ATI Radeon grafiky HD 6000 dostanou NVIDIA do kolen – kdy vyjdou, jak výkonné budou a co umí? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 27 August 2010
altGrafické karty ATI Radeon HD 6000 doslova klepou na dveře! Jsou blíže, než si myslíte …

 

 

 

Tajemství nových grafických karet se dostává na světlo. Nové grafické karty jsou ve výrobě a tak se nám podařilo zjistit pár novinek a z více zdrojů unikly dnes další zajímavé informace.

V první řadě vám mohu už s konečnou platností potvrdit, že HD 6000 letos vyjdou a to s největší pravděpodobností v plné parádě. AMD-ATI tak dodrží svůj plán uvádět nové grafické řady každý rok. A kdy hromadné nahrazování HD 5000 modelů započne?

  • Kdy?

Na konci října se jako první objeví modely ATI Radeon HD 6700 („Barts“). Ty přímo nahradí stávající HD 5700 grafiky, které tak mají před sebou již jen 2 měsíce aktivního života. Necelý měsíc na to, tedy zhruba v listopadu, přijdou ATI Radeon HD 6800 grafiky („Cayman“). Ty nahradí HD 5850/5870 modely. A Pod stromeček si budete moci udělat radost i novým nejvýkonnějším grafickým modelem světa ATI Radeon HD 6970 („Antiles“).

  • Jak výkonné budou?

Tak samozřejmě tohle je jedna z důležitých otázek. Grafické karty již existují a už je samozřejmě někteří spolupracovníci AMD mají v rukách a také samozřejmě výrobci grafik. No, a protože už je i v ovladačích pro nové grafiky podpora, není divu, že se objevily první uniky informací. Ten první se objevil kolem modelu ATI Radeon HD 6870 a pokud se potvrdí, jako že je to hodně pravděpodobné, společnost NVIDIA má opravdu vážný, ale hodně vážný problém

.

První test odhaluje impozantní skóre jednojádrového ATI Radeon HD 6870 v 3DMark Vantage. Nový Radeon dosáhl výkonu fenomenálních téměř X12 000 bodů! To je zhruba o X3000 více než současný HD 5870 a o X2000 bodů více než GTX 480! Vyjádřeno v procentech, Radeon HD 6870 je prý o 30% výkonnější než HD 5870 a o 20% proti GTX 480! A přitom tenhle model tiká stále na frekvenci 850MHz pro jádro. Karta má stále mainstreamovou 256bit sběrnici. Co se ale podle očekávání změnilo, jsou paměti. Jak jsem sliboval, nové HD 6000 grafiky dosnou superrychlé GDDR5 paměti. Ty na modelu HD 6870 tikají prý na frekvenci 6,4GHz!!! To dává monstrózní paměťovou propustnost 204,8GB/s! A to jen s 256bit sběrnicí. GTX 480 má s 384bit v současné chvíli jen 177,4GB/s.

(7GHz GDDR5 Elipda na nových HD 6000 grafikách)

Co je tedy možným tajemstvím HD 6000? Jak víme, jádro je stále 40nm a ATI jej asi nebude zbytečně zvětšovat. Přesto rozhodně uvnitř jádra ke změnám došlo a mnohé informace naznačují, k čemu došlo. Nejpravděpodobnější je zvýšení počtu jednotek na 1920-2000SP ze současných 1600. To by nárůst výkonu vysvětlovalo. Já vám také mohu potvrdit, že AMD-ATI zásadním způsobem zapracovalo na DX11 a Tessellaci, a nárůst výkonu u nových HD 6000 grafik by měl být opravdu masivní. Jenže za tím stojí jen fakt, že HD 5000 se do puntíku drží specifikací stanovených Microsoftem. Naproti tomu GTX 400 grafiky, protože jsou mladší, tak si specifikace prozkoumali a obešly je tak, aby to všechno splňovalo specifikace, ale funguje to poněkud jinak. Proto je GTX 400 v náročnější Tessellaci výkonnější. To samé ale udělá ATI na HD 6000 a vylepší chod Tessellace.

  • Co na to konkurence?

NVIDIA nemá možnost se svou stávající nabídkou grafik cokoliv udělat, má v podstatě 3/4roku zpoždění za ATI, což ještě znepříjemňuje fakt, že FERMI grafiky se nepovedly tak, jak měly. Jak víme, NVIDIA ještě ani neuvedla konkurenci k HD 5700 modelům a GTS 450 s GF106, který se chystá na trh 13.9. na výkon HD 5770 nestačí! Jak jsem napsal včera, segment grafik pod 200 dolarů je pro výrobce nejdůležitější a AMD-ATI hodlá NVIDIA doslova zatlačit do kouta. Co naplat, že NVIDIA ještě nedotáhla schopnosti a výkon HD 5700 grafik, AMD-ATI uvede HD 6700. Je reálné očekávat, že díky vylepšením budou za stejné ceny se stejnou spotřebou zhruba o 15-25% výkonnější než stávající modely.

