ATI Catalyst 10.3 jsou zde – Jak narostl výkon ATI Radeon HD 5000 grafik od vydání? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 25 březen 2010
Přejít na obsah
ATI Catalyst 10.3 jsou zde – Jak narostl výkon ATI Radeon HD 5000 grafik od vydání?
Radeon HD 5870/5970 - výkon od vydání

 

 
  • HD 5870/5970 – výkon od vydání

Nebudeme si nalhávat, že 2% zvýšení výkonu, které AMD u některých her udává, poznáte. Je to v podstatě chyba měření, takže někdo nemusí zjistit nárůst žádný, někdo ano. Nicméně AMD by si asi netrouflo říkat, že tam nárůst je, když by tam nebyl. Výkon ovladačů rostě s každou verzí a tak server TweakTown přišel s nápadem otestovat s Catalyst 10.3 grafiky ATI HD 5870 a HD 5970 proti ovladačům, se kterými tyto grafiky přišli na svět a potvrdit, nebo vyvrátit oblíbené tvrzení, že ovladače a grafiky ATI zrají s časem jako víno a výkon se od vydání jen a jen zvyšuje a to o dost …

 

Začněme u teoretických testů. 3D Mark Vantage a hned je tu podstatný rozdíl. Ve srovnání se stavem po vydání proti nejnovějším ovladačům je nárůst výkonu poměrně značný. Nejinak je tomu i u teoretického testu Unigine a to ještě existuje jiná verze ovladačů a tohoto programu, kde je výkon HD 5000 ještě výrazně vyšší. Ale tohle jsou teoretické testy, které v objektivních testech grafických karet nemají co pohledávat, protože kdo ví, co a jak testují a hlavně benchmarky nikdo nehraje … Takže jak to vypadá ve hrách:

No tak určitě je na místě říci, že ano, nové ovladače výkon ve hrách zvyšují a to TT neotestovali zdaleka všechny hry, kde ATI zapracovalo, takový DIRT se 30% u Catalyst 10.3 u HD 5970 musí být dost zajímavý. Každopádně nárůst výkonu od vydání grafik HD 5870/5970 je u mnoha hlavních herních titulů jen díky ovladačů o 10-20%. Někdy i mnohem více, to když třeba ATI zprovozní CrossFire a tedy i druhou půlku HD 5970, nicméně CrossFire dnes už funguje velmi dobře a je k dispozici funkční téměř s vydáním každé nové důležité hry.

Jak servet TweakTown správně podotýká, není marné se dívat, až se bude testovat FERMI na některých webech, jak jsou s ATI grafikami porovnávány. Pokud budou vykazovat ATI nějak podivně nízké výkony, je otázka na jaké verzi ovladačů (a zda) byly vůbec testovány. Zkrátka jestli někdo bude testovat nové GTX 470/480 proti ATI na ovladačích starších, jak Catalyst 10.3, nebude to zrovna přesné měření a srovnání. Zajímavější je to o to více, že NVIDIA se zjevně snažila o to, aby GTX 470/480 překonaly HD 5850/5870 o 10%. Nové ovladače u ATI by tento rozdíl mohly povážlivě snížit. Bude to rozhodně zajímavé.

  • Závěr

Každopádně TweakTown dokázal, že vývoj ovladačů opravdu funguje, a že teď půl roku od vydání, je Radeon HD 5870 v některých hrách až o 10-20% výkonnější, než byl při vydání. U HD 5970 je to díky CrossFire ještě výraznější nárůst. Ono se tedy může zdát třeba mezi jednotlivými verzemi ovladačů, jako 2% neměřitelné, ale to máte 6x2% za půl roku (AMD vydává ovladače každý měsíc) a už je z toho 12% a to už znát je ….

