ATI Radeon HD 4890 a RV790 – grafika již před vydáním, ale stále velká neznámá! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 19 February 2009
altAMD-ATI je tajemné jak hrad v Karpatech, dokonalý dezinformační manévr se podařil a tak o novince, která vyjde co nevidět, nikdo nic jistě neví …

 

 

 

Už od konce minulého roku vám sem tam zmíním, že ATI něco zajímavého jako nástupce RV770 kutí. V posledních týdnech se objevily informace o tom, že tím něčím je pro tuto chvilku HD 4890 s jádrem RV770 taktovaným výše tak, aby grafika při osazených rychlejších pamětech měla výkon o zhruba 20% vyšší než HD 4870. Není to nepravděpodobné, o to více je to podezřelé. Na AMD-ATI je styl HD 4890 jako OC verze HD 4870 příliš, jak to říci, zkrátka nudné, technologicky konzervativní a až nepřirozené. Už dříve jsem vám opakoval, že musíte mít na paměti, že právě zejména u společnosti AMD-ATI jsou většinou ty nejvíce pravděpodobné a logické informace před vydáním právě ty, které jsou od skutečné reality novinky vzdáleny nejvíc. Naopak ty nepravděpodobné a zdánlivě šílené teorie, jsou těmi kusými uniknutými informacemi. Celý tento jev se podařilo dokonale naplnit i před blížícím se vydáním nástupce už tři čtvrtě roku starého HD 4870 …
Grafika je doslova za dveřmi a nikdo nic na 100% neví, všeobecně se většina shodla na něčem, co dost pravděpodobně je dokonalá kamufláž a dezinformace. Já vám samozřejmě nemůžu teď říci, co přesně vím (i když kousky skládačky v ruce mám, jak je před vydáním novinky obvyklé), ale celý obrázek je mi stále utajen. Pečlivě chráněné tajemství celé skutečnosti je opravdu stále tajemstvím a tak nezbývá, než se těšit na vydání a třeba budeme stejně příjemně překvapení až lehce šokováni novým modelem, jako v případě HD 4800 série v minulém roce …

Nicméně osobně jsem přesvědčen, že nás čeká více než jen přetaktovaný HD 4870 a 55nm RV770 na vyšších taktech. Osobně jsem nabyl dojmu z dostupných informací, že AMD chystá vylepšený RV770 alias RV790 a ten již je vyráběný 40nm (ostatně RV790 je často mnoha zdroji blízkými TSMC zmiňován jako 40nm čip). Ale jak říkám, množství dezinformací a zaručených informací všeho druhu je ohromné množství, a tak ačkoliv vydání nových grafik ATI je skutečně blíž, než si mnozí myslí, stále není nic 100% jisté. Na jednu stranu je to dobře, protože když nevíme co čekat, nebudeme tak zklamaní, když to nebude úplně ono, ale pokud se to podaří, naše nadšení bude ještě větší … tak co myslíte, zopakuje AMD situaci s překvapením, jako se to podařilo při vydání HD 4850 a HD 4870, které ve své době vytřely zrak i největším optimistům?

 




Co chystá AMD-ATI?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 00:24:11
avatar
Otázka je z jakýho důvody by ted potřebovalo AMD někomu vytírat zrak, hry výkon nepotřebují, krize je tady a nikdo neví kdy skoncí, jestli neni lepší si nechat nějaky trumfy v rukávu na později a ted se ukázat jen s OC 4870, dorovnat rozdily a čekat jak to dopadne... ono se stačí podivat na nVidii, 3 roky přeznačuje a lehce obměnuje jednu kartu a člověku musí bejt jasny, že vyvojaři kterých ma taky hromadu si urcite nedelaji jen babovicky na piskovisti, ale neco taky pripravuji, ale proc se stim vytahovat, kdyz to proste na dnesní hry stací ?
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 00:49:55
avatar
Tak dle posledních zpráv snad má mít nvidia pořád větší prodeje než ATi, tudíž by se nějaký ten trhák hodil... a proč ne něco s výkonem na úrovni GTX 285, cenou jako HD4850 a spotřebou blížící se HD4670?
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 00:57:06
avatar
tak to co spominas by byl sen vsech lidi snad,,,ta spotreba supr,cena supr a vykon jeste vic (i kdyz na co az tolik ale u GK plati vecsi vykon je lepci). ale zase za chvili asi pride cas kdy buou vyrobci grafik delat taky vlastni hry nebo alespon naky ty enginy, jinak dneska koupime grafiku a nam vydrzi snad nedej boze 5 let, ponevadz vykonu bude tolik ze to bude stale stacit na supr detaily. snad me chapete co ti basnik chtel rici...heh
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 01:34:29
avatar
No tak ja napr. stále opakujem svoj prípad niekedy okolo septembra-októbra som kúpil 4870X2 a i keď ju dosiaľ používam na mizernom monitore a občas si trieskam hlavu o múr keď vidím, že mi niektoré hry fungujú i na 2D otáčkach ventilátora(to znamená, že karta sa ani nezahreje a to mnohokrát používam iba jedno jadro)...nech sa ale dostanem k tomu hlavnému čo som chcel povedať - jej cena je stále vyššia než som ju ja kúpil pred polrokom!!! Príde mi to snáď neuveriteľné, ale nikdy som si nemyslel, že High-End HW ktorý som kupoval, bude ešte stále po polroku High-Endom(aj keď medzitým dostal konkurenciu, ktorá mu v najnáročnejšej hre ako je Stalker vôbec nestíha a v tých ostatných je to jedno) a za dokonca vyššiu cenu než som ju sám nakúpil!!! Tak kto by na mojom mieste nemal radosť A vzhľadom na momentálnu finančnú krízu to vyzerá tak, že tento stav ešte chvíľu pobudne
Neznámý  2009-02-20 02:15:17

