fancy hry za využitia g-senzora... No neber to
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 11:05:13

Velikost trhu se počítá jako objem PRODEJNÉHO zboží krát cena.
Nebolí, rovná se HDP. Nepleť to se vnitřním HDP, který započítává i NEPRODEJNÝ produkt, například, svetr, který ti spletla babička. Ale i vnitrní HDP Číny, nemluvě o Indie, je menší, než USA. Dvojnásobně. Indie - šesti-. HDP Číny vnější, a s ním i trh, je několikanásobně menší. Problém je v tom, že ve všech veřejných přehledech už 10-15 let pro Čínu se dává jako HDP její vnitrní HDP. Mimochodem, odsud pochází i jeho závratný růst. Dále, nemá smysl porovnávat jenom velikost trhů. Miliarda žebráků nekoupí ani jeden počítač, kdežto milion boháčů si je koupí do každého domácího zařízení.
Takže s porovnáním trhů pravdě se ani nepřibližuješ.
Co se Apple týče, je to LUXUZNÍ zboží. A proto se kupuje v dobách krize (jako to bylo v r. 2008/9) a vůbec lidmi, které chtějí vypadat jak pracháči (při tom, možná jimi jsou, na tom nezáleží).
Na druhou stranu, Apple je uživatelsky přivětivější. Takže se dobře hodí do škol, aby děti se nebalí počítačů. Takže, stát, který má největší rozpočet právě u ministerstva školství, přirozeně, Apple používá.
Takže Apple má trh víceméně zaručený - během krize je kupuji busunesmani, mimo krize - školy.
Nepleť svá přání, jakkoliv dobrá nebo špatná - o tom nemluvím, s realitou.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:49:09

Souhlasím téměř se vším, až na
Citace:
předražených Applů
. To už říkali větší diskuzní hrdinové než jseš Ty a nakonec vyšlo najevo, že překvapivě existují lidé, kteří mají takové konkrétní požadavky na počítač, že nejlevnější model, který zmíněné požadavky beze zbytku splní, je právě Apple. Opakuji pro notorické dyslektiky: někteří lidé, ne všichni. Pokud Franta odvedle má notebook papírově lepších parametrů (!některých!), nedokazuje to vůbec nic.
A snad budou akcionáři NVDA mít víc soudnosti, než management v otázkách směřování dalšího vývoje a v sázkách na budoucnost.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 02:18:19
avatar
Těmi většími hrdiny myslíš Tynyta? Tu diskuzi si pamatuju - nastavil si svoje požadavky tak, že nemohl vyhrát nikdo jiný než apple. Hele nebudu se s tebou hádat a počkám na tvoji zkušenost/recenzi s Apple notebookem a doufám, že kromě dokonalého hliníkového těla rozebereš detailně i možnosti softwaru - co tam jde všechno nainstalovat atd. - tyhle důvody jsou totiž pro mnohé zásadní.
Citace:
Apple ale v žádněm případě nechce mít majoritu, protože by to znamenalo začít vyrábět i šmejdy pod 500 dolarů

Apple nechce zvyšovat podíl na trhu? Já bych řekl, že Jobs se nějakých šmejdů(z hardwarového hlediska) vůbec neštítí, jak dokazují komponenty ve stolních macintoshích (motherboard a skoro vše ostatní), ale trh ho donutil ke specializaci na něco jiného a exkluzivního. Snilek Jobs na začátku chtěl získat vše, ale pragmatik Gates ho porazil a variabilnost PC platformy ho dorazila.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 10:11:08

Ne, myslím každého, kdo na českých/zahraničních webech vykřikuje o předraženosti Apple a na výzvu o uvedení alternativy postuje MSI, Acer, osekaný Dell (zrovna tynytovu alternativu naprosto zesměšnily updatované MacBoky)...
A k požadavkům: pokud proškrtám polovinu požadavků, bude to stačit? Bude potom nějaká šance, že bych si mohl vybrat PC-notebook? Pročpak bych to dělal, vždyť podle zažitých klišé je Mac to stejné jako PC, jenom prodávané o 30 až 50 procent dráž. A hle, ono se ukazuje, že to možná nebude to stejné.
Takže jinými slovy, ikdyž pochybuju, že to s Tebou hne:
Citace:
notebook spíše menších rozměrů,

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
s dlouhou výdrží (kvůli cestování),

