ATI se soustředí na DX11 a HAVOK, NVIDIA na jiné technologie - DX11 grafiky v Q4/2009 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 21 March 2009
altKolem DX11 grafik začíná být už poměrně zajímavá situace. Podporu DX11 plánují oba výrobci, každý má ale trochu jiný přístup …

 

 

 

Společnost AMD-ATI bude asi největším partnerem Microsoftu v prosazování DX11. AMD-ATI, která se cítí být značně poškozena laxním přístupem Microsoftu v prosazování DX10 a hlavně DX10.1 technologie, díky čemuž současné grafické karty, zejména ATI Radeon, jedou na čtvrt plynu svého skutečného technologického potenciálu. To je jako byste s vozem Formule 1 jezdili po rozbité silnici třetí třídy a těšili se ze skvělé akcelerace a rychlosti, aniž byste skutečný potenciál okusili. AMD-ATI už dříve deklarovala plnou podporu DX11 a dnes už vyloženě mluví o tom, že nehodlá propást ani minutu času. Tento rok poslední týden v březnu se koná velmi významná konference o DX11 na kterém se bude probírat řada věcí mezi herními, softwarovými i hardwarovými vývojáři. AMD-ATI bude mít o DX11 hlavní slovo a už dnes říká jasně, že DX11 neponechá náhodě. Je zajímavé, že o DX11 moc nehovoří konkurenční NVIDIA, která na konferenci bude samozřejmě také. Nebude tam ale hovořit o DX11, ale o svých technologiích PhysX a 3D a dalších. NVIDIA grafiky ale budou DX11 také podporovat, a NVIDIA s Microsoftem stejně jako ATI i Intel spolupracuje. Nicméně rozdílná síla přístupu k DX11 firem NVIDIA a AMD-ATI je cítit už dnes. Proč?

Inu AMD-ATI má díky konstrukci svých grafik technologicky do DX11 poněkud lépe nakročeno a vlastně už napůl stojí mezi dveřmi. Jednak jde o konstrukci grafických čipů, kdy už ty současné ATI jsou konstrukčně dobře připraveny. Dále je to podpora DX10.1 včetně tesselace a dalších prvků, které budou použity v DX11 a to v míře větší než velké a zásadní. Čistě DX10.0 je úplně jiná kapitola. Kromě toho přinese DX11 i podstatnou technologickou novinku, kdy bude umět využít více grafických jader na grafice. Zde opět má ATI náskok, protože její duální grafické karty jsou vývojově o krok před konkurenční NVIDIA a je také známo, že AMD-ATI s konstrukcí duální karet přímo počítá (do high endu nic jiného nenasazuje) a podporuje ji, zatímco NVIDIA není s duálními grafikami zrovna velký kamarád a sahá k nim jako k nouzovému řešení a podle toho také vypadají. AMD-ATI je tedy pro DX11 skvěle připravena. Kromě toho má DX11 přinést i unifikovanou podporu fyzikálních instrukcí, o které se vede velký boj. Není totiž jasné, zda Microsoft vymyslí nějaký vlastní standard, nebo sáhne po HAVOKu (Intel), který je ve většině současných hrách použit. Nejmenší šance má NVIDIA PhysX, který stojí osamocen s malou podporou. AMD-ATI si nezavřelo přístup k žádnému z nich. HAVOK chce podporovat nejvíce s DX11 a tak je jasné, že možná ví více, než je v současnosti veřejně známo. PhysX nikdy výslovně neodmítla, ale odmítla jej za podmínky, kdy jej NVIDIA podmínila i přijmutím jejího CUDA systému, což je pro AMD-ATI pochopitelně podmínka nepřijatelná. Jakou podobu budou mít fyzikální instrukce v DX11 je stále otázka, jedno je však jisté, budou tam a budou moci být akcelerovány přes GPU a DX11 bude umět využít vícejádrových grafik. NVIDIA je tedy co se týká DX11 trochu opatrná, ale podporovat je bude muset. Nicméně má vlastní technologie, které by příchodem DX11 mohly být ohroženy. AMD-ATI je plně pro DX11 a nemá žádné jiné vedlejší zájmy, kterými by si tříštila zájmy a pozornost.

Co se týká grafických karet DX11. Všeobecně se má za to, že první DX11 čip bude ATI RV870. O něm toho zatím není moc známo. Dokonce ani to, zda opravdu bude rovnou 40nm. Kromě toho, že bude, protože může, vycházet ze současné architektury RV770, není známo vlastně nic. Ve hře je i fakt, že už samotné RV870 bude vlastně modul se dvěma menšími jádry, tak aby se možností DX11 a vícejádrové podpory využilo maximálně. NVIDIA bude mít práce o něco více. Nemá žádný čip s podporou DX10.1, tedy s několika zásadními technologiemi, na kterých DX11 staví. Bude muset přijít s výrazně odlišným čipem, než jsou současné GT200, které tak jako tak, jsou zastaralé už pro svou velikost, a také vzhledem k množství tranzistorů a velikosti i relativně nízký výpočetní výkon (neplést s herním výkonem). Tak jako tak ATI RV870 bychom se měli dočkat nejdříve na přelomu Q3/Q4 letošního roku. NVIDIA GT300 bude později, pravděpodobně nejdříve na přelomu roku 2009/2010. DX11 bude významná bitevní fronta a je jasné, že bude dost možná důležitým zlomem, který rozdá karta AMD vs NVIDIA úplně jinak, než v současnosti. Navíc se do souboje musí počítat i se třetím do party. Intel a jeho Larrabee má značné ambice, ačkoliv není jisté, že bude DX11 přímo podporovat. Zatímco DX10 (DX10.1) doba se nám pomalu chýlí ke konci, aniž by vlastně do her a programů reálně přišla, kolem DX11 to vypadá o moc zajímavěji. V současnosti neexistuje žádná čistě DX10 nebo dokonce DX10.1 hra. Jedna se sice chystá, ale řekněme si narovinu, DX10 doba nás značně zklamala. Snad bude DX11 zajímavější …

Zdroj: DDWorld.cz




Bude DX11 více a rychleji využit než DX10.0/DX10.1?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 14:45:12
avatar
Osobně bych netvrdil, že nVidia neumí řešení víceGPU systémů. V podstatě se jedná o SLI a to +/- funguje - jediný problém co nvidia má, je, že umí jen sendviče nebo vícekartové řešení, narozdíl od ATI, která umí dát dva GPU na jednu desku (hlavně protože jsou malé)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:38:23

SLi funguje obecne lepe nez CF. Jde o to, ze Nvidia tradicne dobre pracuje s ovladaci, od te doby co pridaly moznost tvoreni profilu, je SLi jeste vice uzivatelsky prijemnejsi a funkcnejsi nez CF. S DX11 bude zalezet predevsim na jeho podpore od vyvojaru her, HW problem neni. Pokud se koukneme na stale velkou rozsirenost WinXP, prodlouzeni oficalni podpory, konzole a zivotnosti soucasne generace a dame to do souvislosti, neverim v nejaky velky prulom, co se noveho DX tyce. Pokud nedojde k zpetne kompatibilite DX tak, aby bylo mozno nove verze provozovat na starsim OS, bude novy DX o AERU a benchmarcich, stejne jako je ted DX10 ci DX 10.1.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:38:20
avatar
Jak už jsem psal - SLI není problém (i když tedy IMHO jediný rozdíl SLI vs CF je ten, že v ovladačích je daleko více podpory pro jednotlivé hry a projevuje se i efekt TWIMTB než že by to bylo doopravdy o tolik lepší řešení).

Co se týká DX11, tak já naopak věřím tomu, že DX11 "prorazí". Vede mě k tomu několik faktorů: Win7 (což je konečně relativně bugůprostá a dostatečně odladěná verze Visty), který asi konečně donutí mnoho lidí upgradovat z XP. Dále: životní cyklus aktuálních konzolí se pomalu chýlí ke konci a pomalu (cca 2 roky) se blíží uvedení nových modelů. Takže jak HW vývojáři, tak SW vývojáři už určitě pokukují po nových možnostech a technologiích. Dále: krize. Ač je to podivné, v obdobích krizí roste objem prodejů zábavního průmyslu (sociologové tvrdí něco o bavících se/zabíjejících čas nezaměstnaných), takže lze očekávat i oživení herního průmyslu. A konečně: MS má IMHO eminentní zájem na udržení statusu DX jako technologické špičky (mj. je to druhý důvod (hry, ten první jsou komerční aplikace) proč se Windows drží jako nejpoužívanější desktopový OS).

P.S.: já osobně zůstávám zatím na XP (a DX9), ale pokud třeba vyjde Battlefield3 a bude vyžadovat DX11, neváhám ani minutu :-D (tozn. je to vše jen o "killer app", která donutí k přechodu)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 21:32:17

Vsak ja rikam, ze hardwareove ci vykonove je vcelku jedno zda CF ci SLi, ale SLI ma lepsi podporu.

