ATI chystá HD2950XT a HD2950X2X Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 08 October 2007
amd-ati-ikonaJe na čase si udělat trochu pořádek v plánech AMD-ATI. RV670 je R680 i R670XT ...

 

 

Současné grafické jádro R600 na 80nm je významný základní kámen celé blízké budoucnosti grafických karet AMD-ATI. Jeho význam je obrovský. Současné R600 se proměnilo v 55nm RV670, což je de facto úplně to samé, vylepšené o podporu DX10.1 a SM4.1, na což zatím konkurence nenachází odpověď. 55nm RV670 však bude základem více karet, než jen veleočekávané HD2950PRO.

rv670-parametry-amd

ATI prý chystá model HD2950XT s RV670XT. Server Fudzilla prý viděl finální specifikace HD2950XT. Tato karta, ponese jádro RV670 a jeho 320 stream procesorů. Frekvence jádra je skutečně pozoruhodná, RV670 by mělo v základu tikat na 825MHz a Paměti formátu GDDR4 by měly disponovat taktem 2400MHz. HD2950XT by tak podle všeho měla být rychleji taktovaným modelem HD2950PRO, ale s výhradním osazením pamětí GDDR4. Jediné, o co proti stávajícímu HD2900XT přijdeme, je 512-bit sběrnice. HD2950PRO/XT ponesou jen klasické 256-bit rozhraní. Každopádně nepochybuji, že v této konfiguraci bude HD2950XT rychlejší, než jakýkoli dnešní High-end, včetně HD2900XT a GF8800GTX/Ultra. Rychleji taktované RV670Xt by mělo být uvolněno pro výrobce grafických karet v listopadu. Takže karet HD2950XT bychom se na trhu mohli dočkat někdy kolem konce letošního a začátku příštího roku.

R680

 HD2950XT ale nebude to nejsilnější, co AMD-ATI plánují. Ve stejnou dobu, kdy se na trhu objeví HD2950XT se objeví i HD2950X2X. tedy duální karta, s dvěma čipy RV670 na jediném PCB. Přímý konkurent chystané GF8800GX2, která ponese dvě PCB s jádry G92. HD2950X2X ponese dvě RV670, neboli R670 a vybavena by měla být 2x512MB GDDR4 s 256-bit rozhraním. A výkon? Podle zahraničních zdrojů dosahuje výkonu 20 000 bodů v 3D Marku06. Každopádně, pokud si tuhle kartu přejete pod stromeček, tak to si budete muset nechat zajít chuť a počkat až na nový rok.

amd-ati-logo

A to by podle prozatímních zpráv mělo být ze řady R600 všechno. ATI pro příští rok plánuje vydání zcela nové architektury v podobě R700, který by se mohl objevit v polovině roku 2008. 

Zdroj: Vr-zone, Fudzilla, The Inguirer    

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 17:42:45

Dobrý, dobrý. Jenom bych chtěl vidět toho optimistu, kterej věří, že nová generace od ati vyjde v polovině 2008.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 17:52:10
avatar
No vzheldem k tomu, že prodej ATI už nehorzí, což byl jeden z hlavních důvodů zpoždění R600 a vzheldem k tomu, že RV670, tedy die shrink R600 je zde dříve než se čekalo, bych ten červen 08 viděl jako velmi reálný
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 19:00:55
avatar
Ja si nemyslim, ze by v cervnu nemohlo vyjit jadro R700 (i kdyz - je to hardware a ten vychazi u vsech firem pozdeji nez se hlasi). Spis bych R700 nevidel jako zcela novou architekturu, ale jen vylepsene R600.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - supr 2007-10-08 19:09:38
avatar
Tak to je narez, myslim, ze ATI ted muze byt uz pomalu spokojena...Ja osobne to vidim asi na 2950pro nekde behem jara ...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a pojedeto na pCIe 1 0 ??? 2007-10-08 19:11:50
avatar
nebo ne ?
afk_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 20:00:49
avatar
jelikoz uvadeji Supports PCI-E 2.0, tak by to melo byt teoreticky zpetne kompatibilni, jinak bych ocekaval spis "requires". i kdyz ten marketing si obcas predstavuje ruzny veci ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 19:30:00
avatar
Já jsem hlavně zvědav na ceny. A výkon. Co má karta vevnitř pro mě není rozhodující Ty dvoujádrové čipy na jedné kartě asi budou finančně nevýhodný, ale uvidíme.
Frencis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 20:18:24
avatar
Mě by zase zajimalo proč se ATi odchylila od 512 bit sběrnice. Teď tedy nevim jestli nekoupit jeste ted 2900 Pro s 512 bit sběrnici nebo pockat na 2950 Pro s 256 bit sbernici?
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 20:24:17