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
kvalitního kovového provedení (špatné zkušenosti s plasťáky různých výrobců),

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
tichým chodem (špatné zkušenosti s chlazením některých výrobců),

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
kvalitním displejem,

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
velkým touchpadem,

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
čtečkou karet,

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
bočním výstupem na sluchátka,

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
sáním vzduchu z jiné strany, než ze dna,

- to si NEmůžu přát, protože takových PC-notebooků je málo, pokud vůbec nějaké
Citace:
s minimem otravných stavových LEDek,

- to si můžu přát, protože takové PC-notebooky existují
Citace:
se stabilním a svižným operačním systémem, který nebude s časem degradovat a pokud ano, tak maximálně v řádu jednotek procent,

- to si NEmůžu přát, protože takové Windows neexistují
Citace:
se stabilními ovladači a funkčními a nenáročnými utilitami od výrobce,

- to si můžu přát, protože je to, doufám, standard
Citace:
intuitivní práce v ovládacích panelech,

- to si nemůžu přát, protože v tomto ohledu je Windows naprostý paskvil
Citace:
domyšlené a stoprocentní zálohování nejenom systému a nastavení, ale i uživ. dat,

- to si nemůžu přát, protože to Windows umí v základu jenom omezeně
Citace:
kvalitní bezpečnostní řešení v základu a ne za peníze;

- to si nemůžu přát, protože by rázem byly WIndows mimo hru
Citace:
rychlé probouzení i hibernace;

- to si nemůžu přát, protože PC-notebooky jsou v tomto ohledu znatelně pomalejší
Citace:
vyřešené napájecí profily...

- to si můžu přát, protože je to snad standard, ne?

Drtivá většina požadavků je natolik obecná, že jim bez problémů vyhoví některé PC-notebooky, ale potom přichází požadavek na sání vzduchu, který zmenšuje množinu kandidátů z PC-světa. Dobře, ač nerad se vzdám tohoto požadavku.
Dále tu máme požadavek na stabilní systém, který nebude hnít jenom kvůli tomu, že je používán. Z tohoto nikdy neslevím a jeho smutným důsledkem je to, že vyřadí i ty poslední zbytky PC-notebooků, které přicházely v úvahu.
Požadavek na intuitivní práci v otázce nastavení systému můžu oželet, strávil jsem na WIndows tolik času, že mně ta jejich od Windows 98 nezlepšená (spíše naopak) realizace ovládacích panelů připadá normální.
Zálohování - bez komentáře.
Požadavek na bezpečnost systému - kdo z uživatelů počítaču by ho nechtěl?
Probouzení/hibernace - dobře, těch 2*20 sekund navíc klidně přežiju, a dám PC-notebookům alespoň šanci.

Opravdu jsou moje požadavky tak šibeniční, nesplnitelné? Ale kdeže, vždyť sám vidíš, že velkou část splňují i neApply. A každý z požadavku má smysl a pokud by ses zeptal kohokoliv, tak Ti naprostá většina lidí řekne, že by zmíněnou vlastnost chtěla taky.
Závěr konverzace s Tebou a panem Tynytem: mám v zásadě dvě možnosti
A) Apple MacBook Pro - splňuje všechny mé požadavky za cenu 30527,-
B) Dell Latitude 4300 - splňuje většinu požadavků, až na systém, který hnije, není optimalizovaný, má naprosto idiotsky vyřešené ovládání, je znatelně pomalejší než MacOSX, má horší výkon grafického subsystému, je potřeba balík Internet Security, který počítač ještě víc zpomalí, má horší výdrž, přehřívá se, má tříletou záruku NBD, to vše o 8-9 tisíc DRÁŽ, ne LEVNĚJI, jak se s oblibou tvrdí. - to vše za cca 38000,-
Já myslím, že je vítěz naprosto jasný. Nebudu slevovat z naprosto rozumných požadavků jenom proto, abych si mohl vybírat i z PC-notebooků a připlácet si za horší stroj...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 10:32:37
avatar
taky sem obhajce macu ale spise OS to je jedina pridana hodnota na vic za kterou se vyplati zaplatit, pac produkty (krome zpracovani) nejsou uz nicim vyjmecny je to obycenej "intel notes", ovsem vytahujes jen windows co takhle linux? vytahne se tu urcite jak neni pro kazdyho atd., ale pokud to chces jen na praci a net tak pak je linux jasna volba (spolecne s OSX).
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 12:03:13