S tim DX 11 bych bal rad, ale nevim, budeme muset pockat. Ty hry se prave delaji na prodej. Vyvijiet hru pouze pro novy system je trosku sebevrazda. Ta zpetna kompatibilita tam bude asi dele. Ale verim, ze pokud by si to nejaka firma dovolila a vydala pouze DX11 hru, ktera by mela uspech, tak k tomu rozsireni dojde. Ale to je prave o tom, ze hry sice zenou vykon dopredu co se tyce grafiky a pouzivani novych technologii, ale zaroven potrebuji byt prodavany.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:23:16
avatar
Nechci bejt za blbce, ale mam dojem, že SLi je první systém s více grafikama, ATi s tim přišla až pozdějc.. Takže to umí o něco lépe a hlavně nVidia se umí dobře protlačit do her.. proto to taky jede tak dobře. Jejich marketing sice nemusim, ale v tomhle je přínosnej.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:39:48
avatar
ne nebudes za blbce nvidia s tim ale nejen prisla driv, ale mela ho na zacatku mnohem lepsi nez ati. prvni dve verze CF totiz potrebovali jednu specialni master kartu, ktera byla drazsi a nevim jestli byla vubec u nas dostupna komicke bylo i ze se ati vysmivala nvidia sli mustkum, ktere jejich crossfire nemelo potrebovat. vyresilo to tak ze karty externe propojila pres dvi takou velkou svinou CF se stalo pouzitelne az ve sve 3 generaci (X1950) po tom co ati zkopirovala koncept sli. tedy bez master karet s interni propojkou.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 23:03:03
avatar
souhlas..;-) mesclamba, raigore
palečky naholů
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 09:49:36
avatar
Ono to tak není úplně pravda..

vy, kdož pamatujete řešení typu 3Dfx Voodoo5 (u verze 6000, která se nikdy masově nevyráběla, byly na desce dokonce 4 čipy) nebo ATI Fury MAXX - zatlačte slzu :-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:28:32
avatar
tak to uplne prvni sli prislo s voodoo 2 v roce myslim 1997-98. rage fury maxx tu byla o neco pozdejji kolem roku 2000
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 13:57:07
avatar
jasně - já jen že nV SLI nebylo úplně první :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:02:35

Tohle ale nema nic spolecneho s marketingem. TWIMTBP je program podpory vyvojaru her, je jasne, ze se snazi optimalizovat na karty toho, kdo investuje. ATi mela podobny program taktez, to ze dala k ledu je krok, ktery ted nese ovoce. Respektive nenese. Marketing je uz pouze omacka okolo, ale vyvojari si vybiraji, zda se programu ucastni a to urcite ne na zaklade marketingu. Nvidia doda sve vyvojare a podporu. To zakonite nese lepsi odladenost ovladacu na dane hry.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 10:00:47
avatar
ad hry: to je přesně to, co říkám - pokud vývojáři her budou jen neustále recyklovat (a jen zlepšovat grafiku), tak to skoro nikdo nekoupí. Třeba takový HL2 je sice "obyč střílečka", ale díky některým "minoritním" vlastnostem (příběh, pro hru smysluplná fyzika, ne jen vizuální pokoukaná) se z toho stala kultovka (která to měla lehké právě díky návaznosti na předešlý příběh).

Ono ostatně stačí se podívat na prastaré 8-/16-bitové gamesy. Perly jako Sentinel, Klax, apod. se hrají dodnes, nezávisle na otřesné grafice, nebo jsou podstatou novějších předělávek, a to proto, že mají nápad, šmrnc a hlavně hráče baví (dlouho a kvalitně). Stačí se podívat na flashové hříčky - dá se tam najít velmi mnoho dobrých nápadů, kterým chybí jen lepší zpracování... takže ne že není co vyrábět, jde jen o problém výrobců her, kteří se domnívali, že desáté NFS si lidi koupí jen proto, že "to je přece NFS!"
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 14:51:13
avatar
ešte že stále fičím na DX9 karte na ktorej síce neviem nič hrať ale hlavné je že ide neplánujem už DX10 kartu vôbec a možno si kúpim DX11 ak budem vôbec chcieť niečo hrať aj keď by už bolo niečo zahrať naposledy som hral timeshift pred rokom to mi ešte na starom 17" mon. išlo ako tak sakra aj na staré PC by mohli dávať šrotovné aspoň 500€
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2009-03-21 14:58:12

Tohle mi připadá spíš jako věštění a nebo zase zbožné přání autora

Aby se mělo dx11 šanci rozšířit je potřeba, aby splnilo několik aspektů :
1, Rozdíl mezi dx9/10 musí být vidět na první pohled, případně musí být znatelný nárust výkonu(Pod dx11 si hry, které běží na dx9/10 zahraju taky ale s lepším výkonem)
2, Je potřeba aby se za dx11 postavila nějaká silná firma. Ideálně třeba Blizzard se svým World of warcraft apod.
3, W7 a nebo Vista musí přesvědčit hráče, že opravdu stojí na tento operační systém přejít.
4,Je potřeba, aby byla kvalitní dokumentace a pokud možno co největší podpora pro vývojáře, kteří budou pracovat na dx11 hrách.
5, A snad nejdůlezitěšjí - je potřeba, aby některá s konzolí zvládla nové dx, protože ať se nám to líbí a nebo ne, tak dneska se dělají hry primárně pro konzole.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:06:07
avatar
pekne shrnuto nezbyva nez souhlasit. k tomu ale nejvetsi soucasnou brzdou rozsireni dx10 je prave rozsirenost win vista a primo jeste pocet dx10 ready hernich stroju, kterych je jeste mnohem mene...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 21:02:20
avatar
pokud by byli kvalitní dx10 hry tak by jednoduše hráči přešli na visty a dx10. V soucasné situaci k tomu nemají důvod. Nelíbí se mi tyto řeči že vlastně nemáme dx10 hry protože lidi nepřešli na visty. Ono je to přesně obráceně.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:47:06
avatar
zalezi podle uhlu pohledu. visty od jejich vydani provazi (v mnoha pripadech zaslouzena) spatna povest a vyvojari to proste nechteji (nebo ani kvuli vydavatelovi nemuzou) riskovat. crysis to zkusilo..dovolilo ultra detaily jen pod win vista. ale nebylo to k nicemu. jeste navic chytre hlavy zjistili, ze ty puvodne only dx10 maximalni efekty jdou spustit i pod winxp. nebo myslis ze pro vyvojare ma cenu vytvaret hry pro 15% majitelu dx10 ready stroju, z nichz si je jeste naprosta vetsina stahne?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 01:17:20
avatar
A v tom je ten problem. žádný vývojáři nedokázali v žádné hře ukázat že DX10 opravdu stojí zato. Většinou je rozdíl u her mezi DX10 a DX9 skoro žádný, protože pro plné využití by musela být hra přímo čistokrevná DX10 a ne jen dx9 s přidanými pár prvky z DX10, které jdou nasimulovat i v dx9. Ono lidi by přešli na visty s dx10 kdyby měli proč, ale dokud se bude hold na pc platformě tak krást jako doted tak hold uz jen málokdo riskuje vydávat ciste na PC platformě. A vzhledem k tomu že soucasne konzole by se dx10 nepohodli je to tak jak je a v soucasne době prosně nevyšel žádná čistokrevná DX10 hra.
Jinak stou "v mnoha případech zaslouženou" spatnou povesti Vist by se dalo polemizovat. Kazdy OS má své chyby, ale že by bylo Xp lepší než Visty to bych se teda opravdu neodvážil říct. Celé je to z velké čísti jen taková davová mínie o tom že visty jsou nepouzitelný os.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:17:25
avatar
Visty nejsou horší než XP. Ale s ohledem na to kolik let trvala příprava, kolik toho MS nasliboval a kolik prachů do toho narval, a kolik WOW na nás naházel bych řekl, že je to katastrofa (a to legální Vista64 HP spokojeně už dlouho používám).

