ATI R800: Nový Radeon HD 5870 X2 – Dva 40nm RV870 a DX11 na konec léta Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 25 May 2009
altAMD se nechalo slyšet, že na plánu uvést DX11 grafiku jako první, se nic nemění …

 

 

Problémy AMD-ATI dělá jen problémy společnosti TSMC a jejího 40nm výrobního procesu. Nové jádro ATI RV870, u kterého stále nevíme podrobnosti o architektuře, bude ale 100% vyráběno 40nm. Taktéž AMD-ATI počítá s jeho budoucí revizí, na které se už také pracuje. Jádro RV870 a 40nm vzorky jsou již hotové. Čeká se jen na to, až TSMC odladí 40nm výrobu natolik, aby se větší a složitější jádra než je jediné 40nm jádro na světě v podobě malého RV740, dala rozumně vyrábět. AMD-ATI ale již také pracuje na revizi RV870 a z něj vycházejících menších jader, které bude chtít co nejdříve vyrábět 32nm a 28nm, což je výroba, jejíchž vzorky přijdou na konci roku a hromadná výroba začne někdy na přelomu Q1-2 příští rok.

Bohužel potvrzených informací kolem RV870 je skutečně poskrovnu, něco málo sice už v zákulisí víme, přeci jen jádra existují už nějaký ten pátek, ale s podrobnostmi, které víme o konkurenčním NVIDIA GT300 se to srovnat nedá. O RV870 stále víceméně víme jen to, že bude, že bude 40nm a že to bude mainstreamové grafické jádro. Panují však stále dohady o tom, že samotné RV870 už bude vlastně dvoujádro. Potvrzeno také je, že ATI pokračuje ve vícejádrové budoucnosti grafik a grafický model dnes známý pod oficiálním označením R800 bude mít dvě jádra RV870 na palubě. V případě, že RV870 bude samo o sobě dvoujádro, bude HD 5870 vlastně čtyřjádrová grafická karta. Bohužel veškeré podrobnosti jsou stále tajemstvím, a dost pravděpodobně se budeme ještě dohadovat dva týdny před vydáním, jako tomu bylo u HD4800 grafik. ATI rozhodně nehodlá usnout na vavřínech a po technologické stránce se máme na co těšit. RV870 sice určitě nebude tak velké a mohutné jako NVIDIA GT300 jádro, ale po technologické stránce a výpočetním výkonem ho pravděpodobně opět překoná. Už dnes má dvoujádrová grafika HD 4870 X2 výpočetně stejný výkon, jak má mít budoucí NVIDIA GT300 grafika. Že Radeon HD 5870 X2 bude minimálně dvakrát výkonnější než Radeon HD 4870 X2 nezní nereálně. AMD-ATI má také oficiálně stále v plánu vydat DX11 grafiku jako první. A to v pořadí HD 5870, HD 5850 a HD 5870 X2. Vydání bylo původně očekáváno v létě, díky problémům TSMC se 40nm se ale tak stane pravděpodobně až v září, nebo dokonce až v říjnu. Pořád by to ale mělo AMD-ATI stihnout před NVIDIA GT300, která na 99% vyjde až začátkem listopadu, kam jej plánuje sama NVIDIA, což je jediné, co NVIDIA také víceméně kolem jádra GT300 potvrdila.

Zdroj: Fudzilla.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dimiii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 16:02:26

a ja du za mesic kupovat zostavu z HD4890
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 16:36:40

Troufam si tvrdit ze s hd4890 neudelas chybu jako nikdo neudelal chybu s 8800GT kdyz vysla, proste tyhle karty si svoji praci odvedou a X let budou v kurzu na to vem jed....

