ASRock zatím nebude prodávat grafiky v Evropě. Proč mu to AMD neumožní a je to dobře!? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 07 May 2018
altUPDATE: AMD ASRocku nic nezakázalo potvrzuje ASRock a oznamuje podrobnosti.

 

 

 

EDIT: 08.05.2018: Důležitý UPDATE na konci článku!

Občas je mi hodně smutno z novinářů a některých diskutérů. Ale hlavně z novinářů že šíří zkreslené informace a nepravdy, které mohou uškodit velmi dobré věci. V případě NVIDIA a její GPP, jak se ukazuje byl zde opravdu vážný problém a snaha negativně poškodit konkurenční prostředí, kdy se NVIDIA snažila vytlačit AMD/Intel ze spolupráce a označení klíčových produktů některých firem (a úspěšně). Pokud by GPP byla dobrá věc a ku prospěchu zákazníků, jak jej NVIDIA označovala, tak by se k němu nadšeně hrnuly zástupy firem a všichni by o GPP rádi mluvili. Stal se ale pravý opak, mluvit o něm dotčené firmy vůbec nechtěly, řada výrobců se postavila ostře proti a NVIDIA místo aby vysvětlila celou situaci tak raději celý program ukončila. Lze se tedy domnívat, že opravdu měl za cíl poškodit konkurenční prostředí a NV by sním hodně narazila. Spousta novinářů tomu přesto nevěnovala náležitou pozornost.

Zato někteří teď věnují pozornost tomu, že AMD údajně zakázalo ASRocku prodávat grafické karty v Evropě a USA. Toms Hardware přišel s údajnou citací jednoho ze Sales Managerů ASRock, který mu řekl:

The problem is that AMD has not agreed to sell (ASRock graphics cards) in EU, that is really a pity.

Okamžitě tak někteří pisálci a diskutéři začali na AMD útočit, že se chová jako NVIDIA, že tu prý ironicky vede kampaň jako Freedom of Choice in PC Gaming a pak zakazuje ASRocku prodávat někde karty a omezuje tak konkurenci a tak dále!

 Rád bych všem, kteří tohle takhle podávají a na AMD útočí vzkázal, že jsou hloupí a neví o čem mluví. Bylo by fajn kdyby si nejdříve zjistili, o čem to vůbec mluví. AMD neomezuje konkurenci, ASRock ani zákazníky, ale dělá přesný opak! Jen některým zcela unikají souvislosti …

1, ASRock nikdy grafické karty nevyráběl. Přišel nedávno za AMD, zda by mu nedodávalo čipy, že by chtěl vstoupit na grafický trh. Mohl jít i za NV (a nejspíše šel), v tom ho AMD nijak neomezuje. AMD bylo tak hodné, že řeklo, že to zkusí a alokovalo mu část čipů (a opravdu nemuselo, jsou to pro něj jen komplikace za současné situace).

To znamená že AMD pomáhá ASRocku vstoupit na grafický trh a vytváří tak nového výrobce grafik a novou konkurenci. Bez AMD by žádné grafiky ASRock nebyly!

2, ASRock však vstupuje na pole, kde je velká funkční a pečlivě udržovaná konkurence. Kde AMD a NVIDIA jako dodavatelé rozdělují určitý počet svých čipů mezi výrobce, kteří mají určitým způsobem rozdělené trhy. Neexistuje, že by nějaký z výrobců grafik samotných měl výraznou převahu. AMD a NVIDIA koneckonců vůbec nemusí dodávat čipy výrobcům nereferenčních karet, ale dělají to, čímž máme opravdu zajímavý výběr karet. Rozložením čipů mezi výrobce a rozložením výrobců na různé trhy zde máme funkční a stabilní konkurenční prostředí, kdy i malí mají šanci uspět a velcí nemohou jen tak všechny převálcovat! To je dobře pro nás zákazníky!