Nabízí se také odpověď na otázku, proč AMD naprosto ignoruje GTX 460 modely a hlavně slevy GTX 470, které už se u některých modelů vyplatí poměrem cena-výkon více, než HD 5850. Důvod je prostý. HD 5850 asi brzy končí a slevy GTX 470 jsou hlavně proto, že je nikdo po vydání GTX 460 nechce. Je otázka, zda vůbec AMD-ATI bude zlevňovat HD 5000 modely, protože nemusí nic složitě vyprodávat, zájem o ty grafiky je trvale stejný, nebo jen o málo nižší, než kolik se těch grafik vyrábí.

No každopádně, pokud se potvrdí, že při stejné spotřebě jako má HD 5870 dnes a ceně (399 dolarů) je HD 6870 o 20% rychlejší než GTS 480, z čehož můžeme odvodit, že HD 6850 bude minimálně na úrovni výkonu GTX 480 a nový HD 6970 2GB, u kterého předpokládejme takty modelu HD 6850, takže jeho výkon bude někde 30% nad HD 5970 2GB, má NVIDIA větší problém, než když se čekalo na novou architekturu a generaci FERMI. Nemluvě o situaci v segmentu, kde se prodá 90% grafik, tedy HD 5700/5600 a mobilní segment, tvořený z 95% těmito modely. FERMI grafiky se nedokáží pořádně vypořádat ani s HD 5000, což je navíc stará generace, s příchodem vylepšených HD 6000 to bude ještě horší v tom, že nemůže od NVIDIA přijít žádná nová generace grafik - Fermi je přeci již zde. NVIDIA musí čekat na 28nm, ale i pak si bude muset vystačit s FERMI, zatímco ATI na 28nm představí zbrusu novou generaci grafik (HD 6000 je upravená HD 5000, která nahrazuje zrušenou 32nm generaci), se kterou se má FERMI utkávat hlavně. Jenže když nestačí už dnes? Nerad bych maloval čerta na zeď, ale zdá se mi, že se nám rýsuje opravdu zajímavá situace. Nicméně samozřejmě berte informace o HD 6000 jak předběžné, leč jsou z více zdrojů včetně mých vlastních, které se ukázali v posledním roce jako velmi přesné. Ty grafiky jsou prostě minimálně v prvních modelech doslova za rohem a už existují, a na všech informacích není vidět žádný náznak toho, že by nebyly věrohodné a reálné. Samozřejmě za ty testy ruku do ohně nedám.

PS: už brzy se dozvíte o nových profesionálních modelech, kde se ATI hodlá hodně angažovat, oficiálně ale budu moci více říci až v září a také to vypadá, že se koncem roku a v lednu objeví nástupce ATI Mobility Radeon HD 5000 … ano i zde ještě NVIDIA nevydala jediného mobilního konkurenta (GTX 480M s TDP 100W odmítám označovat jako mobilní grafiku) a ATI už bude mít lepší, výkonnější a stejně úsporné ….

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:47:30

Citace:
NVIDIA musí čekat na 32nm, ale i pak si bude muset vystačit s FERMI, zatímco ATI na 32nm představí zbrusu novou generaci grafik (HD 6000 je upravená HD 5000, která nahrazuje zrušenou 32nm generaci), se kterou se má FERMI utkávat hlavně


Oprav si výrobní postup na 28nm.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:47:51

DD máš tam chybu, nVidia musí čakať na 28nm nie na 32, ako tam omylom píšeš.

Inak ten nárast výkonu je zaujímavý, ale reálne to môže byť iné. Počkám si na prvé skutočné testy v hrách
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 6870, Cayman 2010-08-27 19:51:10
avatar
Cayman: 3 moduly tedy: 1920SP + 96TMU + 48ROP
3x640SP/4D/ + 3x32TMU +3x 16ROP
shader vykon az do 50% nad 5870
3 moduly = 3x vyssi geometricky a tesselacny vykon,
3 trojuholniky za takt a vejuce vlasy rpg postav

HD6870 - Vantage score = X11963/11634
HD5870 - Vantage score = X8238/7976
shader vykon az do 50% nad 5870

kedze maju rovnaku frekvenciu 850 Mhz
11634/7976=1,46x vykon

DX11 v najlepsom podani na ATI
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 09:29:18
avatar
to je teória. Prax určite tak ružová nebude. Ja čakám výkon 1.2x vyšší ako Cypress
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 11:17:56
avatar
To by to nevydávali...minimálně 30% navíc být musí, toť zase můj názor
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 13:33:54

Ak to zoberiem, tak ako to píše DD, tak pri zmene architektúre na 4D vzniká výkonový stok tým, že tie nepoužité SP sa využijú a tým majú relatívne vyšší výkon.
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 01:42:49