Dva faktory:
- uvedom si ze hry dx11 budou spise az k vanocum a pytel se s nimi roztrhne nejspise az pristi roky...
- i hry s dx11 budou na dx10.1 karte chodit vyjmecne rychle a temer bez ztrat obrazovych efektu, dx11 bude prinosem hlavne pro optimalizaci vypoctu(cili snizeni HW pozadavku na vykon GK)...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 17:06:02
avatar
No já odhaduju, že do konce tohoto roku nebude žádná DX11 hra.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:08:50
avatar
Tak ja ten odhad klidne rozsirim na konec pristiho roku.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:24:25
avatar
a proč by to taky kdo dělal? optimalizace engine na dx11 by zase stála hromadu peněz a využije to fakt málokdo. navíc se dnes prakticky nic jiného než porty z konzolí nedělají.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 21:49:57
avatar
Konverze z DX10(.1) na DX11 má být relativně jednoduchá a opravdu rychlá. Nemůžu dohledat ten článek, ale někde byl rozhovor s vývojáři snad Battleforge nebo Stormrise a stálo v něm, že je to opravdu záležitost okamžiku.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-28 08:57:54
avatar
a todle řekni Microsoftu ..chápu že musí dělat nový věcičky aby se na ně nezapomělo ale stejně si myslím že by s Dx12 měli počkat na rok 2012 ...
DX10 se neujmul a než se rozšíří DX11 tak by chtěli vydat další Dx12 ..což by přehnali
prostě to uspěchali a doufají že tvůrci her se ujmou
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:46:46
avatar
podporu DX 11 by mněl mít příští Battlefield, spekuluje se i o podpoře ve hře Aliens vs. Predator, která má vyjít na začátku příštího roku.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 23:02:20
avatar
A kdy má to BATTLEFIELD: BAD COMPANY 2 vyjít?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 00:36:36
avatar
podle všeho téže na začátku příštího roku.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:21:25
avatar
já si myslim, že dokud nebudou mít konzole dx11, tak těch her co to budou umět bude velmi málo
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 09:24:06

Před dvěma měsíci prolítly správy, že nové konzole DX11 mít budou. Takže budou i nové hry.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 17:00:09
avatar
Tak já sem minulej tejden prodal svojí "starou" 4870tku a šel jsem do 4890 od Sapphiru,v zákl.taktech.Zkoušel jsem přetaktovat a šla bezproblémů na 950MHz na jádře,takže vřele doporučuji.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 17:04:43
avatar
jj, taky jsem minulý týden neodolal a vyměnil svou HD3870 za Sapphire HD4890
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 17:46:53
avatar
A co na tom kucí paříte, vyjma benchmarků?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:26:03
avatar
tak nadšenci do novýho hardwaru no. je fajn pocit mít PC zase o kus výkonější, i když to není moc kde využít
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:10:47
avatar
no mně třeba pomohl u TF2, hraju v 1920x1200 full AA a s 4890 jsem mohl zapnout maximální dohled (což s 3870 zrovna moc nešlo, aby to necukalo), takže třeba na Convoy2 vidím z jednoho konce tahače na druhý , což třeba Sniper docela ocení

To stejné Bioshock, tam se to konečně hýbe jak má :-)

U BF2 žádná velká změna, jen jsem zapnul vše na full :-)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:43:30
avatar
jojo TF2, to bylo probděných nocí
pořád je tam tak málo map?
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 21:55:21
avatar
Teď s updatem Snipera a Spye jich zase trochu přibylo, ale ten duch nízkého počtu je pořád relativně zachován
Btw: tynyte, fuj, sniper
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 22:34:40
avatar
Hraju všechno, navíc na Convoy2 je sniper docela zábavná záležitost, snipí tam hodně lidí a je na co střílet. Jinak hrávám heavyho, někdy defendím s granátama ale hlavně mě baví inža. Tomu říkám inteligentní zábava, někdy si i od maželky půjčím kytaru a sleduju svůj tower a dispenser :-), ale spíš mě baví dělat zajímavé teleporty..
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 23:17:47
avatar
Tak s tou kytarou mě nenapadá lepší komentář než ROFL!
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 23:34:44
avatar
já hrával spye, a naučit se jak správně podělávat soupeře byla opravdu výzva. TF2 je rozhodně hrou ve které se mozek nenudí
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 13:57:25
avatar
jj. A když se sejde dobrý tým, tak je to hra par excellence, srovnatelná i s Battlefield2 (což je doslova taktická orgie)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 21:23:41
avatar
Tynyt: Člověče dyt Bioshock sem v pohodě pařil na max detaily DX9 v 1440*900 i na mojí Radeonce X1950pro
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 22:37:25
avatar
možná máme každý jen jiné nároky na "cukání" :-)