Zdar Veyrone, vidím, a to vidím, ež a to že jsi rozumný člověk, když, a to když, tu grafickou Kartu, zbytečně, a to zbytečně, nepřetěžuješ, a jedeš, a to jedeš, snad, na 2D TAKTy, a to na 2D TAKTy, té Grafické Karty, a to té Grafické Karty ATI Radeon HD4870X2, když, a to když, to stačí, chválím, a to chválím, a dávám, palec, na-horu, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:54:03
avatar
No myslím, že si ma celkom nepochopil - nepoužívam 2D takty, ale otáčky ventilátora na 2D, teda 30% otáčok(ktoré sú absolútne nepočuteľné), poprípade občas pridám pár percent hore do nejakých 37%. Tým som chcel povedať, že väčšina hier mi túto grafiku ani nezahrejú a to aj keď používam iba jedno jadro a to pretaktované na frekvencie 800/3800MHz pri ktorých nemôžu ísť teploty nad 80stupňov(inak sa prejaví nestabilita) a to aj tak na 2D otáčkach ventilátora idú teploty iba do 79stupňov(čo je na túto grafiku skvelé).
No ale aj tak ju šetrím na pól, keď nevyužívam druhé jadro

Btw aj procák v poslednom čase šetrím a jeho pôvodné 2D teploty som dostal z asi nejakých 52 stupňov na 36
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 07:26:39

Ciatace: ktorá mu v najnáročnejšej hre ako je Stalker vôbec nestíha a v tých ostatných je to jedno.

Pekny Veyrone, pekny... Trosku zavadejici, ale pekny. Akorat mi prosim vysvetli, proc to neni jedno i v tom Stalkerovi?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 07:58:03
avatar
Protože je nehraje? Protože na 17" monitoru je to úplně jedno? Každopádně by mu to mohlo být jedno i u Stalkera, ale musí si nějak zdůvodnit svou "geniální" koupi, že... Kdyby místo kradení her a jejich následného hraní a chlubení se tím na netu, šel na brigádu a vydělal si i na pořádný monitor, udělal by lépe. Štěstí, že ty předražené monitory nejdou tak snadno ukrást, to by těm hajzlům výrobcům Veyron ukázal, zač je toho loket!
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 08:09:51
avatar
A čo keď si tie hry poctivo kupuje? A vôbec ako si môžeš dovoliť niekoho nazvať zlodejom. Začni sa slušne správať, kamoško.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 08:14:03
avatar
Držel bych hubu, kdyby se tím panáček sám nechlubil.
Odkaz

Diskuzi, kde psal o tom, že hry nekupuje, protože na to nemá, dohledávat nebudu.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 11:06:01
avatar
Ohľadom toho tvojho správania má Choucas úplnú pravdu...začni sa už aspoň tváriť ako človek, ktorý patrí do slušnej spoločnosti
No a myslím, že hry, ktoré za kúpu vonkoncom nestoja a ktoré si po nainštalovaní hádam hneď vymažem, môže byť niekomu jedno či som ich stiahol alebo nie. Bol by som asi blázon, keby som kupoval každú nezmyselnú hru, ktorú ani nehrávam. Rozhodne nemienim vyhadzovať peniaze na hry, ktoré sú zabugované a ani sa nedajú poriadne zahrať, či úplne odfláknuté hry, ktoré iba totálne zabijú čas(napr. nové NFS a pod.) a vonkoncom ich cena nie je odpovedajúca kvalite.