,,Stacilo rict, ze Vam proste chutna." Jinak nechapu pruzkum, uz nevim kde, kde bylo, ze nekde 70% hracu ma Nvidiu, jsem se praskl do cela a prohlasil, kam ta populace speje.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 10:30:33
avatar
Odkaz ?
Vtipne je, ze 90% vsech nV karet tam jsou stare 8xxx a 9xxx Radeony rady HD 5000 tam maji vic nez GTx 2xx a GTx 4xx dohromady
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 13:20:36
avatar
tak kdyz stale ty stare rady staci na vysoky detaily ve vetsine hrach, proc teda menit?
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:47:59
avatar
Odhadovana cena ? Vim ze je jeste brzo ale i presto . Tipuju ze ATi 5xxx nezlevni ani po vydani 6xxx a cenovou latku si nasadi hodne vysoko pro jejich novou radu protoze nVidia nebude mit odpoved coz je docela spatny :/.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:50:04
avatar
to máš jak s 58xx... cena neni zrovna lidová, ale v pohodě se prodává vše co se vyrobí a žádný velký množství čipů na skladech se neválí...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:48:01
avatar
Dufam , ze sa Nvidia da dokopy.
predsa treba konkurenciu.. Toto je ako Boj o Berlin , ATi ( Ruda armada ) tlaci stale na nepriatela , ktory ledva dycha ....
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:48:26
avatar
Paráda, vypadá to, že kluci nehodlají házet flintu do žita (zní to trošku divně, když jsou teď o míle napřed ) a jedou pěkně dál. Spotřeba asi nebude nechutně vysoká... každý si tam najde model napříč širokým cenovým spektrem.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:57:10
avatar
yes! go go go ati! (nebo amd, to je jedno) vykonu neni nikdy dost a nvidia se z toho stejne neslozi, ta je houzevnata dost a vysledek? profit, spoustu vykonu, ktereho neni nikdy dost (at zije gpgpu)
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidie se nesloží? 2010-08-27 16:02:27
avatar
Já být akcionář nVidie a přečíst si tento DDho článek, tak se akcií urychleně zbavím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 17:42:06
avatar
výprodej akcií začal už před vydáním HD 5000 loni, kdy velkou část akcií prodalo celé vedení NV včetně jejího ředitele a prodeje pokračovaly i letos ... někdo tomu říká náhoda :/
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:03:34
avatar
ja byt akcionař nvidie tak uz nejsu, ybavil bzch se jich spolu s reditelem
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 11:17:58

Mam akcie vsech 3 firem, tedy Intel, AMD a nVidia. Od lonskeho cervence, tedy doby kdy AMD-ATi zacalo prodavat radu HD5 vsechny 3 tituly posilili a jsou vydelecne.
Intel za tech 13 mesicu posilil o 3 procentni body a dividenda byli vyplacena 3x , a to 0.51.0.08 a 0.58 centu na akcii. Zisk tedy cini za dane obdobi $1.17 na akcii.
Amd za tuto dobu posilila o 2.5 procentniho bodu a vyplacela 2x, a to 0.09 a 0.11 centu na akcii. Zisk tedy cini za dane obdobi $0.2 na akcii.
A nakonec nVidia, ta za danou dobu vyplacela 3x a to 0.25, 0.23 a 0.19 centu na akcii.Zisk tedy cini za dane obdobi $0.67 na akcii.


Intel - posledni mesic posiluje
AMD - posledni mesic oslabuje
nVidia - posledni mesic posiluje

vsechny 3 meli vrchol pred 4 mesici, a to o cca 1-2 procentni body vice, zbavovat se nyni jakehokoliv z techto titulu me prijde jako spatne rozhodnuti
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 15:57:44

Dobrá zpráva, že jde vývoj dopředu, pro mě je to ovšem jen zajímavá informace, vlastním HD5770 a moje další karta bude až na 28nm, kde předpokládám ještě vyšší nárust výkonu.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:44:52
avatar
Asi tak, narust vykonu sice vypada opravdu zajimave (az podezrele ), nicmene my kdo mame aktualni mainstream muzeme byt zatim uplne v klidu IMHO i kdyby HD 6xxx mohly byt opet hodne povedene, vsadil bych se ze aspon ze zacatku budou az neprijemne predrazene :/
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:00:49
avatar
Jinde jsem četl že stávající 5D arch. zrevidují jen na 4D. 5D architekturu prakticky nic nevyužívá, takže se zkrátí o jedno vlákno, uspoří se nějaké místo, čip zůstane prakticky stejně velký a výkon půjde stejně nahoru. Takže když 6870 bude mít 1920SP tak 6770 bude mít 960SP(nebo i 1280? ale to by byl dost velký skok), prostě mírný pokrok v mezích zákona :-) A v celku do podporuje myšlenku modularity, v jednočipovém higendu budou tři moduly (3x160 4D), níže v mainstreamu dva a v lowendu jeden, plus pravděpodobné zpracování zmetků.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 10:32:34

ale co potom zbernica ted je 2x 128 to je 256bit u 58x0
ked budu tri moduli tak 3x 128= 384bit?
alebo daju 3x 96= 288 bit zbernicu, bude u 68x0
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:01:21
avatar
Otázkou je, jestli na nich bude co hrát
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:05:57

3D Pyškvorky
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:31:36
avatar
Koncem roku má přijít BF3 s FrostBite2 enginem. Pokud to DICE nepohřbí nulovou týmovou podporou (tupé voip, nulová komunikace mezi squady, nulové řízení squadu, chybějící squadleadeři) jako to pohřbila u BC2 a bude-li to dobré alespoň tak jako byl BF2 (jen s lepší grafikou a detailnějším prostředím (modlím se, aby byl funkčnější destrukční model, alespoň u budov a plotů)), tak se o zimu nebojím.