AMD i NVIDIA rozdělují čipy mezi výrobce karet, a ne všichni výrobci působí na všech trzích. Na některých by jich prostě bylo příliš mnoho, což by mohlo některé ohrozit, a mohly by současně chybět na jiných atd. Situaci komplikuje i fakt, že výrobců grafik, tedy těch, kteří karty skutečně vyrábí, je velmi málo. Spousta značek, které známe z krabic totiž patří ve skutečnosti pod jednoho výrobce, a i to se tak zohledňuje na trzích, kdy jedna značka funguje na jednom trhu, jiná zase v jiné části světa. Na vše jsou navázány konkrétní dodávky čipů, kdy AMD a NVIDIA tak kontrolují rovnoměrné rozdělení svých GPU, stejně tak jsou na to navázány marketingové peníze a všechny trhy jsou jednoduše udržovány tak, aby každý (malý i velký) výrobce měl šanci si tam vydělat a přežít a zároveň aby konkurence fungovala, tedy jeden výrobce nemohl převálcovat ostatní a diktovat ceny atd. A buďme za tento systém rádi! Výběr nereferenčních grafik máme široký, ceny (v normálních dobách) dobré a co bychom za to v jiných oblastech HW dali. (situaci jsem hodně zjednodušil, věřte že je mnohem mnohem komplikovanější, ale funguje …. Problém je, když má přijít nový element)

3, ASRock je úplným nováčkem a není ze strany ostatních výrobců karet pochopitelně nadšeně vítán. Zejména u AMD karet, kterých se prodává méně než NVIDIA, a tedy část koláče o který se několik výrobců AMD grafik dělí, je menší. Výrobci grafik vydělávají na svých kartách málo, nejvíce shrábnou distributoři a prodejci, zejména v současných těžařských mániích. ASRock by neměl vůbec šanci tady existovat a vstoupit sem, kdyby se za něj AMD nepostavilo!

AMD je tím, kdo tady nejvíce riskuje. Kdo musí ostatním partnerům vysvětlit, proč pouští na omezený trh další konkurenci. AMD musí najít ASRocku na trhu místo z hlediska alokace čipů a aby zbytečně nelezl do zelí jiným a nevytvářelo to zbytečně rozbroje mezi partnery a postupně ho etablovat, což se neudělá za pár měsíců. AMD tedy ze současné situace má jen starosti, kdy se ale pro nás zákazníky snaží zvětšit výběr a někteří stupidní novináři a diskutéři tady přitom AMD obviňují z přesného opaku!

4, AMD vůbec nemuselo ASRocku čipy dodat a umožnit mu vstup na trh. ASRock navíc ty své představené karty plně nevyrábí, jde o částečně modely COLORFUL (což je značka patřící jednomu z hlavních výrobců karet samotných), které se prodávají jen někde. ASRock sám navíc patří částečně ASUSu (minimálně z 20%). AMD navíc ví, kde má na trhu mezery. Výrobců a fungující prostředí a slušný podíl má v Evropě a možná v USA dost. ASRocku tedy AMD určilo, že má začít hlavně v Asii, kde je podíl AMD nižší a je tam tedy i prostor k růstu a konkurence nedostatečná.

AMD má navíc právo si ASRock nejdříve vyzkoušet (zkušební doba je normální i v zaměstnání a ve vztazích obecně). A pustit ho na celosvětový trh jen tak by bylo přinejmenším hloupé. AMD tu totiž jde s vlastní kůží na trh. Co když ASRock něco podělá a ty jeho grafiky budou mít nějaké problémy. Na koho se bude nadávat? Na ASRock? Nebo se bude psát o tom, jak ty AMD Radeon grafiky stojí za houby?! AMD tedy zcela správně dává ASRock šanci ukázat, co umí na konkrétním trhu a vyzkoušet jeho grafiky atd. Pokud se osvědčí, nevidím důvod, proč by ASRock nemohl těch čipů dostat případně více a zkusit to později i na dalších trzích, až si situace sedne.

  • Kritizovat AMD, že se snaží rozšířit konkurenci?!?