Očekávání byla veliká a výsledek splnil tak 10 procent. Možná vunitř jsou nějaké zásadní předělávky.. i když stále obsahují velké kusy kodu z Win 3.1, takže to asi zrovna revoluce nebude.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:25:01
avatar
ve vistě je všecko...ale normálnímu člověku by trvalo roky než by to všecko používal naplno ... ( přeháním )
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 16:55:13

no rekl bych ze se bavis spis o hracich nez o lidech (lidi kteri pracujou na PC a nehrajou je zaplat pan buh stale nejvice). Fascinuje me jak kazdej nadava na Visty a este sem neslysel jedinej konkretni problem s Vistami. XP zustavaj na trhu jenom diky tomu aby nemuseli este vic zlevnovat Visty, zakonite musej bejt drazsi nez predchozi verze systemu. A kdyby nebyl jiz predchozi system a lidi umele nevyvolavali flame o Vistach tak stojej polovicku. Proc by nekdo vyrabel kvalitni DX10 hry kdyz Visty ma tak malo uzivatelu, diky nejakejm neprokazanejm kecum a flame... Presne tyhle lidi a tenhle pristup zpusobil celosvetovou krizi stejne jako se zasek vyvoj her protoze umele pomlouvani Vist zpusobilo psychologicky efekt nenakupovat Visty. Kdyby melo aspon 50% uzivatelu Visty tak vyvojari budou muset vyrabet cistokrevne DX10 hry. A navic diky pomlouvani Vist se pomlouva i DX10. Novych technologii je ve vistach i DX10 dost, jenom to umet vyuzit. Rozdil mezi DX9 a DX10 je ocivydny. Muzou si za to sami uzivatele ne vyrobci a vyvojari SW.... Jen tak dal sirte flame a odrazi se to na konec na tech uzivatelich. Este jsem ani jednou neslysel ani necetl nejakeho vyrobce ze by rekl: "nebudeme vyrabet hry pro PC protoze se na platforme PC hodne krade" namohl by jsi mi kdyztak dat nejakej link, ale ne charakteru jedna pani povidala?
Kdyz srovnavas XP a Visty tak to je jako kdyby jsi rek ze Server2003 a Server2008 neprinesly zadne zlepseni a to by te hned nekdo zrejme ukamenoval... Protoze je to uplne stejny nesmysl.
Neznámý  2009-03-22 17:21:33

Zdar ItsPG, ano, ano, Operační systém Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP2 Beta, asi nějaká verze EN, je moc, skvělý, Operační systém, když a to když, program 3D-Mark 2000, asi nějaká verze EN, brzdí, a to brzdí, až o 60%, místy, oproti, a to, oproti, tomu, Operačnímu systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, a proto, a to proto, Operační systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP2 Beta, asi nějaká verze EN, já a to já, Wov, neříkám, tedy, prostě no!
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 17:35:32

vsichni lidi na Vistach jenom parej hry.....?????? Chapu ze to bude vadit velke casti hracu. Je to pro mne jedna z veci ktera me na operacnim systemu nezajima. Jak bezi ta hra nebo ta hra je mi fakt jedno. Pro zbytek uzivatelu by meli mit nejaky prinos a samozrejme nejsou uplne se vsim zpetne kompatibilni.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 20:31:14
avatar
Samozřejmně sem to bral z pohledu hráčského. Jinak ale plně souhlasim a přesně to sem chtěl naznačit. Všichni říkají jak sou vista nefunkcni ale nikdo nerekne proc.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 09:24:09

jo jo presne tak - ohledne "prace" ve Vistach nemuzu vytknout ani tuk
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:38:34
avatar
když už mluvíš o Blizzardu, tak ten před nějakou dobou oznámil, že Diablo III se píše primárně na Dx 9 a že mají zájem na tom aby to rozjelo co nejvíce strojů
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:43:18

Což je samozřejmě logické. Ani bych se nedivil, kdyby Diablo 3 vyšlo na konzole. Inu víc platforem = větší zisk. World of warcraft jsem uvedl proto, že je to jediná hra na světě u které jsou lidé schopni něco obětovat - přechod na nový OS
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:51:42
avatar
tak to ale bylo u blizzardu vzdycky...
Neznámý  2009-03-22 17:24:01

Ano, to je normální, však, a to však, si vemte, že a to že, v době, DirectX9, asi nějaká verze CZ, taky, a to taky, vycházeli, a to konkrétně, a to konkrétně, třeba, jedna hra, která a to která, běžela, buď, na Rozhraní DirectX7, a nebo, na rozhraní DirectX8, a nebo, na Rozhraní DirectX9, podle, a to podle, toho, jak, a to podle, toho, jak jste, já nastavily, a nebo, a to nebo, podle, toho, jakou a to jakou, "máte, Grafickou Kartu, alespoň, a to alespoň, s podporou, rozhraní DirectX7, asi nějaká verze CZ, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-03-22 17:26:48

Tak, teď, a to, teď, by se to mohlo, posunout, třeba, a to třeba, na podporu, DirectX8, DirectX9, a na podporu, DirectX10, a ještě, na Podporu, DirectX10.1, a bylo, a to bylo by to v pořádku, i když, a to i když, tu možnost, volby, pod DirectX8, a pod, DirectX9, bych snad, do hry, ani nedával, pod Operačním systémem Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP2 Beta 2, asi nějaká verze EN, když, a to když, je tak, brzdí, pokud, a to pokud, Operační systém Microsoft WINDOWS Seven, a rozhraní DirectX11, asi nějaká verze CZ, opět, a to opět, ty hry na rozhraní DirectX8, a na rozhraní DirectX9.0c, opět, a to opět, zrychlí, tak, a to tak, to bude, Bomba, tedy, abych tak, řekl prostě no!
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 12:31:23
avatar
Přesně tak, já osobně cítím i vliv konzolí - firmy produkující hry mají imho především zisk z konzolí, tak proč protlačovat nějaké Hi-Tech DX11...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2009-03-21 15:17:34
avatar
Víte co je zajímevé. jak tuhle informaci podaji na PC tuningu cituji:

"Jednou z nejvýhodnějších akvizicí pro společnost nVidia v poslední době se stala koupě Ageia technologies a jejího software PhysX"

závěr:

"Zdá se, že AMD si moc dobře uvědomuje v jaké konkurenční nevýhodě se ocitlo uvedením PhysX pro karty nVidie. Na druhou stranu zvolilo podle mého chybný krok vpřed. Mohli jsme mít unifikované rozhraní, podporované všemi výrobci a tudíž i vývojáři her, a namísto toho budeme mít opět dvě roztříštěné, navzájem nekompatibilní technologie. Jen čas ukáže, která z nich tento souboj přežije..."
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:25:24
avatar
ona pravda bude nekde mezi. soucasny havok a havokfx, ktery se ma akcelerovat pomoci gpu jsou dve dost rozdilne veci. zatimco physx se zacina jakz takz prosazovat a do budoucna je par her slibeno, o havokfx prakticky nic nevime. nejake demo ma predvest, ale je otazkou jak ho podpori vyvojari a kdy se objevi nejaka hra s jeho podporou. a take je otazka na kolik si bude havok svuj novy engine cenit. u obycejneho havoku se tvrde plati za kazdou lepsi technologii, physx pri svem rozsahu stoji oproti havoku pakatel.

zasadnejsi otazkou je ale jestli nvidia havokfx podpori..pokud ano tak ma pak havokfx vetsi nadeji na uspech nez physx. pokud ne, tak o uspechu te ci te technologie rozhodnou vyvojari.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:44:13
avatar
"zasadnejsi otazkou je ale jestli nvidia havokfx podpori..pokud ano tak ma pak havokfx vetsi nadeji na uspech nez physx. pokud ne, tak o uspechu te ci te technologie rozhodnou vyvojari." O vsetkom rozhodne intel a jeho nalada,pokial bude chciet pretlacit havokfx do hier,tak ho pretlaci,lebo je to intel a to hovori za vsetko ... Physx zatial neukazal skoro nic, ME utiahne v 80% hry aj stvorjadrac,cryostasis ide na NV grafikach rovnako ako na Atinach ... pridajte si UT3 s par physx mapami a physx hry ste vycerpali ... Je vsak skoda ze NV a AMD sa nevedia dohodnut na nejakom rozumnom kompromise ohladne physx, lebo hier by bolo iste viac keby ich podporovali obidve firmy ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:55:45
avatar
mno a co taková chystaná MAFIA II ? typuju že to bude jedna z nejprodávanějších her v ČR roku 2009, a na čem pojede ? na PhysX pokud teda vyrobci neoptimalitují hru tak aby ju zvládla na stejnej výkon i ATi grafiky, tak smůla...
je sice pravda že physx se dá stáhnout i na ati kartu..ale kdo ví jak to s tím bude
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:20:24

a k tomu si přišel kde?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:22:48
avatar
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=30607
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:05:10

Aha, tak to jsem přehlédl, sry...

