Cena ATI Radeon HD 4770 klesá na 89 dolarů – 2200 korun včetně DPH Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 05 May 2009
altSpolečnost ATI zlevnila svůj nejnovější model HD 4770 z 99 na 89 dolarů. Je to nutné?

 

Grafika ATI HD 4770 s RV740 na palubě se AMD hodně povedla a konkurenční NVIDIA nemá, čím by reagovala a tak raději mlčí. Žádná proti PR prezentace, nic. Cenovou konkurencí k HD 4770 je model 9600GT/9800GT, oba ale dostávají od nové HD 4770 ve všech ohledech těžce na frak a za současné ceny by je koupil leda blázen.

Radeon HD 4770 výkonově stíhá modely, jako jsou ATI HD 4850 nebo NVIDIA GTS 250, přičemž rozdíl je celkově jen něco málo po 10%, přičemž v mnoha hrách to není ani to. Jenže ceny HD 4850 jsou kolem 119-139 dolarů a stejně tak GTS 250 s prodává v průměru za 119-139 dolarů. Minimálně tři výrobci HD 4770 už ceny svých grafik snížili. Jediným problémem je stále dostupnost karet. Radeon HD 4770 lze pořídit, dodávky chodí každý týden, zájem o kartu je ale značný a aktuální nabídka nestačí pokrýt poptávku třeba i z důvodů potíží s výtěžností 40nm výroby, kterou TSMC řeší. Kdo si většinou pár dní počká, grafika se na něj dostane. Mnozí obchodníci se snaží aktuálního zájmu o HD 4770 využít a prodávají HD 4770 za ceny nad 109 dolarů. V tomto případě bych doporučil 14 počkat, během kterých se dostupnost HD 4770 zlepší a prodejní ceny se přiblíží 89-99dolarům, což je 2200-2400 korun, což je bezkonkurenční nabídka …je ale otázka, zda má AMD ATI toto snížení zapotřebí. HD 4770 je skvělá karta za 89 ale i za 99 dolarů. Už dříve jsme byly svědky, že AMD nasadila cenu více než šokující. Při uvedení HD 4850 na trh stála ta karta jen 199 dolarů, což bylo považováno za zbytečně nízké, protože i kdyby stála o 1000 korun více, byla by pořád skvělá. AMD-ATI ale chce podle své politky nabízet nejlepší poměr cena-výkon, tomu přizpůsobuje konstrukci svých produktů i cenovou politku. A asi ví, proč tak nízké ceny dává. Je pravda, že v poměrně složitém Q1 2009 dokázala grafická divize vykázat zisk, sice symbolický 1 milion dolarů, ale pořád zisk.

Zdroj: Fudzilla

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:03:59
avatar
ta cena vypadá sice pěkně ale je to k ničemu vzhledem k tomu že jsou karty v cr nedostupné. Jedinou co sem našel v ceskem schopu skladem na softcom.cz, který si ale za to nechává řádně zaplatit - 3 183,20 Kč a například na pixmanii slibují že bude skladem 7.května ale s nepěknou cenou 2 930 Kč
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:05:33
avatar
tenhle týden přijde další dodávka do ČR, ale po těch se jen zapráší, další dva týdny ale budou už lepší ...
mamayer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 47700 2009-05-05 15:09:49

ja už to nevydržím!
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:34:54

Tak to pustis, no co. Stejne nez se dockas sve vytouzene 47700 tak mozna budes nosit plinky.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 16:05:24

Jenže to 1GB verze.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:02:19
avatar
Evidentne zacilene na zlikvidovani konkurence Konkurenece je sice fajn, ale kdyz se rozhodli nam vecpat ty karty tak levne, tak se hadat nebudu. Jen uz mam 4850, tak zmena karty nema vyznam.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:25:01

Likvidace konkurence? To uz dela delsi dobu, ale nejak se to neprojevilo. Z pohledu zakaznika je to samozrejme fajn.