Btw ani mi neodpisuj, pretože tu nemienim s tebou viesť nekonečné diskusie o tom, čo sa má a čo nie, pretože som si istý, že keby ti niekto skontroloval PC, tak by si podľa práva už dávno hnil v base No zato tu máš kecov plnú hubu...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odpovim ti ja... 2009-02-20 12:10:14

...pokud se chces na danou hru jen kouknout, bohate si vystacis s demoverzi...pokud ale stahnes a hrajes plnou verzi - jsi zlodej, presne jak pise "obc", a okecavat to muzes, jak chces...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 13:10:26
avatar
Máš pravdu, ale nie každá hra má demoverziu. A ty máš všetko origoš, hej?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano... 2009-02-20 15:23:05

.. z toho co hraju, mam orig. u vseho - WiC, C&C RA3, BF2142, MOHA, CoH OF...

Jeste nejaky dotaz?
wydlosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 12:46:42

"Ohľadom toho tvojho správania má Choucas úplnú pravdu...začni sa už aspoň tváriť ako človek, ktorý patrí do slušnej spoločnosti"

Tak tahle věta od zloděje opravdu sedí.
Pokud ti hra za ty peníze nestojí, tak ji nehraj.
Neznámý  2009-02-20 14:26:29

Presne tak. Neni co k tomu dodat.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 17:11:31
avatar
CZ/SK štatistiky sú asi, že 1 z desiatich si hru kúpi, ostatný stiahnu, tak som rád, že tu mám práve tých 10% totálnych poctivcov
Že vám nie je zle zo samých seba, na mňa tu nadávať, že som sa priznal, že za hocijaký mizerný soft peniaze nevyhodím, ale Vy??? - ako sa hovorí - "zlodej kričí, chyťte zlodeja" a toto je presne Váš prípad...nikto z Vás ma nepresvedčí o opaku
Dajte mi i milión mínusových palčekov, ale do zrkadla sa musíte pozerať samy

Btw a prosím už mi konečne prestaňte závidieť grafiku
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 17:17:18
avatar
tak ja muzu s opravdu cistym svedomim rict ze vsechny hry a soft co pouzivam mam legalne..hry kupuju ted zasadne na steamu a opravdu jen par vyjimek co tam nevyjde jako krabicovou verzi a zas takovy mnozstvi jich nemam, a ze softu mam naprostou vetsinu freeware
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 17:30:23
avatar
No ani jeden z nás tu neni čistý. Ja si poväčšine kupujem origoš gamesky, ale určite som hral už aj stiahnuté verzie. Ide o to, že som naposledy kúpil pár hier a vôbec ma nebavili. A hratelné dema k dispozícii neboli. A vrchol drzosti je, u podaktorých tituloch limitovaná inštalácia. Potom vyvstane otázka kto je väčší zlodej, spoločnosť čo týmto obmedzením okráda kupujúcih, alebo jedinci ktorý si občas niečo stiahnu.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 18:10:39
avatar
Já netvrdím, že všichni ostatní, až na Veyrona, mají doma jen originálky. Ale nečetl jsem tu nikde, že by někdo psal, že je rád, že hru ukradl, když je tak špatná. To samé u Vist, když jsou tak špatné, ať si koupí XP. Peněz měl při koupi dost, dle jeho sestavy. Taky aby ne, když soft kompletně nakradl. Určitě není ten případ, který horko těžko sežene peníze na kloudný počítač a soft si stáhne, jak je to u většiny studentů. Nadávat na tvůrce a psát, jak je rád, že to ukradl, to je celkem hnus. Jinak společnosti ke koupi svého produktu násilím nikoho nenutí. Tady furt někdo vytváří dojem, že společnosti snad zákazníky dřou z kůže. Když ti vadí zabugovanost - nekupuj. Když ti vadí limitované instalace - nekupuj. Je to všechno jen výmluva. A když už teda nekoupíš, ale stáhneš, alespoň se tím nechlub a nekritizuj něco, na čem máš podíl jen v tom, že jsi to ukradl...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 18:19:50

Veyrone, Veyrone...
myslim, ze si za vsetko mozes sam.. keby si tu tolko nemachroval a bol ticho - nikto by sa do teba neobuval..

s tvojim postojom rozhodne nesuhlasim, a ako som ti uz minule napisal - to, ze tu machrujes s 4870 X2 (btw: a uprimne povedane - ja osobne ti ju v ziadnom pripade nezavidim, skor ta lutujem, ze si vyhodil peniaze von oknom, kedze jej plny vykon si uzivas na 17" monitore a zvhladom na moje "dobre" skusenosti s ATI by som ju nechcel ani zadarmo) a phenomom X4, ktory este poterbujes koli zvyseniu vykonu 4870 X2 pretaktovat (stale hovorim o tej 17") - a pritom mas este tu drzost, ze si nevies kupit ani sprosty windows (ktory si tiez samozrejme ukradol - ved naco by si platil microsoftu za taky shit ako je vista alebo XP, ze ?) a este sa budes "naparovat" ze vlastne nic zle nerobis - tak to sa na mna nehnevaj, ale toto je vrchol "piiiiiiiiiip"..