BF2 jsem hrál 5 let (a stále ho mám na disku ) a peníze do něj vložené se opravdu vyplatily. Tak si myslím a doufám, že svou vlajkovou loď DICE nenechá zprznit a zkonzolovatět.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:09:16
avatar
Pekne zhrnuti! Nezbyva nez si jeste chvili pockat
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:25:45
avatar
6,4GHz ma dostalo! Človek si vraví, že jak mu to šlape, tých krásnych 5GHz pod kapotou a oni mi takto pokazia radosť...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:49:31

Ten harmonogram se mi líbí. To nejlepší na Vánoce. Snad jim to klapne!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 16:56:03
avatar
No ať je to tu a mi máme zase o čem debatovat.Ne že by se tu člověk nudil to ani náhodou zrovna dnes mě pár jedinců překvapilo svojí inteligencí .Ještě štěstí že převážná část kolegů zde patří mezi ty světa znalí.
Shampoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Snad to tak bude... 2010-08-27 17:04:42

Já jen doufám, že se tohle potvrdí a AMD/ATI srazí nVidii na kolena, možná přímo na zem.
Nemyslím to doslova, konkurence je zapotřebí, ale nVidia musí vidět, že je nutné zásadní rozhodnutí a to se vzchopit.

ATI drží ceny opravdu vysoko, nemá proč snižovat a to se i u téhle generace nezmění, protože kdyby tak učinila, poptávka by převyšovala nabídku a TSMC ATI kapacitu nenavýší.
Snad se tak stane u generace HD7xxx (pokud se tak bude jmenovat, ale myslím že ne, jak by se jmenovalo jádro? RV10xx?), když bude vyrábět u GlobalFoundries a tam bude kapacita obrovská.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:32:57
avatar
ale navýší, navýší.. až nvidia zkrachuje, nebo se stane softwarovou společností :-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:17:38

Tak jsem se zapřísahal, že to se svojí ATI 3850 ještě v pohodě vydržím, ale to bych už opravdu vypadal jako Vandrák! jj kde jsou ty časy, kdy jsem se chlubil, že jsem rozšířil svojí S3 o 1 MB paměti (2x 0,5 MB moduly)!
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 20:56:39
avatar
Kua, si mi natlačil slzu do oka, ja som rozširoval na Voodoo Rush z 2 Mb Frame Buffer na 4 Mb Frame Buffer
2 Mb Texture Memory bola bez možnosti rozšírenia.

Vidím, že som urobil dobre keď som chvíľku prečkal so svojou 4870 uvidím či pôjdem do 40nm VGA alebo počkám na ešte pokročilejší výrobný proces.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 08:29:11

Ty jsi jako já. Natěšeně čekám na novou generaci, jak tu je, tak si říkám "Chviličku počkám až cena klesne" už už šahám po šrajtofli a v tom DD píše, že přichází nová generace. Tak Natěšeně čekám........Divím, že pořád nemám černobílý monitor
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:32:08
avatar
Predam 2x Radeon HD 5850, lacno/levne .
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:46:28

Dufam ze 6970 uz bude mat nastavene ceny nizsie ako 5970, 600 eur je aj za tak vykonnu grafiku podla mna prilis.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:11:06
avatar
zapomeńže by stála méně jak 600 dolarů .... ty ceny jsou v pohodě, dříve stál High end ještě víc
Shampoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:29:03

Dle mého je to až neskutečné, když se na CZC prodávají od 14 tisíc korun a že už je to peněz.
Na druhou stranu, je to absolutní High-end a za to se platí.

Ale pokud bych to vzal ze strany marketingu, určitě bych šel s cenou dolů, aby byla větší prodejnost, tím pádem by ATI začala sílit na trhu a to je asi nejdůležitější.
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 20:20:11

Ale ATi nemá jak sílit. Už teď dává čipy výrobcům karet na příděly. A karty se taky v obchodech dlouho neohřívají.
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 18:54:23
avatar
To je úžasné, pokud je to pravda. Potom už to nVidia bude moci úplně zabalit. Škoda, že tuto řadu přeskočím, protože kupuju grafiku jen každé dva roky, ale už se těším na 7xxx.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:11:20
avatar
Paráda.
Až bude o vánocích doma, tak zase budu vzpomínat a smát se, jak se mi před 5ti lety s novou grafikou hry naplno sekaly.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:23:34
avatar
Tak to si počkám do října na HD6770
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:28:23
avatar
Teším sa na 6770/6750
Ak pojdú v duchu 57xx, tak seriózny výkon za nízku cenu pri fajnovej spotrebe. Nič viac si neprajem
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 19:45:00

Co sa stalo so sloganom "Benchmarky nehraju"?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 21:09:55
avatar
V pripade,ze neexistuje ziadny iny test tak sa ta pouzit aj benchmark Za predpokladu ze ATI ma navrch
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 23:59:48
avatar
NEHRAJU, ALE KDYŽ NIC JINÉHO NENÍ? nAVÍC SE TO ZE ZKUŠENOSTI POUŽÍT PRO PŘIBLIŽNÉ URČENÍ VÝKONU DÁ, KDYŽ ZNÁŠ V TOM TESTU VÝSLEDEK DALŠÍCH KARET, NAVÍC 3dmARK vANTAGE JE MEZI BENCHMARKY PŘECI JEN Z NEJLEPŠÍCH A NEJPOUŽÍVANĚJŠÍCH ...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 20:41:31