Ale zkuste se na to podivat z pohledu vyrobcu. Vydelat 20 milionu korun v dobe nejlepsiho jejich produktu v historii je celkem propadak. To udelaly i firmy u nas s 50 zamestnanci. Navic z pohledu vyrobcu proste zkazili trh, jinak se to nazvat neda. Muzeme doufat, ze se to nepromitne na investivich do vyvoje dalsich generaci cipu. Ale mozna to souvisi cele se strategii kterou naordinovali arabaci, kdo vi?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:50:48
avatar
Jenže ty to bereš právě z pohledu malé firmičky. AMD, ač oproti intelu malinká, je stále celosvětovou akciovou korporací, která rozhodně hraje podle jiných not, než Pepa Vyskoč s.r.o. Ne že by zisk nebyl důležitý, ale akcionáři se klidně spokojí s malou/žádnou dividendou (zvláště v dnešní době), když budou mít jistotu, že své investice mají ve firmě, která "plní plán." A že plnění plánů (podíl na trhu, obrat a pod. cíle) je kritériem úspěchu velkých firem, to je tutovka - i propad příjmů, je-li naplánován a zdůvodněn, může být považován za úspěch. Je to sice na první pohled úplně šílené, nicméně je to tak.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 18:07:28

Ukaz me ktery akcionar bude rad za nekolikalete ztratove hospodareni.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 18:45:46

Skákat radostí asi nebude, ale koukni se třeba na Motorolu. Už několik let je v červených a nevypadá, že by to měla vzdát a že by o ní nebyl zájem ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 20:06:01
avatar
no nevím, podíl AMD vůči NV za poslední kvartál celkem poklesl.. což v době nejlepší generace za posledních par let není nic povzbudivého...

Mimochodem kecy, že AMD zlevňuje protože chce méně vydělat snad nemůže brát vážně vůbec nikdo Jediným důvodem, proč AMD kartu zlevňuje je leda to, že se za tu cenu špatně prodává, ačkoliv se tomu vážně zdráhám věřit... ale třeba je trh natolik nasycen, že ani tahle karta se moc neprodává.
Earendil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 20:28:21

A proto je skoro všude nedostupná a mnohde ti co ji mají ji prodávají přes 3000... Odhaduji že podíl AMD poklesl z důvodu, že do většiny notebooků se montují NV gk (proč to fakt nevím). Stačí se podívat na konfigurace notebooků kolem 15k.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 20:52:36
avatar
no pozor, mnozí upozorňují na to, že dodat na trh více a prodat jsou dvě zcela rozdílné věci ... u NVIDIA může jít značná část dodaných čipů na opravy porouchaných mobilních čipů a tak dále. To že NVIDIA vyrobila o 1/3 více v Q1 než ATI ještě nemusí být dobrá zpráva z hlediska finančních výsledků ... je také zajímavé, že trh se zmenšil, ale AMD neztratilo podle hospodářských výsledků za 1Q na prodejích grafik tolik, jako se čekalo. propad byl snad jen kolem 25% a ještě skončila grafická divize v kladných číslech. Uvidíme, co NVIDIA ...
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 21:27:01

Nic jineho nez spekulace.
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2009-05-05 21:39:42
avatar
Poviem ti co by sa tu objavilo keby ta karta bola od Nvidie:

"Nakolko vsak kartu za 89 dolarov nejde nikde kupit, zacinam mat podozrenie, ze ide o dalsi marketingovy spinavy trik zelenych - uputat na seba pzornost vsektych webov o vynikajucom produkte za vynikajucu cenu, ktory vsak realne dostupny nie je. To sa potom lahko tych par predanych cipov z dvovodu reklamy nadotuje."

Neverite? Zalistujte si dozadu na par uvah DDho o GTX295. ;-)

Disclaimer: netvrdim, ze to tak je, ale tvrdim, ze takto by si to tu Nvidia vyzrala. A tiez, ze kym sa ta karta neda za 89 dolarov realne kupit, je i ta cena skutocne len papierova. ;-)
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 22:47:40

A ne jen u GTX295, ale i nedavno u GTX275. A to byla daleko dostupnejsi jak dnes HD4770.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:25:23
avatar
je pěkné že snižují cenu, ale nepochopim proč tak krátce po vydání, kdy je karet stále nedostatech, snížení ceny bych zavedl dýl pro nakopnutí prodejů. Při tom je amd v situaci kdy nemá v této kategorii žádnou konkurenci a nestíhá vyrábět
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:44:29

Ten palec dolu sis dal sam? Pokud ne, tak to byl fakt nejaky debilek. Ale mozna to byl nejaky moula ktereho jsi nasral tim, zes mu chtel "vzit" tech 200 Kc.
Jinak s tvojim prispevkem naprosty souhlas. Kde proboha uz chteji vydelat? Napada me, ze uz ted pocitaji s dalsi financni injekci od ropaku.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 17:58:31
avatar
aha, tak ted jsem si ho dal ku příležitosti zkoušky oznámkovat sám sebe... kupodivu to jde každopádně černý dolary poputují dnes už spíše do globalfoundry než do amd
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 21:31:45