a hlavně, 1440x900 je o dost menší rozlišení
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 09:26:17

Myslím, tady hraje i rozdíl DX10 a DX9.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 15:41:59
avatar
Co to je za hru TF2? Něco jako TreFparoubka 2x ?
Si pohrajte, než vám to po volbách zdaní, hrát na tak drahých grafikách, buržousti rozežraní!!!
MrMort81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 07:49:29

Jo jo taky jsem taky neodolal a tento týden jsem vyměníl svou 4870 za 4850 :-). Už mě štval ten hluk a výkon jsem stejně na svém Athlon 64 x2 5600+, a čipset Nvidia 570SLI nevyužil naplno. Tak jsem si pořídil 4850 s 1GB RAM a pasivním chlazením. Při dnešních hrách není potřeba nic lepšího. Ověřeno praxí.
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HM 2009-05-25 16:07:48

Hm to by slo ale zajimalo by me kolik bude stat na zacatku 5870 normaloni verze.no a taky by me zajimalo kdy tak po vydani 5870 vyjde nejakej nereferencni mdel treba od sapphireä kolik bude tak stat
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 16:12:53

datumovym prognozam moc neverim..

zaujimave je, ked sa karta realne predstavi verejnosti so vsetkymi parametrami..

a dalsi dolezity datum je spustenie predaja..

a po terajsich skusenostiach aj dostupnost..
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-28 09:03:32
avatar
nejdůležitější je aby to vubec fungovalo a měli sme s tím na čem hrát
proč budu mít v PC rok DX11 kartu když budu hrát Crysis na DX10 ..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 16:27:21

Plany se daji zmenit viz ta GT300 a vydani v listopadu to bych vubec nebral jako bernou minci, abychom se nedivili jak rychle po AMD-Ati premiere R58x0 vyjde GT300....

Mimochodem nedela to i na Vas spise dojem ze AMD-Ati a hlavne nV potrebuji pred nastupem dx11 karet vyprazdnit sklady(jinak by preci Ati nemohla tvrdit na 100% ze na konci leta to TSMC klapne to odladeni 40ky vyrobaku... )? Kdyby tomu tak skutecne bylo s timhle divadylkem tak pozitivni na tom je to ze oba vyrobci vc. TSMC uz maji vse pripravene...
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 16:33:08
avatar
Hele, možná na tom něco bude ;)
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 17:16:25

Tak to bych neřekl,..

AMD-ATi již vydalo 40 nm grafiku, ale právě díky problémům TSMC je jich málo. Pokud by ji AMD nechtělo prodávat tak proč by jí vůbec vydávalo?? Navíc díky nedostatku těchto grafik teď AMD vydavá grafiku se starším a osvědčeným výrobním procesem aby mělo co prodávat, protože grafiky na skladech se již teď doprodávají. + Starší výrobní proces -> vetší výrobní cena, tím menší atraktivita pro kupujícího atd atd. Takže to nebude ten pravý důvod. Navíc řada 4000 je hodně povedená tak se nebojím, že by jej přes prázdniny nedoprodali

