Ceny HD 7900 grafik budou nakonec možná nižší – 28nm výroba jede lépe i když omezeně! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 05 leden 2012
altTentokrát tu máme lepší zprávy. Ceny grafik HD 7900 nakonec budou trochu nižší.

 

 

 

 

Důvody, proč jsou nové HD 7900 naceněné tak vysoko, už jsem podrobně rozebíral. Mnozí si naivně myslí, že jsou nastavené tak vysoko z nějakého rozmaru AMD, ale opravdu to není pravda. Proč nestojí HD 7970 jako HD 6970 je zcela logické a jasné:

  • 1, 28nm výroba i i při stejně velké čipu podstatně dražší (zhruba o třetinu) než zavedená 40nm
  • 2, 3GB nejlepších GDDR5 pamětí jsou o polovinu dražší než 2GB GDDR5 na HD 6900
  • 3, 384-bit PCB je dražší než 256-bit na HD 6970 ....

Sečteno a podtrženo, zatímco ceny HD 6970 2GB se pohybují kolem 379 dolarů, HD 7970 se má prodávat za 549 dolarů. Dobrou zprávou je, že se AMD prý 28nm výroba čipů u TSMC celkem daří a tak, i když je v současnosti 28nm výroba u TSMC kapacitně omezená a ceny podle toho také vypadají (protože je o ní velký zájem ze strany ARM výrobců včetně QualComu, NV a Apple), AMD prý hodlá čipy a další věci zlevnit aby referenční karta stála méně zhruba o 50 dolarů, a aby tedy klesly prodejní ceny HD 7970.

Výrobci mají v současnosti od AMD (partnera AMD vyrábějící refereční modely, AMD čipy ani samotné grafiky nevyrábí) referenční grafiky za zhruba 525 dolarů, přičemž samozřejmě doporučená prodejní cena na maloobchodním trhu je o něco výše a to 549 dolarů. AMD by rádo stáhlo tu cenu pro výrobce na podstatně zajímavějších 475 dolarů, což by umožnilo třeba i koncové ceny od 499 dolarů. A tedy místo 13 200 korun vč. DPH by HD 7970 mohly být za 12 000 korun vč. DPH, tedy za cenu výrazně slabší a technologicky zaostalejší cenově konkurenční GTX 580. A to pro nás, jako zákazníky, zní samozřejmě velmi dobře. S rozjetím dalších 28nm kapacit a postupným zvětšováním objemu těch rychlých GDDR5 pamětí, které HD 7800/7900 budou používat, by se cena karet mohla ještě trochu snížit. Pochybuji ale o tom, že by to bylo v dohledné době a také že by to bylo na méně než 479 (11 500,- vč. DPH). Samozřejmě každé zlevnění je pro nás dobré, doufejme, že se tak skutečně stane. Nutno říci, že ještě více by nás potěšilo, kdyby klesl kurz dolaru zpátky alespoň na 18 korun za dolar, protože pak by těch 499 dolarů neznamenalo 12 000,- vč. DPH jako nyní, ale jen 10 800,- vč. DPH, bohužel to moc nevypadá, že by se tomu kurzu z těch ošklivých 20 korun za dolar chtělo.

Samozřejmě pokud zlevní HD 7970, je na místě předpokládat, že by levnější mohly být i HD 7950 a HD 7990, které by tak místo pravděpodobných 449 dolarů/849 dolarů mohli být od 399/799 dolarů. Ale to už opravdu spekuluji. Zatím nejsou zdaleka na pořadu dnes a leden bude patřit výhradně HD 7970 a snížení ceny o 50 dolarů by nám rozhodně udělalo radost. Tak doufejme, že to něco nezhatí. Samozřejmě u některých nereferenčních grafik by ceny mohly být ještě níže, tradičně v tomto ohledu vkládáme největší naděje do Sapphire, PowerColor a Gigabyte, kteří u svých základních modelů tlačí ceny dost nízko.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:26:39
avatar
Tak bylo by to fajn, ale závěr si udělám až budou ceníky kusů naskladněných e-shopy v ČR.

a stejnak to asi vidím na řadu 7800, přeci jen peněz není nikdy dost Snad se 7850/70 brzy ukážou.
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:26:36
avatar
Sakra mám takovou radost, že bych hned objednal
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:30:55
avatar
Tak třeba 9.1. fakt vyjde a budeš moct v pondělí koupit
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysl 2012-01-05 15:31:53

1, 28nm výroba i i při stejně velké čipu podstatně dražší (zhruba o třetinu) než zavedená 40nm
2, 3GB nejlepších GDDR5 pamětí jsou o polovinu dražší než 2GB GDDR5 na HD 6900
3, 384-bit PCB je dražší než 256-bit na HD 6970 ....

Na to můžu říct jen, že je to nesmysl. O tomto odvětví něco vím, spíš hodně než něco a tohle je nesmysl. To neříkám panu Stachovi ale Vám, lidem, kteří to čtete. Kdo chce pár informací piště PMka a rád odůvodním.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:49:01

Napiš to sem myslím, že hodně lidí zajímá, jak to je skutečně

EDIT:

Nejsem odborník, už je to doba co jsem se tímhle zabýval, ale:

širší sběrnice potřebuje mít kontroler, který adresuje paměti =myslim, že bude asi o něco dražší než ten na 256-bit,

výkonnější paměti asi budou v porovnání s minulou generací taky dražší,

nový proces nejspíš vyžaduje nové, pokročilejší a dražší mašiny.

nemám to ničím a nikým podloženo, pouze moje selská myšlenka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:01:22
avatar
je pravda, že na to nepotřebuješ znát ani podrobnosti abys věděl, že to co píšu je prostě fakt.

přesto jen cvok by mohl tvrdit něco jiného, když všichni víme, jaký zájem je o 28nm výrobu a jak málo jí aktuálně je a že když stejně velký 28nm wafer stojí více než stejně velký 40nm a čipy jsou stejně velké, tak logicky musí být ten 28nm čip dražší ..

stejně tak 3GB paměti budou určitě dražší než 2GB navíc když jsou té nejvyšší vůbec dostupné specifikace

atd. já samozřejmě vím i pár podrobností, ty ale víceméně jen odpovídají logice situace ...
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 18:13:02

Rád bych napsal jako to DOOPRAVDY JE ale bohužel, pana Stacha bych musel tolikrát vyvrátit že bych byl zřejmě smazán.