         

 Navíc ovladače opravují chybky (někdy také bohužel přidávají, ale to už je riziko podnikání), a hlavně přidávají i nové funkce, což u Catalyst 10.2/10.3 je hodně vidět. Rozhodně tedy nezanedbávejte aktualizaci ovladačů. Osobně bych doporučil trochu zdrženlivost. Třeba když nové ovladače vyjdou, ihned je nervat do PC, ale pár dní počkat. Občas se totiž objeví nějaké problémy závažnějšího rázu, které by vás mohli mrzet. U Catalyst 10.1 to byla třeba chybka v ovladači napájení ve 2D režimu, takže občas byly karty nestabilní. Nedávno se ještě závažnější problém objevil u ovladačů pro grafiky NVIDIA, který musel být dokonce stažen, protože hloupá chyba v řízení otáček ventilátoru způsobila, že čip se přehřál a někdy zničil. Na všechny tyhle problémy se během pár dní po vydání ovladačů přijde, takže radím tak 3-5 dní po vydání počkat, než ty nové ovladače nainstalujete. Jasně, nemělo by se to stávat, a stává se to málo, ale čert nikdy nespí. Nové Catalyst 10.3, pokud je tedy s nimi vše v pořádku a zatím musím říci, že ano, tak určitě si nainstalujte…

Zdroj: TweakTown.com, AMD.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
PlugINN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nepoužívat tyto ovladače!! 2010-03-25 06:34:04

S nainstalováním těchto ovladačů dochází k pádům systému a zasekávání se v průběhu hraní! Nevím co to ATI zase vymyslelo, ale jakmile začnu hrát, restartují se ovladače a už to jede, snižování výkonu a následný pád celého systému! Proto důrazně doporučují neinstalovat tyto ovladače!
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 19:11:45

Tak nevim jestli jsi nejaky amater a nedokazes poradne nainstalovat ovladace... ale ovladace funguji paradne. Nejspis budes fanousek nvidie a neprekousnes ze ati je jeste lepsi nez se cekalo pokud se pletu tak promin a hodne stesti s vyresenim tveho problemu
PlugINN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2010-03-26 14:16:15

tak fanousek nvidie nejsem jelikoz ATI pouzivam uz roky, ale proste s nainstalovanim ovladacu dochazi pravidelne po nekolika minutach hrani k padum systemu. Pred tim to nedelalo. Jo a myslim ze ovladace umim nainstalovat.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 22:36:34
avatar
Hochu, to sis naběh, takovéto hlášky tady, to se nesmí!
Jinak, NV má taky nový ovladače, třikrát hurá
A taky sou tam nějaký nárůsty výkonu
Zřejmě taky zrajou jako víno
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 10:15:10

to jo...jako archivní víno
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 20:27:59

jen do toho !!
PlugINN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super 2010-03-26 16:02:07

takže po reinstalaci ovladačů a všem možným žádna změna, system pada, dmnce toto si koupim novou kartu za 4000 a muzu si s ni jit tak akorat ****** *****
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 20:41:30

A nemas jen slaby zdroj? :-) Jestli to tahas na 300 nebo 400 (LC,...)s ucinnosti nekde okolo 40 % tak se ti nedivim :-D
PlugINN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - xD 2010-03-25 06:43:18

mimoto dochází ke třepání obrazu v průběhu hraní než dojde k pádu, opravdu doporučuji neinstalovat!
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-03-25 08:42:41
avatar
myslim si ze problem bude medzi klavesnicou a uzivatelom
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 10:58:20
avatar
nie nie, problem je medzi klavesnicou a monitorom ...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 13:33:07
avatar
Tam mám většinou pití... a s nim problémy moc nemívám
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:22:20
avatar
Tak si zkontroluj, jestli se ti točí na grafárně, ventilátor, případně z ní vyfoukej prach a nebo ji podtaktuj na výchozí hodnoty. A nainstaloval jsi ty ovladače tak, že jsi ty předchozí odinstaloval a potom nainstaloval nové? Tak to AMD/ATI doporučuje instalovat, ale moc lidí to tak nedělá, včetně mě, ale když už nastal problém, tak to tak nainstalovat pomohlo.
PlugINN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach 2010-03-26 14:19:19

ventilátor se točí jelikož karta je po instalaci ovladačů hrozně hlučná, otáčky šly ve hrách hodně nahoru. ve 2D zatím problém není, no skusím reinstall
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crossfire 2010-03-25 07:55:53