Navíc kdo chce novou grafiku tak si počká, kdo o ní neví nebo jí nechce koupí co je na trhu a je mu to jedno. Ale to je koloběh který se furt opakuje a to bych si mohl kupovat grafiku každý rok :-D
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 19:13:13
avatar
Máte pravdu, nedal jsem si všechno do souvislostí...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 21:59:06
avatar
No abychom se zase nedočkali od nVidie papírového vydání na konci prázdnin spolu s testováním všech 5 do té doby existujících ES karet. Už to tu párkrát bylo, naposledy tuším s gtx275
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 22:14:39

Lol tak to už by asi bylo moc :-D Nvidia je sice firma s obrovským sebevědomý ale (teď to střelím) 3 roky určitě nespala, takže je více méně jasné, že 300-ka je a bude když né letos tak brzo na jaře. Jest-li něco podobného udělají tak jen podle mě jen v souvislosti s 200-kou, prostě jen aby bylo o nich slyšet což je velice důležité a marketing je marketing :-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 00:00:08
avatar
gtx275 byla ale tady bez problemu dostupna...narozdil od HD4770...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 01:56:59
avatar
a je GTX275 vyráběna 40nm?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 10:00:46
avatar
neni..a co ma byt?me zajima dostupnost ne typ vyroby, kterej je dulezitej tak akorat pro vyrobce kdy nasazej vice ci mene cipu na waffer a podle toho je stoji mene ci vice jeden cip. on je nedostatek karet na trhu vetsinou vzdycky brzden vyrobou..at uz to bylo u 8800GT nebo nove u 4770
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 09:42:51

Nemyslim si ze AMD-Ati respektive jeji vyrobci se nepotrebuji zbavit skladovych zasob 4850/4870 i kdyz budou minimalni, hlavne tu jde ale o to ze rada vyrobcu pro AMD-Ati vyrabi i GK od nV takze muzou na zpozdeni uvedeni novych karet tlacit vyrobci se zainteresovanim pro nV...

Podle me je do cervence po problemu....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 17:54:06
avatar
ze by byl RV870 jakysi dvoujadrovy cip a hlavne 5870X2 jakasi ctyrjadrova karta bych vyloucil hned. afr tohle neutahne (slaby vykonovy narust s vice cipy, microstuttering, input lag) a nejaka jina metoda je zatim v nedohlednu..
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:09:15
avatar
Jestli nemaji na mysli tim "dvoujadrem" neco podobneho,jako je u nVidie GT200 - 2x G92.Potom by u RV870 sedelo i tech 1600SP.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:11:37
avatar
Zatim nefunguje zadnym zpusobe konfigurace X4. Viz testy Quad Crosfire a Quad SLI. Proto si myslim, ze je to nepravdepodobne. Az se ale X2 stane standardem, tak je mozne, ze se zlepsi podpora pro vice cipu v softwaru.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:18:39
avatar
to by hlavne chtelo zapracovat na HW reseni rozdelovani prace (kde je ta hydra?naky ticho po pesine tedka...) nebo uz se konecne vykaslat na primitivni afr, ktery nedokaze dobre skalovat vic jak 2 cipy. nejaka moderni verze tiled-base renderingu by byla asi idealni...ale to zas neni zadna prdel udelat a dnesni hry tomu kladou spoustu prekazek...
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 22:54:07

Řekl bych že tady mateš čtenáře tile-base rendringu nekladou překážky dnešní hry. Dokonce jsem viděl implementaci na Doom 3. Karty by se pro hladký běh museli HW-ově upravit, ale hlavně musel by se pro toto napsat téměř od 0 ovladač, který bude práci grafiky překládat pro DirectX resp OpenGL popřípadě napsat přímo API (a opět ovladače pro toto API), do tohoto Nvidia ani ATi jít samostatně nemohou (vždyť NV pomalu neprotlačí svoje fyzikální instrukce a to má jen jednu hlavní konkurenci) nové API by mělo dvě (zmiňovaný DX a OGL), zřejmě by to šlo kdyby MS upravil DX.