Mrzí mě, že zde panuje cenzura, když si autor opakovaně dokázaně vymýšlí "informace".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 18:18:03
avatar
zatím si nepředložil jediný důkaz ani logický argument, které by vyvrátil mé informace které předkládám nebo si neřekl nic, co by je alespoń logicky zpochybnilo ... jen mě opakovaně napadáš. Slušnost tě asi nepotkala co? Je skutečně ostuda, že se cenzurou ohánějí hlavně ti neslušní ...

Podložený logický pravdivý argument do diskuse jsem nikdy nesmazal a mazat nehodlám. Mažu jen lži, výmysly neslušné příspěvky a napadání, či opakující se SPAM
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 20:30:05

Já mám ověřené informace díky práci kterou jsem úspěšně několik let dělal v zahraničí. Vy, pane stachu, ne, a dle toho, co publikujete na tomto blogu, o tom naopak nemáte ani zdání.

Mohl bych zde napsat několik faktů, ale nerad, a že by to časem přišlo, bych byl osočen ze lží, flame, nebo podobně, tak, jako jsem byl obviněn z právě reakcí na mě o řádek víše. Kde proboha někoho napadám?

Stačí si uvědomit sám sebe. Nepsat nesmysli, nemazat nic, co není vyloženě proti pravidlů, "etice", "dobrému chování". Mazat něco, co se mi osobně do krámu nehodí je nedospělé, dětinské. Potvrdí Vám to jakýkoliv psycholog, potažmo psychiatr.

Ale to už vlastně urážím, nemám vychování, lžu a flamuju. Takže já zase pro dnešek končím, moc rád si zadebatuji zítra.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 20:43:45

Schovej Diplom a zítra se ukaž
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 21:05:22
avatar
Ať už ho máš rád nebo ne je to tvoje věc, ale navážíš se do něj hned v úvodu, ono i to označení pane je v tomle případě minimálně ironie a další navážení je, že dělá cenzuru a bezdůvodně tě smaže aniž bys cokoli napsal a pokračuješ tím, že si "autor opakovaně dokázaně vymýšlí informace"

v podstatě se do něj navážíš v každé větě, krom té první.

To za prvé.

Za druhé si nepředložil jediný argument natož k věci, jen tvrdíš, že všechno víš a jen dodám, že zkušenosti ze zahraničí maj i sběrači pomerančů takže pokud máš nějaké informace, které podle tebe vyvrátí názor autora, tak je předlož, myslím, že tě nikdo mazat nebude, pokud to nebude typu: je to levnější protože sem byl v zhraničí a tak to vim nejlíp

PS nejsem řiťolěz, ale pokud jsem na stránkách někoho, kdo předkládá informace a novinky z oboru co mě zajímá, rád si to přečtu a udělám si vlastní názor nebo porovnám s jinými zdroji a pak teprve budu diskutovat o správnosti/nesprávnosti předkládaných informací a ne se hned ohánět, že to vim, protože jsem pracoval v cizině, ale neřeknu Vám to, aby mě náhodou nesmazali
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 10:02:03

Já taky o samotné výrobě vím pouze to co se píše na internetu, ale stejně si myslím, že Petrjepan má pravdu, protože

1. cena PCB je pouze pár dolarů, tzn zanedbatelná částka v ceně grafické karty. Důležité je kolik vrstev PCB má. O tom, kolikavrstvé PCB 7970ka jsem se nikde nedočetl.

2. 3 GB paměťových chipu je sice o 50% dražší než 2 GB, ale nesmíte také zapomína na to, že ceny chipů jdou stále dolů, takže je možné, že 2GB GDDR5/5Ghz v době vydání 6970ky bylo dražší než dnes stojí 3GB GDDR5/5Ghz.

3. V nějaké recenzi psali, že při navrhování 7970ky se v AMD rozhodovali mezi 7GHz paměťmi a 256bit řadičem a 5,5GHz pamětmi a 384 bit řadičem. A jak to dopadlo určitě dobře víte. Zřejmě je 384bit řadič na nižší frekvenci levnější a výhodnější.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 01:40:15

Tak když byste nám sem rád napsal jak to doopravdy je, tak to prostě udělejte. Pokud máte nějaké relevantní informace, či zkušenostmi podložený názor, tak se s námi o něj podělte, nestyďte se. Mějte trochu kuráže a vzmužte se na víc, než jen na nářek jaký je DD zlý cenzor. Pokud se tak bojíte cenzury, tak Vám poradím - vložte přízpěvek, udělejte screenshot stránky, který obratem uložte na flickr či podobnou službu, odkud bude všem dostupný. A pokud vám DD přízpěvek smaže, budete se mít čím ohánět. Bojujte za svou pravdu. Vždyť se není zas tak čeho bát, DD není zlý diktátor, který by Vás za odlišný názor nechal popravit. Nejhůř Vám nadá a smaže Vás. To Vás nezabije, naopak, budete silnější o poznání, že DD je skutečně zlý...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 09:06:03

Vzdyt je to typicky magor. Jen keca jak vi jak to doopravdy je a vi houby. Kdyby neco vedel tak to tu inteligentne napise a nemusi se bat ze ho nekdo smazne. Normalni schiza.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 16:08:24

Za co te v te cizine zavreli ze jsi tam vydrzel nekolik let?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 18:17:03