preco nepouzivas linux, ktory je free ?? ahaaa - to asi preto, ze ty potrebujes hrat hry, ze ? potom by bolo asi nacase si kupit windows, nemyslis ??

to, ze si obcas potiahnes nejaku hru - to by mna osobne sralo asi najmenej.. pokial by si tu nehulakal, ze si si vlastne v zivote nekupil ziadnu hru a vsetky, ktore si hral - si ukradol... ale ze nie si schopny si kupit aspon OS - a aj ten v pohode uhradnes, tak to mi je uz proti srsti.. hlavne, ze co prispevok od teba - tak sa nezabudnes pochvalit, ze mas phenom X4 (stary, ktory by som si tiez nedal do compu ani zadarmo - novy je uz o niecom inom) a 4870 X2....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 18:00:59
avatar
Ty ses nepřiznal, ty jsi se chlubil a nadával na ty, co vytvořili to, co ty si ukradl.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 19:06:37

ty obc, proč by jako někdo kradl něco na co nadává a říká že je to na prd???, tvá logika je velmi vysoká, ty máš snad iq999 (minus)
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 19:38:44

odpoved za obc: skus si precitat toto: Odkaz - druhy odstavec...
//edit: prip. este toto, ak by ti to nestacilo: Odkaz
Neznámý  2009-02-20 19:23:16

No hlavne ze ty mas IQ999 (plus)! Vis proc to krade? Aby si mohl zahrat kradene hry! A obc jen popsal jak se tady pan Veyron nedavno prezentoval.

Jo a o tvem vysokem plus IQ svedci i to, ze si hned kazdemi svemu prispevku das plus.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 19:33:35
avatar
Čo Vás na tom trápi. Však to je jeho vec, nech si robí čo chce. Nad určité veci sa treba povzniesť a nie hneď urážať. Každý máme svoj názor, ale to neznamená, že nás to oprávňuje niekomu ho vnucovať. Kľud páni, krvný tlak je sviňa.
Neznámý  2009-02-20 19:00:10

Proboha, zamysli se nad sebou. Tady jde hlavne o souvislosti a to jak ses tady s timto prezentoval. A ty jsou "draha karta kterou vyuzivas na 20%", 17" monitor protoze na vetsi nemas penize, kradeny sw, chlubeni se a vypady na autory sw.
Rekni nam, proc sis vlastne tyto GK kupoval? Proc sis nekoupil HD4870, k tomu LCD. Nebo proc sis treba nekoupil HD4850 + LCD a mozna by ti zbylo i na OS.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 19:08:38

odpoviem: preto, lebo keby som si kupil 4850 + LCD + OS - nemal by som najvykonnejsiu grafiku na svete a neuzil by som si jej plny vykon na mojom 17" monitore

a to by bola tragedia ...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-21 15:04:04
avatar
A čo ak mám záľubu v HW a túžil som po tom mať grafiku s extrémnym výkonom. Jednoducho sa mi tá grafika páčila a tak som si ju kúpil(to už je len moja vec) a to že mám zrovna taký problém si kúpiť aj nový monitor svedčí len o tom, že asi nemám na každú skvelú hru za 50-60Euru. Súhlasím, že som mohol kúpiť už priamo aj LCD a poprípade "iba" 4870(bolo by to teoreticky rozumnejšie), ale to už nezmením, no čo Vás trápi toto všetko, tak to už fakt nechápem(vyjavuje sa mi to iba ako závisť, pretože k ničomu inému to porovnať neviem...inak Vás nemá čo trápiť, aký Ja mám HW a SW, atď...).

A že sa s ňou "stále vychvaľujem"??? To len Vy tu máte taký pocit, pretože Ja len uvádzam svoje skúsenosti s ňou a jej súvislosti s článkami(či moje názory) a pretože je to stále výkonnostný kráľ(i keď už nie tak suverénny a nie vo všetkom a všade), tak je to dosť aktuálna téma a dosť často má s článkami táto grafika dosť spoločného. To že Vy máte pocit akoby som sa tu vychvaľoval a hrozne Vás to sere, je len Vaša vec a ja sa Vám nato môžem úplne vy....(je mi to už úplne jedno...je to to isté akoby sa mal DD zaoberať s každým dementom, ktorý kritizuje jeho web, lebo jeho články idú proti jeho gustu, no to že Vám je proti gustu moja grafa je mi tak isto úplne jedno a kľudne si tu hrajte žabomyšie vojny, no bezomňa...tak zvaných "rád" som si už od Vás vypočul dosť).