Pokud jste to nepoznali, jsem docela naštvaný. Pořád tady řešíme, jak je na trhu mizerně, jak je někde málo konkurence, řešíme tu problémy, které to přináší, třeba typu NVIDIA GPP. A pak, když se AMD rozhodne, že tedy podpoří vstup a vznik dalšího výrobce grafik a podpoří ASRock, kdy pro AMD to přináší nyní jen negativa náklady a nepříliš nadšené ostatní partnery, vše proto abychom jako zákazníci mohli mít větší výběr, tak se tady objeví pár stupidních pisálků z Toms HW apod. kteří citují nějakého ASRock Sales Managera, jak si prakticky stěžuje na AMD (pokud jde to vyjádření přesné). To vyjádření je minimálně nevhodné a reakce některých přímo ukázkově špatná.

ASRock doufám dotyčného vyrazí na hodinu, protože tohle je víc než rána pod pás. ASRock by se měl AMD okamžitě omluvit, vysvětlit všem veřejně, že vše je zcela v pořádku, a že přijímá výzvu a začne s pořádnými grafikami nejprve tedy v Asii (možná v USA), a až se tam podaří všechny přesvědčit o tom, že má kvality na to nabízet případně své karty i celosvětově a ve větším, tak si s AMD sednou k jednání znovu. Zatím neukázal nic, tedy kromě vyjádření jednoho Sales Managera.

Útočit na AMD v situaci, kdy se nám tu snaží rozšířit nabídku karet ve značně složité situaci za to, že ASRocku na zkoušku vyhradil konkrétní světovou část trhu, který jen díky AMD vůbec může nějaké grafiky uvést na trh, je nejen hloupé, ale škodí to nám všem. Místo toho, aby bylo AMD chváleno za to, že se snaží konkurenci po čase rozšířit (kdy jste naposledy slyšeli o novém výrobci karet?), a nechová se jako NVIDIA, které se ji snažila omezit (viz GPP) … prostě buďme rádi, že AMD vůbec dodalo ASRocku nějaké čipy a ten může zkusit udělat nějaké karty. A přijde mi férové a zcela v pořádku, že musí začít v malém a od nuly a jen na některých trzích, stejně jako začínali jiní, kteří jsou ale už dnes i 20 let na trhu. Bylo by dost nefér vzít stávajícím partnerům část dodávek čipů a "udělat" ASRock stejně velkým hned na začátku jen tak … i když někteří „partneři“ by si to za podepsání GPP zasloužili. AMD to ale neudělá a chce dát každému šanci, což se má ocenit, ne hanit!

Doufám, že si ASRock hodně rychle udělá v teamu pořádek a patřičně to hloupé vyjádření vysvětlí. Také doufám, že si někteří novináři nafackují, protože negativní způsob, jakým někteří o této situaci píší a někteří čtenáři to tak chápou, když realita je přesně opačná, může donutit AMD zařadit zpátečku. Proč by se mělo AMD namáhat a komplikovat si život snažením se podpořit vznik nového výrobce a konkurence, když za to schytá jen obvinění, že se nechová dle svého Freedom of Choice in PC Gaming, že omezuje konkurenci atd.?! Pokud by se někdo divil, proč si to případně AMD s ASRockem rozmyslí a proč žádný další výrobce grafik hned tak nevznikne, tak už ví proč. Hloupost některých lidí je neuvěřitelná a bohužel tím komplikují život i nám ostatním …

Sám za sebe vítám ASRock jako dalšího výrobce karet, doufám že se postupně etabluje a myslím že si spousta lidí prostě neuvědomuje, jak moc se muselo AMD snažit, aby mohlo vyjít ASRocku vůbec vstříc a vstup na trh mu umožnit ... je smutné, že na této dobré a ne zrovna v posledních letech obvyklé situaci, najde někdo pořád prostor ke kritice a negativismu. Škodí to nám všem a pokud nechcete rozšíření konkurence, nechcete ASRock grafiky na trhu a potenciálně dalšího nového výrobce, tak v té hloupé kritice pokračujte a dočkáte se. Pokud si někteří myslíe, že přeháním, tak nesouhlasím. Vadí mě, když je dobrá věc vydávána za špatnou, zejména když těch dobrých věcích v mnoha segmentech současného IT trhu není příliš, natož aby se nám někde rozrostla konkurence.