A co pak máš tak tajného, že to nejde vyvrátit ? Sem s tím
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 18:19:10
avatar
třeba si myslí, že AMD má ty čipy zadarmo nebo že je dokonce 28nm výroba strašně levná a všichni nám lžou ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 10:04:37
avatar
ja nevim jak to je teda v realu, stejne asi jako vsichni tady, ale podle me by ty karty nijak extremne drazsi byt nemeli. 28nm proces sice asi nefunguje pro vykonne cipy nejlepe, ale treba 40nm na tom byl mnohem hur. na tom nesel na zacatku poradne vyrabet ani malej radeon hd4770, hd5000 meli zpozdeni a i kdyz sla u hd5800 cena proti predchozi generaci nahoru tak porad to nebylo tolik jak ted. mozna je ted o 28nm proces u tsmc vice zajemcu, ale ti vyrabeji zase na jinejch linkach trochu jinou technologii nez se vyrabi vykonne graficke karty. 28nm hp by melo mit amd i s nvidii jen pro sebe.

pameti, fajn...ta karta ma 3gb a oka ma asi nejvyssi dostupnou specifikaci. jenze ta specifikace neni nic extra spesl, vyrobci uz davno meli prototypy schopne bezet na mnohem vyssich frekvencich a ty by se mohli normalne vyabet. jenze uz mely prilis vysoke latence a aby se mohli efektivne vyuzit tak by potrebovali cipy mit mnohem pokrocilejsi a nakladnejsi radic pameti. takze jejich vyroba ani nezacala a tech 5500 mozna 6000mhz je maximum co od gddr5 uvidime. a nerikejte mi nikdo ze ty pameti stojej to stejny co pred rokem...

a 384bit sbernice?jasne prodrazi to trochu pcb, ale ze by to byly nejaky velky castky si opet nemyslim. pamatuje nekdo jeste za kolik se prodavaly ty obri gtx260 se 480bit sbernici?a prodelaval na tom nekdo?tezko...

tady se celkove casto co se tyce nejakejch vyrobnich nakladu strasne prehani. kdybych mel brat tady vazne vsechny ty teorie o obrich jadrech u nvidie, ktere snad uz nekolikrat musela dotovat proti malym jadrum u amd, ktera na nich musela teda logicky vydelavat majlant, tak nvidia musela snad 10x zkrachovat a u amd by mela polovina zamestnancu plnej trezor jak strejcek skrblik. v realu je ale az na par vyjimek (treba naklady na ty vadne cipy 8. rady) nvidia furt v nejakym zisku, u amd graficka divize vicemene to stejny...

cena hd7970 je ok vzhledem k rok stare a predrazene konkurenci, holt ale snad kazdej cekal neco jinyho. doba cenovych valek, kdy amd potrebovalo kazdy procento trhu proti nvidii je nenavratne pryc. ted uz zalezi jen na tom jestli to bude chtit nvidia vybojovat zpatky a nebo jestli se se soucasnym stavem obe spolecnosti spokoji.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 11:00:39

Dobré postřehy a v podstatě to tak může být, jen neznáme ty přesné náklady, aby bylo jasno.

Jako s čím 100% souhlasím je toto
Citace:
cena hd7970 je ok vzhledem k rok stare a predrazene konkurenci, holt ale snad kazdej cekal neco jinyho. doba cenovych valek, kdy amd potrebovalo kazdy procento trhu proti nvidii je nenavratne pryc.


A je to pravděpodobně příčina, proč je taková cena.

Ještě dodatek, ona ta cena HD 7970 má i svá pozitiva. Zeptám se, kdy naposledy nabízela TOP karta ATi nekompromisní cenu a výkon tedy že byla TOP? Si ani nepamatuju. Pointa je v tom, že i podle ceny, tím pádem podle výkonu je karta v seznamu těch prestižních a není prostě (jako donedávna) na druhém místě v žebříčku toho nej.
Prostě AMD koplo do vrtule až nezvykle agresivně, ale co naplat. Za špičkový HW se platí
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:44:08
avatar
Tak to napiš všem, proč PMka?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:46:35
avatar
já o tom také něco, či spíše dost vím zjiš´toval a ověřoval jsem si to dále, takže tady nevykládej nesmysly buď tak hodný ...
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysl^2 2012-01-05 15:50:38

A já toho vím ještě dvakrát víc, ale neřeknu vám nic, tůdle nudle
VVhite [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 23:26:04
avatar
mwahahaa
kajak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 15:51:20
avatar
Přidávám se, napiš to sem pro všechny.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:47:06
avatar
Nechápu takovou reakci . 1) je to přesně tak 2) jestli jsi chodil do školky tak si dokážeš představit že 1/2 pamětí navíc musí logicky stát o polovinu více. 3) 384bit vs 256bit udělá slušný cenový rozdíl..proč? PCB musí mít více vrstev a je komplikovanější a to i výrobně. To udělá taky slušný rozdíl v ceně. Jaký? To přesně nevím ale klidně si tipnu že čtvrteční až poloviční rozdíl ve výrobních nákladech klidně zde být může.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:54:22

JJ taky bych to takhle nějak viděl. Sice neznáme přesné náklady, ale logicky náročnější čip se projeví na výsledné ceně, zvlášť když s tím souvisí více faktorů pcb atd.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:39:12

Pravda je taka ze vyroba 28nm je nedostatocna a ani omylom nedokaze pokrit poptavku co je po nej, preto AMD tie svoje 7970 poriadne osolilo cenou, lebo ma ich len par.
Berte to tak, ze tych par kuskov 7970 je pre nadcencov, ako 95% ludi si kupuje GPU do 5000Kč. Tak ze na pokritie trhu v cechach a na slovensku bude stacit aj tych 1000 kuskov 7970
Ked uz budu vyrobne kapacity adekvatne poptavce tak ta cena pojde pekne dole (7-8k Kč) ale zatial si musime počkat. Ako vyhodit teraz za GPU 13-14k Kč ked zatial niesu hry ktore by vedeli vyťažit ani 6970 a hlavne ked o 300 dni bude vykon 7970 rovnaky ako vykon 8870 za cca 5k Kč
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:40:41
avatar
7-8 tis za HD 7970? Zapome%n to by dolar musel být za 14 korun, ale rozhdoně ani najetí 28nm výroby ty ceny takhle nestlačí ...