Nesledoval som to predtym tak nemam prehlad ake boli ceny davnejsie ale prednedavnom stali v dobe vydania 4870x2 a gtx295 okolo 450 Eur a tieto karty spadali do highendu tak ked prisla 5970 s cenou 600 tak sa mi to zdalo brutalne vela. Myslel som ze na high end je uroven tych 450 eur akurat. No nic kazdopadne este stale sa rozdujem ze ci predat 5870 a ist do 6970 alebo pockat na 7000, keby tak clovek vedel kedy vyjdu ci na jar alebo az koncom 2011.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:mareknr 2010-08-27 20:43:40
avatar
Já ten slogan stále beru v potaz ale faktem je že se AMD nijak zvlášť pokud jde o benchrmarky neangažuje tak to větší vypovídací hodnotu než v případě NV má.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 20:44:02

No moment chces povedat, ze kedysi stala nejaka 8800 ultra ci ako sa volala nejakych 700 E?
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 21:16:08

tusim dokonca 800 €
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 00:00:33
avatar
yep ... v minulosti stály obecně grafiky víc než te´d, ale to se dá říci o každém HW
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 20:45:35

Hm, ked niekomu odpovedam tak vzdy mi to hodi komentar az nakoniec blogu. Preco?
miroslav.m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 21:19:39
avatar
Ja sa velmi tesim na novu radu ATI kariet, nie kvoli testom a vykonu (hry nehram), ale kvoli clankom na DDworlde
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 22:57:09

Kvůli posměškům Nvidii? Taky si to zaslouží Na to se třeba těším já
miroslav.m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-27 23:21:35
avatar
Mne to nepripada ako posmesky, nazval by som to inak, ale nechcem tu otvarat flame hned na uvod mojho posobenia tu na DDWorld no a pre tych co by ma tu chceli za niekoho oznacovat .. mam v pc integrovanu ATI

edit: gramatika
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 01:35:23

Dúfam, že vybehnú nejaké série s vodníkom, alebo prípadne samostatné vodné bloky. Odložil som nákup HD 5800 série, tak dúfam, že čakanie sa vyplatí
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 09:47:16

teoreticky u AMD dojde ke "slevám".
Díky nové řadě.
Budoucí HD6770 by mohla být výkonem okolo dnešní HD5850 za cenu dnešního nižšího mainstreamu 4-4,5K (HD5770)
Jednoduše řečeno výkon HD5850 za cenu dnešní HD5770 ala HD6770.
Snad se to splní a nebudou karty zase s cenou o něco výš, jako u 5 řady, když sme byli namlsaní cenama z HD4xxx a nevěřícně koukali na "drahé" HD5xxx.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 10:18:40
avatar
pořád zapomínáte na několik věcí ...

HD 4800 grafiky byly výrobně levnější, jádro mělo jen 270mm2 a 55nm proceso byl odladěný a bez potíží a rychle se rozšířil.

HD 5800 grafiky jsou dražší o desítky dolarů už jen proto, že grafické jádro má 330mm navíc na problémovém 40nm procesu s nižší výtěžností, takže samotné jádro bude o dost dražší než to na HD 4800. Pak ty grafiky mají i drahé superrychlé GDDR5 paměti, které také stojí balík a to máš další desítky dolarů navrh, navíc HD 5850/5870 jich mají vždy v základu 1GB, zatímco HD 4850 měla 512MB a HD 4870 mělo 1GB, takže další velký rozdíl výrobních náladů ... v neposlední řadě jsou i karty větší a hlavně mají lepší chlazení než měli HD 4000, což je věc, která jim byli vytýkány, tak to ATI vylyepšili, ale samozřejmě ty chladiče mohou být opět o polovinu dražší než ty staré (byť jejich cena bude kolem 10-20 dolarů) ... ale když to všechno nasčítáš, HD 5800 nemůžou nikdy stát jako HD 4800 .... výrobní náklady jsou o dost vyšší, zase když se podíváme na HD 5600, které se kryjí náladově s HD 4600/4700, tak stojí stejně což odpovídá výše uvedenému ...

Pokud budou nová 40nm RV900 jádra větší, budou ty karty dražší a 7GHz GDDR5 paměti, které se použitjí jsou ještě dražší než ty 5GHz co použí ATI teď .... takže jaká asi může být cena?

A to ani nemluvím o tom, že HD 4850 512MB stálo ve své době 199 dolarů (co GTX 460 768 nebo HD 5830 dnes) a HD 4870 1GB stála 249 dolarů. Nám se to zdálo levnější proto, že kurz koruny byl v té době 15,- za dolar. Takže HD 4850 stála 3600,- a HD 4870 stála 4500,- včetně DPH. Dnes by při 20,- za dolar stály 4800,- za HD 4850 a 6000,- včetně DPH!