Proč? Protože RV670 je tak malý na 55nm procesu, že se k tomu čipu 512bit sběrnice nevejde. Je moc široká na to aby šla na tak malej čip zapojit. To je hlavní důvod.
Frencis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-08 21:05:51
avatar
No a co tedy bude vykonejsi reseni. Mene taktovana 2900 Pro s vetsi sbernici nebo 2950 Pro s vyssimy takty a mensi sbernici?????
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 13:04:08

Podle mne HD2950Pro....
Slan!na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak jsem zvědav 2007-10-08 21:12:00

Myslel jsem si že bude úlohu highendu plnit jenom R680 prej to nejsou dvě slepený karty, ale jedna se dvěma jádry, která má mít vyšší výkon než dvě RV670 v crossfiru, ikdyž PCmark se hrát nedá leccos napoví a myslim že na 20 000 bodů RV670 mít nebude takže uvidíme
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rapidni zvyseni vykonu 2007-10-08 21:48:41
avatar
No porad si myslim ze kdyz mam ted se svoji nVidii FX5200 368 bodu tak i kdyby to melo jenom 15 000 bodu tak to bude celkem silne znat
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 00:32:54
avatar
Tak je na světě další test: Odkaz, který potvrzuje výsledky z posledního testu na Firingsquad, kde má 2900XT co dělat, aby byla aspoň na úrovni GTS... jsem zvědav na doporučení sestavy od DD, bohužel proklamace u sestav do 20k, že už je na úrovni GTX se zdá býti příliš optimistická...snad RV670 bude úspěšnější...
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 02:01:51
avatar
hodně pochybnej test, takovej hulanovskej
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 03:15:28
avatar
Blbost ... ten test je úplně mimo realitu ... HD2900XT je daleko před GF8800GTS 640MB, žádné potvrzení ničeho naprosto nesouhlasím, kdybych ty testy nedělal, tak jim na to možná skočim, ale protože vím jak to je, tak ani náhodou ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 06:03:03
avatar
No, já jsem ty testy nedělal, takže za ně nemůžu samozřejmě ručit, ale chcete tím tedy říct, že tomshardware i firingsquad jsou neseriózní? Že testy, kde není 2900XT na úrovni GTX jsou podvod? To jsou testy s posledními ovladači, skutečně jste ty testy dělal? V DX10 na plné detaily? Kde ten test tady na stránkách najdu? Jako bez urážky, ale jsou tu jen samé převzaté testy z jiných stránek a jiných serverů, jediný test je tu z konce srpna, ve kterém jsou podobné výsledky u Bioshocku a odlišné u Company of Heroes (ovšem u vašich jsem se nedočetl za byl použit AA), jinak u ostatních her to máte zprostředkované z jiných serverů, čili sám jste tyto hry netestoval... navíc těch testů už je z poslední doby povícero, to jsou všichni zaujatí a úmyslně poškozují ATI?
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: DDoom 2007-10-09 23:12:44

THQ.com je mimo realitu, a ty soucastne tvrdis ze 2900XTje daleko pred 8800GTS-640... Hele nejsi trochu mimo ty? 2900XT je +/- (ano i MINUS) 10% kolem urovne 8800GTS-640.. Staci si zapnout FSAA a ta karta je v prdeli.. Zacinas mi fakt pripominat vysinuteho Stratose.
Neznámý  - re: 2007-10-09 07:21:42

me pride co server to ruzny vysledky nekdy. jedina dX10 hra, kde je videt zlepseni oproti dX9, je snad call of juarez, bohuzel mi to nejde, je to jen pro americkou verzi. spis sem zvedav na call of duty 4 a crysis. a co se tyka tomshardware "But ATI has stepped up to bat and introduced fresh drivers that really bring out the 2900's potential, even allowing it to challenge the 8800 GTX in some arenas." DD by to nenapsal lip, je to z pravidelnyho clanku nejvyhodnejsi grafiky, 2900xt je doporucena stejne jako gts, ale nejlip dnes vychazi 2900 pro
Neznámý  2007-10-09 07:23:51

zas se vidim jako "anonym", ma tam bejt nick šakal :/ du ted zkusit stranglehold, doufam, ze to muj 2900xt zvladne ;)
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to obc 2007-10-09 09:11:39

Udelam vam testy,kde bude vychazet voodoo1 na uroven 2900pro,at se vam lepe dycha a argumentuje.