OS je jediná přidaná hodnota, pokud nepočítáme Li-Pol baterie, podsvětlenou klávesnici, MagSafe koncovku napájení, tichý chod, tělo z kovu,...
Linux nemůžu vytahovat, protože s ním mám pramalé zkušenosti, nicméně ho respektuju.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 16:01:53
avatar
psal sem krome zpracovani, samozrejma macbook je kvalitnejsi nez nejakej levnej acer o tom zadna.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - materiál MacBook 2010-04-17 16:49:09
avatar
Tělo z kovu?
Citace:
Nový, bezešvý a odolnější kryt Unibody, se zaoblenými obrysy, snadno vložíte i vyjmete z tašky. Je vyroben z robustního polykarbonátu, který je uzpůsoben pro intenzivní každodenní používání ve škole, v práci nebo na cestách.

Jak to teda je? Já myslel, že je to celé z hliníku a ne jen část. Takhle to v nejlepším případě vypadá jako by to byla složenina alu+polykarbonát.
edit - už vím
Citace:
Revoluční konstrukce hliníkového krytu Unibody poskytuje notebooku vynikající ochranu a zároveň lehkost - MacBook Air váží pouze 1,36 kg

Takže jen nějaké macbooky mají to super hlinikové tělo...na první pohled jsem totiž myslel, že jsou z hliníku všechny - ten design k tomu trochu svádí.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 16:46:05

Ano, ta citace platí pro MacBook, ale jen a pouze pro něj. Vyšší třída MacBook Pro má tělo vyrobené z hliníku.
Odkaz
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-18 15:58:23
avatar
Tvůj problém je, že sis vítěze zvolil už před samotným srovnáním. S tím se pak opravdu velmi těžko cokoli dělá, diskuse je pak téměř nemožná.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 13:42:29
avatar
Některé pomluvy windows jsou jen trapná klišé nebo čistě tvoje dojmy. Osobně i jako uživatel linuxu říkám, že Windows XP a Windows 7 jsou vynikající produkty. Těch pár plusů, které má systém applu založený na linuxu, oproti windows se velice rychle ztratí díky obrovskému množství softwaru, který mnozí lidé potřebují nebo chtějí. Úpravy, které jdou dělat na windows(např.osekání) s applem asi nepudou - zase ta debilní uniformita applu, která ti nedovolí vůbec nic.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 13:44:32
avatar
ja mam na notebooku linux a mam tu vse co potrebuju. a kdyby nebylo her tak ho pouzivam i na desktopu...ono i na linux existuje obrovsky mnozstvi ruznyho softwaru a bezni uzivatele nejakej profi software kerej je jen na windows bezne nepouzivaji, protoze na nej stejne nemaj penize
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 13:54:22
avatar
Moje úplně "blbá" příbuzná (z hlediska IT) používá profesionální software - studentské edice jsou buď free nebo třeba za 2000Kč místo cca 100 tisíc. Takhle na tom může být překvapivě velké množství "běžných" lidí co by povrchním pohledem mohli přejít na linux nebo mac, jenže realita je taková, že nemohli. Windows jsou jistota a lidi tu jistotu za svoje peníze chtějí.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 17:21:20

Citace:
Windows jsou jistota a lidi tu jistotu za svoje peníze chtějí.

Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 17:50:04
avatar
Proč se divíš? Připadáš mi jako bys žil v nějaké apple bublině. Kupuje se rodinné PC - hádej nad jakou položkou se nevedou vůbec žádné diskuze? Nad OS. Windows jsou jistota kompatibility s obrovským množstvím software a lidi chtějí mít tuto jistotu, protože např. nevědí jaký program bude jejich dítě potřebovat až nastoupí na střední. Ty znáš nějakou školu ve který by byly Apply? Nějaký úřad? Zaměstnavatele? Jo RiMr psal o svojí práci, že tam nějaký apply mají, ale to je jen kapka v moři. Vždycky jsem říkal, že nový OS kvůli tomuhle MS prodá i kdyby se každou hodinu musel jednou restartovat . MacBook se mi líbí a uznávám, že za určité situace nemusí být předražený, ale stolní apply a ostatní produkty jsou předražený na 100%.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 18:57:03
avatar
to si napisal dobre, nad windowsom sa ziadne diskusie nevedu pretoze vsetci si ho napalia a potom sa divia ked im pise ze ste obetou zlocinu
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 19:25:47

Citace:
ale stolní apply a ostatní produkty jsou předražený na 100%.
ono se stačí podívat na rozdíl ceny dvou nejlevnějších MacBooků Pro - za 60GB a 260MHz navíc zaplatíš asi 8000,-, což je docela pálka. Ale čí je to vina? Applu, nebo lokálního zastoupení?
Citace:
Windows jsou jistota a lidi tu jistotu za svoje peníze chtějí.