To pak ty HD 4800 nejsou tak levné co ? ATI ceny nahoře nijak nedrží, nemůže za vývoj koruny, nemůže za pokažený 40nm proces a ceny HD 5800 odpovídají výrobním nákladům, které klidně mohou být až 1,5-2x taové co u HD 4800 ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 13:34:01

špatně sem se vyjádřil
Zapoměl jsem dodat, že to platí pro zákazníky vlastnící HD4xxx.
Pro ty se vyplatí počkat na HD6xxx, jelikož HD6770 by mohla výkonem atakovat HD5850 za cenu dnešní HD5770.
Proč čekat??
Protože HD4xxx je ještě dostačující a hlavně je opravdu vidět to krásné pravidlo, že grafiky kupovat OB-generaci se prostě vyplatí
HD48xx byla cenově zvýhodněná, odladěný proces, kurs dolaru ... souhlas.
O to mi ani tak nešlo, jako o to, že s HD4850 se mi "snad" vyplatilo počkat až na HD6770, protože koupím "HD5850" (HD6770) za cenu HD5770 ... čili pohybuji se v dnešních cenách, takže to by mohlo snad klapnout

PS: že v tom ale dělám bordel,
já to ale chápu
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 10:23:26
avatar
to jsem chtěl zrovna napsat. Na HD6770 čekám proto že bude za cenu dnešní 5770 mít výkon 5850
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 10:31:25
avatar
upřímě pochybuji ... jednak bude mít stále 128bit sběrnici aby byl levný a jeho jádro pochybuji že bude větší .... takže reálně bych očekával výkon o 20% vyšší, ale za vyšší cenu ... na výkon HD 5850 nedosáhne, ale nebude daleko za ní
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 13:49:20

takže ceny se budou šplhat nahoru ( pokud tomu rozumím) , nehledě na dnešní aktuální ceny HD5xxx.
DD, čekám v budoucnu nějakou novinku, která ukáže, že ceny budou minimálně podobné s HD5xxx
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 18:16:55
avatar
cena by mohla být tak 5000kč a po menším OC výkon HD5850, to by šlo
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 11:16:40
avatar
Skor si myslim ze to bude priamy konkurent pre GTX 460 1GB. V podstate by HD 6770 malo byt tym co sme povodne cakali od HD 5830. S tymi cenami by som bol tiez opatrny, ak ostanu rovnake ako dnes a len novsie modely nahradia tie starsie bolo by to super. Ale lacnejsie si nemyslim ze budu.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 11:01:06
avatar
Fanatici se raduji, nvidioti nadavaji... co ale asi dela clovek kterej si uvedomuje co tohle znamena?

nejlepsi situace byla v 4xxx rade, kde ATI prodavalo vykon za babku, dneska je to jak nvidia predim...a nvidia se snad srovna a zacne opet vyrabet levny a vykonny cipy aby dohnala konkurenci a my meli hezky ceny
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 12:51:27
avatar
Hele DD, opravdu nechci vyvolávat flame, to nemám zapotřebí, ale přijde, že máš z toho radost ,že bude NVIDIA ještě víc v prdeli. Uznej sám, že NVIDIA aspoň reguluje trh (no, v tuhle chvíli ne no), ale kdyby byla úplně v prdeli a ATi by měla na trhu celou sérii 6000 a NVIDIA v té době teprve vydávala nejnižší modely (např. G 410), nechtěl bych vidět ty ceny.

Určitě si to NVIDIA zasloužila tu převahu HD 5000 za to, co nám dělala, ale druhá vlna 6000 jí může taky dostat do pěkně velkýho průseru, který tu ještě nebyl.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 14:04:02

Kaspi, chápeš ale, že my tu situaci zde na DDW nijak neovlivníme ?
Především je řada na nvidii, aby se do toho průseru nedostala.
My tu můžem být solidární, aby fungovala zdravá konkurence, ale to je asi tak všechno
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 14:15:54
avatar
Presne tak.
Najlepšie je keď majú obidva tábory zrovnateľne dobré produkty a začnú sa predbiehať s cenami. Rovnováha síl. Nie je to síce najlepšie pre nich ale je to najlepšie pre nás - koncových zákazníkov. Doteraz sme držali palce Ati aby Nvidia zlacnila grafiky.
Teraz držíme palce Nvidii aby sme mali čo najlacnejšie Ati grafiky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 15:14:38
avatar
Nemám z toho radost už jen proto, že je to pro mne nevýhodné ...

Kdyby tu byly dva silní výrobci, tak má člověk o čem psát, co srovnávat a tak dále. jenže teď NVIDIA má kulový, tak se píše o tom co má a to jsou trable.

Kdyby tu byly dva silní výrobci, tak se přetahují výrobci grafik o zákazníka a opět je to pro mě výhodné, protože by byla reklama na DDWorldu od všech ...

takhle nemají NVIDIA výrobci co a z čeho inzerovat a ATI výrobci zase nemají důvod inzerovat, protože prodají všechno bez problémů i bez reklamy ...

jinými slovy, každej, kdo si myslí, že jsem nějak zaujatý pro ATI a strašně mi to vyhovuje je idiot a to myslím vážně. Naprosto ignoruje fakta, že pro mě je to situace krajně nevýhodná, ještě víc než pro běžného zákazníka ....

Vy po mě chcete články kde mám psát o NVIDIA pozitivně, protože se vám zdá, že o ní pozitivně nepíšeme ... bohužel o čem pozitivním chceš psát, když na poli produktů má po půl roce jeden jediný model, který je zajímavý jen proto, že je v cenové relaci, kterou ATI ignoruje ... jinak zaostává ve všem???