Konkrétne zareagujem len na Choucasa, pretože on tu uviedol ako jediný rozumnú pripomienku - Každého je vlastná vec, či si bude kupovať SW ako 10% populácia alebo ho bude ako 90% populácie "kradnúť", niekto má na výber, niekto nie, ale to mne osobne je už úplne jedno, tak isto to, aký si kto kúpi HW - keď sa ma niekto opýta na radu, tak mu poradím kúp to a to, ale keď kúpi niečo iné alebo si nekúpi nič, tak mi to už bude úplne jedno...tak isto to platí vo všetkom a každý má svoj slobodný názor na vec a na svoje rozhodovania, či činy, no zato, že sa rozhodol inak, ako by ste sa rozhodli Vy ho už nemusíte hneď urážať, pretože čo je lepšie - byť tzv. "IT zlodej" či nejaký (neviem aký slušný výraz by som konkrétne použil) ko*ot(výstižnejší výraz som nenašiel, tak ho pls neberte ako vulgarizmus, ale to čo to slovo naozaj predstavuje)?

PS: Rozpisujem sa tu poriadne no viacerý z Vás ma tu aj tak nepochopia(moje myšlienky či vyjadrenia sú mnohokrát povedzme, že dosť zložité pre niektorých), no to hlavné je - prečo by som sa tým mal zaoberať a zaťažovať tým svoju myseľ a nervy???
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 18:00:02
avatar
Když je nehraješ, tak je nestahuj, proboha! On tě někdo nutí, abys je hrál nebo stahoval, když jsou tak špatné? A nevymlouvej se, že za nic nestojí, ty bys je nekupoval, ani kdybys je hrál. Čím víc se to snažíš obhajovat, tím horší dojem děláš.
Já se odvážím tvrdit, že tady není nikdo, kdo by nikdy neměl nějakou staženou hru, ono při jejich cenách to pro studenty, kteří se o počítače zajímají ani jinak nejde. Ale ty si koupil drahý počítač a rozčiluješ se, jak je špatný a drahý OS a jak jsou špatné a drahé hry. A ještě píšeš, jak jsi rád, že jsi je ukradl. Když už si to ukradl, tak drž alespoň hubu a neodvažuj se kritizovat práci toho, koho si okradl. Sám jsi ještě kromě zlodějny nic nedokázal.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-21 15:14:43
avatar
...snažíš sa ma tu iba urážaš, no ten hlavný nezmysel čo tu meleš je, že stále doslova trepeš o kradnutí a popritom akoby si ani nechápal čo to slovo znamená.
Kradnúť - predstavuje niekoho obrať o nejakú hodnotu, teda povedzme, že o peniaze, no len mi povedz o akú hodnotu ja oberem vydavateľa, keď si danú hru nestiahnem??? O koľko ho oberem??? Ani o jediný cent!!! Ja som pre teba zlodej a ty zase pre mňa pokrytec...tým to uzavriem a ďalej preberať nebudem.

Btw pre teba som zlodej Ja, pre mňa sú to zase spoločnosti, ktoré predávajú hry za mnohonásobne prehnané ceny a popritom sa nám ešte vehementne snažia nahovoriť, že tie hry aj takú hodnotu majú, popritom väčšina reálne nestojí ani za pozretie, či dokonca najnovšie je ich komfort mnohokrát aj oveľa horší, než komfort pri stiahnutej verzii. No to je vec tých spoločností a mňa to teda netrápi, že ich spôsoby sú také ako sú...veď taká EA už nato aj doplatila a stále dopláca.
Neznámý  2009-02-21 15:43:31

Mas velice sverazny pohled na to co je to (ne)ukradnout sw!
Neznámý  2009-02-20 08:46:01

Obc ma pravdu, bylo to tu vicekrat. Jeste i zduvodnoval, proc ma HD4870X2, proc nema lepsi monitor a proc ma kradene hry.
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 19:28:57
avatar
No tak ja napríklad aj keď použijem kradnutú hru, tak tie ktoré ma naozaj zaujmú a vidím že stoja za to tak si ich aj neskôr kúpim aby z toho niečo autori mali.
Neznámý  2009-02-20 09:24:25

Zdar Choucasi, a tak, a to tak, jak to je, že a to, že, našemu, a to že našemu Obc, říkáš, Kámoško, on Obc, je HOLKa, a nebo, jak co? Já a to já jsem, si myslel, že náš, Obc, je kluk, tak, teď, a to teď, nevím, každopádně, jestli je to, Holka, tak, to jsem, moc potěšen, že tu máme HOLKu, toho si moc, vážím, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
madalbi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:05:55