Já vím, jak to myslíš, más možná pravdu, ale ta věta, přesněji její význam, je naprosto šílený. Copak to nevidíš? Lidi jsou jako "otroci" drženi u objektivně horší platformy jenom proto, že je takovýchto "otroků" moc a dodavatelům zboží pro "otroky" se nevyplatí dělat jinou verzi, než pro "otroky". Co z toho plyne? Začarovaný kruh se všemi svými důsledky. Toto byl od Gatese naprosto geniální tah - nechat trh nasytit Windowsy (je jedno, jestli legálními, nebo nelegálními), udělat z lidí otroky v rámci platformy, kteří sice můžou odejít, ale bez "otrockého" softwaru zahynou. Tito otroci budou vychovávat další otroky, ať už doma, nebo ve škole (internet je to modré éčko, na které když se klikne, tak se spustí Seznam internetu). Různou vzájemnou nekompatibilitou zvyšovat oplocení kolem rezervace pro "otroky", aby žádný z nich ani nepomyslel na to, opustit společenství otroků. Různou vzájemnou nekompatibilitou nutit otroky přecházet na vyšší úroveň otroctví - Otrok 2.0. Platit školené otroky, kteří jsou trénováni v pomlouvání života za hranicí zadrátované otrocké rezervace a odměnou jim má být levnější přechod na Otroka 2.0. Nutit některé skupiny otroků, kteří si hrají na nezávislé společenství, aby zkreslovali informace ze "světa mimo oplocení" ... Hnus, kterého se odmítám účastnit.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 20:08:13
avatar
LOL. Tím morálním kritizováním MS si mě úplně připomněl mě samotného. Už jsem ti to jednou psal. Útěk z morálních důvodů od MS k Applu považuji za trochu nešťastný - jakoby útěk od českých komunistů ke komunistům v Severní Koreji. Otroctví spojené s Applem je mnohem větší. Viz. např. nutnost hacknout iphone aby uměl jen to co je normální.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 17:19:18

Citace:
Některé pomluvy windows jsou jen trapná klišé nebo čistě tvoje dojmy.

Které konkrétně?
Citace:
systém applu založený na linuxu

MacOS není založený na Linuxu, ale na Unixu a světe div se - je plně certifikovaný. Odkaz
Citace:
Windows XP a Windows 7 jsou vynikající produkty

No jo, na poměry Microsoftu jsou opravdu vynikající, ale při porovnání s konkurencí jejich "vynikajícnost" velmi bledne.
Citace:
Úpravy, které jdou dělat na windows(např.osekání) s applem asi nepudou

To je fakt výhoda. V čem jsou "osekané" windows lepší, než neosekané?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 17:43:17
avatar
Konkrétně bezpečnost a zasírání systému až k jeho nepoužitelnosti. Moje zkušenosti nejsou nijak špatné v obou směrech. Ty neustále píšeš o tom jak jsou windowsy nebezpečné/zavirované a jak se musí často přeinstalovávat/udržovat - to je přehnané.
Osekáním windows se získá OS na míru a zvýší se tím nenáročnost na hardware - každý si tak může vybrat a udělat jakoby jiný OS.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 19:04:04