ak by som dal 2x 5770 do crossifre na doske s 790X chipsetom a nebrzdilo mi to vykon? lebo doska ma v speficikaci ze ked ide crossfire tak jedno pcie ide X16 a druhe iba bezi v mode X8(gigabyte)..ale preco je tomu tak..taky asus ich model s 790x napr co som pozeral mu bezia obe v x16...
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crossfire 2010-03-25 09:39:11

to, co popisuješ, je dáno realizací sériové PCIe sběrnice. Na některých deskách jsou sice dva PCIe sloty, ale de facto je to jeden rozdělený. Takže při použití 1 slotu jede tento 16x, při použití obou jedou oba 8x. Toto je dáno čistě jenom rozmary výrobce desky (prostě snaha ušetřit - nepřidávat další plnohodnotnou PCIe).
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 12:36:01

Ono to je spis tim, ze chipset ma omezeny pocty PCI-E linek. Vyssi verze chipsetu maji vetsinou nejake linky navic, takze se da 2*16x udelat.

Nejaky si muze sezrat IGP, nepo jiny srandy co vyrobce prida na desku a kdyz ti jich pak z 32 puvodnich zbyde treba 26 tak z toho 2*pcie-16x neudelas. Takze konfugurace pak treba vyjde 1*16x + 1*8x + 2*1x a mas klasicky osazeni desek posledni doby
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 12:52:38

hm a da sa nejak zistit alebo vypocitat ze ci by ten X8 slot brzdil tu druhu 5770-ku v crossfire?
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 13:00:10
avatar
Osobne si dle zkusenosti z drivejska myslim ze to vliv mit nebude. Drive jsem byl nucen po vymene nejakeho chladice kvuli mistu prehodit grafarnu do slotu PCIe co byl 2x pomalejsi a vse chodilo na prvni pohled stejne. Testy jsem z toho nedelal, ale nemyslim ze by to melo znatelny vliv.
Gorlim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:06:13
avatar
ja som ich vcera nainstaloval a zatial bezproblemov
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:21:02
avatar
DD, to ta v skole neucili ze percenta sa nescitaju/nenasobia? ;)
a crosssfire tiez pobavil, ale to len tak o-]
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:44:39
avatar
uff. Teď jsem si všiml, že jsi už na to upozornil přede mnou.

edit: ovšem za určitých podmínek (pravda hodně hypotetických) lze "procenta" sčítat a dojít k správnému výsledku.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:26:54

To ze bude za vyjmecnych okolnosti vysledek "scitani procent" shodny se spravnym postupem pocitani a tedy pravdivym vysledkem neznamena ze je to tak spravne principove pocitano, vim jak to myslis ale tve vyjadreni muze byt pro urcite laiky zavadejici....
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:10:52
avatar
len tak pre informaciu, ten croSSSfire tam stale je ;)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Matematika 2010-03-25 08:41:44
avatar
6x2% může napsat jen matematický negramot. Vždyť je to nesmysl!! Pokud někdo nechápe, nechť si osvěží paměť nečím podobným - složeným úročením (viz wiki)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Matematika 2010-03-25 09:29:21
avatar
Já jsem si to spočítal. Když si tak dobrý v matematice a jedná se jen o tak jednoduchou věc jako jsou procenta můžeš nám teda říct o kolik se teda navýšíl výkon když se od vydání prvních ovladačů navýšíl při každém dalším vydaní ovladačů o 2%. Budeme brát v potaz, že došlo od vydání prvních ovladačů celkem 6 dalších ovladačů.Dle tohoto zadání DD vyšlo 6x2% => navýšení o 12%. Jestli si to schopen spočítat můžeš prosím tě poslat svůj výsledek této jednoduché úlohy pro základní školy?
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:48:54
avatar
1.02 na 6 = 1.1261 = 12.61%
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:16:35
avatar
Přesně. Ale i tak, +/- odhad při šesti měsících je ještě v normě 12% nebo 12,61%. Horší by to už bylo po roce, to by už byl rozdíl 2,82%
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 12:42:59

detailisti.. ;-)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 13:29:58
avatar
Správně. Jak by řekli v bance orientačně 12%
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:18:28
avatar
Jo jo. Až na to, že v bance řeknou orientačně 12%, ale myslí tím zhruba 24%.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:31:27
avatar
Vidím, že máš podobné zkušenosti. Vyřizoval si úvěr taky, že?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 19:46:36
avatar
Jj.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Záleží na úhlu pohledu 2010-03-25 09:42:56