Nie Ladiku, ty si len nezistil, ze pise po slovensky, kamosko je zdrobnenina od kamos. kamoško a nie kámoško
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:57:45
avatar
tak, tak...Ja ti to ladik skúsim vysvetliť na vlastnom kalendárnom mene - po slovensky sa volám Miro a po česky sa volám Mira Takto je to pri hádam všetkých podobných názvosloviach(alebo aspoň pri väčšine)
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 08:13:53
avatar
Njn, to je tezky, kdyz ma nekdo 13tis na grafiku a pak uz mu nezbydou 4tis na nejakej 22" monitor To si to pak zakonite musi okecat
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 09:57:23
avatar
Keď sa chvastá to je jeho vec. Ale nikto z Vás ho nemá právo súdiť. Predpokladám, že ani ty nie si matka Tereza. Aké máš právo sa starať do druhých. Obmedzuje ťa, alebo ti ubližuje. Môj názor je, že ak niekto niečo robí a nebmedzuje tým nikoho tak je to iba jeho vec. Ani jeden z nás nie je dokonalý, sme len ludia a každý má svoje muchy.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 11:22:47
avatar
Promin, ale myslim si, ze jsem nerekl nic, za co bych se mel stydet. Jsme v diskuzi, tak diskutujem. Nijak me neomezuje ani neublizuje, ale stejne tak jsem nic takoveho neudelal ja, takze nevim proc jsi tak vyjel, proste jenom diskutujem Rekl jsem proste prvni vec co me napadla, navic to bylo opravdu jenom maly rejpnuti. Ano, nikdo z nas neni dokonaly, ja rozhodne uz vubec ne. Mam rad sebekritiku a vazim si takovych lidi. Ale kdyz nekdo ty "svoje muchy" jak rikas, vynasi na povrch neustale a porad dokola, je to docela unavujici a akorat takovy clovek shazuje jenom sam sebe. Sam urcite uznas, ze HD4870x2 a 17" monitor k sobe zrovna nepasuji. A pak kdyz zde jeste rekne, ze mu ta karta stejne vetsinou jede ani ne na pulku vykonu. To uz si zaslouzi rejpnuti a proto jsem napsal co jsem napsal. Rozhodne ja osobne to neberu nijak vazne, ta se hned necerti
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omfg 2009-02-21 14:03:00
avatar
to že někdo má nějakou grafiku neznamená že třeba nemá Pc na splátky,takže pro mě je třeba problém kdybychz chtěl lepší monitor. a navíc bych musel taky udělat upgrade grafiky,protože při těch vysokých rozlišeních se už 8800GT nedá použít.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 08:31:23
avatar
No jo. Ale možná příjde doba, kdy vlastně výkon grafických karet ve hrách bude vedlejší věc a výkon GK se bude používat na něco jiného. Pak neustále zvyšování jejich výkonu bude mít stále smysl.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 01:41:29
avatar
Len tak ma napadlo - ak by malo ATI niečím naozaj prekvapiť, tak mi prišla na rozum jedna šialená možnosť, ktorú by mohlo ATI vykuchtiť v tom najlepšom prípade - čo ak je celé RV790(a pod.) iba jedna veľká kamufláš, ktorá má odkloniť pozornosť od RV870 a keď všetci budeme špekulovať nad tým aká bude RV790 a čakať aká vyjde, tak možno príde jedno veľké "BOOOM" a ATI vydá rovno RV870(veď pôvodne to tak aj malo byť) a žiadne RV790 nikdy nevyjde
...ale je to celé pravdepodobne nezmysel, no toto je len taká hypotetická úvaha, čo mi zrovna vliezla do hlavy a bolo by ohromne zaujímavé a pre mnohých potešujúce(pre mnohých zelených asi aj nie) keby som mal zrovna pravdu
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 07:30:15

Ja myslim, ze uvadeni novych grafik se odlozi. Ted na to neni prostor a neni ani potreba. Nabidky jsou srovnatelne. A ATi by konkurovala sama sobe, pokud by ted vydala novou generaci, coz si myslim nepitrebuje. Uz takhle ma ty ceny na hrane.

To DD: myslim, ze nekde probleskla zprava ve ktere prave TMSC dementovalo, ze by RV790 byla na 40nm. Zkusim to dohledat.
Neznámý  2009-02-20 09:31:10

Zdar ZeroGround, no a právě, a to právě, kdyby, a to kdyby, teď, Firma ATI, vydala, a to vydala, Grafickou Kartou, s rozhraním, a to s rozhraním DirectX11, asi nějaká verze CZ, tak, a to tak, by konečně, a to by, konečně, mohla, pořádně, a to pořádně, rozválcovat, a to pořádně, rozválcovat, Firmu nVIDIA, nasadit, a to na-sadit, konečně, a to konečně, pořádně, vysoké ceny, a pořádně, a to pořádně, si na-mastit, kapsu, a nebo, jo co?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 09:35:06