Myslím, že oba jsme schopni udržet své systémy v dostatečné kondici, ale nemusím doufám popisovat, jak vypadá operační systém průměrného uživatele po roce používání. Problém Windows je ten, že se prostě zaneřádit nechají, že každá nainstalovaná aplikace zpomaluje jejich běh.
Jaképak zavirované, jaképak nebezpečné? Pokud si pořídíš Windows, mlčky se předpokládá, že si na ně hodíš taky antivir, firewall, antispyware, nebo nějaký kompletní balík; na defragmentaci Defragler nebo OO Defrag, na čištění dočasných souborů CCleaner, na čištění registru Registry Mechanic nebo Wise Reg. Cleaner, na nastavení skrytých možností Win7 Manager tzn. kupuješ si prakticky nedodělaný produkt, jehož neschopnost musíš látat aplikacemi třetích stran - to není výhoda v tom smyslu, že si můžeš vybrat z velkého množství různých (byť freeware) aplikací, to je spíš naprostá neschopnost Microsoftu dodat dotažený produkt, a který se posledních X let nezmohl na nic jiného, než kopírování Apple. Jsou dokonce v takových sr@čkách, že kopírují i barvy MacOS, což je myslím docela silné kafe.
Když je Microsoft taková třída, tak proč není jeho operační systém nejrychlejší hned po instalaci, proč je potřeba ho k tomu dokopat různými utilitami? To je takový problém při instalaci analyzovat hardware a ušít systém doslova na míru?
Proč se systém naprosto prokazatelně zpomaluje jenom používáním? Naprosto zbytečná fragmentace disku (dokonce i soubory čisté instalace jsou fragmentované a rozházené po disku. Proč, proboha? Vždyť při instalaci má systém dostatek času na to, aby zapsal soubory inteligentním způsobem), zanášení registru neplatnými zápisy, přebujelé body obnovení s nejistým účinkem, nekorektní odinstalace softwaru... Proč je každá nainstalovaná aplikace rozházená po 4 různých složkách na disku, místo aby měla všechny své soubory v jedné složce -té svojí? Proč pod 64bitovými Windows nejedou 32bitové ovladače? Ušetřilo by se spoustu starostí uživatelům.
Citace:
Osekáním windows se získá OS na míru a zvýší se tím nenáročnost na hardware - každý si tak může vybrat a udělat jakoby jiný OS.
- tzn. něco jako distribuce u Linuxu? Ne tak docela - každý si tak může udělat ještě osekanější systém, ze svého o funkce osekaného systému, aby byl alespoň tak rychlý, jak je Snow Leopard po vytažení z krabice. Mám radost, že jsem narazil na člověka, který úspěšně používá nLitem/vLitem okleštěné Windows, protože vždycky, když jsem se o něco podobného pokoušel sám, výsledkem byl systém, který sice šel nainstalovat, byl znatelně rychlejší a nenáročnější než originál, ale dřív nebo pozděj jsem natrefil na aplikaci, která se odmítla nainstalovat, nebo najednou z ničeho nic systém začal vyžadovat instalační médium, aby "opravil svou instalaci".
edit: jedinou výhodou tak zůstává jenom to, že WIndows nainstalujesš na mnohem širší spektrum počítačů a že existuje nesrovnatelně víc her na Win, než na MacOS.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 20:05:19
avatar
Kdyby jen více her. Jde i o ostatní software. I když apple mě s hrama docela příjemně překvapil Odkaz. Sice ty ceny a asi mizerná dostupnost v ČR, ale čekal jsem to mnohem horší.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 21:37:01

Jo, neboj, budu referovat jak to vypadá ve věznici iWorld...

Zprávy za poslední 2 měsíce: Steam na Macu, vývoj OpenGL a AMD v Macu - už i Jobbs konečně pochopil, že hry jsou dobrý bussines, hlavně v kombinaci s platební schopností zákazníků Apple. Pokud jsou lidi ochotní vypláznout $2000 za Mac, tak jim těch pár desítek dolarů za hry problém dělat nebude.
Vše prostě nasvědčuje tomu, že se blýská na lepší časy.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 15:17:43

doufam ze tolik lidi jako ty zaseklych na nepodstatnych detailech bude stale ubyvat a apple bude v PC a Workstation na tom cim dal hure a hure.... At si vyrabi iPAD a vsechny mozny iJednoduchy veci s hezkym designem....:-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 15:42:35
avatar
dlouha vydrz, kvalitni displej, kvalitni provedeni a tichy chod jsou nepodstatny detaily? a co je teda podstatne?jenom vykon?zabalenej v levnym hlucnym plastovym kelimku? no proti gustu...

ja doufam prave naopak ze bude pribyvat lidi, kteri se zacnou divat i na to jak kvalitne je to treba vyrobeny, protoze dnes je jiz toho vykonu zatim docela dost a pc trh nam docela stagnuje.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 11:07:39