Je mi naprosto putna(ani si neumite predstavit jak moc) co za nalepky mam v PC. Jdu pouze po pomeru cena/vykon.

Aktualne nejlip pro me vychazi 2950pro s DFI Infinity Blood-Iron P35-T2RL + E6750.

Vicemene vetsina rozumnych lidi vidi,ze po roce se karta obraci a nvidii zacina tect do bot,jen vy se tu snazite neustale vytvaret radoby "rozumny" protipol Ati.
Jenze uz i vy v koutku duse musite tusit,ze to 2900xt a jeji nasledovnici 2950*** (R600-RV670) zacinaji vyhravat.
Mozna nevystupujete ostre proti Ati,ale snazite se neustale nachazet vady nebo hacky na strane R600 v boji proti G80.

Ale obrovska poklona a opravdu klobouk dolu. Delate to hodne inteligentne a hodne chytre. Tak,aby to nebylo napadnutelne a aby vas nikdo nemohl obvinit z naklonosti k nvidii.

Pro me jste a vzdy budete inteligentnejsi odvar Hulana.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 16:17:26
avatar
Aha, takže byste byl schopný i udělat testy, kde 1650 je lepší než ultra? K čemu tedy pak ty testy jsou, když dle vaší teorie je každý může udělat dle svého...A kde konkrétně považujete ty testy za cinklé? Poslední testy jsou takové jaké jsou, ať se vám líbí nebo nelíbí.

A asi vás zklamu, ale Hulánovo IQ >150 nemám...

Sice nevím podle čeho vám vychází jako nejlepší karta 2950PRO, u které ještě není zcela jasná cena ani výkon, ale můžu vás uklidnit v tom smyslu, že pokud bude RV670 tak výkoná a levná, jak se předpokládá, tak si jí určitě koupím... Pokud vám ta vaše vysněná sestava přijde jako nejlepší, tak proč ne, jde o vaší spokojenost, já se s vámi hádat nebudu, apoň ne do doby, než jí tady budete propagovat jako nejlepší možnou (nebude-li )...

Popravdě srovnání s Hulánem mě uráží stejně jako to urazilo DD, protože mi leze na nervy to že nepřipouští úspěch ATI a uznává jen svůj názor, já ATI2900XT nepovažuju za neúspěšnou kartu, ATI2900PRO, kterou pár lidí sehnalo za cenu něco málo přes 6000,-Kč pokládám za nejlepší kup co mohli udělat, ale vadí mi, že tady se začalo brát hotovou věc to, že ATI2900XT má obrovský potenciál (neříkám že nemá žádný!), že postupně z ní nové ovladače udělají bijce GTX, a když se ukazuje, že to pořád není nic ideálního a i ovladače NVidie zlepšují výkon a stále si drží odstup, tak je to označeno "po hulánovsku" za blbost a nesmysl, protože přece tohle se tu nepředpokládalo a všechny testy které to dokazují jsou podvod. Vám to nepřipadá směšné? Mě z tohoto fanatismu mrazí, protože na to jsem zvyklý u Hulána, Stratose, a DD se poslední dobou až na drobné výstřelky držel nestranný. Abych byl upřímný, taky už mám ze svých příspěvků pocit, že jsou silně NVidia pozitivní a je mi to líto, ale když vidím ty nekritické výkřiky extáze, ničím nepodložené spekulace a z každého s prominutím prdu, co se napíše na internetu se tu dělají dalekosáhlé předpovědi o výkonu toho či onoho, tak se snažím ukázat, že nic není tak černobílé, jak to tu někteří prezentují. Až DD napíše, že G92 zřejmě bude drtit RV670, jen na základě 3Dmarku měsíc, dva před vydáním, tak se mu taky vysměju...takovou příležitost mi ale asi nedá, protože články a testy, které tu přepisuje z jiných zdrojů jsou pečlivě vybrané. Kdyby byl opravdu seriózní, tak abych nemohl nic namítnout, tak když napíše že ATI2900XT je už na výkonu GTX, tak by k tomu taky dal odkaz na testy odlišné (tomshardware, neoseek, firingsquad), s tím, že tam ty výsledky jsou jiné, a že má o nich své pochybnosti. To si myslím že by bylo férové...Ignorovat je a když na ně někdo upozorní, tak je odmítnout rovnou jako blbost s tím, že se mi nehodí do krámu, mi přijde více hulánovské, než moje NVidia+ příspěvky...
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ach jo 2007-10-09 09:31:15