Každopádně jestli je hydra tak jak ji prezentují je to podle mě nejschůdnější budoucnost mnoho-jádrových grafických karet.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 00:12:06
avatar
sry trocha se mi popletli pojmy...myslel sem multigpu mod grafik kdy se obraz rozdeli na vice mensich ctvercu a kazdy cip se pak stara o ty svoje..timto se da pekne skalovat vykon, ale drive se u toho objevovali problemy ohledne antialiasingu nebo myslim i postprocesingu nebo hdr. tile-based rendering je neco trocha jinyho
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 10:51:08

Jop no ono v tile-based rendering se scena taky rozděluje na ctverce tady asi došlo k tomu zmatení :-D avšak další postup je jiný. Ten multigpu mod by měla dělat (asi podobně) ta Hydra, takže pokud se inženýrům dostal do rukou převědčivý vzorek (a obchodní má dobrou smlouvu) tak podobný porjekty odsunuly na druhou kolej a čekají na Hydru :-) (třeba budeme překvapeni :-D) Hydra měla být na nějaké desce od Intelu nevíte někdo jak to dopadlo, jestli už je?

Ostatně výkon GPU na to co s ní děláme je v současné době více než dostačující, tak by se taky mělo pohnout se SW :-) (to nemluvím jen o hrach :-D)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 11:34:51
avatar
prave ze kolem hydry je jiz delsi dobu ticho..a to se mi moc nelibi. bylo kolem toho mraky hype, cip jiz myslim mel byt osazen na te intelovske desce pro core i7 a ono porad nic...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 18:43:18
avatar
já bych nevylučouval nic, nezapomeň že DX11 umí využív vícejader a uvedení multijádrového čipu není rozhodně mimo hru. Navíc AMD-ATI už přišlo s daleko modernějšími návrhy, z nichž mnohé ještě nenašly využiží a odporu v softwaru ani dnes, takžke mutli GPU RV870? Rozhodně bych to nevyloučil. U ATI jsou na to šílení dost
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:49:52
avatar
na fudzille to berou za hotovou věc. ono je dost možné že půjde o nativní dvoujádrový čip
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 21:03:41
avatar
pôvodné R700 malo byť terajšie R800 , a malo sa jednať aspoň podľa neoficiálnych informácií o multicore čip. Ktovie ako sa toho AMD chopilo
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 19:11:28
avatar
Me by zajimalo,kde jsi DD prisel na tohle: RV870 sice určitě nebude tak velké a mohutné jako NVIDIA GT300 jádro, ale po technologické stránce a výpočetním výkonem ho pravděpodobně opět překoná.

Ze mainstream RV870 bude mensi nez highend jadro GT300 je celkem jasne. Vypocetni vykon me prilis nezajima,nebot to je teoreticky vykon a take moc nerekne (1,2 TeraFLOPs u 4870 vs 0,7 TeraFLOPs u GTX 260, pritom herni vykon je plne srovnatelny). Spis me zajima ta technologicka stranka.. Oba cipy budou DX11 a 40nm,nemam pravdu,tak jak jsi to myslel.V cem bude vyhoda ATI?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:20:09
avatar
menší a výpočetně výkonější (Tflops)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:34:54
avatar
Me zajima vice vykon ve hrach nez vypocetni v Tflops,ktery je tu spis jako lakadlo na krabici Ale diky za odpoved..
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 23:23:46

Problém mezi teoretickým a aplikačním (herním) výkonem je dost zřejmý né? Aplikační výkon jednoduše brzdí spousta dalších faktorů (CPU, HDD,.... v neposlední řadě vlastní komunikace GPU a práce uvnitř čipu například paralelismus práce -> synchronizace,...).

