ATI Radeon HD 4890 X2 na 99% nebude Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 17 April 2009
altPodle všech informací, které jsou k dispozici, bude další High end grafika už rovnou na RV870 …

 

Kolem možného duálního Radeonu HD 4890 X2 je stále docela živo, nicméně podle všech dostupných informací které máme, to nevypadá, že by nový duální Radeon měl vyjít. Zcela určitě nevyjde HD 4890 X2 jako oficiální referenční model přímo od AMD-ATI.

Podle ohlasů od výrobců to také vypadá, že žádný nevydá vlastní verzi HD 4890 X2. Ačkoliv není pravda, že by AMD tvorbu HD 4890 X2 zakázala a dokonce minimálně dva výrobci se do tvorby duální grafiky pustili, nyní to vypadá, že to zůstane jen u raných konceptů a do prodeje se nikdy nedostanou. Největší překážkou je zejména TDP karty. HD 4890 má 190W, duální HD 4870 X2 má 280W. Duální HD 4890 X2 by mělo TDP 320-340W, což je opravdu hodně.

V neposlední řadě je to také načasování vydání. Na tvorbu by výrobci potřebovali nějakou dobu, ale vydání nové generace DX11 grafik ATI se blíží a vydání HD 4890 X2 zkrátka nedává moc smysl, protože se to prostě nevyplatí. Pokud jste tedy doufali, že by nějaký Radeon HD 4890 X2 mohl vyjít, dávám tomu pravděpodobnost tak 1%.

Zdroj: Fudzilla

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na nic 2009-04-17 19:37:54

bylo by to knicemu no rekne me si kdo ma takoveto graf.karty doma
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 20:05:32
avatar
no ja znam dva co maji hend po vydani koupene HD4870x2 a verim tomu ze jeden z nich by okamzite koupil i HD4890x2 kdyby vysla proste jsou taci kteri jak nemaji to nej tak je to nebavi. Jak ja s oblibou rikam "kazdy jsme tak trochu nemocny"
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 00:46:37
avatar
Takový lidi si klidně koupí 2x HD 4890, nebo rovnou 3x (maximum k využití..). Mít na to prachy, taky to mam..
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 08:35:01
avatar
jj to je presne ono kdo na to ma a mysli si ze to vyuzije at si koupi nikomu nezavidim a navic mam vyhodu ze od toho kamose pak za hubicku muzu koupit treba jen pul roku pouzivany hardwer a docela pod cenou je to parada. Uz se tesim az vyjdou new grafiky bude mi cpat tu jeho HD4870x2. Mozna ji vezmu ale abych ji vyuzil musel bych koupit i vetsi monitor na 19" je to zbytecna karta A jeste by mi mohl pusti ten jeho procik ten bych vzal ma PhenomII 940 tam bych nevahal
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 14:00:04
avatar
koupit pod cenou HD 4870X2 je fajn, ale kdo to má živit...To je lepsi koupit nizsi model z nové generace - modernejsi funkce, nizsi spotreba a dostatecny vykon
Neznámý  2009-04-19 20:02:32

Zdar Sino, ale zas, a to zas, ta Karta, třeba, a to třeba, tolik, a to tolik, žrát, nebude, když, a to když, ty její GPU, nepojedou, a to nepojedou, na-plno, i když, kdo-ví, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-04-19 20:12:16