EDIT: ASRock by měl grafické karty prodávat zatím v Asii, Austrálii a možná v USA. V EU zatím nebudou, stejně tak je omezena nabídka jen na maximálně RX 580 modely.

 


  • Aktualizace 08.05.2018:

Společnost ASRock vydala oficiální stanovisko, kdy oznamuje prodeje svých karet v regionech APEC a latinské Americe. Poté bude postupně rozšiřovat prodeje i do dalších regionů. FORBES magazín pak informuje o podrobnostech, tedy že neví, s kým to TomsHW mluvil, ale s ASRockem evidentně nikoliv, že jejich původní zpráva o tom, že AMD zakázalo prodávat ASRocku grafiky v Evropě, je prostě lež.

ASRock se rozhodl sám, co a kde bude prodávat, a to i s ohledem na počty grafik, které z hlediska počtu GPU od AMD může vůbec na trh dodat a také to, kam se chce zaměřit. V Evropě se tedy rozhodl zatím herní karty běžně neprodávat (v maloobchodu), měly by být ale k dispozici nějaké těžařské edice (od 500 kusů na zákazníka). AMD samozřejmě s ASRock spolupracuje, ale ASRock sám si může rozhodovat na které trhy se bude soustředit a vybral si tedy pro začátek některé z nich, kdy však uvádí, že má zájem a záměr rozšířit postupně prodeje celosvětově. ASRock přiznává, že na trhu řeší problémy stejné, jako mají jiní výrobci, týkají se tedy poptávky po grafikách na těžbu a vysokých cen a omezené dostupnosti pamětí, což mu situaci neulehčuje.

Komentář by DD: Osobně by mě zajímalo, komu tedy měla sloužit zpráva o tom, že AMD banuje a něco zakazuje ASRocku (když opak je pravdou už jen proto, že díky AMD ASRock vůbec může karty dělat). Ze strany Toms HW, který je původcem původní zprávy s údajným pracovníkem ASRocku a několika dalších „médií“ která ji šířila, v tom vidím postranní úmysly a zajímavé je i načasování s ohledem na zprávy o mnohem kontroverznějším GPP. Skoro mě to přijde, jako že někdo chtěl odvést pozornost a najít nějakou špínu kde žádná není. Potvrzuje se tedy co říkám od začátku. Zajímalo by mě, kdo tyhle pomluvy o AMD šíří. A také zda se ti, co začali okamžitě na základě lživé zprávy do AMD navážet a navážet se do mě a některých ostatních, že údajně straníme AMD, přitom jsme jen psali objektivně, zda se nám omluví. Každopádně někdo se ptal, zda když DDWorld podal tu zprávu tak jak podal, zda ostatní (většina) médií ji má tedy špatně a neříká celou pravdu svým čtenářům. Dnes tu tedy máte odpověď …

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - přehnaná reakce 2018-05-07 04:54:19
avatar
Nejsem si tak úplně jist bezproblémovostí tohoto kroku AMD. Raději bych viděl místo zákazu doporučení. Výrobce přece ví nejlépe(nebo by měl vědět) kde svůj produkt nejsnadněji prodá. Nyní by to ve vyhladovělé Evropě nebyl problém. Pokud si AMD není jisto kvalitou, tak si mohou prohlédnout produkce COLORFULu, ASRock je jen branduje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 10:36:54
avatar
nejsi si jistý tím, že AMD umožňujě ASRoku vůbec začít a dokázala mu na trhu vůbec najít nějaké místo mezi stávajícími partnery?
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 06:47:04

ASRock branduje pouze chladiče a plastové výlisky.
Proč by měl složitě vymýšlet a vyrábět něco, co už dělají jiní? Jinak Colorful je pouze nVidia-only výrobce, takže o nějakém "brandování" se hovořit nedá. PCB pro nVidia je na AMD z logiky věci nepoužitelné. Chladiče naopak lze použít obecně. Navíc si troufám říci, že ty chladiče si ani Colorful přímo sám nedělá, to dělá zase jiná fabrika, jiná společnost, jen pod privátní značkou Colorfulu. No tak si holt od té fabriky ASRock objednal ze stejných lisovacích forem ty samé chladiče.