a garantuji že těch 1000 kusů nebude stačit možná ani po slovensko, natož pro čr ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:48:10

No 7950 by mohla časem spadnout na nějakých 7500 až 8000.
Třeba až jich bude více a trh bude trochu nasycen.
Ale to je hudba budoucnosti
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 16:56:37
avatar
jedině, že by kurz dolaru výrazně spadl, jinak pochybuji ... že bude stát v dohledné době méně než 9500 .... tedy pokud mluvíme o 3GB verzi, nezapomeň, že i když je méně výkonná, je výrobně téměř stejně náročná jako HD 7970
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 17:31:04

Celkem nic moc vyhlídky, tak aspoň HD 78xx jelikož je výrobně méně náročná by mohla časem výrazněji slevit

Anebo to bude o výkonu. Jaký bude rozdíl mezi HD7870 a HD7950, tak přesně taková bude cena
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 18:14:47

Dolar ani padat nemusi a zlevneni muze prijit pokud se nebude prodavat. Ony totiz US firmy se chovaji trzne. Ale to ze by se nasytila poptavka silne pochybuju A taky ze dolar bude oproti EU menam padat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 18:20:36
avatar
prosimtě .... ceny těch grafik jsou normální, grafické karty tak stály vždycky, takže nevidím důvod proč by se neprodávali, navíc když jsou tak povedené ... takže se obávám, že nedostatkem zájemců HD 7000 rozhodně trpět nebude, spíše hrozí opak, což by cenu ještě zvedlo ;)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 19:22:01

Vzdyt pisu ze silne pochybuju ze by nabidka prevysila poptavku
Nevis nahodou jestli existujou GK ktere utahnou vice nez sest monitoru? Nemusi to byt herni GK.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 02:28:16

Treba vzal 2 grafiky co utahnou 6 monitoru a mas jich 12 To by snad fachat melo.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 19:26:13

Hold to nieje prvi krat, ano boli tuna GPU ktore stali cca 11-15K ale tie nidy nesli moc na dracku. Napriklad casi 8800GTX co stali 12-18k podobne 1900XTX(ci tak nejak) tiez za podobnu cenu, potom do toho praskla NVIDIA s 8800GT za cca 5-6K podobnym vykonom a bol s toho besceler.
A ze s cenov dole sa neda ist tiez blbost, pamatam ATI2800 s 512bit zbernicov co som si kupil za 2900 Kč
Nieje vela ludi co vyhodia za GPU 14 000Kč s vedomim ze za rok to bude bezny vykon a za dva roky lowend.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 19:35:07

Ale tak to bohužél v IT chodí, chceš to nebo potřebuješ, tak to koupíš i za vyšší cenu! Za rok to prodáš ani ne za 1/2.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 19:57:20

Prave ze viem ako to v IT chodi, som aj zvedavi do akej cenovej kategorie zostavi to DD zaradi Ked k tomu prida TOP model buldozera alebo ten 4 kanalovi CPU od Intelu a SSD 512GB, monitor 30", ked zbada tu normalnu cenu o ktorej hovori mozno si raci kupi auto
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 21:49:07
avatar
jen podotknu že pro herní nadšence není 6970 dost , Skyrim s HD texturamy, BF3 a i Fallout nejel úplně svižně , proč ?? Protože herní nadšenci mají 3 LCD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 23:06:01
avatar
souhlas , HD 6970 ani náhodou nestačí... už si tu hraji s HD 7970 a rozhodně se upgrade za HD 6970 vyplatí ...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 08:32:41
avatar
No jak říkám tentokrát se opravdu pokusím nekoupit kartu s první várky ale počkat na nereferenční provedení
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 17:40:33
avatar
to jsem se zase pobavil .... Petrjepan ... ikdyz radsi ctu konstruktivni prispevky
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 19:51:12
avatar
Paráda, ještě dalších 1-2k dolu a bude to ok. Jinak to zlevnění se snad bude týkat i nižších modelů...
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-05 23:18:38
avatar
Dobry marketing, tusim som to tu uz videl ze najprv sa strasilo jednou premrstenou cenou, potom prisla zrazu "super" nizsia cena, ale do pol roka sa snad dostaneme na tie normalne, najama ak dufam ze dorazia karty od nVidie ktore zrychlia znizovanie cien. Inak zvlastne ze tuto su nazyvane nVidia/AMD znacky konkurenciou, zatial co sa inak v clanlkoch tvrdi, ze konkuruju si len pravy vyrobcovia grafik, kam sa AMD a nVidia neradia.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 08:01:14
avatar
DD smiem vedieť zdroj informácie, že 28nm výroba je o 1/3 drahšia ako 40nm ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 11:28:23
avatar
výrobci, čínské informační servery a samo TSMC, kteřé sice neřeklo přesně o kolik, ale zvýšilo cenu za waffer několikrát u 28nm ;) ...
UncleFido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 09:33:14
avatar
Ať už teď AMD operuje s jakoukoli cenou, bude se snažit pro tyto karty trefit tzv. Sweet spot nabídky a poptávky. Bude na to mít času dost, protože Nvidia dlouho nebude schopná ničím konkurovat. Takže nynější zlevnění jen znamená, že AMD se snaží udat co může výrobcům, kteří jsou po Vánocích trochu opatrní, protože neví jaká bude poptávka. Jakmile se uvidí, že karty mizí jak housky na krámě, může cena jít klidně zpět nebo i výše.