Máš pravdu. Ale tady většina čtenářů nemá uživatelské přivětivé prostředí za klad. Jsme většinou IT odborníci. A pokud by práce na PC byla snadnější, tratili bychom pracovní místa. To je podvědomá logika většiny.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 11:14:38
avatar
Citace:
[/quote]
sáním vzduchu z jiné strany, než ze dna,

- to si NEmůžu přát, protože takových PC-notebooků je málo, pokud vůbec nějaké

A já zrovna takový mám, nasává přes klávesnici.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 22:02:08

Vida, kandidát... je to IBM?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 08:42:10
avatar
co se týká ješté předraženosti.. je tu jeden problém, že některe společnosti uznávají cenovou politiku že Euro = $, takže notebook apple místo toho aby se v evropě prodával za 1500$ tak stojí 1500Euro.. a to je pořádnej rozdíl...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 02:04:54
avatar
mozno mas pravdu a mozno je to tak ze vsetky korporacie su vlasne medzi sebou dohodnute... ked v podstate po zamyslneni, kazde ine riesenie mimo dohody medzi nimi by bolo vlastne proti nim , a vsetko ostatne je len zbieranie znamok
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:17:13
avatar
Tak aby hoši zelení nesplakali nad výdělkem. Třeba se náhodou tenhle čip povede hodně dobře a Nvidii už zbudou jen ti skalní ultra-fans.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:39:03
avatar
I kdyby fusion byl totální bomba (v rámci svých fyzických možností), tak má nvidia pořád silnou pozici v profi sféře, monopol v Tesla kartách a pořád dobré jméno v dedikovaných grafikách. Z pohledu stratéga bych pozici nvidie zatím neviděl vůbec černě - jen poslala pár tanků na jistou smrt (tzv. riskantní průzkum možností trhu/nepřítele), ale pořád má další tanky a ještě k tomu dost goldů na nákup nové techniky . Když bude fermi2 stejný průser jako je zatím fermi1 tak holt bude možná potřeba příchod nového investora co pokryje dočasné ztráty. Dám ruku do ohně, že se nvidia ze svých chyb už konečně poučí a fermi 2 průser nebude...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 08:48:40
avatar
poučit by se měla.. jinak blbě skončí... já mam občas takovej pocit, že oni sami snad věří tomu, co v těch svojích prezentacích mají...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 11:11:06

To je věčný problém každého lháře.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 15:08:31
avatar
jj to je fakt, hezký přirovnání, NV má svý jméno a tyhle peripetie jsou jen taktický neúspěch, nikoli strategický, to by se nesmělo povést hned několik sérií. Ale co v dobách GF7/8 si žila jak prase v žitě no a teď přišel účet za lenošení a že se jim dařilo fakt dlouho, ale každý úspěch má svůj konec, stejně jako to bylo předtím u AMD
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-04-17 01:26:18

DD, ty si uz pomaly so svojimi tvrdeniami ako ta Nvidia. Mas niekde dokazy o tom ze problem Tegry je v tom ze je draha? Proste kecas dve na tri ako marketing Nvidie. Problemom Tegry nie je jej cena ale to, ze nesplna specifikacie dodane vyrobcom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 18:22:48
avatar
a máš nějaké důkaz, že neni? nepořítá se jen samotná platforma ale i aplikace pro nic atd. ....kdyby byla TEGRA taková pecka, jak ji NV maluje, proč se dávno nepoužívá ?
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-04-18 11:05:23

DD, ty nieco tvrdis, nie ja, takze dokazy mas prinasat ty. Prepac,ja ked ta obvinim ze si niekoho zavrazdil tak podobne ako ty budem tvrdit, ze ty mas priniest dokazy o tom ze si nevinny?
..........................................
Takze, najprv hod svoje prepocty, ceny Tegry, ceny konkurencie a vsetko nam to ukaz. Potom v ramci svojho spravania dost podobnemu marketingu Nvidie mozes arugemtnovat poctom a vyvojom aplikacii,ale najprv daj dokazy o tom co tvrdis. A hlavne neziadaj dokazy odo mna. Chces vystupovat ako spravodajsky web tak sa podla toho aj laskavo spravaj.
...........................................
Moj nazor preco sa Tegra nepouziva som uz napisal.
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 01:40:02
avatar
Neměl mít Fusion procesor na architektuře K11? Nebo to K11 znamená K10.5 + GPU?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 02:00:55
avatar
No tak toto by ma tiez zaujimalo a tiez to, ze nam bolo vysvetlovane, ze vnimat FUSION ako cpu + gpu aj ked v jednom kuse kremiku je smiesne ... pochopil som to tak ze s tym planuju dokozat viac, nejaka synteza, ktora by namiesto 3+3 mala priniest 3x3 ...
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 06:37:44