Siemens a Elektrolux jsou taky 2 naprosto rozdílné značky a přitom používají v pračkách ta samá čerpadla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 10:38:37
avatar
já v tom žádný problém nevidím .... problém vidím v tom, že někteří útočí na AMD za to, že v podstatě našlo ASRocku místo na trhu, mezi současnými partnery, které to samozřejmě netěší, že AMD umožnilo ASRocku vůbec začít a rozšiřuje tím konkurenci a co za to má? Obvinění že prý narušuje konkurenci a omezuje ASRock?! Být AMD tak si tu spolupráci rozmyslím ....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 15:12:21
avatar
Že by v AMD byli bratři v Kristu? Oni po nás kamenem a my po nich chlebem? Já bych ty zmetky co se zčuchly s NV nijak nešetřil.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 11:00:44
avatar
Vzhledem k tomu, jaké jsem před pár lety učinil zkušenosti s "kvalitou" desky od ASRock, tak to zase nějaká velká ztráta nebude. Jakmile bude zase normální situace a nebude člověk muset brát co je skladem, vždycky si rád připlatím za slušného výrobce, kde mám 3-5 let záruky na grafiku, stejně jako až budou zase normální ceny pamětí rád si při upgradu koupím Kingston, protože co na nich jedu jsem modrou obrazovku neviděl, a záruka u nich funguje i když krachne prodejce (osobně před cca 10 lety vyzkoušeno)
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 12:04:29
avatar
Ja v tom vidím aj prezieravosť AMD po tom čo spravila nvidia s gpp. Vie že na gigabyte, asus a msi sa spoľahnúť nemôže a tak im ľudovo povedané ukázala zuby. Zatiaľ bude asrock podnikať v ázii a keď sa náhodou niekedy zopakuje situácia s gpp alebo bude mať amd pocit, že o niektorého z partnerov prichádza tak ho nahradí Asrockom. Predpokladám, že Asrock bude jeden z najlacnejších výrobcov na trhu a aj preto ho nemôže pustiť na trhy EU a USA pretože by v niektorých modelových radách vytlačil drahších výrobcov ktorí ale zastrešujú značky pre high end produkty AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 12:20:18
avatar
Je to možné, ASRock však především konkuruje XFX a SAPPHIRE a POWERCOLOR což jsou exkluzivní výrobci AMD Radeon ....

ASRock ale pokud je mi známo nemá zatím VEGA karty, na kterých je nejvyšší marže. Každopádně ASRock má také menší objem čipů a dost nechápu, jak by vůbec bylo reálné aby prodával karty na celém světě. AMD také museli ty čipy někde vzít a rozděluje je rovnoměrně tak aby byl pokryt celý trh, pokud tedy vzalo čipy určené pro výrobce především v Asii, je logické že chce aby se ASRock soustředil hlavně tam a ten by to měl nejen plně akceptovat, ale vzít to jako výzvu a uspět tam, jedině pak si zajistí větší dodávky .... bylo by prostě i nefér ho najednou pustit na všechny trhy a dodávat mu stejně GPU jako jiným zavedeným partnerům, kteří si svou pozici roky budovali .... AMD totiž nevyrábí výrazně více čipů ale část jich prostě "vzalo" některým výrobcům, žádný z výrobců AMD či NVIDIA grafik nemá nikdy tolik čipů, kolik by chtěl a kolik by potřeboval k výraznějšímu ovládnutí trhu ... AMD a NVIDIA tak drží funčkní konkurenční prostředí mezi výrobci karet a uspět tak mohou velcí i malý ... ASRock je malý a měl by tak začínat a je to zcela férové. To že ASRock vůbec je na poli grafik, je velká událost, protože kdy jste naposledy slyšeli o novém výrobci karet a myslím opravdu novém výrobci ne nové značce nějakého existujícího výrobce?