Jinými slovy AMD by byla sama proti sobě, kdyby neprodávala vše co vyrobí za maximální cenu co trh dá a přitom nevyráběla na sklad. Při značně omezené výrobní kapacitě TSMC to ani není těžké. AMD finance potřebuje jako sůl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 11:29:10
avatar
HD 7900 nejsou sweet spot modely to budou až na kocni února HD 7800 ;)
UncleFido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 16:08:32
avatar
DD v tomto případě chápu sweet spot z pohledu AMD jako cifru, kdy AMD bude konkrétní model prodávat za maximální ceny a zároveň jí nebude na skladě zůstávat ani jedna karta. Tento Sweet spot je samozřejmě jinde u každého konkrétního modelu.

Z pohledu zákazníka je sweet spot samozřejmě tam, kde za minimum financí dostane maximum muziky.

Sweet spotů je prostě více podle úhlu pohledu...
lukasho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 12:03:01

proc tady porad rozebirate cenu 79xx a horujete nad ni? nabizi konkurence srovnatelnou kartu, jak vykonem tak provoznimi vlastnostmi? rekl bych, ze nee, tak nevidim duvod, proc by 79XX nemela stat to, co stat bude, kor kdyz karet nebude dostatek, alespon ze zacatku...

koupi, kdo na to ma anebo je ochoten utratit tolik, zbytek si holt bude muset pockat...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD7900 2012-01-06 14:37:22
avatar
Mam jednu otazku. HD7900 ma novsiu PCI-E 3.0. Da sa osatit aj do PCI-E 2.0 ?
Dakujem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 14:38:51
avatar
i do PCIe 1.1 ;) žádný funkční problém tam není ...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 14:52:07
avatar
Ok dakujem
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 16:09:32

Po mnoha komentářů ať nejsem líný reagovat texy reaguji.
"1, 28nm výroba i i při stejně velké čipu podstatně dražší (zhruba o třetinu) než zavedená 40nm"// Pan Stach si zřejmě předastavuje, že se jedná o ruční vyšívání drahých nástěnných koberců. Ne. Výroba čipů probíhá, světe div se, automaticky. Koupí se stroj, který se o výrobu dále postará. Jediné, co dělá člověk je, že jej může více či méně nastavovat, je omezen sofistikovaným SW, který funguje "poloautomaticky". Tzn chytrý SW, učí se ze svých chyb, ale výroba tolik miliard tranzistorů samozdřejmě dá zabrat, proto moznost zásahu člověka. Jeden bez druhého by spělo k příliš pomalé optimalizaci výroby.
Proto není 28nm výroba ani 1/2, ani o 1/3, ba dokonce ani o 1/4 dražší, je jen tak drahá, jako stroje, které ji umí vyrobit. Ve výsledku je výroba vždy levnější, minimálně je to trend několika let zpět, kdy se jádra vždy, byť o fous, změnšovala. Sám mluvím ze zkušenéstí z výroby pamětí, kde zmenšování platí při každé změně výrobního postupu, nikdy se čip nezvětšuje.
"2, 3GB nejlepších GDDR5 pamětí jsou o polovinu dražší než 2GB GDDR5 na HD 6900"// Částečně jsem odpověděl o řádek víš. Paměti jsou výrobně výhodnějším bussinesem proto, že uvedete určitý typ paměti, který časem díky výrobní optimalizaci, kam patří i změna výrobního procesu, který posléze jen zmenšujete. Pokud si představíte 40 a 22nm čip, který je uplně stejný, mohli by ste se i divit, kolik prostředků ušetříte. Záměrně říkám prostředků a ne peněz, ať si každý domyslí...

"3, 384-bit PCB je dražší než 256-bit na HD 6970 ...."// Snad jediný bod, kam se pan Stach trefil přímo do černého. Netuším, kolika vrstvé PCB nový Radeon má. U GTX590 šlo tuším o 14 vrstvé PCB, dodám ale, že PCB bylo poměrně krátké, a na desce byli 2 čipy, 2x více pam. čipů, už tak širší sběrnice a to ještě 2x. PCB bude u Radeonu HD7970 jistě dražší než u HD6970, ale ruku na srdce, stačí se podívat na online obchod "GMka" kolik stojí taková DPS a je nám jasné, o kolik tak zhruba nový Radeon může být dražší.

Suma-sumárum, i když by by čistě teoreticky nějaký nárůst ceny byl očekávaný, rozhodně ne sto dolarů, ani o padesát, mám pocit že už 20 by bylo hodně. Důvod vysoké ceny nejsou víše zmíněné 3 body, ale jsou to uplně jiné body 2:

1) Cena je umělá, blíže vydání budek lesat a klesat a pokud neklesne na vhodnou cenu před vydáním, bude velmi rychle klesat po vydání.
2) AMD si to prozatím, vzhledem k žádné konkurenci může dovolit.

Situace je taková, že ačkoliv se zdá že může být AMD na koni, směje se jen nVidia. Proč? Stačí sledovat aktuální dění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 16:56:49
avatar
1, hezký, ale kde je nějaké vyvrácení toho, že v současnosti je 28nm výroba dražší než 40nm? Kdybys o tom něco věděl, tak výše, že ty stroje na 28nm jsou dražší, ale jde hlavně o to, že zájem o tu 28nm kapacitu vysoce převyšuje kapacitu, takže v současnsoti TSMC pěkně našpnovalo ceny a ty jsou podle dostupných informací zhruba o 1/3 vyšší než za 40nm výrobu. To znamená, že když jsou wafery stejně velké a čipy taky, tak ten jeden čip musí být logicky o tu 1/3 dražší. To ale platí nyní, nemusí to platit v Q2 kdy už bude rozjeta velká továrna a kapacita 28nm výroby se z5násobí, ale v součansoti to tak je ...