Pokud je nárůst o 2% stále vztažen k původnímu základu, tak se to samozřejmě sčítat dá. Pokud nárůst vždy vztažen k předchozí verzi, pak je samozřejmě DDho výpočet podstřelený.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:48:57
avatar
Přesně tak. Horší by bylo kdyby to bylo naopak. To by pak nadržoval ATI, ale v tomto případě ikdyž možná nechtěně podpořil NVidii
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-03-25 08:41:57
avatar
Super, badam aj ja narast vykonu na mojej 5750, par fps ale potesi
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:32:46

No uz sosam a instalujem. Dam to na plnu zaťaž a ked nedrbne tak budem rad
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:21:40

Tak po nainstalovani som spustil naraz 5 hier v oknach a za 2 min PC zamrzol to my na 10,1 nerobilo
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:10:54
avatar
Ty hráváš 5 her naraz? To musím taky testnout, to mě ještě nikdy nenapadlo otestovat.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:25:17

Hra neni jen o GK a jejich driverech, ale take o RAM, MB, CPU, HDD a dalsich komponentach....

PS: Mala kontrolni, nemas to nahodou OCkle to PC?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:08:27

Jaj ja tak hraju uz rok. To preto ze hram hru on line kde jedna postava vie iba nieco, treba mať dalsiu a dalsiu ja mam cca 5 Je to celkom sranda a dobre sa tym otestuje aj vykon PC.
PS: catalist 10.1 bez problemu aj s 5 oknama 10.3 zvladne jedno okno bez problemu, pri 5 oknach zamrzne PC do 2 min
trosku ma to mrzi, lebo co pisu vraj by mali vylepsovať prave tie okna v 10.3
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 08:16:11
avatar
Tak holt doufat, že to v další verzi opraví. Ještě jsem to netestl, ale může to být dobrý test na stabilitu systému.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 11:47:52

Tipnul bych to na free server linage2 a tahas za sebou buffery aby jsi byl permanentne ve fullbuffu - OL,BD,SW,PP(i kdyz water je lepsi pro magy nez fire)/pripadne pro figthery WL pro critak od kocky + main

Zkus dat back starsi ovladace a tim vyloucis chybu HW, jestli ok tak jim pisni(staci jednoducha anglina - i have problem with multitasking games bla bla bla) co jsi nasel za bug at o te chybe v driverech vedi co nejdrive, mam s tim dobre zkusenosti ze je pak chyba odstranena drive nez "normalne"....
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:44:50

sry
Gorlim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:46:48
avatar
zas niekto necita clanok:

Majitelé mobilních PC potěší jistě fakt, že tyto ovladače jsou i pro mobilní grafiky ATI od HD 2000 série. Jak už ale bylo dříve řečeno, bohužel nejdou na úplně každý mobilní PC s ATI Radeon grafikou. Někteří výrobci nadále tyto univerzální ovladače nepodporují, většinou proto, že do notebooku osadili nějakou vlastní specifikaci karty. Takže než budete nadávat AMD-ATI, vezměte na vědomí, že bohužel někteří výrobci u některých modelů prostě nepodporují jiné, než své ovladače.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:04:55
avatar
Tak můžu potvrdit,včera večer jsem nainstnul nový 10,3,zkusil jen v Heaven Benchmarku a nárůst oproti 10,2 ovl. je vcelku slušných 9%(pův 26,9fps ted 29,3fps vše na high včetně 16*AA+8*AF v DX11).Nic jiného už sem neměl čas testovat.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 19:47:42
avatar
Tak 10.3 už mám od včera. Na mé HD 4850 mám takový malý problém ve 2D, že se mi občas restartuje ovladač ke grafice(VPU recovery zapracuje), ale už jsem vypozoroval při čem to dělá. Když mám puštěný satelit v okně, mám satelitní kartu a velmi rychle si prohlížím fotky v prohlížeči obrázků nebo jak se to jmenuje ve Windows 7, tak se mi ta grafárna restartuje. Před verzí 9.11 to ještě nedělalo. Tak to ještě musím testnout, jestli to stále dělá i v 10.3.