Navíc o tom, že si NVIDIA s..e do hnízda, píšu nejen já, ale i mnozí další už minimálně 3 roky, kdy NVIDIA naprosto rezignovala na vývoj a jen přejmenovávala a spoléhala se na FERMi, které však díky výměnně ředitele je určeno jinam než na spotřební trh a ani tam o něj zase tolik nestojí, navíc když se nepovedlo ... to všechno ale bylo jasné už roky před letošním rokem.

Mám občas pocit, jako že za tím, že se NVIDIA nedaří, mohu já ....
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 00:33:03
avatar
Samozřejmě že ty za to nemůžeš, může za to ten blbec, kterej předělal FERMI na něco jiného, než kam ta architektura směřovala, pro hráče...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 12:40:28

ale prd, může za to ego nVidie, myslet si "vyšlápnu si na Intel" může jenom blbec, Intel si svůj projekt v klidu zrušil/odložil a nV v tom zůstala sama, jenže neúspěch Larrabee u Intelu nění zdaleka tak bolestivý jako neúspěch fermi pro nV, navíc se nV chtěla svézt s Intelem, jenže jaksi není teď s čím a sami si neprosadí ani prda.
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 13:16:18

Ovšem bude zajímavé sledovat, jak se po zdražení ATI grafik bude tvářit hlavně ta skupina, která dneska preferuje nákup za co nejvýhodnější cenu.
To jim zaručeně zarazí prdy a přiblblý hlášky v diskusích typu "jen tak dál ATI".
Taky by mě zajímalo o čem by psal DDWORLD kdyby Nvidia nebyla. Návštěvnost by klesla tak na 10% a četnost článků tak na 20.
miroslav.m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 13:43:39
avatar
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 16:17:54
avatar
s moji 5870kou jedu ve vsech hrach na max s prumernym FPS 60 ve fullHD a to jsem jeste ani nesahnul na hodinky gpu a pameti. Takze bud si koupime k HD6870ce brutalni lcd s velkym rozlisenim nebo budeme mastit jako DD na 3 LCD jinak nam je koupe nove serie zatim k nicemu, vzhledem ke stavu grafiky ve hrach a vseobecne zabrzdenemu rozletu DX11.

Ale jinak se na ne tesim, celkem me zajima jak budou vypadat ref. verze karet, jestli bude nejaka zmena oproti 5000
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - how to use it 2010-08-28 19:22:20
avatar
Ako spravne pouzivat novy HW
mel sem par PC a stale byly rychlejsi a neco mi vadilo, vytizeni na 90% a podobne

Dnes mam 5870 a i7@3200Mhz a je to do 50% 75FPS vsync nizke latencie, rychle prepinanie okien, rar, gpu akceleracia videa ma netrapi pouzivam max kvalitu v cpu mode

.....
miroslav.m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 21:03:22
avatar
Mal som par PC a stale boli rychlejsie a rychlejsie a nieco mi vadilo, spotreba nad 200W iddle a podobne ...

Dnes mam AthlonII 240 @800mhz iddle,2gb ram, integrovanu vga, rychle prepinanie okien , akceleracia videa ma netrapi, 1080p si dam s prstom v nose cez VLC....

.....
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 22:08:08
avatar
Som zvedavy na cenu pokial bude 6850 stat 280€ no dakujem pekne! NVIDIA vobec netlaci ceny dole ATI boli vzdy vyhodne cenou dneska su neskutocne predrazene
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 22:26:34
avatar
to je fakt, spousta lidí si myslí že je AMD ta "hodná" firma jen proto že dává solidní produkty zalevno. A jak už tu bylo psáno, když by se NV nějakým kouzlem vypařila tak by ceny šly opět nahoru a higend by raz dva stál přes dvacet tisíc jako to bývalo. A k těmhle cenovým relacím není moc daleko, pokud NV bude dál zaostávat (minimálně do 28nm výroby) tak ceny nových HD 6770 budou přes pět tisíc a to už se prakticky kryje s cenami z doby GF6 když jsem kupoval 6600GT referenční model za šest tisíc
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 22:25:32

Co je to ATI platné, že má něco extra, když má přidělenou svoji kvótu. Přidělenou kapacitu linky využije a tím to končí. Dokud nerozjede svojí GF, tak miliony utíkají před očima.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 23:04:17
avatar
a mame to tu zase !! kola spekulaci a odhadu se zase roztaceji!!! tohle byva na uvadeni novych grafik vzdy to nejzabavnejsi tak jedeeeeeeeeeeem !
miroslav.m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-28 23:38:35
avatar
Tak by ma zaujimalo .... na zaklade coho sa rozhodujete ci davate kladne, alebo zaporne hodnotenie prispevkov .. vid. prispevok Bambula - co sa na tom da hodnotit zaporne, resp. s cim sa tam da nesuhlasit ?
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 00:58:48