Neberes v potaz to, ze se ted bude setrit. Podle meho by to bylo kontraproduktivni. Lepsi doprodat starsi modely ozvivene nejakym tim OC, s minimalnimi vyrobnimi naklady navic, nez launch nove generace s tim, ze starou presunes o tridu niz.
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 19:32:28
avatar
A koľko ľudí by si asi kúpilo drahú DX11 kartu, keď ju aj tak teraz nevyužijú?
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-02-20 06:27:21
avatar
Já dal tedy hlas té nejnepravděpodobnější veriantě. Když si vemete že právě v dubnu měly být podle plánů z minulého roku vydané nové karty HD5xxx tak by to i sedělo Nemluvě o tom že právě kvůli kryzi bych ji vydal hned. Hlavně proto že návrhy nových karet něco stojí. A roč vymýšlet modifikace starých karet, když mám na stole hotový projekt nového jádra, tovýrna je na jeho nástup připravena a abych tak nějak zakryl karty dám mu pracovní název RV790. Já bych to nevyděl jako úplné šílenství
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 07:32:02

Protoze pak budes prodavat starou radu s mensim ziskem? A nova rada, protoze bude vykonejsi nez HD4870 se bude prodavat v soucasne dobe s krizi v tomto prodejnim segmentu minimalne? To jsou jen dva duvody co me napadli hned, urcite by byli dalsi.
Neznámý  2009-02-20 09:32:23

Zdar Commodore64 Data, já, a to já, jsem, taky, a to já jsem, taky, dal, hlas, té, nejnepravděpodobnější, variantě, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OC 2009-02-20 07:47:43
avatar
Podle čísla označení to asi bude OC verze. Výběrvá jádra, možná lepší chlazení či lepší napájení. Když normální referenční HD4870 jdou přetektovat o 10% i více, tak proč ne. Ale spotřeba bude asi hnusná:-/ Na 40nm bych to ještě neviděl, tomu neodpoívdá ani čas ani značení. Ale jeden neví...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 09:49:27
avatar
Tak ja nevim no jako míty a pověsti kolovali i o radeonu 3890, kteryho sme se nakonec nedockali (i kdyz mozna dockali v hodne upravený podobe jako práve rv770 - ale do dílen ATI fakt nevidim ). Podle mě - dobře bude to mít označení 4890 - ale bude to 70desátkový jádro vyráběný 40nm s nějakejma úpravama toť vše - ale myslim si že to bude mít ATI jako zálohu, přeci jen těch karet neni zapotřebí a v soucanym ceniku a produktech ATI to nadělá slušnej bordel, ale je pravde ze kdyz bude RV740 díky 40nm vykonově o dost vejš (provozníma vlastnostma urcite lepsi bude) tak by se měl soupnout výkon i u zbytku karet a to by pak RV790 dávala smysl ale co pak bude s puvodnima kartama - ty by museli bejt levnejsi - jinak pokud bude RV790 za stejny prachy sou odsouzeny k zahube. Jako pokud to vydaj tak nepude jen o nataktovaný jádro - OC kartu dokáže spatlat i prach obycenej výrobce - musí tam bejt prostě minimalně nejakej zásah do jádra. A kdyz uz se budou hrabat v jádře tak urcite pocitaj s tim ze to budou delat 40nm.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 09:43:26
avatar
Ale zas to má i svojí logiku, teď si otestujou prodeje a vlasnosti 40nm v praxi a budou delat 40nm karty nez budou chrlit RV870, i když současná situace je zas až tak kupředu ve vývoji nežene.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RV790: 40nm? 2009-02-20 09:47:51
avatar
Co kdyby ta karta vypadala třeba takto:
RV790: 40nm, DX 10.1, 1000streamprocesorů, 50texturovacích jednotek, 256bit, 850MHz, 1,7GFlop/s? http://www.digitimes.com/news/a20090218PD220.html
pro RV870 zatím nemají DX11
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 09:47:39
avatar
pokud jo tak bych se vůbec nezlobil , u ATI jeden nikdy neví. Tak stejne bych nedelal upgrade kdyz mam 4870tku - ja uz čekám jen na RV870.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:31:40

1000SP? Kompletne predelana architektura? Nevim, to je podle me hodne velka fantazie, minimalne by si to zaslouzilo jiny ciselny znaceni.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:23:12
avatar
Souhlasim s autorem. Pokud by slo jen o novou revizi jadra RV770 55nm, tak by to jen suse vydali a to uz drive(udelani nove revize trva cca 2 mesice a vydali by to jako odezvu na GTX280). Z hlediska marketingove strategie ATI, kterou nazyvam "Blietzkrieg" bych cekal, ze se jedna o 40nm a 960streamprocessoru(deklarovany narust vykonu 20%=800x1,2) na 850MHz(to se projevi spise v male mire). Jsou to jen dohady a nechme se prekvapit, ale pokud by slo o neco uplne obycejneho, tak by s tim nebyly takove caviky.