Museji reagovat na slevy konkurence. Pokud si chteji udrzet segment pomeru cena/vykon musi jit zakonite s cenou dolu. Neni na tom nic nelogickeho. Musi vice odlisit tuhle kartu, aby dostali na vyssich prodejich zpet tu slevu. V tomhle segmentu je prave konkurence velka a rozdily jsou mezi kartamy v radu par set korun.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 23:13:08
avatar
ano, ale za předpokladu, že by stíhali vyrábět, jinak takhle jde cena logicky nahoru
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:31:09

nV je se svou "konkurencí" totálně trapná.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:47:01
avatar
Souhlasím, že nemá proti HD 4770, co se týče ceny, konkurenci, ale proč trapná ? nVidia udělala chybu, že pořád přeznačovala svoje grafiky, ale ATi to taky dělala a taky na tom v jednom čase doplatila, takže si nic nemůžou vyčítat.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 15:46:44

DD uz som sa to pytal vo viacerych vlaknach.. nevies nieco o tejto karte v prevedi low-profile? pripravuje niekto nieco?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 16:14:18
avatar
nevím zatím žádný LP model jsem neviděl
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-06 09:47:04

dik za odpoved..

skoda.. podla mna by to bol vyborny kandidat pre LP..

skus este prosim spravit nieco kliknutelne, kde si pozriem svoje prispevky vo fore (a pripadne pocet odpovedi na ne).. aby som sa mohol vratit k diskusii, do ktorej som prispel..
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 18:40:26

tak teď nevím jestli se mám radovat že sem ji koupil už ve čtvrtek (měli poslední :-D ) za 2460Kč nebo mám být smutný že budou zlevňovat...
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 18:47:39

No tak ty dvě stovky by ti udělaly díru do kapsy, to je fakt Já myslim, že můžeš bejt rád. To bys taky moh být ještě měsíc bez karty.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 18:41:47

bud smutný, třeba si mohl ušetřit už tak "velké" peníze
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 20:21:31

Já bych oněch "symbolických milion dolarů" bral
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 21:10:28
avatar
ja neviem , radšej by mali tlačiť peniaze do marketingu, nVidia má tentoraz , zhodneme sa zrejme všetci , určite značne slabšiu ponuku (celoplošne) a napriek tomu ukrajuje čoraz podielu na úkor ATi
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-06 17:26:43
avatar
Že jde cena dolů nemusí znamenat, že půjde dolů i zisk. Jde o to, zda snížení ceny vyvolá větší zvýšení prodeje. Co je lepší? Prodaných 50 kusů se ziskem 20 nebo 100 kusů se ziskem 15? (1000 nebo 1500 cekového zisku?)

Začetl (zaslechl) jsem zde, že velkým firmám nejde o zisk, ale o obrat, podíl na trhu atd. Chápu, že se to tak může neekonomovi jevit. Jediné, o co však vždy a všude dlouhodobě jde a co je ukazatelem prosperity, je zisk. Jen ten je generátorem dalšího rozvoje. Podíl na trhu atd jsou jen podružné cíle, jejichž prostřednictvím může být dosahováno primárního cíle = maximálního zisku.

Ještě zde byly zmíněny dividendy. Dividendy jsou vyplácené ze zisku a mohou (především pro drobné akcionáře) i nemusí být významné, většinou však hrají podružnou roli. U akciové společnosti je nejlepším ukazatelem prosperity tržní hodnota akcií. Čím větší pravděpodobný zisk, tím větší zájem o vlastnictví akcií této firmy, čím vyšší zájem, tím vyšší cena akcií.
Petik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-06 18:12:25

No jenom k tomu prvnimu odstavci. Toto samozrejme plati v dobe, kdy mam nejaky produkt ktery se nejak prodava a chci zvysit zajem o nej. Ale v dobe kdy neni produkt mozne sehnat, kdy je problem s vyrobou potrebneho mnozstvi? No nevim. A navic, ten dvojnasobek by dnes nebyl realny ani kdyby byly bezne k dostani. Protoze tato karta je momentalne s nejlepsim pomerem cena/vykon, tak proste neni mozne jich zlevnenim o 10$ prodat jednou tolik.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 814x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 556x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1011x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1540x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1361x
Komentářů: 7