Jak myslíte, že to pojede bez PhysX? I když tam bude, tak an druhou stranu by tam měl bý i fyzikálni engine, který zvládnou všechny grafiky ne? I když horší.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 21:09:01
avatar
Jak myslíte, že to pojede bez PhysX

To je špatně řečeno. Otázkou je zda bude obsaženo PhysX akcelerovatelné pres GPU tak jako je tomu u Mirors edge, nebo tomu bude jako u drtivé většiny her s podporou PhysX, které je počítané jen přes CPU (potom nezáleží na tom esli mas ati nebo nvidii).
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:23:18
avatar
Vypadá že to bude opět software emulace physX(to znamená přez CPU),jelikož vývojáři se zmiňovali o omezeních ve fyzice vody kvůli konzolím(totiž tam jde taky physX v emulaci). Ale rozhodně bych přivítal možnost HW akcelerace, když už mám NV.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 10:08:34
avatar
no jo, ale pokud bude nvidia uvádět nové karty stejně, jako poslední rok, tak po ní velmi brzo ani pes neštěkne :-) a svůj PhysX/CUDA si bude moci vetknout tam, kde slunce nikdy nesvítí

Podle mně se fyzika dost přeceňuje. "Základ", který má smysl pro hraní bez problémů upočítají soudobé CPU (např. HL2, Flatout apod.), ten "zbytek" je už jen vizuální pastva pro oči, a to dobrou hru rozhodně nedělá. Jenže zelené bubny marketingu už dlouho bubnují, že "bez fyziky si nezahrajete" a tak se to dost zvrhává v žabomyší spory.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 10:14:14
avatar
A jestli je bude uvádět jako předminulý rok, tak po ATI neštěkne ani kočka, že.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:31:48
avatar
jenomže hry kde by sis "nez fyziky nezahrál" by nutně musely být postaveny na některém prvku z havoku nebo physX, a tím pádem by zase bylo dilema jestli hůř a havok(IMHO jediné co si tady představím jsou tisíce nějakých jednodušších předmětů),nebo líp a jenom na NV(physX podle mě užije nejlíp na vodu a látku). Taky potom možnost vlastní fyziky,jenomže sekání sekající se fyzika při masovějších destrukcích v Crysis rozhodně neláká.
Takže kdybys stavěl hru třeba na simulaci vody(nebo nedej bože trávy XD), tak prostě MUSÍŠ tahat fyziku přez GPU.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 13:01:16

Neverim tomu, ze by po Nvidii nestekl ani pes. Tohle je spis srdocva zalezitost nez realita. Jedna ci dve nepovedene generace neudelaji z z firmy na prvni pozici outsidera. Krom toho, ze Nvidia dela vicero veci, nez jen GK. Podivej se na ATi, ji trvalo dve generace nez dohnala Nvidii a presto se jak HD2xxx, tak HD3xxx prodavaly a ATi neztracela az natolik podil na trhu, jak by mohla. Takze i pokud uvede Nvidia novou generaci, ktera neodskoci ATi nijak zvlast, nic katastrofickeho se nestane. A pokud jsme u toho, Nvidia vytezuje soucasnou technologii na maximum, G92b se stale prodava velmi dobre! a G200b taky neni dvakrat spatna. jediny problem, ktery tu je, je ze aby zustala konkurence schopna, bude muset hnat ziskovost u G200 na hranu. Na druhou stranu G92 je ziskove maximalne a jiz delsi dobu, takze si to proste muze nejaky cas dovolit.

Fyzika se neprecenuje, teprve se dostavame do stadia, kdy by mohla ukazat svoje prednosti. Pokud to nekdo vyuzije ke sve propagaci, je to prirozena vec. Trh a hraci nalsedne proveri, zda to bude dobre ci nikoliv.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:00:30
avatar
jen krátká poznámka: 3dfx vytěžovalo svou technologii taky dobře a do poslední chvíle - jak to dopadlo, víme všichni. Rozhodně nestojím o úpadek nvidie, právě naopak. Ale já u nich vidím dlouhodobě patrnou změnu, snahu konzervovat vývoj směrem k jejich řešení, což se vždycky nakonec (neříkám že hned) vymstí, pokud si ta firma neuvědomí, že se tím řítí do záhuby. Já tomu říkám "syndrom 3dfx" :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:09:01

Dlouhodobe? Stale tady resime vicemene nestandartni situaci, kdy selhala konkurence. Proto je tady delsi cas zivotnosti G80 ci G92. Ted je Nvidia nucena neco delat pro to, aby prinesla naskok, ktery se s kazdou novou generaci ocekava. A znova rozeberu standartni vyteznost cipu. Udela se jadro G80 - nasleduje revize, pote die-shrink a jeho revize. To je klasicka zivotnost cipu. V soucasne dobe, Nvidie vytezuje dele, protoze zkratka ATi nebyla schopna prinest jadro, ktere by slo takto vytezvat a musela volit rychlejsi obmenu generaci, aby udrzela krok. Doufejme, ze nyni se nam vse vrati do normalu a budeme uz opet sledovat klasicky kolotoc u obou stran. Takze spise nez ze vidis u Nvidie neschopnost prinest neco noveho, neuvedomujes si to, ze ATi nejela standartni vytezovani technologiie. proto to na tebe mozna pusobi tak, ze Nvidia nic noveho neprinasi. Konzervace vyvoje se urcite nekona, jenom to vuci prekotnemu vyvoji u ATi tak vypada.
Neznámý  2009-03-22 17:36:35

Zdar ZeroGROUNDe, to a to to, je zajímavá podpora, Firmy nVIDIA, to je zajímavé, tedy, abych tak, řekl, něco, by na tom, být, mohlo, tedy, prostě no!
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 23:09:07
avatar
Jenže G80/92 se už jaksi posunul do střední třídy, kde se zrovna moc neblýská. A co se týká GT200, tak zoufalost GTX295 jasně říká, že nvidia musela přistoupit (i přes proklamace, že single GPU je vždy lepší) na multiGPU řešení, aby dostála nálepce "nejvýkonnější grafika je od nvidie".. Inovační cyklus funguje vždy tak, že už při hlavní produkci aktuálního výrobku (který je nosným-hlavním produktem) se vymýšlí a testuje jeho následovník. To, že GT300 má přijít až koncem roku (pokud vůbec "tak brzy") znamená, že nvidia má buď problémy, nebo trestuhodně zaspala. A jestliže se potvrdí výkon RV790, tak to je už druhá generace ATI (no dobře, půlgenerace), na kterou nvidia adekvátně neodpověděla.

To, že ATI rok "vynechala" díky akvizici AMDčkem, to je ovšem fakt.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 23:28:09

No prave nejvetsi prijmy ci zisky jsou z mainstreamu a low-endu. Jde o pocet prodanych kusu, byt s nizsi marzi. U low-endu jeste ke vsemu smlouvy s OEM vyrobci, kteri berou obrovska kvanta v kvartalovych objednavkach. Ja take souhlasim s nazorem, ze generace G200 neni to nejpovedenesji co mohla Nvidia nabidnout. Ale taky to neni zadny vylozeny propadak. Nicmene treba GTX295 bych jako zoufalost nenazyval, jedna se o reakci na vyrobek konkurence, ktery prekonal jejich. Budeme jako deti a trestat se navzajem za to, ze jsme v minulosti volila slova hloupa? Nebo se budeme chovat jako dospeli a akceptujeme zmenu nazoru a prizpusobime se? A pokud jde o vec jako celek, single GPU je lepsi, co se tyce komfortnosti pro uzivatele. ATi take nema singl kartu, ktera by bala nejvykonejsi. Ano obe spolecnosti proklamovaly jiny pristup k reseni problemu. Obe highendove grafiky trpi problemy prave dualniho reseni, pro me osobne treba takoveho razu, ze pokud bych nebyl nucen, tak bych do toho nesel. K tomu zda adekvatne odpovedela ci nikoliv. Zalezi co si pod tim predstavujes. Vykonove jsou nastejno. Predpoklad do budoucna je take to same. RV790 dorovna vykon soucasne GTX280 a je to revize ci pul generace (i kdyz ta by mela spise byt az die-shrink stavajiciho jadra). Jediny problem co Nvidia ma, je mala ziskovost rady G200, ale to nas jako zakazniky snad ani nemusi moc zajimat ne? Je ovsem otazka, zda ji pripadne dotovani rady G200 nebude stat vice nez by stalo urychlene uvedeni nove generace, ale to bude muset rozresit budoucnost. S inovacnim cyklem souhlasim, snad bych jen dodal ze: inovuje se stavajici rada za ucelem maximalniho vytezeni stavajici technologie (revize, die-shrinky, znova revize) plus jede soubezne nekolik projektu, ktere maji prinest nastupnickou technologii.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:11:07
avatar
no uvidime ohledne tohoto bych ten intel tak neprecenoval ohledne prosazovani physx pisu jakz takz a hlavne ze do budoucna je par her slibeno...nevim co zase kde ctes...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:11:58
avatar
To ze je nieco "slibeno" este neznamena ze to aj bude hlasnejsie ako slova,su vzdy ciny
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:42:31
avatar
ježiš tak s témhle přístupem čti jenom recenze nemá cenu číst natož psát pod aktuality, protože to jsou z 99% dohady a sliby do budoucna, jak od DDho, tak od výrobců...
Neznámý  2009-03-22 17:37:29