EDIT: u konkurence jsem nasel screenshot o udajne RV790 a je tam napsane 800 stream processoru na 850MHz, ale povazuju to za fake, ze jde jen o pretaktovanou RV770. Zdrojem tam byl china server a mohlo jit i o chybu prekladu
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:18:55
avatar
Tento trend u AMD z poslednej doby sa mi velmi pozdava ... Chlapci sa poucili,nemaju ziadne velkohube recicky,proste spravia produkt z ktoreho kazdemu padne sanka ... Dufam ze to bude tak aj v tomto pripade I ked musim uznat ze sa viac tesim na 40 nm RV740,pretoze na dnesne hry vam vacsinou na maximum staci 9800gt/4830 a preto hnanie sa za vacsim vykon povazujem za nezmyselne,hlavne v dobe ked vyjde jedna kvalitna hra so zaujimavym napadom za rok ...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 10:24:45
avatar
Na 100% to bude jen ovrclocknutá 4870 skoda
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 12:15:36
avatar
"Grafická karta ATI Radeon HD 4870 XOC Black Edition pracuje na základních frekvencích 800/4.400 MHz" To je tu již téměř rok Odkaz odemčená a jde taktovat do 950@4.800MHz, není důvod dělat něco obdobného, když potřebují ladit 40nm výrobní proces
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 12:41:46
avatar
federmann ta tvoja stranka je celkom zaujimava, mal by si tam este pridat moznost pisat komentare pod clanky
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vesteni z koule 2009-02-20 11:01:58

proc se musi vzdycky najit parecek v.o.l.u co se tu bude hadat, kvuli "neexistujicim" blabolum.... Veyron, ZeroGround, abc, neni Vam to chlapci uz trapne jak se blbe napadate, jestli nekdo krade tak na to dojede, ale nebudete prece kvuli tomu zase "degradovat" diskusi... Co kdyby jste prispeli nejakym rozumnym napadem co ma hlavu a patu, neboj aspon nejakym tim linkem co by "existoval" a byli tam relevantni informace. Jestli ne tak DRZTE HUBU vy....:-) klidne smazte redakce jestli to povazujete za vulgarni, ale prosim o smazani dalsich prispevku v teto diskusi se stejnymi vyrazy
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 12:21:57

Mam pocit, ze jsi si zvolil blbe povolani... Mravni usmernovani diskuze se tady moc nenosi, az to bude za hranou, tak to mod smaze. A prosim, muzes mi odkazat, kde jsem psal nejake blaboly? Ja chtel pouze vysvetlit, proc ve Stalkerovi konkurence na ATi nestaci a v ostatnich hrach je to jedno. Tohle povazuju za blabol ja, proto jsem chtel odpoved.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 14:18:42

mohla by uz prist RV870.. povedzme tak april-maj/duben-kveten.. myslim, ze to by nvidia tazko rozdychavala..
Giacomo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - amd+apple? 2009-02-20 15:54:46
avatar
mozna trochu OT ,ale nevi nekdo co je pravdy ze Ati gpu v apple pocitacich??v novem mac os,uz se objevila podpora rv770 viz http://www.federmann.cz/index.php/amd/38-ostatni/221-apple-v-namluvach-s-amd
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 16:23:44
avatar
Apple bude vybírat znovu novou platformu pro své booky, ve hře je AMD a tedy i ATI a také Intel a tedy i NVIDIA, obě varinaty mají své zjevné výhody - AMD je komplexní a komplení platformu, Intel má zase výkonější mobilní procesory a NVIDIA má na své straně to, že s ní Apple nyní spolupracuje na poli čipových sad ... vše je tedy otevřené ...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 17:36:37
avatar
Pozor intel má silnejšie procáky len na x86. Ak by apple naoptimalizoval OS a soft na AMD tak výkon bude možno podobný ako má intel.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 16:54:56
avatar
Z tohohle članku,by se dalo čekat,že ATI by mohla nakonec přijít s 5XXX řadou,když je to nejméně pravděpodobné a bylo by to opravdu krásné.Osobně mě předělané 770 jádro moc neříká a 20% výkonu navíc není posun kupředu.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 17:30:55
avatar
Hlavně se někam musí posunout herní scéna - ono je hezký že z RV790 vytřískáme 20% výkonu navíc, ale je dneska hra kterou nedavá obyč RV770?
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 17:43:58
avatar
Uvidime s cim prijdou....kazdopadne to ale bude stat za to!!
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-20 18:36:16
avatar
No opravdu nevím co čekat, doufám sice v novinku, ale vzpomínám si na případ radeonu 1950XTX což byl přetaktovaný 1950XT s ddr4 pamětí... Tedy pokud mě paměť neklame Každopádně doufám, že to srazí ceny nynějších modelů, je-li pravda že se mají prodávat za stejnou cenu jako staré 4870.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 08:54:43

Zalezi na tom, "jak moc" se 40ka vyrobak TSMC povedl a kolik prinese financnich uspor na jadro, a tyhle info zatim dostupne nejsou takze tezko souditi....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 855x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 578x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1030x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1219x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1555x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 7