ATI unikly specifikace DirectX10.1 |
|
|
Napsal Jan "DD" Stach
|
Úterý, 30 říjen 2007 |
Tak už máme představu, co přinese DirectX10.1 na grafických kartách ATI HD3850 a HD3870.
Jak už víme, tak nové jádro ATI RV670 přinese již podporu DirectX10.1. Konkurenční a již na trhu přítomná GF8800GT s jádrem G92 takovou podporu nemá. Lze se jen dohadovat, jaký vliv to bude mít pro případné zákazníky. Samozřejmě čistě DX10 hra je prozatím jen jedna jediná - Crysis. Většina dalších DX10 her je jen DX9 hra a DX10 je do nich přiděláno pomoví patche. Kdy se objeví DX10.1 je tak otázka za milion. Nevíme. Už ale víme, co podle ATI DX10.1 má přinést a co bude tedy municí na propagaci DX10.1 na grafických kartách ATI Radeon HD3800. V dostupném dokumentu je charakterizováno několik klíčových vlastností DX10.1:
DX10.1 ve zkratce přinese další zlepšení na poli světel a stínů, větší detailnost za cenu nižších nároků na hardware apod. Podrobně rozebrány s ukázkou přínosu jsou dva aspekty:
Global illumination, což je renderovací technika využívající light/shadow mapování s nepřímým osvětlením. Měla by být pro grafické karty podstatně méně náročná. ATi pak stále bude spoléhat na vlastní tvorbu AA filtrů. Jejich přínos je ale trochu diskutabilní pokud jde o vysoká rozlišení, kde už není vliv AA poznat. Uvidíme, zda vývojáři her na tvorbu vlastních AA filtrů přistoupí.
Celý dokument najdete zde. Nejedná se sice o nic tak podstatného, ale je dobré vědět, co by ten DX10.1 měl přinést. Uvidíme, zda DX10.1 nebude jen taková nálepka k ničemu. Pro podporu DX10.1 bude navíc kromě samotného operačního systému Windows Vista zapotřebí tento systém vybavit i Service packem 1, který vyjde pro tento systém začátkem příštího roku (beta verze už dávno je).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|
|
PC sestavy a výběr komponent
|