Tak možná, že s K11 čekají. Ono je lepší si to nejdřív otestovat s něčím co už máš vyrobené. Aspoň víš v čem je chyba, když to bude mít malý výkon. Ale když všecko vyrobíš nové, tak nevíš jestli je chbya v návrhu CPU a nebo v tom spojeí.
Tak co jsem četl, tak by FUSION mělo být, že CPU a GPU budou spolupracovat, když se objeví nějaký náročný úkol co by mělo zpracovávat CPU, tak to pošle na GPU, bo je výkonnější.
Chroustostroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 11:18:59

Přesně tak, LIANO je jen takový odrazový můstek pro FUSION, test jak se trh postaví k integrovanému řešení. Skutečný FUSION bude až s odnoží jádra Bulldozer, kde jeden modul (tedy 2x cpu core) sdílí jednu FPU jednotku. Při požadavku přístupu obou jader na FPU se tedy očekává nižší výkon. Specifické výpočty určené pro FPU tedy v budoucnosti mohou být počítány v GPU části přes shadery, čímž se odlehčí CPU. Jen netuším, jestli na to budou mít nějakou inteligentní vnitřní logiku, která by dokázala určovat kde se co a jak bude počítat a nebo s tím zase budou muset počítat programátoři ? Pokud to bude druhá možnost, tak to abysme se o budoucnost FUSION projektu začali st(r)achovat.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 11:14:38

Teoretická možnost k tomu je. Pokud by 4 cpu jádra aktivně obsluhovali 400 gpu jader, mohl by to být procesor jako hrom. Ale zatím AMD takovou technologii neměl. Doufat můžeme, ale moc tomu nevěřím.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 08:46:27
avatar
já si myslim, že pokud to bude fungovat s Phenomem II, tak by neměl bejt problem potom nahradit tu procesorovou část za Bulldozer. Ten se tam ale asi dostane až v nějaké pozdější revizi po odladění..
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 10:58:30
avatar
Llano je mainstream 4 jadra, 4MB cache, DDR3, je to stavajici (samozrejme drobne upravena) architektura (K10.5) spolu s evergreen GPU (5xxx) = prvni vlastovka na ktery se ozkousi 32nm. Potom prijde Orochi (enthusiast desktop)bude mit vic jak 4 jadra, vic jak 8MB cache, DDR3, bude zaloztenej na bulldozeru (K11) = cistej procak bez graficky casti. A jako posledni tu mame este lowend uspornej procak do notesu a netbooku s nazvem Ontario to taky bude APU a to stavi na Bobcatu, 2 jadra, 1MB cache, DDR3, evergreen GPU. viz roadmapa Obrázek
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 09:04:19
avatar
Pokud budou prodejci porad cpat do kompletnich pc grafiky nvidie a lidi to budou kupovat tak se o nvidii nebojim.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale 2010-04-17 11:45:45
avatar
to budou jen do te doby, dokud jim NV bude nabizet jejich produkty levneji nez konkurence, ktera, jak je znamo, tlaci ceny (az podrele) nizko. Protoze ten prodejce ma jediny zajem - vydelat.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sakra, 2010-04-17 11:43:44
avatar
doufam, ze NV nebude tu agonii moc prodluzovat a casem vstoupi pod "kridla" Intelu. DD-ho styl zrovna dvakrat nemusim (protoze je zapskly na PR NV a chte nechte to prenasi i na TG), ale tenhle clanek je peknym a objektivnim zhodnocenim a zamyslenim se nad budoucim vyvojem NV. Osobne si myslim, ze Tegra mohla byt pro NV spasou, ale to by museli v NV poradne stahnout cenu, obavam se, ze ted uz je pro ne mozna pozde. Fermi ma slusny potencial a osobne te architekture verim, ale na 40nm ani nahodou a nez prijde 28nm, tak to se muze zmenit opravdu dost veci (pro NV asi spise k tomu horsimu). No uvidime, nerad bych se dozil mit na trhu jen modro-ruda IGP plus ruda GPU (ostatne bych chtel zase vedet, jak by na takovou situaci reagovaly antimonopolni urady).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 13:24:08
avatar
Citace:
doufam, ze NV nebude tu agonii moc prodluzovat a casem vstoupi pod "kridla" Intelu