Edit: Tak to dělá stále.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:59:15
avatar
Tak mi nejde CC z 10.3
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:27:10
avatar
Myslíš Catalyst Control Center? Co máš za OS? Jestli XP, tak tam musíš narvat před instalací všechny Net Framework 1.0, 2.0, 3.5. A po odinstalování všeho kolem ATI, vymaž v Program Files, případně v Program Files(x86) složku ATI. A znovu to nainstaluj. Mě se to stáví vcelku často, když někomu instaluju do komplu ještě XP, tak mu to musím zaktualizovat tak aby to už nenacházelo žádné nové aktualizace a až pak instaluju nejnovější ovladače k ATI. U windows 7 nemusím a u Vista nevím, ty už jsem dlouho neinstaloval, ale před tím taky nebyla potřeba tam nacpat nejnovější Net Framework.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 12:44:30

kazdopadne je fajn, ze za pol roka ma clovek zadarmo 10% vykonu naviac..
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 13:59:54

Ako poriadne odisntalovat Catalisty?
Je odisntalovanie cez ten ATI Install Manager, alebo ako sa to vola, dostatocne?
Chcem sa uistit, ze pred 10.3 mi nic zo starych nezostane.
Vdaka
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:27:54
avatar
Po odinstalování všeho kolem ATI, vymaž v Program Files, případně v Program Files(x86) složku ATI. To by mělo stačit.
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:26:14

Ok vdaka pozriem, este jedna otazocka.
Kde mam v Spravcovy zariadeny nastavit, aby nestahoval ovladace hned automaticky? Lebo vacsinou ked odinstaujem Catalisty, tak si tam hodi ten svoj WDDM, to nevadi?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 19:49:36
avatar
Mě to taky udělalo, ale asi to nevadí.
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 14:29:07

Minule tu bol clanok o pripravovnach "zazracnych" ovladacoch 10.3.
Citace:
Jen pro pořádek. U těchto her se nebavíme o nárůstu výkonu v jednotkách %, tedy v rámci chyby měření. Ty nárůsty jsou rapidních 20-50%!


Narast vyoknu 20% je skor vynimocny (dirt 2 napr.) no pri vacsine hier je to zanedbatelnych 5% +/-. To je niekedy menaj ako jeden frame za sekundu a to je teda nic. Navyse sa ohlasuju vo forach ohlasy o problemoch s tymito ovladacmi. Neni lepsi dokaz ako precitat si diskusiu kde viac ludi spomina problemy.

Aby som to zhrnul:
V clanu mi chyba kritika. Bol slubovany narast 20-50%. Vysledky tomu ani z daleka nenasvedcuju. Navyse vela ludi ma s tymito ovladacmi problemy. No kritika nikde.
Chel by som videt clanok ak by nvidia slubovala ovladace s 20-50% narastom vykonu a nemiasto toho by vydali ovladace co maju minimalny efekt na vykon v drtivej vacsine a navyse robia uzivatelom viac problemov ako uzitku.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 16:36:51
avatar
Mna by zaujimalo, ktore ovladace su uplne bezproblemove? Na fore o ovladacoch vacsinou prispievaju hlavne ty, co maju s nimi problemy, ale to ze s danou verziou ovladacov maju problemy oni, neznamena ze tie problemy bude mat aj niekto iny...