Mno, kluci, půjdu, a to půjdu zakosit, asi a to asi hru a to hru DOOM 3, asi nějaká skoro celá verze CZ, tak, a to tak, se tu zatím, mnějte, hezky, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:22:50
avatar
Pěkný článek. Konečně se alespoň hrubě rýsuje datum příchodu DX11. Po dlouhé době se mám zas na co těšit. Ono málokdo upgraduje co generaci (9-10), ale ob dvě generace už je to mnohem zajímavější, protože skok už je, resp. by měl být výrazně znatelný. Tipuju (a přeju HW průmyslu), že s příchodem Windows 7 a DX11 příjde podobná vlna upgradů jako přišla s příchodem dvoujádrových procesorů.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:33:09
avatar
drive sem upgradoval skoro kazdou generaci...on rozdil geforce 2 mx - geforce 3 ti 200 - geforce ti 4200 - radeon 9500@9700 - geforce 6800gt - radeon x1950pro - 8800GTS 512 byl hodne velky az tedka mi ta 8800GTS drzi rekordne dlouho
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:59:56
avatar
Nápodobně . Já kupoval 8800GTS 512 v době kdy zrovna vycházela, bylo to nějak krátce po boomu 8800GT a od té doby taky nebyl důvod kupovat jinou a to jedu na 1920x1200. Ale na DX11 karty se těším, přecijen 8800GTS při tomhle rozlišení už některé hry přestává stíhat.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:37:24
avatar
Připojuji se k tomu... upradoval jsem na 8800GTS z radeonu 1600pro, což byl rozdíl obrovský... a vypadá to, že mi vydrží až do DX11 karet... přitom CPU už jsem mezitím vyměnil 3x... fakt zvláštní...člověk by i lepší hw koupil... ale fakt není důvod... moc bych si asi nepolepšil...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:43:28
avatar
....všichni se těší na DX11, ale co z toho ?
75% hráčů na světě si hrát hry na DX 10 nemuže dovolit...a za rok příjde DX 11 ? k čemu to ?
myslím že se DX 11 určo prosadí víc jak DX 10, 10.1
ale pokud rok po DX 11 udělaj DX 12 tak to bude zase k ničemu, měli by se radši soustředit na to, jak udělat co nejrealnějši hru s podporou DX 10, a nějaký DX 11 nechat na rok 2011/2012
ATI už si mne ruce jak bude obdivovaná že bude mít první DX 11 kartu, sem zvědavej jestli se jim to vůbec vyplatí... navždy nebudou mít ceny tak nízký, DX 11 taky něco bude stát..a oni to budou chtít zpět ;-) myslím že pro normální lidi, co si nemužou dovolit PC za 30 000 je zatím DX 11 upe ukradenej
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:48:49
avatar
Mno, já doufám, že to co si nyní představujeme pod DX12 bude v DX11 implementovaný, zkrátka všechny nejnovější známé a zvládnuté technologie. DX12 ať vymyslí další generace (což jsou další 1-2 roky vývoje na základě poznatků z DX11)
Raven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MicrO 2009-03-22 13:20:08
avatar
Nevím co ti ATI udělala, ale nevynecháš jedinou příležitost , jak se o ni otřít.Když už píšeš,že "ATI už si mne ruce jak bude obdivovaná že bude mít první DX 11 kartu" , tak si vzpomeň, jaká byla marketingová masáž ze strany NVIDIe při uvedení řady 8800 a DX10.Ještě půl roku po uvedení těchto karet benchmarky DX10 měřily ve dvou demech - Crysis a Lost Planet.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:54:43
avatar
Hmmm, teraz neviem. Chcel som kúpiť HD4770, ale keďže jeho uvedenie bolo odložené a nereferenčné modely sa u nás objavia asi až niekedy v lete ... či už sa mi rovno neoplatí počkať na R870 karty. Ale zas neviem či ekvivalentná karta z novej generácie za cenu (vtedy už) staršej HD4770 bude mať vôbec výkon na DX11 hry ... čo myslíte vy kolegovia?
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:14:45
avatar
Do konce roku daleko a ATI určitě příchod nové karty zohlední i v cenách DX10.1 modelů. DX11 bude nejspíš ze začátku jen hi-end a po x měsících teprve příjde mainstream a až nakonec low end, (jen odhad) takže pro tebe by to znamenalo čekat dost možná víc než rok. Co se týče her, tipuju, že se hry jen posunou o políčko jako škatulata a budou vycházet hry s volitelným nastavením (DX9)/DX10/.1 a DX11. Být tebou tak bych na ten rok až dva koupil nějakou kartu s výkonem kolem 4850 za levný peníz.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:19:02
avatar
Ty myslíš že ATi uvedie ako prvé high-end, a až po pár mesiacoch mainstream grafiky? A nebolo by to trochu proti (samozrejmému) zámeru zarobiť čo najviac až do chvíle pokiaľ nVidia nevytiahne svoje karty?
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:26:50
avatar
Popravdě nevím, těžko říct, ale rozhodně si příchod DX11 nepředstavuju jako, že mávnutím kouzelného proutku tu bude tak široká nabídka modelů jako je nyní v DX10. Nějaký vývoj tu bude a ten chvíli trvá a měsíc nebo několik měsíců zas není tak dlouhá doba ve světové distribuci karet. Pokud je konec roku "launch date" DX11, pak bych první karty čekal spíš začátkem nového roku a šírší nabídku až někdy v únoru nebo březnu a to už je pomalu ten rok o kterém píši. Jinak koukal jsem na současnou nabídku a 4670 vypadá opravdu výborně. Podle mě ideální model pro tohle období čekání.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:26:01
avatar
Tak stále to môže byť ako u R770 že ATi bude iba jednoducho orezávať jeden chip a hneď sú tu menej výkonné modely.
A TSMC sa len poteší
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:37:40
avatar
Ono to asi tak dopadne. Osobně bych byl taky rád, kdyby se ATI zaměřila na mainstream a high a low end přišel až později. On se mainstream nejmenuje main jen tak pronic zanic. Tuto strategii omračujícího úderu highendem přinesla tuším nvidia svými GTX8800 a snaží se v ní pokračovat. Ati je taková poklidnější firma, která nesází na úžas, ale na racionální uvažování, tak doufejme mainstream bude co nejdřív.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:12:08
avatar
Ale aj to riešenie nVidie (uvedenie high-endu ako prvého) je racionálne. Teda z jej uhlu pohľadu - ľudia vidia že má najrýchlejšiu grafiku, a to isté očakávajú (iracionálne, ale však dav je dav, všakže ...) aj v nižších segmentoch :-/
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:15:06
avatar
Dá se to tak říct, protože v tomhle světě je "racionální" využívat špatné stránky iracionality.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:21:55

mno ja mam v plane kupovat nove PC buduci rok v lete, co bude idealna doba ked uz budu vonku dost dlho karty ako od ATi tak aj od nVidie, za rozmunu cenu a bude jasne ako to vlastne bude aj s tym vyuzitim DX11 a fyziky bude; teraz je si myslim este moc skoro robit nejake zavery
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:02:13
avatar
No jenom aby bylo co hrat na tom DX11!!!!Ale snad nam vyrobci her ukazou nejaky poradny pecky!!!
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GDC 2009 DX11 2009-03-21 19:17:07
avatar
Něco mi tu chybí GDC 2009 DX11

1. "V Moscone Centeru, Californském San Francisco se bude od 23 do 27. března 2009, pár dnů před oficiálním uvedením grafického procesoru RV 790, konat "Game Developers Conference", kde společnost AMD-ATI představí celému světu Tessallaci, jako základ technologii DX11."
2. "Je zarážející, že Nvidia Corp, největší konkurent společnosti AMD-ATI se v současnosti zaměřila na jiné technologie než DX11! "Odkaz
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:17:07
avatar
Doufám že to nebude jako s DX8 a DX9 kde v počátcích byl rozdíl vidět snad jen v přesvětlování hran(nevím jak se to jmenuje). Ale pokud DX11 přinese víc výkonu, fotorealistické textury a více polygonů jsem pro. Jen je škoda že i když je hra superhyper krásná může být nehratelná a zprasená tak že to nikdo nekoupí, nebo zasdostane do vínku ochranu a optimalizaci jako GTA4 který vypadá že je dobrá hra ale prostě na C2D 8200 nehratelná. Zatím se těším jen na mafia2, doufám že bude stejně reálná(hlavně fyzika aut a řízení) jako první díl.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:34:33
avatar
"Příští rok v březnu se koná velmi významná konference o DX11 na kterém se bude probírat řada věcí ..."

Nebude ta konference letos?
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - O kousek výš: 2009-03-22 17:55:49
avatar
GDC 2009 DX11 "od 23 do 27. března 2009, pár dnů před oficiálním uvedením grafického procesoru RV 790"

A bez Nvidie. Ta konkuruje vlastním řešením.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:20:39
avatar
Koukal jsem na program GDC 2009, a já tam teda NV vidím dokonce 3x, co vy na to pane učiteli?

https://www.cmpevents.com/GD09/a.asp?option=C&V=1&SB=3

Mimochodem ta konference vůbec není o DX11, ale o programovaní her a je tam několik desítek přednášek, z nich mimo jiné jedna je o tesselaci... o DX tam přímo není vůbec nic...

A většinu přednášek tam mají vývojáři z jednotlivých game studií a ne výrobci hardware.... to jen tak pro upřesnění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:10:01
avatar
jj NVIDIA tam samozřejmě bude, taky sem to naspal do článku.

EDIT: ta konference je hlavně o DX11 a věcech budoucích ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:30:07
avatar
The Game Developers Conference® features over 400 lectures, panels, tutorials and round-table discussions on a comprehensive selection of game development topics taught by leading industry experts. These sessions were handpicked by seasoned industry professionals on the GDC Advisory Board. They work to ensure that the quality of the content provided to attendees is high-level, relevant, and timely.