Dřív začnou padat trakaře a v pekle bude sněžit...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 11:18:39

Tomu se říká nepřátelské převzetí firmy.
Takže přání NV vedení nikoho nebude zajímat. A amtimonopolní úřad to povolí, protože je to jiný sektor trhu.
Takový apokalyptický scenář...

Ale NV může padnout, co si budeme povídat. Nemusí, rozhodně, ale může. A kdo by ji koupil, je zajímavá otázka.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 08:44:41

Ano, presne tak tohle je opet clanek, nikoliv newska to trideni se DD jeste musi naucit co pod jakou sekci patri.....

Jinak vicemene souhlas, btw porad tu je "posledni reseni" a to ze nVidia pujde pod kridla Intelu(chte nechte, bylo by to nej reseni, pujde jen o podminky transferu)....
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 12:04:31
avatar
Mac vs pc.
Ati vs invidia.
Iphone(pad) vs smartphone/netbook.
Ještěc mě napadá konzole vs pc, nebo xbox vs ps.
Aneb lidi si vimysleli hodně produktů, aby se mohli hádat, který je lepší
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 12:24:38

A já vždycky myslel, že je vymysleli.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-18 15:40:32
avatar
Myslíš správně!
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 12:05:14
avatar
AMD rozesílá Lmao - Laughing My Ass Off.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 14:55:29
avatar
Tak na první pohled to vypadá krásně, když to půjde dobře tak AMD expanduje a nabídne velice výkonné produkty ale také si myslím že se zvednou ceny, sice nenápadně ale o dost, jako je to s HD4000 vs HD5000 (5670 s 1GB stojí 2500 ale zde jsou ještě k sehnání za tyto ceny HD4850 které stojí výkonem o kus výš) takže produktově to bude krása ale z pohledu zákazníka akorát vyšší ceny. Nyní má AMD nízké ale až bude mít lepší produkty či alespoň vyrovnané s Intelem (slabší CPU ale lepší GPU) tak si za to nechá řádně zaplatit.
Tak to vypadá že dobré časy pomalu ale jistě končí, na grafikách už jsou fuč a teď ještě dožití Denebu a je po všem a ceny se vrátí do obvyklých kolejí
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 15:31:51

ATI nyní vyrábí GPU u TSMC, jelikož není schopna je sama vyrábět v FG. Rve si vlasy, kvůli problémům s výrobou 40 nm, neprodukuje tolik, kolik by chtěla. Teď si sama bude čip RV8xx + CPU vyrábět. Navíc 32 nm technologii!!! Pokud to zvládne (držme jí palce, ať je to rychle a bez problémů), potom už může začít vyrábět GPU sama. Může potom převést celou výrobu na 32 nm (když to půjde s ATI 5670?) a vyhnout se problémům s tech. 40 nm. To se mi to krásně povídá
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 15:48:49
avatar
Citace:
ATI nyní vyrábí GPU u TSMC

ATI si necháva vyrábať GPU u TSMC. To, čo si napísal ty, znie, ako keby si ich vyrábala sama v závodoch TSMC.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-17 18:17:33

Nooooo to muselo dát hodně práce rozebrat těchto 6 slov. To jsi Pašák! To ví každý, že to pro něj vyrábí TSMC, tak jako pro nVidii. NB taky HP nevyrábí, dělá to pro něj Foxcon i u nás. Jsem rád, že jsi to pochopil i Ty! Dalo to práci, ale vyplatilo se!
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kruciš.. 2010-04-17 17:46:23
avatar
..32nm CGPU.. to chci do svýho HTPC. Budu ho mít v krabičce od čaje.

Ne vážně s tím půjde udělat úplně mini PC k telce.. super věc. Případně konečně funkční netbooky.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-19 09:59:57

tiez ma celkom zaujima moznost postavit HTPC na Llane..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 833x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 564x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1019x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1215x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1545x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1365x
Komentářů: 7