2, opět si nevyvrátil důvod, proč by ty paměti neměly být výrazně dražší na HD 7970 než na HD 6970 .... ty paměti jsou dražší proto, že jcih je hlavně více! a to o polovinu více a podle logiky když 2GB na HD 6970 nakoupíš za 50 dolarů, tak 3GB nakoupíš za 75 dolarů! A pokud o výrobě něco víš, tak bys měl mít celkem představu, že 3GB GDDR5 které jsou na HD 7900, stojí pořádný balík a jsou nejdražší komponentou na grafické kartě!

3, ano PCB bude určitě nejnižší položka ve zdražení výroby, ale pořád bude dražší o skoro třetinu, což může být taky pěkných pár dolarů.

Suma sumůrum, neřekl jsi naproto nic, co by vyvrátilo mé informace, ani logicky to moc nesedí. Cena je samozřejma jaká je, hlavně kvůli 28nm výrobě, kterou si TSMC pěkně vysoko cení .... A proti HD 6970 může být (a v současnosti je) výrobní cena vyšší o téměř 125 dolarů. měla by jít dolů hlavně s rozjedzem kapacit 28nm výroby a kapacit výroby těch rychlých GDDR5, ale pořád bude dražší než HD 6970 ...

AMD je technologicky na koni, Nviida se moc nesměje, nemá k tomu důvod ... integrovaný grafiky Intel a AMD jí dělají velké problémy, horší výtěžnost a nízké prodejní ceny větších čipů vyvažuje dotováním z plateb Intelu (1,5 miliardy dolarů během 5 let) za její patenty a TEGRA nepřináší zdaleka takový zisk, jaký si NV plánovala .... takže důvod k úsměvu nemá NV naprosto žádný, navíc když na 28nm opět zaostává. Ale to bys věděl, stačí sledovat aktuální dění ...
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 17:13:07

Par don ale teď Jste se tu pane pro kohokoliv kdo o tom něco bližšího ví zesměšnil na dost vysokou úroveň.

1) Takže si na mě přestaňte pane Stach vyzkakovat. Já mám s výrobou čipů větší zkušenosti a vědomosti než Vy, mnohonásobně tak mě nepoučujte a nezkoušejte na mě "Kdybys o tom něco věděl...". Nevím, odkud berete informaci, jak je 28nm výroba u TSMC natolik přetížena a poptávka je mnohonásobně vyšší než výroba. Jistě že aktuální výroba nestačí, proto se pracuje na dalších továrnách ale mnohonásobně? Proboha...

2) Když to nestačí říct jednou, vícekrát to opakovat nebudu, mnozí mě jistě chápou, kdo ne, tak...ale to bych byl asi neslušný, nevychovaná, flamoval a napad, takže to neřeknu.

3) Pár dolarů? Opět doporučuji nějaký web a prohlédnout si, kolik takové PCB, česky DPS, kdybyste pane Stach nevěděl, stojí.

Suma sumárum o tom něco vím a Vy se mě snažíte sabotovat, já si nic dokazovat nemusím, snažil jsem se vyhovět mnoho lidem, kteří psali ať to sem povím. Vy, ste to zřejmě nepochopil, slepě znovu a znovu pálíte Vaše "prověřené informace" jako vajíčka na dveře o dušičkách, prosím, jen se nesnažte být někým, kým NEjste, a říkat něco, o čem nemáte páru.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 17:25:02
avatar
DD nepíše mnohonásobně, ale o 1/3, což je tak asi zhruba 33%, kdyby vám to v zahraničí náhodou neřekli ;). k TSMC přešel Apple, což je v zahraničí hodně známá firma, která má nějakých 80miliard dolarů v hotovosti, takže ta 1/3 je celkem reálná nemyslíte?
Já osobně si taky myslím že AMD nasadilo ceny tak vysoko aby ty karty prodalo, ale zároveň na tom hodně slušně vydělalo. Není to přeci žádná charita a vývoj taky nebyl zadarmo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 18:23:23
avatar
AMD nemá zájem prodávat grafiky extrémne draho, potřebuje získat tržní podíl a využít situace ... a jak skvědčí zprávy o zlevnění, za vším je hlavně ta 28nm výroba, and čím AMD moc nemá kontrolu, to je věcí TSMC ...
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 22:04:41
avatar
Mne sa skôr zdá že AMD chce na tom zarobiť čo najviac však, však účelom podnikania je zarábať nemusíš to AMD natoľko obhajovať. nemajú nateraz konkurenciu tak prečo nie. Ceny klesnú keď bude konkurencia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 18:21:47
avatar
právě jste nám všem dokázal, že o celé věci nevíte ale zhola nic, děkujeme.

Mimochodem jsem váš koment poslal několika lidem od výrobců (ti co se výrobou grafik opravdu aktuálně a přímo teď zabývají a vědí moc dobře jak to je) a pobavil jste je Jediné co nechápou je, že takovým lidem dávám na svém webu prostor a vůbec s nimi diskutuji ...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-06 21:31:12

Muzes mi prosimte osvetlit proc kdyz podle tebe je AMD v GK na koni tak se smeje nvidia? Opravdu deni sleduju a tento vyrok mi absolutne nedava smysl. O zbytku se nebudu bavit at se nezamotame. Budu moc rad kdyz mi to osvetlis protoze at delam co delam nic me nenapada
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-07 08:38:11

nee, tudy cesta nevede. Petrjepan to vzal od počátku až do konce tak, jako nikde jinde. Stačí ??

Mě stačí tohle
Citace:
Sám mluvím ze zkušenéstí z výroby pamětí, kde zmenšování platí při každé změně výrobního postupu, nikdy se čip nezvětšuje.