O věcech budoucích to jistě bude... pokud je DX11 budoucí věc tak máš také pravdu.. ale tvrdit, že z programu konference, kde ze 100 přednášek je 1 o teselaci a "99" přednášek o stínech, postavách, fyzice, AI, synchronizaci, zvuku a dalších herních featurkách vyplývá, že je to konference o DX11 je trochu nepřesné nemyslíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:49:01
avatar
vzhledem k tomu, že je o budou přednášky o herních technologiích a že DX11 je ajsně budoucnost, tak je to skutečně forům primárně o DX11 a všem okolo ...
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:28:08

Můžu se tě zeptat co má fyzika her a nebo AI společného s dx11?

A edit : Proč mi byl smazán příspěvěk, který říkal jen to, že pokud někdo vládne dobře angličtinou a podívá se na stránky oné akce, tak zjistí, že rozhodně celá akce není jen o dx11. Na tom je něco závadného?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 23:59:22
avatar
všechno? fyzika her a AI má být součástí DX11 ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 08:01:16
avatar
Opravdu má být fyzika i AI součástí DX???? Prosím v tom případě o uvedení konkrétního zdroje.

Takže Havoc i PhysX je už opravdu mrtvé, ať žije MSPhysics (TM) a všechny AI enginy se ruší, protože to MS přidává do DX11? kolik bude mít instalačka DX11? 5GB? Pokud je to pravda tak odhaduji spíš tak 25GB

Jsi si opravdu tím přidáním AI (mimochodem a čo také si Kefalín představujetě pod pridatím Artificial Intelligence do DX?) do DX11 jistý?? Zejména když zvuk (DirectSound) z DX zmizel v minulé generaci úplně... to se také do DX11 zase vrátí?

Pokud se dobře pamatuji, tak DX11 akorát zavede podporu pro geometry shadery (tedy počítání fyzikálních operací jako je PhysX (nebo možná jednou bude HavokFX) přes GPU (které využívá CUDA nebo OpenCL) i na úrovni DX, ale že by sám cokoliv řešil okolo fyziky je dle mého názoru "nepřesné"
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:59:47
avatar
počkej, počkej. ty tvrdíš, že když se na konferenci bude řešit stíny, postavy, fyzika apod. tak to znamená, že přednáška je o DX11, protože v DX11 se tohle vyskytuje? to nemyslíš vážně, ne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 13:45:51
avatar
myslím ... vzhledem k tomu, že DX11 je za dveřmi a nová generace kozolí na cestě, myslím že DX11 je to hlavní o co jde ... nebo by jít alespoň mělo ... pokud vím, tak DX je zcela dominantní API pod kterým běží hry, takžke o co by mělo jiného jít?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 13:54:33

Nova generace konzoli na ceste? Muzes to bliz objasnit? Ja teda predpokladam, ze dalsi 2-3 roky rozhodne zadnou novou konzoli od majoritnich hracu neuvidime.

Konference je o hrach. DX 11 a konkretne tesselace je jen soucas. Takze to neni primarne o DX11.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:04:27
avatar
termojaderná fůze je taky na cestě... už 40let a dalších 40 i víc to bude trvat, ale na cestě je
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:38:52
avatar
Samozejmě že můžu ... pokud vím tak s novým Xbox360 se počítá už na konec příštího roku začátek roku 2011, takžke nejvyšší čas se DX11 zabývat.. Konference je o hrách a herních technologií a tam je DirectX obecně a nastupující DirectX11 v hlavní roli, nebo máš nějaký důkaz že 98% na DX nestaví?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:45:41

AJde o podani. Je to Game developer konference. DX je jen jeden z mnoho vyvojarskych nastroju a je to ke vsemu sjednosujici API. Mnohem dulezitejsi asi na te konferenci budou debaty o jednotlivych enginech nez primo o DX11. Primarne o nem ta konference nebude.

Dva roky mi neprijde jako ze je na ceste. Je ve stadiu planovani, ani se zatim nevi, kdo pro to bude delat cip, jaky ci vice podstatnych informaci. Vzpomen jake problemy provazely uvedeni soucasne generace konzoli, to same se da ocekavat i u teto. Tzn realisticky bych to videl vazne na ty tri roky spise. S tim, ze tam bude pravdepodobne obsazen DX11 souhlasim.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:03:34
avatar
tak výroková logika u tebe docela dostává na řiť. kde je tam napsáno, že to je primárně o DX11? přece se tyhle věci dají programovat spoustou způsobů nemluvě o tom, že to může být i o tom co bude dál, po DX11. jinými slovy zase jsou to tvejch 98% procent současných her, co? přesná čísla a bezpodmínečné závěry z nepodložených vstupů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:40:57
avatar
to je zase keců .... máš nějaký důkaz že v dohledné době nebude DirectX nadále základem 99% her a že konekréně DirectX11 nebude v dohledné době cca do 2 let v hlavní roli? Jestli nemáš, pak je tato konference hlavně o herních technologiích, kde DirectX hry vládnou a DX11 je další nastupující standard který je třeba hlavně propbrat ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:40:52
avatar
hele lidi dejte si tam srazek a muzete pak pokecat u pivka o cem teda ta konference hlavne byla
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:44:45

Rad bych, to byla debata. S narustajicim poctem kousku by jsme se dostali snad konecne k nejakemu reseni... kdo prvni odpadne, prohral...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:51:49
avatar
s tímto postupem zásadně nesouhlasím, i dkyž bych asi vyhrál, protože moc nepiju a po Kofole se padnout pod stůl nedá
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:53:59

Rec byla o pivku. je nutne aby podminky testu byli pro vsechny standartni... Holt tam budes za integrovanou grafiku. My dedikovani si to pak vyresime...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 16:08:32
avatar
tss no já se diskusím rozhodně nebráním ostatně nemůžete mě nikdo obvinit, že bych byl zaujatý a jiný názor nenechal v diskusích zaznít ...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 16:57:59
avatar
to by ses divil po čem všem se dá skončit pod stolem jinak ty procenta byla narážka na to o čem jsme se už několikrát bavili (98% her je akcelerováno přes havok). prostě takhle nepodloženě napsaný je to blbost...ale asi se radši přestanu snažit ukázat ti včem bys tenhle web moh posunout na vyšší úroveň, tím myslím tvé přehnané soudy na základě nepodloženejch čísel, faktů... jestli ti vážně přijde, že tahle konference je hlavně o DX11, tak to vzdávám
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:08:31

Doporučuu si to opravit na Vašich zaručeně objektivních stránkách
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky za link ... 2009-03-22 15:53:43
avatar
Díky, zítra to napravím, nemusím vědět všechno, z mého zdroje to vypadalo, že tam nebude a dle programu bude konkurovat DX11 a Tessellaci.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 00:00:18

Heh co máte všici pořád s tou Tessallaci? Jako by vývoj her stál jen na ni...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 00:05:22
avatar
tak si o ní něco zjisti a uvidíš, že je to skutečně následujcící vývojový krok ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 01:02:10
avatar
nutno podotknout ze nasledujicim vyvojovym krokem mela byt jiz u radeonu 9700 jinak nix extremne zazracnyho to neni...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 07:49:23
avatar
Možná by stálo za to vysvětlit co to ta teselace je...

Výsledkem celé slavné teselace bude jen to, že s menším úbytkem výkonu budou polygony detailnější.. prostě to zjemní hrany polygonů... všichni co hrají na 30´monitorech jásejte.. non HD monitorech to nebude ještě pár let žádný velký rozdíl.

Nevím jak vy, ale já od toho tedy revoluci v hratelnosti nečekám... jen se zase o krůček přiblížíme k fotorealistické grafice ve hrách... ale na sračkovitosti většiny titulů méně hranaté polygony nejspíš nic neuberou...

Ostatně při hraní střílečky ani takové věci nevnímám.... hezky to popsal dole book... za chvíli opravdu budeme jen koukat na barevné fleky a pošilhávat neustále po fraps...

sračka na 150 fps bude pořád sračkou.. pořád raději budu hrát bombovou hru na 20 fps, byť to nebude možná zcela ideální, než sračku na 150, která mne bude nudit... prostě jenom ve výkonu a vizuálu úspěch není... je to o nápadu... piškvorky mne baví furt a to i v 320*240 a ve 3 barvách a bez vyhlazování
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 08:47:54
avatar
"Microsoft společně s AMD považují tessellaci za klíčovou vlastnost DirectX 11, grafické čipy řady AMD RV6xx a RV7xx již mají "zabudovaný" "tessellator" nejsou však přímo kompatibilní s DirectX 11, který využívá mnohem propracovanější nastavení. Tessellator umí rozdělit velké tvary na menší částí a má řadu dalších funkcí." Obrázek

Právě proto se Nvidia snaží bojovat a být jakkoliv proti. Tessallace se netýká jen hran, týká se obecného rozdělení objektu na menší části a jeho výpočet po malých částech. Zdánlivě nic světa-borného, CPU bude dělat místo složitého výpočtu spoustu malých, ale to není o procesoru. Tessallaci dělá GPU a ta na každý malinkatý výpočet zaměstná stream procesor, proto jich má AMD tolik a bude jich zapotřebí ještě víc, všechno se počítá současně.