AMD se tedy snaží rozšířit konkurenci a přitom ji někteří osočují z opaku ... hloupost evidentně vládne světu.

Ano, je možné, že ASRock možná postupně nahradí některého z výrobců Radeon .... ASUS, Gigabyte a MSI si udělali hodně zle svým počínáním v posledních měsících .... Gigabyte a ASUS to nejspíše vyžehlí (jsou to také největší výrobci desek na trhu, takže spolupráce s AMD je pro ně i pro AMD klíčová) ... u MSI bych si ale nebyl tak jistý, to se k AMD kartách nechová úplně dobře, jako výrobce desek je také menší, takže nahradit jej ASRockem, který by navíc vyráběl jen AMD grafiky, je možný scénář ... ale jsou to jen domněnky, GPP nadělalo hodně zlé krve, výrobci karet na toto téma nechtějí mluvit a MSI není výjimkou ...

také je ale možné, že se prostě AMD připravuje na expanzi ... chystá koneckonců velmi silnou novou mainstreamovou 7nm generaci, která může být extrémně dobrou produktovou řadou a tak ASRock vstupuje na trh právě tak, aby si vše odladil a vyzkoušel, než nová generace karet přijde na trh a možná navýší podíl AMD v řadě segmentů. V každém případě je snaha AMD rozšířit konkurenci dobrá zpráva a připomínám že ve skutečnosti nevíme důvod, proč si AMD nepřeje aby ASRock zatím prodával karty v EU ... mohou za tím být zcela jiné věci mimo kontrolu AMD i ASRocku ....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 15:20:13
avatar
Zajímavý obrat. Zatím si tu vždy tvrdil,že GK nejsou proto,že by AMD němélo GPU čipy,ale že nejsou paměťi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 15:54:03
avatar
???

já říkal a AMD i NV to říkají také, že oni by byly schopni navýšit výrobu GPU a že počet GPU není problém ... problém jsou paměti, ty prostě nejsou ....

to nadále platí .... AMD i NV mohou navýšit výrobu GPU ale je to na nic, když by ta GPU neměla k sobě paměti takže co by si s těmi GPU dělal? Proč by třeba AMD dalo GPU ASrocku když by z nich nemohl udělat grafiky protože by neměl paměti?!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 02:22:31
avatar
Neodpověděl jsi na moji poznámku. Já reagoval na ttemto tvůj výrok AMD také museli ty čipy někde vzít a rozděluje je rovnoměrně tak aby byl pokryt celý trh, pokud tedy vzalo čipy určené pro výrobce především v Asii. Nebo tento výrok bylo by prostě i nefér ho najednou pustit na všechny trhy a dodávat mu stejně GPU jako jiným zavedeným partnerům, kteří si svou pozici roky budovali .... AMD totiž nevyrábí výrazně více čipů ale část jich prostě "vzalo" některým výrobcům, žádný z výrobců AMD či NVIDIA grafik nemá nikdy tolik čipů, kolik by chtěl a kolik by potřeboval k výraznějšímu ovládnutí trhu ... AMD . Celé to zavání plánovanou distribucí připomínající spíš socialistickým zasahováním do trhu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 12:28:41
avatar
???? nechápu na co se ptáš

AMD a NV normálně rozdělují čipy mezi výrobce grafik tak aby žádný z nich neměl tolik, kolik by chtěl a hlavně nemohl ovládnout trh. Socialistické? možná .... ale udržuje to konkurenci a výběr a velcí nemohou převálcovat ty malé jen proto, že by je přeplatili. NV a AMD by samozřejmě mohli vydělávat ještě mnohem více a nebo nedodávat čipy výrobcům karet vůbec a nechat si je pro sebe ....