No opet se tu projevuje to cemu se rika tendencni zpravodajstvi. Napsat ze na novou grafiku grafiku jeste nenachazi odpoved. Zatim je jen ohlasena, ale nevysla, takze jak na ni muze byt odpoved. Trochu mi to pripomina ruzou budoucnost. Jeste tu chybi zminka o tom ze ATI trvalo ROK aby se dosahla vykonu svych karet GTS, GTX (nekde ano nekde ne ale rozhodne ne ve vsem). No o tech 20 000 jsem cetl v Inquireru, no jeste se tu rozplyvat nad vysledky karet kterou nikdo to je dost typicke podloe toho co se delo od doby co vysla 8800, porad vsude bombasticke clanky jak vykon 2900 smete GTX a ukaze ji zada. Byt Vami p. DD asi bych byl umirnenejsi pri psani takovych clanku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 13:33:19
avatar
No nevim ale HD2950PRo podporuje DX10.1 a SM 4.1 a GF8800GT ne, takže ta věta je v tom smyslu správně ...
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD 2007-10-09 13:47:09

A ze 6 mesicu po vydani 8800 nebyla zadna DX10 karta od ATI. Ale 8900 todle vse podporuje, ne ? Jen presne nevim kdy ma vyhjit nekde ctu ze v listopadu, nekde zase pisi ze letos zadny hi-end nevyjde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 14:06:38
avatar
no HD2950PRO(RV670) je jako GF8800GT (G92) mainstream s výkonem současného High enu. Letos už asi high end nevyjde ... jediné, co se tomu blíží je HD2950XT, ael to je jen více nabušené RV670 a není jsité zda to ATI s ním stihne letos ... z kraje roku tu máme od obou firem duální karty na G92 a RV670 ale high end jako takový zatím není ohlášen, jediné co víme je, že ATI pracuje na R700 s vydáním v polovině 08 ... co chhystá nvidia zatím nikdo neví ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-09 16:05:58
avatar
Takže pokud budu zase rýpavý a zastávat se Nvidie, tak to, že NVidia nenachází odpověď je jen dojem, nikoliv konstatování faktu... protože to co chystají tu nikdo neví.
rvh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kedy bude HD2900GT?? 2007-10-09 20:52:51

Nemate nahodou nejake informacie o prichode HD2900GT na trh? Lebo povodne bolo povedane, ze pride 8.10. a to bolo vcera, no a ziadne info sa neobjavilo.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to OBC 2007-10-10 13:22:30

V mych ocich boj R600 vs G80 neskoncil a pokracuje na poli (vylepsenych?) sestricek RV670 vs G92.

Ve vsi nestranosti to zatim dopadlo patem,2900xt vykonem na 8800gtx nema,ale cena je taky nekde jinde,pokud se hraje na pomer cena/vykon,ten pat je opravdu realne oznaceni situace ....

Pockejme si tedy na listopad a boj nasledujici ....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 21:38:49
avatar
Já neříkám, že se to nezmění, říkám, že současná situace jak je prezentována zde, by se dala charakterizovat jako přání otcem myšlenky, než jako střízlivé konstatování faktů...
Pokud budete brát poměr výkon/cena, tak souhlasím, vítěz není, to ale není v rozporu s tím, co jsem psal....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Monday, 23 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 522x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Friday, 20 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2363x
Komentářů: 5
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1290x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 5
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1093x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1510x
Komentářů: 0