K slovnímu spojení výhodu ATi můžeme pozorovat v technologické pokročilosti návrhu čipu. Oproti Nvidia jede o více paralelisovaný čip obsahuje 5D jednotek NV 1D (s vhodným SW si to můžes do jisté míry představit jako 5 jader v jednom) Takto může čip ATi do jisté míry efektivněji rozdělit práci nebo může predikovat a předpřipravit data,.... Další věcí (možná pseudo výhodou) je menší fyzická velikost čipu. Obecně platí: čím větší čip tím složitější obvod tepla tzn. že při návrhu musíš čip zvětšovat a vytvářet více "odvodních kanálů". Další výhodu je současná vyspělost čipu (snadnější implementace nových technologií -> DX11,...), vyspělost ve výrobním procesu -> vyšší revize jádra -> odladěnost jádra. Určitě sám najdeš další.

Přes toto všechno jak sám píšeš je aplikační výkon ve hrách srovnatelný s NV která má nižší teoretický výkon :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 08:06:35

Obecne plati ze efektivnejsi je stale takrka superskalarni 1D od Nvidie nez 5D SIMD jednotka od ATi. Co se tyce pararelizmu tak mas jiste pravdu, bohuzel v praxi stale 5D jednotky pracuji radove s ucinosti okolo 70-100%. Kdezto u Nvidie je to takrka stale 100%. Takze co se tyce efektivity, je dulezite rozlisovat co a jak a v cem. Pri pararelizovanych a predevsim optimalizovanych operacich ma Ati vhodnejsi navrh cipu, ale ten pocita s tim, ze vsechny jednotky pracovat nemusi - efektivita nizsi (ono ty Flops jsou prave ciste teoreticky vypocetni vykon pri optimalnim zatizeni), struktura zpracovani dat u Nvidie zajistuje vyuziti vsech jednotek na maximum - efektivita vyssi. I diky tomu a predevsim diky optimalizacim v profesionalni sfere je ATi mene rozsirena nez Nvidie a mene vyhodna, prestoze ma vyssi teoreticky vypocetni vykon. Mala velikost cipu je ciste jak sam pises pseudo vyhodou, at uz se bavime o jakemkoliv segmentu - brano z pohledu koncoveho uzivatele, nikoliv vyrobce. Obecne plati, ze cim vetsi plocha - tim lepsi odvod tepla. Takze to by jsi si mel rovnez upravit.
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 10:28:10

Ano skalární jednotky jsou méně efektivnější (na toto narázím nazačátku). Jak píši s vhodným softwarem dokážeme získat lepší výsledky než s jednou superskalární jednotkou samozřejmě taky záleží na typu úlohy atp.

Omlouvám se asi jsem to přestřelil chtěl jsem ukázat asi na toto (berte v úvahu, že jsem laik, ale na druhou stranu mě to baví) Vemte si jádro GT200 obsahuje 1,4 miliardy a RV 770 obsahuje 956 miliónu (NV je větší jádro :-D) NV na ploše 574 mm2 a ATi na ploše 255mm2 (oba čipy mají stejnou 65nm výrobní technologii) tedy jednoduchým přepočtem zjistíme, že na mm2 obsahuje NV 2,43 tranzistorů a ATi 3,74 v souvislosti s větší počtem tranzistorů na jednotku plochu i celkově se vytvoří více tepla, které se musí z čipu dostat ven, proto se v čipu s odvodem toho tepla musí počítat a velikost nám tímto do určité míry může narůst ( = menší počet tranzistorů ne jednotu plochy), to můžeme kompenzovat lepším návrhem čipu -> technická pokročilost, pokud se pletu tak se všem na fóru omlouvám :-)
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - s 2009-05-26 10:47:41

a uff odstrante tento zbytečný spam, který sem nedopatřením vytvořil :-) díky
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 13:32:37

Takze znovu nekolik oprav.. Za a) RV770 je na 55nm, pokud chces srovnavat stejny vyrobni postup pak ma Nvidia G200b (55nm) plochu 472 mm2 - i proto je nucena jen na 448-bit sbernici. Takze znova prepocitat pomer tranzistoru...