Srovnávat výrobu pamětí s gpu ... BTW jak je tedy možné, že u čipu, ikdyž se snížil výrobní postup byl kolikrát čip větší ?
Nesouvisí to s efektivitou, návrhem a možnostmi dané firmy?
Brát to takto paušálně a míchat nesrovnatelné ...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-07 08:34:43

Pokud cesta nevede pres logiku tak se petrjepan pasuje do role v nejlepsim pripade mladounke holky nebo stare kravy nebo hlupaka nebo zvirete. Tam logika neexistuje
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-07 22:18:07

Proč je nVidia na koni?
Jednoduše, prodeje karet AMD a nVidia pro v eřejnost jsou +- srovnatelné, +- jednotky procent. Jejich modely jsou +- stejně výkonné i drahé. O tom, že ve světě se v herních používají téměř výhradně nVidia čipsety zde hovožit moc raději nebudu, mohl bych být ukamenován. Jenže exostuje zde ještě jeden segment, profi svéra, čipy pro kopresi vieda, logické výpočty, simulace. Tam má nVidia naprostý monopol.

Výtěžnost dnešní Fermi může být klidně 10% a vydělá mnohonásobně víc, než AMD s výtěžností 50, 60, 80 procent. V této sféře znamená jeden prodaný kus HW (X) prodaných kusů konkurence, a nVidia se směje, protože nejvýkonnější servery používají stovky, tisíce karet nVidia pro výpočty.

Pan stach se mě zde pokouší zesměšnit přitom všichni víme, jak to s jeho "ověřeným kontakty" či "výrobci grafik" je. Jmenovitě prosím jmenujte výrobce grafik, popřípadě postněte onen email. Je zajímavé, že Vám "výrobce grafik", v něděli, na státní svátek, kolem podzdního odpoledne "výrobci grafik" odpověděli, pane Stach. Přestantě si vymýšlet a zkuste si zahrát na chlapa.

PS: Uživatel "Bajlando" mě zde uráží, proč není napomenut, banován, smazán?

Těším se na odpověď!
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 09:47:24

Urazim te jak? Nikdy jsem te nenazval urazlivymi vyrazy pouze jsem rekl ze pokud je splnena podminka "nelogika" tak muzes byt jedna ze ctyrech kategorii Ale nevim jestli chapes rozdil.

O profi sfere moc nevim takze necham jinym pripadne argumenty.
S cipsety je to nejake zvlastni. Ja myslel ze nVidia z cipsetu vycouvala anebo ze uz ma minimalni podil. Je to uz par let co jsem cetl clanky jak nVidi cipsety konci z duvodu ktere si ted nevybavim. Zkusim pohledat jak to je pripadne nekdo doplni.
V uzivatelske sfere nvidi byla v prodejich hodne napred takze to ze ji AMD dohnalo neni zadna vyhra pro nvidi. Navic to vypada ze nvidia jde dolu a za rok uz bude mit trzni podil mensi nez AMD
S tim souvisi technologicky pokrok AMD karet a pokud je ta profi sfera tak vynosna jak tvrdis tak verim ze AMD s novymy produkty zacne drtit nvidii i tam, pouze otazka casu.
Takze porad nevidim zadnou logiku v argumentu ze AMD dohnalo nvidii v prodejich a technologicky nvidii predehnalo ale nvidia se muze jen smat. Mozna se dneska smeje ale vyvoj jednoznacne rika ze zitra ji ten usmev ztuhne na rtech pokud neprijde s necim novym.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 10:03:35

Jo a tady mas dukaz o te tve profi sfere jak je "vydelecna" a uzivatelska jak je "ztratova"

Zajimave ze financni vysledky obou firem tomu zdaleka neodpovidaji. Presto ze nvidia v market capitalization (hodnota firmy v akciich) je vice nez dvakrat vetsi oproti AMD tak revenue a net income (prijem pred a po zdaneni a nakladech) ma oproti AMD skoro polovicni i presto ze AMD plati skoro dvakrat tolik lidi. Takze tve argumenty jaksi se nezakladaji na faktech.

Odkaz


Edit :
Jeste kdyz se podivas na Gross margin kde nvidia je lepsi jen o 6% tak je jasne ze ty tvoje blaboly o profi sfere kde nvidii staci vyteznost 10% a AMD pri vyteznosti 80% vydela mnohonasobne mene jsou fakt jen tupe kecy vycucane z prstu.
Je to s nejvetsi pravdepodobnosti proto ze bude mit maly margin na CPU kde se nemuze merit s Intelem.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-08 21:50:33

Jeste jedna vec. Vypichl jsem jednu vetu co jsi napsal.

Pan stach se mě zde pokouší zesměšnit přitom všichni víme, jak to s jeho "ověřeným kontakty" či "výrobci grafik" je.

Jak muzes napsat ze vsichni vime neco o cem nikdo z nas nevi nic To je typicka retorika komousu zastitovat se lidem a sledovat sve vlastni cile. Jediny kdo se te pokousi zesmesnit si ty sam. Prestan tlachat radoby fakta a predloz nezvratitelna fakta jako jsem to udelal v mem predchozim prispevku a pak nebudes pro smich
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-07 10:03:50

Ze ty este nemas vlastnu tovaren na cipy to je fakt zahada.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-07 14:07:03

To jsou dobré zprávy, udidíme jak to nakonec bude při vydání. Jinak koukám jak se to tady pěkně rozjelo, jindy potěšující zpráva se nakonec zvrtla v souboj kdo toho více ví, je zajímavé že se vždy najde někdo takový, kdo se i za cenu blábolů musí zviditelnit, já se ti divím Honzo že se s ním ještě bavíš.. , je více něž jasné že mu jeho názor nevymluviš, protože by musel přiznat že není až tak chytrý jak si původně myslel.. . Pro tentokrát si vybral špatné stránky na Googlu pro tvrzení svých NEvědomostí, inteligentní člověk by ale měl vědět kdy skončit, a už to o něčem svědčí že,třeba alespoň pár lidí pobavil...
qkrusty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-08 17:11:45

dd prosim ta kedy uz konecne vyhlasis vyhercov sutaze o tych 5 cien (snad mi nic neuslo este)...vsetci s napatim cakame

-dakujem za odpoved
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-08 18:09:54

Taky bych rád věděl jak ta soutěž dopadla :-) Byla to vánoční soutěž a už je nový rok, tak šup sem s výherci ;-) J.R.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-08 18:19:03

S výherci..? Raději s výhrou ne.. . Ale co, do vánoc je času dost, mělo to být přeci pod stromeček nebo ne..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-08 18:14:34

Ty už sis udělal místo na první cenu, a máš strach že se ti tam mezitím usadí prach že, udělej to jako my ostatní co jsme ještě nevyhráli, dej si tam fotku nějakého komponentu a modli se, jednou to přeci vyjít musí....

