Intel a NVIDIA se do sebe pustili i na poli herní fyziky. Nemalou úlohu v tomto souboji sehraje společnost AMD ... Proč?
Když jsem ve velkém přehledu aktualit hovořil o tom, že na Computexu se také hodně mluvilo o herní fyzice, hovořil jsem o následujícím. Společnost NVIDIA si před pár měsíci pořídila společnost Ageia, která stojí za fyzikálními instrukcemi PhysX. Nvidia tyto fyzikální instrukce úspěšně implementovala do API CUDA svých grafických čipů. Podpora her je ale minimální. NVIDIA však prohlásila, že ve spolupráci s vývojáři několika her, podpora fyzikálních instrukcí a vlastností ve hrách vzroste. Nicméně tak jednoduché to zase nebude. PhysX fyzikální instrukce totiž jsou v současnosti jako fyzikální instrukce mnohem méně používané a ve hrách se daleko více objevuje systém HAVOK.
Ten si pro změnu zase pořídila celkem nedávno společnost Intel. Opět se tak přenášíme na tolik oblíbené pole souboje CPU vs GPU. PhysX je totiž počítáno grafickou kartou, zatímco Havok fyzikální instrukce jsou počítány procesorem. Nelze dnes jednoznačně říci, který způsob je přínosnější a zda vůbec mají fyzikální instrukce ve hře nějaký reálný význam a přínos tak velký, aby se nějaká velká bitva o to svedla. Jistě se ale ptáte, co na to celé říká AMD ...
To neříká skoro nic. ATI má však ve svých kartách také instrukce pro výpočty a fyzikální instrukce nejsou problém. Nicméně NVIDIA se nechala slyšet, že by ráda, aby AMD její instrukce CUDA zařadilo do svých grafických karet ATI Radeon. NVIDIA a ATI by tedy podporovaly PhysX. Nicméně AMD by muselo přijmout styl a technologickou cestu firmy NVIDIA a je samozřejmě otázka, do jaké míry je to ze strany AMD akceptovatelné a samozřejmě technicky pro AMD ATI Radeon karty přínosné ve srovnání s grafikami NVIDIA. Jenže také je dost dobře možné, že Intel nabídne AMD systém HAVOK a tedy počítání fyziky procesorem. Intel a NVIDIA jsou v otevřeném konfliktu a Intelu by se hodilo v boji: „co je lepší - GPU nebo CPU" aby NVIDIA s PhysX neprorazila.
Bude zajímavé sledovat, ke komu se AMD přikloní, pokud vůbec se k někomu přikloní. On vliv podpory výpočtů fyziky ve hrách není dost dobře jasný a zůstává stále otázkou, zda má vůbec nějaký reálný přínos, který stojí za to. Musím říci, že skutečně nelze odhadnout, zda AMD nabídku firmy NVIDIA přijme, je to možné, ale záležet bude na tom reálném přínosu PhysX instrukcí ve hrách. A to se dozvíme již brzy, tedy soudě podle slov představitelů společnosti NVIDIA, kteří nám nové hry s podporou PhysX instrukcí slibují na tento rok ...
Zdroj: Fudzilla, VR-zone
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|