Stale nechapu co presne resis. Nvidia ma vetsi plochu a dokonce i mensi hustotu tranzistoru (brano ciste teoreticky presnou skladbu jadra neznam). Vetsi hustota na mensi plose znamena samozrejme vetsi topivost s mensi efektivitou vymena tepla pres heatspreader ci plochu jadra.

S tou efektivitou jsi me uplne nepochopil. Ted neberu efektivitu ve smyslu v pomeru k plose, energii ci cemukoliv jinemu. Beru efektivitu jako vyuziti - v tom jsou skalarni jednotky od Nvidie efektivnejsi nezli superskalarni 5D SIMD bloky od ATi. U ATi je totiz efektivita vyuziti (brano, zda pracuji v danou dobu na danem ukoly vsechny jednotky) stale odvisla silne na optimalizaci. I proto je sice pekne, ze RV7790 ma teoreticky vypocetni vykon 1,4TFlops, ale bohuzel prakticky vypocetni vykon je podle aplikace srovnatelny s G200.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 13:51:53
avatar
G200b pouziva i 512bit sbernici na GTX285...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 14:13:05

Pravda, zapomnel jsem....
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 20:45:58
avatar
pokud jsou oba na 40nm, jaké technické výhody plynou z toho, že je jeden menší, kromě toho že se to hůř chladí?
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 21:56:32
avatar
Že se jich víc vejde na plotnu a při srovnatelném (doufejme) výkonu se mohou prodávat o hodně laciněji. Nebo na vyšší marže
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 19:54:55
avatar
Co se týče vypočetního výkonu v GFLOPS ATI pravděpodobně bude "výkonější" . V oblasti her bych to už tak neviděl tam budou dle mě karty vyrovnané a nebo Nvidie bude výkonější jestli se potvrdí parametry co se šuškají po netu
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 23:28:09

No jestli se potvrdí spekulace tak to tak nemusí být, jestli se nepletu tak u NV se předpokládá 160% výkonu. Za předpokladu že ATi budou dvě jádra v jednom, tak se dá předpokládat, že škálování výkonu by mohlo být poměrně slušné popřípadě jestli hodně ulítneme tak s Hydrou 200% :-) Každopádně spekulace nemam rád radči si počkám az budou informace oficiálně venku :-)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-28 09:13:45
avatar
už sem jednou psal..u nVidie mužeme čekat 40nm - lepší teploty, GDDR 5 - lepší výkon pamětí, DX 11 ( dx10.1 ) - další zlepšení výkonu
todle vše AMD má a držej krok s nVidií...nepřekonávají
takže počítám s tím že nV bude lepší ať si AMD příjde s čímkoli novým
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-25 23:49:01
avatar
Zase len dohady a marketingová masáž mozgových závitov.Výkon kariet sa ukáže až v testoch a dúfam že Honza ich poriadne a hlavne !nezaujato! prevetrá.V otázke 2-jadrá na jednom čipe,prípadne dve dvojjadrá na jednej pcb zdieľam Raigor-ov názor,viz.výkonový nárast quad SLI,alebo X fire.Či to len nebude mrhanie kremíkom.No neviem,neviem uvidíme či Dávid zas porazí Goliáša Len aby na tých super-mašinách bolo čo hrať,lebo machrovať pred kamarátmi a známimi že Ja mám "väčší".....výpočetno-grafický výkon-no s toho sme už snáď všetci vyrástli! Alebo nie???
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mno 2009-05-26 11:04:47
avatar
No, posledne papierove vydanie ma momentalne ATI a vola sa 4770. ;-) Ale, jasne v tomto pripade za to moze TSMC a mozno dokonca zase i Nvidia. :-D
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-28 09:15:52
avatar
dokonce zase i Nvidia ?
kdy nVidia udělala něco AMD aby jim výroba nešla tak jak má ? to nechápu, to jsem asi zaspal
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Thursday, 24 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1543x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziWednesday, 23 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Monday, 21 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Wednesday, 16 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3