To naozaj menite VGA kazdy rok?:O Nevravim ze raz za 3-4 roky ale takto k comu je to dobre? Ja si viem predstavit aj inak utracat €
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 01:39:41
avatar
jednou za 3-4 roky?jako na 3 roky stare grafice si kdykoli v historii nove hry pomalu ani nerozjel nebo kdyz uz tak se nedaly hrat...to az dnes s vyssim mainstreamem (8800gts 512) vydrzim hrat hry 2,5 roku temer porad na maximalni detaily. nikdy drive to takle nebylo a snad vzdy byl po dvou letech i high-end k vyhozeni nebo minimalne par her uz nezvladal at uz kvuli starymu dx nebo kvuli nedostatecnymu vykonu.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 13:05:15
avatar
skor kazde 2 roky
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 14:03:02
avatar
Keď som bol mladý a blbý tak som menil grafiku za každým čo vyšlo niečo nové. Teraz keď som už len blbý a koníčkov mám okrem PC podstatne viac mením grafiku každé 3-4 roky podľa toho ako je ešte použiteľná. Je to dané aj tým, že v minulosti boli hry premakané a stálo za to vychutnať si ich na plné detaily. Dnes je už takých hier čím ďalej tým menej.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 09:40:09

takze sme sa nechali vsetci omrdat pekne, ked sme teraz kupili 5770 a este sme si mysleli aky dobry kauf to bol....what a shame
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Toto zmazat prosim. 2010-08-29 15:11:53
avatar
.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To: nemohouci 2010-08-29 16:13:48
avatar
Nemohouci, vo vysokych rozliseniach ako Extreme nehra procesor az tak vyznamnu ulohu ako pri nizsich rozliseniach ako Performance alebo High. Okrem toho v odkaze ktory uvadzas je HD 5870 pretaktovany na 960 MHz na jadre a 1340 MHz na pamatiach, co je oproti referencnym taktom 850 MHz a 1200 MHz pomerne vysoke pretaktovanie. Takze to vobec nemozes brat ako dobry priklad pre porovnanie. Nepretaktovany Radeon HD 5870 dosahuje s procesorom i7-920 na 3.2GHz skore X9230, pricom skore procesoru aj na pomerne nizkej frekvencii je az 21090 a skore GPU je 8965. Pre porovnanie, na tom istom procesore i7-920 na frekvencii az 4 GHz dosahuje HD 5870 skore X8900, pricom aj ked je skore procesoru 24663, teda ovela vyssie ako pri frekvencii 3.2 GHz, celkove skore je len X8900 a GPU skore len 8610. Takze ako vidis frekvencia procesoru s tym nema nic spolocne, skor je ten rozdiel dany velkostou a pripadne aj rychlostou pouzitej pamate, v tomto pripade 12GB pamate miesto 6GB. V oboch pripadoch bol pouzity system Win 7 64-bit.

EDIT: ked uz niekoho obvinujes, aspon sa posnaz najst si objektivne kriteria a nie taketo blbiny. To sa tyka aj tych ktori mu davate kladne hlasy a pritom si ani neoverite ako to v skutocnosti je. Hlavne ze ste si ulavili a oznacili Stacha za klamara/lhare.
nemohouci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 16:23:30

Ten screenshot není průkazný, když mu chybí testovací sestava a srovnání s jinou kartou na této sestavě. Můžu třeba vydat screen výsledku tohoto: Odkaz, a nenapsat, že to je SLI. Jak na tom může stát článek, pokládaný za pravdu? Můžu teď napsat, že nová GTX 480 překoná novou HD6870 o X35000 bodů.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 16:32:47
avatar
Na procesore az tak nezalezi pri nastaveni Extreme a o to predovsetkym v tvojom prispevku slo ak sa nemylim. Okrem toho kazdy si snad dokaze precitat ze sa jedna o "4 Way SLI", takisto aj to "Linked display adapters" tam nie je len tak pre nic za nic.
nemohouci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 16:36:31

Tím jsem myslel, že to vydám jako DD, screen Vantage a něco z GPU-Z.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 22:46:25
avatar
to je zajímavé, podobné screeny vychází roky vždy před vydáním různých grafik a nikomu nikdy nevadili ....
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 17:31:51
avatar
No najlepšia kúpa za posledné roky bola Ati 4870. Stále mi idú všetky hry plynule/ak nerátam zopár extrasprznených kusov/.
Takže dokiaľ nebudú špičkové hry, pri ktorých mi bude ľúto, že si ich nemôžem dať na plné, dovtedy nemá zmysel kupovať novú grafiku, dotovať sladký život výrobcov.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 18:28:40
avatar
Najlepsia kupa bola Nvidia 8800GT! 4870 je stale jedna z tych novsich grafickych kariet
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 22:51:46
avatar
Hm, asi máš pravdu. Ale na 8800Gt už asi nedáš všetko plynule.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 09:08:58

profi grafiky? sem s nimi.. ale inak.. chcem normalnu neprofi s fungujucmi profi ovladacmi.. ;-)
mikaloupeznik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD/ATI 2010-08-30 09:36:00
avatar
Nevíte někdo jestli na nových krabicích bude ještě logo ATI Radeon nebo už no to nové AMD Radeon?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:46:37
avatar
Vzhladom na to ze by sa od posledneho kvartalu tohto roka mala pouzivat uz len znacka AMD, asi to bude AMD Radeon HD 6xxx.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 621x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 412x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 914x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1181x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1337x
Komentářů: 6