Současná tessallace je použita pouze na tvorbu obrazu, ale v DX11 s OpenCL by měla pomáhat i CPU. DX11 by měl zrychlit i staré věci, nejenom nové. AMD může nyní obrovsky těžit z toho že ji má, Nvidia musí totálně překopat GPU a udělá vše aby nemusela. Intel hraje mrtvého brouka, neboť AMD zajistí pomocí DX11 a OpenCL GPU podporu pro CPU a Havok na CPU již nemá žádný problém. Jenže Nvidia bez tessallace ???
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 10:22:16
avatar
možná by to chtělo upřesnit, že teselátor tak jako ho zavedla 2900xt je specializovaná jednotka, která vykonává činnost, kterou zvládají unifikované shadery... rozdíl je v tom, že unifikované shadery u ATI se pořád nedají moc dobře programovat, protože OpenCL zatím nefachá a Stream je s Cuda nesrovnatelný.

NV nemá v návrhu jádra specializovanou jednotku na teselaci, ale raději podporuje teselaci na unifikovaných shaderech...

např. http://developer.nvidia.com/object/siggraph-2008-terrain.html

http://developer.nvidia.com/object/cedec-2008-subdiv.html

http://http.developer.nvidia.com/GPUGems2/gpugems2_chapter07.html

Otázkou je, zda je technologicky výhodnější mít specializovaný a hůře programovatelný (ale o to rychlejší) hardwarový teselátor jako má ATI (a s každou generací DX ho znovu celý hardwarově předělávat), nebo teselaci provádět přes plně programovatelné unifikované compute shadery a prostor v jádru místo pro specializovaný HW tesselátor, který nic jiného neumí, využít pro přidání dalších shaderů, které umí mimo jiné i tesselaci (i když pomaleji, ale zato je jich mnohonásobně víc a dají se využít i na jiné úkoly)... pane učiteli....

Specializovaná jednoúčelová jednotka je podle mne už překonaná záležitost, budoucností jsou unifikované shadery, ale samozřejmě je třeba porovnat jaký má ve finále které řešení aktuálně výkon.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Unifikované shadery a tessella 2009-03-22 16:27:38
avatar
Vyznělo to jako kdyby AMD unifikované shadery mělo nefunkční a Nvidia božské. Mám zato, že DX11 se po čas výpočtu nebude měnit, není tedy důvodu cokoliv SW programovat. Pokud umí GPU spočítat v jednom cyklu nějakých 65tis výpočtu, kolik by jich vypočítala kdyby byl každý výpočet dále SW upřesňován. Intel Larrabee má sice představu něčeho univerzálního co by se dalo programovat jako hradlové pole, můj názor zůstává že tudy cesta nevede.

DX11 bude naprosto stejný jako ty před ním, vyjde a HW jej bude či nebude podporovat. Pokud si někdo myslí, že nemusí mít žádný DX, ani OpenGL a OpenCL a vše vyřeší SW tak hodně štěstí.

Umíte si představit, kolik to programování zabere času, ubere na výkonu a přidá na spotřebě. Proč se stále více funkcí řeší nejdříve SV a později HW. To jsme mohli zůstat u první 286, bez všeho ostatního a honit se za frekvencí 50GHz.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 19:31:21
avatar
Vidíš a zase černobílé vidění světa. Takhle jsi to pochopil ty.

Vyznělo to tak, že zatímco NV fyziku přes unifikované shadery via Cuda zprovoznila (byť využití je prozatím dost diskutabilní), AMD Stream po delší klinické smrti pochovala a rozjíždí od nuly OpenCL, který prozatím nefunguje pokud vím.

O samotné funkci shaderů jsem u Ati vůbec nemluvil, tikají určitě skvěle, jen o programování. A božské mi shadery taky nepřijdou, dokonce ani u NV... tranzistory mne prostě nerajcujou, ani zelené, ani červené, já raději ženský.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 21:53:48

Ono by nebolo od veci pripomenut ze ta zla skareda NVIDIA (ktora je technologicky velmi pozadu a brzdi technologicky rozvoj), ako prva verejne demonstrovala OpenCL na svojom GPU Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 21:54:50
avatar
a ta zlá škaredá ATI zase jako první přislíbila plnou kombatibilitu a podporu pod svým STREAM GPGPU zatím asi jedinému standardu OpenCL ;) NVIDIA podepsala podobný příslib finálně až nedávno.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 09:57:06

9. prosince 2008 vysli finalni specifikace OpenCL 1.0. Obe firmy jej okamzite (resp. 10. prosince 2009) prijaly a oznamily jeho podporu. Obe firmy se podilely v Khronos group na vyvoji OpenCL. Tohle je informace, ktera se da overit.

Khronos group:

http://www.khronos.org/developers/library/overview/opencl_overview.pdf

Doporucuji stranu 7, kde je casova osa projektu.

Nvida, CUDA, OpenCL - pravda je to oficalni prezentace, nicmene pro informaci staci.

http://www.nvidia.com/object/cuda_opencl.html

ATi, STREAM, OpenCL - totez, pro informaci staci.

http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/gpgpu_history.html
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zastoupení v OpenCL 2009-03-23 13:06:31
avatar
Nejsem ničí nepříznivec o zastoupení v OpenCL 1.0 vypovídá graf.Obrázek Rozhodně to není o jedné, či dvou firmách, jak je to občas prezentováno.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 13:08:09

Chtelo by to vice infa. Zdroj, zastoupeni ceho (penez, inzenyru). Tohle je bohuzel takovy neurcity. Krom toho ja myslel, ze samotne Khronos group je sdruzeni mnoha firem za ucelem vytvareni jednotneho API pro ruzna odvetvi. Ty ho mas v kolaci zastoupeneho nejakym mizivym procentem u OpenCL. To mi prijde divny.

EDIT:// jeste jsem prosel ty informacni materialy Khronosu a oni samy definuju OpenCL working group trochu jinak nez mas ty. Strana 6 toho materialu, co jsem postoval vyse.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OpenCL 1.0 2009-03-23 16:45:59
avatar
Zde: Obrázek a nebo zde Obrázekpdf
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 17:11:40

To je castecny seznam lidi, kteri se projektu ucastnili v dobe srpen 2008. Kazdopadne by me zajimalo, jaky kdo ma podil na tvorbe openCL, dle meho tezko urcovat nejake zastoupeni v takto komplexnim mechanismu jako je tvorba API. Co ja vim, tak nejsilnejsi signal k zalozeni projektu dal Apple s tim, ze bylo zalozeno Khronos.org jako open projekt, kvuli zapojeni co nejvetsiho poctu firem. I diky tomu ma tenhle projekt sanci se tim standartem skutecne stat. Nejde totiz pouze o CL. jde o komplexni pristup k sjednocuji API napric vsemi formaty do budoucna.

Dle meho je smerodatnejsi ten material ode mne, ktery je cerstvejsiho data. Tam je working group tvorena trosku jinak, bohuzel neni uvedeno pocet zastupcu jednotlivych firem.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 18:32:03
avatar
Apple, to jednoznačně založil o tom není pochyb, taky má největší zastoupení. Historicky bych viděl vývoj asi tak jak jsem jej popsal Odkaz. Ten seznam zástupců je trvalý, pokud někdo svého zástupce nevymění, či nedojde ke změně poměru sil. Domnívám se, že právě tito zástupci hlasují o přijetí toho či onoho. Zřejmě je jmenována menší pracovní skupina, která problematiku zmapuje připraví a pak se rozhoduje. U CUDA je nevýhodou, že ji Nvidia drží a neuvolní pro Open licenci, která by se mohla vrátit v prodejnosti GPU. Stále mi tam však s konkrétnějšími kroky chybí Intel, přestože má Intel Geneseo a EXOCHI Pro, ale bez vetšího marketingu jak Nvidia.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 21:20:31