Co sa tyka vykonu, tak v tomto clanku je test len 4 hier, z toho v dvoch je zaznamenany narast vykonu cez 20% a jedna ma k tomu dost blizko...tych 50% moze byt v nejakej specifickej hre a nastaveni, ktore tu nie su uvedene

btw...treba ale tiez zobrat do uvahy, ze pri % je vzdy dolezity aj zaklad, z ktoreho sa pocitaju, ak tych 20-50% bolo myslenych voci predchadzajucej verzii ovladacov, tak potom tieto testy nie su uplne relevantne na toto porovnavanie
jouda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 18:07:01
avatar
Moje HD 4670 si spokojena chrupka, dalsi info jsem objevil zde.

http://banditahighfidelity.blogspot.com/2010/03/bombardak-stach.html

je fakt, ze ten narust neny tech 50% jak si nam slyboval...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 19:58:23
avatar
Že vy z toho vždycky tolik naděláte. Nárůst až 50% může znamenat klidně, že to v 999 aplikacích může mít nárůst výkonu 0% a v jedné těch 50%. A pak bude mí pořád pravdu. Otestovals už všechny programy na světě, co využívají grafickou karu? Můžeš mi potvrdit, že se opravdu v žádné aplikaci nezvýšil výkon až o 50%? Nemůžeš. Tak mlč.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 18:45:27
avatar
Lepsi narust nez kdyby doslo k opaku. Jsem rad, ze ATI zamakalo na ovladacich. Jen tak dal!

PS: jouda - slibuje se vzdycky s "i"
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:15:57
avatar
Je to fajn že konečně vydávají i ovladače na noťase... zrovna když jsem se zbavil ntb s Radeonem Tady předpokládam že budou vycházet měsíčně a ne jako u nv když si náhodou vzpomenou
Neví někdo náhodou po jakých intervalech vychází ovladače na mobilní GeForce? Poslední tam jsou z prosince a už je konec března a pořád nic
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 22:43:53
avatar
Třeba nějaké vydají k příležitosti vydání Fermi na trh
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 08:21:22
avatar
To nebyl moc dobrý nápad jít do notebooku s nV. Mám s tím naprosto tragické zkušenosti. nV v notebooku už nechci ani vidět.
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 14:38:43
avatar
Nejlepší bych viděl kombinaci procesor INTEL + grafika AMD. Nejmíň chyb, fungují na tom všechny systémy. Nehorší jsou notebooky, kde si výrobce dodělává hovadiny z odpadních dílů.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 19:31:19

srry, ale to co jsi napsal je blbost. Grafika od AMD funční ve všech systémech opravdu není. Dokonce jsem podle pana Stacha hlupák.Několikrát psal, že v současné době a při současných cenách by jen hlupák koupil nVidii. A ono je to v případě Linuxu naopak... jen hlupák (když nebudeme mít chuť urážet, tak řekneme neinformovaný) by si pořídil AMD/ATI.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:02:27
avatar
náhodou ty nové 40nm grafiky fungují výtečně, ještě zjistit jak ji potaktit. Takový chladný čip jako je GT240m si o to říká. Jinak s cpu P8700 dává velmi dobrý výkon
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - POTVRZUJI NEFUNKČNOST 2010-03-26 14:34:02
avatar
Potvrzuji nefunkčnost na notebooku ASUS M51TA - hybrid crossfire radeon mobile HD 3650 + HD 3200.

Výsledkem instalace je black screen. Do zavedení ovladačů v průběhu načítání Windows 7 funguje vše jak má, pak však úplně utne signál do displeje (úplná černá, dokonce nejde ani podsvícení) a pomůže jen restart a boot do fail safe módu a "vrátit změny ovladače".

Stejná chyba dokonce na openSUSE 11.2
Bublo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 17:22:51
avatar
Tiež mi nefungujú na Acer Aspire 5530G HD 3470x2 + HD 3200 VISTA 32 bit. A už ma to se*ie, posledné tam mám z 7.8.2008 ....
snehy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kurzor 2010-03-26 17:29:13
avatar
Takže kurzor na Win 7 64bit se mi zvětšuje pořád a navíc hra Aliens vs. predator nejede v úvodním menu se to kousne a problikává win 7 a hra.


Sapphire radeon HD 5870 Vapor-X
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 862x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 584x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1222x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1558x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 7