Současný systém je ale výhodný pro nás zákazníky, máme výběr ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 16:03:07
avatar
Tak ještě jednou. Proč AMD musí brát jednomu, aby mohl dát jinému? proč nezvedne výrobu, když údajně u nich produkce GPU problém není?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 16:05:58
avatar
protože by ASRock nesehnal paměti pro ty karty ;)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 21:21:17
avatar
Moment, chcete říci, že výrobci GK nakupuji paměti přes AMD? Že AMD má s výrobci pamětí kontrakt a přeprodává výrobcům GPU a paměti jako sadu? Pokud tomu ale tak není, je snad věcí výrobce GK, jaké dodávky pamětí si u jejich výrobců zakontraktuje. Uvědomujete si co jste svým výrokem právě zdělil. Pokud dostane přiděleno určité množství pamětí, které je konstantou, kdo určuje jak velkou pamětí výrobce má osadit svou vyrobenou GK. Pokud bude osazovat 4GB, potřebuje 2X tolik GPU než v případě že bude osazovat 8GB. Protože s 4GB paměti mu umožní vyrobit 2X tolik GK. Nebo to také určuje AMD?
DDschranka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 12:13:07

Čili pokud aktuálně na výrobce pamětí míří velká soudní žaloba, kvůli kartelové dohodě o umělém snížení objemu výroby pamětí, za účelem udržení vyšších cen, tak doufám, že dostanou co nejvíc za uši, zmetci.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 13:33:12
avatar
Takže v podstatě věta: "The problem is that AMD has not agreed to sell (ASRock graphics cards) in EU." je pravdivá?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 13:35:42
avatar
no správně měl napsat, že AMD vůbec dovolilo ASRocku nějaké jeho grafiky vyrobit a začít prodávat a na vstupu na další trhy se pracuje .... takhle to vyznívá, že AMD je proti ASRocku, když přesný opak je pravdou. Bez AMD by nebyly žádné karty ASRock ....nevíme v tuto chvíli proč na některých trzích ASRock nebude (pokud je mi známo tak oficiálně se bude prodávat v Asii (mimo čínu), v Astralii a okolí, v jižní Americe ... neoficiálně pak i v severní Americe.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 14:17:13

Dobry den prajem,

takze vsetky ostatne stranky su mimo?

Pretoze vsade vinia AMD len tu nie,

citujem: "AMD you are so generous... "FREEDOM OF CHOICE!"
Taiwanese company can't sell graphics cards in Taiwan ????
Regional sales bans are the biggest idiotism in this industry.
http://www.tomshardware.de/amd-asrock-grafikkarten-europa-nicht_verfugbar,news-259293.html"

Mne to pride tak, ze keby toto spravi nVidia tak sa tu spusti hate speech asi tyzden nonstop a ked nieco kluje AMD tak sa len obranuje aj keby spravi nieco ovela horsie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 15:06:18
avatar
dokážete pochopit že AMD nastavuji vlastní kůži že díky AMD může vůbec ASRock začít vyrábět ty karty a že není jednoduché dostat na trh nového výrobce mezi zavedené partnery a že AMD jde vlastně proti jejich zájmům a musí za ASRock nastavit krk???

AMD tedy rozšiřuje výběr o ASRock karty! To je přeci dobře ....

Grafický trh je velmi složitý, výrobci karet mají rozdělené trhy podle AMD a NVIDIA jak jim dodávají čipy a v článku jsem popsal proč to tak je a že je to dobře!!! Jak NVIDIA tak AMD prostě omezují výrobce svých GTX a RADEOn grafik v tom jak a kde mohou působit, což vytváří skutečně funkční konkurennčí prostředí, kde velcí nemohou přejet ty malé a máme tedy skvělý výběr ....

AMD dodalo ASRock čipy, nemuselo ... takže pokračujte v kritice AMD za to že rozšiřuje konkurenci, lžete o tom že prý dělá opak a AMD si to příště rozmyslí, já bych to udělal? AMD se tu snaží udělat dalšího výrobce a co z toho má? hate že prý škodí konkurenci a omezuje ASRock, jste vůbec normální. Ano každý kdo se v tomto případě naváží do AMD (a ikdyby na místě NV byla NV, řeknu to samé), tak je hlupák a kvůli němu se také nemusíme dočkat příště žádné konkurence ....