Intel dle meho vyckava, dela spise mrtveho brouka. Kooperacni API mezi GK a CPU mu nepujde moc pod fousy. Jeho GK v soucasne dobe na to nemaji a Larabee je stale v nedohlednu a neni ani jiste, zda bude umet neco jako openCL vyuzit.
S tou CUDOU mas pravdu, na druhou stranu je jasny, ze to Nvidia drzi uzavrenou. OpenCL se zavazala podporovat tak jako tak. A do doby nez OpenCL nastoupi v plnem rozsahu pojede simultane CUDA. Open licence by byla prave z duvodu nastupu OpenCL kontraproduktivni.
Mnohem zajimavejsi bude, jak se vyvine navazujici souboj PhysX vs HavokFx. Tam bude hodne zalezet na Intelu jak se k tomu postavi. Pokud to on silne nepodpori, dojde pravdepodobne k prepsani PhysX pod OpenCL a Havok pro GPU zanikne uplne. Jediny duvod pro to, aby Intel HavokFX nejak vyznamne podporoval by byla snaha o odstrceni Nvidie od lizu. Pak by sice doslo ke zpozdeni fyziky akcelerovane pres GPU, ale Nvidia by asi musela prijmout diktat Intelu. Ale tohle je zalezitost predpokladana za tri ci ctyri roky. Intel Havok nechal zakrnet a ta ztrata se bude dohanet tezce, ovsem pokud ho podpori nakonec asi silou zvitezi. A pokud Intel nepodpori HavokFX, jakoze to se muze klidne stat, protoze pro nej je v soucasne dobe lepsi podporovat fyziku pres CPU, PhysX asi vyhraje. Coz by mu ani tolik v zasade nevadilo, protoze v GK a tedy GPGPU proste svoje zelizko zatim nema a Havok muze nechat tak, jak je dnes.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 06:46:42
avatar
Já si myslím, že AMD dává Havoku zelenou, krom OpenCL a DX11 má taky SSE5, což by mělo umožnit HW zapojení GPU do práce CPU bez ohledu na OS, hlavně u Fusionu to může být převrat. Zde Nvidia nemá šanci neboť nemá CPU aby to vyrobila jako jeden čip a Intel "zaspal", ale jeho Larrabee může obrovsky překvapit. Intel odmítl SSE5 a jeho Larrabee by mělo být něco jako GPU umějící práci CPU, opak cesty AMD, ale podobný výsledek, kdyby mu to vyšlo byl by to rovněž obrovský převrat. Tak to vidím jako střet dvou technologii mezi Intelem a AMD, AMD má navrch co se týče topologie a času tomu věnovanému a Intel má dostatek financí. Nvidia by mohla rovněž překvapit, kdyby měla X86 licenci, tu by nejlépe získala zánikem patentu, či spojením s VIA. Ještě je ve hře jedna možnost, že MS postaví Win pro X86 nekompatibilní CPU a tím se dostane do PC trhu obrovská spousta dalších CPU (ARM a další) jak tomu bylo před vznikem samotného PC.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 00:05:18
avatar
Bez Nvidie ? že by na DX 11 nevěřily a zůstali u DX 10
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:07:53
avatar
jj sem taky blbej ... si pořád nemůžu zvyknout na 2009
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:45:22
avatar
že ty si odfláknul Silvestrovskou oslavu???
Bulp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:07:42
avatar
Dx 11 nebo dx 1, nen
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 21:45:54

na ATI karty v podání dx11 sem opravdu zvědav
nVidia přijde s překopanym jádrem, podobné G92, to samé ATI recyklace RV770 alias RV870 s podporou dx11. Takhle bych to viděl, není proč měnit strategii. Jde o to, jak zásadní změna se týká dx11
myslim, že nic tak zásadního to nebude
MS bude cpát W7 horem dolem, fanweby podle toho jak jsou nakloněni tomu budou jen přispívat, co si má zákazník koupit. No a my budem řešit to, že není co hrát, anebo budem vychvalovat gamesy jako benchmarky podle grafiky. To jest moje vidina budoucna z mého pohledu

edit: nemůžu se zbavit dojmu, že PC hraní mele z posledního a nezachrání ho ani dx11
Pokud hry nebudou opět zábavné, jakože to vypadá bledě, budeme nastavovat "herní kaši" stále novým HW, novými widlemi, novým dx a v tom všem si všimneme v odrazu monitoru kyselej, znuděnej ksicht, co mrká do pravýho horního rohu a sleduje fraps. Ale co, třeba Mafia 2 bude pecka
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:48:41
avatar
ze pc hrani mele z posledniho slycham uz snad 4 roky
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 08:15:01

tak jestli to jen slychas, bud rad
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 23:05:51
avatar
hekzy napsáno..si frajer
palec nahoru
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 10:16:54
avatar
PC hraní z posledního rozhodně nemele. Z posledního melou některé velké SWhousy typu EA, kvůli nedostatku inovací.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 11:29:44
avatar
To snad ne, ja bych byl nejrači kdyby se potvrdila informace z tohoto článku: Odkaz kde se píše že RV870 bude mýt 2000 SP jednotek a že bude 2x rychlejší než RV770
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:33:03
avatar
jenom ať konečne ATI zavede GPGPU fyziku,protože jinak si neumím představit kde využiju tolik shaderů.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 00:07:21
avatar
No vo to právě víc to bude potřeba
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 11:33:54

ano, s tim to tak trochu souvisi
A neslovickarujte prosim,
nemyslel jsem tim ze PC hrani mele z posledniho, jakoze konci, ale to, ze nema co nabidnout k zabave.
Ale to je odrene klise, vim to
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jen aby 2009-03-22 12:58:12
avatar
jen aby to pak zase nebylo jen prázdné tlachání, která značka to technologicky líp zvládnuté na DX9 hrách s patch na DX11. nejdřív vývojáři řeknou, že je to čerstvý a nevychytaný, počkáme až se to doladí, pak už zase bude pozdě a už se na DX9 přežije do nástupu DX12 respektive další generace konzolí...ale aspoň se budou moct všichni rozčilovat jak ta hrozná nVidia blokuje DX10.1 aniž by vzali na vědomí, že kdyby blokovali DX10.1, tak by ale bylo plno her s DX10, které měla nVidia dřív než ATi
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:51:03

Vidím, že můj minulý příspěvek se někomu nelíbil a tak znovu:

1) Uveďte prosím korektní zdroj uvedených informací! V novinařině se zprávě bez podložených zdrojů říká bulvár.

2) Vysvětlete proč dáváte do souvislosti ATI+Havok, když na oficiálních stránkách havoku je uvedeno, že havok FX má pracovat jak pod ati, tak pod nvidia.
2a) Na oficiální stránkách ati není nikde uvedeno spojení ATI+Havok (pouze na stránkých amd procesorů).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:08:42
avatar
1,DDWorld je dostatečně uvedený podložený zdroj, stejně jako píší články xbit, anadtech, dailytech a u nějakých neuvádějí zdroje protože to mají od svých informátorů, tak je to v tomto případě stejný případ.

A prosím zjistěte si, co je to bulvár, i bulvár uvádí zdroje pokud není zdrojem sám, takžke vaše znalost co je to bulvár dost pokulhává. Navíc DDWorl a bulvár nemá spolu mnoho společného já si zprávy nevymýšlím ani nikoho nehodím z fo´tákem a mikrofonem ;)

2, Proč? protože už před více než rokem AMD-ATI oznámilo propru HAVOk an svých GK, a také protože bude příští týden předvádět HAVOK na svých GK. Kromě toho máte o tom aktuálně článek třeba na xbitlabs.com
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:31:13

1)[rozhodl jsem se tuto část smazat - není to relevantní téma k diskusi


2) Ano, ten páteční článek z xbitlabs jsem četl ovšem ani tam není zmínka o spojení ATI+Havok

Citace:
Intel Corp. has acquired Havok, a game effects specialist, and Nvidia took over Ageia, physics effects specialists. As a result, the so-called GPU physics technologies largely have become proprietary and ATI/AMD had to rely on open-standard OpenCL and DirectX 11’s compute shaders.


Je jasné, že AMD/ATI je ve vývoji nejvíc pozadu
Proto mi příjdou některé výroky jako "vaření z vody".

To, že někdo oznámí nějakou podporu(spolupráci), může klidně znamenat spoustu věci - halvně, když výsledky nejsou


Připomínám, že havoc FX má fungovat pod Nvidia i pod ati (zdroj: www.havok.com ).
stefan39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 2009-03-23 00:28:35
avatar
Můj názor je spíše takový že grafiky s DX10(respektive s 10.1)se využijí nejvíce s příhodem DX11 protože většina her bude právě podporovat DX11 a nebude se opakovat to co před pár měsíci s DX9/DX10 kdy vývojáři radši sahaly po DX9 jako lepší stavební a odskoušený prvek při vývoji enginu pro hry,takže ti co hned nepřejdou na DX11 karty příjdou o nějaké efekty z DX11 ale vydělají na efektech z DX10.1(mluvím o ATI),takže zase plno lidí jen tak hned měnit nebude spiše to bude pozvolné podle podpory softwaru a stejně ještě v roce 2010 bude plno her na DX1O...můj navrh je že by se měly DX11 zmrazit a další se neuvádět alespon po dobu než soft dožene HW což tipuji na rok 2013...ale uvidíme
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 10:44:01

uz aby to tu bolo.. pre mna nie je nastup novych technologii nikdy dostatocne rychly.. teda nie, ze by som vzdy kupoval novy HW.. to nie.. ale zaujima ma, co nove pride.. ako vyzeraju nove hry.. uz teraz sa nemozem dockat nejakych screenshotov z prvej DX11 hry..
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - seznam her 2009-03-23 16:57:22
avatar
Je nekde seznam her, ktere budou podporovat DX11?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 17:14:34

Jeste neni stanovena specifikace samotneho API, vydan HW, ktery ho podporuje, tezko ocekavat nejaky seznam her.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 00:08:31
avatar
S jistotou vyjde 3D mark s podporou DX 11
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 882x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 599x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1037x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1225x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1563x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1380x
Komentářů: 7