P.S. A pokud ti jde čistě jen o ten prach, tak kamarád to vyřešil jednou pro vždy. Dal tam prostě fotku svoji tchýně, a od té doby si ani prach neměl odvahu k ní přisednout..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 01:01:22
avatar
tenhle týden se k tomu proboxuji omlouvám se ám toho moc ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 11:08:42

Hurá, už se moc těším ale mám už raději připravený i kapesník kdyby to opět nevyšlo.. , ale držím palce i ostatním šanci má každý kdo se zůčastní..
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:14:12
avatar
Výhru nepotřebuješ nech to chudším Jestli si v profilu nepíšeš pohádky,tak máš jednu z nejvýkonnějších sestav na tomto webu PEACE
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:44:15

Mám sice výkonnou sestavu, ale to neznamená že jsem bůhví jak bohatý dost dlouho jsem na ni šetřil, v tom to je a každý kdo chce, si může na něco podobného našetřit pokud bude opravdu chtít.. . A myslím že vyhrát chce každý, bez ohledu na současný výkon své sestavy, jinak by soutěž bozbyla smyslu... A ať vyhraje kdokoli tak mu to jen přeji, ať si té výhry co nejlépe užije..

P.S. Také máš výkonnou sestavu, ale i přesto ti výhru z celého srdce přeji, také chceš jistě vyhrát..
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 16:31:26
avatar
Spíš bych radši už chtěl tu slibovanou recenzi AMD 7970. Výkonnou sestavu sice mám ale z dob minulých :-) Však on to nikdo vyhraje, ale divil bych se, kdyby to byl někdo z nás: D
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:59:29

Já jsem optimista a tudíž stále věřím ve výhru, uvidíme kdo nakonec vyhraje. Jinak na testy se také moc těším, podle jiných webů mají nárůst výkonu slušný, ale protože jejich objektivitě moc nevěřím tak se těším na testy zde, Honza je má vždy přehledné a pravdivé, a tak to má být....
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 18:11:39
avatar
Z českých recenzí bych vyzvedl recenzi na Svethardware-grafy jsou přehledné a testují hlavně nové hry,ne jak u konkurence hry staré dva roky
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:04:52
avatar
600eur v alze, dakujem neprosim, zachranit to mozu uz len lacnejsie modely, ktore dufam budu mat vyssi vykon ako top modely starsej generacie inak pokrok zase v pici a nikde, predpokladam ze rovnake to bude aj u nvidie, cize je to cele nahovno a rovno mozem pozerat po bazarovych gtx580
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:44:34
avatar
Šak podojiť treba, tak to teraz majú aj v tom výpredajovom slogane, len v obrátenom garde...
S tvojím komentom inak úplne súhlasím, slušne sa momentálna situácia skutočne opísať nedá.
Btw. slovenský Asbis ju dáva za 700,-... sa smejem celý večer na tom...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:02:06

Na czc je na cestě za nějakých 13,5k. Což odpovídá předpovědi, takže zatím žádné překvapení.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:22:57

Jsem zvědavý kolik lidí si HD79xx koupí, i když to bude opravdu super výkonná grafika která cenu obhájí, tak cena je pro některé přeci jen dost vysoká. Vždyď už tolik lidí nechtělo nebo si nemohli dovolit ani HD6950-70 za 8-9 tisíc, a kupovali méně výkonné ale cenově dostupnější HD68xx. Ty konečné ceny střední třídy budou rozhodující, ale dost pochybuji že bude moc zájemců, leda by HD78xx prodávali za 6-7 tisíc. Ale to by byli samy proti sobě, takže raději budu realista a nebudu od toho moc čekat, alespoň se vyhnu zklamání..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:33:40

Njn problém vidím v tom, že sice cena odpovídá výkonu, pokud srovnávám s GTX 580, ale na druhou stranu jejich majitelé nemají moc velkou motivaci přejít k HD7970. Možná majitelé HD6970, kde je rozdíl ve výkonu trochu větší. No nevím, ty ceny jsou sporné a musejí dolu. Kde je konkurence se ptám(e)?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 22:36:25

Jo kdyby byl alespoň větší důvod k upgrade, tak bych svoje HD6970 hned vyměnil. Ale kdybych je chtěl prodat, tak bych byl tak cenově ztrátný, že se mi ta HD7970 nevyplatí, jedna HD6970 mě stála 9tisíc a tu cenu dnes prostě nemají, tak 6-7K. A s ohledem na výkon bych musel vzít alespoň dvě HD7970-50, jinak bych byl ve výkonu o něco hůře než předtím a to bych pak neusnul.. . Chybí tu prostě konkurence, ta by se nám už o lepší ceny přeci jen postarala, tedy pokud by něco ve výrobě nepodělali jak se to někdy stává..
kotva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-11 09:20:43

teraz ma tak napadlo ze v Madarsku isla cena elektra udajne az o tretinu dole oproti nam ktovie kolko by stali grafiky vseobecne tam... neviete niekto ? ? ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 488x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 327x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 876x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6