BTW: navíc není vůbec jasné, zda za tím proč ASRock nemůže prodávat karty v některých zemích nestojí náhodou zcela jiné aspekty, třeba i povinné registrace, standardy a certifikace, které zejména u EU trhu jsou velmi přísné a nějakou dobu trvá jejich získání ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 22:33:50

Ale ostatní stránky nejsou mimo
Jsou "jen" masy lidí a diskutérů co podléhají trendu, že když NV uvedla a poté zakončila svůj program GPP a mělo a má to velkou negativní odezvu ( a není divu ), tak AMD má také vroubek s ASRockem. Je to taková odvetná rošáda
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 22:45:31

ty lidi se řídí jen tím co ten člověk z ashrocku řekl, to že to vyřkl takto je prostě blbost... když řeknu A musím říct i B...

Prostě nechtěl být za blbce a shodil to na AMD, proč by jinak šli za AMDčkem když je menší? no protože Nvidia na ně hodila bobek...

jediný co mi to zatim u Ashrocku říká že to dlouho nevydrží to partnerství pokud budou dělat takovéto kiksy
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 23:05:15

Pokud ty lidi nemají vlastní rozum a nevidí rozdíl mezi GPP a touto věcí, tak je to průšvih. Jinak máš pravdu. Měl říct A i B.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-07 22:42:50

heh no asi takhle, byly roky kde jeden z nejlepších výrobců Nvidia karet byl Gainward, proslavil se 8XXX serii a dneska po něm neštěkne ani pes... a to dělal jedny z nejlepších pasivně chlazených karet....

Tedy jak se tu krásně vzpomíná, AMD si jasně stanovuje pravidla a každá velká smlouva má pravidla a tato smlouvaje o dodávce chipů, má ji Nvidia a má ji i AMD a urcuji na jaký trh a kam dodj ty chipy... to že člověk s Ashrocku blbě formuloval větu a všichni to ted rozebirají je vec druhá...

Každopádně Ashrock byl na 100% u Nvidie a očividně Nvidia ho poslala někam kdež to AMD ne... ta smlouva na ty chipy urcije stejná pravidla jako třeba leasing nebo operák prostě za jakých okolností a v jakých případech to můžeš používat, prostě definovaná smlouva

vyjádření člověka z ashrocku je stejný jako Babišovo Sory jako... na dvě věci měl to lépe vysvětlit...
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-08 23:24:58

Celá táto kvázi kauza má v podstate jednoduché vysvetlenie ktoré závisí od toho čo bolo na začiatku. Ak AMD začalo spoluprácu s Asrock s tým, že už na začiatku sa dohodli ktoré trhy sa obsadia a ktoré nie, tak potom toto nie je žiadna kauza a celá diskusia okolo je zbytočná strata času. Ak ale na začiatku spolupráce bola iná dohoda a neskôr /napr. keď v AMD už tušili, že z GPP nič nebude/ AMD Asrocku zatrhlo uvedené trhy, tak potom to kauza je a AMD v nej vôbec nevyzerá dobre.
Reči o tom, ako si AMD musí výrobcu najskôr vyskúšať a preveriť a do akého rizika ide... považujem za súkromné výmysly autora článku, nejaký taký folklór na dokreslenie situácie. Niečo také by bolo možné ak by sa jednalo o novozaloženú značku nie o niekoho, kto má už vybudované meno, distribučnú sieť, servisnú sieť a lokálnu podporu.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-09 09:00:48

jasne ze su to sukromne vymysli co si cakal? Ved sa jedna o dokonale AMD. Nebudem tu nic kopirovat, staci sa pozriet na videocardz stranku a precitat si diskusiu celkom dole - ASRock Phantom Gaming Series Graphics Card Business Statement.

btw rovnaky blud ako vyssie koment " Každopádně Ashrock byl na 100% u Nvidie a očividně Nvidia ho poslala někam kdež to AMD ne " kks ta nVidia s Intelom niektorym lezi poriadne v zaludku
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 547x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 368x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 890x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1170x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 6