Protoa t o proto, bych radši, koupil, tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD 4670, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, která, a to která, má stejnou, spotřebu, jako, a to jako, ta Grafická Karta ATI Radeon HD 3650, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, ale, zase, a to zase, ta Grafická Karta ATI Radeon HD 4670, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTU AGP 8x, pjede, a to pojede, vlasntě, pojede, měňě, než, a to než, ta Grafická Karta ATI Radeon HD 3650, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, na 17" CRT MONITORu, s MAXimálním rozlišením, asi tak, 1280x1024, při obnovovací Frekvenci, asi tak, 60 Hz, a tak, a to tak, si myslím, že, a to že, by ta Grafická Karta ATI Radeon HD 4670, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTU AGP 8x, by mohla, a to by mohla, méňě, a toé méňě, žrát, u procesoru, Intel Pentium IV.s, Jádrem NortHwood, s asi tak, Frekvewnc í, na asi tak, 800 MHz FSB, a s asi tak, 512 KiloBajty Rychlé vyrovnávací pamětí L2 Cache, a s Multimediálními, INSTRUKCEMi, až SSE2, a teď, a to teď, mám, u tohohle procesoru, i Grafickou Kartu ATI Radeon HD 2600 Pro, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, a tak, a to tak, už jsem, tam, spustil, i program 3D-Mark 2008, asi nějaká verze EN, moc, krásná, podívaná, a tak, a to tak, jsem, si to, užil, tak, snad, a to snad, by Firma, PowerColor, mohla, a to mohla, vydat, tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD4670, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTU AGP 8x, jak, a to jak, slíbila, hned, a to hned, bych si jí, koupil, a teď, a to teď, když, se vezmu, jak, a to jak, na Czech COMPUTERu, mněli, a to mněli, skladem, asi tak, 9 Kousků, těch Grafických Karet ATI Radeon HD 3650, s asi tak, tou 128-BIt. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, a těchlech 9 Karet, zmizelo, a to zmizelo, snad, během, dvou Dnů, tak, a to tak, si myslím, že, a to že, by tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD 4670, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, mohly, a to mohli, ještě, do té sběrnice, AGP 8x, vydat, ne a nebo, ne co?
Neznámý  2009-04-19 20:00:32

Zdar RAPLe, nastavíš, a to nastavíš, asi tak, to 24x, Násobné vyhlazování a jedeš, já, nevím, co máš, za problém, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 18:40:55
avatar
Napríklad ja mám 4870X2, ale 4890X2 by som nekupoval. Počkám si na DX11 železo. Žial asi patrím k tým trocha nemocným.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-19 04:12:18
avatar
Na DX11 čeká asi dost lidí.. nějak nevidim důvod kupovat dneska nějakou DX10/DX10.1 kartu, pokud jí už člověk něco jakž takž slušnýho má.. na to jsou ty DX11 moc blízko.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 19:54:48

K nicemu to neni, trh pro to je. Ale od ATi je to v zasade spravny krok, protoze do nekonecna tu valku hrat nelze. Predpokladam, ze mozna za 3-4 mesice se nejaky nereferencni navrh na trh nakonec dostane. Asi to bude hodne minoritni zalezitost, ale myslim, ze svoje misto by si to naslo.
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 20:55:48
avatar
Určitě našlo, vždy se najdou "blázni" kteří takový high-end koupí ikdyž DX11 skoro klepe na dveře, ale výroba se vším všudy tohohle modelu by byla téměř jistě ztrátová....
kdo chce tak si pořídí CF HD4890 a bude to téměř stejný
Neznámý  2009-04-19 20:14:27

Zdar HLAVNí MOZKu, STROGGů, a CHladiči na procesor, moudrá, a to moudrá, to slova, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 22:27:35
avatar
Podle mě to je velmi zbytečné vydávat HD 4890 X2, když HD 4870 X2 drží post nejvýkonější grafiky na světě s GTX 295. NNavíc by se této karty moc neprodalo v ekonomiční krizi. Můj názor je, že je správné, že ATI šetří korunky na (do)končení vývoje RV800.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 00:56:40
avatar
To už nejspíš dokončené bude.. teď budou nejspíš mít první použitelný karty, pokud je to datum vydání pravdivý..
DarkRiddick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 23:30:10

Podle mě by to byla zbytečnost vydat HD 4890 X2. Kolik her by ten výkon využilo a popravdě si řekněme, že mít v počítači grafiku která si vezmě skoro 0,5KW mi příjde opravdu zbytečné. Jedině využití by asi měla v graf. programech jako je CAD a ostatní...ale necháme se převapit, jestli se někdo odhodlá dotáhnout svůj návrh až na výrobní linku a jít s tím na trh.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 12:02:35

500W? Jak jsi na to přišel? Ta karta by si nevzala víc než 350W na 100%... Ale stím že je to zbytečná karta souhlasím. Stejně jako gtx295 a 4870X2.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 14:03:46
avatar
no jo ale kdyz do toho zapocitas ucinnost zdroje tak si ze site vezme okolo 400W a to od té 0,5KW není tak daleko. Celý komp i s pořádným CPu by ty 0,5KW v pohodě dal. Jo v zimě by se člověk u hraní aspon ohřál
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 15:38:19

Učinnosti zdroje jsoou dneska dobré když nepočítáš ty noname.
Neznámý  2009-04-19 20:16:45

Zdar Sino, přesně, a to přesně, to, jsem, chtěl, a to přesně, to jsem, chtěl, napsat, a i tak, i s 88%, učinností, zdroje, to i tak, a to i tak, těch 390 Wattů, bude, cože, je dost, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 11:26:51
avatar
Ja v tom tiež vidím ďalšiu veľkú výhodu - terajší majitelia high-endu sa jednak môžu tešiť naďalej z toho, že i naďalej budú mať high-end a bez toho aby museli zase investovať do ďalšej high-end karty ďalšie financie
Ja som napr. zrovna skôr akurát začal uvažovať nad niečím takýmto - Odkaz. Myslím, že táto vecička karte prospeje ďaleko viac, než výmena karty za o niečo výkonnejšiu kartu 4890X2(keby vyšla) keby to zase malo podobný chladič(aj keď taký zlý asi nebude a hlavne v prípade nereferenčných verzií Asusu, či Sapphire, ale aj tak nebude asi až taký dobrý ako tento Accelero). Do vodníka by to chcelo trojnásobne vyššie investície(čo sa už veľmi neoplatí po polroku používania s referenčným chladičom) a tento skvelý chladič od AC myslím má výborný pomer cena/výkon a stíšenie(veď aj referenčný chladič dokáže chladiť i veľmi ticho pri menej náročných hrách, no v takom Stalkerovi to je po pretaktovaní grafiky teda celkom slušný hluk pri 60% otáčkach).
Btw ešte som rozmýšľal, že či mi s tým Accelerom nezvlietne PCčko do vesmíru, ale pri tej ohromnej váhe skrinky to myslím nehrozí(len prázdna skrinka mala cca 20kg)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 12:04:27

Stím chladičem bys určitě neudělal chybu. Co jsem se koukal na test verze pro GTX280 tak jsem pomalu nevěřil svým očím.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 12:27:36
avatar
No ten test som nevidel, ale počul som, že dokáže teda perfektne schladiť(výrobca uvádza o 50 stupňov menej a vraj to nie je nereálne). Dokonca predpokladám, že jeho výkon by nemal byť výrazne horší ako pri dobrom vodníkovi a ten hluk tiež asi nebude oveľa horší, ako by bol na podobne veľko radiatori pre vodníka. No a tá cena toho chladiča je zlatým klincom na tomto skvelom chladiči(len samotný vodní blok stojí raz toľko). Okrem toho AC je podľa mňa výborná značka a i ostatné produkty sú myslím na skvelej úrovni s tiež výbornou cenou.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 13:03:32
avatar
Kdybych neznal prislovi "Nikdy nerikej nikdy", tak by to bylo na 100%, ze nebudou. Takze musim rict na 99.9% nebudou
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trochu OT - Blogy 2009-04-19 00:24:50
avatar
Ahojte. Zajímavé téma a zajímavé názory. Třeba Veyron nám tady toho napíše do diskuze hodně a i ostatní se činí, a proto mě napadá, co takhle zkusit něco napsat (třeba souhrný názor na toto téma) do blogů? Přivítám i jakékoukoliv jinou novinku, článek, cokoliv, co bude mít hlavu patu

Právě jsem dělal úklid, pár článků vydal, co se za poslední týden nashromáždily. Takže se určitě do blogů podívejte a určitě přidejte i svůj kousek, ať si máme co zajímavého číst, když zrovna budeme mít víc času a všechny ofiko články od DDho a redakce přečtené
Neznámý  2009-04-19 20:22:58

Zdar HoloWay, nevím, a to nevímm, proč, a to proč, ti někdo, dal, Bod, dolů, snad, a to snad, se jen, ukliknul, ty je pochválíš, a oni, a to oni, ti dají palec, dolů, to nechápu, no každopádně, já a to já jsem, ti dal, palec, na-horu, jak jinak, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-19 21:51:08
avatar
Díky Ládíku ;) Taky ti dávám palec nahoru, máš pravdu ;)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 822x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 558x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1542x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1362x
Komentářů: 7